Mihin linnut kadonneet

Anonyymi-ap

Olen asunut pieniä poikkeuksia lukuunottamatta samoilla seuduilla.
Jo nuoresta pitäen tykkäsin koluta luonnossa yksin tai kavereiden kanssa.
Lintulajeja joita näin nuoruudessa, aikuisuudessakin mm Pyrstötiainen, hömötiainen, töyhtötiainen, kulorastas, helmipöllö, kottarainen, uunilintu,
leppälintu, punarinta, kivitasku ovat kadonneet kokonaan tai lähes kokonaan.
Näitä lintuja näin vuosittain ihan suurina määrinäkin.
Tämän lisäksi monet monet muut lajit ovat harventuneet ihan silmissä.
Tämä on ensimmäinen vuosi jolloin en ole vielä nähnyt edes västäräkkiä,
sentään lähestytään jo Juhannusta.
Tähän on jollakin varmasti joku selitys, oli se sitten oikea tai väärä.
Eräs laji, joita en niin paljon välittäisi nähdä, on ihminen,
se vain lisääntyy ja lisääntyy, tappaa eläimet, raiskaa luontoa ja tappelee keskenään.

4

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niitä on luontokuvaajat käyneet kuvaamassa niin paljon, että niiden sielut ovat imeytyneet kameroiden cmos-kennoihin. Ontto ruumis ei ole voinut ilman sielua täyttää tehtäväänsä eliökunnan hierarkiamarssin moninaisten osa-alueiden alati ahtaammalle ajautuvassa etenemässä, joten ne ovat kuolleet.

• Anonyymi

Selityksiä on keksitty mm. sellaisia, että maanviljelyksen myrkyt ravintoketjussa kulkeutuvat lintuihin, ilmastonmuutos vaikuttaa lajien vaelluksiin, ja avohakkuut ovat pienentäneet metsiä, niin etteivät suurten metsien linnut, esim. kuukkelit, asetu enää samoille seuduille. Pikkulinnuilla tarvitsee olla metsää suojansa, että pystyvät välttelemään saalistajia, petolintuja.

• Anonyymi

Suurinpiirtein noin se menee. Se homma menee pääsääntöisesti siten, että koko ketju pettää. alkaen luonnon muokkaamisesta ja ilmaston muutoksista ja siitä kasvikuntaan ja siitä lintuihin. Koko ketju kaatuu. On oikeastaan mahdotonta, että vain jokin yksittäinen laji häviäisi koska kaikilla lajeilla on riippuvuussuhde toisistaan. Se on todella surullista mutta tämä lajikato on huomattu.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe