Käytin -19 fiestan (1,0 100hv manuaali) 120tkm huollossa. Auto muuten hyvässä kuosissa mut takajarrupalat ja levyt pitäis vaihtaa.
Melko kovaa hintaa pyytävät merkkihuollossa; 380€ töineen osineen. Kerroin et ajan vielä muutaman tuhatta minkä ne varmasti kestää ja kyselen muualtakin tarjouksia.
Hyvillä osilla töineen vois ehkä 250€ suostua maksamaan?!
Onko tuo merkkihuollon hinta kohtuullinen vai marmoritiskikö tuossa nostaa hintaa?
Takajarru remppaa
39
771
Vastaukset
- Anonyymi
Sehän selviää, kun pyydät tarjouksia muualta.
- Anonyymi
Ford suomi!
- Anonyymi
Kun jarrulevyjen ja palojen vaihto ei vaadi mitään älyllisesti ylivoimaista eikä mitään erikoistyökaluja niin nyt olisi oiva paikka päästä hyville tuntipalkoille, kenties samalla oppia jotakin ja saada hyvä mieli siitä, että itsekin osaa asioita.
Brembo levyt ja palat, postikuluineen toimitettuna 67 euroa.
Kun noiden vaihtamisessa, kaikessa rauhassa, menee noin kaksi tuntia niin pääset 156 euron tuntipalkalle, ja tuo on siis verotonta tuntipalkkaa.- Anonyymi
Kuka sen tuntipalkan maksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa tyhmä kysymys.
Mutta jos asiasta puhutaan niin tollaset levyt vaihtuu avaamalla 8 - 10 pulttia ja / tai ruuvia, ja tuohon lukeutuu mukaan jo pyöränpultit / mutterit.
Samat pultit ja mutterit kun ruuvaa kiinni niin homma on yhden pyörän osalta hoidettu.
Eli pikkasen kärjistettynä voi laskea että pultin /mutterin avaaminen ja takaisin laittaminen maksaa 30 euroa / kpl.
Eli pyörän irrotus ja takaisinlaitto 120 euroa / kpl.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka maksaa tarvittavat työkalut? Ihan saksilla ja ruuvimeisselillä se ei onnistu, vaikkei iso homma olekaan.
Ei tuo 380€ kuullosta kovin pahalta originaaliosilla tehdystä hommasta. Pikkupajasta saat ehkä satasen halvemmalla, halvemmilla tarvikeosilla. Saattavat olla hyviäkin, tai sitten ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka maksaa tarvittavat työkalut? Ihan saksilla ja ruuvimeisselillä se ei onnistu, vaikkei iso homma olekaan.
Ei tuo 380€ kuullosta kovin pahalta originaaliosilla tehdystä hommasta. Pikkupajasta saat ehkä satasen halvemmalla, halvemmilla tarvikeosilla. Saattavat olla hyviäkin, tai sitten ei.Juu, pitää olla työkalut, työvaatteet, työeväät, talli ja sähköt ja vakuutukset.
Ehdottomasti vietävä korjaamolle koska itsetehtynä kaikki nuo maksaa niin paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun oma lompakkosi
- Anonyymi
Voiko moottorin vaihtaa ite.
Sit kun tulee sen aika.
Tunnin vai parin hommeli
Kohöfff khöffffx..,.- Anonyymi
Kyllä sen voi itse vaihtaa. Ei siinä montaa tuntia mene, vaatii toki moottorinosturin ja perus käsityökalut.
- Anonyymi
kylä sen vaihtaapi alle 2h jos iha ite sen tekkeepi. En ole vaihtanu konetta sittenku jotahi 50v sitte, sillon se oliki heleppo savotta ku takavetonen pirssi ja konehuoneessa oli tilat ku ison talon tuvassa,sittemmin vaihtu etuvetosiin ranskanihmeisiin joita on ollu seihtemen kpl ja yhestäkkää ei ou tarvinu konetta irrotella tahi mittää muutakaa isompoo äpsinkiä värkkäillä, minä ku oun sottaellu että pirssi pittää olle sellane jolla piäsee perille ja takasi kotio.
- Anonyymi
Voi ei nyt on kärsimyksen paikka, jarruremppa 5 vuoden iässä. Jos jarrut eivät ole sinulle auton tärkeä turvallisuusvaruste, niin anna olla. Tuon 380 euron alle ei remppaa kukaan sinulle tee.
- Anonyymi
Mites se nyt sulle kärsimystä aiheuttaa? En aina jaksa enkä halua ymmärtää kaltaistasi ulisijaa joka ei kykene asiallisesti vastaamaan tai kommentoimaan.
Ihan mielenkiinnosta, miksi olet tuommoinen?
- Anonyymi
380€ on kohtuu hinta oem osilla ja marmorilla teetettynä.
- Anonyymi
Kohtuu hinahan se ei kyllä ole, mutta noin ne merkkiliikkeet laskuttaa. Tuplahinta osista ja tuntiveloitus päälle satasen.
Yksinkertaisimmat hommat kannattaa tehdä itse, vaikka menisi tuplaten aikaa niin silti saa omalle työlle sellaisen korvauksen että missään oikeissa töissä on vaikea päästä samaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohtuu hinahan se ei kyllä ole, mutta noin ne merkkiliikkeet laskuttaa. Tuplahinta osista ja tuntiveloitus päälle satasen.
Yksinkertaisimmat hommat kannattaa tehdä itse, vaikka menisi tuplaten aikaa niin silti saa omalle työlle sellaisen korvauksen että missään oikeissa töissä on vaikea päästä samaan.Älä viitsi kirjoittaa tuollaista skeidaa. Kyllä joku pärnänen tekee ehkä halvemmalla kelpo osilla, mutta ei paljon halvemmalla.
Merkkiliike tekee tuon kirjojen mukaan ja mukaan tulee takuu.
Eihän tuo ole edes kallista.
- Anonyymi
Litrases ekopoostissa ei ole moottorijarrutusta lainkaan ei voi vaihteella jarruttaa.
Silloin se motti jarruttaa menoa kun se pitää irrottaa siitä kun se kosahtaa...
Khifffföööf.....- Anonyymi
Eipä nykyään ajella manuaaleilla ja jarrutella moottorilla kuten ennen.
Jarrut on kulutusosia ja ajotyylillä on merkittävä osa jarrujen kestosta.
- Anonyymi
Takajarrut levyillä on melko paskat. Tuppaavat ruostumaan ja jumittumaan kun eivät juurikaan liiku eikä jarruta normiajossa. Käsijarru jos on myös samoilla levyillä niiin sitä käyttämällä ajossa jatkaa takalevyjarrujen ikää. Usein käsijarru on keskiörummulla jolloin levyn puhdistumiseen sen käytöllä ei ole vaikutusta.
Aloittajan kysymykseen hinnasta. On linjassa kun ottaa huomioon kun kaikki männät ja luistit pitää herkistää ja jarrut vielä mitatakin.- Anonyymi
Juurikin näin ja sitten vielä tarkistaa sitä ja tätä ja tota ja valohoidot päälle niin kertyyhän siitä hintaa, mutta totuus on että mistään muusta fyysisestä työstä ei saa niin hyvää korvausta kuin itse tehdystä autohuollosta ja rampasta. Yli satasen tuntiansioihin yltää jo varsin hitaasti kiirehtien ja osat saattaa saada puolta halvemmalla kuin marmorilta. 1
- Anonyymi
Kovin vähän on enää autoja joissa on rumpujarrut edes takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin ja sitten vielä tarkistaa sitä ja tätä ja tota ja valohoidot päälle niin kertyyhän siitä hintaa, mutta totuus on että mistään muusta fyysisestä työstä ei saa niin hyvää korvausta kuin itse tehdystä autohuollosta ja rampasta. Yli satasen tuntiansioihin yltää jo varsin hitaasti kiirehtien ja osat saattaa saada puolta halvemmalla kuin marmorilta. 1
Voi sinua reppanaa. Merkkiliikkeestä tulee automaattisesti takuu mukaan ja kyllä siellä tehdään työt niin kuin luvataan. Halvalla tekevä pärnänen voi kusta silmään, mutta merkkiliikkeellä ei ole siihen varaa.
Ensimmäistä kertaa jos kokematon lähtee tuota tekemään, niin siinä voi mennä jonkin verran kauemmin kuin mitä osaavalla ammattilaisella ja sitten homma voi jäädä jopa kesken kun osaaminen loppuu. Työkalutkin pitää olla ja kunnon tunkki.
Hauskoja nämä romujen rassaajat kun saavat tuntea ylemmyyttä kun itse korjaavat autojaan. Nykyään aika harva viitsii näppejään sotkea ja hankkia työkaluja nurkkiin ja ei noita hommia edes saa tehdä ihan jokaisella parkkipaikalla.
Takametsien aikamiespojat pääsevät täällä pätemään kun pääsevät neuvomaan korjausasioissa joita itse tekevät mätänevässä suulissa kesät talvet.
- Anonyymi
Ei tuo ole paha hinta. Tuo 250e taas kuulostaa todella halvalta enkä usko että siihen hintaan kukaan tekee.
- Anonyymi
Vie auto pärnäselle. Voipi olla halvempi hinta
- Anonyymi
Todella helppo vaihtaa, käy katsoo osien hinnat. Miksi et irrota ja laita uusia tilattuja paikalleen? Maksaa alle
Aeromotors.fi ja muut verkkokaupat.
Juuri laitoin toiselle autoon boschin hyvät palat 16€
Ja levyt 25€ kpl.
Boschin myymiä paloja omassa kohta 8 vuotta, levyt 20€ kpl edulliseen pään. Hinta on matala kun valmistus ei ole Euroopan mantereella.
Olen huomannut että ei kannata ostaa kalliimman pään jarruosia. Niin moneen eri autoon vaihtanut ja useille ihmisille. Kuten äitini autoihin.
Jos ostat osat niin joku yrittäjä vaihtaa sinulle ne 50-100€ työstä, hänellä jää siitä hyvin rahaa. - Anonyymi
Ihan tautinen hinta tuosta jarrulevyt n 30 kpl ja palat n 25 e sarja
- Anonyymi
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!
Pitäisi miettiä, onko varaa yleensäkään pitää autoa, jos tuon hintaiset remontit tuntuvat ylivoimaisen kalliilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi miettiä, onko varaa yleensäkään pitää autoa, jos tuon hintaiset remontit tuntuvat ylivoimaisen kalliilta.
Kun tarvitset autoa päivittäin, niin ei kannata tuota miettiä.
- Anonyymi
Tyhymä maksaa pärnäselle korjauksesta. Tekee itse ja säästää
- Anonyymi
Kannattaa kilpailuttaa AutoJerryn kautta. Tuosta hinnasta saa kyllä satasen tingittyä. Tarjouksen tehneistä korjaamoista voi lukea arvosteluja ennen korjaamon valintaa.
- Anonyymi
No niin, nyt on brembon osat fiestassa. Eri firma teki 270€. Tyytyväinen olen hintaan ja palveluun myös. Ajoin pari kuukautta vielä edellisillä ja tulipa kilometrejä viitisen tuhatta tuona aikana.
T: alkuperäinen - Anonyymi
Äkkiäpä on voortin jarrut menneet finaaliin.
- Anonyymi
Miten niin äkkiä? Ihan normaalia kulumista. Takajarrut kuluu noissa nopeammin kuin etujarrut.
- Anonyymi
120t ja levyt sököt. Koskas on kääntynyt niin, että takajarrut kuluvat enempi?
- Anonyymi
Takalevyt ovat huomattavasti pienemmät kuin etulevyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takalevyt ovat huomattavasti pienemmät kuin etulevyt.
Kummat jarruttavat kevyessä jarrutuksessa ensin, miksi juuri takajarrut ovat usein vähäisen käytön takia jumissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummat jarruttavat kevyessä jarrutuksessa ensin, miksi juuri takajarrut ovat usein vähäisen käytön takia jumissa?
Mulla meni Skoda Fabiassa takalevyt ja palat vaihtoon 100 tkm:ssä. Etujarrut on vielä ihan hyvät.
- Anonyymi
Takalevyt ruostuu kun niillä ei ole juurikaan töitä mutta kallis oli tuo 270 euroakin toki asentajilla on lähes 100 e h taksat tunnin homma kun hitaasti tekee toki firman pitää se katekin saada
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926