Kreeta Hania/Mitä ruokia tulee välttää

Marja

Mitä ruokia tulisi välttää Hanian matkalla, että säästyisi mahataudilta? Jos joku joutui käymään lääkärissä missä oli hyvä lääkäri, kelpasiko vakuutuskirja ja minkä yhtiön vakuutus teillä oli?

20

6892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hampurilaisia

      niistä tulee pahamieli...
      Ei siel tarvi oikeesti mitään välttää. Kreetalla voi juoda vesijohtovettäkin, ei se oo mikään kolmasmaailma. Hauskaa matkaa sinullekin, itse lähden parin viikon päästä.

      • Marja

        Kerro sitten miten matka meni. On mukava lukea miten toisilla on matka mennyt.


    • taudeista

      Kreetalla tuskin löydät ruokia, joista mahatauti iskee. Syön Kreikassa aina paljon paikallisia sapuskoja. Kokemusta 18 vuoden ajalta melkein jokavuotisilta matkoilta (paljon myös omatoimisia). Ei yhtään vatsatautia ole tullut. Ja vesijohtovesi useimmissa paikoissa myös täysin juomakelpoista.

      • Marja

        Onko Kreetalla samanlaiset sähköpistorasiat kuin suomessa vai tarvitaanko erillinen välikappale ja jos niin minkälainen?


      • ei tarvitse
        Marja kirjoitti:

        Onko Kreetalla samanlaiset sähköpistorasiat kuin suomessa vai tarvitaanko erillinen välikappale ja jos niin minkälainen?

        Ei tarvitse mitään välikappaleita pistorasioihin. Älä välitä Pöpön pelottelusta, se on aivan asiaan kuulumaton kirjoitus. Ruoat ovat täysin turvallisia ja kaikkia lajeja kannattaa nautiskella. Kun raanavesi on puhdasta, ovat ruokakin ja vihannekset turvallisia syötäviksi


      • pöpö
        ei tarvitse kirjoitti:

        Ei tarvitse mitään välikappaleita pistorasioihin. Älä välitä Pöpön pelottelusta, se on aivan asiaan kuulumaton kirjoitus. Ruoat ovat täysin turvallisia ja kaikkia lajeja kannattaa nautiskella. Kun raanavesi on puhdasta, ovat ruokakin ja vihannekset turvallisia syötäviksi

        paikkaansa.Kreetalla EI pidä syödä paikallisia epämääräisiä pöperöitä!Kun muutama vuosi sitten lomailin plataniaksessa,niin eipä paljon mieltä ylentänyt kun hotelliin saavuttaessa sieltä juuri samantein ambulanssiin paareilla kannettiin tanskalaista vanhempaa pariskuntaa..Ruokamyrkytys!selittivät ympärille katsomaan kertyneet hotellin asukit.Olivat kuulemma aiemmin päivällä syöneet lihavartaita ja tomaatti/sipulisalaattia.Sen jälkeen olen matkustanut mm.Italiaan ja Turkkiin.Aina olen pysynyt terveenä kun on ollut mukana kotimaiset eväät.Toki Paikallisia juomia,virvokkeita alkoholia voi juoda .Kunhan vaan varmistat että ne kaadetaan sinulle avaamattomasta pullosta.


    • Pöpö

      Paikallista ruokaa.Osta kaupoista ulkolaisia valmisruokia.Myös kannattaa varata mukaan ruokaa jo Suomesta.Esim.Hernekeittoa,lihapullia,näkkileipää yms.Mutta koska on kuitenkin vaara sairastua jo siitä miten epähygieenistä paikanpäällä on ,niin kannattaa vakavasti miettiä matkan peruutamista.

    • Vaan

      Minä ainakin söin kaikkea mahdollista Haniassa, eikä mitään tullut.

    • Markku

      Doctor Vittorakis
      www.vittorakis.gr
      Löytyy Plataniaksesta, uusi paikka ja uudet laitteet. Keskusaukiolta Geraniin päin noin 500 m., tien oikealla puolella. Palvelut onnistuvat ainakin Englannin kielellä, oppaan voi pyytää soittamaan ennakkoon jos ei pärjää kielien kanssa.

      Vakuutuksien kanssa ei pitäisi olla ongelmia.

      Tulin juuri Plataniakselta, kysy jos joku askarruttaa mieltäsi.

      • Marja

        Hiukkasen epäilyttää myös tuo rokotusohjelma. Jotkut suosittelee ottamaan myös A-hepatiitti rokotuksen. Itse ajattelisin etten ota. Mitä mieltä sinä olet?


      • ottaa
        Marja kirjoitti:

        Hiukkasen epäilyttää myös tuo rokotusohjelma. Jotkut suosittelee ottamaan myös A-hepatiitti rokotuksen. Itse ajattelisin etten ota. Mitä mieltä sinä olet?

        En aio ottaa mitään rokotteita tulevan syksyn matkaa varten. Enemmän kammoksun liiallista rokottamista ja mieleen tulee aikoinaan surkea lavantautirokotus, joka annettiin sokeripalaan liuotettuna ja eräs nuori tyttö kuoli rokotteen saatuaan. Rokote vedettiin kaikessa hiljaisuudessa pois markkinoilta ja asiasta on vaiettu kuoliaaksi asti. Ainut, mikä kannatta pitää voimassa, on jäykkäkouristusrokoite. Havrixia ei tarvitse, jos ei syö mereneläviä raakana. Ruokailu on turvallista, jos syö tulella paistettua tai keitettyä kypsää ruokaa.


      • kaada
        Marja kirjoitti:

        Hiukkasen epäilyttää myös tuo rokotusohjelma. Jotkut suosittelee ottamaan myös A-hepatiitti rokotuksen. Itse ajattelisin etten ota. Mitä mieltä sinä olet?

        Itselläni on havrixrokotus otettuna tehosteen kera, ei siksi että menen kreetalle vaan siksi että matkustelen ja syön kaiken mikä eteen tulee (paitsi lihaa kun en syö sitä muutenkaan)Minulla on tuttavia joilla on hepatiitti veressä, se ei häivy koskaan, joten parempi satsata 100 euroa ja matkustella seuraavat 20 vuotta miettimättä mokomia asioita kuin hepatiitti... Pikku summa pidemmän päälle. Jäykkäkouristus rokotus nyt pitää olla päällä kotimaassakin. No jokainen päättää itse elämästään ja terveydestään...Egyptissä sain todella kaamean vatsataudin, ja syynkin tiedän, söin kaikkea sitä mitä yleensä kielletään, vatsatauti onneksi lähtee pois. Voihan sitä olla ottamatta rokotuksia ja ronkkia ruuan kanssa ja jättää sivukadun edulliset paikallisten ruokapaikat väliin.


      • Terveydenhoitaja
        kaada kirjoitti:

        Itselläni on havrixrokotus otettuna tehosteen kera, ei siksi että menen kreetalle vaan siksi että matkustelen ja syön kaiken mikä eteen tulee (paitsi lihaa kun en syö sitä muutenkaan)Minulla on tuttavia joilla on hepatiitti veressä, se ei häivy koskaan, joten parempi satsata 100 euroa ja matkustella seuraavat 20 vuotta miettimättä mokomia asioita kuin hepatiitti... Pikku summa pidemmän päälle. Jäykkäkouristus rokotus nyt pitää olla päällä kotimaassakin. No jokainen päättää itse elämästään ja terveydestään...Egyptissä sain todella kaamean vatsataudin, ja syynkin tiedän, söin kaikkea sitä mitä yleensä kielletään, vatsatauti onneksi lähtee pois. Voihan sitä olla ottamatta rokotuksia ja ronkkia ruuan kanssa ja jättää sivukadun edulliset paikallisten ruokapaikat väliin.

        Jos todellakin olet ihmistyyppi joka ahmii rokotuksia, voit varautua sairaaseen vänhuuteen.
        Ihmisen luontainen immunitetti ja fysiologia vain vahvistuu ilman vauhkoa pöpökammoa ja rokotteilla pumppaamista. Oletko ottanut selvää, mitä todellisuudessa esim rokotteet sisältävät ja tekevät kehossasi?
        Kannattaa etsiä tietoa myös puolueettomista tahoista. Lääkefirmojen tieto pohjautuu vain bisnekseen, ei terveyteen.
        Jo terveydenhoitajienkin koulutuksessa jaetaan informaatiota, jota luultavasti yksikään rokotettava ei koskaan kuule.
        Saatika sitten täysin ihmisen hyvinvointiin, lääketieteelliseen tietoon, ei bisnekseen pohajutuvaa tietoa asiasta saisi.


    • Kamaki

      Mitä nautintoihin tulee, niin Kreetalla voit syödä ja juoda kaikkee mitä vaan mieleen juolahtaa. Olen ollut siellä yli kymmenen kertaa lomalla saamatta minkäänlaisia vatsaoireita, aina olen juonut vesijohtovettä ja kokeillut kaikenlaiset paikalliset ruuat, ainoastaan länsimaiset roskaruuat jätän aina väliin. Ainoa asia mitä sinun kannattaa varoa on ne paikalliset Kamakit ne on saanut monelle suomalaisnaiselle vatsavaivoja, on alkanut kummasti masu pömpöttämään talven mittaan kun on kotimaassa.

    • Teemu

      Vatsataudin tms. saaminen matkalta on osittain tuuristakin kiinni. En ole Välimereltä saanut koskaan vatsatautia, mutta puolitoista vuotta sitten vaimoni ja poikani saivat salmonellan Kreetalta. Ei koskaan selvinnyt, mistä se tuli juuri heille. Varsinkin kun poika oli silloin hieman yli vuoden, eikä allergioiden takia saanut paljoa syödä ravintoloissakaan.

      • pöpö

        uima allas,tai kävittekö sellaisessa jossain muualla?


      • Marja

        Salmonellahan tarttuu myös käsien välityksellä, joten todennäköisti juniori sai tartunnan äidiltään.


      • Teemu
        Marja kirjoitti:

        Salmonellahan tarttuu myös käsien välityksellä, joten todennäköisti juniori sai tartunnan äidiltään.

        ... äiti sai tartunnan juniorilta. Suomessa lääkäri epäili mahdollisen tartunnan voineen tulla ruoan lisäksi myös esim. linnun ulosteesta. Tuollainen vähän yli yksivuotias kun räpeltää kaikkea mahdollista.


    • ottakaaNeVakuutukset

      Plataniaksessa kävijät voivat luottaa DR. Vittorakis. Vakuutus korvaa ja ei tarvitse käyttää rahaa. Hoito ammattitaitoista ja ystävällistä. Apteekin määräämät lääkkeet erittäin halpoja.

      • NaistenVaivat

        Hyvä tietää, mutta keneen kannattaa ottaa yhteyttä, jos vatsavaivoja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe