Juhannusajan 2924 ristikot

IS:ssä tietenkin koviksen ohella huomioitava juhannusristikko. TV-liitteessä on Juha Leinosen laatima aukeamaristikko. Toissna poimjntana Kimmo Sillankorvan avoristikko.

Seura pitää ostaa paperilehtenä, jos sen ristikoita haluaa ratkoa.

139

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin vuonna 2924 enää ristikoita täytellään🤔

    • Anonyymi

      Antti Skyttä kertoi rakennevihjeistä. Kehityskulku johtaa periaatteessa siihen, että kovisten ratkojapiiri pienenee pienemistään kun sisäänpääsykynnys edellyyttä aina vai uusien kirjainjekkujen opetellua. Jos ei ole koskaan niitä kohdannut, kynnys on valtava.

      Skytän anatomiat ja tämä sivusto laskee kyllä kieltämättä kynnystä. Kynnyksen laskemiseen minäkin omalta osaltani pyrin.

      Vihjeistä voi tehdä vaikeita ilman kaiken maailman kirjainjekkuiluja.. Kynnys pysyisi huomattavasti matalampana. Suurin osa Pitkälön vihjeistä on kirjainjekuttomia. Siisäänpääsykynnys on vain päästä ajatusmaailmaan sisälle, mutta jekkulista-arsenaalia ei juuri tarvitse opetella.

      Tuhoon kovisten ratkonta todennäköisd'esti on menemässä kuitekin Ekin ja Kolmiokirjan toimesta. Pieni pieni pyörii niin ksuan kuin ei enää kannata pikkuoiirille ristikoita luoda.

      Ekin ja Skytän pitäisi mainostaa anatomioita ja apusivustoja. Omaan jalkaansa Eki ampuu, kun ei halua omastani eikä Suomi24 sivustosta kerrottavan.

      • Anonyymi

        Ns. rakennevihjeisSäkin on tyyppejä, jotka eivät edellytä opettelua. Esim. merkityt kirjaimet ja niistä tuleva logiikka.

        ;utta typisteet ja tavujen/kirjainten vaidot rsim. ovat sellaisia, joita normaalieihin ristikoihin tottuneet eivät osaa odottaa mistään ristikosta löytyvän. En niitä itsekään osannut odottaa ja kaiken maailman kirjainjekut tuntuivat rehellisesti kirjoitettuna pelleilyltä. Pelleilyinä minä minia kirjainjekkuja edelleen pidän, vaikka suurimmalta osalta olen niihin tottunut. Joskus vieläkin yllättävät, kun en hoksaa lähtösanoja.

        Vihjeisdä olusi syytä miettiä myös sitä, mitrn tavallisiin ristikoihin tottuneet voisivat päästä vaikeampiin ristikoihin sisälle eikä aina vasn ajateltaisi sitä pikkupiiriä, joka koviksia ratkoo.

        Eki yrittää uittaa kirjainjekkuja helpimpiin ristikoihin kaiketi pienentääksern kynnystä. Hämmennystän todennäköisesti uittamisista tavallisiin ristikoihin tottuneilta saa.


      • Anonyymi

        "Tuhoon kovisten ratkonta todennäköisd'esti on menemässä kuitekin Ekin ja Kolmiokirjan toimesta."

        Voi harmi! Kaikki olisi niin hyvin, jos vain nuo Vuokila ja Kolmiokirja olisivat ymmärtäneet pysyä erossa sanaristikoista. Nyt kaikki menee pilalle, ellei ole jo mennytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ns. rakennevihjeisSäkin on tyyppejä, jotka eivät edellytä opettelua. Esim. merkityt kirjaimet ja niistä tuleva logiikka.

        ;utta typisteet ja tavujen/kirjainten vaidot rsim. ovat sellaisia, joita normaalieihin ristikoihin tottuneet eivät osaa odottaa mistään ristikosta löytyvän. En niitä itsekään osannut odottaa ja kaiken maailman kirjainjekut tuntuivat rehellisesti kirjoitettuna pelleilyltä. Pelleilyinä minä minia kirjainjekkuja edelleen pidän, vaikka suurimmalta osalta olen niihin tottunut. Joskus vieläkin yllättävät, kun en hoksaa lähtösanoja.

        Vihjeisdä olusi syytä miettiä myös sitä, mitrn tavallisiin ristikoihin tottuneet voisivat päästä vaikeampiin ristikoihin sisälle eikä aina vasn ajateltaisi sitä pikkupiiriä, joka koviksia ratkoo.

        Eki yrittää uittaa kirjainjekkuja helpimpiin ristikoihin kaiketi pienentääksern kynnystä. Hämmennystän todennäköisesti uittamisista tavallisiin ristikoihin tottuneilta saa.

        Kaikki viestisi ovat täynnä kirjainkikkailuja ja rakennevihjeitä niin ettei niitä ymmärrä Erkkikään.


      • Anonyymi

        Taliban-Tapio on lähtenyt ristiretkelle kirjainjekkuilijoiden levittämää hapatusta vastaan!


    • Anonyymi

      Ei tämönkertaisessa koviksessa kirjainjekkuiluja riesaksi asti ollyt. Mutta IJL-tiimi sirtui taas helpittamaan ratkontaa liikaa.

      • Anonyymi

        tämönkertaisessa
        ollyt.
        sirtui
        helpittamaan

        Miten kehtaat kirjoittaa tällaista siansaksaa? Jos dabletti rikki on, älä käytä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämönkertaisessa
        ollyt.
        sirtui
        helpittamaan

        Miten kehtaat kirjoittaa tällaista siansaksaa? Jos dabletti rikki on, älä käytä sitä.

        Harmitti itseänikin ja meinasin laittaa uusiksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi

        "Ei tämänkertaisessa koviksessa kirjainjekkuiluja riesaksi asti ollut. Mutta IJL-tiimi sortui taas helpottamaan ratkontaa liikaa."

        Tässä on spoileri, joka kertoo, mitä tarkoitan jälkimmäisellä virkkeellä:

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-6-2024/?view=all#post-32688 - ei ole pakko klikata spoileria, jos ei halua spoilausta!

        Samaan tyyliin Joutilas kommentoi Sanarisin foorumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan tyyliin Joutilas kommentoi Sanarisin foorumissa.

        Tuskinpa vaan. Historiasi perusteella on luultavaa, että vääristelet jälleen toisen palstan kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa vaan. Historiasi perusteella on luultavaa, että vääristelet jälleen toisen palstan kirjoituksia.

        Tapiolle on tärkeää, että joku on ehkä samaa mieltä hänen kanssaan. Se nostaa hänen statustaan ristikkoskenen keisarina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämönkertaisessa
        ollyt.
        sirtui
        helpittamaan

        Miten kehtaat kirjoittaa tällaista siansaksaa? Jos dabletti rikki on, älä käytä sitä.

        Keisarille kaikki on sallittua. Ja älkää alamaispahaiset kuvitelko, että Keisari ryhtyisi muuttamaan tapojaan teidän ikävästi korviin käyvän ininänne takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa vaan. Historiasi perusteella on luultavaa, että vääristelet jälleen toisen palstan kirjoituksia.

        Lue itse, mitä Joutilas kirjoittaa ja mitä sivuiltani spoilereiden takaa löytyy. Oeruskokemus on saman tapainen. Ei tietenkään identtinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue itse, mitä Joutilas kirjoittaa ja mitä sivuiltani spoilereiden takaa löytyy. Oeruskokemus on saman tapainen. Ei tietenkään identtinen.

        Tyyli ei ole - toisin kuin sinä väitit - ollenkaan sama, vaan sinun Huuhaa ja tuon toisen palstan kirjoittajan tyylit ovat hyvin erilaisia. Sinä kirjoitat tässä langassa: "Mutta IJL-tiimi sirtui taas helpittamaan ratkontaa liikaa." Tuo toinen taas: "Siniset olivat hauskat, vaikkakin muutamilla avuilla melko pian arvattavissa." ja "Monipuolinen ja antoisa laatimus". Hänen kommenttinsa ovat rakentavia, kun taas sinun kommenttisi ovat tökeröjä. Tyylinne ovat täysin eri planeetoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyli ei ole - toisin kuin sinä väitit - ollenkaan sama, vaan sinun Huuhaa ja tuon toisen palstan kirjoittajan tyylit ovat hyvin erilaisia. Sinä kirjoitat tässä langassa: "Mutta IJL-tiimi sirtui taas helpittamaan ratkontaa liikaa." Tuo toinen taas: "Siniset olivat hauskat, vaikkakin muutamilla avuilla melko pian arvattavissa." ja "Monipuolinen ja antoisa laatimus". Hänen kommenttinsa ovat rakentavia, kun taas sinun kommenttisi ovat tökeröjä. Tyylinne ovat täysin eri planeetoilta.

        Kyse oli peruskokemuksesta - pidimme sinisiä helposti arvattavina. Muusta ei minulla ollut kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli peruskokemuksesta - pidimme sinisiä helposti arvattavina. Muusta ei minulla ollut kyse.

        "tyylillä" en tarkoittanut siin kirjoitustapaa, vaan kokemusta tietystä asiasta ristikossa.

        Pitääkö aina selittää, mitä tarkoitan? Kirjoittaako joku ihan piruuttaan saivarrellen vai eikö hän todellakaan ymmärrä, mitä tarkoitan sanoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli peruskokemuksesta - pidimme sinisiä helposti arvattavina. Muusta ei minulla ollut kyse.

        Miksi sitten et Huuhaa kirjoittanut niin, vaan: "Samaan tyyliin Joutilas kommentoi Sanarisin foorumissa." Ei voi olla niin, että meidän toisten pitäisi arvata, että sinä tarkoitat jotain muuta kuin kirjoitat. Kyse on vääristelystä. Samaan tapaan kuin et kiinnitä huomiota tekstisi oikeinkirjoitukseen, samaan tapaan vähät välität faktojesi totuudenmukaisuudesta. Esität aina asiat sillä tavoin vääristeltyinä, että ne muka tukisivat sinun näkemyksiäsi. Voihan se olla, että sinä itse koet asioiden olevan niin, mutta jos niin on, niin se on merkki jostakin vakavammasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tyylillä" en tarkoittanut siin kirjoitustapaa, vaan kokemusta tietystä asiasta ristikossa.

        Pitääkö aina selittää, mitä tarkoitan? Kirjoittaako joku ihan piruuttaan saivarrellen vai eikö hän todellakaan ymmärrä, mitä tarkoitan sanoilla.

        Jos kirjoitat "tyyli", niin se tarkoittaa tyyliä, eikä mitään muuta. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten et Huuhaa kirjoittanut niin, vaan: "Samaan tyyliin Joutilas kommentoi Sanarisin foorumissa." Ei voi olla niin, että meidän toisten pitäisi arvata, että sinä tarkoitat jotain muuta kuin kirjoitat. Kyse on vääristelystä. Samaan tapaan kuin et kiinnitä huomiota tekstisi oikeinkirjoitukseen, samaan tapaan vähät välität faktojesi totuudenmukaisuudesta. Esität aina asiat sillä tavoin vääristeltyinä, että ne muka tukisivat sinun näkemyksiäsi. Voihan se olla, että sinä itse koet asioiden olevan niin, mutta jos niin on, niin se on merkki jostakin vakavammasta.

        En mitenkään vääristellyt, jos se mitä kirjoitin, ymmärretään siten, mitentyarkoitin. Mistään yahallusesta väöristelystä ei ainakaan ollut kyse. Ehkä köytin sanaa "tyyli" väärässä merkityksessä tai ainakin liuan tulkinnallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mitenkään vääristellyt, jos se mitä kirjoitin, ymmärretään siten, mitentyarkoitin. Mistään yahallusesta väöristelystä ei ainakaan ollut kyse. Ehkä köytin sanaa "tyyli" väärässä merkityksessä tai ainakin liuan tulkinnallisesti.

        Huuhaa, lukijat kyllä yleensä pystyvät mielessään korjaamaan sinun kirjoitusvirheesi. Mutta sinun faktavirheittesi suhteen asia on toinen. Ja kummallisesti ne tuppaavat aina menemään siihen suuntaan, että ne mukamas tukisivat sinun näkemyksiäsi.

        Sinulla on tapana huolettomasti kirjoitella sellaista, mikä ei kestä oikeinkirjoituksen tarkistamista. Ja sinulla on myös tapana huolettomasti kirjoitella sellaista, mikä ei kestä faktantarkistusta. Kunhan se vain tuntuu tukevan sinun näkemyksiäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mitenkään vääristellyt, jos se mitä kirjoitin, ymmärretään siten, mitentyarkoitin. Mistään yahallusesta väöristelystä ei ainakaan ollut kyse. Ehkä köytin sanaa "tyyli" väärässä merkityksessä tai ainakin liuan tulkinnallisesti.

        mitentyarkoitin.
        yahallusesta
        väöristelystä
        köytin
        liuan

        Santa Maria sun kanssas! Dabletti pois käytöstä, jos et osaa suomea sen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa, lukijat kyllä yleensä pystyvät mielessään korjaamaan sinun kirjoitusvirheesi. Mutta sinun faktavirheittesi suhteen asia on toinen. Ja kummallisesti ne tuppaavat aina menemään siihen suuntaan, että ne mukamas tukisivat sinun näkemyksiäsi.

        Sinulla on tapana huolettomasti kirjoitella sellaista, mikä ei kestä oikeinkirjoituksen tarkistamista. Ja sinulla on myös tapana huolettomasti kirjoitella sellaista, mikä ei kestä faktantarkistusta. Kunhan se vain tuntuu tukevan sinun näkemyksiäsi.

        Kyllä y pitäisi olla selvää, missä asiasa kkmppaan nim. Joutilas eikä sinä ole kyse mistään Joutilas- imjmrrkin kkmmentin väärisyelystä. Täällä vain jotkut pyrkivät tahallisdsti ymmärtä minua tavalla, josta voi arvostella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä y pitäisi olla selvää, missä asiasa kkmppaan nim. Joutilas eikä sinä ole kyse mistään Joutilas- imjmrrkin kkmmentin väärisyelystä. Täällä vain jotkut pyrkivät tahallisdsti ymmärtä minua tavalla, josta voi arvostella.

        Mistähän syystä sen pitäisi olla selvää mitä sinä "tarkoitat", jos sinä itse kerran kirjoitat aivan muuta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän syystä sen pitäisi olla selvää mitä sinä "tarkoitat", jos sinä itse kerran kirjoitat aivan muuta?

        Yritän esittää jatkossa ajatukseni tarkemmin, ettei niihin jäisi tulkunnallisuutta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritän esittää jatkossa ajatukseni tarkemmin, ettei niihin jäisi tulkunnallisuutta.

        Ei ole kyse tulkinnallisuudesta. Sinä yksinkertaisesti kirjoitit vastoin tosiasioita, ja yrität nyt piiloutua sen seikan taakse, että kielenkäyttösi on yleisestikin ottaen äärimmäisen leväperäistä. Ja kummallisesti sinun väärät tulkintasi aina menevät sellaiseen suuntaan, että ne muka näyttävät tukevan sinun mielipiteitäsi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritän esittää jatkossa ajatukseni tarkemmin, ettei niihin jäisi tulkunnallisuutta.

        ”Yritän” sinun kirjoittamanasi ei tarkoita mitään. ”Yritit” sanariksenkin palstalla korjata tapasi. Sinne jouduttiin jopa palkkaamaan moderaattori sinun takiasi. Mieti sitä ennen kuin taas ”yrität”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse tulkinnallisuudesta. Sinä yksinkertaisesti kirjoitit vastoin tosiasioita, ja yrität nyt piiloutua sen seikan taakse, että kielenkäyttösi on yleisestikin ottaen äärimmäisen leväperäistä. Ja kummallisesti sinun väärät tulkintasi aina menevät sellaiseen suuntaan, että ne muka näyttävät tukevan sinun mielipiteitäsi.

        En nyt ymmärrä yhtän, mitä olisin nyt tahallisesti vääntänyt suuntaani. Joutilas koki siniset helposti avautuviksi kuten minäkin.

        "Siniset olivat hauskat, vaikkakin muutamilla avuilla melko pian arvattavissa."

        Tällä kyllä etsimällä etsitään syytä syyttää minua jostakin asiasta. Täällä jotkut tuntuvat tarkoitushakuisesti ymmärtävän minua väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt ymmärrä yhtän, mitä olisin nyt tahallisesti vääntänyt suuntaani. Joutilas koki siniset helposti avautuviksi kuten minäkin.

        "Siniset olivat hauskat, vaikkakin muutamilla avuilla melko pian arvattavissa."

        Tällä kyllä etsimällä etsitään syytä syyttää minua jostakin asiasta. Täällä jotkut tuntuvat tarkoitushakuisesti ymmärtävän minua väärin.

        On tullut selväksi, ettet tajua näitä eroja. Kukaan ei voi tehdä asialle siis mitään, et edes sinä itse, kärsikäämme näin ollen kaikki tästä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt ymmärrä yhtän, mitä olisin nyt tahallisesti vääntänyt suuntaani. Joutilas koki siniset helposti avautuviksi kuten minäkin.

        "Siniset olivat hauskat, vaikkakin muutamilla avuilla melko pian arvattavissa."

        Tällä kyllä etsimällä etsitään syytä syyttää minua jostakin asiasta. Täällä jotkut tuntuvat tarkoitushakuisesti ymmärtävän minua väärin.

        "Ei ole kyse tulkinnallisuudesta. Sinä yksinkertaisesti kirjoitit vastoin tosiasioita" - jos kirjoittamani varta vasten pyritään tulkutsemaan tavalla, jota en tarkoita, voidaan kaikki vääntää selkaiseksi, että pyrin vääristelemään toisten kirjoitiksia, tässä tapauksessa <joutilaan ajatuksia. Tällainen asennehan se perin vääristelevää sitten inkin. Se on myös pahantahtoista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole kyse tulkinnallisuudesta. Sinä yksinkertaisesti kirjoitit vastoin tosiasioita" - jos kirjoittamani varta vasten pyritään tulkutsemaan tavalla, jota en tarkoita, voidaan kaikki vääntää selkaiseksi, että pyrin vääristelemään toisten kirjoitiksia, tässä tapauksessa <joutilaan ajatuksia. Tällainen asennehan se perin vääristelevää sitten inkin. Se on myös pahantahtoista toimintaa.

        Täällä on joitakin äärimmäisen pahantahtoisia he kilöitä, joiden tarkoitus on kaivelka jokaista sanaa voidakseen jostakin syyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on joitakin äärimmäisen pahantahtoisia he kilöitä, joiden tarkoitus on kaivelka jokaista sanaa voidakseen jostakin syyttää.

        Tällä kertaa jotkut anonyymit varya vasten hakivat kinaamista. Aina ei minua voi syyttää riidankylvämisestä. Kyllä nyt jotkut muut olivat asialla. Jos oltaisiin haluttu ymmärtää, mitä tarkoitan, ei mitään ylimääräistä olisi ollut. Jos kommenttini oli epätarkka. olisi vojnut kysyä tarkennusta sen sijaan, että köydään kjmpouun kuin susilauma. Tässä säikeessä on susimaisdsti käyttöytyviä henkilöitä -nämä sudet tätä säiettä ovat pyrkineet pilaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa jotkut anonyymit varya vasten hakivat kinaamista. Aina ei minua voi syyttää riidankylvämisestä. Kyllä nyt jotkut muut olivat asialla. Jos oltaisiin haluttu ymmärtää, mitä tarkoitan, ei mitään ylimääräistä olisi ollut. Jos kommenttini oli epätarkka. olisi vojnut kysyä tarkennusta sen sijaan, että köydään kjmpouun kuin susilauma. Tässä säikeessä on susimaisdsti käyttöytyviä henkilöitä -nämä sudet tätä säiettä ovat pyrkineet pilaamaan.

        Vai anonyymit. Itse olet anonyymi.

        ”Jos oltaisiin haluttu ymmärtää, mitä tarkoitan, ei mitään ylimääräistä olisi ollut.”

        Vai anonyymit eivät halunneet ymmärtää? Täällä ei ole mitään kiistaa, kun sinä et ole täällä. Täällä on sina kiistaa, kun sinä olet täällä. Hassua eikö?

        Kaikki täällä toivovat, että pysyisit omalla sivustollasi. Se taitaa kuitenkin olla liikaa pyydetty, koska sinulla on pakottava tarve julistaa omia totuuksiasi - eikä vaan kerran vaan sinskin kymmenen kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai anonyymit. Itse olet anonyymi.

        ”Jos oltaisiin haluttu ymmärtää, mitä tarkoitan, ei mitään ylimääräistä olisi ollut.”

        Vai anonyymit eivät halunneet ymmärtää? Täällä ei ole mitään kiistaa, kun sinä et ole täällä. Täällä on sina kiistaa, kun sinä olet täällä. Hassua eikö?

        Kaikki täällä toivovat, että pysyisit omalla sivustollasi. Se taitaa kuitenkin olla liikaa pyydetty, koska sinulla on pakottava tarve julistaa omia totuuksiasi - eikä vaan kerran vaan sinskin kymmenen kertaa.

        Mutta jos olen, ei ole ihan pakko väen väkusin joidenkin aninyymien kehittää riitaa. Kun anonyymi ihan väen väkisin kehittää riitaa, riidankylväjä syyttää siitä minua - kai riidanjylväjän perimmäinen tarkoitus se onkin. Jos koen jonkun riidankylväjän kommentin epäoikeutetuksi, siihen tulee reagoitua. Tällä kertaa se oli se, että minut tarkoitushakuisen oloisesti haluttiin ymmärtää väärin.

        Riidankylväjien kommsntointeihin tuli <sanarisinkin foorumissa reagoitua. Koska on anonyymejä riidankylväjiä, ei kaikesta epäsovusya voi minua syyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai anonyymit. Itse olet anonyymi.

        ”Jos oltaisiin haluttu ymmärtää, mitä tarkoitan, ei mitään ylimääräistä olisi ollut.”

        Vai anonyymit eivät halunneet ymmärtää? Täällä ei ole mitään kiistaa, kun sinä et ole täällä. Täällä on sina kiistaa, kun sinä olet täällä. Hassua eikö?

        Kaikki täällä toivovat, että pysyisit omalla sivustollasi. Se taitaa kuitenkin olla liikaa pyydetty, koska sinulla on pakottava tarve julistaa omia totuuksiasi - eikä vaan kerran vaan sinskin kymmenen kertaa.

        Myönnön sen, että joitakin asioita tulee toistettua. Kritiikki kirjaunjekkuilusta on tullut jo aiemmin esille. Mutta kyllä kirjainjekkuilu välillä Sanarisinkin foirumissa aika negatiivisia kommentteja saA, varsinkjn kun sitä on jossakun ristikossa ylenpalttisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnön sen, että joitakin asioita tulee toistettua. Kritiikki kirjaunjekkuilusta on tullut jo aiemmin esille. Mutta kyllä kirjainjekkuilu välillä Sanarisinkin foirumissa aika negatiivisia kommentteja saA, varsinkjn kun sitä on jossakun ristikossa ylenpalttisesti.

        Jatkat selittelyä ja tulkitsemista ja yleistämistä ja mikään ei muutu. Etkö tajua tuota, mitä joku sanoi, että sinun läsnäolosi on jo riidan alku, niin toksinen olet.


    • Anonyymi

      Tuu tuu Tupakkirulla vaan teitillekin ristikkojen molemminpuoliset täyttäjä tyypit.
      Helpoimmat Apu-lehden ristikot saan suurella työllä täyteen.
      Sanavarastoni on niin hatarat.

      ja silleen.

    • Anonyymi

      PuPe-säikeisiin en täällä enää ole juuri kommentoinut. Mutta kun sivustollani ei IS:n ridtikoita käditellä, en aioi poistua. Rakentavaa olisi, että minua ei tarkoitushakuisesti pyritä ymmärtämään väärin ja jokaisessa mahdollisessa välissä hyökätä kimppuun. Jos koetaan, että minua ei ymmärretty, voi kysyä, mitä tarkoitin, kuten jo toin esille.

      Mitä juhannuksen ristikoihin tulee juhannusristikko ei ollut läpihuutojuttu siihen tyylin kuin mitä Avun Vuokilan & Markku Mäkelän ristikot ovat. Jos kuvittaja ei olisi Markku Mäkelä, ratkoisin Avusta vaain tavuristikot.

      Keskivaikeana juhannusristikon koin. IS ei ainakaan pyri maksimaalisesti rahastamaan juhannusristikolla. Leinosen TV-lehden aukeamaa en ole ehtinyt aloittamaan.

      • Anonyymi

        Niin eikä SK:n ristikouta pidä unohtaa. Saa nähdä, millainen IJL-tiimin SK.ristikko on. Kirjaston digipalvelusta sen sai vasta perjantaina, toisin kuin ppaperilehden tilaajat.


      • Anonyymi

        Vai pitäisi muiden täällä olla ajatustenlukijoita ja ymmärtää että Tapsa tarkoittaa jotain muuta kuin kirjoittaa. Tai ainakin jälkikäteen niin väittää, kun jää kiinni lööperin kirjoittamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai pitäisi muiden täällä olla ajatustenlukijoita ja ymmärtää että Tapsa tarkoittaa jotain muuta kuin kirjoittaa. Tai ainakin jälkikäteen niin väittää, kun jää kiinni lööperin kirjoittamisesta.

        Jos joku oikeadti ymmärsi minut väärin, olen siitä pahoillani. Käytin sanaa "tyyliin" sisällöllisessä merkityksessä, en kirjoitustyylin merkityksessä. Sisällöllisesti samaa oli siis se, että pidimme ratkaisulauseita varsin helposti arvattavina. Minä vain vähän kärjistin mainitsemalla, että tiimi helpotti ratkontaa liikaa. Enkä Ekin foorumissakin mainitsin, että helpotettiin mielestäni liikaa. En muista tarkalleen, mitä kirjoitin. Täytyy jatkossa aina ottaa kirjoituksesta muistioon kopio, jos pitää sana sanalta kertoa, mitä kirjoitin. Usein kopion otankin, mutta myt jäi ottamatta.

        Paöjon auttaisi, jos ei ihan varta vasten yritetä ymmärtää väärin. Tai jos ei ole varma, mitä tarkoitin, ennen epäoikeutettua syyttämistä, voisi tarkistaa, mitä tarkoitin. Harkitsemattomia syytöksiä on itselläkin plut, mutta harkitsdmattomia syytäksiä on itäällä muillskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku oikeadti ymmärsi minut väärin, olen siitä pahoillani. Käytin sanaa "tyyliin" sisällöllisessä merkityksessä, en kirjoitustyylin merkityksessä. Sisällöllisesti samaa oli siis se, että pidimme ratkaisulauseita varsin helposti arvattavina. Minä vain vähän kärjistin mainitsemalla, että tiimi helpotti ratkontaa liikaa. Enkä Ekin foorumissakin mainitsin, että helpotettiin mielestäni liikaa. En muista tarkalleen, mitä kirjoitin. Täytyy jatkossa aina ottaa kirjoituksesta muistioon kopio, jos pitää sana sanalta kertoa, mitä kirjoitin. Usein kopion otankin, mutta myt jäi ottamatta.

        Paöjon auttaisi, jos ei ihan varta vasten yritetä ymmärtää väärin. Tai jos ei ole varma, mitä tarkoitin, ennen epäoikeutettua syyttämistä, voisi tarkistaa, mitä tarkoitin. Harkitsemattomia syytöksiä on itselläkin plut, mutta harkitsdmattomia syytäksiä on itäällä muillskin.

        Missä Huuhaa, siellä ongelma. Niin se vaan on. Ei tuo selittely asiaa muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Huuhaa, siellä ongelma. Niin se vaan on. Ei tuo selittely asiaa muuta.

        Joo, ikävä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku oikeadti ymmärsi minut väärin, olen siitä pahoillani. Käytin sanaa "tyyliin" sisällöllisessä merkityksessä, en kirjoitustyylin merkityksessä. Sisällöllisesti samaa oli siis se, että pidimme ratkaisulauseita varsin helposti arvattavina. Minä vain vähän kärjistin mainitsemalla, että tiimi helpotti ratkontaa liikaa. Enkä Ekin foorumissakin mainitsin, että helpotettiin mielestäni liikaa. En muista tarkalleen, mitä kirjoitin. Täytyy jatkossa aina ottaa kirjoituksesta muistioon kopio, jos pitää sana sanalta kertoa, mitä kirjoitin. Usein kopion otankin, mutta myt jäi ottamatta.

        Paöjon auttaisi, jos ei ihan varta vasten yritetä ymmärtää väärin. Tai jos ei ole varma, mitä tarkoitin, ennen epäoikeutettua syyttämistä, voisi tarkistaa, mitä tarkoitin. Harkitsemattomia syytöksiä on itselläkin plut, mutta harkitsdmattomia syytäksiä on itäällä muillskin.

        Jos sinä Tapio-Huuhaa vielä jatkossa yhtään vääristelet toisen palstan kirjoittajien kommentteja tukemaan omia tarkoitusperiäsi, niin siihen kyllä puututaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä Tapio-Huuhaa vielä jatkossa yhtään vääristelet toisen palstan kirjoittajien kommentteja tukemaan omia tarkoitusperiäsi, niin siihen kyllä puututaan.

        En yhtään pyri vääristelemään toisdn palstan kommentteja. Täällä on pahantahtoista syyttelyä ja panettelua tämän adian tiimoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ikävä ihminen.

        Täällä on paöjon varsin ikäviä ihmisiä, jotka etsimällä etsivät huomautettavaa. On paljon ikävää aiheetonta panettelua myös.

        "Tai ainakin jälkikäteen niin väittää, kun jää kiinni lööperin kirjoittamisesta."

        on panettelua. En kirjoittanut lööperiä, mutta joku tulkitsi kirjoitteluani tavalla, josta saattoi arvostella. Jos ei olusi lähtökohtaisesti panetteleva, ilkeä ielinen asenne, elämä olusi helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on paöjon varsin ikäviä ihmisiä, jotka etsimällä etsivät huomautettavaa. On paljon ikävää aiheetonta panettelua myös.

        "Tai ainakin jälkikäteen niin väittää, kun jää kiinni lööperin kirjoittamisesta."

        on panettelua. En kirjoittanut lööperiä, mutta joku tulkitsi kirjoitteluani tavalla, josta saattoi arvostella. Jos ei olusi lähtökohtaisesti panetteleva, ilkeä ielinen asenne, elämä olusi helpompaa.

        Ala-astetasoinen suomen kieli ja besserwisser-asenne - mikä voisi mennä pieleen?


    • Anonyymi

      tikataan=

      • Anonyymi

        Koristeommel?


    • Anonyymi

      ilmojen halki







































      ilmojen halki=

      • Anonyymi

        Ihan kuin siihen tulisi tavi? En kuitenkaan ole satavarma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuin siihen tulisi tavi? En kuitenkaan ole satavarma.

        On se TAVI


    • Anonyymi

      poltettaville=

      • Anonyymi

        Olisko tupakka-askit ( ilman väliviivaa)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko tupakka-askit ( ilman väliviivaa)?

        Tuli laitettua vahingossa murteella TUPAKKIASKIT, smapa tuo, mutta ei tiimi yleensä murresanoja käytä.


    • Anonyymi

      Krematoriot

    • Anonyymi

      kylläpä kovis on vaikea saas nähdä pystyykö kukaan sitä ratkomaan

      • Anonyymi

        T. Markula on sen ratkonut tosta vaan kun se on halpuutettu.


      • Anonyymi

        Ja HP tietysti on jo ratkonut. Kunpa lähettäisi joitain sanoja avuksi. Meikäläinen joskus on saanut kaks puolisen tehdyksi , mutta nyt täytyy luovuttaa!


    • Anonyymi

      Sanarisin foorumissa Joutilas piti tätä vsikeampana kuin SK:n ristikkoa. Koin päinvastoin. Milä SK:ssa oli paremmin oli se, että pääkuvasta johdetut sanat eivät olleet liian helposti arvattavia. Itse asiassa jäi vähän hämäräksi, miten tiimi ajattelee sanojen liittyvän toisiinsa.

      • Anonyymi

        Luulen ymmärtävä i, mutta jouduin ideaa jälkikäteen hieman pohtimaan. Ihan 100% varma ole, mikä on idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen ymmärtävä i, mutta jouduin ideaa jälkikäteen hieman pohtimaan. Ihan 100% varma ole, mikä on idea.

        Olemme jännityksestä jäykkinä. Keksiikö Keisari idean vai laittaako hän kymmeniä viestiä pohdinnoistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme jännityksestä jäykkinä. Keksiikö Keisari idean vai laittaako hän kymmeniä viestiä pohdinnoistaan?

        En nyt sitä julkisesti ala pohtimaan - toivottavasti Sanarisin foorumissa joskus nostetaan esille, jotta voisi varmistua tulkinnasta. Mutta kuten totesin hyvää oli se, että pääkuvan mitään sanaa ei saanut ilmaiseksi, kuten IS:ssä, jossa yhden pääluvasta johdetun sanan keksiminen auttoi välittömästi korjaamaan erään toisen pääkuvasta johdetun sanan pahojakin ratkontavirheitä.

        Tiimi antaa välillä liikaa ilmaiseksi. Hauskojahan ilmaiseksi saadut sanat aina on, mutta ne lässähtävät kuin pannukakku. Vaikea silloin on sinänsä hauskoista ratkaisusanoista nauttia koviksen kohdalla (helpommissa voisikin kunnolla nauttia) kun odotukset ovat erilaiset).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sitä julkisesti ala pohtimaan - toivottavasti Sanarisin foorumissa joskus nostetaan esille, jotta voisi varmistua tulkinnasta. Mutta kuten totesin hyvää oli se, että pääkuvan mitään sanaa ei saanut ilmaiseksi, kuten IS:ssä, jossa yhden pääluvasta johdetun sanan keksiminen auttoi välittömästi korjaamaan erään toisen pääkuvasta johdetun sanan pahojakin ratkontavirheitä.

        Tiimi antaa välillä liikaa ilmaiseksi. Hauskojahan ilmaiseksi saadut sanat aina on, mutta ne lässähtävät kuin pannukakku. Vaikea silloin on sinänsä hauskoista ratkaisusanoista nauttia koviksen kohdalla (helpommissa voisikin kunnolla nauttia) kun odotukset ovat erilaiset).

        Tuskin nostetaan. Ei nämä sivuseikat ketään muuta kiinnosta.


    • Anonyymi

      Poltettaviin ei käy tuo krematorio, siinä on liian vähän kirjaimia.
      Vai meinaatko kirjoittaa sen "krematooriot?"
      Se ei ole kieltä.

      • Anonyymi

        Joku ehdotti siihen tupakka-askit-sanaa. Näyttäisi sopivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ehdotti siihen tupakka-askit-sanaa. Näyttäisi sopivan.

        Itse asiassa tupakka-askeja ei polteta, vaan niissä olevia tupakeita. Tupakoitsoja pistää askit roskisedn - jätteenpolttolaitos ne vasta polttaa, mutta sitä laatijatiimi tuskin ajatteli.. POLTETTAVIA SISÄKTÄVIÄ olisi asiallisesti oikea vihje. Onko vihje POLTETTAVIA sitä "rustikkotarkkuutta" ts. asiadisältö on vöhän sinne pöin, mutta ei töysin oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tupakka-askeja ei polteta, vaan niissä olevia tupakeita. Tupakoitsoja pistää askit roskisedn - jätteenpolttolaitos ne vasta polttaa, mutta sitä laatijatiimi tuskin ajatteli.. POLTETTAVIA SISÄKTÄVIÄ olisi asiallisesti oikea vihje. Onko vihje POLTETTAVIA sitä "rustikkotarkkuutta" ts. asiadisältö on vöhän sinne pöin, mutta ei töysin oikein.

        Ei kun on vihje oikein POLTETTAVILLE - TUPAKKIASKIT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun on vihje oikein POLTETTAVILLE - TUPAKKIASKIT.

        Pääsi hämään kirjoittelu, jossa kirjoitettiin "Poltettaviin". Eihän se tarkoita, että vihje olusi POLTETTAVIA.


    • Anonyymi

      Se ei ole Suomen kieltä.

      • Anonyymi

        Mikä ei ole Suomen kieltä? Mihin kommentti liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ei ole Suomen kieltä? Mihin kommentti liittyy?

        Voidaanko nyt sopia, ettö ei lsiteta outoja viestejö selittämättä mitä ne tarkoitts.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaanko nyt sopia, ettö ei lsiteta outoja viestejö selittämättä mitä ne tarkoitts.

        Olisi kiva myös, ettei matkita toisen kirjoitusvirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva myös, ettei matkita toisen kirjoitusvirheitä.

        Olisihan se kiva, jos Keisari pysyisi pois täältä, mutta hänen erittäin voimakas some-addiktionsa estää tämän. Addiktion huomaa erityisesti siitä, että hänellä on niin valtava kiire saada ajatuksensa esiin, ettei edes lue räpellyksiään ennen lähettämista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se kiva, jos Keisari pysyisi pois täältä, mutta hänen erittäin voimakas some-addiktionsa estää tämän. Addiktion huomaa erityisesti siitä, että hänellä on niin valtava kiire saada ajatuksensa esiin, ettei edes lue räpellyksiään ennen lähettämista

        Voin antaa srlityksiä, mistä voi olla jatkossa hyötyä. Olen ratkonut n. 450 IS:n kovista.


    • Anonyymi

      ANTIGEENEIN=

      • Anonyymi

        Rokote


    • Anonyymi

      Aika paljon vielä puuttuu, erityisesti vasemmalta, mutta olisivatkohan siniset lauseet: ruostumaton jerrykannu + suostumaton kerryjannu. Ainakin rimmaisivat ja olisivat yhteydessä vihjeisiin.

      Mutta kertokaapa, mikä on ”bändin kaltaisia” ja ”päässäkin”?

      • Anonyymi

        Kun sai kerryjannu, jerrykannu sai ilmaiselsi. Ilman ilmaista sanaa olidi ollut kunnolla pohtimista, silöä siihen liittyen oli ratkkntavirheitä.


    • Anonyymi

      Päässäkin = ukonhattu?

    • Anonyymi

      Bändin kaltaisia = kasevat

    • Anonyymi

      Sain kuin sainkin ristikon täyteen ja pitkälti ilman apuja, vain Cordelian isä piti googlata. Piilojoule-juttu jäi tajuamatta, mutta ilmeisesti piiloruutuun tulee J niinkuin joule.

      • Anonyymi

        Otetaan uusiksi tämä kohta, kun robotti poisti kommentun. Oli liikaa varmaan isoilla kirjaimilla. "piilojoule voisi olla iltis" Laatijatiimi antaa piilokirjaimen lähes suoraan, siilä joule = j eli haettu piilokirjain. Itse vihje etsii ratkaisusanan synonyymiä kun kirjaimia korvataan toisilla kirjaimilla, iltis = is. Vihje on purettuna "piilokirjain j voisi olla is, jolloin saadaan kaksi synonyymiä.


      • Anonyymi

        Joo, ja se J:n tilalla voisi olla myös IS, ja ratkaisusanan merkitys ei muutu, raju=raisu. Siis itse ratkaisusanaan ei ole oikeastaan vihjettä ollenkaan, vaan pelkkään piilokirjaimeen.


    • Anonyymi

      >Lue itse, mitä Joutilas kirjoittaa ja mitä sivuiltani spoilereiden takaa löytyy.
      >Oeruskokemus on saman tapainen. Ei tietenkään identtinen.

      Yllätyin kun Joutilas tuolla toisella palstalla myöntää käyttäneennsä netin apuneuvoja. Yleensä kehuskelee sillä, että 3.0 tason ristikotkin hän ratkoo yhdessä iltapäivässä, eikä mitään apureita käytä koskaan.-

    • Anonyymi

      vaikuttaa päähän=

      • Anonyymi

        Hiusbalsami


    • Anonyymi

      mitä toi piilojoule oikeasti on?en oikein ymmärrä?

      • Anonyymi

        Ei mikään muu kuin ristikossa oleva kirjain, mitään tekemistä tavallisen tekstin kanssa ssnalla ei ole. Piilo = piilokirjain. Piilojoule = piilokirjain, jossa piilokirjain on kirjain J eli piilo-J. Kyseessä on hieman piilosanatehtävien tapainen vihje, jossa sanoista pitää etsiä niiden tunnettuja lyhenteitä., tässä Joule = J ja Iltis = IS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään muu kuin ristikossa oleva kirjain, mitään tekemistä tavallisen tekstin kanssa ssnalla ei ole. Piilo = piilokirjain. Piilojoule = piilokirjain, jossa piilokirjain on kirjain J eli piilo-J. Kyseessä on hieman piilosanatehtävien tapainen vihje, jossa sanoista pitää etsiä niiden tunnettuja lyhenteitä., tässä Joule = J ja Iltis = IS.

        Piilosanatehtävissä on paljon höpölöpösanoja.


    • Anonyymi

      mikäs ulottuu ympäri?

      • Anonyymi

        Linnunrata


    • Anonyymi

      Vyö.

    • Anonyymi

      SK:n koviksessa vihjeelle PETÄJÄ sain ratkaisusanan, jolle en hyvää slitystä saanut.

    • Anonyymi

      oikein hyvää juhannusta kaikille ratkojille!! tarttisin pikkasen apua...tikataan, oikuin ja saippuakin?

      • Anonyymi

        Koristeommel, muoti, talvinen taitavat olla vastauksia kysymyksiisi.


    • Anonyymi

      Onko äksyilevä John Kerry tässä kerryjannu? Ja suostumatonkin vielä taitaa olla.

    • Anonyymi

      Ai saippuakin on talvinen?
      ??????
      Ei edes mahdu ruutuihin....

      • Anonyymi

        Talisaippuaahan tuossa haetaan.


    • Anonyymi

      Mahtaako Maiytotyttöä olla rahti, että olis ikäänkuin maitorahdin kuljettaja? Lainausmerkeissä on vihje, ja piilokirjain ei aukea.

      • Anonyymi

        Ei, vaan vaiti, koska Hilja oli se maitotyttö ja maitotyttöä vastaavasti hiljaa eli vaiti.


      • Anonyymi

        Idea on ketjutettu (siihen viittaa lainausmerkit) Maitotyttöä > ? > ratkaususana. Maitotyttöä viittaa erääseen vanhaan kotimaiseen elokuvaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan vaiti, koska Hilja oli se maitotyttö ja maitotyttöä vastaavasti hiljaa eli vaiti.

        R on väärä alkukirjain - risteävässä kn jokin ratkontavirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idea on ketjutettu (siihen viittaa lainausmerkit) Maitotyttöä > ? > ratkaususana. Maitotyttöä viittaa erääseen vanhaan kotimaiseen elokuvaan.

        Hilja Maitotyttö on vuodelta 1953 - aika vanhoihin asioihin vihje viittaa. Käsikirjoitus perustuu Johannes Linnankosken novelliin ”Hilja, maitotyttö” vuodelta 1913.


    • Anonyymi

      Alkaa olemaan aikamoisia nää vihjeviittaukset. VAJAA JAKSO on menneen kevään kunniaksi evät.

      Vastaavasti VAJAA TYTTÖ olisi kai aila, kun Railasta pudotettiin eka kirjain pois, jne. Tällä logiikalla avautuu jättimäisen suuret sanavarannot vihjeiden laatijoille.

      • Anonyymi

        niin on aikamoisia vihjeitä..nykyää näissä kovis ristikoissa on ihan samanlaisia vihjeitä kuin piilosanassa..olen aina luullut et kovisristikko ja piilis on eri asia? vai loppuuko laatijoilta ideat? niin sitten pitää lainata/laittaa piilis vihjeitä kovisristikkoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin on aikamoisia vihjeitä..nykyää näissä kovis ristikoissa on ihan samanlaisia vihjeitä kuin piilosanassa..olen aina luullut et kovisristikko ja piilis on eri asia? vai loppuuko laatijoilta ideat? niin sitten pitää lainata/laittaa piilis vihjeitä kovisristikkoon?

        Itse en piilisvihjeitä karsasta, mutta typisteet ja tavunvaihdot tympii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin on aikamoisia vihjeitä..nykyää näissä kovis ristikoissa on ihan samanlaisia vihjeitä kuin piilosanassa..olen aina luullut et kovisristikko ja piilis on eri asia? vai loppuuko laatijoilta ideat? niin sitten pitää lainata/laittaa piilis vihjeitä kovisristikkoon?

        Laitoin valitukset lehdelle, Sanarikselle ja Ekille..


    • Anonyymi

      Jaloista?

      • Anonyymi

        Jaarlit


    • Anonyymi

      koripallo kentällä?

      • Anonyymi

        Siis sukkapari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sukkapari

        Laitoin valitukset lehdelle, Sanarikselle ja Ekille. Eihön tuollaista vihjettö voi laitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sukkapari

        Olisko sukkapari, vai sanoo yp.


    • Anonyymi

      Näyttelee? Stellar?
      Myrskyluodon takana?

      • Anonyymi

        Stellan ja Anni.


      • Anonyymi

        Jos vihjeessä on teokseen liittyen sana "takana", yleensä kysytään elokuvan ohjaajaa tai kirjan kirjoittajaa. Tällaisia vihjeitä voisi ensin yrittää googlata, jos ei tiedä.


    • Anonyymi

      Muuten valmis mutta "Olut tarjouksessa" ja "vahvistava"
      Yksi kirjain puuttuu, liekö se A?

      • Anonyymi

        Selvisi kun Puuvillaa oli Vanu ja siten Vahvistava Aivan eli Olut tarjouksessa Aale


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvisi kun Puuvillaa oli Vanu ja siten Vahvistava Aivan eli Olut tarjouksessa Aale

        Jos vihjeessä on "tarjouksessa", ratkaisusana alkaa yleensä alulla "ale". Tässä ei ala sillä sananalla, mutta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vihjeessä on "tarjouksessa", ratkaisusana alkaa yleensä alulla "ale". Tässä ei ala sillä sananalla, mutta...

        Siis ale A eli A-olut. Kahdesta palasta koostettaessa osat ei ät aina ole ratkaisusanassa samassa järjestyksesdä kuin vihjeessä.


    • Anonyymi

      pari sanaa puuttuisi lukunsa näillä ja ei kk yksikkö?

      oikeassa ylänurkassa mies lukee lehteä mulle tuli siihen "akana" onkohan oikein?vai onko jotain väärin?

      • Anonyymi

        Huomaa -T eli TAKANA -T. Onhan siellä olkapään yli kurkkija!


      • Anonyymi

        Lukunsa näillä Madot
        Ei.. Kk. - yksikkö Jeni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukunsa näillä Madot
        Ei.. Kk. - yksikkö Jeni

        Kiitos nyt tuli täyteen ja vielä jopa ymmärrän vastaukset!!


    • Anonyymi

      niin minä arvelinkin mutta minusta se kyllä on ihan kokonaa takana..taas näitä ihmeelisiä vihjeitä?

      • Anonyymi

        Laitoin valitukset.


    • Anonyymi

      eläiminä sarvin...miksi siihen vastaukseksi tulee "jaakot"? onko oikein?

      • Anonyymi

        On se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se.

        Sarvijaakko on hyönteinen.


    • Anonyymi

      Sk
      "talvella tyhjentäeni?" olisiko vihjeitysvirhe, jolloin po. "talvella tyhjentäen?"

      • Anonyymi

        Ylläpito totesi kirjoitusvirheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito totesi kirjoitusvirheeksi.

        No nyt oli Jaska ihan eri mieltä kuin Huuhaa! Voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt oli Jaska ihan eri mieltä kuin Huuhaa! Voi voi.

        Voi ei, happonen on Huuhaan linjoilla! Voiko olla näin eri mieliä?


    • Anonyymi

      taviksessa...kuulu muotoilija ja ravintoa?

      • Anonyymi

        Sarpaneva ja ape.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2115
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      266
      1814
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      293
      1775
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      68
      1753
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1605
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1463
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      55
      1307
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      292
      1242
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1234
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1213
    Aihe