Sulhaseni ei ole kiinnostunut

Yksipuolinen tunne

Tuntuu, että olen menossa yksinäni naimisiin.

Mieheni ei tunnu olevan tippaakaan kiinnostunut hääjärjestelyistä. Minä olen hommannut meille vihkimisajan ja juhlapaikan tarjoiluineen. Minä askartelin kortit (mieheni tosin kertoi ketä haluaa hänen puoleltaan kutsuttavan) ja muutkin hääjutut (hääkarkit, ohjelmalehtiset yms.) ja olen ystävieni kanssa suunnitellut hääohjelmaa (mieheni bestman tosin osallistui tähän, hän kun on kaasoni aviomies).

Naimisiin hän on kyllä suostunut menemään, sen verran hän on osallistunut.

Eikö hän oikeasti halua mennä naimisiin vai miksei ole kiinnostunut?

Ei voida puhua asiasta, kun mies välttelee aihetta...

Mitä teen?

14

5804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna-05

      Tuo kuulostaa minusta aikas normalilta tilanteelta. Itsekin olen joskus tiuskinut sulhaselle, että eikö yhtään kiinnosta. Toki hän haluaa naimisiin, mutta sanoo että se itse hääpäivän juhla on minulle varmasti vielä tärkeämpi kuin hänelle. Ja että hän haluaa siitä tulevan juuri sellainen kuin minä haluan. Tottahan se on, että morsiamet yleensä on niitä, jotka enemmän "hössöttää" kaikesta, mikä häihin liittyy. Ja nimenomaan siihen hääjuhlaan. Meillä miehelle riittää että ylipäätään menemme naimisiin.

      Kyllä miehesi varmasti on halukas avioitumaan, mutta nuo hääjuhlien järjestelyt eivät vaan taida yleensä olla heidän vahva puolensa. JA jos me morsiot mennään hiukan itseemme, niin kannattaa varmaan miettiä kuinka paljon me niitä omia mielipiteitämme haluamme pitää joka tapauksessa hääjärjestelyihin liittyen. JOs sulho sanoisikin että en halua sinistä väriteemaa vaan vihreän ja morsian olisi jo suunnitellut vaikka mitä ihanaa sinistä, niin menisikö sulhon ehdotus läpi? :) Ehkä me itse otamme sen hallitsevan roolin ja sulhojen on helpompi myötäillä ja jättää hössötys morsiamille... Näin meillä :)

    • sitten

      hän on tullut lievästi katuma päälle, eikä tiedä mitenkä asioihin suhtautuisi.

    • mieheni

      osallistunut millään tavalla suunnitteluun, mutta alttarilla se oli hän joka itki enkä minä... Ja jaksaa jauhaa vieläkin siitä, miten upeat häät oli.

    • mies

      osallistuu ihan samalla lailla hääsuunitelmiin kuin minäkin. Yhdessä päätetään asiat ja hoidetaan askartelut. Ehkä minä kuitenkin olen enemmän se joka touhottaa, mutta olen kuitenkin huomannut, että miestä kiinnostaa minkälainen hääpäivä on tulossa ihan samalla lailla kuin minuakin. Miehet ovat kuitenkin erilaisia. Ehkä sinun miehesi ei ole niin innostuvaa tyyppiä, vaikka häät kiinnostavatkin...

    • sulhanen

      Täällä sama homma, mutta toisin päin, eli löytyy niitä "laiskoja" morsiamiakin...

      Meillä se olen nimittäin minä, jonka varassa koko häätouhu aika pitkälti on ollut. Ok, olen ammatiltani taidetyötä tekevä ihminen ja meistä kahdesta se luovempi, joten ymmärrän sen, että tuleva vaimoni haluaa luottaa minun näkemykseeni suunnittelussa, vaikka olenkin useampaan otteeseen ääneenkin toivonut myös häneltä enemmän mielipiteitä ja "kädenjälkeä" yhteisen juhlamme valmisteluun.

      Morsiameni luonteen tuntien epäilen osan hänen passiivisuudestaan tulevan siitä, että hänen ollessaan työttömänä häät maksetaan lähes yksinomaan minun kukkarostani, eli hän jotenkin tietoisesti tai tiedostamattaan arkailee olla hommassa täysillä mukana, kun ei itse ole kustantamassakaan.

      Miehillähän tämä menee yleensä päinvastoin - jannu tuntee tehneen osansa, kun on raottanut lompakkoa, ja se riittää. :)

      Enpä nyt tuolle kuitenkaan kovin paljon murhetta uhraa. Kyseessä on kuitenkin vain tämä yksi juhla, ja jos minulta nyt löytyy osaamista tähän, niin mennään sitten näin. Ei pidä rinnastaa juhlan suunnittelua ja avioliittoa/halua siihen, vaikka yksinään järjestelyvastuussa välillä sapettaakin.

    • Orange78

      Aikakummallainen juttu, mutta tietty jotkut miehet ovat sen tyyliä että pitää häiden suunnittelua vähän naisten juttuna...mutta vaikea muuten tuohon mitään sanoa, kun ei tunne tapausta sen enempään :)

    • vaimo

      Kyllä se naimisiin haluaa. sitä vaan jännittää... ei mitään hätää. elämän suurimpia asiota. iso elämän muutos kuitenki ja se vie aikaa ja henkisiä voimia. onnea oikein paljon!

      • kaappeli

        Aivan normaali olotila. Ei ole mitään tekemistä jännittämisen tms. kanssa. Miehet eivät yksinkertaisesti ole niin kiinnostuneita juhlista ja niiden järjestämisestä ja kaikenmaailman hösäämisestä ja koristeista. Naimisiin pääsee vaikka kahdestaan ( todistajat) joten miksi nähdä vaivaa? Jos muija haluaa hösätä niin hösätköön rauhassa.


      • K@lle
        kaappeli kirjoitti:

        Aivan normaali olotila. Ei ole mitään tekemistä jännittämisen tms. kanssa. Miehet eivät yksinkertaisesti ole niin kiinnostuneita juhlista ja niiden järjestämisestä ja kaikenmaailman hösäämisestä ja koristeista. Naimisiin pääsee vaikka kahdestaan ( todistajat) joten miksi nähdä vaivaa? Jos muija haluaa hösätä niin hösätköön rauhassa.

        Niin, ja jos mies kaiken lisäksi on se, joka koko homman kustantaa, niin eikö hän silloin voi ihan hyvällä omallatunnolla olettaakin pääsevänsä valmisteluista vähemmällä osallistumisella.


      • Mies
        kaappeli kirjoitti:

        Aivan normaali olotila. Ei ole mitään tekemistä jännittämisen tms. kanssa. Miehet eivät yksinkertaisesti ole niin kiinnostuneita juhlista ja niiden järjestämisestä ja kaikenmaailman hösäämisestä ja koristeista. Naimisiin pääsee vaikka kahdestaan ( todistajat) joten miksi nähdä vaivaa? Jos muija haluaa hösätä niin hösätköön rauhassa.

        Meillä ainoita vieraita oli omat lapset. Todistajat tuli maistraatista.


      • elokuun morsian
        K@lle kirjoitti:

        Niin, ja jos mies kaiken lisäksi on se, joka koko homman kustantaa, niin eikö hän silloin voi ihan hyvällä omallatunnolla olettaakin pääsevänsä valmisteluista vähemmällä osallistumisella.

        ei meillä mies yksin kustannuksiin osallistu!


    • Vasta kun

      Sulhasesi ei ole kiinnostunut edes piparistasi.

      Siinä häävalmisteluja mietiskellessäsi voisit ottaa äijältäsi vaikkapa poskeen.

      • Hohhoijjakkaa

        Ei kai siitä tarvi huolestua. Ostakaa piparit kaupasta. Ja jouluna kai niitä yleensä vaan syödään. Ei oo iso ongelma. Ja ehkä mies on laihiksella ja ei ole siksi enää kiinnostunut pipareista? Ne lihottaa.

        Mieti sitä. Taitaa olla itsellä piparin puute kun ei ole muuta mielessä. Kasva aikuiseksi tai kirjoittele muulle palstalle.


    • onnellisesti nainut

      hössötys sen naimisiinmenon kanssa.
      Tiedät kai, kuka hoitaa kaikki asiat yhteisessä kodissa vihkimisen jälkeen.

      Peru ne häät, jos missään raksuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe