Oikein ymmärtäjien ketju

Anonyymi-ap

Tänne ei. sitten ole asiaa niillä jotka eivät ymmärrä asioita oikein.

34

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lyhyeksi jää, sillä ei täällä kirjoiteta asioita ymmärrettävästi, ja se käsityskyky on muutenkin heikkoa.

    • Anonyymi

      Sitä on tultu lapseksi jälleen.

    • Anonyymi

      Jotkut kirjoittaa aina niin, ettei kukaan ymmärrä oikein. Kenessä vika?

      • Anonyymi

        Pitää kirjoittaa niin vihjailevasti tai hyökkäävästi, että lukija vastaa spontaanisti. Sitten hänet voi syyllistää ja sanoa, että ei ole ymmärtänyt lukemaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kirjoittaa niin vihjailevasti tai hyökkäävästi, että lukija vastaa spontaanisti. Sitten hänet voi syyllistää ja sanoa, että ei ole ymmärtänyt lukemaansa.

        Paitsi syyllistää, niin loukkaantua hänen sanoistaan. Kun toistaa lauseita, ja jättää niistä jonkun sanan pois, silloin lauseista tulee loukkaavampia ja siten käyttökelpoisempia.
        On myös viisasta nimittää toista valehtelijaksi, jos mielipiteet menevät ristiin.


    • Anonyymi

      Mukavasti mennee ilman valittelua, onko niin että valittelu lohduttaa.

      • Anonyymi

        Oma valittelu om vain tosiasioitten ilmaisua ja tärkeää, muitten valittelu on säälin kerjäämistä. Kaikki itselle tukeva kehu on asiallista,muille tuleva kehu provoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma valittelu om vain tosiasioitten ilmaisua ja tärkeää, muitten valittelu on säälin kerjäämistä. Kaikki itselle tukeva kehu on asiallista,muille tuleva kehu provoa.

        Osuit naulan kantaan!
        T tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma valittelu om vain tosiasioitten ilmaisua ja tärkeää, muitten valittelu on säälin kerjäämistä. Kaikki itselle tukeva kehu on asiallista,muille tuleva kehu provoa.

        Anolta peukutus 👍


    • Anonyymi

      Määrittele oikein ymmärtäminen?
      Eikös se vika ole sinussa, jos et ymmärrä toista/toisen viestintää?

      • Anonyymi

        Korppis valiiti, että fiksuina itseään pitävät eivät ymmärrä ssioita oikein. Hän siis on selityksen velkaa.


      • Anonyymi

        Tietenkään ei. Ei ole mitään syytä epäillä omaa ymmärrystä. Tietenkin syy on kirjoittajassa.
        Väärin ymmärtämisestä on sekin etu, että voi löytää hyvän aiheen loukkaantumiselle.
        Loukkaantuneelle ei kannata selittää mitään, sillä hän ei voi myöntää ymmärtäneensä väärin. Hän voi helliä loukkaantumistaan vuosia ja muistuttaa siitä säännöllisesti. Muisti myös pettää ja loukatuksi itsensä tunteva voi " muistaa" terävämmin kuin alkuperäinen olikaan.

        Tällaisia tapahtumia on varmasti moni huomannut.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään ei. Ei ole mitään syytä epäillä omaa ymmärrystä. Tietenkin syy on kirjoittajassa.
        Väärin ymmärtämisestä on sekin etu, että voi löytää hyvän aiheen loukkaantumiselle.
        Loukkaantuneelle ei kannata selittää mitään, sillä hän ei voi myöntää ymmärtäneensä väärin. Hän voi helliä loukkaantumistaan vuosia ja muistuttaa siitä säännöllisesti. Muisti myös pettää ja loukatuksi itsensä tunteva voi " muistaa" terävämmin kuin alkuperäinen olikaan.

        Tällaisia tapahtumia on varmasti moni huomannut.
        Mkr.

        Mkr on taas loukkaajien puolella,. Jyrääjä saa jyrätä, jyrääjä tarkoittaa vain hyvää, mutta loukkaantuminen on jyrätyn oma vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr on taas loukkaajien puolella,. Jyrääjä saa jyrätä, jyrääjä tarkoittaa vain hyvää, mutta loukkaantuminen on jyrätyn oma vika.

        Olen omalla puolellani, arvoisa anonyymi. En ole sinun, enkä kenenkään muunkaan puolella. Miksi olisin. En tunne teistä ketään.
        Miksi minun pitäisi valita joku puoli? Olen itsenäinen osallistuja palstalla, vanhempi kuin kukaan teistä. En ole kenellekään velkaa.
        Miten olet omasi puolesi valinnut?

        Minä olen joutunut teidän hampaisiinne, koska olen vastoin teidän mielipidettänne sitä mieltä, että minullakin on oikeus kirjoittaa mielipiteeni. Olen jopa sitä mieltä, että minulla on oikeus osallistua keskusteluihin.
        Teillä on oikeus ottaa siitä nokkiinne. Ja otattekin. Vähän se minua kummastuttaa.
        Mutta onhan minulla myös oikeus muodostaa oma mielipiteeni. Harmi että välillä provosoidun, kuten toivotte.
        Myös minä voisin ruveta keräämään arkistoa. Se vain tuntuu vähän lapselliselta touhulta tässä iässä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr on taas loukkaajien puolella,. Jyrääjä saa jyrätä, jyrääjä tarkoittaa vain hyvää, mutta loukkaantuminen on jyrätyn oma vika.

        Periaate tuokin, eli kun joku esittää ajatuksensa, se on jyräämistä ja lukijalla on oikeus loukkaantua.
        Palstan nyrkkisääntö.


    • Anonyymi

      Kyllä ymmärretään. Turpa kiinni

      • Anonyymi

        Tässä iässä on oikeus käsittää väärin. Käsityskyky ei ole enää terävimmillään. Sanat myös unohtuvat ja tulee käyttäneeksi niitä väärissä yhteyksissä.
        On myös muistettava, että harva kirjoittaja miettii lauserakenteita, pilkkujen käyttöä ja lukijoiden käsityskykyä.
        Ei oo helppoa kellään
        arvelee Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä iässä on oikeus käsittää väärin. Käsityskyky ei ole enää terävimmillään. Sanat myös unohtuvat ja tulee käyttäneeksi niitä väärissä yhteyksissä.
        On myös muistettava, että harva kirjoittaja miettii lauserakenteita, pilkkujen käyttöä ja lukijoiden käsityskykyä.
        Ei oo helppoa kellään
        arvelee Mkr.

        Eräs korven kirjoittaja tunnistaa huutomerkin paikasta , joten ole tarkksna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs korven kirjoittaja tunnistaa huutomerkin paikasta , joten ole tarkksna!

        Mitä tarkoittaa sanonta, että asiat asioina? Pitääkö aina tietää, kuka asioista puhuu?
        Miksi on tiedettävä, kuka minkäkin kommentin on rustannut?

        Jos joku vaikka kertoo aamiaisestaan, on kiireesti etsittävä kirjoittajan nimmari. Jos se on se minkä luulemme, on ateria haukuttava ja kerrottava, mikä siinä on vialla, miten sen kalorit ovat poskellaan, kuinka huonosti ihminen voi, jos sellaisella sapuskalla päivänsä aloittaa.
        Jos taas kirjoittaja on anonyymi, voidaan asiaa käsitellä ja kertoa jopa omat aamiaiset viikon ajalta. Aihe kiinnostaa.
        Ihan kivaa jutustelua ikäihmisten kesken.
        Huutomerkki oheisena: !
        Haha, arvasit kirjoittajan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa sanonta, että asiat asioina? Pitääkö aina tietää, kuka asioista puhuu?
        Miksi on tiedettävä, kuka minkäkin kommentin on rustannut?

        Jos joku vaikka kertoo aamiaisestaan, on kiireesti etsittävä kirjoittajan nimmari. Jos se on se minkä luulemme, on ateria haukuttava ja kerrottava, mikä siinä on vialla, miten sen kalorit ovat poskellaan, kuinka huonosti ihminen voi, jos sellaisella sapuskalla päivänsä aloittaa.
        Jos taas kirjoittaja on anonyymi, voidaan asiaa käsitellä ja kertoa jopa omat aamiaiset viikon ajalta. Aihe kiinnostaa.
        Ihan kivaa jutustelua ikäihmisten kesken.
        Huutomerkki oheisena: !
        Haha, arvasit kirjoittajan väärin.

        Korppis niitä kirjoittajia arvuuttelee huutomerkeistä ja välilyönneistä! Turha muille siinä irvistellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis niitä kirjoittajia arvuuttelee huutomerkeistä ja välilyönneistä! Turha muille siinä irvistellä!

        Miksi luulit, että osoitin kommenttini sinulle?
        Ei ollut todellakaan tarkoitus juuri sinua tällä vaivata.
        Väärin oletit taas. !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulit, että osoitin kommenttini sinulle?
        Ei ollut todellakaan tarkoitus juuri sinua tällä vaivata.
        Väärin oletit taas. !!

        Katso nyt kelle vastasit ja huomauta
        vasta sitten väärin oletuksesta.

        -en ole tuo, jolle huomautit-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä iässä on oikeus käsittää väärin. Käsityskyky ei ole enää terävimmillään. Sanat myös unohtuvat ja tulee käyttäneeksi niitä väärissä yhteyksissä.
        On myös muistettava, että harva kirjoittaja miettii lauserakenteita, pilkkujen käyttöä ja lukijoiden käsityskykyä.
        Ei oo helppoa kellään
        arvelee Mkr.

        Makkara on oikeassa. Käsityskyky on rajallista. Suuri osa kirjoittajista on jo seniilejä.
        Ja sanoin suuri osa, en sanonut suurin osa. Vaikka tiedä häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makkara on oikeassa. Käsityskyky on rajallista. Suuri osa kirjoittajista on jo seniilejä.
        Ja sanoin suuri osa, en sanonut suurin osa. Vaikka tiedä häntä.

        Niin tuntuu olevan, koska ei ymmärretä kuka vastasi kenelle ja kaivataan jotain "ihmepuuta", mutta onhan nytkin tuolla kirjoittajan kommentin jälkeen pieni "merkki" ja seuraavat viestit menee hänelle.

        Esim. tuo "turpa kiinni", niin hänen viestinsä lopussa on pieni L- muotoinen merkki.....

        No, mitäpä minä olen selittämään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuntuu olevan, koska ei ymmärretä kuka vastasi kenelle ja kaivataan jotain "ihmepuuta", mutta onhan nytkin tuolla kirjoittajan kommentin jälkeen pieni "merkki" ja seuraavat viestit menee hänelle.

        Esim. tuo "turpa kiinni", niin hänen viestinsä lopussa on pieni L- muotoinen merkki.....

        No, mitäpä minä olen selittämään....

        Tuolle Anon 16:20:49 :lle voi hyvällä syyllä suositella lyhyesti; turpa kiinni!
        L


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso nyt kelle vastasit ja huomauta
        vasta sitten väärin oletuksesta.

        -en ole tuo, jolle huomautit-

        "Katso nyt kenelle vastaat"-
        Ano kuule. Hämärässä kaikki kissat ovat harmaita.
        Ota vastaan mitä annetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso nyt kelle vastasit ja huomauta
        vasta sitten väärin oletuksesta.

        -en ole tuo, jolle huomautit-

        Vaikea katsoa kenelle sanansa osoittaa,kun kenelläkään ei ole nimimerkkiä paitsi Korppiksella ja Makriinalla, jotka sitten saavat anoilta terveisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea katsoa kenelle sanansa osoittaa,kun kenelläkään ei ole nimimerkkiä paitsi Korppiksella ja Makriinalla, jotka sitten saavat anoilta terveisiä.

        Korppus ja mskriina kyllä anoilee paljonkin.


    • Anonyymi

      Ei ole moittimista. Ihan hyvin ymmärrettäviä juttuja täällä on ja ihan kivoja.
      Voisiko vika olla itsessä jos ei ymmärrä ?

    • Anonyymi

      Entä aloittaja itse. Oletko ymmärtänyt oikein, väärin vai oikein väärin.

      • Anonyymi

        Kyllä hän on.


    • En jaksa miettiä kovin syvällisesti palstan kirjoituksia.
      Ymmärrän omalla tavallani, joku voi ymmärtää toisin.
      Ei se ole mitenkään ihmeellinen asia, näin saattaa käydä myös elävässä elämässä.
      Jokainen joka vastaa aloitukseen on ymmärtänyt asian just kuten pitääkin, oman totuutensa kanssa.

    • Anonyymi

      elämää ja politiikkaa ja ... voi seurata kuin katsomosta näytelmää
      ajattelematta mitään
      itse en suostu sellaiseen

      kun näkee ettei toiset ymmärrä ollenkaan miten ilmiselvästi tulee
      käymään
      niin ei tee myöskään mieli selittää ja kuluttaa sikaansa turhaan puuhaan

      sikavaras iskee ja sika kuluu

      • Anonyymi

        Sikahyvä mielipide!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe