YKSINÄISEN JUHANNUS !

Anonyymi-ap

Kuinka sujuu juhannus,
onko puhelin soinu,

mull on ydenkerran puheli soinu,

suunittelin hakea pitzan
kuikas kävikää
pizeria oli tänään suljettu,
nyt pitää keksiä jotain jääkaapista syötävää

huomasin jääkapissa oli veri-lättyjä, onneksi olin niitä jokupäivä sitten ostanu
tänään on sentään jotain syötävää,

ehkä huomenna on jo jokupaikka auki, ettei tarvi olla ihan syömättä !

37

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä on tavalliset ruokakaupat avoinna tänään, ja koko juhannuksen ajan. Tulin äsken ruokakaupasta...

    • Anonyymi

      Ei ol soinu, mut ei sen pidäkään. Eikä näyttiruudun piräis pimentyä, mutta kun sille ulkoapäin annetaan pimentymiskäsky, älytön kone tekee miten sitä ohjataan.

      Katon löytyykö tähän korjausta mistään.
      Jos mie sormellani koskisin tuohon häirikkö ukkoon (kd), saisin vähintään sakon.

      Ylläpidon luotsin on helppo päästä kenen tahansa sormeilemaan yhteyksiä kunhan tietoo vaan on.
      .tkl.

    • Anonyymi

      Kiitos kysymästä ! Juhannus on sujunut hiljaisesti. "Hiljainen viikko" kuin
      pääsiäisenä..... tai hiljaista kuin "huopatossulassa".
      Ei soi puhelin. En voi odottaakaan sitä. Ei ole ketään jäljellä, joka soittelisi.
      Olen yrittänyt lueskella tai löytää katseltavaa telkkarista, mutta en oikein osaa keskittyä mihinkään.
      On vaikea keksiä ajankulua, kun kunto ei salli sitä mitä haluaisi tehdä.
      On jotenkin levoton olo.
      Muistot kai tekevät sen.
      On haikea olo. On ollut toisenlaisiakin juhannuksia.

      Mitä ruokaan tulee, kaupan valmiseineksiä olen syönyt.
      Niitä mitä normaalistikin.
      Yksinäisen iltapäiväkahvini kanssa söin halpis suklaakakkua,
      joka on hyvää, vaikka maksaa vain 2,69 euroa Prismassa.
      Oisko se lohtukakku yksinäisyyteen ?
      Vaikka ei se yhtään lohduta, mutta maistuu se kuitenkin hyvälle.

      Jumalan aurinko paistoi kauniisti ja vihreät lehvät suhisivat korkealla tuulessa,
      kun apeana hautausmaalla kävin.
      Juhannusfiilinki on kaukana. "Sorit siitä", sanoi nykyinen pressa joskus.

      • Anonyymi

        18:50:34

        Moi, mukava kun olet palstalla juttusilla,


        olen minäki täällä koneen ääressä ihan yksin monta päivää,
        juhannus on menny löhöilyn merkeissä,
        pientä puuhastelua sen verran kun on pakko käydä syömässä ym.

        TV:stä seuraan urheilu nurkkasilmällä,
        sieltä ei nykyisin tule mieleistä ohjelmaa,
        usein onki radio auki ,
        sietä tulee enemmän mukavaa kuuneltavaa
        samlla voi tehdä jotain tarpeellista,

        pyykin pistin kuivumaan,

        jotain iltapalaa pitäisi keksiä,

        2 puhelua olen saanu,

        kauis on juhannus ilta, aurinko paistaa ja ilma on kuin linnunmaitoa,

        kirjoitelaan taas, mukava huotata että on joku muuki vielä elossa kuin minä,


    • Anonyymi

      En moneen päivän ole saanu itteä ulos,
      kotona nyhjötän,

      panin pyykin pesukoneeseen
      siellä se hurisee omia aikojaan,

      paljoo en jaksa puuhailla
      enemmän on oleskelua,

      joskus mietin kuuluukohan napuriin kun josksu höpötän puoliäneen omia höpötyksiäni,

      kokoaikaa en höpötä itekseni, joskus jotain,

      joskus laulan musiikin mukana,
      joskus pikkusen tanssin,
      liikun musikin mukana kun puuhastelen esm. ruokaa tai aamupalaa tehdessä,

      muinoin sanotiin , jos ihminen alkaa puhua yksikseen se on tullu höperöksi,

      nooh haitanneko tuo,
      vanha kun on
      eikä puhekaveria ole
      niin juttelee itekseen,

      vaimitä olette mieltä ?

      • Anonyymi

        On ihan okei höpötellä itsekseen ! Minä höpöttelen usein yksikseni tai "juttelen"
        mielessäni jonkun kanssa, taivaassa olevienkin. Parempi niin, minun mielestäni,
        että päässä liikkuu jotain vielä, kun joutuu olemaan yksin.
        Yksinäisyys nimittäin aiheuttaa helposti "henkistä kuolemaa",
        elämä tuntuu tyhjältä ja tarkoituksettomalta.
        On järkyttävää, että elämä on siinä pisteessä, ettei ole juttukaveria
        kuin joskus aniharvoin eikä koskaan juuri silloin, kun sitä eniten kaipaisi.
        Ja on muuten turha tulla sanomaan ja alkaa jankuttaa, että hanki itsellesi juttukaveri.
        Kaikki kun vaan ei ole kaikille mahdollista.


    • Anonyymi

      Henkinen yksinäisyys on armotonta ja se voi saada ihmisen tuntemaan itsensä
      arvottomaksi, kun ei merkitse kellekään mitään. On aivan sama onko olemassa
      vai ei. Toivon pääseväni pois tästä maailmasta.

      • Anonyymi

        Sama täällä, joka päivä kuvittelen jokohan tänää kusahdan
        mutta ei
        olisin valmis lähtemään,
        aina vaan täytyy jatkaa elämää
        pitää ittestään huolta kun kukaan muu ei pidä,

        kirjoitelaan tänne kuulumisia,
        tämäki juttutuoki on ihan mukava
        saa kuvitella olevansa vielä elossa, heh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, joka päivä kuvittelen jokohan tänää kusahdan
        mutta ei
        olisin valmis lähtemään,
        aina vaan täytyy jatkaa elämää
        pitää ittestään huolta kun kukaan muu ei pidä,

        kirjoitelaan tänne kuulumisia,
        tämäki juttutuoki on ihan mukava
        saa kuvitella olevansa vielä elossa, heh,

        Tuntuuko elämä sinusta turvattomalta yksin ? Minusta tuntuu.
        Vaikka mitä tapahtuisi minulla ei ole oikeastaan ketään, jolle voisin soittaa
        ja pyytää apua.
        Eikä muutenkaan ketään jolle voisin soittaa ex-tempore ja vain jutella.
        En halua enkä jaksa tätä elämää. Ihan kuin olisin jossakin vieraalla planeetalla
        yksinäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuuko elämä sinusta turvattomalta yksin ? Minusta tuntuu.
        Vaikka mitä tapahtuisi minulla ei ole oikeastaan ketään, jolle voisin soittaa
        ja pyytää apua.
        Eikä muutenkaan ketään jolle voisin soittaa ex-tempore ja vain jutella.
        En halua enkä jaksa tätä elämää. Ihan kuin olisin jossakin vieraalla planeetalla
        yksinäni.

        Voi että, sinulla on nyt paha olla,
        turvattomuuden tunne on huono juttu
        sinua pitää nyt auttaa,

        oletko ottanu uhteyttä kotipalvelun NEUVONTAAN
        sieltä saa todella hyviä neuvoja yksinäisen vanhuksen avuksi,

        itsekki ole saanu neuvoja kun olen soittanu
        ja sitten osaa itse toimia niin kuin sieltä neuvotaan

        sieltä saa varmasti puhelin numeronki mistä saa jatko apua,

        toinen varma apu tulee jos käy lääkärissä ja kertoo pelkonsa ja tarpeensa saada vaikka kaveri
        nythän on VAPAAEHTOISIA jotka haluaa auttaa yksinäisiä,
        kannataa soitta esm SPR pavelunumeroon,
        luulen että myös seurakunnastaa ystävä palveluita, kannataa soittaa seurakuntaan myös,
        saisit hyvä luotettavan oman kaverin turvakseksi,

        toivottavasti jaksat alottaa vaikka lääkärireissulla kertoisin huolistasi, saat varmasti apua ja sieltä ohjataan sinua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että, sinulla on nyt paha olla,
        turvattomuuden tunne on huono juttu
        sinua pitää nyt auttaa,

        oletko ottanu uhteyttä kotipalvelun NEUVONTAAN
        sieltä saa todella hyviä neuvoja yksinäisen vanhuksen avuksi,

        itsekki ole saanu neuvoja kun olen soittanu
        ja sitten osaa itse toimia niin kuin sieltä neuvotaan

        sieltä saa varmasti puhelin numeronki mistä saa jatko apua,

        toinen varma apu tulee jos käy lääkärissä ja kertoo pelkonsa ja tarpeensa saada vaikka kaveri
        nythän on VAPAAEHTOISIA jotka haluaa auttaa yksinäisiä,
        kannataa soitta esm SPR pavelunumeroon,
        luulen että myös seurakunnastaa ystävä palveluita, kannataa soittaa seurakuntaan myös,
        saisit hyvä luotettavan oman kaverin turvakseksi,

        toivottavasti jaksat alottaa vaikka lääkärireissulla kertoisin huolistasi, saat varmasti apua ja sieltä ohjataan sinua .

        Lääkärit luulevat tietävänsä. Minulle lääkäri sanoi aikoinaan, että hommaa äidillesi
        kotihoito, kotihoito hoitaa kaiken, voit käydä vain vieraisilla äitisi luona,
        ei sinun tarvitse siivota siellä eikä muuta töitä tehdä. Kotihoito hoitaa kaiken.

        Hahhah. Miten utopistisia lääkärit ovatkaan ! Niillä ei ole mitään tietoa miten kaikki
        todellisuudessa toimii.

        Kyllä ihmiset yleensä itsekin tietävät, että ystäväpalveluita on, ei kannata maksaa
        mennä kuulemaan se lääkäriltä. Joskus ihmiset eivät vain halua sellaista
        "ystävää", joka pitää tilata luokseen jostain järjestöstä.
        Ihmiset haluavat oikean kaverin.


    • Anonyymi

      Hyvinhän tämä Juhannus,ensin tuli borreoliisi ja heti sen perään korona. Eipä nuo Juhannustouhut maistu miltään kun kuumetta pukkaa ja joka paikkaa särkee,mutta vois asiat olla huonomminkin,Hyvää Juhannusta...

      • Anonyymi

        Voi että,
        toipumista sinulle ja hävää juhannuksen jatkoa
        kirjoitelaan
        seki on hauskaa puuhaa,


    • Anonyymi

      Yksin viettäyt juhannusta ties kuinka monetta kertaa, vieläpä kerrostalossa. Ei ole puhelin soinut, hyvä niin. Kaupunki on autioitunut, väki viihtyy maalaismaisemissa. Mutta en pode lainkaan yksinäisyyttä. Oma rauha, ja vapaus, valoisa mieliala kuin iltakin. Kiitos Aili Palmenille, jonka kirjan sanat kauan sitten pysähdyttivät: Lukeva ihminen ei ole koskaan yksin. Totta. Nytkin on muutama kirja noudettu kirjastosta pyhiksi. Luen joka ikinen päivä: historiaa, elämäkertoja, muistelmia ja paljon muuta. Näin saan seurustella itseäni paljon viisaampien ihmisten kanssa, Kiitos heille kaikille hienoista ajatuksista ja elämänuskon vahvistamisesta. On joukossa ollut pahiksiakin, Hitler etunenässä, mutta halusin kuitenkin lukea totuuden pahuuden taustoista.

      Noudatan vanhoja maalaisperinteitä ruoan suhteen. Juhannuksena kalaa ja uusia perunoita. Suolaisesta sillistä olen luopunut ajat sitten. Viime vuosina olen valmistanut kalamureketta. Helppo tehdä Alaskan seiti-pakasteesta. Kaikki ainekset mössöksi keittiön yleiskoneessa, pitkulainen vuoka vesihauteeseen, paistoaika 50-60 min. Riittää ainakin 3 päiväksi. On pehmeää ja maistuvaa. Vaihtelua saa kastikkeilla ja salaateilla. Jälkiruokana mansikkakakkua todella makeista Ahvenanmaan mansikoista. Nam. Teen kaiken ruokani itse, tutuista aineksista, niin tiedän mitä suuhuni laitan. Suunnittelen viikon ruokalistan ja käyn vain kerran viikossa varhain aamulla hiljaisessa marketissa. Näin säästän aikaa muuhun toimintaan. Aika on niin rajallista.

      TV:täkin yritän katsoa. Tietysti uutiset, mutta aattona katsoin vielä Vuonislahden juhannusta. Vähän vaikeaa murretta puhuivat vanhat miehet huumorimielellä. Olen käynytkin Vuonislahdessa noin 60 vuotta sitten Rengasmatkalla. Illalla vielä katsoin toista tuttua filmiä Vodkaturistit, sekin humoristinen tarina, miten juoppoja suomalaisia huijattiin. Iloinen Ville Haapasalo matkanjohtajana, dokumentin taustana Arvo Tuomisen taattu laatu.
      Tänään katsoin Alvar Aallosta kertovan filmin, sivukorvalla kuuntelin vielä Kuortaneen kisoja. Säälittää Suomen urheilun romahtanut taso. Ei ollut mukana idolini, kuningas Armand Duplantis. Oman kehon rapistuessa ihailen nuorten ihmisten notkeutta ja taituruutta. Olisi vielä illalla laatufilmi Afrikan kuningatar, mutta olen nähnyt sen, enkä jaksa valvoa yöhön.

      Rauhaisia juhannuspyhiä kaikille S24:n ihmisille toivoo
      Saara (83).

      • Anonyymi

        Olipa piristävä juttu sinulta kiitos siitä,

        minäkää en tunne itseäni yksinäiseksi vaikka olen aivan yksin,
        onhan puhelin ja voi lähteä jos jaksaa reisuileen,
        aina ei jaksa,
        silloin löhöilen ja puuhasteln pikku juttuja kotosalla,


        sinun kalamössö kiinostaa, resepti olisi mukava saada,
        minäki tykkäisin tommosesta ruuasta,

        nykyisin ruokahalu hukassa
        tuo kala juttu voisi olla mulleki hyvää syötävää.


        vielä yksi päivä juhannusta
        sitten alkaa kesä, arki ja helteet,

        helteet ei oikein kiehdo,
        nämä viileät päivät ovat olleet tosi ihania
        on jaksanu hengittääki,
        tev 85v Mami


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa piristävä juttu sinulta kiitos siitä,

        minäkää en tunne itseäni yksinäiseksi vaikka olen aivan yksin,
        onhan puhelin ja voi lähteä jos jaksaa reisuileen,
        aina ei jaksa,
        silloin löhöilen ja puuhasteln pikku juttuja kotosalla,


        sinun kalamössö kiinostaa, resepti olisi mukava saada,
        minäki tykkäisin tommosesta ruuasta,

        nykyisin ruokahalu hukassa
        tuo kala juttu voisi olla mulleki hyvää syötävää.


        vielä yksi päivä juhannusta
        sitten alkaa kesä, arki ja helteet,

        helteet ei oikein kiehdo,
        nämä viileät päivät ovat olleet tosi ihania
        on jaksanu hengittääki,
        tev 85v Mami

        Helteet minuakin pelottaa kun ei ole ilmastointia. Kauppaostokset tuodaan kotiin kerran viikossa. Itse minäkin laitan ruokani. Pieni muikkupurkki riittää perunoiden kanssa ja loput illalla leivälle. Kalamureke kuulostaa hyvältä. Isotöinen mutta riittää moneksi kerraksi. Jäätelöä on aina pakkasessa, en leivo. Mandikoita jäätelöb kanssa, riittää juhlaherkuksikin.
        Hyvää jatkoa🌼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helteet minuakin pelottaa kun ei ole ilmastointia. Kauppaostokset tuodaan kotiin kerran viikossa. Itse minäkin laitan ruokani. Pieni muikkupurkki riittää perunoiden kanssa ja loput illalla leivälle. Kalamureke kuulostaa hyvältä. Isotöinen mutta riittää moneksi kerraksi. Jäätelöä on aina pakkasessa, en leivo. Mandikoita jäätelöb kanssa, riittää juhlaherkuksikin.
        Hyvää jatkoa🌼

        Ei tarvita ilmastointia. Lyömätön viilennysvihje, jonka kuulin entiseltä merimieheltä. Hän kertoi, että Venezuelassa oli yli 40 astetta yölläkin. Miehet kastelivat lakanan, kietoivat ympärilleen ja nukkuivat hyvin. Muistin vinkin, kun 2018 oli Suomessa pitkät helteet. Otin pitkähkön puuvillaisen yöpaidan, kastelin veteen (ei tarvi olla edes kovin kylmää), väänsin liiat vedet pois, ettei tipu, puin alasti päälle. Auttoi välittömästi ja vaikutus kesti 5-6 tuntia, eli siihen asti kuin ruumiin lämpö kuivatti paidan. Sitten voi kastaa uudelleen, jos tarvis. Myös poikani kokeili pitkää t-paitaa ja ilmoitti heti: toimii. Olen ihmetellyt, miksei vanhainkodeissa käytetä tätä merimiesten konstia. Toivottavasti tällä kertaa helle loppuu pian.

        Kalamurekkeen reseptejä löytyy keittokirjoista ja netistä. Seitipalat kannattaa repiä pienemmiksi ennen myllytystä. Mössöön mukaan kananmuna, ruokakermaa, ripaus öljyä, kovikkeeksi neuvotaan leipäpalaa tai vehnä- sekä perunajauhoja, taisin panna vähän korppujauhojakin, ettei taikina ole liian löysää. Suolaa. Ei ole isotöinen, Mössäys kestää muutaman minuutin. Sitten uuniin vesihauteeseen. Hintakin edullinen. Seitipaketti 400 g maksoi 3,49 e.
        Hyvää Suomen kesän jatkoa kaikille S24 kanssasisarille ja -veljille!
        Saara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita ilmastointia. Lyömätön viilennysvihje, jonka kuulin entiseltä merimieheltä. Hän kertoi, että Venezuelassa oli yli 40 astetta yölläkin. Miehet kastelivat lakanan, kietoivat ympärilleen ja nukkuivat hyvin. Muistin vinkin, kun 2018 oli Suomessa pitkät helteet. Otin pitkähkön puuvillaisen yöpaidan, kastelin veteen (ei tarvi olla edes kovin kylmää), väänsin liiat vedet pois, ettei tipu, puin alasti päälle. Auttoi välittömästi ja vaikutus kesti 5-6 tuntia, eli siihen asti kuin ruumiin lämpö kuivatti paidan. Sitten voi kastaa uudelleen, jos tarvis. Myös poikani kokeili pitkää t-paitaa ja ilmoitti heti: toimii. Olen ihmetellyt, miksei vanhainkodeissa käytetä tätä merimiesten konstia. Toivottavasti tällä kertaa helle loppuu pian.

        Kalamurekkeen reseptejä löytyy keittokirjoista ja netistä. Seitipalat kannattaa repiä pienemmiksi ennen myllytystä. Mössöön mukaan kananmuna, ruokakermaa, ripaus öljyä, kovikkeeksi neuvotaan leipäpalaa tai vehnä- sekä perunajauhoja, taisin panna vähän korppujauhojakin, ettei taikina ole liian löysää. Suolaa. Ei ole isotöinen, Mössäys kestää muutaman minuutin. Sitten uuniin vesihauteeseen. Hintakin edullinen. Seitipaketti 400 g maksoi 3,49 e.
        Hyvää Suomen kesän jatkoa kaikille S24 kanssasisarille ja -veljille!
        Saara.

        Saaralle kiitos hyvistä vinkeistä/ohjeista, sillä nyt ne on tarpeen minullekin, sillä 30/yksiö asunto muuttuu saunaksi ilta-uringon paahtaessa.

        Tuo "kala-murekkekin" on tuttu vain kotimaisesta elokuvasta, vaan tulihan se nytkin hyvin kuvailtua ja todellakin "hampaattomana" on keksittävä syötävän uudelleen. sillä nyt on vain unelma pihveistä, saati pureskeltavitsa herkuista.

        Leena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvita ilmastointia. Lyömätön viilennysvihje, jonka kuulin entiseltä merimieheltä. Hän kertoi, että Venezuelassa oli yli 40 astetta yölläkin. Miehet kastelivat lakanan, kietoivat ympärilleen ja nukkuivat hyvin. Muistin vinkin, kun 2018 oli Suomessa pitkät helteet. Otin pitkähkön puuvillaisen yöpaidan, kastelin veteen (ei tarvi olla edes kovin kylmää), väänsin liiat vedet pois, ettei tipu, puin alasti päälle. Auttoi välittömästi ja vaikutus kesti 5-6 tuntia, eli siihen asti kuin ruumiin lämpö kuivatti paidan. Sitten voi kastaa uudelleen, jos tarvis. Myös poikani kokeili pitkää t-paitaa ja ilmoitti heti: toimii. Olen ihmetellyt, miksei vanhainkodeissa käytetä tätä merimiesten konstia. Toivottavasti tällä kertaa helle loppuu pian.

        Kalamurekkeen reseptejä löytyy keittokirjoista ja netistä. Seitipalat kannattaa repiä pienemmiksi ennen myllytystä. Mössöön mukaan kananmuna, ruokakermaa, ripaus öljyä, kovikkeeksi neuvotaan leipäpalaa tai vehnä- sekä perunajauhoja, taisin panna vähän korppujauhojakin, ettei taikina ole liian löysää. Suolaa. Ei ole isotöinen, Mössäys kestää muutaman minuutin. Sitten uuniin vesihauteeseen. Hintakin edullinen. Seitipaketti 400 g maksoi 3,49 e.
        Hyvää Suomen kesän jatkoa kaikille S24 kanssasisarille ja -veljille!
        Saara.

        Moi !

        Mua k i n n o s t a a tuo m ä r k ä paita tai lakana,

        mutta kuinka sillä istuu missään, tai kuinka nukkuu sängyssä
        sillä sängyn patjahan kastuu
        ja istuissaan istumapaikka kastuu,

        pitäisikö ostaa jokin muovilla suojattu alus-lakana sänkyyn
        että patja ja vuode vatteet pysyisi kuivina,


    • Anonyymi

      TV:1 :llä tanssi ohjelma näyttää tosi mukavalta,
      voi voi enne sitä jaksoi tanssiaki ja oli ihanaa ja hauskaa,

      nyt syd. vikasena ei sekää enään onnistu,

      kovasti kaipaan tuotaki meneisyydessä

      • Anonyymi

        Usein kaipaa kipeästi rakkaitaan. Joskus yksinäisyys ei paina. Joskus se tuntuu
        lohduttomalta. Uusia ihania muistoja ei tule enää. Kaikki on loppu, mikä oli
        ihanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein kaipaa kipeästi rakkaitaan. Joskus yksinäisyys ei paina. Joskus se tuntuu
        lohduttomalta. Uusia ihania muistoja ei tule enää. Kaikki on loppu, mikä oli
        ihanaa.

        Niin se on

        meillä ei ole nenään muuta kuin selvitä loppu elämä päivä kerrallaan,
        meidän pitää sopeutua ja hyväksyä että elämän on eletty
        nyt elämme vahuksen elämää vaivoineen,
        ollaan onnelisia ja tyytyväisiä siihen että selviämme vielä päivä kerrallaan seuraavan päivään,
        joskus tuntuu kuin menneisyyden ja nykyisyyden välillä olisi seinä
        seinan takana oli perhe lapsineen ja puoliso elossa,
        puolison kuoleman jälkeen seinän toisella puolen asustan vain minä yksin,
        olen yksin
        maailma kohisee ympärilläni ja minä katselen maailman menoa sivusta,
        kuin olisin jääny rannalle kun laiva lähti ,
        nyt mietin
        mitä tekisin loppu elämälläni,
        kuolemaa ootellessa, sillä aika voi käydä pitkäski jos elänki yli sata vuotiaaksi, huh, turhakkeena, ei kiva ajatus olla turhakkeena, mutta kun on turhake jo,
        onneksi kuitenki omatoiminen, huolehdin kaisesta itse vielä ilman minkäänlaista yhteiskunnan apuja
        olen siis omavarainen ja oma toiminen v i e l ä,
        haratain toive on äkki lähtö tuonpuoleiseen,
        jälkelkeenjäävät voisi sanoa että kuoli terveenä, heh.


    • Anonyymi

      Huomenta,
      hauskaa juhannusta tänäänki,
      viimestä juahhnuspäivää vietetään,

      seuraava painajainen juhlien suhteen onki joulu,

      kestetäänköhän me vielä se
      ja nähdäänkö me vielä jouluki,
      jää arvoitukseksi,

      tuolla joku 99 v aiko mennä mummo-tunneliin tanseihin , ohoh,
      johan on pirteä pappa,
      aiko juhannus heiloja tanssitta,

      uskoisko vai ei
      en usko

      ehkä meikäläinenki sinne menis
      jos olisi lähempänä,
      hesa on liian kaukana seita muorin matkustaa,

      täällä tunturin kupeessa
      ruman kurun pohjalla on viileempää
      ja ihan mukavaa tanssia näin kesällä
      paarmojen, sääskien ja mäkäräisten syötävänä,
      täytyyhän niitäki jonkun ruokkia.

      kirjoitellaan,,,,,,

      • Anonyymi

        99 vuotiaitten aikomukset on juttua vaan.


    • Anonyymi

      Kyllähän tässä kunnon naisseuraa kaipasi

      • Anonyymi

        hah hah haaaaaa jaaaaaa kynesis vaaaaaan hahahahahaaaaa,,,


    • Anonyymi

      Kelpaisi mikä seura vaan kaveriksi, kun on 15 vuotta ollut yksikseen.
      En romansseja halua enkä niistä unelmoikaan. Reilun ja kivan kaverin tahtoisin.
      Sukupuolella ei ole väliä.

      • Anonyymi

        jooo
        niitä kivoja kavereita ei noin vain tässä ijässä enään löydäkkää,

        se haave varmasti on monella yksikseen jäänellä,

        pakko on hyväksyä elämä on ja oli menneisyyttä,
        tulevaisuutta ei ole
        on vain vanhuus,
        vaivat , hauta ja kuolema,
        se on varma tulevaisuutemme,

        sitä ootellessa haaveillaan ja kirjoitellaan mukavia toistemme ilkoksi,


    • Anonyymi

      Nyt nukkumaan

      onneksi juhannus lusittu,


      uutiset kertoo , helteet on tulossa,
      kuinka me vanhukset pysytään hengissä jos kuumat helteet tulee kiusaksemme,

      sittepä senki näkee,
      täytyy mennä kylmään suihkuun jos muu ei auta.

      hyvää yötä !

      • Anonyymi

        Märkä pyyhe pään ympäri ja puolimärkä paita päälle, se viilentää
        ja sen voi uusia, kun se pyyhe ja paita on lämmennyt ja on noussut uusi hiki.
        Se auttaa oikeasti. Olen käyttänyt sitä keinoa monta kesää,
        kun on pitkä hellejakso ja helle käy sydämen ja koko elimistön päälle.

        Hyvää yötä !


      • Anonyymi

        Tämän aamun helle, muka! Sataa.
        Kaikki harmaata, hyttysparvet vauhdissa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Märkä pyyhe pään ympäri ja puolimärkä paita päälle, se viilentää
        ja sen voi uusia, kun se pyyhe ja paita on lämmennyt ja on noussut uusi hiki.
        Se auttaa oikeasti. Olen käyttänyt sitä keinoa monta kesää,
        kun on pitkä hellejakso ja helle käy sydämen ja koko elimistön päälle.

        Hyvää yötä !

        Minäkin kastelen paidan kylmällä vedellä ja senkun pukee ylleen, voi mennä muutama tunti niin, että jaksaa esim. siivota huushollin. Joskus taas märkä pyyhe hartioilla. Yöksi laita tornituulettimen sängyn viereen, ja nukun ihan hyvin.
        Näillä keinoin pärjää, kun ei ole ilmastointilaitteita kotona.


      • Anonyymi

        No, voi ei.
        Eikö sinulla ole ilma lämpöpnppua ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän aamun helle, muka! Sataa.
        Kaikki harmaata, hyttysparvet vauhdissa.
        Mkr.

        jaaaa missä, EI täällä

        meillä p a a h t t a a täysillä aurinko

        vanha ei uskalla lähteä minnekkää,

        on se kumma kun tulee vanhaksi kotoa lähteminen alkaa käydä vaikeeksi,

        ei uskalla
        maailma alkaa kummasti pelottamaan,


        hassujuttu,
        ei ennen pelottanu.


    • Anonyymi

      Tänään on hyvä päivä, taivas pilvessä eikä ole ainakaa vielä liian kuuma
      pistin parvekkeen oven raolleen saa raitista ilmaa huoneistoon,

      mun pitäisi alkaa pyyhkiin pölyjä lattialat, se on suuri urakka,
      täytyy kai siivota pikkusen kerrallaan ja välliin pistää pötkölleen haukkomaan henkeä,
      on se siivous vanhukselle melkosta ähinää,
      lujille ottaa,

    • Anonyymi

      Jätän siivoukset viileämpiin päiviin. Menköön vaikka syksyyn.
      Ei ole niin nuukaa. Jos pölyt kurkkuun alkaa nousta
      saatan imuroida hutaisten suurimmat pölypallot.

      • Anonyymi

        en minä suuremmin siivookaan,

        a j a n k u l k s i jonkin verran häärin ja pyörin noitten pikku puuhastelujen parissa,


        auriko kutsuvasti paistaa, mutt en uskalla lähteä minnekkää,
        panin omanapiirakan uuniin paistumaan kohta se on valmista,
        teki mieli jotain hyvää kun ruokahalu on menny
        mikkään ei oikein maistu, nykyisin maistuu vain hotkut puurot ja omanapiirakka vielä sekään ei suuressa määrin mutta pieninä paloina kyllä maistuu,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe