Hyvin yksinkertaista matematiikkaa. Latauskelvoton tojo on pakko käyttää marmoritiskillä huollossa kerran vuodessa ettei sen akkutakuu laukeaisi.
Tai Relaxi.
Se maksaa noin 350 euroa.
Mietitäänpä kuinka pitkän matkan voi ajaa sähköllö tuolla samalla rahalla kun ei ole kahlittu Tojon huolto-ohjelmaan.
Sähköautoa ei ole pakko käyttää tuollaisissa rahankuppaushuolloissa joten 350 euroa jää käytettäväksi sähköön jolla ajaa 17.500km.
Miettikääpä sitä
Tiesitkö että latauskelvottoman Toyotan huoltokustannuksilla ajaa 17.500km sähkällä?
79
688
Vastaukset
- Anonyymi
Tojomiehillä on varaa maksaa huonosta bensasta kovaa hitaa ;D
- Anonyymi
Tojot ovat ympäristöystävällisempiä kuin mikään sähkövatkain.
https://tekniikanmaailma.fi/toyotan-lataushybridi-on-vihreampi-kuin-kaikki-sahkoautomallit-yhdysvaltalaisvertailu-kertoo/- Anonyymi
Tuossa listassa ei montaa autoa ole
1 Toyota Prius Prime SE Plug-in hybrid 71 $32,975
2 Lexus RZ 300e Electric vehicle 67 $55,150
3 Mini Cooper SE Electric vehicle 67 $30,900
4 Nissan Leaf Electric vehicle 66 $28,140
5 Toyota bZ4X Electric vehicle 66 $43,070
6 Toyota RAV4 Prime Plug-in hybrid 64 $43,690
7 Hyundai Elantra Blue Gas hybrid 64 $26,250
8 Hyundai Kona Electric Electric vehicle 63 $34,050
9 Toyota Camry LE Gas hybrid 63 $28,855
10 Kia EV6 Electric vehicle 63 $43,975 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa listassa ei montaa autoa ole
1 Toyota Prius Prime SE Plug-in hybrid 71 $32,975
2 Lexus RZ 300e Electric vehicle 67 $55,150
3 Mini Cooper SE Electric vehicle 67 $30,900
4 Nissan Leaf Electric vehicle 66 $28,140
5 Toyota bZ4X Electric vehicle 66 $43,070
6 Toyota RAV4 Prime Plug-in hybrid 64 $43,690
7 Hyundai Elantra Blue Gas hybrid 64 $26,250
8 Hyundai Kona Electric Electric vehicle 63 $34,050
9 Toyota Camry LE Gas hybrid 63 $28,855
10 Kia EV6 Electric vehicle 63 $43,975Nyt et tainnut taaskaan ymmärtää mitään:
"Amerikkalaiskuluttajilla oli vuonna 2023 valittavanaan jo yli 50 eri sähköautomallia. Edellisvuodesta tuli kasvua 20 automallin verran. Yksikään näistä autoista ei kuitenkaan onnistunut nappaamaan vihreimmän auton titteliä, ilmenee voittoa tavoittelemattoman ACEE-järjestön selvityksestä. Voiton vie nimittäin Toyota Prius Prime SE -lataushybridi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt et tainnut taaskaan ymmärtää mitään:
"Amerikkalaiskuluttajilla oli vuonna 2023 valittavanaan jo yli 50 eri sähköautomallia. Edellisvuodesta tuli kasvua 20 automallin verran. Yksikään näistä autoista ei kuitenkaan onnistunut nappaamaan vihreimmän auton titteliä, ilmenee voittoa tavoittelemattoman ACEE-järjestön selvityksestä. Voiton vie nimittäin Toyota Prius Prime SE -lataushybridi."Koominen titteli joka perustuu hintaan?
Ei mihinkään todellisiin auton käyttöön perustuviin kustannuksiin.
Pointtisi on siis harvinaisen tyhmässä paikassa koska aloituksessa puhutaan kustannuksista mitä auton huoltaminen aiheuttaa. Olet kyllä varnainen äly ja väläys :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt et tainnut taaskaan ymmärtää mitään:
"Amerikkalaiskuluttajilla oli vuonna 2023 valittavanaan jo yli 50 eri sähköautomallia. Edellisvuodesta tuli kasvua 20 automallin verran. Yksikään näistä autoista ei kuitenkaan onnistunut nappaamaan vihreimmän auton titteliä, ilmenee voittoa tavoittelemattoman ACEE-järjestön selvityksestä. Voiton vie nimittäin Toyota Prius Prime SE -lataushybridi."VOITON VIE.........
SEKÖ ON SE KAHDELLA MOOTTORILLA VARUSTETTU TOJON PRIIMUS, JOTA KATSASTUMIES TARKASTAA, HUOLTOMIES HUOLTAA, BENSA-ASEMALLA JUOTETAAN, LADATAAN, LAPSET PESEE, ISÄ KIILLOTTAA JA ÄITI MAKAA JA ISIN KOKE KUNNOSSA ON.
- Anonyymi
Ei tässä ole tarjolla mitään kettutyttö-palkintoa.
Se karu toteamus että näiden tojovaarien marmoritiskille kärräämilä euroilla voisi ajaa sähköllä melkein 20.000km - Anonyymi
Tojopappa ajaa reilusti alle 15000 km vuodessa ja käy kerran vuodessa huollossa.
- Anonyymi
Jos 10 vuotiailla Corolloilla on ajettu 126 tkm (mediaani) niin pappojen ajot on korkeintaan 10 tkm vuodessa.
- Anonyymi
papallapa ei ole varaa parempaan, on pien eläke
- Anonyymi
Toyotan ainoaa sähköautoa pitää käyttää kuppaushuollossa kerran vuodessa, kyllä Toyota rahastaa.
- Anonyymi
Tämäpä se on erittäin huvittaa kun Tojota pakottaa sähkötojollakin ajavat samaan rahastus automaattiin.
- Anonyymi
Mullakin käy toi tojo kateeksi.
- Anonyymi
Tojokuski maksaa pelkistä huolloista niin paljon että sähköautolla ajaa sillä rahalla koko vuoden ajot.
- Anonyymi
Sähköautoilla ajetaan paljon ja nillä pitkien matkojen tekeminen ei ole mikään ongelma.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f94e2f06-82fa-42a3-8baf-b9ada19cea36
Akun esilämmityksellä varustetulla sähköautolla ei pitkän matkan ajo ole juttu eikä mikään, selvisi suomalaistestissä. Ei, vaikka perässä olisi asuntovaunu.
mielenkiintoista on se väite ettei sähköauton range muka riitä eli tämä pelottelu on humpuukia ja siksi Toyota myy hyvin. Todellisuus on se että sähköautolla säästää kunhan ajaa. Jos et aja osta Toyota.- Anonyymi
Höpsis. Kuinka monta kertaa olette nähneet sähköautolla vedettävän asuntovaunua ? Muutamia kilsoja toki menee komeasti, mutta jos pitäisi oikeen reissulle lähtee ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis. Kuinka monta kertaa olette nähneet sähköautolla vedettävän asuntovaunua ? Muutamia kilsoja toki menee komeasti, mutta jos pitäisi oikeen reissulle lähtee ...
Ei taitaisi monen kuskin korttikaan riittää yhdistelmän vetämiseen.
- Anonyymi
Joka toinen huolto maksaa noin 140 €.
- Anonyymi
Sähköautolla ei tuollaisia öljynvaihto huoltoja tarvitse tehdä ollenkaan eikä hukata rahaansa turhuuksiin.
Sähköautolla tuolla 140 eurolla maksaa 7.000km ajot. Tojotakuski maksaa saman rahan siitä että tojo on päivän pajalla eli pois ajosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla ei tuollaisia öljynvaihto huoltoja tarvitse tehdä ollenkaan eikä hukata rahaansa turhuuksiin.
Sähköautolla tuolla 140 eurolla maksaa 7.000km ajot. Tojotakuski maksaa saman rahan siitä että tojo on päivän pajalla eli pois ajosta.tojoa ei kannata huoltaa, hajoaa, ennen kuin saa huoltoon
- Anonyymi
Kallis pelkistä öljyistä ja suodattimesta, 15 min työ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tojoa ei kannata huoltaa, hajoaa, ennen kuin saa huoltoon
Toyota on pakko huoltaa merkkiliikkeessä koska muuten akkutakuu raukeaa. Tojotan huoltosysteemi on todellinen papparaisten rahastussysteemi joka pakottaa papparaiset kantamaan rahaa tojotan marmoritiskille.
Länsiautoja huolletaan puolet harvemmin ja niitä voi huoltaa muuallakin kuin kalliissa merkkihuoltamoissa ilman että takuut raukeaa.
Ja muissa kuin tojotan sähköautoissa ei edes ole pakollisia huoltoja. Toyota jatkaa kuppaamista sähköautoissakin.
- Anonyymi
Onneksi talvi tulee jo kohta. Patteripaavot pääsee temuaan piuhojensa kanssa 😉
- Anonyymi
Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.
Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.
Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.Voinks mää vetää jatkojohtoo kuuennesta kerroksest toisel puoln tietä jos vaik teslan laittas upeeta mahtavaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.
Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.Nyt se on jo kymmenen kertaa kalliimpaa? Sähkiksen arvonalennus ekana vuonna yli 30 %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt se on jo kymmenen kertaa kalliimpaa? Sähkiksen arvonalennus ekana vuonna yli 30 %.
Samoin kuin uuden polttiksen. Se ero on siinä että uusi polttis on myös kallis ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.
Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.En se työlästä lähteä reissussa välillä kotiin lataamaan. Voi olla, että sillä matkallakin voi joutua lataamaan julkisilla.
- Anonyymi
Menen mielelläni mustaa letkua hipelöimään ja olen valmis siitä nautinnosta myös maksamaan.
- Anonyymi
"Voinks mää vetää jatkojohtoo kuuennesta kerroksest toisel puoln tietä jos vaik teslan laittas upeeta mahtavaa"
Nyt taas pukkaa narsismia isolla kynällä. Voinksää. Voinksmää- Anonyymi
Pitää olla todella suuri egomania päällä kun alkaa pitämään omaa elämänsä niin suurena asiana että koko Suomen autoasiat pitäisi järjestää hänen majesteettinsa mukaan.
Kuudennen kerroksen keisari. - Anonyymi
No voinks mää tehä niin ? Onko hyvä?
- Anonyymi
Ei maksa sähköllä ajaminen juuri mitään.
- Anonyymi
Eikä suvereenillä itselataavalla Toyotalla. Toyotan mainion täyshyrpiidin ja sähköpatteriauron hinnanerotuksella ajaa Toyotalla kymmenen kertaa maapallon ympäri ilman että pitää notkua latinkiasemilla tuntitolkulla.
Ei mikään ihme että Toyota myy parhaiten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä suvereenillä itselataavalla Toyotalla. Toyotan mainion täyshyrpiidin ja sähköpatteriauron hinnanerotuksella ajaa Toyotalla kymmenen kertaa maapallon ympäri ilman että pitää notkua latinkiasemilla tuntitolkulla.
Ei mikään ihme että Toyota myy parhaiten.Sähköauton saa halvemmalla kuin ylihinnoitellun tojotan,
https://www.mgmotor.eu/
Ja pelkkien tojotan huoltojen hinnalla voi sähköautolla ajaa kaikki vuoden ajot.
- Anonyymi
Siksikö Toyotia ostetaan eniten, ettei niitä tarvitse ladata, vaan voidaan ajaa?
Huolto on halpaa, korjaaminen on kallista, mutta siitä visusti vaietaan.
Entä sähköauton arvonalenema kymppitonneja muutamassa vuodessa.
Loppuiko takuu 80 tkm kohdalla ja pommi laukesi? - Anonyymi
Hinnat plugariin nyt: Iso kuudenkympin huolto 600 euroa, pikkuhuolto 400. 20 tonnii ajavilla menee vuodessa huoltoihin yli tonni.
LoL! ..mistä näit idiootteja sikiää.. xD ..mul on itseasiassa vanha tojo..ostin sen lähes uutena, eikä ikinä käytetty missään huolloissa..teen itse tarvittavan..ei siin kyl ole vikaa juurikaan ikinä..
..sähkö on kyl teoriassa jonkinlainen vaihtoehto kun öljy loppuu..vahvuus on se, että kaikki voima on koko ajan käytössä..huono vaan kun valmistajat ryssii senkin vituix..pääasiassa ohjelmoinnilla, mutta kuitenkin.. ..akkuteknologia on edelleen ihan suolesta, eikä hinnatkaan ole järkevällä tasolla..ehkä vuosikymmenen kuluttua..tai kahden..tuskin koskee ikinä minua.. ..arvaan, että tyhjästä keksitty sähkön siirtomaksu on syntynyt juurikin sähköautoilun tulevan kasvun vuoksi…- Anonyymi
Oletko vaihtanut edes jarrunesteet kertaakaan?
- Anonyymi
Paras tapa tehdä autostaan täysin arvoton on jättää se huoltamatta. Kukaan järkevä ei koske edes pitkällä tikulla tuollaiseen ongelmajätteeseen.
Kun markkinoilla on pilvin pimein autoja joista on pidetty huolta niin miksi sekaantua tuollaiseen rytökasaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras tapa tehdä autostaan täysin arvoton on jättää se huoltamatta. Kukaan järkevä ei koske edes pitkällä tikulla tuollaiseen ongelmajätteeseen.
Kun markkinoilla on pilvin pimein autoja joista on pidetty huolta niin miksi sekaantua tuollaiseen rytökasaan?Niin lupulta tultiin siihen lopputulokseen ettei kannata sekaantua Toyotan rytökasaan millään muotoa.
Hyvillä sähköautoilla on pitkä takuu ja ne lämpenee kylminä talviaamuinakin oikein mukavan lämpimiksi sisältä ja sisään voi kävellä ilman ikkunoiden riipimisia ja lähteä mukavasti työmatkalle. Lomalla taas auton saa jäähtymään mukavan viileäksi kesäkuumalla.
Mutta Toyotan hybridissä nämä on vain kaukasia haaveita. Myös hybridin talvikulutus on huimaa ei mitään eroa siis sähköautoon minkä kulutus myös nousee talvella. Eli ainoa ero on se että sähköauto on mukavampi aina ja kulkee halvalla ja kulut on olemattomat. Anonyymi kirjoitti:
Oletko vaihtanut edes jarrunesteet kertaakaan?
LoL anonyymeille idareille TAAS! xD ..eipä niitä juurikaan tarvi vaihdella, muuta joo, olen..kuten myös vaihteistoöljyn, vaikka sama pätee pitkälti siihenkin.. ..ilmastointikin luultavasti kaipaisi uusia nesteitä mut ei jaksa kun tuntuu aika turhuudelle näillä ajoilla..riittää kun lämmitys toimii…
- Anonyymi
Katsos vaan kun halpis mutta hyvään sähköautoon saa ilamiset huollot 7v kaupan päälle ja 7v takuu. Vieläpä 7v tiepalvelu mitä Toyotaan saa? vertailuna voisi sanoa ei mitään.
https://www.hedinautomotive.fi/nostot/mg-lanseerauskampanja/- Anonyymi
Nämä kiinalaisten lobbareiden viestit voisi poistaa palstalta kuleksimasta.
- Anonyymi
Paljonko on autosi arvo 7 vuoden jälkeen?
- Anonyymi
"Niin lupulta tultiin siihen lopputulokseen ettei kannata sekaantua Toyotan rytökasaan millään muotoa."
Tarkkaan ottaen kirjoitin että ei kannata sekaantua autoon jota ei ole huollettu valmistajan huolto-ohjelman mukaan. En ottanut mitään kantaa auton merkkiin. Koskee kaikkia merkkejä. - Anonyymi
Ilman omaa kokemusta on näköjään hyvin vaikea hahmottaa kuinka paljon pienemmät sähköauton käyttökulut ovat.
- Anonyymi
MG oli floppi, kauppa ei käy.
Toyota myy täydellisiä autoja tuhansittain jälleen kesäkuussa, haittaakse? - Anonyymi
Tiedä muusta mutta itselataava hybridi oli ainoa käyttövoima, jonka osuus uusien autojen rekisteröinneistä kasvoi toukokuussa 2024 verrattuna vuoden takaiseen. Täyssähköautot - 32,1%.
- Anonyymi
Täyssähköjen myynti ei voinut pitkään jatkaa niin järjettömän nopeaa kasvua, kuin mikä viime vuosina oli. Kasvu nyt hieman normalisoitui, mutta se jatkaa tappavan tasaisesti nousuaan, kunnes myynnistä 100 % on täyssähköautoja.
- Anonyymi
Itselataavat +12,8 %
- Anonyymi
Monella harmittaa kun tuli takkiin niin paljon sähköautoissa, arvo on sulanut vuodessa 40 %
- Anonyymi
Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään. Tämän voi tarkastaa Nettiauto ilmoituksista.
Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.
Kalliita ovat latauskelvottoman kilometrit kun lasketaan kaikki kustannukset.
60.000km
RAV
6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
Huollot x 4 = 1800€
Yht 8.300€
Enyaq
20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
2v tarkastus 180€
Yht 1.380€
8.300- 1.380 on noin 7.000
Vakuutusmaksut . Skodalla ovat halvemmat.
Oma sähkönhinta on alhaisempi yöllä mutta lasketaan vähän yläkanttiin niin ei tule sanomista. - Anonyymi
Polttispolitrukit laskevat aina sähköauton arvonaleneman niin että ostetaan liikkestä 100.000 euron ökytesla listahintaan ja mennään sitten myymään se Tesla 1v vanhana autoliikkeeseen käteiskaupalla.
Kokeikaas samaa jollain 100.000 euron dieselillä niin näette mitä.todellinen takkiinottaminen autokaupoissa tarkoittaa.
Tuo Enyaqin esimerkki on sitä todellista elämää.- Anonyymi
TM 11e 2024 erikoisnumerossa juttua sähköauton akun kuntoon liittyvistä ongelmista. Esimerkkinä vuosimallin 2022 Skoda Enyaq. Akun SoH-arvo Aviloon testissä oli surkea 76. Ei hyvä, korjauskunnossa! Yksilövika mutta kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM 11e 2024 erikoisnumerossa juttua sähköauton akun kuntoon liittyvistä ongelmista. Esimerkkinä vuosimallin 2022 Skoda Enyaq. Akun SoH-arvo Aviloon testissä oli surkea 76. Ei hyvä, korjauskunnossa! Yksilövika mutta kuitenkin.
Kaikissa käyttövoimissa on mahdollista että autoon tulee yksilövika. Tuossa Enyaqissa akku korjataan takuuseen 8 vuotiaaksi saakka ja kaikki ovat onnellisia.
Toista se on Tojota Corollassa. Kun se alkaa sylkemään nesteet ulos lämmönvaihtimen kautta kolmevuotiaana niin artisti maksaa koko kolmen tonnin remontin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa käyttövoimissa on mahdollista että autoon tulee yksilövika. Tuossa Enyaqissa akku korjataan takuuseen 8 vuotiaaksi saakka ja kaikki ovat onnellisia.
Toista se on Tojota Corollassa. Kun se alkaa sylkemään nesteet ulos lämmönvaihtimen kautta kolmevuotiaana niin artisti maksaa koko kolmen tonnin remontin.Yhtä tärkeää kuin mitä ja kuka korjauksen maksaa on kauanko se korjaus kestää. Vrt. kiinalaiset autot. Puhutaan jopa puolen vuoden tai vuoden korjusajoista
- Anonyymi
40 vuoden kokemuksella voin sanoa, että auton kuluja on turha laskeskella etukäteen. Laskelmat pettävät aina ja huonoon suuntaan. Luotettavuus ja viattomuus on muutamaa käyttövoim kulujen säästöeuroa tärkeämpää. Kyllä sähköautoissa riittää huollossa ravaamista softabugien js häiriövalojen takia ihan tarpeeksi.
- Anonyymi
" Kyllä sähköautoissa riittää huollossa ravaamista softabugien js häiriövalojen takia ihan tarpeeksi."
Nykypolttiksissa on pitkälti samat ajoavustimet, parkkitutkat, viihdejärjestelmä ja muutkin softat kuin sähköautossa.
Ero on vain se että polttiksessa on päästöjen hallinan takia helvetin monimutkainen moottorinohjaus-softa jota sähköauto ei tarvitse. Ja EGRt ja ureat ja vuotavat lämmönvaihtimet ja vaihdelaatikot jne.
Sähköauton voimalinja on monta kertaluokkaa yksinkertaisempi ja luotettavampi kuin polttiksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kyllä sähköautoissa riittää huollossa ravaamista softabugien js häiriövalojen takia ihan tarpeeksi."
Nykypolttiksissa on pitkälti samat ajoavustimet, parkkitutkat, viihdejärjestelmä ja muutkin softat kuin sähköautossa.
Ero on vain se että polttiksessa on päästöjen hallinan takia helvetin monimutkainen moottorinohjaus-softa jota sähköauto ei tarvitse. Ja EGRt ja ureat ja vuotavat lämmönvaihtimet ja vaihdelaatikot jne.
Sähköauton voimalinja on monta kertaluokkaa yksinkertaisempi ja luotettavampi kuin polttiksen.Teslan voimayksikön tiivisteet pettävät ennemmin tai myöhemmin ja jäähdytysnesteet tappavat sähkömoottorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan voimayksikön tiivisteet pettävät ennemmin tai myöhemmin ja jäähdytysnesteet tappavat sähkömoottorin.
Sama kuin sanoisi että kaikista Corollista hajoaa lämmönvaihdin jossain vaiheessa.
Molemmat ongelmat välttää kun ei osta Teslaa eikä Corollaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kuin sanoisi että kaikista Corollista hajoaa lämmönvaihdin jossain vaiheessa.
Molemmat ongelmat välttää kun ei osta Teslaa eikä CorollaaKova paikka tuollainen Toyotan ylipitkä etumatka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova paikka tuollainen Toyotan ylipitkä etumatka.
Tojotalla on etumatka vain kulutta-asiamiehelle päättyneiden valitusten määrässä. Tojo ei lähde pakkasilla käyntiin tai vikavalot palaa kuin joulukuusesta. Tai sitten lämmönvaihtimennrepeää ja nesteet karkaa pakoputken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotalla on etumatka vain kulutta-asiamiehelle päättyneiden valitusten määrässä. Tojo ei lähde pakkasilla käyntiin tai vikavalot palaa kuin joulukuusesta. Tai sitten lämmönvaihtimennrepeää ja nesteet karkaa pakoputken.
Maanantai ja Trafi ahistaa jo muaki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maanantai ja Trafi ahistaa jo muaki.
Suomalaiset ovat ostaneet jo vuosikymmenet eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin tänäkin vuonna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset ovat ostaneet jo vuosikymmenet eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin tänäkin vuonna.
Niitä ynnämuut-kerhon lukuisia pikkusinttejäkö lasket taas yhteen? Meille vapaasti valitseville Trafi kertoo joka kuukausi, mistä merkistä kansa on ollut ylivoimaisesti eniten kiinnostunut ja mitä on alkanut karttamaan. Näin se menee oikeassa tilastossa kun ei mikään talutusnuora kiristä.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat tänäkin vuonna ostaneet eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Niinkuin jokaisena vuonna aikaisemminkin.
VW-konserni yhteensä: 6.652
Merkit
Skoda 2.858
VW 2.527
Audi 1.159
Cupra 140
Seat 126
Porsche 108
Toyota-konserni yhteensä 6.603
Merkit
Toyota 6.417
Lexus 186
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024- Anonyymi
Suomalaiset ovat tänäkin vuonna ostaneet eniten Toyotan valmistamia autoja. Niinkuin jokaisena vuonna aikaisemminkin.
- Anonyymi
Eipähän tarvitse kytätä pörssisähkön eikä bensan hintoja, kunhan ei täällä pk-seudulla ole ihan pakko keskiviikkona tankata. Rangekin riittää ihan riittävän pitkälle. Nauttikaa te kesästä mutta älkää vetäkö siitä johdosta.
- Anonyymi
Onhan tuo ajattelemisen aihetta antava konkreettinen esimerkki miten suuri ero on latauskelvottomien ja ladattavien käyttökustannuksista.
Toyota elää jatkoajalla tuon käsiin vanhenneen mallistonsa kanssa.- Anonyymi
Mikä sinä olet arvostelemaan toisten autohankintoja. Asutko itse vuokralla, ylivelkaisessa kasarmiluukussa vai velattomassa ok-talossa?
- Anonyymi
Näinkö siellä talutusnuorassa on paniikissa ohjeistettu valehtelemaan? Eikö sellainen jo syö miestä tai pridehenkilöä?
- Anonyymi
Montakohsn sähköautomyyjää jää tänä vuonna työttömäksi? Varastot täynnä uusia ja ylihintaisia käytettyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinkö siellä talutusnuorassa on paniikissa ohjeistettu valehtelemaan? Eikö sellainen jo syö miestä tai pridehenkilöä?
Eiks Pridehenkilöt aja useimmiten Prius autoilla?
Vai oliko se Gayhenkilöiden suosikkiauto?
En tiedä muiden kuin omat valintani ja se kohdistuu kyllä sähköautoon.
Nyt ajan kyllä vielä polttiksella. Selkeästi halvempaa on ajaa sähkiksellä ihan sama miten tuon laskee eikä se liity mihinkään muuhun kuin matematiikkaan. Ilmeisesti kaikki ei osaa laskea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiks Pridehenkilöt aja useimmiten Prius autoilla?
Vai oliko se Gayhenkilöiden suosikkiauto?
En tiedä muiden kuin omat valintani ja se kohdistuu kyllä sähköautoon.
Nyt ajan kyllä vielä polttiksella. Selkeästi halvempaa on ajaa sähkiksellä ihan sama miten tuon laskee eikä se liity mihinkään muuhun kuin matematiikkaan. Ilmeisesti kaikki ei osaa laskea?Mistähän sen tiedät etukäteen. Lasketko vain sähkön hinnan, maksaako joku muu kaiket muut kulut. Kiinalaisilla tulee kuulemma kaikkein halvimmaksi, kun odottavat varaosia jopa yli puoli vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän sen tiedät etukäteen. Lasketko vain sähkön hinnan, maksaako joku muu kaiket muut kulut. Kiinalaisilla tulee kuulemma kaikkein halvimmaksi, kun odottavat varaosia jopa yli puoli vuotta.
"Mistähän sen tiedät etukäteen. "
Takuunalaisen auton kustannukset on äärimmäisen helppo laskea. Kian sähköautolla seitsemän vuotta. Sitten voi vaikka vaihtaa uuteen jos siltä tuntuu.
https://www.kia.com/fi/tietoa-kiasta/7-vuoden-takuu/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistähän sen tiedät etukäteen. "
Takuunalaisen auton kustannukset on äärimmäisen helppo laskea. Kian sähköautolla seitsemän vuotta. Sitten voi vaikka vaihtaa uuteen jos siltä tuntuu.
https://www.kia.com/fi/tietoa-kiasta/7-vuoden-takuu/Kian entisenä omistana tiedän, mitä se ihmetakuu käytännössä korvaa ja mitä ei. Alustaan vaihdeltiin osia ihan omaan piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kian entisenä omistana tiedän, mitä se ihmetakuu käytännössä korvaa ja mitä ei. Alustaan vaihdeltiin osia ihan omaan piikkiin.
Tuo Kia on vain esimerkki. Onhen ne takuut muillakin. MG:llä näyttää tulevan vielä kaikki huollotkin ilmaiseksi monta vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Kia on vain esimerkki. Onhen ne takuut muillakin. MG:llä näyttää tulevan vielä kaikki huollotkin ilmaiseksi monta vuotta.
Koeaja nyt kuitenkin ennenkuin MG:hen ihastut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1423011Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi322540- 1362096
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1411728Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831447- 341314
- 1031239
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21209Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta671184Pienimies pääsi kunnanjohtajaksi
Se oli suuri voitto meille kaikille, nyt saa Yli-torniolaiset maistaa miten kuntaa johdetaan.251070