Tiesitkö että latauskelvottoman Toyotan huoltokustannuksilla ajaa 17.500km sähkällä?

Anonyymi-ap

Hyvin yksinkertaista matematiikkaa. Latauskelvoton tojo on pakko käyttää marmoritiskillä huollossa kerran vuodessa ettei sen akkutakuu laukeaisi.
Tai Relaxi.

Se maksaa noin 350 euroa.
Mietitäänpä kuinka pitkän matkan voi ajaa sähköllö tuolla samalla rahalla kun ei ole kahlittu Tojon huolto-ohjelmaan.

Sähköautoa ei ole pakko käyttää tuollaisissa rahankuppaushuolloissa joten 350 euroa jää käytettäväksi sähköön jolla ajaa 17.500km.

Miettikääpä sitä

79

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tojomiehillä on varaa maksaa huonosta bensasta kovaa hitaa ;D

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuossa listassa ei montaa autoa ole

        1 Toyota Prius Prime SE Plug-in hybrid 71 $32,975
        2 Lexus RZ 300e Electric vehicle 67 $55,150
        3 Mini Cooper SE Electric vehicle 67 $30,900
        4 Nissan Leaf Electric vehicle 66 $28,140
        5 Toyota bZ4X Electric vehicle 66 $43,070
        6 Toyota RAV4 Prime Plug-in hybrid 64 $43,690
        7 Hyundai Elantra Blue Gas hybrid 64 $26,250
        8 Hyundai Kona Electric Electric vehicle 63 $34,050
        9 Toyota Camry LE Gas hybrid 63 $28,855
        10 Kia EV6 Electric vehicle 63 $43,975


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa listassa ei montaa autoa ole

        1 Toyota Prius Prime SE Plug-in hybrid 71 $32,975
        2 Lexus RZ 300e Electric vehicle 67 $55,150
        3 Mini Cooper SE Electric vehicle 67 $30,900
        4 Nissan Leaf Electric vehicle 66 $28,140
        5 Toyota bZ4X Electric vehicle 66 $43,070
        6 Toyota RAV4 Prime Plug-in hybrid 64 $43,690
        7 Hyundai Elantra Blue Gas hybrid 64 $26,250
        8 Hyundai Kona Electric Electric vehicle 63 $34,050
        9 Toyota Camry LE Gas hybrid 63 $28,855
        10 Kia EV6 Electric vehicle 63 $43,975

        Nyt et tainnut taaskaan ymmärtää mitään:

        "Amerikkalaiskuluttajilla oli vuonna 2023 valittavanaan jo yli 50 eri sähköautomallia. Edellisvuodesta tuli kasvua 20 automallin verran. Yksikään näistä autoista ei kuitenkaan onnistunut nappaamaan vihreimmän auton titteliä, ilmenee voittoa tavoittelemattoman ACEE-järjestön selvityksestä. Voiton vie nimittäin Toyota Prius Prime SE -lataushybridi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et tainnut taaskaan ymmärtää mitään:

        "Amerikkalaiskuluttajilla oli vuonna 2023 valittavanaan jo yli 50 eri sähköautomallia. Edellisvuodesta tuli kasvua 20 automallin verran. Yksikään näistä autoista ei kuitenkaan onnistunut nappaamaan vihreimmän auton titteliä, ilmenee voittoa tavoittelemattoman ACEE-järjestön selvityksestä. Voiton vie nimittäin Toyota Prius Prime SE -lataushybridi."

        Koominen titteli joka perustuu hintaan?
        Ei mihinkään todellisiin auton käyttöön perustuviin kustannuksiin.
        Pointtisi on siis harvinaisen tyhmässä paikassa koska aloituksessa puhutaan kustannuksista mitä auton huoltaminen aiheuttaa. Olet kyllä varnainen äly ja väläys :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et tainnut taaskaan ymmärtää mitään:

        "Amerikkalaiskuluttajilla oli vuonna 2023 valittavanaan jo yli 50 eri sähköautomallia. Edellisvuodesta tuli kasvua 20 automallin verran. Yksikään näistä autoista ei kuitenkaan onnistunut nappaamaan vihreimmän auton titteliä, ilmenee voittoa tavoittelemattoman ACEE-järjestön selvityksestä. Voiton vie nimittäin Toyota Prius Prime SE -lataushybridi."

        VOITON VIE.........
        SEKÖ ON SE KAHDELLA MOOTTORILLA VARUSTETTU TOJON PRIIMUS, JOTA KATSASTUMIES TARKASTAA, HUOLTOMIES HUOLTAA, BENSA-ASEMALLA JUOTETAAN, LADATAAN, LAPSET PESEE, ISÄ KIILLOTTAA JA ÄITI MAKAA JA ISIN KOKE KUNNOSSA ON.


    • Anonyymi

      Ei tässä ole tarjolla mitään kettutyttö-palkintoa.
      Se karu toteamus että näiden tojovaarien marmoritiskille kärräämilä euroilla voisi ajaa sähköllä melkein 20.000km

    • Anonyymi

      Tojopappa ajaa reilusti alle 15000 km vuodessa ja käy kerran vuodessa huollossa.

      • Anonyymi

        Jos 10 vuotiailla Corolloilla on ajettu 126 tkm (mediaani) niin pappojen ajot on korkeintaan 10 tkm vuodessa.


      • Anonyymi

        papallapa ei ole varaa parempaan, on pien eläke


    • Anonyymi

      Toyotan ainoaa sähköautoa pitää käyttää kuppaushuollossa kerran vuodessa, kyllä Toyota rahastaa.

      • Anonyymi

        Tämäpä se on erittäin huvittaa kun Tojota pakottaa sähkötojollakin ajavat samaan rahastus automaattiin.


    • Anonyymi

      Mullakin käy toi tojo kateeksi.

      • Anonyymi

        Tojokuski maksaa pelkistä huolloista niin paljon että sähköautolla ajaa sillä rahalla koko vuoden ajot.


    • Anonyymi

      Sähköautoilla ajetaan paljon ja nillä pitkien matkojen tekeminen ei ole mikään ongelma.
      https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f94e2f06-82fa-42a3-8baf-b9ada19cea36
      Akun esilämmityksellä varustetulla sähköautolla ei pitkän matkan ajo ole juttu eikä mikään, selvisi suomalaistestissä. Ei, vaikka perässä olisi asuntovaunu.
      mielenkiintoista on se väite ettei sähköauton range muka riitä eli tämä pelottelu on humpuukia ja siksi Toyota myy hyvin. Todellisuus on se että sähköautolla säästää kunhan ajaa. Jos et aja osta Toyota.

      • Anonyymi

        Höpsis. Kuinka monta kertaa olette nähneet sähköautolla vedettävän asuntovaunua ? Muutamia kilsoja toki menee komeasti, mutta jos pitäisi oikeen reissulle lähtee ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis. Kuinka monta kertaa olette nähneet sähköautolla vedettävän asuntovaunua ? Muutamia kilsoja toki menee komeasti, mutta jos pitäisi oikeen reissulle lähtee ...

        Ei taitaisi monen kuskin korttikaan riittää yhdistelmän vetämiseen.


    • Anonyymi

      Joka toinen huolto maksaa noin 140 €.

      • Anonyymi

        Sähköautolla ei tuollaisia öljynvaihto huoltoja tarvitse tehdä ollenkaan eikä hukata rahaansa turhuuksiin.
        Sähköautolla tuolla 140 eurolla maksaa 7.000km ajot. Tojotakuski maksaa saman rahan siitä että tojo on päivän pajalla eli pois ajosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla ei tuollaisia öljynvaihto huoltoja tarvitse tehdä ollenkaan eikä hukata rahaansa turhuuksiin.
        Sähköautolla tuolla 140 eurolla maksaa 7.000km ajot. Tojotakuski maksaa saman rahan siitä että tojo on päivän pajalla eli pois ajosta.

        tojoa ei kannata huoltaa, hajoaa, ennen kuin saa huoltoon


      • Anonyymi

        Kallis pelkistä öljyistä ja suodattimesta, 15 min työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tojoa ei kannata huoltaa, hajoaa, ennen kuin saa huoltoon

        Toyota on pakko huoltaa merkkiliikkeessä koska muuten akkutakuu raukeaa. Tojotan huoltosysteemi on todellinen papparaisten rahastussysteemi joka pakottaa papparaiset kantamaan rahaa tojotan marmoritiskille.
        Länsiautoja huolletaan puolet harvemmin ja niitä voi huoltaa muuallakin kuin kalliissa merkkihuoltamoissa ilman että takuut raukeaa.

        Ja muissa kuin tojotan sähköautoissa ei edes ole pakollisia huoltoja. Toyota jatkaa kuppaamista sähköautoissakin.


    • Anonyymi

      Onneksi talvi tulee jo kohta. Patteripaavot pääsee temuaan piuhojensa kanssa 😉

      • Anonyymi

        Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
        Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.

        Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
        Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.

        Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.

        Voinks mää vetää jatkojohtoo kuuennesta kerroksest toisel puoln tietä jos vaik teslan laittas upeeta mahtavaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
        Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.

        Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.

        Nyt se on jo kymmenen kertaa kalliimpaa? Sähkiksen arvonalennus ekana vuonna yli 30 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt se on jo kymmenen kertaa kalliimpaa? Sähkiksen arvonalennus ekana vuonna yli 30 %.

        Samoin kuin uuden polttiksen. Se ero on siinä että uusi polttis on myös kallis ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole helpompaa keinoa "tankata" autoaan kuin ladata se kotona. Miksi pitäisi lähteä jonnekkin bensikselle seisomaan räntäsateessa haiseva letku kourassa?
        Hyvin sivistymätöntä touhua kun vertaa siihen että sähköauto latautuu kaikessa rauhassa kotona yön yli.

        Ja kannattaa muistaa että se bensiksellä letku kädessä seisominen on pirun kallis haastus. Maksaa noin kymmenen kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.

        En se työlästä lähteä reissussa välillä kotiin lataamaan. Voi olla, että sillä matkallakin voi joutua lataamaan julkisilla.


    • Anonyymi

      Menen mielelläni mustaa letkua hipelöimään ja olen valmis siitä nautinnosta myös maksamaan.

    • Anonyymi

      "Voinks mää vetää jatkojohtoo kuuennesta kerroksest toisel puoln tietä jos vaik teslan laittas upeeta mahtavaa"

      Nyt taas pukkaa narsismia isolla kynällä. Voinksää. Voinksmää

      • Anonyymi

        Pitää olla todella suuri egomania päällä kun alkaa pitämään omaa elämänsä niin suurena asiana että koko Suomen autoasiat pitäisi järjestää hänen majesteettinsa mukaan.
        Kuudennen kerroksen keisari.


      • Anonyymi

        No voinks mää tehä niin ? Onko hyvä?


    • Anonyymi

      Ei maksa sähköllä ajaminen juuri mitään.

      • Anonyymi

        Eikä suvereenillä itselataavalla Toyotalla. Toyotan mainion täyshyrpiidin ja sähköpatteriauron hinnanerotuksella ajaa Toyotalla kymmenen kertaa maapallon ympäri ilman että pitää notkua latinkiasemilla tuntitolkulla.

        Ei mikään ihme että Toyota myy parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä suvereenillä itselataavalla Toyotalla. Toyotan mainion täyshyrpiidin ja sähköpatteriauron hinnanerotuksella ajaa Toyotalla kymmenen kertaa maapallon ympäri ilman että pitää notkua latinkiasemilla tuntitolkulla.

        Ei mikään ihme että Toyota myy parhaiten.

        Sähköauton saa halvemmalla kuin ylihinnoitellun tojotan,
        https://www.mgmotor.eu/

        Ja pelkkien tojotan huoltojen hinnalla voi sähköautolla ajaa kaikki vuoden ajot.


    • Anonyymi

      Siksikö Toyotia ostetaan eniten, ettei niitä tarvitse ladata, vaan voidaan ajaa?
      Huolto on halpaa, korjaaminen on kallista, mutta siitä visusti vaietaan.
      Entä sähköauton arvonalenema kymppitonneja muutamassa vuodessa.

      Loppuiko takuu 80 tkm kohdalla ja pommi laukesi?

    • Anonyymi

      Hinnat plugariin nyt: Iso kuudenkympin huolto 600 euroa, pikkuhuolto 400. 20 tonnii ajavilla menee vuodessa huoltoihin yli tonni.

    • LoL! ..mistä näit idiootteja sikiää.. xD ..mul on itseasiassa vanha tojo..ostin sen lähes uutena, eikä ikinä käytetty missään huolloissa..teen itse tarvittavan..ei siin kyl ole vikaa juurikaan ikinä..
      ..sähkö on kyl teoriassa jonkinlainen vaihtoehto kun öljy loppuu..vahvuus on se, että kaikki voima on koko ajan käytössä..huono vaan kun valmistajat ryssii senkin vituix..pääasiassa ohjelmoinnilla, mutta kuitenkin.. ..akkuteknologia on edelleen ihan suolesta, eikä hinnatkaan ole järkevällä tasolla..ehkä vuosikymmenen kuluttua..tai kahden..tuskin koskee ikinä minua.. ..arvaan, että tyhjästä keksitty sähkön siirtomaksu on syntynyt juurikin sähköautoilun tulevan kasvun vuoksi…

      • Anonyymi

        Oletko vaihtanut edes jarrunesteet kertaakaan?


      • Anonyymi

        Paras tapa tehdä autostaan täysin arvoton on jättää se huoltamatta. Kukaan järkevä ei koske edes pitkällä tikulla tuollaiseen ongelmajätteeseen.
        Kun markkinoilla on pilvin pimein autoja joista on pidetty huolta niin miksi sekaantua tuollaiseen rytökasaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras tapa tehdä autostaan täysin arvoton on jättää se huoltamatta. Kukaan järkevä ei koske edes pitkällä tikulla tuollaiseen ongelmajätteeseen.
        Kun markkinoilla on pilvin pimein autoja joista on pidetty huolta niin miksi sekaantua tuollaiseen rytökasaan?

        Niin lupulta tultiin siihen lopputulokseen ettei kannata sekaantua Toyotan rytökasaan millään muotoa.

        Hyvillä sähköautoilla on pitkä takuu ja ne lämpenee kylminä talviaamuinakin oikein mukavan lämpimiksi sisältä ja sisään voi kävellä ilman ikkunoiden riipimisia ja lähteä mukavasti työmatkalle. Lomalla taas auton saa jäähtymään mukavan viileäksi kesäkuumalla.
        Mutta Toyotan hybridissä nämä on vain kaukasia haaveita. Myös hybridin talvikulutus on huimaa ei mitään eroa siis sähköautoon minkä kulutus myös nousee talvella. Eli ainoa ero on se että sähköauto on mukavampi aina ja kulkee halvalla ja kulut on olemattomat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vaihtanut edes jarrunesteet kertaakaan?

        LoL anonyymeille idareille TAAS! xD ..eipä niitä juurikaan tarvi vaihdella, muuta joo, olen..kuten myös vaihteistoöljyn, vaikka sama pätee pitkälti siihenkin.. ..ilmastointikin luultavasti kaipaisi uusia nesteitä mut ei jaksa kun tuntuu aika turhuudelle näillä ajoilla..riittää kun lämmitys toimii…


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nämä kiinalaisten lobbareiden viestit voisi poistaa palstalta kuleksimasta.


      • Anonyymi

        Paljonko on autosi arvo 7 vuoden jälkeen?


    • Anonyymi

      "Niin lupulta tultiin siihen lopputulokseen ettei kannata sekaantua Toyotan rytökasaan millään muotoa."

      Tarkkaan ottaen kirjoitin että ei kannata sekaantua autoon jota ei ole huollettu valmistajan huolto-ohjelman mukaan. En ottanut mitään kantaa auton merkkiin. Koskee kaikkia merkkejä.

    • Anonyymi

      Ilman omaa kokemusta on näköjään hyvin vaikea hahmottaa kuinka paljon pienemmät sähköauton käyttökulut ovat.

    • Anonyymi

      MG oli floppi, kauppa ei käy.
      Toyota myy täydellisiä autoja tuhansittain jälleen kesäkuussa, haittaakse?

    • Anonyymi

      Tiedä muusta mutta itselataava hybridi oli ainoa käyttövoima, jonka osuus uusien autojen rekisteröinneistä kasvoi toukokuussa 2024 verrattuna vuoden takaiseen. Täyssähköautot - 32,1%.

      • Anonyymi

        Täyssähköjen myynti ei voinut pitkään jatkaa niin järjettömän nopeaa kasvua, kuin mikä viime vuosina oli. Kasvu nyt hieman normalisoitui, mutta se jatkaa tappavan tasaisesti nousuaan, kunnes myynnistä 100 % on täyssähköautoja.


      • Anonyymi

        Itselataavat +12,8 %


    • Anonyymi

      Monella harmittaa kun tuli takkiin niin paljon sähköautoissa, arvo on sulanut vuodessa 40 %

    • Anonyymi

      Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
      Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään. Tämän voi tarkastaa Nettiauto ilmoituksista.

      Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

      Kalliita ovat latauskelvottoman kilometrit kun lasketaan kaikki kustannukset.

      60.000km

      RAV
      6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
      Huollot x 4 = 1800€

      Yht 8.300€


      Enyaq

      20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
      2v tarkastus 180€

      Yht 1.380€


      8.300- 1.380 on noin 7.000

      Vakuutusmaksut . Skodalla ovat halvemmat.

      Oma sähkönhinta on alhaisempi yöllä mutta lasketaan vähän yläkanttiin niin ei tule sanomista.

    • Anonyymi

      Polttispolitrukit laskevat aina sähköauton arvonaleneman niin että ostetaan liikkestä 100.000 euron ökytesla listahintaan ja mennään sitten myymään se Tesla 1v vanhana autoliikkeeseen käteiskaupalla.
      Kokeikaas samaa jollain 100.000 euron dieselillä niin näette mitä.todellinen takkiinottaminen autokaupoissa tarkoittaa.

      Tuo Enyaqin esimerkki on sitä todellista elämää.

      • Anonyymi

        TM 11e 2024 erikoisnumerossa juttua sähköauton akun kuntoon liittyvistä ongelmista. Esimerkkinä vuosimallin 2022 Skoda Enyaq. Akun SoH-arvo Aviloon testissä oli surkea 76. Ei hyvä, korjauskunnossa! Yksilövika mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM 11e 2024 erikoisnumerossa juttua sähköauton akun kuntoon liittyvistä ongelmista. Esimerkkinä vuosimallin 2022 Skoda Enyaq. Akun SoH-arvo Aviloon testissä oli surkea 76. Ei hyvä, korjauskunnossa! Yksilövika mutta kuitenkin.

        Kaikissa käyttövoimissa on mahdollista että autoon tulee yksilövika. Tuossa Enyaqissa akku korjataan takuuseen 8 vuotiaaksi saakka ja kaikki ovat onnellisia.

        Toista se on Tojota Corollassa. Kun se alkaa sylkemään nesteet ulos lämmönvaihtimen kautta kolmevuotiaana niin artisti maksaa koko kolmen tonnin remontin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa käyttövoimissa on mahdollista että autoon tulee yksilövika. Tuossa Enyaqissa akku korjataan takuuseen 8 vuotiaaksi saakka ja kaikki ovat onnellisia.

        Toista se on Tojota Corollassa. Kun se alkaa sylkemään nesteet ulos lämmönvaihtimen kautta kolmevuotiaana niin artisti maksaa koko kolmen tonnin remontin.

        Yhtä tärkeää kuin mitä ja kuka korjauksen maksaa on kauanko se korjaus kestää. Vrt. kiinalaiset autot. Puhutaan jopa puolen vuoden tai vuoden korjusajoista


    • Anonyymi

      40 vuoden kokemuksella voin sanoa, että auton kuluja on turha laskeskella etukäteen. Laskelmat pettävät aina ja huonoon suuntaan. Luotettavuus ja viattomuus on muutamaa käyttövoim kulujen säästöeuroa tärkeämpää. Kyllä sähköautoissa riittää huollossa ravaamista softabugien js häiriövalojen takia ihan tarpeeksi.

      • Anonyymi

        " Kyllä sähköautoissa riittää huollossa ravaamista softabugien js häiriövalojen takia ihan tarpeeksi."

        Nykypolttiksissa on pitkälti samat ajoavustimet, parkkitutkat, viihdejärjestelmä ja muutkin softat kuin sähköautossa.
        Ero on vain se että polttiksessa on päästöjen hallinan takia helvetin monimutkainen moottorinohjaus-softa jota sähköauto ei tarvitse. Ja EGRt ja ureat ja vuotavat lämmönvaihtimet ja vaihdelaatikot jne.
        Sähköauton voimalinja on monta kertaluokkaa yksinkertaisempi ja luotettavampi kuin polttiksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kyllä sähköautoissa riittää huollossa ravaamista softabugien js häiriövalojen takia ihan tarpeeksi."

        Nykypolttiksissa on pitkälti samat ajoavustimet, parkkitutkat, viihdejärjestelmä ja muutkin softat kuin sähköautossa.
        Ero on vain se että polttiksessa on päästöjen hallinan takia helvetin monimutkainen moottorinohjaus-softa jota sähköauto ei tarvitse. Ja EGRt ja ureat ja vuotavat lämmönvaihtimet ja vaihdelaatikot jne.
        Sähköauton voimalinja on monta kertaluokkaa yksinkertaisempi ja luotettavampi kuin polttiksen.

        Teslan voimayksikön tiivisteet pettävät ennemmin tai myöhemmin ja jäähdytysnesteet tappavat sähkömoottorin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan voimayksikön tiivisteet pettävät ennemmin tai myöhemmin ja jäähdytysnesteet tappavat sähkömoottorin.

        Sama kuin sanoisi että kaikista Corollista hajoaa lämmönvaihdin jossain vaiheessa.
        Molemmat ongelmat välttää kun ei osta Teslaa eikä Corollaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kuin sanoisi että kaikista Corollista hajoaa lämmönvaihdin jossain vaiheessa.
        Molemmat ongelmat välttää kun ei osta Teslaa eikä Corollaa

        Kova paikka tuollainen Toyotan ylipitkä etumatka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova paikka tuollainen Toyotan ylipitkä etumatka.

        Tojotalla on etumatka vain kulutta-asiamiehelle päättyneiden valitusten määrässä. Tojo ei lähde pakkasilla käyntiin tai vikavalot palaa kuin joulukuusesta. Tai sitten lämmönvaihtimennrepeää ja nesteet karkaa pakoputken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotalla on etumatka vain kulutta-asiamiehelle päättyneiden valitusten määrässä. Tojo ei lähde pakkasilla käyntiin tai vikavalot palaa kuin joulukuusesta. Tai sitten lämmönvaihtimennrepeää ja nesteet karkaa pakoputken.

        Maanantai ja Trafi ahistaa jo muaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maanantai ja Trafi ahistaa jo muaki.

        Suomalaiset ovat ostaneet jo vuosikymmenet eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin tänäkin vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat ostaneet jo vuosikymmenet eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin tänäkin vuonna.

        Niitä ynnämuut-kerhon lukuisia pikkusinttejäkö lasket taas yhteen? Meille vapaasti valitseville Trafi kertoo joka kuukausi, mistä merkistä kansa on ollut ylivoimaisesti eniten kiinnostunut ja mitä on alkanut karttamaan. Näin se menee oikeassa tilastossa kun ei mikään talutusnuora kiristä.


    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat tänäkin vuonna ostaneet eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Niinkuin jokaisena vuonna aikaisemminkin.

      VW-konserni yhteensä: 6.652
      Merkit
      Skoda 2.858
      VW 2.527
      Audi 1.159
      Cupra 140
      Seat 126
      Porsche 108

      Toyota-konserni yhteensä 6.603
      Merkit
      Toyota 6.417
      Lexus 186

      https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024

      • Anonyymi

        Suomalaiset ovat tänäkin vuonna ostaneet eniten Toyotan valmistamia autoja. Niinkuin jokaisena vuonna aikaisemminkin.


    • Anonyymi

      Eipähän tarvitse kytätä pörssisähkön eikä bensan hintoja, kunhan ei täällä pk-seudulla ole ihan pakko keskiviikkona tankata. Rangekin riittää ihan riittävän pitkälle. Nauttikaa te kesästä mutta älkää vetäkö siitä johdosta.

    • Anonyymi

      Onhan tuo ajattelemisen aihetta antava konkreettinen esimerkki miten suuri ero on latauskelvottomien ja ladattavien käyttökustannuksista.
      Toyota elää jatkoajalla tuon käsiin vanhenneen mallistonsa kanssa.

      • Anonyymi

        Mikä sinä olet arvostelemaan toisten autohankintoja. Asutko itse vuokralla, ylivelkaisessa kasarmiluukussa vai velattomassa ok-talossa?


      • Anonyymi

        Näinkö siellä talutusnuorassa on paniikissa ohjeistettu valehtelemaan? Eikö sellainen jo syö miestä tai pridehenkilöä?


      • Anonyymi

        Montakohsn sähköautomyyjää jää tänä vuonna työttömäksi? Varastot täynnä uusia ja ylihintaisia käytettyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinkö siellä talutusnuorassa on paniikissa ohjeistettu valehtelemaan? Eikö sellainen jo syö miestä tai pridehenkilöä?

        Eiks Pridehenkilöt aja useimmiten Prius autoilla?
        Vai oliko se Gayhenkilöiden suosikkiauto?
        En tiedä muiden kuin omat valintani ja se kohdistuu kyllä sähköautoon.
        Nyt ajan kyllä vielä polttiksella. Selkeästi halvempaa on ajaa sähkiksellä ihan sama miten tuon laskee eikä se liity mihinkään muuhun kuin matematiikkaan. Ilmeisesti kaikki ei osaa laskea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks Pridehenkilöt aja useimmiten Prius autoilla?
        Vai oliko se Gayhenkilöiden suosikkiauto?
        En tiedä muiden kuin omat valintani ja se kohdistuu kyllä sähköautoon.
        Nyt ajan kyllä vielä polttiksella. Selkeästi halvempaa on ajaa sähkiksellä ihan sama miten tuon laskee eikä se liity mihinkään muuhun kuin matematiikkaan. Ilmeisesti kaikki ei osaa laskea?

        Mistähän sen tiedät etukäteen. Lasketko vain sähkön hinnan, maksaako joku muu kaiket muut kulut. Kiinalaisilla tulee kuulemma kaikkein halvimmaksi, kun odottavat varaosia jopa yli puoli vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän sen tiedät etukäteen. Lasketko vain sähkön hinnan, maksaako joku muu kaiket muut kulut. Kiinalaisilla tulee kuulemma kaikkein halvimmaksi, kun odottavat varaosia jopa yli puoli vuotta.

        "Mistähän sen tiedät etukäteen. "

        Takuunalaisen auton kustannukset on äärimmäisen helppo laskea. Kian sähköautolla seitsemän vuotta. Sitten voi vaikka vaihtaa uuteen jos siltä tuntuu.

        https://www.kia.com/fi/tietoa-kiasta/7-vuoden-takuu/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistähän sen tiedät etukäteen. "

        Takuunalaisen auton kustannukset on äärimmäisen helppo laskea. Kian sähköautolla seitsemän vuotta. Sitten voi vaikka vaihtaa uuteen jos siltä tuntuu.

        https://www.kia.com/fi/tietoa-kiasta/7-vuoden-takuu/

        Kian entisenä omistana tiedän, mitä se ihmetakuu käytännössä korvaa ja mitä ei. Alustaan vaihdeltiin osia ihan omaan piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kian entisenä omistana tiedän, mitä se ihmetakuu käytännössä korvaa ja mitä ei. Alustaan vaihdeltiin osia ihan omaan piikkiin.

        Tuo Kia on vain esimerkki. Onhen ne takuut muillakin. MG:llä näyttää tulevan vielä kaikki huollotkin ilmaiseksi monta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Kia on vain esimerkki. Onhen ne takuut muillakin. MG:llä näyttää tulevan vielä kaikki huollotkin ilmaiseksi monta vuotta.

        Koeaja nyt kuitenkin ennenkuin MG:hen ihastut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe