Massamaania.

Anonyymi-ap

Massamaanien pieni kylä tuhat vuotta sitten sijaitsi Thaimaan ja Intian rajavyöhykkeellä heidän maksaen arvonlisäveroa molempiin maihin.
Päällikkönä toimi Massasuvun kuninkaallisten päämiehet heidän kaikkien nimensä ollen Massa.
Valmistivat ruokaa pääsääntöisesti savustamalla koska heidän nuotioiden liekeistä syntyi savua.
Massat olivat erikoistuneet valmistamaan Massaruokaa jota maustoivat curryllä jota hankkivat molemmista valtioista, mutta myös kasvattivat omat kurrynsä puissa ja pensaissa.
Vuosisatojen ajan on pohdittu tuota ylivertaista reseptiä jonka Massat aivan itse ilman trippeleitä ja keittokirjoja päätyivät valmistamaan.
On jopa teorioita että Massat olivat Maya inkkareiden jälkeläisiä.

27

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Massaheimon jälkeläiset tunnistaa pallomaisesta mahasta ja turvonneesta maksasta. Heidät näkee usein harhailemassa kirpputoreilla ja onnettomuuspaikoilla kertomassa tarinaa jossa tuulenpuuska kippasi Navaran yhtäkkiä kumolleen kun vaimo ajoi kaikessa rauhassa.

      • Anonyymi

        Massaheimon jälkeläisillä ollenko kattilat päässään?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tahna on yksi ainesosista, jos tehdään kotona massaman currya. Jos teet tuon tahnan itse, siihen tarvitaan kymmenkunta eri maustetta. Thaimaassa tahna tehdään itse tuoreista aineksista. Nuo oikotiet on aika skeidaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahna on yksi ainesosista, jos tehdään kotona massaman currya. Jos teet tuon tahnan itse, siihen tarvitaan kymmenkunta eri maustetta. Thaimaassa tahna tehdään itse tuoreista aineksista. Nuo oikotiet on aika skeidaa.

        Itse asiassa, yksi thaimaalainen tubekokki kertoi, ettei valmistahnan käytössä ole hävettävää, iso osa thaikuistakin käyttää niitä.
        Samanlaista skeidaa kuin pakasteranskiksetkin? Niitä käytetään kesällä mökillä, talvella tehdään ihan oikeista perunoista rasvakeittimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahna on yksi ainesosista, jos tehdään kotona massaman currya. Jos teet tuon tahnan itse, siihen tarvitaan kymmenkunta eri maustetta. Thaimaassa tahna tehdään itse tuoreista aineksista. Nuo oikotiet on aika skeidaa.

        No, onhan toi 15 melkeen kuin kymmenkunta ;-)

        2 tl paahdettuja korianterinsiemeniä
        2 tl paahdettuja kuminansiemeniä
        ½ tl valkopippuria
        1 ½ tl jauhettua kanelia
        ½ tl jauhettua neilikkaa
        ¼ tl jauhettua muskottipähkinää
        ½ tl jauhettua vihreää tai valkoista kardemummaa
        40g mietoa, kuivattua punaista chiliä, siemenet poistettuna
        2 tl suolaa
        ½ kuppi hienonnettua salottisipulia
        ⅓ kuppi hienonnettua sitruunaruohoa, käytä vain varren alaosaa
        ¼ kuppia hienonnettua galangalia
        4 korianterin juurta
        ¼ kuppia hienonnettua valkosipulia
        2 tl fermentoitua katkaraputahnaa (gapi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onhan toi 15 melkeen kuin kymmenkunta ;-)

        2 tl paahdettuja korianterinsiemeniä
        2 tl paahdettuja kuminansiemeniä
        ½ tl valkopippuria
        1 ½ tl jauhettua kanelia
        ½ tl jauhettua neilikkaa
        ¼ tl jauhettua muskottipähkinää
        ½ tl jauhettua vihreää tai valkoista kardemummaa
        40g mietoa, kuivattua punaista chiliä, siemenet poistettuna
        2 tl suolaa
        ½ kuppi hienonnettua salottisipulia
        ⅓ kuppi hienonnettua sitruunaruohoa, käytä vain varren alaosaa
        ¼ kuppia hienonnettua galangalia
        4 korianterin juurta
        ¼ kuppia hienonnettua valkosipulia
        2 tl fermentoitua katkaraputahnaa (gapi)

        Laittaisitko vielä linkin sivulle mistä tuon tahnan reseptin kopioit?
        Kiitos.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa, yksi thaimaalainen tubekokki kertoi, ettei valmistahnan käytössä ole hävettävää, iso osa thaikuistakin käyttää niitä.
        Samanlaista skeidaa kuin pakasteranskiksetkin? Niitä käytetään kesällä mökillä, talvella tehdään ihan oikeista perunoista rasvakeittimessä.

        Mökillä syödään meillä kyllä uusia perunoita tillin, sillin ja voin kanssa. Ei koskaan ranskalaisia ja ranskalaiset eivät ole ranskalaisia, jos ei ne paistetan rasvakeittimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökillä syödään meillä kyllä uusia perunoita tillin, sillin ja voin kanssa. Ei koskaan ranskalaisia ja ranskalaiset eivät ole ranskalaisia, jos ei ne paistetan rasvakeittimessä.

        Suomalaisia vai ruotsalaisia? Oletko massimiehiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisia vai ruotsalaisia? Oletko massimiehiä?

        Kuinkahan moni täälläkin palstalla on oikeasti syönyt massaman kanaa, ainakin minä olen laittanut framelle muutaman kerran ruoka-annoksen, luuleeko joku ihan oikeasti että joku viitsii tehdä itse tuon massaman pastan, kyllä ne ostataan kaupasta valmiiksi tehtynä, sitä on myynnissä kaikissa paikoissa jotka myyvä mausteita, sellainen iso keko, ihan sama muutkin curryt... ei niitä kukaan itse valmista muutakuin myyntiin... iso määrä kerralla... todellisia asiantuntijoita, melkoisia pellejä tehdäänkö täällä erittäin suosittu kalakastike ihan itse....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan moni täälläkin palstalla on oikeasti syönyt massaman kanaa, ainakin minä olen laittanut framelle muutaman kerran ruoka-annoksen, luuleeko joku ihan oikeasti että joku viitsii tehdä itse tuon massaman pastan, kyllä ne ostataan kaupasta valmiiksi tehtynä, sitä on myynnissä kaikissa paikoissa jotka myyvä mausteita, sellainen iso keko, ihan sama muutkin curryt... ei niitä kukaan itse valmista muutakuin myyntiin... iso määrä kerralla... todellisia asiantuntijoita, melkoisia pellejä tehdäänkö täällä erittäin suosittu kalakastike ihan itse....

        Toissaviikolla tein mökillä, curry purkista, loput aineet Lidelistä. Loppuviikolla lapset mökillä, tehdään varmaan isompi annos. Ja varmaan pakasteranskalaisiakin jossain vaiheessa, ehkä myös ruåttalaisia uusia perunoita kera voin ja sillin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan moni täälläkin palstalla on oikeasti syönyt massaman kanaa, ainakin minä olen laittanut framelle muutaman kerran ruoka-annoksen, luuleeko joku ihan oikeasti että joku viitsii tehdä itse tuon massaman pastan, kyllä ne ostataan kaupasta valmiiksi tehtynä, sitä on myynnissä kaikissa paikoissa jotka myyvä mausteita, sellainen iso keko, ihan sama muutkin curryt... ei niitä kukaan itse valmista muutakuin myyntiin... iso määrä kerralla... todellisia asiantuntijoita, melkoisia pellejä tehdäänkö täällä erittäin suosittu kalakastike ihan itse....

        Mitä tiedät koko asiasta kun et kokkaa ja käyt vain parissa samassa ravintolassa?

        Onko ne sinun kotinurkat taas koko Thaimaan kaikki ravintolat?

        Vaimon sisko pitopalveluineen tekee suurkeittiön käyttöön säilyvää tarvetta kuten tahnat, ihan itse. Tyttärensä niitä vääntivät jo viiden vanhana.

        Hygienia pitää olla kunnossa ja pestyt kädet, keitetyt purkit jne. Maku on eri maailmasta kuin valmispaskassa johon lisätään kirjo lisäaineita.

        Massaman kanaa ei ole olemassa, vaan se on silloin massaman curry kanalla.

        Se ei myöskään ole massaman curry- niminen annos, jos laitat sitä leivän väliin.

        Esimerkiksi jos keität riisipuuroa ja laitan sitä piirakan päälle, se ei enää ole riisipuuroa vaan se on riisipiirakka / karjalanpiirakka.

        Massaman curry on hankala Ruokalaji koska se on niin ruokaisa, vaativa valmistaa ja usein iso annos.

        Se on liian raskas lounaaksi ja illallisella jos on tarkoitus syödä kaikenlaista, niin massaman curryn jälkeen ei mahdu muuta.

        Minun makuuni siinä on liikaa makua ja kokoa. En ole vuosiin syönyt, en edes muista. Beach- päivien päätteeksi tuli joskus vedettyä ja sitten päikkäreille.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tiedät koko asiasta kun et kokkaa ja käyt vain parissa samassa ravintolassa?

        Onko ne sinun kotinurkat taas koko Thaimaan kaikki ravintolat?

        Vaimon sisko pitopalveluineen tekee suurkeittiön käyttöön säilyvää tarvetta kuten tahnat, ihan itse. Tyttärensä niitä vääntivät jo viiden vanhana.

        Hygienia pitää olla kunnossa ja pestyt kädet, keitetyt purkit jne. Maku on eri maailmasta kuin valmispaskassa johon lisätään kirjo lisäaineita.

        Massaman kanaa ei ole olemassa, vaan se on silloin massaman curry kanalla.

        Se ei myöskään ole massaman curry- niminen annos, jos laitat sitä leivän väliin.

        Esimerkiksi jos keität riisipuuroa ja laitan sitä piirakan päälle, se ei enää ole riisipuuroa vaan se on riisipiirakka / karjalanpiirakka.

        Massaman curry on hankala Ruokalaji koska se on niin ruokaisa, vaativa valmistaa ja usein iso annos.

        Se on liian raskas lounaaksi ja illallisella jos on tarkoitus syödä kaikenlaista, niin massaman curryn jälkeen ei mahdu muuta.

        Minun makuuni siinä on liikaa makua ja kokoa. En ole vuosiin syönyt, en edes muista. Beach- päivien päätteeksi tuli joskus vedettyä ja sitten päikkäreille.

        2010

        Mitäpä ammattia ei olisikaan edustettuna sinun vaimosi suvussa.

        Onko aijata pitelypalvelun makea hodari massamaanipurkilon kanssa?

        Käy ilman passia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tiedät koko asiasta kun et kokkaa ja käyt vain parissa samassa ravintolassa?

        Onko ne sinun kotinurkat taas koko Thaimaan kaikki ravintolat?

        Vaimon sisko pitopalveluineen tekee suurkeittiön käyttöön säilyvää tarvetta kuten tahnat, ihan itse. Tyttärensä niitä vääntivät jo viiden vanhana.

        Hygienia pitää olla kunnossa ja pestyt kädet, keitetyt purkit jne. Maku on eri maailmasta kuin valmispaskassa johon lisätään kirjo lisäaineita.

        Massaman kanaa ei ole olemassa, vaan se on silloin massaman curry kanalla.

        Se ei myöskään ole massaman curry- niminen annos, jos laitat sitä leivän väliin.

        Esimerkiksi jos keität riisipuuroa ja laitan sitä piirakan päälle, se ei enää ole riisipuuroa vaan se on riisipiirakka / karjalanpiirakka.

        Massaman curry on hankala Ruokalaji koska se on niin ruokaisa, vaativa valmistaa ja usein iso annos.

        Se on liian raskas lounaaksi ja illallisella jos on tarkoitus syödä kaikenlaista, niin massaman curryn jälkeen ei mahdu muuta.

        Minun makuuni siinä on liikaa makua ja kokoa. En ole vuosiin syönyt, en edes muista. Beach- päivien päätteeksi tuli joskus vedettyä ja sitten päikkäreille.

        2010

        Miksi minun pitäisi sitä kokata, en kokkaa yhtään mitään, sitä myydään täällä useassa paikassa jopa khuntoy restaurantissa, maksaa 180 bahtia... annos, kyllä se on ruokaisaa kun siinä on perunoita ja yleensä kanankoipi pala... ja vielä riisiä maku on uskomaton jossain vaiheessa kun vatsa temppuili se oli liian voimakas makuista, pidän myös muista curryruuista, kyllähän sinä saat torilta kaikki curryt mitä on olemassa, no vieläkö ne riisit on muualla kuin muovipusseissa, mikä ongelma sinulla oli kun väitit että riisi ja muovipussi on pyhäinhäväistys, kun tosiasiassa melkein kaikki riisi myyhään muovipussissa, muista ne oravat niitä on mukava syöttää, mutta vain aidan alitse... nuo sinun juttusi ja riitelysi jatkavasti eivät lupaa sinulle hyvää... tervehtymisen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi sitä kokata, en kokkaa yhtään mitään, sitä myydään täällä useassa paikassa jopa khuntoy restaurantissa, maksaa 180 bahtia... annos, kyllä se on ruokaisaa kun siinä on perunoita ja yleensä kanankoipi pala... ja vielä riisiä maku on uskomaton jossain vaiheessa kun vatsa temppuili se oli liian voimakas makuista, pidän myös muista curryruuista, kyllähän sinä saat torilta kaikki curryt mitä on olemassa, no vieläkö ne riisit on muualla kuin muovipusseissa, mikä ongelma sinulla oli kun väitit että riisi ja muovipussi on pyhäinhäväistys, kun tosiasiassa melkein kaikki riisi myyhään muovipussissa, muista ne oravat niitä on mukava syöttää, mutta vain aidan alitse... nuo sinun juttusi ja riitelysi jatkavasti eivät lupaa sinulle hyvää... tervehtymisen kannalta.

        Iskikö ammattikateus ja mitähän kadehtimista on erittäin kovassa pitopalvelutyössä?

        Ammatteja ei näillä nurkilla rajattomasti ole tarjolla. Useimmat ammatit liittyy ruokahuoltoon ja logistiikkaan, kuljetuksiin ja maatalouteen eli agrikulttuuriin.

        Teollisuus ei houkuttele maaseudun ihmisiä, se on kuin vankila, kun taas maatalous on perinteikäs ja kunnioitettu ammatti.

        Kun Chang- areenalla tai moottoriradalla on tapahtumia, niin sinne tarvitaan kymmenittäin ruokahuoltopisteitä. Näiden ansiosta he saavat hieman enemmän kuin perustoimeentulon.

        Terveydenhuolto ja opetus on seuraavaksi himoitumpia ammatteja naisten keskuudessa.

        Vai kanankoipikin "se joskus kelluu" Khun Toyn massaman curryssa. Siihen ainoa syy voi olla se että heiltä oli kana loppu. Hyvässä massaman curryssa kanalla on rinteleikkeen palasia kunnon kimpaleina.

        Hyvissä ravintoloissa joissa ruoka tehdään paikan päällä, voit määrätä massaman currysi voimakkuuden ja tulisuuden, mutta nämä sinun ruokalasi eivät kuulu näihin ravintoloihin.

        Riisiä juhlitaan ja kunnioitetaan maaseudulla monin tavoin. On seremoniallisia olkiastioita joita käytetään höyrystämisessä, lämmittämisessä, tarjoilussa, lahjapakkauksissa jne.

        Kun naapurille viedään uuden sadon puhdistettua riisiä lahjaksi, se ei tapahdu muovipussissa vaan näteissä kannellisissa käsintehdyissä olkiastioissa.

        Astian tai juuttisäkin ojentaa (kuin miekantekijä ojentaa samuraille miekan) suvun vanhin tai perheen pääemäntänä toimiva ja vastaanottajan perhe on paikalla.

        Siinä kiitellään luontoa ja Buddhaa, toivotellaan onnea ja pitkää ikää varsin hartaana ja kaikki pitää turpansa kiinni kunnes mantrat on luettu.

        Olkikorit myös hengittää eikä homehdu. Näitä asioita et koe milloinkaan betonikuutiossasi etkä Khun Toyn ravintolassa. Ne koetaan vain maalla.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iskikö ammattikateus ja mitähän kadehtimista on erittäin kovassa pitopalvelutyössä?

        Ammatteja ei näillä nurkilla rajattomasti ole tarjolla. Useimmat ammatit liittyy ruokahuoltoon ja logistiikkaan, kuljetuksiin ja maatalouteen eli agrikulttuuriin.

        Teollisuus ei houkuttele maaseudun ihmisiä, se on kuin vankila, kun taas maatalous on perinteikäs ja kunnioitettu ammatti.

        Kun Chang- areenalla tai moottoriradalla on tapahtumia, niin sinne tarvitaan kymmenittäin ruokahuoltopisteitä. Näiden ansiosta he saavat hieman enemmän kuin perustoimeentulon.

        Terveydenhuolto ja opetus on seuraavaksi himoitumpia ammatteja naisten keskuudessa.

        Vai kanankoipikin "se joskus kelluu" Khun Toyn massaman curryssa. Siihen ainoa syy voi olla se että heiltä oli kana loppu. Hyvässä massaman curryssa kanalla on rinteleikkeen palasia kunnon kimpaleina.

        Hyvissä ravintoloissa joissa ruoka tehdään paikan päällä, voit määrätä massaman currysi voimakkuuden ja tulisuuden, mutta nämä sinun ruokalasi eivät kuulu näihin ravintoloihin.

        Riisiä juhlitaan ja kunnioitetaan maaseudulla monin tavoin. On seremoniallisia olkiastioita joita käytetään höyrystämisessä, lämmittämisessä, tarjoilussa, lahjapakkauksissa jne.

        Kun naapurille viedään uuden sadon puhdistettua riisiä lahjaksi, se ei tapahdu muovipussissa vaan näteissä kannellisissa käsintehdyissä olkiastioissa.

        Astian tai juuttisäkin ojentaa (kuin miekantekijä ojentaa samuraille miekan) suvun vanhin tai perheen pääemäntänä toimiva ja vastaanottajan perhe on paikalla.

        Siinä kiitellään luontoa ja Buddhaa, toivotellaan onnea ja pitkää ikää varsin hartaana ja kaikki pitää turpansa kiinni kunnes mantrat on luettu.

        Olkikorit myös hengittää eikä homehdu. Näitä asioita et koe milloinkaan betonikuutiossasi etkä Khun Toyn ravintolassa. Ne koetaan vain maalla.

        2010

        Missähän sinä kuvittelet minun asuvan, hua hin on mahtava paikka nuo lehmän on meidän pihalla, vaimo on menossa jonnekin kuvat on kolmen neljän kuukauden takaa... Älä poju pilkkaa khuntoy ravintolaa se on erittäin hyvä ruokapaikka, monet farangit on ottaneet sen ykköspaikaksi koska siellä on oikeasti erinomainen ruoka, tuossa on muutama kuva pihalta, tuota kurvaa viidessä minuutissa kaupungin keskustaan, nyt tuolla pihalla on hevonen... ne karkaa läheltä naapurista... useasti... jää veräjä auki, vaimoni on laittanut paljon erilaisia mausteita kasvamaan, ne on syöty sileäksi neljä kertaa. https://ibb.co/9qvmhtS
        https://ibb.co/sb7PPks
        https://ibb.co/J2Wwd5w
        https://ibb.co/GFf3sdJ
        https://ibb.co/GMx2mZW


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän sinä kuvittelet minun asuvan, hua hin on mahtava paikka nuo lehmän on meidän pihalla, vaimo on menossa jonnekin kuvat on kolmen neljän kuukauden takaa... Älä poju pilkkaa khuntoy ravintolaa se on erittäin hyvä ruokapaikka, monet farangit on ottaneet sen ykköspaikaksi koska siellä on oikeasti erinomainen ruoka, tuossa on muutama kuva pihalta, tuota kurvaa viidessä minuutissa kaupungin keskustaan, nyt tuolla pihalla on hevonen... ne karkaa läheltä naapurista... useasti... jää veräjä auki, vaimoni on laittanut paljon erilaisia mausteita kasvamaan, ne on syöty sileäksi neljä kertaa. https://ibb.co/9qvmhtS
        https://ibb.co/sb7PPks
        https://ibb.co/J2Wwd5w
        https://ibb.co/GFf3sdJ
        https://ibb.co/GMx2mZW

        Onko vaimosi joku näistä?
        https://ibb.co/9qvmhtS
        https://ibb.co/sb7PPks
        https://ibb.co/J2Wwd5w
        https://ibb.co/GFf3sdJ
        https://ibb.co/GMx2mZW


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan moni täälläkin palstalla on oikeasti syönyt massaman kanaa, ainakin minä olen laittanut framelle muutaman kerran ruoka-annoksen, luuleeko joku ihan oikeasti että joku viitsii tehdä itse tuon massaman pastan, kyllä ne ostataan kaupasta valmiiksi tehtynä, sitä on myynnissä kaikissa paikoissa jotka myyvä mausteita, sellainen iso keko, ihan sama muutkin curryt... ei niitä kukaan itse valmista muutakuin myyntiin... iso määrä kerralla... todellisia asiantuntijoita, melkoisia pellejä tehdäänkö täällä erittäin suosittu kalakastike ihan itse....

        Mitä on massaman pasta? Ei sellaista ole olemassa.
        Massaman paste on tahnaa, mausteseos tahnamaisessa muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä on, https://ibb.co/J2Wwd5w

        Joku noista neljästä?
        Mikä toi vaaleenpunanen on tuossa vasemmassa laidassa, sormi vai stondis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iskikö ammattikateus ja mitähän kadehtimista on erittäin kovassa pitopalvelutyössä?

        Ammatteja ei näillä nurkilla rajattomasti ole tarjolla. Useimmat ammatit liittyy ruokahuoltoon ja logistiikkaan, kuljetuksiin ja maatalouteen eli agrikulttuuriin.

        Teollisuus ei houkuttele maaseudun ihmisiä, se on kuin vankila, kun taas maatalous on perinteikäs ja kunnioitettu ammatti.

        Kun Chang- areenalla tai moottoriradalla on tapahtumia, niin sinne tarvitaan kymmenittäin ruokahuoltopisteitä. Näiden ansiosta he saavat hieman enemmän kuin perustoimeentulon.

        Terveydenhuolto ja opetus on seuraavaksi himoitumpia ammatteja naisten keskuudessa.

        Vai kanankoipikin "se joskus kelluu" Khun Toyn massaman curryssa. Siihen ainoa syy voi olla se että heiltä oli kana loppu. Hyvässä massaman curryssa kanalla on rinteleikkeen palasia kunnon kimpaleina.

        Hyvissä ravintoloissa joissa ruoka tehdään paikan päällä, voit määrätä massaman currysi voimakkuuden ja tulisuuden, mutta nämä sinun ruokalasi eivät kuulu näihin ravintoloihin.

        Riisiä juhlitaan ja kunnioitetaan maaseudulla monin tavoin. On seremoniallisia olkiastioita joita käytetään höyrystämisessä, lämmittämisessä, tarjoilussa, lahjapakkauksissa jne.

        Kun naapurille viedään uuden sadon puhdistettua riisiä lahjaksi, se ei tapahdu muovipussissa vaan näteissä kannellisissa käsintehdyissä olkiastioissa.

        Astian tai juuttisäkin ojentaa (kuin miekantekijä ojentaa samuraille miekan) suvun vanhin tai perheen pääemäntänä toimiva ja vastaanottajan perhe on paikalla.

        Siinä kiitellään luontoa ja Buddhaa, toivotellaan onnea ja pitkää ikää varsin hartaana ja kaikki pitää turpansa kiinni kunnes mantrat on luettu.

        Olkikorit myös hengittää eikä homehdu. Näitä asioita et koe milloinkaan betonikuutiossasi etkä Khun Toyn ravintolassa. Ne koetaan vain maalla.

        2010

        Seliselihäpäisyä ...... taasen tytön juttu muuttui ja tällä kertaa aiheesta riisin häpäisyä on laittaa se muovipussiin.

        Niin tottakai se on häpäisyä juhlallisessa tilanteessa viedä mitä tahansa muovipussissa, mutta kyse oli niin yksinkertaisesta asiasta, että .... no antaapa olla, omanapanarsisti on aina oikeassa ja selityksiä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahna on yksi ainesosista, jos tehdään kotona massaman currya. Jos teet tuon tahnan itse, siihen tarvitaan kymmenkunta eri maustetta. Thaimaassa tahna tehdään itse tuoreista aineksista. Nuo oikotiet on aika skeidaa.

        Niin monet työssäkäyvät ostavat lähikaupasta siellä itsetehtyä tahnaa joita löytyy erilaisia paljon. Landella äiti tai mummi tekee itse, kaikilla ei ole aikaa. Ne valmistahnat on parempia kuin huonon kokin tekemät?


    • Anonyymi

      Aloittajalla ollen, joka ikinä päivä, 24/7 , naapurin mummon, massamaanit, intialaiset, kellohameessaan.

    • Anonyymi

      Pewrjantain mökkieväs, massamaania kuudelle. Perunat vielä vaiheessa, mutta kohta syödään.

      https://aijaa.com/az6wmP

      • Anonyymi

        Hyvältä näyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe