Kyllä 75-vuotiaana väsyy ihan !

Anonyymi-ap

Havaitsin tässä juuri,kun touhuilin mökillä. Pesin terassin ikkunoita ja muutakin, sekä leikkasin ruohoa. Kaikkia samoja askareita olen tehnyt jo kymmenenä kesänä, mutta nyt kyllä väsyin ihan reippaasti ja tuli kunnon nälkä.
Katsotaan palaudunko iltaan mennessä.

Miten teillä muilla mummeleilla?

37

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihan sana ihan turha.

    • Anonyymi

      nyt on helle , > ikä ja helle > väsyy väistämättä.

    • Anonyymi

      Muista juoda riittävästi touhujen lomassa. Ja ruokailu tasaisin väliajoin on aivan yhtä tärkeää, että veren sokeriarvot pysyvät tasaisina. Itse pyöräytin talon ympäri ikkunat pesten, auringon puolella oli liian kuuma. Mutta ei väsytä, nukun yhdeksän tunnin öitä, kun on vapaata.

    • Anonyymi

      Kun päivän tekee aamusta iltaan hommia niin seuraava päivä on lepopäivä. Näin minulla. Kyllä ikä jo tuntuu tekemisissä.

      • Anonyymi

        Ottaahan se jo vähän voimille.
        Minäkin kaivoin tänään yli 350 metriä salaojaa lapiolla, kaadoin käsisahalla 5 hehtaariä jykevää mäntymetsää ja vielä lopuksi innostuin maalaamaan 250 neliön peltikaton kahteen kertaan.
        Pakko myöntää, että ei ole enää kunto yhtä kova kuin se oli nuorempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaahan se jo vähän voimille.
        Minäkin kaivoin tänään yli 350 metriä salaojaa lapiolla, kaadoin käsisahalla 5 hehtaariä jykevää mäntymetsää ja vielä lopuksi innostuin maalaamaan 250 neliön peltikaton kahteen kertaan.
        Pakko myöntää, että ei ole enää kunto yhtä kova kuin se oli nuorempana.

        Voi vitsi mikä mummeli, mut hyvät unelmat on olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vitsi mikä mummeli, mut hyvät unelmat on olemassa

        Täyttä totta joka sana!
        Mutta välillä meinasi metsähommissa tuskastua, kun rollaattorin pyörät takertuivat risuihin.
        Ei kyllä tarvinnut sentään purra hampaitaan yhteen, sillä unohdin tekohampaat kotiin.

        Tänään on vielä tarkoituksena kaivaa takapihalle 12 metriä syvä kaivo.
        Maa on pelkkää savea, joten lapioidessa ei ole kivistä haittaa.
        Saa nähdä, kestääkö selkäproteesi saven ylöspäin heittelyä.
        Kosteudesta ei kyllä ole haittaa, sillä molemmat jalat ovat puujalkoja.
        Sellaiset kuin oli Kapteeni Koukulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä totta joka sana!
        Mutta välillä meinasi metsähommissa tuskastua, kun rollaattorin pyörät takertuivat risuihin.
        Ei kyllä tarvinnut sentään purra hampaitaan yhteen, sillä unohdin tekohampaat kotiin.

        Tänään on vielä tarkoituksena kaivaa takapihalle 12 metriä syvä kaivo.
        Maa on pelkkää savea, joten lapioidessa ei ole kivistä haittaa.
        Saa nähdä, kestääkö selkäproteesi saven ylöspäin heittelyä.
        Kosteudesta ei kyllä ole haittaa, sillä molemmat jalat ovat puujalkoja.
        Sellaiset kuin oli Kapteeni Koukulla.

        Päivän paras 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän paras 😁

        Et ole näköjään koskaan aikaisemmin puujalkavitsejä kuullut.


    • Anonyymi

      Sinä ,joka olit niin reipas ,että pyöräytit taon ympäri kaikki ikkunat pesten. Montako ikkunaa piti pestä ja oliko pikkuruutuisia?

      • Anonyymi

        En ymmärrä, mitä tiedolla teet, mutta kaksi erkkeriä ja viisi tavallista. Kaikki lasit ovat isoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä tiedolla teet, mutta kaksi erkkeriä ja viisi tavallista. Kaikki lasit ovat isoja.

        Siis erkkerien lisäksi seitsemän (7) tavallista ikkunaa, tuulikaapin ikkunat ja ovien (3) lasit. Nyt se on oikein. Taisin olla sittenkin vähän väsähtänyt, kun ei laskutoimitus onnistunut.


    • Anonyymi

      Muut jätin tekemällä ikkunoihin puhdasta jälkeä. Nyt ei paljon näy.

    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut mitenkään ahkera eli kevyet kotityöt teen kyllä ihan suosiolla ja hyvin mutta kaikenlainen raskas fyysinen työ tai ahertaminen ei ole koskaan kiinnostanut enkä sen takia mitään ihme viboja saa, jos joku luettelee mitä on minäkin päivänä saanut aikaiseksi. "Laiska töitään luettelee" totesi aikoinaan mummoni.

      Mutta, joo, varsinainen kysymys - kyllä väsyn ja jos väsyn, otan tirsat.

    • Anonyymi

      On päiviä jolloin jaksaa tehdä paljon juurikaan väsymättä. Jää touhu päälle niin että uni ei tule helpolla. Sitten tulee päivä pari, jolloin lepää tai vähän tepastelee sinne tänne. En väsymystä niin tiedosta mutta sitä se varmaan on.
      Ikkunanpesu parvekelaseineen ja kaapinovien peileineen on aika kova homma kerralla. Itse pesen yhden tai kaksi ikkunaa kerralla ja vain parvekelasit yhdellä kertaa. Usein pesen kun tykkään kirkkaudesta.

      • Anonyymi

        Minä en kyllä näillä helteillä jaksaisi pestä parvelaseja tai parvekkeen lattiaa. Siellä on paahtavan kuuma, aurinko porottaa parvekkeelle suoraan. Parvekkeeni lattia ja listat kyllä kaipaa pesua, ovat tosi pölyiset. Viileämpää keliä odotellessa . Mutta kiva lukea, että jotkut ovat pirteitä eikä kuumuus haittaa, hieno juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kyllä näillä helteillä jaksaisi pestä parvelaseja tai parvekkeen lattiaa. Siellä on paahtavan kuuma, aurinko porottaa parvekkeelle suoraan. Parvekkeeni lattia ja listat kyllä kaipaa pesua, ovat tosi pölyiset. Viileämpää keliä odotellessa . Mutta kiva lukea, että jotkut ovat pirteitä eikä kuumuus haittaa, hieno juttu.

        En minäkään helteillä pese, eihän auringonpaisteessa ikkunanpesusta mitään tulekaan. Näihin päiviin asti illat ovat olleet viileitä ainakin e-suomessa. Äitienpäiväksi pesin, kun haluan näyttää kiireisille lapsille ettei minusta tarvitse huolehtia, kun vaan selviävät omista asioistaan, minä pärjään kyllä. Omituista sekin - tiedän.
        Tietenkin pesen myös itseni takia, tykkään puhtaudesta, en pelkästään lasten takia, sitä ennen pesin parvekelasit pääsiäisenä.


    • Anonyymi

      Aivan suotta pestä, jollei ole tosi likaiset.
      Pelkkä pöly huuhtoutuu syyssateitten aikana, nähty on.
      Stadissa pesen parin vuoden välein, sillä keskustassa on nokee ilmassa Provinssissa tyydyn harvempaan 4-5 vuotta .

      • Anonyymi

        Hyvä huomio! Asun isohkossa yli 20 vuotta sitten valmistuneessa ok- talossa eikä ikkunoita ole toistaiseksi pesty ja hyvin näkyy läpi. Vain ikkunapelleiltä on muutaman kerran pyyhkäisty ylimmät pölyt pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio! Asun isohkossa yli 20 vuotta sitten valmistuneessa ok- talossa eikä ikkunoita ole toistaiseksi pesty ja hyvin näkyy läpi. Vain ikkunapelleiltä on muutaman kerran pyyhkäisty ylimmät pölyt pois.

        Se on kyllä perhananmoinen vales. Kannattaisi(ko?) käydä silmälääkärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä perhananmoinen vales. Kannattaisi(ko?) käydä silmälääkärissä.

        Niin mutta, jos ikkunat on pessyt Joku Muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta, jos ikkunat on pessyt Joku Muu.

        Onko sulla lukihäiriö vai etkö osaa lukea ketjua? - " ... eikä ikkunoita ole toistaiseksi pesty ... "


    • Anonyymi

      En hellepäivinä siivoa enkä ikkunoita pese.

    • Anonyymi

      Hyvin on tällä mummolla. Pieneltä maatilalta kotoisin ja sieltä lähdön jälkeen vielä muutaman vuoden "mökissä" asuneena tein omilleni muuttaessani päätöksen että ei koskaan enää omakotitaloa, ei mökkiä tai muutakaan työleiriä asunnokseni ja tuo päätös on pitänyt, kotona joutui tekemään ihan tarpeeksi.
      Nytkin helteillä ihana olla kaikessa rauhassa viileässä kerrostaloasunnossa käsitöitä tehden suojassa auringon paahteelta. Lenkkeilemään kerkeän viileämmillä säillä ja huonolle säälle on kuntolaite kotona.

    • Anonyymi

      Sanos muuta, jotkut tykkää pitää työleiriä satojen kilometrien päässä.
      Kerrostalossa on helppoa asua, huoltoyhtiö hoitaa hommat lumitöitä myöten.

    • Anonyymi

      Puutarha on kesällä ihan ajankulu. Ei jaksaisi kesällä virkata kerrostaloasunnossa
      sisällä. Ehkä sisälläoloon joutuu tyytymään, jos ei kuole ennenkuin
      kunto romahtaa.

    • Olen viisi vuotta vanhempi.
      Kyllä väsyn herkemmin, onneksi siihen tottuu.
      Meni aikaa kunnes tajusin että iästähän se "laiskuus" johtuukin.

    • Anonyymi

      Koska ikkunoita en 'kerennyt' pestä ennen näitä helteitä, pesen sitten kun on viileämpää.
      Jännää, kun tekee tällaisen ehdon itselleen ja haluaisi niin kivasti sähläyä ikkunoiden kanssa, niin jatkuuko helle. Onko kohtalon koukkusormi minua vastaan ikkunoiden pesussa?
      Beng

    • Anonyymi

      Ikkunoiden pesun ja ylipäätään siivoamisen ajatteleminenkin saa m inut väsymään vuosi vuodelta herkemmin...

      • Anonyymi

        Samma här. Olen 73 vuotias, enkä jaksa näillä helteillä tehdä mitään ylimääräistä kotona. Nyt olen taas hereillä, unet ovat katkonaisia. Teen elämästäni helpompaa nukkumalla ja valvomalla omaan tahtiini. Kun olen yksinasuva, ei haittaa , vaikka nukun milloin sattuu väsyttämään..
        Elämä on aika ihanaa!


      • Anonyymi

        Yli 70- ja 80-v naiset ovat kovia siivoamaan ja ikkunoiden pesu monelle suorastaan intohimo. Niinhän se on ollut minullekin jossain vaiheessa :)
        Nuorena pesin ikkunat milloin sattui, välillä pari vuotta tai enemmänkin etten lainkaan pessyt, eikä ne sen likaisempia olleet, kun viimein päätin ne pestä. Jossain vaiheessa pesin ikkunat ja osan pervekelaseistakin pari kertaa vuodessa. Mutta nyt saa kerta vuodessa riittää..likaantukoot jos likaantuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 70- ja 80-v naiset ovat kovia siivoamaan ja ikkunoiden pesu monelle suorastaan intohimo. Niinhän se on ollut minullekin jossain vaiheessa :)
        Nuorena pesin ikkunat milloin sattui, välillä pari vuotta tai enemmänkin etten lainkaan pessyt, eikä ne sen likaisempia olleet, kun viimein päätin ne pestä. Jossain vaiheessa pesin ikkunat ja osan pervekelaseistakin pari kertaa vuodessa. Mutta nyt saa kerta vuodessa riittää..likaantukoot jos likaantuu..

        Minä olen valinnut vuokra-asuntoni aina niin että ei ole parvekelaseja. Kerran olen toisen asunnossa sellaiset pessyt enkä toisia tule pesemään.


    • Anonyymi

      Kun etukäteen suunnittelee huolellisesti, niin työ sujuu.

    • Anonyymi

      Kyllä siinä touhussa väsyy jo nuoremmatkin.

    • Anonyymi

      No. Ikkuna per huone per päivä. Näin olen edennyt. Pitää vain toimia niin, ettei auti ko helota suoraan. Vielä pestävää jäljellä.
      Puolivälissä...
      Beng

      • Anonyymi

        Hiljaa hyvä tulee...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaa hyvä tulee...

        Niinpäs tuli.
        Nyt voi lekotella.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe