Tyhjän saa pyytämättäkin

Anonyymi-ap

Jos olen ymmärtänyt oikein itämaisissa uskonnoissa ja meditaatioharjoitteissa etsitään sisäistä tyhjyyttä. Voisi kuvitella, että ihmiset haluaisivat ennemminkin täyttyä kuin köyhtyä entisestään vielä surkeampaan tilaan. Ja vielä pahempaa, se tyhjä ja passiivinen mieli on omiaan vetämään puoleensa kaikkea riivaajahenkien saastaa ja muuta epäsosiaalista materiaalia esim. netissä.

Ehkä tuommoinen mielenharjoitus voi auttaa hiljentymään maailman melulta, mikä sinänsä ei ole huono asia.

130

3664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menkää ulos välillä rauhoittumaan.

• Anonyymi

Et siis ymmärrä, kuinka riivaajamaista helluntailaisuutesi on, joten et ymmärrä, miksi edellä mainitut tekstit ovat kaikki dokumentoituja tapauksia ja kirjoitettu virallisessa mediassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis ymmärrä, kuinka riivaajamaista helluntailaisuutesi on, joten et ymmärrä, miksi edellä mainitut tekstit ovat kaikki dokumentoituja tapauksia ja kirjoitettu virallisessa mediassa?

Tyhjän voi saada pyytämättäkin, mikä on erittäin hyvä asia, sen sijaan että pyytää ja saa tuollaisen helluntailaisen riivauksen.
        https://www.youtube.com/watch?v=m-7px5Xyzlg
        https://www.youtube.com/watch?v=X2V7KbbfRHA

Jos yhä puolustat helluntailaisuuttasi, et palvo jumalaa, vaan jotain pahaa. Et ymmärrä, että videot kuvaavat hypnoosia, voodoota ja riivausta. Ja yllä olevat tekstit ovat faktoja virallisesta mediasta, mitään ei ole keksitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhjän voi saada pyytämättäkin, mikä on erittäin hyvä asia, sen sijaan että pyytää ja saa tuollaisen helluntailaisen riivauksen.
        https://www.youtube.com/watch?v=m-7px5Xyzlg
        https://www.youtube.com/watch?v=X2V7KbbfRHA

Jos yhä puolustat helluntailaisuuttasi, et palvo jumalaa, vaan jotain pahaa. Et ymmärrä, että videot kuvaavat hypnoosia, voodoota ja riivausta. Ja yllä olevat tekstit ovat faktoja virallisesta mediasta, mitään ei ole keksitty.

Mikäli edelleen puolustat helluntailaisuuttasi, et palvokaan Jumalaa, vaan palvot pahuutta. Et ymmärrä, että videoissa kuvataan hypnoosia, voodoota ja riivausta. Ja yllä olevat tekstit ovat kaikki faktoja virallisesta mediasta, eikä mitään ole keksittyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäli edelleen puolustat helluntailaisuuttasi, et palvokaan Jumalaa, vaan palvot pahuutta. Et ymmärrä, että videoissa kuvataan hypnoosia, voodoota ja riivausta. Ja yllä olevat tekstit ovat kaikki faktoja virallisesta mediasta, eikä mitään ole keksittyä.

Ilman pyytämättä voi saada tyhjää, ja se onkin myönteinen seikka, sen sijaan että pyytää ja saa sellaista helluntailaisriivausta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman pyytämättä voi saada tyhjää, ja se onkin myönteinen seikka, sen sijaan että pyytää ja saa sellaista helluntailaisriivausta,

Sinä, ap, et siis ymmärrä, kuinka riivauksellista helluntailaisuutesi on.

• Anonyymi

*Ne unohdetaan kuukaudessa, tai jo samana päivänä.*
        Se on paljon parempi kuin se, että joutuisi pysymään koko elämänsä ajan helluntailaisuuden riivaamassa vallassa.

• Anonyymi

AP:n kirjoitus on jälleen kääntynyt häntä itseään vastaan. Sepä harmillista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AP:n kirjoitus on jälleen kääntynyt häntä itseään vastaan. Sepä harmillista.

Tai itse asiassa koko kristinuskoa vastaan.

• Anonyymi

Näinhän se menee kalliisti.
      -conanO'munan-

• Anonyymi

Myös kristinuskon gnostilainen haara kirjoituksineen puhuu itsensä tyhjentämisestä.
      Jotta voisi täyttyä.

Kuitenkaan gnostilaisuuskaan ei yllä Intian uskontojen tasalle. Intia on varakuningas jonne on taltioitu muiden uskontojen ydinasiat ennen kuin nuo joutuivat erilaisiin koetuksiin.

Se,on saanut melko rauhassa kehittyä verrattuna Euroopan sotiin.

Kaikki uskonnot on tärkeitä tosin, mutta jotkut ovat ylevämpiä kuin toiset.

• Anonyymi

"Intian uskontojen tasalle."

Mitä sekin tarkoittaa?

Intiassa asuu 2000 erilaista etnistä ryhmää ja siellä on useita tuhansia eri uskontoja.
        Kuinka voit liioitella jotain sellaista. Vastaavasti voisi kysyä: mikä on maapallon ihmisten uskonto. On selvää, että on olemassa kaikenlaisia erilaisia uskontoja...

Siellä on myös kristittyjä, muslimeja jne. Millainen on siis Intian uskonto monista tuhansista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Intian uskontojen tasalle."

Mitä sekin tarkoittaa?

Intiassa asuu 2000 erilaista etnistä ryhmää ja siellä on useita tuhansia eri uskontoja.
        Kuinka voit liioitella jotain sellaista. Vastaavasti voisi kysyä: mikä on maapallon ihmisten uskonto. On selvää, että on olemassa kaikenlaisia erilaisia uskontoja...

Siellä on myös kristittyjä, muslimeja jne. Millainen on siis Intian uskonto monista tuhansista?

SYksikään näistä tuhansista ei ole enemmistönä. Millainen on Intian uskonto?

Yksikään näistä tuhansista ei ole enemmistönä. Millainen on siis Intian uskonto?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SYksikään näistä tuhansista ei ole enemmistönä. Millainen on Intian uskonto?

Yksikään näistä tuhansista ei ole enemmistönä. Millainen on siis Intian uskonto?

Intiassa asuu YLI 2000 erilaista etnistä ryhmää ja siellä on useita tuhansia eri uskontoja.

• Anonyymi

Ei auta Intian oppi. Muutoin foorumit olisi täynnä ylistyssanoja mitä kaikkea on tapahtunut.

• Anonyymi

*Ne unohdetaan kuukaudessa, tai jo samana päivänä.*
        Se on paljon parempi kuin se, että joutuisi pysymään koko elämänsä ajan helluntailaisuuden riivaamassa vallassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intiassa asuu YLI 2000 erilaista etnistä ryhmää ja siellä on useita tuhansia eri uskontoja.

Bhagavadgita, veedat, Bhagavatam. Yms.

Sitten on kai useita erilaisia puolijumalia ja eri uskontojen ydinasioita pohtivia yhteisöjä.

En tiedä. Itse olen tutustunut vain Hare Krishnaan teosten kautta. Se on tarpeeksi Intialaista, vaikka tosin itse pidän Vyasadevaa melkein samana kuin Kristus tai Kristuksen suun HENKÄYS. Intia itse ei tietenkään niin ajattele.

Jeesus on Herra! Ja kristinusko on hienoja teoksia tuottanut. Kuitenkin ihmettelen lähetystyötä islamin ja Hindujen alueella.

Paavali laski perustan jolle oli lupa rakentaa lisäkerroksia jopa timanteista tai sitten vain oljista. Itse muuten luen Jehovan todistajien kirjoja mielelläni sekä Hellujen Hengellistä Laulukirjaa.

Kyllä kristinusko on o.k. en vain kaikkea ymmärrä.

• Anonyymi

Täytyy mainita, että uskottomat on köyhiä henkisesti eikä ihmisellä joka ei ole tullut uskoon voi mitään hengellisiä aarteita olla. Jumalattomat ihmiset on rutiköyhiä. Ensin tarvitaan Jeesuksen luokse tuleminen, siihen saakka voi täyttyä vain väärällä materiaalilla. Ja jos joku luulee jotain tietävänsä, on se vain maallista riivaajien viisautta ellei se tule Jumalalta, joka yksin on viisas.

Jeesus opetti asiasta näin:

"Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
      18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
      19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
      20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilm. 3

• Anonyymi

"Jeesus opetti asiasta näin:"

On hienoa, että Jeesus opetti niin, mutta anna muiden päättää itse, mitä he haluavat. Olin nuoruudessani kristitty, joten tunnen sekä Raamatun että kristinuskon hyvin. Ja olen aivan varma, että myös monet muut suomalaiset täällä tuntevat Raamatun hyvin. Meidän piti jopa opetella ulkoa paljon pitkiä raamatunkohtia. Tunnen siis Raamattua, ja niin tuntevat monet muutkin suomalaiset täällä. Mutta annetaan ihmisten itse päättää, mihin he uskovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus opetti asiasta näin:"

On hienoa, että Jeesus opetti niin, mutta anna muiden päättää itse, mitä he haluavat. Olin nuoruudessani kristitty, joten tunnen sekä Raamatun että kristinuskon hyvin. Ja olen aivan varma, että myös monet muut suomalaiset täällä tuntevat Raamatun hyvin. Meidän piti jopa opetella ulkoa paljon pitkiä raamatunkohtia. Tunnen siis Raamattua, ja niin tuntevat monet muutkin suomalaiset täällä. Mutta annetaan ihmisten itse päättää, mihin he uskovat.

Kuolemanraja kokemukset ovat kaikki uskontokohtaisia.

Miten jotkut kristityt julkaisevat jatkuvasti videoita, joissa ihmiset kuolevat ja joutuvat helvettiin tai kadotukseen? Toisin sanoen kliininen kuolema helvetissä. Eikö kukaan sano, että muissa uskonnoissa on kliinisiä kuoleman kokemuksia, joissa ollaan sekä paratiisissa että helvetissä? Ainoa ero on se, että siellä ei ole Jeesusta pelastamassa ihmistä, vaan ainoastaan Allah tai joku Toorasta pelastamassa ihmistä ja "antamassa anteeksi" hänen syntinsä. Eikö sen pitäisi olla objektiivisempaa? Esimerkiksi kristityt suhtautuvat subjektiivisesti kuolemanläheisiin kokemuksiin ottamatta huomioon, että samanlaisia kokemuksia esiintyy myös muissa uskonnoissa, mutta "pelastaja" on joku muu. Postaat vain videoita, jotka "puhuvat" kristinuskon puolesta. Mikset myös videoita, jotka puhuvat islamin, juutalaisuuden tai ateismin puolesta. Tai videoita, jotka puhuvat ateismin tai jonkin muun asian puolesta?

Jos joku muu on aina eri uskontojen "pelastaja", kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.
        Kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.
        JOSKUS JOTKUT IHMISET KÄÄNTYVÄT KRISTINUSKOSTA ISLAMIIN, KOSKA HEILLÄ ON OLLUT NDE-KOKEMUS. TAI KRISTINUSKOSTA ATEISMIIN. ON MYÖS VIDEOITA, JOISSA KRISTITTY ON JÄTTÄNYT KRISTINUSKON KOKONAAN NDE-KOKEMUKSEN VUOKSI.

Eräs mies tapasi Allahin ja sai syntinsä anteeksi Allahilta, joku muu taas tapasi jonkun muun uskonnon edustajan ja sai syntinsä anteeksi. YouTubessa on monia videoita, joissa myös jotkut kristityt kääntyvät islamiin koettuaan kliinisen kuoleman. Kuoleman kokemukset ovat kaikki uskontokohtaisia.

ENEMMÄN OBJEKTIIVISUUTTA! PUOLUEETTOMUUTTA NDE-TAPAHTUMIEN VIDEOIHIN JA MUIHIN AIHEISIIN.

SUBJEKTIIVISUUS ON TARPEETONTA, JOS MAAILMA HALUTAAN PAKOTTAA "YHTEEN AINOAAN JA OIKEAAN" USKONTOON.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten jotkut kristityt julkaisevat jatkuvasti videoita, joissa ihmiset kuolevat ja joutuvat helvettiin tai kadotukseen? Toisin sanoen kliininen kuolema helvetissä. Eikö kukaan sano, että muissa uskonnoissa on kliinisiä kuoleman kokemuksia, joissa ollaan sekä paratiisissa että helvetissä? Ainoa ero on se, että siellä ei ole Jeesusta pelastamassa ihmistä, vaan ainoastaan Allah tai joku Toorasta pelastamassa ihmistä ja "antamassa anteeksi" hänen syntinsä. Eikö sen pitäisi olla objektiivisempaa? Esimerkiksi kristityt suhtautuvat subjektiivisesti kuolemanläheisiin kokemuksiin ottamatta huomioon, että samanlaisia kokemuksia esiintyy myös muissa uskonnoissa, mutta "pelastaja" on joku muu. Postaat vain videoita, jotka "puhuvat" kristinuskon puolesta. Mikset myös videoita, jotka puhuvat islamin, juutalaisuuden tai ateismin puolesta. Tai videoita, jotka puhuvat ateismin tai jonkin muun asian puolesta?

Jos joku muu on aina eri uskontojen "pelastaja", kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.
        Kristityn lähettämä video ei "todista" mitään.
        JOSKUS JOTKUT IHMISET KÄÄNTYVÄT KRISTINUSKOSTA ISLAMIIN, KOSKA HEILLÄ ON OLLUT NDE-KOKEMUS. TAI KRISTINUSKOSTA ATEISMIIN. ON MYÖS VIDEOITA, JOISSA KRISTITTY ON JÄTTÄNYT KRISTINUSKON KOKONAAN NDE-KOKEMUKSEN VUOKSI.

Eräs mies tapasi Allahin ja sai syntinsä anteeksi Allahilta, joku muu taas tapasi jonkun muun uskonnon edustajan ja sai syntinsä anteeksi. YouTubessa on monia videoita, joissa myös jotkut kristityt kääntyvät islamiin koettuaan kliinisen kuoleman. Kuoleman kokemukset ovat kaikki uskontokohtaisia.

ENEMMÄN OBJEKTIIVISUUTTA! PUOLUEETTOMUUTTA NDE-TAPAHTUMIEN VIDEOIHIN JA MUIHIN AIHEISIIN.

SUBJEKTIIVISUUS ON TARPEETONTA, JOS MAAILMA HALUTAAN PAKOTTAA "YHTEEN AINOAAN JA OIKEAAN" USKONTOON.

Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija
        Harhaanjohtajat

SAATAVILLA MYÖS ÄÄNIKIRJANA

Raija Pellin kirjassa kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen pastorinsa ruumiin ja yrittivät loitsuilla ja manauksella herättää tätä henkiin tuntitolkulla.

Raija Helena Pelli, kirjan kirjoittaja on suomalainen toimittaja, joka tunnettaneen parhaiten Poliisi-TV:n juontajana.

Raija Helena Pelli, kirjan kirjoittaja on suomalainen toimittaja, joka tunnettaneen parhaiten Poliisi-TV:n juontajana.
        Raija Pellin kirjassa kerrotaan, kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneen pastorinsa ruumiin ja yrittivät loitsuilla ja manauksella herättää tätä henkiin tuntitolkulla.

Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.

Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.

Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.

• Anonyymi

Meditointi ja mantran toisto vaivuttaa syvään transsiin. En suosittele sitä kenellekään.

• Anonyymi

MInä taas en suosittelee helluntailaisuutta kenellekään, onhan sekin syvä transsi, sekoiluineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MInä taas en suosittelee helluntailaisuutta kenellekään, onhan sekin syvä transsi, sekoiluineen.

Mitä tarkoittaa meditaatio.

Meditaatio ei tarkoita mitään muuta kuin ajatusten keskittämistä johonkin, keskittynyttä ajattelua jostakin tai jostakusta. Vaikka ajattelisitte taloa, kotia, sekin on meditaatiota. Jos ajattelette voimakkaasti jotakuta, jota rakastatte tai vihaatte, meditoitte, se on meditaatiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa meditaatio.

Meditaatio ei tarkoita mitään muuta kuin ajatusten keskittämistä johonkin, keskittynyttä ajattelua jostakin tai jostakusta. Vaikka ajattelisitte taloa, kotia, sekin on meditaatiota. Jos ajattelette voimakkaasti jotakuta, jota rakastatte tai vihaatte, meditoitte, se on meditaatiota.

Lisään tähän toisenkin mahtavan saman S. Arkastisen tekstin, teksti ei ole minun kirjoittama:

Antakaamme teidän hihhuleitten kärvistellä helvetinpelossanne. Kun sielun tuska ja ikuinen kadotus ovat suurimmat huolenne, voin vain kuvitella, kuinka intensiivisesti voitte kaivautua näihin henkisiin vankiloihin. Onhan se varmasti hienoa ja palkitsevaa murehtia siitä, mitä tapahtuu, kun viimeinen tuomio kolkuttaa ovelle.

Mielenkiintoista kyllä, näinä hetkinä, kun keskitytte ikuiseen kärsimykseen ja pelkoon, meillä maallikoilla on ilmeisesti tilaa nauttia elämästä hieman vähemmällä stressillä. Meillä on aikaa keskittyä jääteen tekemiseen, perunoiden kasvattamiseen tai vaikka kalastuksen rauhoittaviin hetkiin – asioihin, jotka eivät vaadi ikuista tuskaa tai sielullista ahdistusta.

Jos teidän suurin huolenne on se, että hylkäätte armon ja suuntaatte helvettiin, niin olkaa hyvä ja nauttikaa siitä kauhusta. Meillä on ihan tarpeeksi muuta tekemistä ilman, että tarvitsemme lisämausteeksi teidän ikuiset pelot ja hirviökuvitelmat. Kun te raivoatte kadotuksen ja sielun kärsimyksen ympärillä, meillä on hieno tilaisuus keskittyä siihen, mikä on konkreettista ja nautittavaa – ilman tarvetta spekuloida ikuisuudella.

Joten, pitäkäähän teidän hihhuleiden pelot itsellänne, meillä on oma rauhallinen nurkka, jossa helvetti on vain huono vitsi ja elämässä on tilaa hieman yksinkertaisemmille iloisille asioille.

Seuraava saman kirjoittajan teksti:

On olemassa suuria huijauksia, ja sitten on kristinusko. Mikään muu ei ole saanut niin monia ihmisiä uskomaan niin mahdottomiin asioihin, niin pitkän ajan kuluessa, niin vähällä todisteiden määrällä. Puhutaanpa vähän tästä maailmanlaajuisesta ilmiöstä, joka on saanut järkevätkin ihmiset polvistumaan näkymättömän taikurin edessä.

Aloitetaanpa siitä maagisesta kirjasta, Raamatusta. Tuo ikivanha tarinakokoelma, joka on täynnä tarinoita käärmeistä, puhuvista pensaista ja veden päällä kävelemisestä. Onhan se tietysti kätevää, että kaikki suuret ihmeet tapahtuivat aikana, jolloin dokumentointi oli vähäisintä ja kriittinen ajattelu harvassa. Aivan kuin Jumala olisi tahallaan valinnut aikakauden, jolloin ihmisten oli vaikeampi todistaa asioita vääriksi.

Entäpä Jeesus, tuo marssiva parantaja ja ihmeidentekijä, joka käänsi veden viiniksi ja herätti kuolleista? Hänestä ei ole olemassa yhtäkään uskottavaa historiallisen ajan silminnäkijätodistusta. Silti ihmiset uskovat häneen enemmän kuin oman naapurin totuuteen. Sillä, mitä arkeologia tai historialliset tutkimukset sanovat, ei ole väliä – kunhan sydämessä tuntuu lämpimältä.

Jeesuksen seuraajien joukko, nuo apostolit, olivat myös varsin nokkelia. He keksivät loistavan tavan hallita massoja: syyllisyys ja pelko. Ihminen syntyy synnissä ja voi pelastua vain, jos uskoo oikealla tavalla. Kätevää, eikö? Ensin annetaan ihmisille ongelma ja sitten tarjotaan siihen ainoa ratkaisu. Kuulostaa melkein pyramidihuijaukselta, eikö totta?

Kristinusko on myös mestari mukautumaan. Tarvitseeko sinun hallita ihmisiä? Käytä uskontoa. Tarvitseeko sinun kerätä rahaa? Käytä uskontoa. Tarvitseeko sinun perustella sota? Käytä uskontoa. Mikään muu aate ei ole yhtä monipuolinen ja yhtä kätevä maailman hallitsemiseen.

Lopuksi, katsotaanpa kristinuskon suurinta saavutusta: se on saanut järkevät ihmiset uskomaan, että he ovat yhtäaikaisesti täysin rakastettuja ja täysin arvottomia. Taivas ja helvetti, armo ja tuomio – täydellinen cocktail, joka pitää ihmiset juuri sopivasti varpaillaan ja rahaa kilisemässä kolehtiin.

Joten, nostakaamme malja tälle loisteliaalle huijaukselle. Ilman kristinuskoa maailma olisi ehkä hieman tylsempi paikka – vähemmän syyllisyyttä, vähemmän taikauskoa, mutta ehdottomasti vähemmän draamaa.

Terveisin,
        Sarkastinen skeptikko

Seuraava loistava teksti ei ole minun, vaan kopioin sen muualta. Kirjoittaja on S. Arkastinen.
        Perinpohjainen tiivistelmä:

Rakas seurakuntalainen,

Olen viime aikoina pohdiskellut yhtä Raamatun totuuksista, joka on yhtä kiistaton kuin kirkonkylän kahvilan maailman parhaat korvapuustit. Kuten tosiaan tiedämme, kaikki ne, joiden nimiä ei löydy elämän kirjasta, heitetään tuliseen järveen. Tämä on tietysti aivan itsestäänselvää ja järkevää, eikö vain?

Ensinnäkin, elämän kirjan ylläpito on varmasti valtava työ. Kuvitelkaa nyt sitä kirjanpitäjää, joka joutuu käsittelemään kaikkien ihmisten nimet ja kohtalot. Eiköhän siinä helposti muutama nimi unohdu tai mene väärään paikkaan, kuten soppalautaselta löytyvä kärpänen. Ja mikäpä olisikaan sopivampi paikka niille unohdetuille nimille kuin tulinen järvi? Siellähän pysyy lämpimänä ympäri vuoden, ei tarvitse hytistä kylmissään!
        Ja ajatellaanpa nyt ihan maalaisjärjellä: mitä muutakaan voisimme tehdä niille poloisille, joiden nimiä ei ole kirjattu muistiin? Emmehän voi heitä vain päästää mukaan taivaallisiin juhliin ilman kutsua. Se olisi kuin ilmestyisi naapurin häihin ilman kutsua ja alkaisi syödä kakkua – kerrassaan sopimatonta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään tähän toisenkin mahtavan saman S. Arkastisen tekstin, teksti ei ole minun kirjoittama:

Antakaamme teidän hihhuleitten kärvistellä helvetinpelossanne. Kun sielun tuska ja ikuinen kadotus ovat suurimmat huolenne, voin vain kuvitella, kuinka intensiivisesti voitte kaivautua näihin henkisiin vankiloihin. Onhan se varmasti hienoa ja palkitsevaa murehtia siitä, mitä tapahtuu, kun viimeinen tuomio kolkuttaa ovelle.

Mielenkiintoista kyllä, näinä hetkinä, kun keskitytte ikuiseen kärsimykseen ja pelkoon, meillä maallikoilla on ilmeisesti tilaa nauttia elämästä hieman vähemmällä stressillä. Meillä on aikaa keskittyä jääteen tekemiseen, perunoiden kasvattamiseen tai vaikka kalastuksen rauhoittaviin hetkiin – asioihin, jotka eivät vaadi ikuista tuskaa tai sielullista ahdistusta.

Jos teidän suurin huolenne on se, että hylkäätte armon ja suuntaatte helvettiin, niin olkaa hyvä ja nauttikaa siitä kauhusta. Meillä on ihan tarpeeksi muuta tekemistä ilman, että tarvitsemme lisämausteeksi teidän ikuiset pelot ja hirviökuvitelmat. Kun te raivoatte kadotuksen ja sielun kärsimyksen ympärillä, meillä on hieno tilaisuus keskittyä siihen, mikä on konkreettista ja nautittavaa – ilman tarvetta spekuloida ikuisuudella.

Joten, pitäkäähän teidän hihhuleiden pelot itsellänne, meillä on oma rauhallinen nurkka, jossa helvetti on vain huono vitsi ja elämässä on tilaa hieman yksinkertaisemmille iloisille asioille.

Seuraava saman kirjoittajan teksti:

On olemassa suuria huijauksia, ja sitten on kristinusko. Mikään muu ei ole saanut niin monia ihmisiä uskomaan niin mahdottomiin asioihin, niin pitkän ajan kuluessa, niin vähällä todisteiden määrällä. Puhutaanpa vähän tästä maailmanlaajuisesta ilmiöstä, joka on saanut järkevätkin ihmiset polvistumaan näkymättömän taikurin edessä.

Aloitetaanpa siitä maagisesta kirjasta, Raamatusta. Tuo ikivanha tarinakokoelma, joka on täynnä tarinoita käärmeistä, puhuvista pensaista ja veden päällä kävelemisestä. Onhan se tietysti kätevää, että kaikki suuret ihmeet tapahtuivat aikana, jolloin dokumentointi oli vähäisintä ja kriittinen ajattelu harvassa. Aivan kuin Jumala olisi tahallaan valinnut aikakauden, jolloin ihmisten oli vaikeampi todistaa asioita vääriksi.

Entäpä Jeesus, tuo marssiva parantaja ja ihmeidentekijä, joka käänsi veden viiniksi ja herätti kuolleista? Hänestä ei ole olemassa yhtäkään uskottavaa historiallisen ajan silminnäkijätodistusta. Silti ihmiset uskovat häneen enemmän kuin oman naapurin totuuteen. Sillä, mitä arkeologia tai historialliset tutkimukset sanovat, ei ole väliä – kunhan sydämessä tuntuu lämpimältä.

Jeesuksen seuraajien joukko, nuo apostolit, olivat myös varsin nokkelia. He keksivät loistavan tavan hallita massoja: syyllisyys ja pelko. Ihminen syntyy synnissä ja voi pelastua vain, jos uskoo oikealla tavalla. Kätevää, eikö? Ensin annetaan ihmisille ongelma ja sitten tarjotaan siihen ainoa ratkaisu. Kuulostaa melkein pyramidihuijaukselta, eikö totta?

Kristinusko on myös mestari mukautumaan. Tarvitseeko sinun hallita ihmisiä? Käytä uskontoa. Tarvitseeko sinun kerätä rahaa? Käytä uskontoa. Tarvitseeko sinun perustella sota? Käytä uskontoa. Mikään muu aate ei ole yhtä monipuolinen ja yhtä kätevä maailman hallitsemiseen.

Lopuksi, katsotaanpa kristinuskon suurinta saavutusta: se on saanut järkevät ihmiset uskomaan, että he ovat yhtäaikaisesti täysin rakastettuja ja täysin arvottomia. Taivas ja helvetti, armo ja tuomio – täydellinen cocktail, joka pitää ihmiset juuri sopivasti varpaillaan ja rahaa kilisemässä kolehtiin.

Joten, nostakaamme malja tälle loisteliaalle huijaukselle. Ilman kristinuskoa maailma olisi ehkä hieman tylsempi paikka – vähemmän syyllisyyttä, vähemmän taikauskoa, mutta ehdottomasti vähemmän draamaa.

Terveisin,
        Sarkastinen skeptikko

Seuraava loistava teksti ei ole minun, vaan kopioin sen muualta. Kirjoittaja on S. Arkastinen.
        Perinpohjainen tiivistelmä:

Rakas seurakuntalainen,

Olen viime aikoina pohdiskellut yhtä Raamatun totuuksista, joka on yhtä kiistaton kuin kirkonkylän kahvilan maailman parhaat korvapuustit. Kuten tosiaan tiedämme, kaikki ne, joiden nimiä ei löydy elämän kirjasta, heitetään tuliseen järveen. Tämä on tietysti aivan itsestäänselvää ja järkevää, eikö vain?

Ensinnäkin, elämän kirjan ylläpito on varmasti valtava työ. Kuvitelkaa nyt sitä kirjanpitäjää, joka joutuu käsittelemään kaikkien ihmisten nimet ja kohtalot. Eiköhän siinä helposti muutama nimi unohdu tai mene väärään paikkaan, kuten soppalautaselta löytyvä kärpänen. Ja mikäpä olisikaan sopivampi paikka niille unohdetuille nimille kuin tulinen järvi? Siellähän pysyy lämpimänä ympäri vuoden, ei tarvitse hytistä kylmissään!
        Ja ajatellaanpa nyt ihan maalaisjärjellä: mitä muutakaan voisimme tehdä niille poloisille, joiden nimiä ei ole kirjattu muistiin? Emmehän voi heitä vain päästää mukaan taivaallisiin juhliin ilman kutsua. Se olisi kuin ilmestyisi naapurin häihin ilman kutsua ja alkaisi syödä kakkua – kerrassaan sopimatonta!

Tulinen järvi on siis varsin kätevä ratkaisu. Paitsi että se pitää asiat järjestyksessä, se tarjoaa myös mukavaa vaihtelua niille, jotka eivät pääse taivaan porteille. Loppujen lopuksi, mikäpä olisi parempi tapa viettää ikuisuus kuin mukavassa, lämpimässä ympäristössä? Ehkä siellä on jopa mahdollisuus grillata makkaroita ja järjestää tulisia juhlia.

Ja niin Herran enkeli sanoi: 'Jos et löydä nimeäsi elämän kirjasta, älä huoli – tulinen järvi tarjoaa lämpimän vastaanoton. Mukavaa lomaa!'

Siunauksin ja lämpimin terveisin,
        Pastori S. Arkastinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulinen järvi on siis varsin kätevä ratkaisu. Paitsi että se pitää asiat järjestyksessä, se tarjoaa myös mukavaa vaihtelua niille, jotka eivät pääse taivaan porteille. Loppujen lopuksi, mikäpä olisi parempi tapa viettää ikuisuus kuin mukavassa, lämpimässä ympäristössä? Ehkä siellä on jopa mahdollisuus grillata makkaroita ja järjestää tulisia juhlia.

Ja niin Herran enkeli sanoi: 'Jos et löydä nimeäsi elämän kirjasta, älä huoli – tulinen järvi tarjoaa lämpimän vastaanoton. Mukavaa lomaa!'

Siunauksin ja lämpimin terveisin,
        Pastori S. Arkastinen

Jo pelkkä ajatus saa joskus miettimään sitä, että oliko Friedrich Nietzsche oikeassa ja onko kaikki kristinuskon puheet hyväntekeväisyydestä, epäitsekkäästä rakkaudesta ja myötätunnosta enimmäkseen pelkkää pikkumaista teeskentelyä, joka peittää alleen syvän ja pysyvän kostonhimon.

Vika ei ole Jeesuksessa, vaan Raamatun väärintulkinnassa ja alkuperäiskielen virheellisessä kääntämisessä. Jopa kaikkein räikein väärintulkinta, jolla ihmisiä kontrolloidaan pelon avulla, JULMAA. Vika ei siis ole kristinuskossa, vaan kristityissä, jotka ovat muuttaneet oppinsa sisältöä, se on selvää tietämättömyyttä, mutta ne, jotka uskovat tähän ikuiseen helvettiin, ja jopa levittävät tätä julmaa oppia, koska heillä on "lähetyskäsky", ovat myös tulleet sadistisiksi, samoin kuin tämän ikuisen helvetin sanoma. Se on ihmisen vapaan valinnan riistämistä ja koko rakkauden sanoman väärinkäyttöä, joka on johtanut siihen, että kristinuskosta on tullut rakkauden irvikuva, ja syy tähän on monien kristittyjen käyttäytyminen. Kaikki eivät ole tällaisia, mutta yksikin pisara myrkkyä muuttaa kaiken maidon myrkyksi.

KRISTITYT PROPAGOIVAT ABSURDISTA OPPIA IKUISESTA HELVETISTÄ, SANOMALLA, ETTEI MIKÄÄN EPÄPYHÄ VOI PÄÄSTÄ PARATIISIIN/TAIVAASEEN” .

TÄMÄ ON TOTTA, MUTTA ENSINNÄKIN KUKA IHMEESSÄ HALUAA MENNÄ ”PARATIISIIN/TAIVAASEEN”, EDES LOMALLE, JA TOISEKSI, MIKSI RANGAISTUKSEN PITÄISI KESTÄÄ IKUISESTI.

JOPA ”SAATANA”, VAIKKA HÄN KÄRSISI TUHANSIA TAI JOPA MILJOONIA VUOSIA HELVETISSÄ, SEN EI PITÄISI KESTÄÄ EI IKUISESTI.

JUMALA, JOS HÄN ON JUMALA, NIIN HÄNELLÄ ON VALTA LOPETTAA KOKONAAN ”PELASTUMATTOMIEN” OLEMASSAOLO, MUTTA EI.

IKUISTA HELVETTIÄ EI OLE OLEMASSA, VAIKKA SE OLISIKIN OLEMASSA VÄLIAIKAISENA.

IKUINEN HELVETTI ON OLEMASSA VAIN FANAATTISEN KRISTTTYJEN DOGMAATTISESSA, KYSEENALAISTAMATTOMASSA, ABSURDISSA MIELESSÄ.

KRISTITYT OVAT TEHNEET JUMALASTAAN HIRVIÖN HUOMAAMATTAAN. TÄMÄ ON JUMALANPILKKAA.

JOS HELVETTI OLISI IKUINEN, OLISI LÄHINNÄ MAKUASIA, PALVOTAANKO JUMALAA TAI SAATANAA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo pelkkä ajatus saa joskus miettimään sitä, että oliko Friedrich Nietzsche oikeassa ja onko kaikki kristinuskon puheet hyväntekeväisyydestä, epäitsekkäästä rakkaudesta ja myötätunnosta enimmäkseen pelkkää pikkumaista teeskentelyä, joka peittää alleen syvän ja pysyvän kostonhimon.

Vika ei ole Jeesuksessa, vaan Raamatun väärintulkinnassa ja alkuperäiskielen virheellisessä kääntämisessä. Jopa kaikkein räikein väärintulkinta, jolla ihmisiä kontrolloidaan pelon avulla, JULMAA. Vika ei siis ole kristinuskossa, vaan kristityissä, jotka ovat muuttaneet oppinsa sisältöä, se on selvää tietämättömyyttä, mutta ne, jotka uskovat tähän ikuiseen helvettiin, ja jopa levittävät tätä julmaa oppia, koska heillä on "lähetyskäsky", ovat myös tulleet sadistisiksi, samoin kuin tämän ikuisen helvetin sanoma. Se on ihmisen vapaan valinnan riistämistä ja koko rakkauden sanoman väärinkäyttöä, joka on johtanut siihen, että kristinuskosta on tullut rakkauden irvikuva, ja syy tähän on monien kristittyjen käyttäytyminen. Kaikki eivät ole tällaisia, mutta yksikin pisara myrkkyä muuttaa kaiken maidon myrkyksi.

KRISTITYT PROPAGOIVAT ABSURDISTA OPPIA IKUISESTA HELVETISTÄ, SANOMALLA, ETTEI MIKÄÄN EPÄPYHÄ VOI PÄÄSTÄ PARATIISIIN/TAIVAASEEN” .

TÄMÄ ON TOTTA, MUTTA ENSINNÄKIN KUKA IHMEESSÄ HALUAA MENNÄ ”PARATIISIIN/TAIVAASEEN”, EDES LOMALLE, JA TOISEKSI, MIKSI RANGAISTUKSEN PITÄISI KESTÄÄ IKUISESTI.

JOPA ”SAATANA”, VAIKKA HÄN KÄRSISI TUHANSIA TAI JOPA MILJOONIA VUOSIA HELVETISSÄ, SEN EI PITÄISI KESTÄÄ EI IKUISESTI.

JUMALA, JOS HÄN ON JUMALA, NIIN HÄNELLÄ ON VALTA LOPETTAA KOKONAAN ”PELASTUMATTOMIEN” OLEMASSAOLO, MUTTA EI.

IKUISTA HELVETTIÄ EI OLE OLEMASSA, VAIKKA SE OLISIKIN OLEMASSA VÄLIAIKAISENA.

IKUINEN HELVETTI ON OLEMASSA VAIN FANAATTISEN KRISTTTYJEN DOGMAATTISESSA, KYSEENALAISTAMATTOMASSA, ABSURDISSA MIELESSÄ.

KRISTITYT OVAT TEHNEET JUMALASTAAN HIRVIÖN HUOMAAMATTAAN. TÄMÄ ON JUMALANPILKKAA.

JOS HELVETTI OLISI IKUINEN, OLISI LÄHINNÄ MAKUASIA, PALVOTAANKO JUMALAA TAI SAATANAA.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa,

On suuri rakkauden osoitus lähettää suurimman osan koskaan eläneestä ihmiskunnasta ikuiseen helvettiin, ja sellaista sadismia suurempaa "rakkautta" ei olekaan. Jokainen, joka sellaista palvoo, palvoo Saatanaa, ei Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa,

On suuri rakkauden osoitus lähettää suurimman osan koskaan eläneestä ihmiskunnasta ikuiseen helvettiin, ja sellaista sadismia suurempaa "rakkautta" ei olekaan. Jokainen, joka sellaista palvoo, palvoo Saatanaa, ei Jumalaa.

"Ne jotka on sitä mieltä että ihminen tarvitsee moraalia ja etiikkaa niin Jeesus on kaikista paras esimerkki moraalista ja etiikasta seuratkaa Häntä.

Nyky ihminen on ihmiselle peto, susi se on evoluutio harha.

Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, - ihminen pitää olla ihmiselle ihminen ja käyttäytyä sillä tavoin, Ja silloin hänellä on Jeesuksen henki uusi luomus."

Niin, ja paras moraali ja etiikka on ihmisten ryöstäminen:

Tulevat vielä kuolinvuoteen vierelle lukemaan pitkiä rukouksiaan salkussa valmiiksi painetut testamenttilomakkeet..

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Seuraava taas tapahtui ihan Suomessa:

Tapahtui Suomessa noin 7 vuotta sitten:

Uskovaiset kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme". Maassamme asiat ovat nyt juuri noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ne jotka on sitä mieltä että ihminen tarvitsee moraalia ja etiikkaa niin Jeesus on kaikista paras esimerkki moraalista ja etiikasta seuratkaa Häntä.

Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, - ihminen pitää olla ihmiselle ihminen ja käyttäytyä sillä tavoin, Ja silloin hänellä on Jeesuksen henki uusi luomus."

Niin, ja paras moraali ja etiikka on ihmisten ryöstäminen:

Tulevat vielä kuolinvuoteen vierelle lukemaan pitkiä rukouksiaan salkussa valmiiksi painetut testamenttilomakkeet..

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Seuraava taas tapahtui ihan Suomessa:

Uskovaiset kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme". Maassamme asiat ovat nyt juuri noin.

Toisella palstalla on tarpeeksi hyvä kirjoitus, joten laitan sen tänne. Teksti ei ole minun, mutta olen samaa mieltä:

Kauheata uskoon käännyttämistä...
        Anonyymi-ap
        2024-08-31 10:10:58

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

Ensin uhri kaadetaan ja sitten käännetään ja viedän luolastoon, eikä pois päästetä, ennenkuin olet maksanut lahkolle sen viimeisenkin euron.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisella palstalla on tarpeeksi hyvä kirjoitus, joten laitan sen tänne. Teksti ei ole minun, mutta olen samaa mieltä:

Kauheata uskoon käännyttämistä...
        Anonyymi-ap
        2024-08-31 10:10:58

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

Ensin uhri kaadetaan ja sitten käännetään ja viedän luolastoon, eikä pois päästetä, ennenkuin olet maksanut lahkolle sen viimeisenkin euron.

TOTTA, MITÄ PAREMPAA MORAALIA JA ETIIKKAA VOISI OLLA KUIN IHMISTEN RYÖSTÄMINEN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TOTTA, MITÄ PAREMPAA MORAALIA JA ETIIKKAA VOISI OLLA KUIN IHMISTEN RYÖSTÄMINEN.

• Anonyymi

Nuo linkit on toristolaisuudesta, joka oli otdella pahuudesta. Idän uskonnoissa on väärä ihmiskäsitys ja niissä etsitää itsestä jumaluutta ja muuta selliasta. Mikä inminen on siitä opetusta tässä videossa. https://www.youtube.com/watch?v=6cBABZPXiY4

• Anonyymi

Kukaan ei koskaan avaa kristillisten propagandististen zombien lähettämiä linkkejä, ei ainakaan täällä.

EI KOSKAAN, EI KOSKAAN.

• Anonyymi

Los Kurtatos lienee hindibändi.

• Anonyymi

"Jos olen ymmärtänyt oikein itämaisissa uskonnoissa ja meditaatioharjoitteissa etsitään sisäistä tyhjyyttä"

Aloittaja on ymmärtänyt väärin.

• Anonyymi

Aloittaja on jäljillä, mutta ei ihan ymmärtänyt mistä on kysymys, mikä on ymmärrettävää kun asiaa katsoo ulkopuolisen silmin ilman mitään tarttumapintaa.

Kuitenkin meditaatiosta pari sanaa. Ei ole olemassa mitään "oikeaa" meditaatiota eikä mitään yksittäistä tavoitetta. Ihan vain muutama esimerkki asiasta.

On olemassa keskittymisharjoituksia (samatha), joiden tarkoitus on rauhoittaa mieli, estää mieltä hyppimistä asiasta toiseen ja parantaa siten keskittymistä.

On olemassa oivaltamiseen ja ymmärtämiseen tähtääviä harjoituksia (vipassana), jossa ei pyritä keskittämään huomiota vaan pelkästään havainnoidaan mitä mielessä, ruumiissa tai ympäristössä tapahtuu juuri nyt. Tarkoituksena on em. ymmärtää kokemuksen kautta miten mieli toimii ja opetella päästämään asioista irti.

On olemassa myötätuntoa kehittäviä harjoituksia, shikantzaa (pelkkää istumista ilman tarkoitusta) jne. jne.

Jokaisella polulla on erilaisia harjoituksia ja erilaisia painopisteitä. Ja miksi näin? Koska ihmiset ovat erilaisia. Sama harjoitus ei toimi kaikille. Toiselle keskittyminen tuottaa ongelmia, toinen vatvoo asioita loputtomiin, toinen on yliempaattinen, toinen ei tunne enää mitään jne.

Tärkeintä olisi löytää itselle sopiva harjoitus, joka auttaa juuri siinä kohdassa (elämän) polkua missä kukin sattuu olemaan juuri nyt. Hänen persoonalleen ja elämäntilanteelleen se kaikkein sopivin harjoitus tässä hetkessä. Huomenna voi tarvia jotain muuta ja siihenkin löytyy sitten sopiva harjoitus.

• Anonyymi

On tärkeää tunnistaa, milloin keskustelu ei enää edistä ymmärrystä vaan ainoastaan lisää turhautumista tai vihamielisyyttä. Jotain mitä me kaikki voisimme meditoida joskus?

• Anonyymi

Vatikaanin kielletty salaisuus.
        Salattu totuus Jeesuksesta.

https://www.youtube.com/watch?v=vNofUHYJo1A
        The Forbidden Secret of the Vatican Hidden Truth About Jesus

Vatikaani on salannut jotain vuosisatojen ajan.

Entä jos Jeesuksen todellinen tarina onkin erilainen kuin mitä meille on kerrottu? Mitkä muinaiset asiakirjat ja kadonneet käsikirjoitukset voisivat kirjoittaa historian uudelleen sellaisena kuin me sen tunnemme?

Tällä tajunnanräjäyttävällä videolla paljastetaan kiellettyä tietoa Jeesuksesta Kristuksesta, Vatikaanin piilotettuja arkistoja ja historiasta pyyhittyjä salaisuuksia. Gnostilaisista evankeliumeista Jeesuksen kadonneisiin vuosiin, Nikean konsiilista Vatikaanin salaiseen kirjastoon, tutkimme, mitä kirkko ei halua sinun tietävän.

Olisiko Jeesus voinut matkustaa Egyptiin, Intiaan tai Tiibetiin?
        Mitä Kuolleenmeren kääröt ja Nag Hammadin tekstit paljastavat?
        Onko olemassa Kristuksen salainen sukulinja, joka uhkaa kirkon auktoriteettia?
        Miksi Vatikaani kielsi tietyt evankeliumit ja piilotti muinaiset käsikirjoitukset?

Tämä on totuus, jota he eivät koskaan kertoneet sinulle! Katso loppuun asti yhdistääksesi pisteet ja paljastaaksesi järkyttävä mysteeri, joka voi muuttaa kaiken.

Vatikaani on salannut jotain vuosisatojen ajan. Entä jos Jeesuksen todellinen tarina onkin erilainen kuin mitä meille on kerrottu? Mitkä muinaiset asiakirjat ja kadonneet käsikirjoitukset voisivat kirjoittaa historian uudelleen sellaisena kuin me sen tunnemme?

Mitä luulet tapahtuvan, jos tämä totuus tulisi julki?

https://www.youtube.com/watch?v=iLY0qLe0Bx8

Kristuksen salaiset opetuslapset: Salatun tiedon paljastaminen

Oletko koskaan miettinyt, jakoiko Jeesus syvempää, salattua viisautta salaisen opetuslapsiryhmän kanssa? Kautta historian kuiskaukset Kristuksen salaisista opetuslapsista ja heidän pyhästä tietämyksestään ovat kiehtoneet tutkijoita, etsijöitä ja hengellisiä harrastajia. Tällä videolla viemme sinut matkalle muinaisten tekstien, salattujen perinteiden ja uraauurtavien löytöjen läpi, jotka paljastavat kristinuskon puolen, jota et ole koskaan ennen nähnyt.

Mitä jos olisi olemassa opetuksia, jotka on varattu vain niille, jotka ovat henkisesti valmiita ymmärtämään? Sukella syvälle, kun paljastamme:
        Tuomaksen evankeliumin salaisuudet ja sen mullistavat oivallukset.
        Maria Magdaleenan rooli avainhenkilönä esoteerisen tiedon säilyttämisessä.
        Jeesuksen ja mystisten yhteisöjen, kuten esseniläisten, välinen yhteys.
        Nag Hammadin kirjastosta ja Kuolleenmeren kääröistä löydetyt muinaiset salaisuudet.
        Miten nämä paljastukset voivat inspiroida SINUN henkistä heräämistäsi tänään!

Tämä on enemmän kuin historiaa - se on matka hengellisen totuuden piilotettuihin kerroksiin, jotka voivat muuttaa sitä, miten näet maailman ja itsesi. Paljasta muinainen viisaus, joka yhä puhuttelee meitä ja kutsuu sinut tutkimaan sisäistä jumaluuttasi ja avaamaan elämän salaisuudet.
        Mitä tekisit, jos sinulla olisi hallussasi ”Mestariavain” universumin syvimpiin totuuksiin? Jaa oivalluksesi alla olevissa kommenteissa! Haluamme kuulla, miten nämä paljastukset resonoivat oman henkisen matkasi kanssa.

Ketjusta on poistettu 95 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      281
      2221
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1640
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      214
      1342
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1155
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      76
      1134
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      963
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      934
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      915
    9. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      876
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      843
    Aihe