Rahan väärinkäyttö

Anonyymi-ap

On käynyt ilmi, että ainoa lapseni, jolla on ollut tilinkäyttöoikeus pankkitiliini, on nostanut sieltä huomattavia summia rahaa. Määrätyistä syistä minulla ei ollut tiliotteita saatavilla, ja kun yleisluontoisesti kysyin asiasta tarkoituksellisesti hänet yllättäen, hän hätäpäissään myönsi asian ja lupasi maksaa takaisin.

Tili oli kuitenkin lopetettu sekin määrätyistä verotuksellisista syistä, ja hän oli omasta mielestään selvittänyt, ettei ko. tietoja saisi enää pankista, jonka jälkeen hän on kieltäytynyt maksamasta ja väittää, ettei ole koskaan kyseisiä nostoja tehnyt.

Olen suhteellisen varakas ihminen, ja olen luottanut häneen täysin, joten jätin asioita hänen hoidettavakseen, koska aikaisemmin olen matkustellut paljon ja myös ollut muuten ulkomailla paljon.

Nyt kun olen selvitellyt asioita, on käynyt ilmi, että hän on huijannut minua myös muissa asioissa kohtalaisen suurilla summilla, jotka hän kieltää, vaikka selviä todisteita on.

Osa varojen nostoista on tapahtunut ulkomaiselta tililtä, jolloin kuuluisi selvittää asia kyseisen maan pankin ja viranomaisten kanssa.

Voisin tietenkin asioiden olla ja sulkea silmäni, mutta toiminta on ollut niin härskiä, ettei sekään tunnu oikein hyvältä.

Hän on aikaisemminkin yrittänyt kiristämällä saada minulta varoja, mutta en ole moiseen suostunut.

Nyt hän on kääntänyt koko hommaan minun viakseni, ja uhkaa lopullisella välirikolla, jos vaadin rahoja takaisin. Minulla on ollut läheinen yhteys hänen lapsiinsa, ja he saavat on kovan rangaistuksen, jos jäävät kiinni siitä, että ovat käyneet luonani mm. kuukauden kielto käyttää puhelinta. Tosi kova juttu varhaisteinille.

Poliisi ei mielellään tutki perheriitoja, juristi repii sellaisen + -300 euroa tunti.
Mitä tehdä, saako jostain vertaistukea?

Viisastelijat ja veetuilijat, älkää vaivautuko. Kyseessä on ainoa ihminen, johon olen luottanut. Ensi elämässä osaan sitten olla luottamatta kehenkään, mutta nyt on tullut tehtyä raskas virhe.

16

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsepä olet asiasi petannut!

      • Anonyymi

        Ai, luulin että sinä olet sen pedannut. Ehkä kannattaisi olla hiljaa, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, mutta teikäläiset tuskin sitä koskaan tajuavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, luulin että sinä olet sen pedannut. Ehkä kannattaisi olla hiljaa, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, mutta teikäläiset tuskin sitä koskaan tajuavat.

        Koko kasvatustausta heijastuu käytöksessä ja varsinkin moraalissa!


    • Anonyymi

      Onko mahdotonta että keskustelisit lastenlastesi kanssa rehellisesti asian auki. Riippuu siitä minkä ikäisiä he ovat. Noin toimiva äiti kannattaisi "käräyttää" hänen läheisilleen, ei juristin eikä poliisin voimin, vaan keskustelemalla. Minusta lasten kuuluisi ymmärtää millainen äiti heillä on, joutunevat vielä myöhemmin mahdollisesti kovan paikan eteen. Lapsihan rakastaa huonoakin, jopa rikollista.
      Minusta tilanne on siinä mallissa että joka tapauksessa jossain vaiheessa tulee joku iso hulapaloo. Äitihän voi joskus napata vaikka lapsiltaan, jos eivät yhtään tiedä todellisuutta, osaavat ainakin varautua.
      Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan, on raskasta huomata läheisistään tuollaista käytöstä.
      Kai nyt viimeistään estät tyttäresi pääsyn tilillesi ja otat itse asian hoitaaksesi.

    • Anonyymi

      Avaa uudet tilit. Siirrä, mitä siirrettävissä on. Katkaise vanhat tilit. Käyttöoikeus vain sinulla.
      En tiedä, kannattaako mikään keskustelu. Hän on kohdellut sinua huonosti.
      Annapa muhia jonkin aikaa omassa liemessään.
      Vaikeaa ehkä.
      Mutta annat hänelle aikaa miettiä, mitä on tullut tehneeksi.
      Pettymys on varmaan kova, kun oma lapsi pettää.
      Beng
      Myöhemmin jossain vaiheessa menisin keskustelemaan paikkaan, missä on kolmas osapuoli. Hänenhän on lähdettävä selvittämään asioita.
      Anteeksi ei tarvitse antaa. Yritä sietää.

    • Anonyymi

      Se on tuo rikkaan elämä vaikeata....

      • Anonyymi

        köyhä tappelee savimajanehkerin kanssa tulonsiiroteduista ja se elämä on helpompaa
        savi pehmentää


    • Anonyymi

      Aloitus koski rahan väärinkäyttöä!
      Miten se lapsi on väärinkäyttänyt nostamiaan rahoja, onko syönyt niitä tms?

      • Anonyymi

        no se on löllöäiti joka on palvonut perheen poikaa joutilaaksi

        aikanaan kun oli Dr. Phil -ohjelma (jatkui pitempään Ruotsissa jos katsoitte tv4 näkyy Suomessa)

        niin drPhil tapasi sanoa näistä moochereista että vanhemmat väittävät että
        uhtäkkiä nämä rikkiviisaat ihanat urheilevat jne teinit muuttuivat loisijoiksi

        mutta drPhil sanoi että niiden paapominen on aloitettu jo neljää ikävuotta ennen
        ja ne ovat oppineet huijaamaan vanhempiaan

        https://www.youtube.com/watch?v=LzVTa1JohrU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no se on löllöäiti joka on palvonut perheen poikaa joutilaaksi

        aikanaan kun oli Dr. Phil -ohjelma (jatkui pitempään Ruotsissa jos katsoitte tv4 näkyy Suomessa)

        niin drPhil tapasi sanoa näistä moochereista että vanhemmat väittävät että
        uhtäkkiä nämä rikkiviisaat ihanat urheilevat jne teinit muuttuivat loisijoiksi

        mutta drPhil sanoi että niiden paapominen on aloitettu jo neljää ikävuotta ennen
        ja ne ovat oppineet huijaamaan vanhempiaan

        https://www.youtube.com/watch?v=LzVTa1JohrU

        Tässä nyt voisi sinulta 2024-06-28 11:04:22 kysyä toisen otsikon sanoin: Hallitsetko sisäisen rauhasi?


      • Anonyymi

        Ehkä, rahaa ei saa syödä mutta rahansa ovat monet kyllä juoneet.


    • Anonyymi

      Aloittajalle tsemppiä ! Ei voi kehenkään luottaa. Se on katkera pala todeta.
      Jos lähisukulainen tarvitsee rahaa hän voisi pyytää sitä rehellisesti.
      Pettymys läheiseensä on vähintään yhtä suuri kuin rahallinen menetys,
      kun läheinen huijaa.
      Ei saisi olla liian luottavainen kenenkään suhteen ja tililleen pitäisi laittaa
      käyttörajoja ym. Ei täysiä valtuuksia saisi antaa kellekään.

      • Anonyymi

        en uskaltaisi antaa täysi valtuuksia edes itselleni

        miten voin johtaa suurta organisaatiota, kun en pysty johtamaan edes itseäni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en uskaltaisi antaa täysi valtuuksia edes itselleni

        miten voin johtaa suurta organisaatiota, kun en pysty johtamaan edes itseäni

        Onko liipannut miten läheltä se mahdollisuus päätyä johtamaan suurta organisaatiota?


    • Anonyymi

      SUKULAINEN ON KAIKKEIN SUURIN VIHOLLINEN.
      -
      EI SILLE VOI MITÄÄN, RAHAT ON MENNYT.
      LUOTTIVATHAN NE KAIKKI SANNA MARINIINKIN, NYT ON KAIKKI RAHAT MENNYT JA ON KORKOJEN MAKSUN AIKA JA VELKOJEN MAKSU TAKASIN.
      -
      TOINEN ON MIHIN EI VOI LUOTTAA, VIHREÄT, VASEMMISTOLIITTO, SDP, RKP JA KESKUSTA HUIJARIT.
      -
      KEHENKÄÄN EI PIDÄ LUOTTAA.

      • Anonyymi

        Kaikki oikeistolaiset ovat sen verran kouluttautuneita että osaavat olla käyttämättä huutokirjaimia ja hakkaamatta tarpeettomia rivivälihyppelyjä...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe