Pysytäänö asiassa -kriittinen ja tasa-arvo-kyseenalainen aihe

Anonyymi-ap

Itselliselle naiselle ja sateenkaariperheelle ei vastaisuudessa myönnetä Kela-korvausta hedelmöityshoitoon. Minulle oli yllätys, että tähänkö asti on myönnetty hoitoa naisille jotka kykenevät saamaan lapsen normaalisti? Perusteena että korvaus myönnetään vain sairauden hoitoon heteropariskunnille. Sateenkaariperheille se pitäisi myöntää kaikille, myös terveille ja heille jotka eivät luonnostaan tule raskaaksi.
Itse pohdin asiaa vain taloudellisesti, raha näin ei jakaudu tasapuolisesti. Että myös terveille sateenkaariperheille ja itsellisille naisille se myönnettäisiin korvaus. Työkaveri heteroparisuhteesta kävi aikanaan muutamassa hedelmöityshoidossa, niihin kului rahaa kymmeniä tuhansia.
Tuleeko tästäkin Eduskuntatalon portailla pidettyjen puheiden paikka ja mielenosoitus?
Mitä mieltä ollaan, onko tasa-arvoista? Mietin aina itseni asettamista kohteena olevan asemaan. Siitä huolimatta pitäisin vääränä vaatia korvausta Kelalta siemenpankkisiittiöistä jos normaalisti pystyisin tulemaan raskaaksi.

15

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KELA nettisuilta.....

      Korvattavien luettelosta poistuvat mm. 1.1.2023 alkaen:

      Hedelmöityshoitoon liittyvät tutkimukset 1.1.2023 alkaen

      • Anonyymi

        Miksi se sitten on tämän aamun hesarissa, höh. Luulin uudeksi asiaksi ja että poistamisesta on vasta tekeillä päätös. Ministeriä on haastateltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se sitten on tämän aamun hesarissa, höh. Luulin uudeksi asiaksi ja että poistamisesta on vasta tekeillä päätös. Ministeriä on haastateltu.

        Poistuu ja sehän on ok.


    • Anonyymi

      Onko suurikin ongelma sinulle ja Suomelle ?

    • Anonyymi

      "Mietin aina itseni asettamista kohteena olevan asemaan."

      Ole sinä vaan rauhassa eläkkeellä ja toivokaamme, että lapsia syntyy
      muuten Suomen kansa häviää kartalta.

    • Anonyymi

      En tiiä? Mutta jos itellä olisi nuorena ollut tuollainen tilanne niin olisin hoitanut sen luonnollisesti. Jaa, että olisiko onnistunut. Luulisin, kaikkihan on mahdollista. Silloin aika oli eri ja "vahinkoja sattui". Mut tämä nyt oli minun ajatukseni tästä asiasta.

      • Anonyymi

        Eri aikoja totta, silloin oli asiat paremmin!


    • Anonyymi

      Sinulle 2024-06-29 09:32:33 ja Sinulle 2024-06-29 09:34:39
      Otan kantaa yhteiskunnallisiin asioihin ja seuraan niitä. En ole maahanmuuttajakaan, en rikollinen, en lesbo, en työtön, en jokaista puoluetta, en lapsi, en nuori, en yksinhuoltaja, en irtisanottu ja silti kaikkiin niihin otan kantaa jos muuten aika tai tilanne on sopiva, olen kiinnostunut kaikkien heidän kohtelustaan yhteiskunnassamme.
      Koettakaa sietää, hypätä yli, olla väheksymättä aloituksia ja keksiä itse kiinnostavia. Otan mielelläni aloituksiinne kantaa. Mukavaa kesäpäivää teille! Minulla sellainen jo on, teen isoa mansikkakakkua lapsenlapsen synttärille.

      • Anonyymi

        ...mansikkakakkua, nam!


    • Anonyymi

      Reipasta naiskentelua suosin.

    • Anonyymi

      Vaikka tiedän et suomalaisia syntyy yhä vähemmän, en isättömänä lapsena voi tukea sitä, et verovaroilla ehdoin tahdoin saatetaan maailmaan isättömiä lapsia. Se on vain väärin.

    • Anonyymi

      Hedelmöitymishoito ei kuulu tereyshoitoon eikä peniksenkasvatus- jumppa

      • Anonyymi

        Verovaroin ei, mut omilla rahoillaan voi tehdä tietenkin.


    • Anonyymi

      Ihmettelen
      Vainvähän
      enään että sateenkaari ja setaseksi ja neihkerin tasakarvapolitiikka puhuttaa tavisluuseripa lstalla

      Teillä voisi olla vaatimuksena sateenkaaret ja nehkerille avustukset vihtaan ja sen sijaan

      Vanhoille implanttituki hampaisiin ... ja tällaisia

      Mutta kopiotte hyysärimedian otsikoita ja vaaditte matuille apua ympäri maailmaa sinänsä ihan oma asianne koska olette rasian tuntioita factoissa kiereskeli öitä

      ( viime vuonna sain urakan 1 vuosi loppuun en laskemut loppusummaa mutta yli 20 oli. Tonnia. Ei ole implanttiurakka minun vaiva )

      • Anonyymi

        Siinähän ihmettelet, mut älä sure, kaikki lutviutuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe