kela ei maksa

Anonyymi-ap

Saako päätösestä valittaa? Kauanko kestää uusi päätös?

42

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene töihin niin ei tarvii valittaa. Kela neuvoo mihin pitää valittaa.

      • Anonyymi

        "Mene töihin niin ei tarvii valittaa."

        Minä ainakin olisin mennyt jo aiemmin. Heti ei vaan aina pääse.


    • Anonyymi

      Päätöksessä on valitusohjeet.
      Tapauksesta riippuen saattaa kestää kauankin kun saat rahat, ellet valita niin et saa ikinä joten valittaminen kannattaa aina kun se ei maksa mitään eikä koske yhtään, mitään hävettävää eikä hävittävää ole ainoastaan saatavia saattaa olla.

      • Anonyymi

        Joo pahinta sitten kun se päätös puuttuu.


    • Anonyymi

      Tietyssä Kelassa tuhlataan veronmaksajien rahoja siihen, että maksetaan työttömyyskorvauksen odotusajan takia sosiaalitukea nostaneelle;, itse työttömyyskorvauksen alkaessa ensin sosiaalitukea (jota pitää hakea etukäteen), jonka johdosta myöhempi työttömyyskorvaus (joka maksetaan takautuvasti) jätetään maksamatta. Jatketaan kuukausia, vaikka lähdit odotusajalta työvoimakoulutuksen kautta työttömyyskorvaukselle.

      Kun jätät sosiaalituen hakematta selviää, että tämä "tasapainotus" on tehty n. 5 viikkoa aiemmin maksetulla tuella ja elät kuukauden alle 200e työttömyyskorvauksella.

      Asiaa ei osata selvittää. Puhelimessa annetaan ristiriitaisia neuvoja. Aiemmat käsittelijät toimineet oikein, vaikka maksut muuttuivatkin.

      Joo anonyymejä virkailijoita viesteissä, jotka kutsuvat itseään "Kelaksi". Pelkäävätkö, että olisi tullut tänne nimet (en olisi näin toiminut, mutta miten annan edes palautetta Kelalle, valitan tai selvitän asiaa?

      Ei tehdä uutta päätöstä "tasapainotukselle", mutta yksi "Kela" sanoo viesteissä että sitä ohjataan päätöksillä.

      Kuukausia vanha asia nyt ja se ei ole vieläkään selvinnyt. Sama tilanne olisi ollut edessä jos olisin aiemmin päässyt kokopäivä töihin.

      • Anonyymi

        Ja sitten siis sosiaalitukeen piti jatkuvasti tehdä uusi hakemus, vaikka piti pääasiassa saada työttömyyskorvausta. Työllistetään käsittelijöitä ja ehkä sotketaan tilastotkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten siis sosiaalitukeen piti jatkuvasti tehdä uusi hakemus, vaikka piti pääasiassa saada työttömyyskorvausta. Työllistetään käsittelijöitä ja ehkä sotketaan tilastotkin.

        Urkitaan sitten tilitietoja ja täytellään samoja hakemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urkitaan sitten tilitietoja ja täytellään samoja hakemuksia.

        Helppoja töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urkitaan sitten tilitietoja ja täytellään samoja hakemuksia.

        En kyllä ymmärrä kuka minun asioistani olisi niin kiinnostunut jos ei tunne tai ole jotain muuta mielessä (uskottavuuden vieminen valittajalta tms.).

        Tai sitten on tylsä työ.

        Nyt taitaa olla vielä kesätyöntekijätkin (ongelma oli ennen lomakausia). Tai sitten menee valittajat kavereille ja harjoittelijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä kuka minun asioistani olisi niin kiinnostunut jos ei tunne tai ole jotain muuta mielessä (uskottavuuden vieminen valittajalta tms.).

        Tai sitten on tylsä työ.

        Nyt taitaa olla vielä kesätyöntekijätkin (ongelma oli ennen lomakausia). Tai sitten menee valittajat kavereille ja harjoittelijoille.

        Joo osa vaikutti tyhmemmiltä kuin robotit tai algoritmit. Ne sentään ovat johdonmukaisempia.

        Pelkäävätkö kortistoon joutumista.

        Kerran yhdessä työssä minun nuorena käskettiin olla hitaampi ettei muita irtisanota :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo osa vaikutti tyhmemmiltä kuin robotit tai algoritmit. Ne sentään ovat johdonmukaisempia.

        Pelkäävätkö kortistoon joutumista.

        Kerran yhdessä työssä minun nuorena käskettiin olla hitaampi ettei muita irtisanota :)

        Lisäys;

        Kyllä, oli kunnan työpaikka. Olin niin ihmeissäni ahkerana ja motivoituneena keikkatyöntekijänä, etten mennyt uudestaan.

        Yksityisellä voi mennä koko yhtiö nurin tuollaisten toimesta. Sitten vasta irtisanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys;

        Kyllä, oli kunnan työpaikka. Olin niin ihmeissäni ahkerana ja motivoituneena keikkatyöntekijänä, etten mennyt uudestaan.

        Yksityisellä voi mennä koko yhtiö nurin tuollaisten toimesta. Sitten vasta irtisanotaan.

        Ja sama voi tapahtua meidän taloudelle, jos tätä työnantajan (veronmaksajien) rahojen haaskaus asennetta ruvetaan mikrotasolla katselemaan liikaa.


      • Anonyymi

        No jos tämä on sitten "oikein" mitä viimeinen puhelimessa ollut työntekijä väitti aiemman vastaisesti (näin ei pitänyt tapahtua) niin valitetaan sitten tänne järjettömästä verorahoja haaskaavasta "oikeasta" epäinhimillisestä toimintatavasta;

        Kela maksaa sosiaalitukea etukäteen aiemmassa kuussa. Tämä tasapainotetaan seuraavassa kuussa siten että se vähennetään takautuvasti maksettavasta sosiaalituesta (ei myöhemmin maksettavasta 1. kuuta jonka jätin hakematta).

        Kierteestä ei pääse eroon muutakuin siirtämällä menojaan maksuaikataulujen mukaisiksi. Töihin meno aiheuttasi saman kun palkka tulee myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos tämä on sitten "oikein" mitä viimeinen puhelimessa ollut työntekijä väitti aiemman vastaisesti (näin ei pitänyt tapahtua) niin valitetaan sitten tänne järjettömästä verorahoja haaskaavasta "oikeasta" epäinhimillisestä toimintatavasta;

        Kela maksaa sosiaalitukea etukäteen aiemmassa kuussa. Tämä tasapainotetaan seuraavassa kuussa siten että se vähennetään takautuvasti maksettavasta sosiaalituesta (ei myöhemmin maksettavasta 1. kuuta jonka jätin hakematta).

        Kierteestä ei pääse eroon muutakuin siirtämällä menojaan maksuaikataulujen mukaisiksi. Töihin meno aiheuttasi saman kun palkka tulee myöhemmin.

        Viesteillä Kelaan kun kysyt niin kuulet, että tasapainotusta ohjataan päätöksillä. Kun kysyn suorempia kysymyksiä niihin jätetään vastaamatta ja selitetään jotain yleistä tai ympäripyöreää.

        Esim. en ole saanut vastausta/neuvoa mistä päätöksestä valittaa? Miten kierteestä pääsee eroon? Miten tästä "kummallisesta" tilanteesta, jossa ollaan ensin työttömyyskorvauksen odotusajalla toimeentulotuella siirrytään työttömyyskorvaukselle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä kuka minun asioistani olisi niin kiinnostunut jos ei tunne tai ole jotain muuta mielessä (uskottavuuden vieminen valittajalta tms.).

        Tai sitten on tylsä työ.

        Nyt taitaa olla vielä kesätyöntekijätkin (ongelma oli ennen lomakausia). Tai sitten menee valittajat kavereille ja harjoittelijoille.

        "En kyllä ymmärrä kuka minun asioistani olisi niin kiinnostunut"

        Jatketaan.

        Olen kyllä välillä nähnyt näiden "kusipäiden" saavansa uutisissa ansionsa mukaan, vaikken ole valittanut (joku muu). En tiedä mikä saa valitsemaan minut. Ehkä huono tuuri. Nyt kommentoin enemmän ja annan palautetta. Ei muillekaan tällaista.

        Joo olen joitakin tunnettuja henkilöitä tavannut/tiennyt, mutta olen "tylsä" ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo osa vaikutti tyhmemmiltä kuin robotit tai algoritmit. Ne sentään ovat johdonmukaisempia.

        Pelkäävätkö kortistoon joutumista.

        Kerran yhdessä työssä minun nuorena käskettiin olla hitaampi ettei muita irtisanota :)

        No helpompi vaan korvata algoritmeilla ja asiakaspalvelulla. Sellaisia työntekijöitä jo nyt ettei päätöksien muodostamaa kokonaisuutta ymmärretä. Luetaan vaan päätöksiä tai ohjeita.

        Ei, ei kenenkään päätöksestä tai työstä nyt mitään tarkkoja valitusohjeita anneta. Vaikka sitten jää tuet saamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urkitaan sitten tilitietoja ja täytellään samoja hakemuksia.

        Olisi ehkä yksityisyyden suojallekin parempi jos tilitiedot katsoisi kryptattu algoritmi. Kortistoon nuo tirkistelijät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi ehkä yksityisyyden suojallekin parempi jos tilitiedot katsoisi kryptattu algoritmi. Kortistoon nuo tirkistelijät!

        Ei kortistoon vaan muihin töihin. Parempi taloudelle.


    • Anonyymi

      Päätöksissä on yleensä valitustie mainittuna.

      • Anonyymi

        No mitä jos uudesta maksusta ei tehdä uutta päätöstä. Tasapainotuksen piti olla virkailijoiden työ pitääkö sitäkin ohjata päätöksillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä jos uudesta maksusta ei tehdä uutta päätöstä. Tasapainotuksen piti olla virkailijoiden työ pitääkö sitäkin ohjata päätöksillä?

        Sama paikka teki alussa koko ajan virheitä. En tiedä mistä johtuu. En tiedä tunnenko jonkun anonyymin käsittelijän, johtuuko aiemmasta virheestä valittamisesta, sen peittelystä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama paikka teki alussa koko ajan virheitä. En tiedä mistä johtuu. En tiedä tunnenko jonkun anonyymin käsittelijän, johtuuko aiemmasta virheestä valittamisesta, sen peittelystä jne.

        Ja sitten oli vielä uutisissa siitä, että käsittelijät toivovat anonymisointia. No minulle riittäisi vaikka henkilön numerokoodi mistä valittaa.

        Toivoisin itse että hakijat anonymisoitaisiin paremmin. Taitaa käsittelijöillä olla hetut osoitteet ym.

        Yksi vielä taisi kysellä puhelimessa liikaa (vaikka oli minun varaama aika) varmistaakseen kuka on puhelimessa. Sähköpostinkin halusi... Itse jätti mielestäni nimensä kertomatta.

        Tähän pitäisi puuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten oli vielä uutisissa siitä, että käsittelijät toivovat anonymisointia. No minulle riittäisi vaikka henkilön numerokoodi mistä valittaa.

        Toivoisin itse että hakijat anonymisoitaisiin paremmin. Taitaa käsittelijöillä olla hetut osoitteet ym.

        Yksi vielä taisi kysellä puhelimessa liikaa (vaikka oli minun varaama aika) varmistaakseen kuka on puhelimessa. Sähköpostinkin halusi... Itse jätti mielestäni nimensä kertomatta.

        Tähän pitäisi puuttua.

        Ymmärtäisin anonymisoinnin sen suhteen, että ihmisiä on laidasta laitaan. Etenkin jos tulee oikeita ikäviä päätöksiä.

        En kuitenkaan ymmärrä miksi minun kohdalla pitää näin toimia. Eikö voi laittaa edes koodia millä antaa oikeasta työntekijästä menevää palautetta tai että tietää asioiko vielä saman kanssa vai ei?

        Entä hakijoiden anonymiteetti. Siellä voidaan tutuille juoruilla vaikka mitä, jos tietoja tulee liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin anonymisoinnin sen suhteen, että ihmisiä on laidasta laitaan. Etenkin jos tulee oikeita ikäviä päätöksiä.

        En kuitenkaan ymmärrä miksi minun kohdalla pitää näin toimia. Eikö voi laittaa edes koodia millä antaa oikeasta työntekijästä menevää palautetta tai että tietää asioiko vielä saman kanssa vai ei?

        Entä hakijoiden anonymiteetti. Siellä voidaan tutuille juoruilla vaikka mitä, jos tietoja tulee liikaa.

        No jos rupeaisin nimiä tänne laittamaan niin voisin syyttää harjoittelijaa ym. toisen työtä jatkavaa. Palaute kanavasta pitäisi kyllä jotenkin voida selvittää kokonaisvaltaisemmin, vaikka sitten väärän nimen antaisi viimeisestä päätöksestä/asioinnista.

        Nyt saattaa anonyymit olla pahimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos rupeaisin nimiä tänne laittamaan niin voisin syyttää harjoittelijaa ym. toisen työtä jatkavaa. Palaute kanavasta pitäisi kyllä jotenkin voida selvittää kokonaisvaltaisemmin, vaikka sitten väärän nimen antaisi viimeisestä päätöksestä/asioinnista.

        Nyt saattaa anonyymit olla pahimpia.

        Muutaman vuosia aiemmin tapaamistani huonosti minua palvelleista henkilöistä olen löytänyt vuosien kuluttua uutisista ja palstoilta. En jaksanut kommentoida. Terveisiä en ollut minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten oli vielä uutisissa siitä, että käsittelijät toivovat anonymisointia. No minulle riittäisi vaikka henkilön numerokoodi mistä valittaa.

        Toivoisin itse että hakijat anonymisoitaisiin paremmin. Taitaa käsittelijöillä olla hetut osoitteet ym.

        Yksi vielä taisi kysellä puhelimessa liikaa (vaikka oli minun varaama aika) varmistaakseen kuka on puhelimessa. Sähköpostinkin halusi... Itse jätti mielestäni nimensä kertomatta.

        Tähän pitäisi puuttua.

        "Yksi vielä taisi kysellä puhelimessa liikaa (vaikka oli minun varaama aika) varmistaakseen kuka on puhelimessa. Sähköpostinkin halusi..."

        Ei kai vaan sillä sähköpostilla pääse lukemaan palautetta. Niin valmistellaan selityksiä ja lisää paskoja päätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksi vielä taisi kysellä puhelimessa liikaa (vaikka oli minun varaama aika) varmistaakseen kuka on puhelimessa. Sähköpostinkin halusi..."

        Ei kai vaan sillä sähköpostilla pääse lukemaan palautetta. Niin valmistellaan selityksiä ja lisää paskoja päätöksiä.

        No kun on valmiiksi anonymisoitu, niin voin varmaan alkaa jakamaan tännekin, jos ei asia selviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun on valmiiksi anonymisoitu, niin voin varmaan alkaa jakamaan tännekin, jos ei asia selviä.

        Hei P (...etunimi). Tuliko varoitus tai huomautus siitä aiemmasta, jonka muutoksenhakulautakunta korjasi. Sitten muutuit yhdeksi anonyymiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei P (...etunimi). Tuliko varoitus tai huomautus siitä aiemmasta, jonka muutoksenhakulautakunta korjasi. Sitten muutuit yhdeksi anonyymiksi?

        M taisi olla epäpätevä nimensä antanut, jonka työn olisi voinut tehdä paperista asioita lukeva teksti ääneksi algoritmi, vaikka pyysi minua ongelman selittämään. Luuri korvaan, aiempi väitti muuta.

        Olitko harjoittelija? Vai saitko kollegalta väärää tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei P (...etunimi). Tuliko varoitus tai huomautus siitä aiemmasta, jonka muutoksenhakulautakunta korjasi. Sitten muutuit yhdeksi anonyymiksi?

        Minun kannalta kyseessä ei ollut mitään henkilökohtaista. Piti valittaa päätöksestä, että saan siihen samat päivämäärät.

        Olen saattanut mainita nimiä Kelan palaute kanavaan/viesteihin nykyään, mikäli koen palvelussa olleen ongelmia tai päätöksissä virheitä. Asiakkaana en tiedä kenen vastuulla mikäkin on ja onko ohjeistusta noudatettu.

        Minulle olisi riittänyt ihan numerokoodikin tms. jolla yksikössä olisi voitu selvittää kuka oikeasti ansaitsee mahdolliset moitteet tms.

        Minulle väärä päätös oli aiheuttamassa suuren taloudellisen haitan.


    • Anonyymi

      Anonyymi lisäpäätös (erittely kun piti saada työttömyyskorvausta)
      Laskelma ajalle 1.4.2024 - 30.4.2024
      Tulot Ilmoitettu Huomioitu
      Yleinen asumistuki 336,90 e 336,90 e
      Työmarkkinatuki 0,00 e
      Perustoimeentulotuki 722,81 e 722,81 e
      Tulot yhteensä 1 059,71 e

      Seuraava kuukausi ilman sosiaalitukea:
      Työttömyysetuudet
      Maksu on ajalta 8.4.2024 - 5.5.2024

      Maksupäivä
      14.5.2024
      Etuuden määrä
      787,07 eeuroa
      Maksettava määrä
      129,02 e

      Ensimmäinen sanoi, ettei näin tapahdu, sillä huhtikuu on käsitelty "oikein". Ei tule "yllätyksiä"/"takaisin perittävää" (puhekielellä). No onko minun moka kun en kysynyt tuleeko "tasapainotettavaa" (pitääkö olla asianajaja Kelassa ja fiksumpi kuin se jolta kysyy, etttei tarvitse edes kysyä?). Kun tämä tapahtui niin toinen sanoi, että näin koska huhtikuussa maksettiin sosiaalitukea ko. ajalle.

      Edelleen asiaa selvittelen. Toukokuulta ei ole mitään päätöstä.

      • Anonyymi

        En siis hakenut toukokuussa sitä sosiaalitukea (asumistukea sain).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siis hakenut toukokuussa sitä sosiaalitukea (asumistukea sain).

        Ja määrä johtuu siitä, että olin aiemmin opiskelija.


      • Anonyymi

        No katsotaan selviääkö asia. Se, joka sanoi että huhtikuu on oikein eikä tule yllätyksiä neuvoi myös hakemaan sosiaalitukea ajoissa (jota ajattelin hakea myöhemmin, sillä olin oikeutettu laskurin mukaan muutamiin satasiin työttömyyskorvauksen verojen johdosta). Mutta jos olisin taas hakenut/saanut suuremman sosiaalituen niin eihän tässä olisi mitään järkeä jos se on vain seuraavan kauden työttömyyskorvauksen (tai palkan) "ennakko".


      • Anonyymi

        Hei.
        Ehkä päästään noista hieman yli 100e työttömyyskorvauksen hyväksyvistä kun laitatte liian korkean veroprosentin, sitten sossusta loput "tasapainotukseen". Veronpalautuksina takaisin.Jotkut työntekijät nukkuu, kun tuollaista päästää läpi.


    • Anonyymi

      Niin mistäköhän päätöksestä tulee valittaa kun 14.5 maksusta ei ole mitään uutta päätöstä tehty?

      Jos tämä on "oikein" niin aivan järjetöntä toimintaa.

      • Anonyymi

        On se kiva kun tällä "aktivoidaan" oikeasti töihin haluavaa henkilöä ja aika on pois työhakemusten tekemiseltä. Ja aiheuttaa stressiä.

        Tällä sitten melkein veronmaksajien piikkiin hermoromahduksesta hoitoon. Hienoa!

        Tällä toiminnalla Suomella menee hyvin tulevaisuudessa. (sarkasmia :) )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kiva kun tällä "aktivoidaan" oikeasti töihin haluavaa henkilöä ja aika on pois työhakemusten tekemiseltä. Ja aiheuttaa stressiä.

        Tällä sitten melkein veronmaksajien piikkiin hermoromahduksesta hoitoon. Hienoa!

        Tällä toiminnalla Suomella menee hyvin tulevaisuudessa. (sarkasmia :) )

        Hei saanko verorahoilla henk. koht. avustajan tähän kun enhän minä mitään tiedä/osaa? Ettei vaan joku saa varoitusta.

        Tehokasta verovarojen käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei saanko verorahoilla henk. koht. avustajan tähän kun enhän minä mitään tiedä/osaa? Ettei vaan joku saa varoitusta.

        Tehokasta verovarojen käyttöä.

        Vai tarvitsenko asianaja taustan omaavan edunvalvojan ettei Kela huijaa? (Kärjistys :) )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kiva kun tällä "aktivoidaan" oikeasti töihin haluavaa henkilöä ja aika on pois työhakemusten tekemiseltä. Ja aiheuttaa stressiä.

        Tällä sitten melkein veronmaksajien piikkiin hermoromahduksesta hoitoon. Hienoa!

        Tällä toiminnalla Suomella menee hyvin tulevaisuudessa. (sarkasmia :) )

        Joidenkin mielestä valtion pohjattomasta kassasta tulee loputtumasti lisää rahaa tähän veronmaksajien turhasta veloittamiseen.

        Sitten kyykyttäjät purevat valtion kassaa ruokkivia käsiä. Kyllä ei siinä mitään kun laitetaan tälläisiä vaan työntelemään kärryjä kun olisi voinut työllistyä/auttaa työllistymään vientiäkin edistävälle alalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin mielestä valtion pohjattomasta kassasta tulee loputtumasti lisää rahaa tähän veronmaksajien turhasta veloittamiseen.

        Sitten kyykyttäjät purevat valtion kassaa ruokkivia käsiä. Kyllä ei siinä mitään kun laitetaan tälläisiä vaan työntelemään kärryjä kun olisi voinut työllistyä/auttaa työllistymään vientiäkin edistävälle alalle.

        Sitten on Kelakin kohta vararikossa toisen ketjun mukaan. Jos tämä jatkuu niin työttömillä ei ole varaa ja aikaa mennä töihin. Nostetaan vaan tekemättömästä ja huonosta työstä (motiivina mikälie) valtion pohjattomasta kassasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin mielestä valtion pohjattomasta kassasta tulee loputtumasti lisää rahaa tähän veronmaksajien turhasta veloittamiseen.

        Sitten kyykyttäjät purevat valtion kassaa ruokkivia käsiä. Kyllä ei siinä mitään kun laitetaan tälläisiä vaan työntelemään kärryjä kun olisi voinut työllistyä/auttaa työllistymään vientiäkin edistävälle alalle.

        Osa voi olla juuri jonkin peruskoulukiusaaja asenteen omaavia. "No eihän sen varmaan autistisen epäsosiaalisen nörtin valittamiseta mitään tolkkua saanut".

        Eikö se uhri vaan siirretä jonnekin, kun mun työkaveritkin on samaa mieltä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe