Toyota on automaailman teknisen kehityksen tienäyttäjä

Anonyymi-ap

Automaailman tekninen tiennäyttäjä:

"Raportin mukaan ylivoimaisesti eniten autonomisen ajamisen patentteja on Toyotalla, jolla niitä on peräti 1400. Se on kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi eniten patentteja omaavalla yrityksellä."

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/piilaakso-vs-autonvalmistajat-toyota-erottuu-selvasti-autonomisen-ajamisen-patenteissa

Lisäksi mm:

"Esiteltyään Mirain Toyota vapautti 5680 vetytekniikkaan liityvää patenttia vapaaseen käyttöön. Näistä 1 970 koskee polttokennoja, 3 350 kennojen ohjelmistoja ja 290 autojen vetytankkeja. Lisäksi vapautettiin 70 vedyn tankkausasemien patenttia. Toyota kuitenkin edellyttää patentteja käyttöönottavilta yrityksiltä sopimuksen, jossa varmistetaan patenttien käyttötarkoitus. Patentit ovat käytettävissä vuoden 2020 loppuun asti"

http://www.topgearsuomi.fi/content/oho-toyota-paljastaa-yli-5600-patenttiaan

Japanilaiselle Toyotalle myönnettiin eniten patentteja Yhdysvalloissa kaikista autovalmistajista vuonna 2012, yhtiö kertoo.

https://www.suomif1.com/2013/07/tassa-on-patenteissa-mitattuna-innovatiivisin-autovalmistaja-yhdysvalloissa/

Tuo vain yhden vuoden aikana. Lisäksi kaikilta vuosilta on valtavat määrät patentteja hybrideistä ja vetyautoista ja autonomisesta ajamisesta jne. jne.

Toyota on jättänyt patenttihakemuksen ”naamiointilaitteesta”, jonka avulla kuljettaja voisi nähdä suoraan ohjaamosta auton rungon osien läpi ja saada paremman näkymän ulos liikenteeseen.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/toyotan-villi-patenttihakemus-paljastaa-auton-naamiointilaitteen/

Yhdysvaltain patentti- ja rekisteriviraston tiedoista kerätty listaus paljastaa, kuinka paljon patentteja yrityksille on myönnetty.

https://www.tivi.fi/uutiset/kekseliaisyys-ei-todellakaan-lopu-ahkerimmalle-firmalle-myonnettiin-patentti-kerran-tunnissa/a3b4a23e-f591-417d-858b-f7c3e0b13814

"Meillä on enemmän patentteja kiinteistä akuista kuin yhdelläkään muulla yrityksellä", sanoo Kuzumaki.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-johtaja-polttomoottoriauto-on-kuollut-ja-kuopattu-vuonna-2050/PyZKqqJG?ref=iltalehti:aa9f

50

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muut ovat näköjään tulleet jälkijunassa.

    • Anonyymi

      VW:n paras patentti on nippusideturvavöistä.

      • Anonyymi

        Joko ne ihmeprikat on asennettu kaikkien Corollien kaasupolkimiin tai teipit Priuksen puhkikuluneisiin hybridikaapeleihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko ne ihmeprikat on asennettu kaikkien Corollien kaasupolkimiin tai teipit Priuksen puhkikuluneisiin hybridikaapeleihin?

        Mites Rav4 AWD takamoottorin alle 2 vuodessa hapertunut liitin.


      • Anonyymi

        Toyotan vuotava lämmönvaihdin on taatusti yksi "arvokkaimmista" patenteista. Osa joka ei tehtaan mukaan kuulu mihinkään.


      • Anonyymi

        Kerro enemmän tuosta nippuside panentista. Olet tainnut ymmärtää jotain väärin.


    • Anonyymi

      Kannattaa luopua autosta ja ajokortista, jos tarvitsee autonomisen auton.

    • Anonyymi

      :DD Mitä oli ennen Tojotaa, KUPLA VW

      • Anonyymi

        Ennen Tojoa oli riksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen Tojoa oli riksa.

        Ennen kansankuplaa oli aatun kupla!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Autonominen ajaminen on käytännössä haudattua asiaa ja täysin haihattelua.

    • Anonyymi

      Mahtava avaus joka perustuu vuoden 2016 lehtijuttuun, todella epätoivoista.
      Suurin osa valmistajista on käytännössä hylännyt koko ajatuksen autonomisesta autoilusta, koska se on harhainen ja vaarallinen, eikä toimi luotettavasti kaikissa tilanteissa. Onhan tuo jo ajatuksenakin täysin naurettava.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota saattaa ainakin 5 kertaa

      Kampanjakoodi 0503B
      Kampanjan tila Aktiivinen

      Vian kuvaus On havaittu, että eräissä Toyota Avensis, Aygo, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso ja RAV4 -autoissa kaasupolkimen mekanismissa saattaa esiintyä takertelua. Tällainen tilanne saattaa kehittyä kaasupolkimen mekanismin kuluessa. Vähitellen kehittyvä kuluminen yhdessä käyttö- ja ilmasto-olojen kanssa saattaa aiheuttaa kitkan suurenemista mekanismissa. Kaasupolkimesta saattaa tulla ajoittain raskaampi käyttää, se voi palautua tavallista hitaammin vapaa-asentoon tai pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasuasentoon. Polkimen liike saattaa myös olla tavallista pykälikkäämpi tai karkeampi. Autojen kaasupoljin korjataan.
      Aloituspäivä 17.2.2010

      Valmistumispäivä -
      Ajoneuvojen lukumäärä 28621
      Vastaava yritys Toyota Auto Finland Oy

    • Anonyymi

      Toyotan patenttiteippi korjaa kaiken

      Kampanjakoodi LGG58
      Kampanjan tila Aktiivinen

      Vian kuvaus Moottorin johtosarja tarkastetaan mahdollisen hankauman vuoksi ja johtosarjaan lisätään suojaava teippi. Tarvittaessa hankautunut johtosarja vaihdetaan.

      Aloituspäivä 5.9.2018
      Valmistumispäivä -
      Ajoneuvojen lukumäärä 3330
      Vastaava yritys Toyota Auto Finland Oy

    • Anonyymi

      Virhe myönnetty
      Toyotan hallituksen puheenjohtaja Akio Toyoda oli henkilökohtaisesti paikalla lehdistötilaisuudessa ja myönsi, että paljastanut huijaus on anteeksiantamaton kuluttajan luottamuksen pettäminen.

      Hän lupasi yhtiön selvittävän, kuinka tähän on päädytty ja tekevänsä kaikkensa varmistaakseen, että tilanne ei tule toistumaan.

      Tilanne on hänelle erityisen tukala, sillä vuonna 2009 hän vastasi yhtiön historian suurimmasta takaisinkutsusta. Tuolloin hän lupasi, että Toyota ei jättäisi asiakkaita oman onnensa nojaan, valehtelisi tai vääristelisi totuutta.

      Samaan aikaan on kunnioitettava, että Toyota tuli tapauksen kanssa itse julki ja on luvannut korjata tilanteen.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5bc496ff-e41f-44f0-bc3c-64db3cda8f32

    • Anonyymi

      Mitä merkittävää autojen kehityksessä Toyota on keksinyt? Kyllä valkoinen rotu on kaikki innovaatiot tuonut autoihin.

      • Anonyymi

        Toyota on tehnyt suunnattomasti kehitystyötä sen asian eteen, että tavalliset ihmiset voisivat vuodesta toiseen ajella varmatoimisilla ja kestävillä autoilla. Vaikka muutkin autotehtaat käyttävät autojensa valmistukseen suunnilleen saman verran materiaalia, niin ainoastaan Toyota pystyy tekemään luotettavan ja varmatoimisen auton arkikäyttöön.

        Saksalaiset premiumromut kannattaa köyhän ihmisen kiertää kaukaa, vaikka niitä saakin käytettynä hyvinkin halvalla. Saksalaisten autojen kanssa menee tavalliselta ihmiseltä hermot, sillä ei auton jatkuva remontointi ole ollenkaan kivaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tehnyt suunnattomasti kehitystyötä sen asian eteen, että tavalliset ihmiset voisivat vuodesta toiseen ajella varmatoimisilla ja kestävillä autoilla. Vaikka muutkin autotehtaat käyttävät autojensa valmistukseen suunnilleen saman verran materiaalia, niin ainoastaan Toyota pystyy tekemään luotettavan ja varmatoimisen auton arkikäyttöön.

        Saksalaiset premiumromut kannattaa köyhän ihmisen kiertää kaukaa, vaikka niitä saakin käytettynä hyvinkin halvalla. Saksalaisten autojen kanssa menee tavalliselta ihmiseltä hermot, sillä ei auton jatkuva remontointi ole ollenkaan kivaa.

        Tuohon nähden on ihme että ihmiset ostavat mitään muuta autoa kuin jumalaista Toyotaa!


    • Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

        Konsernissa on kokemusta ettei kunnon kusetuksesta eli suunnitelmallisesta ja törkeäsä huijaamisesta juurikaan alle seitsemän vuoden tuomiota voi selvitä. Onhan se kova paikka tuo Toyotan jo noin pitkä etumatka?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernissa on kokemusta ettei kunnon kusetuksesta eli suunnitelmallisesta ja törkeäsä huijaamisesta juurikaan alle seitsemän vuoden tuomiota voi selvitä. Onhan se kova paikka tuo Toyotan jo noin pitkä etumatka?

        Toyota on huijannut turvallisuustesteissä jo 30 vuotta. Sijoittajat vetäytyvät. Toyota on velkaisin yhtiö maailmassa. Ja suunilleen vähiten edistyksellinen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernissa on kokemusta ettei kunnon kusetuksesta eli suunnitelmallisesta ja törkeäsä huijaamisesta juurikaan alle seitsemän vuoden tuomiota voi selvitä. Onhan se kova paikka tuo Toyotan jo noin pitkä etumatka?

        Tojotolvanan kasetti ei taaskaan kestä todellisuutta.
        Toyotan asiakkaat vaativat paksaräppänöiden takaisinostoa oikeudessa. Se on se todellisuus.

        Volsun tekemisistä änkyttäminen ei muuta sitä miksikään. Tojo on taas kerran leivättömän pöydän ääressä. VW ei ole.


    • Anonyymi
      UUSI

      Eipä ole mennyt hermot yhdenkään saksalaisen premiumin kanssa, vaikka niillä on yli 1 milj km tullur ajeltua. Kannattaisi sinunkin kokeilla Mersuja jonakin päivänä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ei minulla ole varaa kuin ajaa Tojotan räppänällä. Enkä sitäpaitsi aja länsiautolla.


    • Anonyymi
      UUSI

      Toyotan ylivertaisuus herättää kateutta, suurta kateutta.

    • Anonyymi
      UUSI

      Saksalaislerissä on kova tuska. Taistelua käydään kaksikymmentä vuotta vanhoilla jutuilla. Kaikki on kuitenkin turhaa. Niin turhaa. Turhaa ajan hukkaa.

      Käykää Volkswagen- sekä Skoda- että Toyota-likkeissä. Toyota-liikkeessä huomaatte mitä sivistys on.

      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI

        Olen hyvin huomannut, että sivistys löytyy Volkswagen ja Skoda -liikkeistä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oikeusjuttu jossa täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin on menossa juuri nyt. Täsmälleen tätä päivää.
        Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.

        https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/

        Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu. Oikeuden päätöksellä tosin vasta on jotain merkitystä , konsernissakin tiedetään kun 7 vuotta on lusittu ja kymmenien miljardien sakot maksettu suunnitelmallisesta ja törkeästä petoksesta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu. Oikeuden päätöksellä tosin vasta on jotain merkitystä , konsernissakin tiedetään kun 7 vuotta on lusittu ja kymmenien miljardien sakot maksettu suunnitelmallisesta ja törkeästä petoksesta.

        Tojolta lähti sijoittajat, kun jäi kiinni 30 vuotta tehdystä huijauksesta törmäystesteissä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Totta aloituksen joka sana. Toyota Corolla on markkinoiden luotettavin söhköhybridiauto.

      • Anonyymi
        UUSI

        No yksi Corollaakin epäluotettavampi löytyy, nimittäin toinen Toyota:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No yksi Corollaakin epäluotettavampi löytyy, nimittäin toinen Toyota:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

        Ja sama Suomessa, täkäläisissä olosuhteissa;

        POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
        Saksalaiset BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit tarvitsevat hinausta selvästi useimmin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sama Suomessa, täkäläisissä olosuhteissa;

        POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
        Saksalaiset BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit tarvitsevat hinausta selvästi useimmin.

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Toyota ei mahtunut 40 parhaan joukkoon!
      Hyvin menee Tojo! Myyjät täytyy olla todella hyviä huijareita et noita saa myytyä.

    • Anonyymi
      UUSI

      "Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu"

      Jos Toyota ei olisi kusettanut asiakkaitaan niin ei olisi tarvetta tuollaisilla oikeusjutuille.
      Ei tyytyväinen asiakas nosta oikeusjuttua.

      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu"


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."

        Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?

        https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        Ei toki, ei kukaan kiellä. Vaadi pois jos sinulla on sellainen Toyota.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu"


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."

        Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?

        https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan.
        Uusi moottori a' 15000 euroa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan.
        Uusi moottori a' 15000 euroa.

        Ei muuta miksikään tätä faktaa.

        Tämä oikeusjuttu jossa täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin on menossa juuri nyt. Täsmälleen tätä päivää.
        Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.

        https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta miksikään tätä faktaa.

        Tämä oikeusjuttu jossa täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin on menossa juuri nyt. Täsmälleen tätä päivää.
        Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.

        https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/

        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."

        Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?

        https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."

        Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?

        https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        On kyllä aika surkeaa Toyotan elektroniikan laatu nykyään. Kestotestissä Yaris on kontannut ongelmasta toiseen. Lapinreissulla auto joutui jarruvikojen takia ajokieltoon ja jouduttiin rahtaaman hinurin lavalla etelään sulamaan. Eikä vikaa saatu korjattua vaan huollossa sanottiin että ajakaa vaan. PITÄISI toimia jos pakkasta ei tule yli 15 astetta.

        No nyt sitten kun auto taas piti viedä pajalle niin siihen vaihdettiin akku. Uuteen autoon taas lisää vikoja sähköjärjestelmässä.
        Ja pahinta on ettei kyseessä ole yksilövika vaan TM testien toisessa Yarksessa oli täsmälleen sama jarruvika.

        "Kuten kerroimme, Talviauto 2022 -vertailun jälkeen käytimme Yariksen huollossa vikakoodien luvussa. Sen jälkeen ongelmat eivät ole vaivanneet. Toisaalta eipä autolla ole kovissa pakkasissa ajettukaan.

        Siksi autoa huollosta hakiessa oli pienoinen yllätys, kun huoltotoimenpiteet huolellisesti läpikäynyt asiakaspalvelija kertoi auton saaneen uuden 12 voltin akun. Alkuperäinen akku ei ollut läpäissyt testiä, joten se oli vaihdettu takuuseen.

        Jäänee mysteeriksi, olivatko kovassa pakkasessa koetut häiriöt aiheutuneet heikkokuntoisesta 12 voltin akusta vai eivät."

        Aika arpapeliä on uusilla Tojoilla lähteä Suomen talveen kun osas ei lähde käyntiin ollenkaan ja osasta ei pelaa jarrut yli 15 asteen pakkasilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki, ei kukaan kiellä. Vaadi pois jos sinulla on sellainen Toyota.

        Ei tarvii lähteä perimään oikeuksiani lakituvan kautta kun en ole ostanut Toyotaa. Se on se helpoin tie,
        Ja saa ajaa oikealla autolla eikä milään riisiritsalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä aika surkeaa Toyotan elektroniikan laatu nykyään. Kestotestissä Yaris on kontannut ongelmasta toiseen. Lapinreissulla auto joutui jarruvikojen takia ajokieltoon ja jouduttiin rahtaaman hinurin lavalla etelään sulamaan. Eikä vikaa saatu korjattua vaan huollossa sanottiin että ajakaa vaan. PITÄISI toimia jos pakkasta ei tule yli 15 astetta.

        No nyt sitten kun auto taas piti viedä pajalle niin siihen vaihdettiin akku. Uuteen autoon taas lisää vikoja sähköjärjestelmässä.
        Ja pahinta on ettei kyseessä ole yksilövika vaan TM testien toisessa Yarksessa oli täsmälleen sama jarruvika.

        "Kuten kerroimme, Talviauto 2022 -vertailun jälkeen käytimme Yariksen huollossa vikakoodien luvussa. Sen jälkeen ongelmat eivät ole vaivanneet. Toisaalta eipä autolla ole kovissa pakkasissa ajettukaan.

        Siksi autoa huollosta hakiessa oli pienoinen yllätys, kun huoltotoimenpiteet huolellisesti läpikäynyt asiakaspalvelija kertoi auton saaneen uuden 12 voltin akun. Alkuperäinen akku ei ollut läpäissyt testiä, joten se oli vaihdettu takuuseen.

        Jäänee mysteeriksi, olivatko kovassa pakkasessa koetut häiriöt aiheutuneet heikkokuntoisesta 12 voltin akusta vai eivät."

        Aika arpapeliä on uusilla Tojoilla lähteä Suomen talveen kun osas ei lähde käyntiin ollenkaan ja osasta ei pelaa jarrut yli 15 asteen pakkasilla.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        "Saimme kuulla Yariksen tarvitsevan pidemmän huoltokäynnin, mutta meitä rauhoiteltiin kertomalla vian uusiutumisen vaativan alle −15 °C:n lämpötilan."

        "HUOLLOSSA VARSINAISEEN vikaan ei päästy käsiksi. Vikakoodeista löytyi maininta takapyörien ”lukittumisesta”, mutta mysteeriksi jää, oliko merkinnän aiheuttajana pakkaantunut lumi, anturivika vai muu häiriö."


    • Anonyymi
      UUSI

      Suomen olosuhteet ovat liian kovia joillekin autoille.
      POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
      Saksalaiset BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit tarvitsevat hinausta selvästi useimmin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe