Automaailman tekninen tiennäyttäjä:
"Raportin mukaan ylivoimaisesti eniten autonomisen ajamisen patentteja on Toyotalla, jolla niitä on peräti 1400. Se on kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi eniten patentteja omaavalla yrityksellä."
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/piilaakso-vs-autonvalmistajat-toyota-erottuu-selvasti-autonomisen-ajamisen-patenteissa
Lisäksi mm:
"Esiteltyään Mirain Toyota vapautti 5680 vetytekniikkaan liityvää patenttia vapaaseen käyttöön. Näistä 1 970 koskee polttokennoja, 3 350 kennojen ohjelmistoja ja 290 autojen vetytankkeja. Lisäksi vapautettiin 70 vedyn tankkausasemien patenttia. Toyota kuitenkin edellyttää patentteja käyttöönottavilta yrityksiltä sopimuksen, jossa varmistetaan patenttien käyttötarkoitus. Patentit ovat käytettävissä vuoden 2020 loppuun asti"
http://www.topgearsuomi.fi/content/oho-toyota-paljastaa-yli-5600-patenttiaan
Japanilaiselle Toyotalle myönnettiin eniten patentteja Yhdysvalloissa kaikista autovalmistajista vuonna 2012, yhtiö kertoo.
https://www.suomif1.com/2013/07/tassa-on-patenteissa-mitattuna-innovatiivisin-autovalmistaja-yhdysvalloissa/
Tuo vain yhden vuoden aikana. Lisäksi kaikilta vuosilta on valtavat määrät patentteja hybrideistä ja vetyautoista ja autonomisesta ajamisesta jne. jne.
Toyota on jättänyt patenttihakemuksen ”naamiointilaitteesta”, jonka avulla kuljettaja voisi nähdä suoraan ohjaamosta auton rungon osien läpi ja saada paremman näkymän ulos liikenteeseen.
https://tekniikanmaailma.fi/autot/toyotan-villi-patenttihakemus-paljastaa-auton-naamiointilaitteen/
Yhdysvaltain patentti- ja rekisteriviraston tiedoista kerätty listaus paljastaa, kuinka paljon patentteja yrityksille on myönnetty.
https://www.tivi.fi/uutiset/kekseliaisyys-ei-todellakaan-lopu-ahkerimmalle-firmalle-myonnettiin-patentti-kerran-tunnissa/a3b4a23e-f591-417d-858b-f7c3e0b13814
"Meillä on enemmän patentteja kiinteistä akuista kuin yhdelläkään muulla yrityksellä", sanoo Kuzumaki.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-johtaja-polttomoottoriauto-on-kuollut-ja-kuopattu-vuonna-2050/PyZKqqJG?ref=iltalehti:aa9f
Toyota on automaailman teknisen kehityksen tienäyttäjä
50
252
Vastaukset
- Anonyymi
Muut ovat näköjään tulleet jälkijunassa.
- Anonyymi
VW:n paras patentti on nippusideturvavöistä.
- Anonyymi
Joko ne ihmeprikat on asennettu kaikkien Corollien kaasupolkimiin tai teipit Priuksen puhkikuluneisiin hybridikaapeleihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko ne ihmeprikat on asennettu kaikkien Corollien kaasupolkimiin tai teipit Priuksen puhkikuluneisiin hybridikaapeleihin?
Mites Rav4 AWD takamoottorin alle 2 vuodessa hapertunut liitin.
- Anonyymi
Toyotan vuotava lämmönvaihdin on taatusti yksi "arvokkaimmista" patenteista. Osa joka ei tehtaan mukaan kuulu mihinkään.
- Anonyymi
Kerro enemmän tuosta nippuside panentista. Olet tainnut ymmärtää jotain väärin.
- Anonyymi
Kannattaa luopua autosta ja ajokortista, jos tarvitsee autonomisen auton.
- Anonyymi
:DD Mitä oli ennen Tojotaa, KUPLA VW
- Anonyymi
Ennen Tojoa oli riksa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen Tojoa oli riksa.
Ennen kansankuplaa oli aatun kupla!
- Anonyymi
Tsih ja miten kävi Toyotan? Huonosti!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/133bddc1-8bf4-4e95-824b-fcdb73e12e7f
Tesla Model Y innosti suomalaiset – Haastaa jo Toyota Corollan asemaa suosituimpana mallina - Anonyymi
Autonominen ajaminen on käytännössä haudattua asiaa ja täysin haihattelua.
- Anonyymi
Mahtava avaus joka perustuu vuoden 2016 lehtijuttuun, todella epätoivoista.
Suurin osa valmistajista on käytännössä hylännyt koko ajatuksen autonomisesta autoilusta, koska se on harhainen ja vaarallinen, eikä toimi luotettavasti kaikissa tilanteissa. Onhan tuo jo ajatuksenakin täysin naurettava.- Anonyymi
Älä valehtele.
- Anonyymi
Tässä on Volkswagenin nippusidepatentti.
TM testasi uudelleen: Volkswagen-konsernin turvavyökorjaus on kelvoton – ”korjaus” hajoaa ensimmäisessä jarrutuksessa!
https://tekniikanmaailma.fi/tm-testasi-uudelleen-volkswagen-konsernin-turvavyokorjaus-on-kelvoton-korjaus-hajoaa-ensimmaisessa-jarrutuksessa/?shared=860588-d359e3e7-4 - Anonyymi
Toyota saattaa ainakin 5 kertaa
Kampanjakoodi 0503B
Kampanjan tila Aktiivinen
Vian kuvaus On havaittu, että eräissä Toyota Avensis, Aygo, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso ja RAV4 -autoissa kaasupolkimen mekanismissa saattaa esiintyä takertelua. Tällainen tilanne saattaa kehittyä kaasupolkimen mekanismin kuluessa. Vähitellen kehittyvä kuluminen yhdessä käyttö- ja ilmasto-olojen kanssa saattaa aiheuttaa kitkan suurenemista mekanismissa. Kaasupolkimesta saattaa tulla ajoittain raskaampi käyttää, se voi palautua tavallista hitaammin vapaa-asentoon tai pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasuasentoon. Polkimen liike saattaa myös olla tavallista pykälikkäämpi tai karkeampi. Autojen kaasupoljin korjataan.
Aloituspäivä 17.2.2010
Valmistumispäivä -
Ajoneuvojen lukumäärä 28621
Vastaava yritys Toyota Auto Finland Oy - Anonyymi
Toyotan patenttiteippi korjaa kaiken
Kampanjakoodi LGG58
Kampanjan tila Aktiivinen
Vian kuvaus Moottorin johtosarja tarkastetaan mahdollisen hankauman vuoksi ja johtosarjaan lisätään suojaava teippi. Tarvittaessa hankautunut johtosarja vaihdetaan.
Aloituspäivä 5.9.2018
Valmistumispäivä -
Ajoneuvojen lukumäärä 3330
Vastaava yritys Toyota Auto Finland Oy - Anonyymi
Virhe myönnetty
Toyotan hallituksen puheenjohtaja Akio Toyoda oli henkilökohtaisesti paikalla lehdistötilaisuudessa ja myönsi, että paljastanut huijaus on anteeksiantamaton kuluttajan luottamuksen pettäminen.
Hän lupasi yhtiön selvittävän, kuinka tähän on päädytty ja tekevänsä kaikkensa varmistaakseen, että tilanne ei tule toistumaan.
Tilanne on hänelle erityisen tukala, sillä vuonna 2009 hän vastasi yhtiön historian suurimmasta takaisinkutsusta. Tuolloin hän lupasi, että Toyota ei jättäisi asiakkaita oman onnensa nojaan, valehtelisi tai vääristelisi totuutta.
Samaan aikaan on kunnioitettava, että Toyota tuli tapauksen kanssa itse julki ja on luvannut korjata tilanteen.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5bc496ff-e41f-44f0-bc3c-64db3cda8f32 - Anonyymi
Mitä merkittävää autojen kehityksessä Toyota on keksinyt? Kyllä valkoinen rotu on kaikki innovaatiot tuonut autoihin.
- Anonyymi
Toyota on tehnyt suunnattomasti kehitystyötä sen asian eteen, että tavalliset ihmiset voisivat vuodesta toiseen ajella varmatoimisilla ja kestävillä autoilla. Vaikka muutkin autotehtaat käyttävät autojensa valmistukseen suunnilleen saman verran materiaalia, niin ainoastaan Toyota pystyy tekemään luotettavan ja varmatoimisen auton arkikäyttöön.
Saksalaiset premiumromut kannattaa köyhän ihmisen kiertää kaukaa, vaikka niitä saakin käytettynä hyvinkin halvalla. Saksalaisten autojen kanssa menee tavalliselta ihmiseltä hermot, sillä ei auton jatkuva remontointi ole ollenkaan kivaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on tehnyt suunnattomasti kehitystyötä sen asian eteen, että tavalliset ihmiset voisivat vuodesta toiseen ajella varmatoimisilla ja kestävillä autoilla. Vaikka muutkin autotehtaat käyttävät autojensa valmistukseen suunnilleen saman verran materiaalia, niin ainoastaan Toyota pystyy tekemään luotettavan ja varmatoimisen auton arkikäyttöön.
Saksalaiset premiumromut kannattaa köyhän ihmisen kiertää kaukaa, vaikka niitä saakin käytettynä hyvinkin halvalla. Saksalaisten autojen kanssa menee tavalliselta ihmiseltä hermot, sillä ei auton jatkuva remontointi ole ollenkaan kivaa.Tuohon nähden on ihme että ihmiset ostavat mitään muuta autoa kuin jumalaista Toyotaa!
- AnonyymiUUSI
Tässä tarinaa siitä miten täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin.
Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.
https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/- AnonyymiUUSI
Konsernissa on kokemusta ettei kunnon kusetuksesta eli suunnitelmallisesta ja törkeäsä huijaamisesta juurikaan alle seitsemän vuoden tuomiota voi selvitä. Onhan se kova paikka tuo Toyotan jo noin pitkä etumatka?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Konsernissa on kokemusta ettei kunnon kusetuksesta eli suunnitelmallisesta ja törkeäsä huijaamisesta juurikaan alle seitsemän vuoden tuomiota voi selvitä. Onhan se kova paikka tuo Toyotan jo noin pitkä etumatka?
Toyota on huijannut turvallisuustesteissä jo 30 vuotta. Sijoittajat vetäytyvät. Toyota on velkaisin yhtiö maailmassa. Ja suunilleen vähiten edistyksellinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Konsernissa on kokemusta ettei kunnon kusetuksesta eli suunnitelmallisesta ja törkeäsä huijaamisesta juurikaan alle seitsemän vuoden tuomiota voi selvitä. Onhan se kova paikka tuo Toyotan jo noin pitkä etumatka?
Tojotolvanan kasetti ei taaskaan kestä todellisuutta.
Toyotan asiakkaat vaativat paksaräppänöiden takaisinostoa oikeudessa. Se on se todellisuus.
Volsun tekemisistä änkyttäminen ei muuta sitä miksikään. Tojo on taas kerran leivättömän pöydän ääressä. VW ei ole.
- AnonyymiUUSI
Eipä ole mennyt hermot yhdenkään saksalaisen premiumin kanssa, vaikka niillä on yli 1 milj km tullur ajeltua. Kannattaisi sinunkin kokeilla Mersuja jonakin päivänä.
- AnonyymiUUSI
Ei minulla ole varaa kuin ajaa Tojotan räppänällä. Enkä sitäpaitsi aja länsiautolla.
- AnonyymiUUSI
Toyotan ylivertaisuus herättää kateutta, suurta kateutta.
- AnonyymiUUSI
Elät mielikuvitus maailmassa.
Tässä tarinaa siitä miten täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin.
Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.
https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/
- AnonyymiUUSI
Saksalaislerissä on kova tuska. Taistelua käydään kaksikymmentä vuotta vanhoilla jutuilla. Kaikki on kuitenkin turhaa. Niin turhaa. Turhaa ajan hukkaa.
Käykää Volkswagen- sekä Skoda- että Toyota-likkeissä. Toyota-liikkeessä huomaatte mitä sivistys on.- AnonyymiUUSI
Tämä oikeusjuttu jossa täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin on menossa juuri nyt. Täsmälleen tätä päivää.
Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.
https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/ - AnonyymiUUSI
Olen hyvin huomannut, että sivistys löytyy Volkswagen ja Skoda -liikkeistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oikeusjuttu jossa täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin on menossa juuri nyt. Täsmälleen tätä päivää.
Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.
https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu. Oikeuden päätöksellä tosin vasta on jotain merkitystä , konsernissakin tiedetään kun 7 vuotta on lusittu ja kymmenien miljardien sakot maksettu suunnitelmallisesta ja törkeästä petoksesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu. Oikeuden päätöksellä tosin vasta on jotain merkitystä , konsernissakin tiedetään kun 7 vuotta on lusittu ja kymmenien miljardien sakot maksettu suunnitelmallisesta ja törkeästä petoksesta.
Tojolta lähti sijoittajat, kun jäi kiinni 30 vuotta tehdystä huijauksesta törmäystesteissä.
- AnonyymiUUSI
Totta aloituksen joka sana. Toyota Corolla on markkinoiden luotettavin söhköhybridiauto.
- AnonyymiUUSI
No yksi Corollaakin epäluotettavampi löytyy, nimittäin toinen Toyota:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No yksi Corollaakin epäluotettavampi löytyy, nimittäin toinen Toyota:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/Ja sama Suomessa, täkäläisissä olosuhteissa;
POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
Saksalaiset BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit tarvitsevat hinausta selvästi useimmin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sama Suomessa, täkäläisissä olosuhteissa;
POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
Saksalaiset BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit tarvitsevat hinausta selvästi useimmin.Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.
- AnonyymiUUSI
Toyota ei mahtunut 40 parhaan joukkoon!
Hyvin menee Tojo! Myyjät täytyy olla todella hyviä huijareita et noita saa myytyä. - AnonyymiUUSI
"Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu"
Jos Toyota ei olisi kusettanut asiakkaitaan niin ei olisi tarvetta tuollaisilla oikeusjutuille.
Ei tyytyväinen asiakas nosta oikeusjuttua.- AnonyymiUUSI
"Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu"
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."
Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu"
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."
Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/Ei toki, ei kukaan kiellä. Vaadi pois jos sinulla on sellainen Toyota.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Saahan sitä kaikenlaista vaatia ja olla vaatimassa jossain maailman kolkassa jos siltä tuntuu"
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."
Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan.
Uusi moottori a' 15000 euroa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan.
Uusi moottori a' 15000 euroa.Ei muuta miksikään tätä faktaa.
Tämä oikeusjuttu jossa täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin on menossa juuri nyt. Täsmälleen tätä päivää.
Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.
https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuta miksikään tätä faktaa.
Tämä oikeusjuttu jossa täysin kyrpiintyneet Toyota-kuskit ovat haastaneet Toyotan oikeuteen ja vaativat että Toyota ostaisi rytökasansa takaisin on menossa juuri nyt. Täsmälleen tätä päivää.
Jotain rajaa asiakkaan kusetuksellakin.
https://insideevs.com/news/708375/toyota-mirai-hydrogen-stations-close/"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."
Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa."
Onko oikeuden vaatiminen väärin kun Tojota hajoaa käsiin?
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/On kyllä aika surkeaa Toyotan elektroniikan laatu nykyään. Kestotestissä Yaris on kontannut ongelmasta toiseen. Lapinreissulla auto joutui jarruvikojen takia ajokieltoon ja jouduttiin rahtaaman hinurin lavalla etelään sulamaan. Eikä vikaa saatu korjattua vaan huollossa sanottiin että ajakaa vaan. PITÄISI toimia jos pakkasta ei tule yli 15 astetta.
No nyt sitten kun auto taas piti viedä pajalle niin siihen vaihdettiin akku. Uuteen autoon taas lisää vikoja sähköjärjestelmässä.
Ja pahinta on ettei kyseessä ole yksilövika vaan TM testien toisessa Yarksessa oli täsmälleen sama jarruvika.
"Kuten kerroimme, Talviauto 2022 -vertailun jälkeen käytimme Yariksen huollossa vikakoodien luvussa. Sen jälkeen ongelmat eivät ole vaivanneet. Toisaalta eipä autolla ole kovissa pakkasissa ajettukaan.
Siksi autoa huollosta hakiessa oli pienoinen yllätys, kun huoltotoimenpiteet huolellisesti läpikäynyt asiakaspalvelija kertoi auton saaneen uuden 12 voltin akun. Alkuperäinen akku ei ollut läpäissyt testiä, joten se oli vaihdettu takuuseen.
Jäänee mysteeriksi, olivatko kovassa pakkasessa koetut häiriöt aiheutuneet heikkokuntoisesta 12 voltin akusta vai eivät."
Aika arpapeliä on uusilla Tojoilla lähteä Suomen talveen kun osas ei lähde käyntiin ollenkaan ja osasta ei pelaa jarrut yli 15 asteen pakkasilla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei toki, ei kukaan kiellä. Vaadi pois jos sinulla on sellainen Toyota.
Ei tarvii lähteä perimään oikeuksiani lakituvan kautta kun en ole ostanut Toyotaa. Se on se helpoin tie,
Ja saa ajaa oikealla autolla eikä milään riisiritsalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä aika surkeaa Toyotan elektroniikan laatu nykyään. Kestotestissä Yaris on kontannut ongelmasta toiseen. Lapinreissulla auto joutui jarruvikojen takia ajokieltoon ja jouduttiin rahtaaman hinurin lavalla etelään sulamaan. Eikä vikaa saatu korjattua vaan huollossa sanottiin että ajakaa vaan. PITÄISI toimia jos pakkasta ei tule yli 15 astetta.
No nyt sitten kun auto taas piti viedä pajalle niin siihen vaihdettiin akku. Uuteen autoon taas lisää vikoja sähköjärjestelmässä.
Ja pahinta on ettei kyseessä ole yksilövika vaan TM testien toisessa Yarksessa oli täsmälleen sama jarruvika.
"Kuten kerroimme, Talviauto 2022 -vertailun jälkeen käytimme Yariksen huollossa vikakoodien luvussa. Sen jälkeen ongelmat eivät ole vaivanneet. Toisaalta eipä autolla ole kovissa pakkasissa ajettukaan.
Siksi autoa huollosta hakiessa oli pienoinen yllätys, kun huoltotoimenpiteet huolellisesti läpikäynyt asiakaspalvelija kertoi auton saaneen uuden 12 voltin akun. Alkuperäinen akku ei ollut läpäissyt testiä, joten se oli vaihdettu takuuseen.
Jäänee mysteeriksi, olivatko kovassa pakkasessa koetut häiriöt aiheutuneet heikkokuntoisesta 12 voltin akusta vai eivät."
Aika arpapeliä on uusilla Tojoilla lähteä Suomen talveen kun osas ei lähde käyntiin ollenkaan ja osasta ei pelaa jarrut yli 15 asteen pakkasilla."TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
"Saimme kuulla Yariksen tarvitsevan pidemmän huoltokäynnin, mutta meitä rauhoiteltiin kertomalla vian uusiutumisen vaativan alle −15 °C:n lämpötilan."
"HUOLLOSSA VARSINAISEEN vikaan ei päästy käsiksi. Vikakoodeista löytyi maininta takapyörien ”lukittumisesta”, mutta mysteeriksi jää, oliko merkinnän aiheuttajana pakkaantunut lumi, anturivika vai muu häiriö."
- AnonyymiUUSI
Suomen olosuhteet ovat liian kovia joillekin autoille.
POP Vakuutuksen mukaan "moottorivikojen kuningas" on saksalainen premiumbrändi Audi, jonka hinaustapauksista peräti 40 prosenttia liittyy moottorivikaan. Seuraavaksi eniten moottorivian vuoksi hinataan samaan konserniin kuuluvia Volkswageneita sekä ranskalaisia Citroeneja.
Saksalaiset BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit tarvitsevat hinausta selvästi useimmin.- AnonyymiUUSI
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska363259- 1531975
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli1931571Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1291453- 801105
- 2341084
Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä258949Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari52879- 103826
- 67778