Hei. Silmälääkäri diagnosoi minulle 20v korkeat silmänpaineet 24 molemmissa. Sanoi, että vuoden päästä uudestaan mittaukseen. Meinakohan sitä, että minulle on tulossa/ on tullut glaukooma? Ennen paineet ollut vähän alemmat ~19. Voikohan ne vielä laskea tuosta itsestään. Silmälääkäri ei puhunut mitään glaukoomasta.
Silmänpaine nuorella 24, onkohan glaukooma?
Anonyymi-ap
2
526
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla on pyörinyt paineet siinä 20-24 välillä jo pitkään. Lääkäri tutkinut silmät eikä löytänyt glaukoomaan viittaavaa. Näkökenttä tutkittu ja silmänpohjat kuvattu myös. Kannattaa nekin tutkia. Itse käyn säännöllisesti reilun vuoden välein silmälääkärillä ja myös noissa kontrollikuvauksissa määrävuosina.
- Anonyymi
Jos on yli 30 niin aloitetaan tippa hoito. Sinun tapauksessa seurataan vielä tilannetta. Pelkkä paineen nousu ei vielä kerro että olisi glaukooma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239329Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3821904Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3551866- 941618
- 4241608
- 61355
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331140Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241086Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521042- 36998