Pitääkö olla työtön työnhakija vai voiko olla työnhakija vaikka olisi töissä ja saada siten palkkatukityötä ??
Vastaukset 16
- Anonyymi
Palkkatukityöhön pitää olla työtön työnhakija ja käytännössä myös pitkäaikaistyötön. Palkkatukityön saaminen ei ole silloinkaan mikään itsestäänselvyys, sillä ainakin isoissa kaupungeissa on halukkaita enemmän kuin palkkatukipaikkoja.
TE-toimisto päättää palkkatukioikeudesta. Kannattaa kysyä virkailijalta/OMA-valmentajalta. Palkkatukioikeus on, jos se on kirjattu suunnitelmaan.- Anonyymi
Niin kokonansa työtön ei siis osa-aika töissä olevakaan kelpaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kokonaan työtön pitää olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kokonaan työtön pitää olla.
Kuuluisi olla mutta eipäs ole. Jos todetaan päätoimi yrittäjäksi vasta sitten ei saa.
Sivutoiminenkin yrittäjä saa ?
Olenko väärässä? - Anonyymi
Entä yrittäjätoiminnassa oleva saako palkkatukityötä vaikka ei ole täysin työtön jos ollenkaan työtön ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä yrittäjätoiminnassa oleva saako palkkatukityötä vaikka ei ole täysin työtön jos ollenkaan työtön ?
Ei saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan täysin työtön ei tavi olla. Siinä on joku sääntö, paljonko saa olla työttömyysaikana töissä niin, että palkkatukioikeus säilyy. Olisiko ainakin ennen ollut max 2 kk töissä viimeisen vuoden aikana tai jotakin sinne päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan täysin työtön ei tavi olla. Siinä on joku sääntö, paljonko saa olla työttömyysaikana töissä niin, että palkkatukioikeus säilyy. Olisiko ainakin ennen ollut max 2 kk töissä viimeisen vuoden aikana tai jotakin sinne päin.
Entä jos on tunteja per pv jossain työssä onko silloin vielä mahd palkkatukityötön muualla ?
- Anonyymi
Juu, työtön työnhakija pitää olla. Lisäksi mielellään pitkäaikaistyötön. Tai ikääntynyt, yli 55 v. Ja lisäksi vaikeasti työllistyvä, sairauksia.
- Anonyymi
ja jos on sairauksia ei ole jäähyaikaa vai ?
- Anonyymi
Vanhoille ja sairaille pieruille ainoa toivo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole toivoa työkoordinaattori palkkaa vaan samoja naamoja, ei ole uusille tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä ne nuoret ja terveetkin on oikeutettuja.
- Anonyymi
Saatan edellä kohdassa 3.2 esittämäni käsityksen kaupungin
työllisyyspalvelujen tietoon.
https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/ratkaisut/-/eoar/6102/2023 - Anonyymi
Miten on jos on jo työssä voiko silti saada palkkatuetun työn lisäksi ? Jos työllistyy yritystoimintaan ei siis päde tuo "kokonaan työtön"
- Anonyymi
Totta mooses
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.64981Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30677- 90665
- 46638
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu24631kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14625Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.68619- 8609
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan82548- 62536
- 44531
- 40526
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47523Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj15515- 56507
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.134488Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13482Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27427Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa46423Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.28411