Sisarukset tässä iässä,

Anonyymi-ap

ihmettelen miten välinpitämättömiä ja vaikka otan yhteyttä eivät vastaa. Onko ikä tehnyt tehtävänsä ja taidan lopettaa yhteydenpidon, antaa olla. Olisko dementia tai muuta, mutta jos ei reagoi mitenkään niin mielestäni on huonoa käytöstä. Vai olisko joku lapsuuden aikainen juttu alkanut vaivaamaan sillä olin lellikki isälleni. Ei liene harvinaista tämä käytös vanhana, kun ollaan taas lapseksi tulossa :)

12

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mun kaikki jälkeläiset ovat tasa-arvoisia rakkaita,
      rakastan jokaista mun sydän käpystäni
      kaikki ovat mun sydän käpysiä
      vaikka yksi rakkaani sydänkäpyseni ei vastaa,
      joka päivä silti muistan häntäki rukouksin

      heille kaikille
      rukoilen laujalta suojelusta
      oieamielisyyttä
      varjelusta johtaa aina okieaan
      varjelusta kaikelta pahalta,
      aamen !

    • Anonyymi

      Kaksi sisarusta alkoi juuri noin erkaantua. Sen huomaa kun juttelee puhelimessa, ettei heitä kiinnosta. Toinen onkin jo pari vuotta sitten kuollut ja toinen on dementikko. Ratkaisin asian niin, että otin vain harvoin yhteyttä, oikeastaan vain jos oli uutisia sukulaisistamme ja muuta asiaa. Kortin laitoin jouluna kun en ole niitä ihmisiä jotka lyö hanskat tiskiin. Jos ei ollut asiaa ja aikaa kului useampi kuukausi, soitin ja kysyin miten voi. Nyt laitan tälle dementikolle kortin ja kirjoitan kirjeen, ei enää ole puhelinta. Minusta on parempi pitää etäisiä ja viileähköjä välejä kuin ei mitään. Koen että teen oikein.
      Kaksi sisarusta on vielä ja pidämme yhteyttä. Se on mukavaa. Saa nähdä tuleeko sama ennenpitkää heidäkin kohdallaan eteeni. Olen itse kuopus.

    • Anonyymi

      Ei iällä ja erkaantumisella ole mitään yhteyttä. Minun sisareni häipyi tietymättömiin kun kohtasi uuden miehen ja jätti perheensä, oltiin silloin alle 4-kymppisiä. Sen koommin ei ole sisko ottanut yhteyttä, lähinnä häissä, ristiäisissä ja hautajaisissa olemme tavanneet, eikä meillä ole mitään puhuttavaa. Olin aikanani todella loukkaantunut, luulin että hän oli paras kaverini, mutta yhtenä päivänä vain en enää saanutkaan puhelimella töistä kiinni, oli lähtenyt eikä uutta työpaikkaansa ilmoittanut. Isämme etsi tyttärensä, mutta me tapasimme vasta kun isä neljän vuoden päästä sairastui ja kuoli. Jos hän ennen minua kuolee en tiedä menenkö hautajaisiin, enhän häntä enää kaipaa, hän itse "tappoi" itsensä meille sisaruksille. Jos menen niin ainoastaa hänen lapsiensa vuoksi, joihin minulla on hyvät välit.

    • Anonyymi

      Ovatko sukuriidat Suomessa yleisempiä kuin muualla ?

      • Anonyymi

        Todennäköisesti ei.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla riidasta kyse vaikka ei pidetä yhteyttä, kuten ylläolevista kirjoituksista ilmenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla riidasta kyse vaikka ei pidetä yhteyttä, kuten ylläolevista kirjoituksista ilmenee.

        Se on totta, ei sitä jatkuvasti jaksa jotain small-talkkia tai höpinöitä.


    • Anonyymi

      Tiedän veljeksiä, jotka ovat tapelleet verissäpäin.

    • Anonyymi

      Kaikilla suomalaisilla ei ole malttia. Heti "uhriudutaan" ja suututaan, jos jotain
      tulee ja ainahan ihmisten välille voi tulla erimielisyyksiä,
      mutta ne pitää selvittää puhumalla. Jotkut ovat niin äkkivääriä
      ja lapsellisia, että näkevät jossain jonninjoutavassa suuren draaman ainekset ja
      pamauttavat: "Sinä et sitten minun haudalleni tule !"
      ja lähtevät ovet paukkuen suutuspäissään ja siihen katkeaa yhteydenpito.

    • Anonyymi

      Meillä pidetään yhteyttä vain silloin kun on oikeeta asiaa eikä jaaritella turhia. Näin on ollut jo vuosikymmenet sanattomasta yhteisestä sopimuksesta.

    • Anonyymi

      Sosiaalinen kanssakäyminen ei ole suosiossa kaikkien suomalaisten
      keskuudessa. Kaikki muu kuin asia on turhaa lörpöttelyä ja niinpä
      suomalaiset tapaavatkin yleensä vain hautajaisissa.

    • Anonyymi

      Olen lopen kyllästynyt sisaruuksiini ja taidan lopettaa osallisumiseni sukujuhliin. Saan hoitaa vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen äitimme haudan eikä kukaan sitä mitenkään sitä huomioi. Muutenkin ovat tyhjästä kateellisia ja ahneita sosialisteja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe