Vydura migreenilääke kokemuksia

Anonyymi-ap

Minulla oli ablaatiosta jäänyt migreeni päälle kolmeksi viikoksi. Miranax vei aurat pois tullakseen uudestaan. Sain candesartan ns. estolääkkeen. Sitä söin vajaan viikon ja sitten vydura tuli uutena.

Otin yhden vydura 75 mg ja tuntui että sillä lähti migreeni.

8nko muilla kokemuksia?

13

10347

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jahaa...

• Anonyymi

Krooninen migreeni jota on hoidettu botox pistoksin lähtee täysin reiluksi 2 vuorokaudeksi vyduralla. Nopeasti ja täysin, hämmentävää.

• Anonyymi

Hmm..

• Anonyymi

Kandesartaani (kauppanimellä Atacand) on angiotensiinireseptorin salpaajiin lukeutuva verenpainelääke. Lääke rentouttaa ja laajentaa verisuonia, mikä saa verenpaineen alenemaan.

• Anonyymi

Sain Vudyran kokeiltavaksi päivystyksessä, seuraavana päivänä tuli kamala allerginen kohtaus, koko kroppa kuumana ja täynnä punaisia sutivia läiskiä. Lisäksi syke 118 levossa aamusta, toinen päivä jatkuu jo. Verenpaineet matalina 90/7. En suosittele, minulla vaikeutti omaa heikkoa oloa ennestäänkin. Ja täytynee kai uudestaan lähteä päivystykseen edellisen päivystysrumban lisäksi.

• Anonyymi

Tuotwselosteessahan lukee että 1/100voi saada allergisen reaktion jolloin tulee lopettaa käyttö välittömästi ja mennä lääkäriin

• Anonyymi

Minulla Vydura teki vaikeahoitoisen migreenin oireettomaksi edellyttäen että otan joka päivä yhden tabletin, hämmentävä olo sillä tähän saakka olen kärsinyt lähes jokapäiväisestä migreenistä yli kymmenen vuotta ja nyt se on vihdoin kurissa 🙂

• Anonyymi

Joka päivä?? Estolääkkeenä se neurologin mukaan saa mennä joka toinen päivä. Kohtauslääkkeenä tarvittaessa, mutta jos joutuu koko ajan popsimaan pitäisi vaihtaa lääkettä? Mulla kuukauden kokeilujakso, 20pv migreeniä ollut kuukauden aikana. Jos toimii, jatketaan, jos ei toimi, uusi lääke käyttöön, joka on taas pistoslääke.

• Anonyymi

Voiko ottaa joka päivä? Minä en tiennyt kuinka usein voi ottaa. Mulla kesti migreeni melkein kaksi viikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka päivä?? Estolääkkeenä se neurologin mukaan saa mennä joka toinen päivä. Kohtauslääkkeenä tarvittaessa, mutta jos joutuu koko ajan popsimaan pitäisi vaihtaa lääkettä? Mulla kuukauden kokeilujakso, 20pv migreeniä ollut kuukauden aikana. Jos toimii, jatketaan, jos ei toimi, uusi lääke käyttöön, joka on taas pistoslääke.

minulla myös joka påivä ja hyvin toimii..krooninen migreeni lähes kadonnut .Aiemmin läpi käyty kaikki biologiset lääkkeet ja kaikki muuta mahdolliset estolääkkeet. Lisäksi botoxit käytössä .Olen erittäin onnellinen ja kiitollinen tästä lääkkeestä

• Anonyymi00013
        Anonyymi kirjoitti:

minulla myös joka påivä ja hyvin toimii..krooninen migreeni lähes kadonnut .Aiemmin läpi käyty kaikki biologiset lääkkeet ja kaikki muuta mahdolliset estolääkkeet. Lisäksi botoxit käytössä .Olen erittäin onnellinen ja kiitollinen tästä lääkkeestä

Minulla on krooninen migreeni ja kaikki biologiset pistoslääkkeet on kokeiltu. Minulla on Vyduraa ja olen aiemmin kokeillut sitä joka toinen päivä samaan aikaan Aimovigin kanssa. Ihmettelen, kun täällä kaksi henkilöä kirjoittaa käyttävänsä sitä joka päivä. Se ei ole virallinen ohje. Onko päivittäisestä käytöstä tullut jotain sivuvaikutuksia? Kela ei varmaan korvaa päivittäistä käyttöä. Minulla Vydura ei auta kohtauslääkkeenä.

• Anonyymi

Ei niin mitään vaikutusta yhden tabletin perusteella. Sama kuin olisin Panadolin ottanut. Harmittaa, koska tosi kallis.

• Anonyymi

Itsellä aurallinen migreeni lähtee vyduralla noin 20-30min lääkkeen ottamisen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      105
      1770
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      44
      1247
    3. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      1179
    4. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      23
      1000
    5. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      172
      849
    6. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      800
    7. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      48
      722
    8. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      201
      713
    9. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      14
      702
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      40
      636
    Aihe