Päivitetty omanapanapailu.

Anonyymi-ap

Sinulla on varsin outo käsitys kaikista mahdollisista asioista.

Kun tunnet yhden köyhäksi olettamasi mopokorjaajan Hua Hinista, ilmoitat asian niin että "ei ole kaksinen thaimaalaisen rooli".

Kun lähikaupasta on maito loppu, kerrot sen olevan loppu koko Thaimaasta. Kun thaimaalaisen minimipalkka on 300 euroa, ilmaiset sen niin että thaimaalaiset tienaavat 300 euroa kuukaudessa ja sillä pitää pärjätä.

Kun keskieläke on Suomessa 1900 euroa, annat ymmärtää ettei se kenelläkään ole suurempi vaan pienempi ja että se on ainoa toimeentulo koska ymmärryksesi mukaan kenelläkään ei ole säästöjä, sijoituksia eikä omia asuntoja.

Matematiikka on todella yksinkertaista, eikä näissä yhden miehen yrityksissä mitään suurta vaihtoa aikaiseksi saa, kun tulonlähde koostuu alle viideosasta myyntivoittoa.

Aikoinaan kun vaihto kävi kymppimillin luokassa, tein useimpina vuosina noin nollatulosta, enkä nostanut koskaan pääomatuloja. Työntekijöiden palkat ja sotukulut oli siitä summasta yli 2 milj €.

Yhden miehen firmana tulos on luokkaa 93% ja nostin pelkästään pääomatuloja kymmenen vuoden ajan. Vasta korona-aikana aloin taas maksaa itselleni palkkaa, koska saan runsaat verovähennykset.

Jos haluat kadehtia touhun rahoittajaa, niin hän tienasi vuosina 2017-2022 vuorokauden jokaisena tuntina 1027 euroa pääomatuloina ja palkkatuloina 250 000 euroa vuodessa siihen päälle.

Viime vuosi oli hänellä heikompi kuin minulla, oli suvantovaihe asuntomyynnissä.

Saariköyhyyden vesipää menee aivan sekasin kun aletaan puhua miljoonista, kun jo ne kuuluisat "tuhannen bahtin aamiaisetkin" saavat pään sekaisin ja kirjoittelemaan asioista joista ei tiedä mitään.

"Mikään kunta, ei edes Vantaa myy kenellekään kerrostaloa joka omilla vuokratuotoillaan kustantaa remontit ja jossa tehty ne perusparannukset"

-Sikäli tuo on totta että ei myy kelle vaan, vaan sellaiselle johon he luottaa koska homma on toiminut aiemminkin ja kontaktia on ollut jo 13 vuotta. Rahoitusmuodolla ei ole väliä ja minä olin siitä poikkeuksellinen tapaus, ettei pankkia tarvittu laisinkaan.

Oli ihan hilkulla etten lainoittanut koko remonttia. Kävi hyvä säkä, sillä korkojen nousu olisi maksanut maltaita. Tosin minulla olisi koko ajan ollut resurssit maksaa laina heti pois.

Olen maksanut omasta pussista kaikki ne asiat, jotka kuuluu taloyhtiölle, eli rappukäytävät, LVI, vesieristeet töineen, kattojen fiksaukset, ikkunat vaihtotöineen, ilmanvaihdon tasapainotuksen, lämmönjakohuoneen päivityksen, alaovet, asfaltoinnit parkkiruutuineen, nurmialueiden kunnostuksen, leikkipaikan uusimisen ja uuden grillikatoksen.

Älä Saarikurjuus opeta isääsi taas naimaan. Se kun todistettavasti osaa jo. On muuten aika helppoa pitää tässä vaiheessa hallituksen kokouksia, kun omistaa 100% asunto-osakeyhtiöstä.

Minä päätän kuka siivoaa, kenet palkkaan isännöitsijäksi ja kenelle annan huollot. Minä päätän miten taloyhtiön kassaa käytetään missä järjestyksessä mihinkin.

En muuten olisi viitsinyt näistä jauhaa, mutta kun aloit kutsua minua "polleilijaksi" ja aloitkin itse polleilemaan 4800 euron eläkkeen korotuksistasi vuositasolla, niin pistin vähän palautetta että ihan hyvin täälläkin pärjätään.

Käytät narsismi- termiä ihan väärissä paikoissa. Aamulenkkeily ja rahan ansaitseminen eivät liity narsismiin millään tavalla.

Rahan käyttämiseen se voi liittyä. Jos käyttäisin rahaa ja aikaa vain itseeni ja pitäisin muita alempina, niin silloin se liittyisi ainakin itsekkyyteen, jos ei narsismiin. Se voisi johtua myös vainoharhaisuudesta, että kokee muiden käyttävän hyväksi.

Minä laitan aina ja kaikessa perheen hyvinvoinnin etusijalle eikä siihen käytetyt rahat ole koskaan harmittaneet. Perheelle ne on nämä talot rakennettu ja autot hommattu vaimollekin. Itselle riittäisi vallan hyvin kaksio nykyaikaisesta kerrostalosta.

Hän pärjäisi ihan kivasti ilman minuakin sillä oli hyvissä tienesteissä kun tavattiin ja oli jo oma maksettu uusi omakotitalokin kaikilla mukavuuksilla, jossa vaan äitinsä asuu nyt.

Se oli varsin hyvin silloin vain 27 vuotiaalta thaimaalaiselta tytöltä ja se ettei ollut panettanut itseään paksuksi millään ohikulkijalla, kuten Saarisuutarin eukko.

2010

1

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljonko tienaat netto hereilläolotunteinasi?

      Seuraavaan kommentointi lienee sallittu:
      Olen maksanut omasta pussista kaikki ne asiat, jotka kuuluu taloyhtiölle, eli rappukäytävät, LVI, vesieristeet töineen, kattojen fiksaukset, ikkunat vaihtotöineen, ilmanvaihdon tasapainotuksen, lämmönjakohuoneen päivityksen, alaovet, asfaltoinnit parkkiruutuineen, nurmialueiden kunnostuksen, leikkipaikan uusimisen ja uuden grillikatoksen.

      LVI-työt kerroit suoritetun ja kylpyhuoneremontit, joihin toki kuuluu vesieristeet, juttusi muuttui taasen.

      Kerroit lämmönjakohuoneen olevan ok, mutta nyt olet sen päivittänyt.

      Olisiko sellainen mahdollista että siirryt kokopäivätoimisesti ufopalstalle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe