STEA:n avustukset

Anonyymi-ap

Sosiaali-ja terveysministeriö jakaa joka vuosi melkein 400 000 000 avustuksia yhdistyksille ja yhteisölle. Tutkikaapa mihin kaikkeen rahaa annetaan. Monessa yhdistyksessä ei ole juuri mitään toimintaa, mutta rahaa haetaan ja saadaan joka vuosi isojakin summia.

Laskin että vuosien 2020-2024 aikana avustuksia on myönnetty yhteensä 1 867 068 000 euroa eli lähes 2 miljardia. Eikö näistä voisi leikata. Varmasti kaikki avustukset eivät ole tarpeellisia jos alettaisiin tutkia, mihin rahat oikeasti menevät.

https://avustukset.stea.fi/

4

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niitähän leikataan. Höh.

• Anonyymi

Näistä avustuksista voisi leikata ainakin puolet pois niin siinä säästyisi heti noin 200 miljoona joka vuosi. Se on valtava summa. Usein kiistellään siitä, mistä saisi 100 miljoonaa nipistettyä niin tässä olisi selvä kohde.

Odotan todella toimia sosiaaliministeri Kaisa Juusolta.

• Anonyymi

Avustuksia leikataan reippaasti yli 100 miljoonaa parin seuraavan vuoden aikana. Sopii ottaa asioista selvää.

• Anonyymi

Hei! Voinko kysyä Sinulta että oletko itse jossain yhdistyksessä mukana joka saa stea:lta avustusta? Jos olet, niin minkälaisessa ja mitä teette avustusrahoilla?

Olisi kiva tietää ihan konkreettisia asioita, mitä avustusrahoilla tehdään. Olen huomannut että yleinen vastaus on, että ne käytetään osallisuuden, toimijuuden ja arjen hallinnan tukemiseen. Tämä teksti on valmiina hakemuksessa eikä sano välttämättä mitään siitä, mihin rahat oikeasti menevät.

Olen itse sitä mieltä, että helposti saatava raha vaan passivoi toimijoita. Silloin asenne ja motivaatio on kohdillaan, kun itse hankitaan rahat toimintaan. Jotain pientä avustusta ymmärrän, mutta nykyisin nämä summat ovat aivan käsittämättömiä mitä jaetaan. Toisten rahaa on niin helppo hakea ja jakaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4928
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1180
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe