Käykö joku IB-lukiota?
Onko niin hyvä kuin puhutaan? Mitä vaaditaan pääsykokeissa ja kuinka hyvää englannin numeroa ja keskiarvoa? Kiitos vastanneille!
IB-lukio
6
2896
Vastaukset
- Sirkku
hain IB-lukioon, pääsystä en vielä tiedä. Pääsykoe oli mielestäni hirveän vaikea! Ainakin matikan osalta. Laskuissa ei saanut käyttää laskinta... Äikässä oli runo, joka piti "purkaa". Englannissa piti vastata kirjeeseen, joka koski jaksamista. Haastattelussa ryhmäosuus ei oikein meillä onnistunut... muutenkin kysyttiin, että miksi tämä lukio ja miksi tämä koulu? Oma lukuaineiden keskiarvo oli jotain 9,1 painotettuna. Englantini on 9...tulokset pitäisi tulla tämän kuun puolella...(alustavat siis)
- askt
onko toi matematiikan koe sellanen monivalinta tehtävä?
- Inkvisiittori
askt kirjoitti:
onko toi matematiikan koe sellanen monivalinta tehtävä?
Matikan koe ei ollut monivalinta..
Minä hain Rovaniemelle, siellä oli
1. äidinkielen runoanalyysi
2. matikka (ilman laskinta)
3. BG/FY/KE, joku näistä piti valita
4. Englannin essee aiheesta
"Opiskelu ja sen tarkoitus"
Itse odotin pääsykokeesta paljon vaikeampaa,
pettymys oli suuri kun huomasin että se oli vain
pirun vaikea..
Lukuaineet 9.0 ja englanti 10
-Inkvisiittori- - p
Inkvisiittori kirjoitti:
Matikan koe ei ollut monivalinta..
Minä hain Rovaniemelle, siellä oli
1. äidinkielen runoanalyysi
2. matikka (ilman laskinta)
3. BG/FY/KE, joku näistä piti valita
4. Englannin essee aiheesta
"Opiskelu ja sen tarkoitus"
Itse odotin pääsykokeesta paljon vaikeampaa,
pettymys oli suuri kun huomasin että se oli vain
pirun vaikea..
Lukuaineet 9.0 ja englanti 10
-Inkvisiittori-mikä oli vaikein kohta?
hitto, pitikö tossa englannin esseessä ihan omasta päästä keksiä se teksti? siis ettei ollu aineistoa? - Inkvisiittori
p kirjoitti:
mikä oli vaikein kohta?
hitto, pitikö tossa englannin esseessä ihan omasta päästä keksiä se teksti? siis ettei ollu aineistoa?Ei ollu aineistoa englannin esseessä.
Mikäkö oli vaikein?
Essee ja runoanalyysi, koska muissa piti vastata oikein, niissä piti vastata paremmin kuin muut..
-juho- - IB-ABIna
Inkvisiittori kirjoitti:
Ei ollu aineistoa englannin esseessä.
Mikäkö oli vaikein?
Essee ja runoanalyysi, koska muissa piti vastata oikein, niissä piti vastata paremmin kuin muut..
-juho-Tosiaan, IB on kyllä tullut harvinaisen tutuksi tässä kolmen viime vuoden aikana, kirjotin nimittäin tänä keväänä juuri ylioppilaaks ja tämän viikon keskiviikkon oli vimppa koe. Vieläkin on ihan käsittämättömän tyhjä olo kun se on aivan yhtäkkiä ohi :) OHI :)
Jep, musta tuntui sillon kolme vuotta sitten että pääsykoe meni huonosti. Ja se meni huonosti, mut siinä pääsykokeessa ei tarvi mitenkään täydellisesti onnistua. Varsinkaan jos on hyvä todistus pohjalla.
En ollut tosiaan ikinä kirjottanut yläasteen aikana yhtään runoanalyysia ja se runoanalyysi pääsykokeessa tuli vähän shokkina.
Mutta tärkeintä on että siinä kirjottaa kaikkia mahdollisia omia ajatuksia mitä se runo tuo mieleen ja mitä se vois tarkoittaa/ symboloida. Käytännössä osoittaa että löytyy aivot (eli niitä hienoja runotermejä kuten alliteraatio, allegoria, konsonanssi, synestesia ja pejoratiivinen ilmaus ei vielä tarvita siinä vaiheessa. Huom, nuo te vielä kyllä IB:llä opitte. Äidinkieli on pakollinen aine ja äidinkieli IB:llä on 100% kirjallisuusanalyysia.)
Pääsykokeista muistan vielä sen hyvin että oli hirveä kiire sitä tehdessä. Sekin tulee vielä teille tutuksi IB:n aikana, IB:n sääntö numero 1 on että kokeissa on niin vähän aikaa kuin mahdollista ettei oppilailla vaan ole pienintäkään mahdollisuutta ajatella asioita. Asiat pitää tulla heti mieleen.
Kuvaavaa on että meillä äidinkielen kirjallisuusesseessä on -oli- aikaa 1½ tuntia. Tossa ajassa pitäs suunnitella se essee kirjottaa about neljä sivua tekstiä musteella.
Mutta se IB:stä.
Suosittelen vain niille, joilla löytyy _paljon_ motivaatiota opiskella. IB ei ole liian vaikea, mutta raskas se on ja teettää paljon työtä.
90% IB:läisistä varmasti miettii jossain vaiheessa lopettamista, tulee hetkiä jolloin tuntuu että ei jaksa. Ei oikeasti jaksa kun on valvonut kaksi viikkoa putkeen. Tulee hetkiä jolloin tuntuu että tässä ei ole mitään järkeä, hyötyä, miksi mä olen täällä? Tulee hetkiä jolloin on todella harmissaan kun kansallisessa lukiossa olevat kaverit juhlivat ja lorvivat - itse vääntää turhilta tuntuvia raportteja, esseitä yms. Niitä IB:llä riittää.
Mutta hyviä puoliakin löytyy: todella erinomaiset, ammattitaitoiset opettajat, mahtava luokkahenki, kivat, kannustavat luokkakaverit.
Eli kolikolla on aina kääntöpuolensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1181578- 771258
Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o351247- 501056
- 61782
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten198755- 29714
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole59705Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol138686Hei, huomenta
Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️65610