Marjasatoa

Anonyymi-ap

Puhdistin tänään tämän kesän ensimmäiset lakat eli hillat. Pienen pieni etana oli marjasankkoon joutunut. Laitoin sen pihanurmikolle. Se näytti pienet sarvensa, tulee siis pouta ja marjat kypsyvät. Hyvä kesä!

122

1416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä vaiheessa vielä on syytä arvioida, että saatetaan saada hyvin marjoja tänä kesänä. Riittää karhuillekin, jotta ei tarvitse tulla ihmisten pihoille aterioimaan. Linnut kanssa syövät marjoja.

      • Anonyymi

        Linnut mitään marjoja syö !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linnut mitään marjoja syö !

        Marjoja ei syö kukaan täyspäinen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et ole siis suolistanut syksyisin riistalintuja koskaan.
        etkä yrittänyt kasvattaa mansikoita, viinimarjoja, karviaisia, tyrnejä, marjatuomipihlajoita (saskatoo), etc.,...

        https://www.suomela.fi/haada-linnut-marjasadon-kimpusta/

        Miten tuo liittyy asiaan ?


    • Anonyymi

      Iso etana nosti sarvensa myös.

      • Anonyymi

        Pitäisi tästä lähteä lakkasuolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi tästä lähteä lakkasuolle.

        Mitä tuota kuuluttamaan mitä on aikomus tehdä tai jättää tekemättä, sen kun painut suolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuota kuuluttamaan mitä on aikomus tehdä tai jättää tekemättä, sen kun painut suolle.

        Pitäähän se vähintään Facebookkiin laittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän se vähintään Facebookkiin laittaa

        Niinku se joku maailman ensimmäinen ihme kun lakkoja löytynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän se vähintään Facebookkiin laittaa

        En ikinä Facebookiin laita mitään omia ruoka-asioitani, marjareissuista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ikinä Facebookiin laita mitään omia ruoka-asioitani, marjareissuista puhumattakaan.

        Jos julkaisisi kaikki vessareissut ja sen sadon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku se joku maailman ensimmäinen ihme kun lakkoja löytynyt

        Oli se minusta ihme, kun pirtin pöydälle oli ilmaantunut sunnuntaiaamuna viiden litran sankko täynnä tuoreita lakkoja. Mistä lie siihen tulleet, kun en ole suon laidassakaan edes käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli se minusta ihme, kun pirtin pöydälle oli ilmaantunut sunnuntaiaamuna viiden litran sankko täynnä tuoreita lakkoja. Mistä lie siihen tulleet, kun en ole suon laidassakaan edes käynyt.

        Hyvä, että joku ahkera poimii lakkoja. Minä en voi mennä suolle ollenkaan.

        Minulla on monta syytä, jotka estävät minua poimimasta marjoja. Ne on kaikki tekosyitä.

        Laiskottaa. Menen sitten, kun pääsen tästä laiskan taudista ensin jotenkin eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli se minusta ihme, kun pirtin pöydälle oli ilmaantunut sunnuntaiaamuna viiden litran sankko täynnä tuoreita lakkoja. Mistä lie siihen tulleet, kun en ole suon laidassakaan edes käynyt.

        Voi kun joku ostaisi lakkoja, mukava on suolla kulkea. Itselle jo poimittu pari sankoa ja nyt sukulaisille, vaan ihme kun meidän suomalaisten marjoja ei kukaan halua ostaa. Kovasti valitetaan, että laiskoja ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos julkaisisi kaikki vessareissut ja sen sadon

        Kyllä ihmisellä ei oo kaikki pöllöt laaaksossa, jos kaikki mitä syö ja "siltä väliltä" paskantaa, pitää koko kansalle toitottaa! Jotakin on ja pahasti vialla!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että joku ahkera poimii lakkoja. Minä en voi mennä suolle ollenkaan.

        Minulla on monta syytä, jotka estävät minua poimimasta marjoja. Ne on kaikki tekosyitä.

        Laiskottaa. Menen sitten, kun pääsen tästä laiskan taudista ensin jotenkin eroon.

        En minäkään uskalla mennä suolle. Minä pärjään karhuja, susia, käärmeitä ja punkkeja. Ja sitä paitsi oravakin tuijotti tuikeasti halkopinon päältä. En kuitenkaan soittanut hätäkeskukseen niin kuin se yksi oli soittanut, kun oli säikähtänyt oravan tuijotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuota kuuluttamaan mitä on aikomus tehdä tai jättää tekemättä, sen kun painut suolle.

        Jäi lause kesken. Minun piti kirjoittaa, pitäisi tästä lähteä lakkasuolle, van kun on kuumetta melkein 39 astetta ja yskittää.

        Nyt ei oo ennää tauti päällä, nyt minä lähen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään uskalla mennä suolle. Minä pärjään karhuja, susia, käärmeitä ja punkkeja. Ja sitä paitsi oravakin tuijotti tuikeasti halkopinon päältä. En kuitenkaan soittanut hätäkeskukseen niin kuin se yksi oli soittanut, kun oli säikähtänyt oravan tuijotusta.

        Minä pelkään karhuja..piti kirjoittaman Mitä tämä kone länkyttää antaisi vain minun länkyttää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmisellä ei oo kaikki pöllöt laaaksossa, jos kaikki mitä syö ja "siltä väliltä" paskantaa, pitää koko kansalle toitottaa! Jotakin on ja pahasti vialla!!!

        No se olikin varmasti sarkasmia mutta jos ottaa kaiken tosissaan niin on jotakin pahasti vialla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi lause kesken. Minun piti kirjoittaa, pitäisi tästä lähteä lakkasuolle, van kun on kuumetta melkein 39 astetta ja yskittää.

        Nyt ei oo ennää tauti päällä, nyt minä lähen.

        Elä tule samalle suolle jos sinussa on ollu korona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään uskalla mennä suolle. Minä pärjään karhuja, susia, käärmeitä ja punkkeja. Ja sitä paitsi oravakin tuijotti tuikeasti halkopinon päältä. En kuitenkaan soittanut hätäkeskukseen niin kuin se yksi oli soittanut, kun oli säikähtänyt oravan tuijotusta.

        No silloin onkin parempi pysyä kotona jos on noin vaikeaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No silloin onkin parempi pysyä kotona jos on noin vaikeaa

        Niin on, ennen minä en pelännyt mittään, helteellä kävelin jopa avojaloin suolla. Nyt ei tulisi mieleenkään. Ennen oli kaikki paremmin, nyt pittää vain valamista outella, kun onneksi eivät kaikki pelkää ja uskaltavat mennä kauaskin suolle. Kyllä minä sitten puhdistan ja laitan marjat pakastimeen.


    • Anonyymi

      Ei ole lakka eikä hilla vaan suomuurain, uskokaa jo tollot.

      • Anonyymi

        Lintti ja suomarja myös!!!


    • Anonyymi

      se tollous on korvien välissä.

    • Anonyymi

      Eipä paljon naurata ,kun on niin surkea mustikkatilanne vaarat aivan tyhjät.
      mistä ennen sai muutaman sankon nyt puoli poimuria.

      • Anonyymi

        Missähän sellaisia vaaroja on mistä ennen sai sankkoja ? Oliko poimuri rälläköity kahtia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän sellaisia vaaroja on mistä ennen sai sankkoja ? Oliko poimuri rälläköity kahtia ?

        Tuossa lukee ihan selvästi että ..muutaman sankon mustikoita. Pittää sen verran mielikuvitusta käyttää, jos toisella sattuu vahingossa joku sana pois jäämään. Elikkä jossain paikoin missä ennen on ollut paljon mustikoita, ei nyt ole yhtään mustikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa lukee ihan selvästi että ..muutaman sankon mustikoita. Pittää sen verran mielikuvitusta käyttää, jos toisella sattuu vahingossa joku sana pois jäämään. Elikkä jossain paikoin missä ennen on ollut paljon mustikoita, ei nyt ole yhtään mustikoita.

        Sulla on sitten lukihäiriö, olemattomia näet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa lukee ihan selvästi että ..muutaman sankon mustikoita. Pittää sen verran mielikuvitusta käyttää, jos toisella sattuu vahingossa joku sana pois jäämään. Elikkä jossain paikoin missä ennen on ollut paljon mustikoita, ei nyt ole yhtään mustikoita.

        Olet varmaan vasemmistolainen jos tekstiä lukiessa ei tarvi välittää faktoista vaan pitää mielikuvitusta käyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa lukee ihan selvästi että ..muutaman sankon mustikoita. Pittää sen verran mielikuvitusta käyttää, jos toisella sattuu vahingossa joku sana pois jäämään. Elikkä jossain paikoin missä ennen on ollut paljon mustikoita, ei nyt ole yhtään mustikoita.

        Mitä tekemistä sankoilla on sen kanssa onko mustikkaa paljon vai vähän.


    • Anonyymi

      Marjoja vaikka kuinka ja paljo muta mihin ne saapi myötyä, kysyn vaan

      • Anonyymi

        Isommat toimijat ostavat sopimusmyyjiltä eli näiltä ulkomaalaisia marjanpoimijoita käyttäviltä tahoilta yksityisiltä ei juurikaan osteta mitään. Torille voi mennä myymään marjoja ja kysellä pienemmiltä yrityksiltä myös marjojen tarvetta tai ilmoitella eri paikoissa kuten kauppojen ilmoitustaulut ja nettien myyntipaikat kuten tori.fi myytävistä marjoista jolloin kotitaloudetkin voivat ostaa niitä.


    • Anonyymi

      Pitäkäähän kiirettä hillan poiminnan kanssa. Nimittäin marjakeisari veti perässään Itäjärven tiellä sata päistä kolonnaa aasialaisia. Hopi hopi...

      • Anonyymi

        Tuskin, pirtissään kuuluu täyspäiväisesti juopottelevan akkasa kanssao.


      • Anonyymi

        Mistähän Aasian maista, Thaimaasta ei oo tullunna vielä yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin, pirtissään kuuluu täyspäiväisesti juopottelevan akkasa kanssao.

        Juuri näin.
        Taasko ne suuret puheet alkaneet.


    • Anonyymi

      Kuukkeli kahto kummasti

      • Anonyymi

        Pääskyn poikanen meinasi lentää minun ohtaan pahki. Selvästi tahallaan.


      • Anonyymi

        No sen voin uskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääskyn poikanen meinasi lentää minun ohtaan pahki. Selvästi tahallaan.

        Naamioitu drooni !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naamioitu drooni !

        Istuin pihajakkaralla ja se ihan niin kuin asetteli ihtesä hyökkäysasentoon navetan luona. Ei muuta kun suoraan minun ohtaa kohti kiihdytti vauhtia. Kerkesin onneksi kumartua ja sain väistettyä. Kamala otus tuo pääskyn poikanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istuin pihajakkaralla ja se ihan niin kuin asetteli ihtesä hyökkäysasentoon navetan luona. Ei muuta kun suoraan minun ohtaa kohti kiihdytti vauhtia. Kerkesin onneksi kumartua ja sain väistettyä. Kamala otus tuo pääskyn poikanen.

        On niitä vaikka kuinka monta. Mihin siivvoon pihakeinun sotkenneet, eikö olisi muuta paikkaa, mihin ne kakkarasa tiputella. On ne yksii terroristeja ja riähkänöetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä vaikka kuinka monta. Mihin siivvoon pihakeinun sotkenneet, eikö olisi muuta paikkaa, mihin ne kakkarasa tiputella. On ne yksii terroristeja ja riähkänöetä.

        Eikö sulla oo keinulle muuta paikkoo ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla oo keinulle muuta paikkoo ?

        Tilaa olisi kyllä muuallakin mutta eiköhän ne löydä sen huussikseen siirsipä tuon vaikka tuonne helevettoon asti. Pirttiinkää ei sitä kehtaa tuoda eikä se sovikkaa. Edes tuolit saan suojiin nostettua ne kun on kevyempiä liikutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaa olisi kyllä muuallakin mutta eiköhän ne löydä sen huussikseen siirsipä tuon vaikka tuonne helevettoon asti. Pirttiinkää ei sitä kehtaa tuoda eikä se sovikkaa. Edes tuolit saan suojiin nostettua ne kun on kevyempiä liikutella.

        Pestävähän se on mäntysuopalla ja painepesurilla kun tietäisi milloin tuo kakkarointi loppuu että ei oo heti uudestaan likainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pestävähän se on mäntysuopalla ja painepesurilla kun tietäisi milloin tuo kakkarointi loppuu että ei oo heti uudestaan likainen.

        Jos ne levittää sitä lintutautia. Pitäisköhän valella bensalla ja poltella koko keinu pois. Kun ei vain tuo mökkikin pala siinä sivussa. Osaa olla hankalata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ne levittää sitä lintutautia. Pitäisköhän valella bensalla ja poltella koko keinu pois. Kun ei vain tuo mökkikin pala siinä sivussa. Osaa olla hankalata.

        Joku neuvoi että ota tuo puskutraktori ja pukkaa koko keinu tuonne pellolle. Voisihan minä sen käymmään saaha ja niin edelleen mutta kun en oo varma miten minä sen saan pysähtymmään, ettei vaan menisi tuonne järveen asti.
        Ei tuokkaa vieras osannu tarkemmin neuvoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pestävähän se on mäntysuopalla ja painepesurilla kun tietäisi milloin tuo kakkarointi loppuu että ei oo heti uudestaan likainen.

        Kyllä se loppuu mun lähtevät muuttomatkalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se loppuu mun lähtevät muuttomatkalle.

        Ne lähtee kohta pois. Vaikka olisi miten lämmintä, niin ne pitää aikatauluistaan kiinni. Kun ovat riittävän vahvoja, niin ne lentää etelään. Sitten pihapiiri hiljenee yhtä-äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne lähtee kohta pois. Vaikka olisi miten lämmintä, niin ne pitää aikatauluistaan kiinni. Kun ovat riittävän vahvoja, niin ne lentää etelään. Sitten pihapiiri hiljenee yhtä-äkkiä.

        Sitten on taas hyvä kun ei luule eikä näe mittään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on taas hyvä kun ei luule eikä näe mittään.

        Niin se on ihan hyvä itekseen saapi möllöttää ihan rauhassa. Se on korpisalojen ihmisen omaa elämää se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on ihan hyvä itekseen saapi möllöttää ihan rauhassa. Se on korpisalojen ihmisen omaa elämää se.

        Se on sitä oikeaa laatuaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä oikeaa laatuaikaa.

        Niitäki möllyköitä täällä riittää


    • Anonyymi

      110 litraa hillaa nöykittynä. Keräyspaikka on salainen. Kävellä ei juurikaan tarvitse. Huomenna uudestaan👍

      • Anonyymi

        Eikö ollut lakat vielä kypsie ?


    • Anonyymi

      Minä keräsin 4 litraa ja monissa lakoissa oli pieniä keltasia matoja eli toukkia, heitin saalin tunkiolle.

      • Anonyymi

        Ei kai lakoissa mitään matoja ole. Olen suurennuslasilla tutkinut enkä ole mitään tuommoista ikinä nähnyt lakoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai lakoissa mitään matoja ole. Olen suurennuslasilla tutkinut enkä ole mitään tuommoista ikinä nähnyt lakoissa.

        No silmännii ol, mitä tuollaista valehtelemaan.


    • Anonyymi

      Ei oo matoja ja tulee runsaasti lakkoja!

      • Anonyymi

        Hyvä. Kerrankin asiallinen kommentti.


    • Anonyymi

      Marjafirmojen edustavat kitisevät ja valittavat kun uhkaavat jäädä ilman marjoja, miksi tilanne on tällainen , siksi että he omaa ahneuttaan ja epärehellisyyttään ovat saaneet tilanteen aikaiseksi.Ala jos olisi toiminut lain pykälien mukaan niin ulkolaisia poimijoita olisi nyt tarpeellinen määrä, kukaan muu ulkopuolinen ei ole aiheuttanut tilannetta.

      • Anonyymi

        Silloin kun tuo ulkomaalaisten poimijoiden tänne tuonti alkoi, sitä jo ihmeteltiin, miten tuo kannattaa. Kyseltiin eikö paikallisille poimijoille kannattaisi paremmin maksaa.

        Nyt tuo sitten tiedetään, miten he sai sen kannattamaan.


    • Anonyymi

      pari litraa keräsin isoja etanoita.....

      • Anonyymi

        Valkosipulivoin kanssa herkkua, keräätkö myös myyntiin, haluaisin ostaa.


    • Anonyymi

      Se tämä yksi, nykyään jo entinen yrittäjä, syyllisti edellistä hallitusta alan vainoamista ja siksi rajoitukset ja vaatimukset ulkolaisten pomijoiden olojen parantamiseksi, nyt meillä on kovin yrittäjä myönteinen hallitus mutta ei sekään sentään ihmiskauppaa hyväksy.

      • Anonyymi

        Marjanpoiminta, kuten mikä tahansa urakkatyö on sellainen, että toiset pärjää, toiset ei. Heikoimmille on pitänyt taata minimiansio, mutta se on sen verran pieni, että ei siitä mitään rahaa jää säästöön, jos Suomessa käyttää rahaa paljon.
        En tiedä mitään muuta alaa, jossa on maksettava minimiansio, vaikka marjat voi myydä mihin haluaa. Ainoa voittaja on ollut mm. torikauppiaat, jotka ovat kierrelleet ostamassa muiden poimijoilta marjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjanpoiminta, kuten mikä tahansa urakkatyö on sellainen, että toiset pärjää, toiset ei. Heikoimmille on pitänyt taata minimiansio, mutta se on sen verran pieni, että ei siitä mitään rahaa jää säästöön, jos Suomessa käyttää rahaa paljon.
        En tiedä mitään muuta alaa, jossa on maksettava minimiansio, vaikka marjat voi myydä mihin haluaa. Ainoa voittaja on ollut mm. torikauppiaat, jotka ovat kierrelleet ostamassa muiden poimijoilta marjoja.

        Etpä paljon sitten tiedä, jos olet palkkatyöläinen niin urakkapalkka ei voi koskaan olla pienempi kuin Tessin minimipalkka meni urakka kuinka huonosti tahansa, tämä on juuri ongelma marjabisneksessä koska siellä ei tunneta minimipalkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjanpoiminta, kuten mikä tahansa urakkatyö on sellainen, että toiset pärjää, toiset ei. Heikoimmille on pitänyt taata minimiansio, mutta se on sen verran pieni, että ei siitä mitään rahaa jää säästöön, jos Suomessa käyttää rahaa paljon.
        En tiedä mitään muuta alaa, jossa on maksettava minimiansio, vaikka marjat voi myydä mihin haluaa. Ainoa voittaja on ollut mm. torikauppiaat, jotka ovat kierrelleet ostamassa muiden poimijoilta marjoja.

        Kaikillehan pitää taata minimipalkka, paljonko se on marjan poiminnassa ¿


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä paljon sitten tiedä, jos olet palkkatyöläinen niin urakkapalkka ei voi koskaan olla pienempi kuin Tessin minimipalkka meni urakka kuinka huonosti tahansa, tämä on juuri ongelma marjabisneksessä koska siellä ei tunneta minimipalkkaa.

        Poimijat eivät ole olleet työsuhteessa kutsujayritykseen, mutta silti heille on pitänyt taata minimiansio, jota ei määrittele mikään tes, vaan sen on määritelleet alaa valvovat viranomaiset. Se ei ole tuntipalkka, vaan päiväkohtainen ansio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikillehan pitää taata minimipalkka, paljonko se on marjan poiminnassa ¿

        Marjanpoiminnassa se on ollut 30 eur/oleskelupäivä + lentolippu ja majoituskustannus. Jos poimija ei tähän ole päässyt, hänelle on pitänyt se maksaa, vaikka poimija olisi siis myynyt marjansa muualle ja ansainnut sieltä jo poiminnallaan rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä paljon sitten tiedä, jos olet palkkatyöläinen niin urakkapalkka ei voi koskaan olla pienempi kuin Tessin minimipalkka meni urakka kuinka huonosti tahansa, tämä on juuri ongelma marjabisneksessä koska siellä ei tunneta minimipalkkaa.

        No etpä itse paljon tiedä, jos et tiedä, että poimijat eivät ole työsuhteessa kutsujayritykseen.
        Kannattaa tutustua alan säädöksiin ja viranomaisohjeisiin ennen, kuin täällä huutelee ihan höpöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etpä itse paljon tiedä, jos et tiedä, että poimijat eivät ole työsuhteessa kutsujayritykseen.
        Kannattaa tutustua alan säädöksiin ja viranomaisohjeisiin ennen, kuin täällä huutelee ihan höpöjä.

        Sehän se onkin ongelma etteivät ole työsuhteessa ! Marjayhtiöiden päätöshän tämä on, aivan kusetusta että tulivat tänne turistiviisumeilla nauttimaan jokahenkilön löyhistä oikeuksista, minkään muun alan töitä ei ole voinut laillisesti tehdä turistiviisumilla ! Eiköhän se olisi ollut enemmin marjayrittäjiän kuin minun tarpeellisempaa tutustua ja varsinkin noudattaa alan säädöksiä ja viranomais ohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se onkin ongelma etteivät ole työsuhteessa ! Marjayhtiöiden päätöshän tämä on, aivan kusetusta että tulivat tänne turistiviisumeilla nauttimaan jokahenkilön löyhistä oikeuksista, minkään muun alan töitä ei ole voinut laillisesti tehdä turistiviisumilla ! Eiköhän se olisi ollut enemmin marjayrittäjiän kuin minun tarpeellisempaa tutustua ja varsinkin noudattaa alan säädöksiä ja viranomais ohjeita.

        PS. minulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia viranomaisten kanssa kuten marjakekkuleilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjanpoiminnassa se on ollut 30 eur/oleskelupäivä lentolippu ja majoituskustannus. Jos poimija ei tähän ole päässyt, hänelle on pitänyt se maksaa, vaikka poimija olisi siis myynyt marjansa muualle ja ansainnut sieltä jo poiminnallaan rahaa.

        Eihän siihen pääse jos marjoista ei makseta juuri mitään, täysin mielivaltainen huijareiden ala, nyt kyllä nillitetään kun pitäisi vähän enemmän maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siihen pääse jos marjoista ei makseta juuri mitään, täysin mielivaltainen huijareiden ala, nyt kyllä nillitetään kun pitäisi vähän enemmän maksaa.

        Kummasti vain suurin osa on tienannut huomattavasti enemmän, kuin tämä minimiansio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siihen pääse jos marjoista ei makseta juuri mitään, täysin mielivaltainen huijareiden ala, nyt kyllä nillitetään kun pitäisi vähän enemmän maksaa.

        Ja siis tuon minimin on saanut, vaikkei olisi poiminut yhtään ainutta marjaa. Että semmonen riistoala tosiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se onkin ongelma etteivät ole työsuhteessa ! Marjayhtiöiden päätöshän tämä on, aivan kusetusta että tulivat tänne turistiviisumeilla nauttimaan jokahenkilön löyhistä oikeuksista, minkään muun alan töitä ei ole voinut laillisesti tehdä turistiviisumilla ! Eiköhän se olisi ollut enemmin marjayrittäjiän kuin minun tarpeellisempaa tutustua ja varsinkin noudattaa alan säädöksiä ja viranomais ohjeita.

        No eipä ole marja-alan yritysten päätös. Vaan viranomaiset on määritelleet alan käytännöt. Se, että joku suureen ääneen huutaa, että ei työsuhdetta, ei tarkoita sitä, että kaikki yritykset olisivat sitä mieltä.
        Kyllä tällä palstalla ollaan ihan pihalla koko alasta. Huomaa kommenteista, että asioihin ei ole perehdytty ollenkaan ja uskotaan sokeasti, mitä media julkisuuteen syöttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se onkin ongelma etteivät ole työsuhteessa ! Marjayhtiöiden päätöshän tämä on, aivan kusetusta että tulivat tänne turistiviisumeilla nauttimaan jokahenkilön löyhistä oikeuksista, minkään muun alan töitä ei ole voinut laillisesti tehdä turistiviisumilla ! Eiköhän se olisi ollut enemmin marjayrittäjiän kuin minun tarpeellisempaa tutustua ja varsinkin noudattaa alan säädöksiä ja viranomais ohjeita.

        Nimenomaan, se on se ongelma, että ala on hyväksynyt tällaisen ihmeellisen sekamallin, jossa poimijalla ei ole mitään velvollisuuksia, vain pelkkiä oikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se onkin ongelma etteivät ole työsuhteessa ! Marjayhtiöiden päätöshän tämä on, aivan kusetusta että tulivat tänne turistiviisumeilla nauttimaan jokahenkilön löyhistä oikeuksista, minkään muun alan töitä ei ole voinut laillisesti tehdä turistiviisumilla ! Eiköhän se olisi ollut enemmin marjayrittäjiän kuin minun tarpeellisempaa tutustua ja varsinkin noudattaa alan säädöksiä ja viranomais ohjeita.

        Vaikutat himppusen agressiiviselta, kannattaa vaikka miettiä välillä jotain kivoja asioita, ettet myrkytä mieltäsi ihan kokonaan. Tuntuu pahalta sinun puolesta, miten hankala sinulla on varmasti koko ajan olla ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tuon minimin on saanut, vaikkei olisi poiminut yhtään ainutta marjaa. Että semmonen riistoala tosiaan.

        No kauankos tuo minimi vaatimus on ollut voimassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tuon minimin on saanut, vaikkei olisi poiminut yhtään ainutta marjaa. Että semmonen riistoala tosiaan.

        Montako thaimaalaista on mahtunut olla niitä joita poimiminen ei kiinnosta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tuon minimin on saanut, vaikkei olisi poiminut yhtään ainutta marjaa. Että semmonen riistoala tosiaan.

        Silloinhan olisi kannattanut palkata suomalaisia jotka eivät poimi yhtään, ei olisi tarvinnut maksaa matkaluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat himppusen agressiiviselta, kannattaa vaikka miettiä välillä jotain kivoja asioita, ettet myrkytä mieltäsi ihan kokonaan. Tuntuu pahalta sinun puolesta, miten hankala sinulla on varmasti koko ajan olla ❤️

        Niin, mieti vaikka sitä miten thaikut elävät leveästi nyt marjarahoillaan, on palatsit, limousiinit ja palveluskuntaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat himppusen agressiiviselta, kannattaa vaikka miettiä välillä jotain kivoja asioita, ettet myrkytä mieltäsi ihan kokonaan. Tuntuu pahalta sinun puolesta, miten hankala sinulla on varmasti koko ajan olla ❤️

        Mikäpä tässä minulla, en ole koskaan kusettanut ketään, en ole ollut protestilistoilla enkä oletehnyt konkursseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti vain suurin osa on tienannut huomattavasti enemmän, kuin tämä minimiansio.

        On kyllä sitten kummaa, minkä tähe niitä ei sitten nyt ole täällä tarpeeksi jos kaikki asiat olivat mallillaan, oliko oikeudenkäynnit vaan ajojahtia rehellisiä yrittäjiä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä ole marja-alan yritysten päätös. Vaan viranomaiset on määritelleet alan käytännöt. Se, että joku suureen ääneen huutaa, että ei työsuhdetta, ei tarkoita sitä, että kaikki yritykset olisivat sitä mieltä.
        Kyllä tällä palstalla ollaan ihan pihalla koko alasta. Huomaa kommenteista, että asioihin ei ole perehdytty ollenkaan ja uskotaan sokeasti, mitä media julkisuuteen syöttää.

        Nythän nuo viranomaiset ovat juuri määritelleet alan käytännöt rikoliisiksi ! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kauankos tuo minimi vaatimus on ollut voimassa ?

        Useita vuosia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän nuo viranomaiset ovat juuri määritelleet alan käytännöt rikoliisiksi ! 🤣

        Niinpä, eikö olekin mielenkiintoista, että viranomaisohjeet onkin nyt rikollista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan olisi kannattanut palkata suomalaisia jotka eivät poimi yhtään, ei olisi tarvinnut maksaa matkaluja.

        Sitä laitosta, joka sen tekee, sanotaan kelaksi, eikä sillä ole marjojen kanssa mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäpä tässä minulla, en ole koskaan kusettanut ketään, en ole ollut protestilistoilla enkä oletehnyt konkursseja.

        Kannattaa sitten olla kiitollinen ja käyttäytyä myös niin. Vaikutat kirjoitustesi perusteella todella siltä, että olet joko katkera tai jotenkin traumatisoitunut. Toivottavasti et pura pahaaoloasi omiin perheenjäseniisi tai muihin läheisiisi.
        En ole itse suomussalmelainen, mutta tuollainen pahansuopuus kuuluu täällä kovin monen suusta, se on harmillista.
        Toivon sinulle kuitenkin paljon hyvää elämääsi, että pääsisit irti tuosta olosta. Siunausta ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä laitosta, joka sen tekee, sanotaan kelaksi, eikä sillä ole marjojen kanssa mitään tekemistä.

        Eikä sanota vaan Kelaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa sitten olla kiitollinen ja käyttäytyä myös niin. Vaikutat kirjoitustesi perusteella todella siltä, että olet joko katkera tai jotenkin traumatisoitunut. Toivottavasti et pura pahaaoloasi omiin perheenjäseniisi tai muihin läheisiisi.
        En ole itse suomussalmelainen, mutta tuollainen pahansuopuus kuuluu täällä kovin monen suusta, se on harmillista.
        Toivon sinulle kuitenkin paljon hyvää elämääsi, että pääsisit irti tuosta olosta. Siunausta ❤️

        Olen tosiaan hieman katkera, en oman elämäni suhteen vaan siitä miten noita oppimattomia, köyhiä ja tietämättömiä thaimaalaisia on kohdeltu ahneitten ihmisten taholta niin täällä kuin heidän kotimaassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, eikö olekin mielenkiintoista, että viranomaisohjeet onkin nyt rikollista toimintaa.

        Saathan tuota selitellä jos se lohduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tosiaan hieman katkera, en oman elämäni suhteen vaan siitä miten noita oppimattomia, köyhiä ja tietämättömiä thaimaalaisia on kohdeltu ahneitten ihmisten taholta niin täällä kuin heidän kotimaassaan.

        Enemmän kuulostaa siltä, että omassa elämässäsi on tapahtunut jotain, miksi haluat puhua rumasti. En ala asiasta kanssasi inttämään, mutta ammattilaisena sen huomaa aika selvästi.
        Hienoa kuitenkin, että ajattelet myös muiden ihmisten hyvinvointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän kuulostaa siltä, että omassa elämässäsi on tapahtunut jotain, miksi haluat puhua rumasti. En ala asiasta kanssasi inttämään, mutta ammattilaisena sen huomaa aika selvästi.
        Hienoa kuitenkin, että ajattelet myös muiden ihmisten hyvinvointia.

        Minkähän alan ammattilaisesta mahtaa olla kyse, ei kai vaan marjarovous?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän kuulostaa siltä, että omassa elämässäsi on tapahtunut jotain, miksi haluat puhua rumasti. En ala asiasta kanssasi inttämään, mutta ammattilaisena sen huomaa aika selvästi.
        Hienoa kuitenkin, että ajattelet myös muiden ihmisten hyvinvointia.

        Älä, kuulostaako, kuulostele ihan rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän kuulostaa siltä, että omassa elämässäsi on tapahtunut jotain, miksi haluat puhua rumasti. En ala asiasta kanssasi inttämään, mutta ammattilaisena sen huomaa aika selvästi.
        Hienoa kuitenkin, että ajattelet myös muiden ihmisten hyvinvointia.

        Niitä näitä kaalinpäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjanpoiminnassa se on ollut 30 eur/oleskelupäivä lentolippu ja majoituskustannus. Jos poimija ei tähän ole päässyt, hänelle on pitänyt se maksaa, vaikka poimija olisi siis myynyt marjansa muualle ja ansainnut sieltä jo poiminnallaan rahaa.

        Nekö välittäjät kustantavat ihan ite majotuksen ja auton käytön eivätkä velota mitään poimijoilta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tuon minimin on saanut, vaikkei olisi poiminut yhtään ainutta marjaa. Että semmonen riistoala tosiaan.

        Ompa taikuilla jotka eivät kehtaa yhtään poimia surkia lomakohde , tulevat korpiin syöpäläisten syötäviksi.


    • Anonyymi

      Montako rehellistä marjayrittäjää sopii mopoautoon ? Ihan jokainen ja tilaa vielä jääkin.

    • Anonyymi

      Hienoa.

    • Anonyymi

      Eipä oo enää kauniit ja rohkeat perre kylillä nokka pytyssöä kulkenut, mikä lie syynä.😁

      • Anonyymi

        Nurkan vieruksia kulkoo .🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Soilla on paljon sinilevää

      • Anonyymi

        Eikö se yleensä ole järvissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se yleensä ole järvissä?

        On kyllä en oo koskaan ennen suolla nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä en oo koskaan ennen suolla nähnyt.

        Minä oon rimmillä nähnynnä kymmenie vuosie, ei oo uutta.


    • Anonyymi

      Ihan oikein että joppikset on ryöstäneet taikuja mitäs ovat niin tyhmiä 🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Jopit ovat niin rehellisiä ettei oo tosikaan.

      • Anonyymi

        Ja hyviä tekemään konkursseja. Useita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyviä tekemään konkursseja. Useita.

        Kehuu jotta ite nyt soilla laukkouaa ja tienaa ihan mahottomasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyviä tekemään konkursseja. Useita.

        Amatimies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehuu jotta ite nyt soilla laukkouaa ja tienaa ihan mahottomasti

        Sossun luukulta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyviä tekemään konkursseja. Useita.

        Jokainen on jossain asiassa hyvä


    • Anonyymi

      Suot lainehtii keltasenaan, mänkäähän hakemaan.

      • Anonyymi

        Laitoin jo kahdeksan litran sankollisen lakkoja rasioihin ja pakastimeen. Nyt ei tarvitse stressata lakkojen poiminnasta van voihan noita vielä poimia jos kohille sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin jo kahdeksan litran sankollisen lakkoja rasioihin ja pakastimeen. Nyt ei tarvitse stressata lakkojen poiminnasta van voihan noita vielä poimia jos kohille sattuu.

        Ihmiset kyllä saapi tänäkin vuonna tarvittamat marjat joko ite keräämällä tai poimijoilta suoraan ostamalla, teollisuus ei ehkä saa tarpeeksi, en oo huomannu että olisivat tehneet mitään ulkolaisten poimijoiden vajeen täyttämiseksi, luottavat varmaan valtion rahalliseen tukeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset kyllä saapi tänäkin vuonna tarvittamat marjat joko ite keräämällä tai poimijoilta suoraan ostamalla, teollisuus ei ehkä saa tarpeeksi, en oo huomannu että olisivat tehneet mitään ulkolaisten poimijoiden vajeen täyttämiseksi, luottavat varmaan valtion rahalliseen tukeen.

        Kahteleppa tarkemmin,kyllä niitä jo näkyy hommissa olevan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahteleppa tarkemmin,kyllä niitä jo näkyy hommissa olevan!

        No on mutta onko lie tarpeeksi vai turhaanko pelkäävät etteivät saa tarpeeksi marjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahteleppa tarkemmin,kyllä niitä jo näkyy hommissa olevan!

        Vai on hommissa, eihän ne jopparin mukaan tee mitään muuta kuin nostavat kallista takuupalkkaa. 🤣


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2873
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      261
      1206
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1201
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      983
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      46
      875
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      858
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      769
    Aihe