Aseen kuljetus joukkovälineessä

Anonyymi-ap

Saako uuden aselain mukaan kuljettaa esim. pienoiskivääriä asepussissaan bussissa tai paikallisjunassa? En asu pk- seudulla jos se nyt mihinkään vaikuttaa.

15

1354

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksei saisi? Vai onko aseen ostavan ostettava myös auto...

• Anonyymi

Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.

Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.

Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?

Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰

En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.

Jos olet vain niin epäilyttävän näköinen ...

• Anonyymi

32 vuotta olen omistanut aseita ja koskaan ei ole lupia kyselty. Ei edes nuorena kun polkupyörällä piti metsällä käydä kun ei ollut vielä autoa eikö ollut varaa ostaa mopoakaan.

• Anonyymi

Riippuu aikasten paljon asuinpaikastakin, kyselläänkö lupia vai ei.

• Anonyymi

Minä ainakin olen matkustanut bussilla haulikko pussissa sorsastamaan maalle.
      Ketään ei ole kiinnostanut.En tosin asukaan helsingissä.

• Anonyymi

Monesti täältä etelästä oon. Lähtenyt metsälle pohjoiseen polkupyörä pyssy reppu on matkassa kulkenut .junalla Rovaniemelle siitä bussilla eteenpäin ja polkupyörällä oo. Jatkanut siihen mihin on bussi jättänyt hyvin on reissut sujuneet eikä oo kukaan kysellyt.

• Anonyymi

Joo, ei niitä lupia silloin 1960-luvulla kyselty, oi niitä aikoja........

• Anonyymi

Itse olen kuljettanut ilman aselupaa, ja puku oli päällä.
      Intin oli puku ja ase oli 7.62 rk 62.
      Kukaan ei kysynyt mitään.

• Anonyymi

Onhan näitä tilanteita ollut montakin kun joku vauhko on soittanut hätäkeskukseen kun on nähnyt jonkun liikkuvan aseoussin kanssa. Meilläkin päin tuli poliisille hälytys persusteella "joku liikkuu kaupungilla aseen kanssa".... mies oli kantanut aseen asepussissa autoon parkkipaikalle kun oli lähdössä metsälle.

• Anonyymi

Aseen kuljettaminen vaatii hieman pelisilmää. Asepussiksi kannattaa valita joku suorakaiteen muotoinen suojus. Silloin kukaan ei pysty sanomaan onko pussissa jokin soitin, sählymailat tms. Jos kantaa perinteistä sepussia, niin aika todennäköisesti joku siitä herostuu ja alkaa aukoa päätään. Aseen kuljettaminen julkisella paikalla on sallittua kunhan sille on laillinen syy esim. ampumaradalle meno tms. Lentokone ja laivakuljetus vaatii yhteydenoton esin. varustamoon ja sieltä ohjeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1570
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      103
      782
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      598
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe