Aseen kuljetus joukkovälineessä

Anonyymi-ap

Saako uuden aselain mukaan kuljettaa esim. pienoiskivääriä asepussissaan bussissa tai paikallisjunassa? En asu pk- seudulla jos se nyt mihinkään vaikuttaa.

10

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksei saisi? Vai onko aseen ostavan ostettava myös auto...

      • Anonyymi

        Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.

        Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.

        Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?

        Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰

        En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.

        Jos olet vain niin epäilyttävän näköinen ...


    • Anonyymi

      32 vuotta olen omistanut aseita ja koskaan ei ole lupia kyselty. Ei edes nuorena kun polkupyörällä piti metsällä käydä kun ei ollut vielä autoa eikö ollut varaa ostaa mopoakaan.

      • Anonyymi

        Riippuu aikasten paljon asuinpaikastakin, kyselläänkö lupia vai ei.


    • Anonyymi

      Minä ainakin olen matkustanut bussilla haulikko pussissa sorsastamaan maalle.
      Ketään ei ole kiinnostanut.En tosin asukaan helsingissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe