Aseen kuljetus joukkovälineessä

Anonyymi-ap

Saako uuden aselain mukaan kuljettaa esim. pienoiskivääriä asepussissaan bussissa tai paikallisjunassa? En asu pk- seudulla jos se nyt mihinkään vaikuttaa.

15

785

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksei saisi? Vai onko aseen ostavan ostettava myös auto...

• Anonyymi

Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.

Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.

Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?

Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰

En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.

Jos olet vain niin epäilyttävän näköinen ...

• Anonyymi

32 vuotta olen omistanut aseita ja koskaan ei ole lupia kyselty. Ei edes nuorena kun polkupyörällä piti metsällä käydä kun ei ollut vielä autoa eikö ollut varaa ostaa mopoakaan.

• Anonyymi

Riippuu aikasten paljon asuinpaikastakin, kyselläänkö lupia vai ei.

• Anonyymi

Minä ainakin olen matkustanut bussilla haulikko pussissa sorsastamaan maalle.
      Ketään ei ole kiinnostanut.En tosin asukaan helsingissä.

• Anonyymi

Monesti täältä etelästä oon. Lähtenyt metsälle pohjoiseen polkupyörä pyssy reppu on matkassa kulkenut .junalla Rovaniemelle siitä bussilla eteenpäin ja polkupyörällä oo. Jatkanut siihen mihin on bussi jättänyt hyvin on reissut sujuneet eikä oo kukaan kysellyt.

• Anonyymi

Joo, ei niitä lupia silloin 1960-luvulla kyselty, oi niitä aikoja........

• Anonyymi

Itse olen kuljettanut ilman aselupaa, ja puku oli päällä.
      Intin oli puku ja ase oli 7.62 rk 62.
      Kukaan ei kysynyt mitään.

• Anonyymi

Onhan näitä tilanteita ollut montakin kun joku vauhko on soittanut hätäkeskukseen kun on nähnyt jonkun liikkuvan aseoussin kanssa. Meilläkin päin tuli poliisille hälytys persusteella "joku liikkuu kaupungilla aseen kanssa".... mies oli kantanut aseen asepussissa autoon parkkipaikalle kun oli lähdössä metsälle.

• Anonyymi

Aseen kuljettaminen vaatii hieman pelisilmää. Asepussiksi kannattaa valita joku suorakaiteen muotoinen suojus. Silloin kukaan ei pysty sanomaan onko pussissa jokin soitin, sählymailat tms. Jos kantaa perinteistä sepussia, niin aika todennäköisesti joku siitä herostuu ja alkaa aukoa päätään. Aseen kuljettaminen julkisella paikalla on sallittua kunhan sille on laillinen syy esim. ampumaradalle meno tms. Lentokone ja laivakuljetus vaatii yhteydenoton esin. varustamoon ja sieltä ohjeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      140
      1757
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      269
      897
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      34
      789
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      65
      677
    5. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      651
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      29
      651
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      5
      644
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      626
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      600
    10. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      592
    Aihe