Aseen kuljetus joukkovälineessä

Anonyymi-ap

Saako uuden aselain mukaan kuljettaa esim. pienoiskivääriä asepussissaan bussissa tai paikallisjunassa? En asu pk- seudulla jos se nyt mihinkään vaikuttaa.

10

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksei saisi? Vai onko aseen ostavan ostettava myös auto...

• Anonyymi

Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä se auto on ostettava myös, toki jos pitää jatkuvaa lupien tivaamista viihdyttävänä kokemuksena niin silloin auto ei ole välttämättömyys.

Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäpä olen kuljettanut niin bussissa kuin junassakin pitkää aseta vuosikymmeniä tavaliseen asepussin pakattuna. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään.

Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko virkapuku päällä vai "siviiliasussako" kuljit ?

Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Frakissa kuljin. Aseen kuljettaminen julkisisa, aselaista löytyy miten toimitaan. Nykyisin suositus on kovaaselaukku. Erä lehdestä löytyy Pekka Suurosen juttu asiasta. 🐰🐰🐰

En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En väittänyt, ettei julkisissa saisi asetta tietyin ehdoin kuljettaa, lupien tivaaminen vain turhauttaa, tosin tivaamista on tapahtunut 21 kk n vain 3 kertaa, ei kovin miellyttävää kun virkapukuinen poliisi tarkistaa lupia ja se toinen "konsttaappeli" tekee samalla lisäkysymyksiä.. kelpaa siinä muiden matkustajien ihmetellä.
        Käsiaseiden lupia ei ole kyselty, ne kun ovat kulkeneet isossa urheilulaukussa.

Jos olet vain niin epäilyttävän näköinen ...

• Anonyymi

32 vuotta olen omistanut aseita ja koskaan ei ole lupia kyselty. Ei edes nuorena kun polkupyörällä piti metsällä käydä kun ei ollut vielä autoa eikö ollut varaa ostaa mopoakaan.

• Anonyymi

Riippuu aikasten paljon asuinpaikastakin, kyselläänkö lupia vai ei.

• Anonyymi

Minä ainakin olen matkustanut bussilla haulikko pussissa sorsastamaan maalle.
      Ketään ei ole kiinnostanut.En tosin asukaan helsingissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7296
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3741
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3269
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      236
      2421
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2135
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1988
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1879
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1852
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1753
    Aihe