Mitenkähän tarkka seula mahtaa hyvinvointiplaveluihin olla haettaessa, onko pieni seksuaalirikostuomio este saada töitä?
Hyvinvointialueen rekryt.
33
773
Vastaukset
- Anonyymi
On ehdottomasti ei mitään asiaa hoitotöihin. Et edes siivouspuolelle pääsisi ainakaan laitoksiin. Niissä on avuttomia ihmisiä, jotka ei kykene puolustautumaan. Pitäisi olla sellaisia, jotka vaikka kävelykepillä sinua kumauttaisi, jos et ihmisiksi olisi.
- Anonyymi
Noh, minä en ole ikinä sellaisessa työssä ollut, en aio ikinä sellaisessa työssä, minulla ei koskaan ole ollut seksuaalirikostuomiota, enkä aio sellaista koskaan hankkiakkaan.
Mutta joku muu taitaa...
Että kumattelehan vaan itseäsi.
- Anonyymi
Riippuu varmaan siitä, millainen rikosasia siinä on kyseessä. En tiedä, mutta varmaan he tietää, jotka asioista päättävät.
- Anonyymi
Mikähän on pieni seksuaalirikos!
- Anonyymi
Aloituksessa ei lue että pieni seksuaalirikos, vaan pieni seksuaalirikostuomio,
Seksuaalirikoksia on lakiin kirjattu monia, niistä tuomnitaan eri suusruisia tuomioita, ne on sanktioitu eri tavoin.
Pieni tuomio on vähäinen sakko. - Anonyymi
Aika kauhea ajatus että pidät alaikäisen raiskausta pienen tuomion arvoisena.
Ihmiset ovat kyllä sairaita nykypäivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa ei lue että pieni seksuaalirikos, vaan pieni seksuaalirikostuomio,
Seksuaalirikoksia on lakiin kirjattu monia, niistä tuomnitaan eri suusruisia tuomioita, ne on sanktioitu eri tavoin.
Pieni tuomio on vähäinen sakko.Katsoiko sillä silmällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoiko sillä silmällä
En tiedä kuka on katsonut ja mitä.
Mutta epäilen ette sinä katsonut millään silmällä noita tekstejä tai ainakaan ymmärtänyt lukemaasi. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kuka on katsonut ja mitä.
Mutta epäilen ette sinä katsonut millään silmällä noita tekstejä tai ainakaan ymmärtänyt lukemaasi. :)Hahaa ei pidä aina olla niin tosissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa ei pidä aina olla niin tosissaan.
Sillähän minä sen hymiön juuri laitoin loppuun että ymmärrät minun olevan tosissani.
- Anonyymi
Liekö kyselijä oman tyttärensä raiskauksesta tuomittu kusipää, joka ilkesi vielä ilmestyä takaisin tänne? Kiviauton rattiinkaan ei taida enää kelvata. Eikä todellakaan ole asiaa mihinkään, missä voi törmätä yhteenkään ihmiseen.
- Anonyymi
En tiedä tuosta mitään, mutta epäilen, että viestiketjun aloittaja ei itse ehkä ole se rikoksesta tuomittu. Saattaa olla joku muu, joka tietää sellaisen tapauksen ja että sen tekijä on saanut työpaikan kyseisestä " firmasta". Näin epäilen, saatan olla väärässäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä tuosta mitään, mutta epäilen, että viestiketjun aloittaja ei itse ehkä ole se rikoksesta tuomittu. Saattaa olla joku muu, joka tietää sellaisen tapauksen ja että sen tekijä on saanut työpaikan kyseisestä " firmasta". Näin epäilen, saatan olla väärässäkin.
Epäilyksesi on oikean suuntainen.
Ihmetyttää ihmisten asenne, jos kysyn jotain asiaa liittyen seksuaalirikokseen on kaikkien asenne heti että olisin itse seksuaalirikollinen.
Ja tuolla aiemmin joku kysyi että mikä on pieni seksuaalirikostuomio, niin lukaise laki niin huomaat että seksuaalirikoksia on monenlaisia ja niistä tuomitaan hyvin erilaisia rangaistuksia, oletettavasti pieni tuomio merkitseisi muutaman satasen sakkoa ja merkintää rikostaustaotteeseen, joka lain mukaan tulisi uusilta työntekijöiltä tarkistaa, mutta luulen ettei hyvinvointialue tarkista. - Anonyymi
Tuskinpa, koska minulla ei ole tytärtä eikä rikostuomiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seli seli…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ehkä kannata tuollaisista asioista tänne kirjoittaa. Voit tulla hyvin helposti loukatuksi ja varmaan ymmärrät, että ihmiset on vihaisia jo pelkästään tuon sanan kuultuaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seli seli…
Höpö höpö🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ehkä kannata tuollaisista asioista tänne kirjoittaa. Voit tulla hyvin helposti loukatuksi ja varmaan ymmärrät, että ihmiset on vihaisia jo pelkästään tuon sanan kuultuaankin.
No eihän niistä koskaan synny keskustelua jos niistä ei kirjoiteta.
Lähinnä huvittaa ihmiseten lukutaidottumuus ja hyökkäävä asenne kun eivät ymmärrä lukemaansa ja hyökkäävät keskustelija kohtaan, vaikka kyseessä voi hyvinkin olla uhri eikä tekijä.
- Anonyymi
Aloittajalla on tyttäriä ja epäilys on...
- Anonyymi
Höpöhöpö jälleen, luulen että muistaisin jos olisin kantanut synnyttänyt tyttären tai jopa useamman.
Kun on noin varma tieto minun lapsistani niin varmaan osaat myös nimetä tyttärieni isät.
- Anonyymi
Insestiä harjoittanut
- Anonyymi
Se joka toisia haukkuu on itse, haluatko ehkä kertoa lisää fantasioistasi näin julkisesti?
- Anonyymi
Kun joku seula olisikin.
- Anonyymi
Kuka tahansa kelpaa.
- Anonyymi
Riittää jos on liikennelupa ja kommunisti.
- Anonyymi
Kuka tahansa todella kelpaa. Siellä on jos minkä sortin pikkurikollisten. Eihän esim. toisen naisen vainoamista pidetä edelleenkään isona rikoksena, vaikka siihen liittyisi asiakirjojen väärentämistä, valehtelua jne.
- Anonyymi
Pikkuisen seksirikollinen? vähän kärkeä kastanut :D
- Anonyymi
Luehan uudetaan, siellähän mainitaan pieni tuomio, ei pieni rikos.
Lisäksi voit lukea laista seksuaalirikoksia koskien, siellä mainitaan useita eri seksuaalirikoksia ja niistä on mahdollista tuomita erilaisia rangaistuksia, ne on sanktioitu eri tavoin, eli näin puhekielessä voidaan puhua eri suuruisista rikoksita.
Esimerkiksi seksuaalinen ahdistelu on hyvin eri suuruisesti rangaistava kuin raiskaus.
- Anonyymi
Riippuu oletko Jymyläisiä!? Jos olet ei tuomioilla ole vaikutusta. Hymyileehän meillä leveästi alakoulun rehtorikin, joka on tuomittu TÖRKEISTÄ rikoksista.
- Anonyymi
Ei ole meillä semmosta! Huhu puhetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole meillä semmosta! Huhu puhetta.
Se on helppo tarkistaa oikeuden pöytäkirjoista kun tietää tuomio päivän.
- Anonyymi
Löytyypä nuo nimen ja tuomiot monestakin paikasta. Hakusanaksi vaan, pesäpallon sopupelit jaTuomiot. Siellähän ne, "oman kylän sankarit" loistaa runsaudellaan.
- Anonyymi
Eihän noissa yhdenkään tuomitun joukkueena ole Sotkamon Jymy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389