Ihmettelen Helsingin yliopiston markkinointiviestintää. Laajasti on tiedossa, että opiskelijoista huomattavasti suurempi osuus on naisia kuin miehiä. Alemman tutkinnon suorittaneista yli 70 % on naisia. Edelleen Helsingin yliopisto ainakin omasta mielestään on hoitanut tasa-arvoasiat mallikkaasti. Kuitenkaan opiskelijarekrytointiin suuntautuva markkinointiviestintä ei osoita vähäisintäkään merkkiä siitä, että opiskelijoiden vinoutunutta sukupuolijakaumaa yritettäisiin oikaista. Markkinointimielessä julkaistut opiskelijatarinat ovat kerta toisensa jälkeen naisopiskelijoiden tarinoita jne. Miten voi olla, että yliopiston toiminta on näin ilmiselvän kaksinaismoralistista.
HY: opiskelijoista enemmistö naisia silti markkinointi painottuu edelleen naisiin
32
1430
Vastaukset
- Anonyymi
Se on sitä feminismiä, jota markkinoidaan tasa-arvona.
Kohta ne keksii muuttaa senkin vielä tähän uudempaan versioon, eli intersektionaaliseksi. Silloin lisätoimet kohdistuu mustien, romaneiden, saamelaisten, homojen ja invalidien houkuttelemiseksi, mutta ei miesten - eikä varsinkasn valkoisten miesten. - Anonyymi
Mitä väliä sillä on, ovatko opiskelijat miehiä vai naisia tai kenties muita? Samoin ehdoin sinne kaikki sukupuolet pääsevät tai jäävät pääsemättä.
Miesten suorituskyky ei näytä riittävän yliopistoon pääsemiseen yhtä usein kuin naisten. Niitä muita tilasto ei taida tuntea?- Anonyymi
Mitä väliä on silläkään, ovatko pörssiyhtiöiden hallituksen jäsenet miehiä vai naisia! Mutta niinpä vain pörssiyhtiöiden hallituspaikkoja koskien on oikein EU-tason säädökset. Taas ollaan tässä samassa tilanteessa: kun naiset ovat vähemmistönä, saamme säädöksiä, kiintiöitä ja toimenpiteitä. Kun miehet ovat vähemmistönä, asia haudataan. Että sellaista tasa-arvoa. Näinhän se menee feministisessä Suomessa ja feministisessä EU:ssa. Valta-asemassa oleva feminismi näyttää kyynärpäätaktisen luonteensa, mutta sen näkemiseksi pitää ottaa feministiset silmälasit pois omilta silmiltä.
- Anonyymi
Jälleen (24.7.) tuli sosiaalisen median syötteeseen Helsingin yliopiston naisopiskelijan tarina, samoin kuin viime viikolla. Yhtään miesopiskelijan tarinaa ei ole nähty. Helsingin yliopiston markkinointiviestinnän syrjivä käytäntö on systemaattista.
- Anonyymi
Höpö-höpö! Naisihan käytetään hyväksi. Miehet eivän suostu moiseen hyväksikäyttöön.
- Anonyymi
Onpa HY:n FB-sivulla postaus henkilöstä, joka tekee japanilaisille juttuja suomalaisista setämiehistä. Siis mitä ihmettä: SETÄMIEHISTÄ? Siinä terminologiaa, jota yliopiston viestintä käyttää Suomessa vuonna 2024!.
- Anonyymi
Uusi lukukausi on alkanut ja meininki jatkuu samana. Helsingin yliopiston Facebook-sivulla 11.9. ja 12.9. on jälleen naisopiskelijoiden esittelyt. Miesopiskelijoiden vastaavia henkilöesittelyjä ei vain näy. Feminismi on saavuttanut tavoitteensa: miehet on raivattu näkymättömiin.
Jokainen, jolla on silmät päässään, näkee, että mitään tasa-arvoa tämä ei ole, ei sinne päinkään. Kuitenkin yliopistolla on lakisääteinen velvoite edistää tasa-arvoa. Tämä lakisääteinen velvoite koskee vastuussa olevia henkilöitä heidän henkilökohtaisista mielipiteistään riippumatta, eli koskee myös niitä, jotka ovat henkilökohtaisilta mielipiteiltään feministejä. - Anonyymi
Juuri putkahti Helsingin yliopiston Facebook-sivulle uusi alumniesittely. Nainen jälleen, kuinkas muuten. Miehiä ei HY:n FB-sivujen alumniesittelyissä näy. Feministinen linja pitää.
- Anonyymi
Mies pääsee kyllä näkyviin, jos vain on homo.
- Anonyymi
17.9.2024: naisopiskelija esittäytyy Helsingin yliopiston Facebookissa.
- Anonyymi
Kun yliopistojen rehtoreiden enemmistö on miehiä, se on tasa-arvo-ongelma, jolle pitäisi tehdä jotain. Mutta kun yliopistojen henkilöstöstä enemmistö on naisia, se ei ole tasa-arvo-ongelma. Kun yliopistojen opiskelijoista valtaosa on naisia, sekään ei ole tasa-arvo-ongelma eikä sille tehdä mitään, päin vastoin, markkinointi painottuu edelleen naisiin. Sellaista kaksinaismoraalia on feminismi ja feminismihän meillä on vallalla.
- Anonyymi
Mainitsemasi tuntuu varsin selvältä ja todelliselta, sillä LY:n (mies-)rehtori on sovinisti, kun taas naisrehtoreiden yliopistot ovat feminiinisiä viestinnässään.
Kyllä markkinointiviestinnässä pitäisi huomioida molemmat sukupuolet suhteessa 50/50. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsemasi tuntuu varsin selvältä ja todelliselta, sillä LY:n (mies-)rehtori on sovinisti, kun taas naisrehtoreiden yliopistot ovat feminiinisiä viestinnässään.
Kyllä markkinointiviestinnässä pitäisi huomioida molemmat sukupuolet suhteessa 50/50.Ei voi yleistää. Ainakin silloin kun Aino Sallinen oli Jyväskylän yliopiston rehtori, sen markkinointiviestintä oli muistini mukaan ihan tasapainoista. Ainakaan mitään näin räikeitä ylilyöntejä en muista.
- Anonyymi
Helsingin yliopiston FB-sivu 2.10.2024: jälleen uusi naisopiskelija äänessä! Viestissä nimenomaan markkinoidaan kansainvälisten maisteriohjelmien opiskelijahakua!
- Anonyymi
FB 18.10.: naisopiskelija Helsingin yliopiston mannekiinina. Edellinen vastaava olikin vasta toissapäivänä 16.10.
Miesopiskelijoista ei edelleenkään havaintoja Helsingin yliopiston viimeaikaisissa Facebook-syötteissä.- Anonyymi
Ja 22.10.2024 jälleen.
- Anonyymi
Ja 27.10.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja 27.10.
Ja sama homma jatkuu 17.11. ja 19.11. Käsittämätöntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sama homma jatkuu 17.11. ja 19.11. Käsittämätöntä.
19.11.! Siis kansainvälisenä miestenpäivänä. Että sellaista miestenpäivänviettoa.
- Anonyymi
3011.2024 jälleen naisopiskelijan esittely Helsingin yliopiston Facebook-sivulla. Edellinen oli 27.11. Vastaavia miespuolisten opiskelijoiden esittelyjä ei edelleenkään näy!
- Anonyymi
Helsingin yliopiston sosiaalisen median hehkuttaman naisalumnin meriittinä mainitaan sekin, että on feministi. No, toisaalta hyvä, että kerrotaan avoimesti ja julkisesti.
- Anonyymi
Miespuolinen opiskelija pääsee kyllä Helsingin yliopiston sosiaalisessa mediassa sentään yhteiskuvaan, jos on ilmiselvästi ulkomaalaistaustainen. Suomalaisen näköiset miesopiskelijat älkööt vaivautuko.
- Anonyymi
Helsingin yliopiston Facebook-sivujen opiskelijaesittelyjä:
31.3.2025: Tutustu opiskelijaamme: esittelyssä naisopiskelija. Postauksen keskustelussa kysytään, onko Helsingin yliopistossa miesopiskelijoita lainkaan.
7.4.2025: tohtorialumni esittäytyy. Naispuolinen.
14.4.2025: tutustu opiskelijaamme: esittäytymässä naispuolinen opiskelija.
ja tänään 29.4.: Tutustu opiskelijaamme. Esittelyssä naisopiskelija.
Miesopiskelijoista ei esittelyjä näy. Sama homma jatkuu vuodesta toiseen. Havaintojen perusteella Helsingin yliopiston toimintaa voi ainakin luonnehtia johdonmukaiseksi. - Anonyymi
Tietenkin markkinointi suunnataan sinne, mistä uskotaan löytyvän paras opiskelija-aines!
- Anonyymi
Miesten ja naisten kognitiivisten kykyjen välillä ei keskimäärin ole juurikaan eroja. Miesten kohdalla hajonta on kuitenkin suurempaa kuin naisten. Eli miesten joukossa on enemmän sekä kaikkein parhaita että kaikkein heikoimpia. Kun halutaan hakea kaikkein parhaita, todennäköisesti miehiä olisi siinä joukossa enemmän kuin naisia. Tällainen sukupuoleen perustuva "ennakkovalinta" on kuitenkin kestämätön eikä sellaista voi pitää asianmukaisena argumenttina markkinoinnin suuntaamiseksi suuntaan eikä toiseen.
- Anonyymi
Tasa-arvoa ei voine olla se, että mies pääsisi yliopistoon heikommalla lähtötasolla kuin nainen. Vai voiko? Miksi?
Yliopiston tehtävä ei voi olla vinon sukupuolijakauman oikaisu. Pääsyvaatimukset ovat molemmille sukupuolille samat. Jostain kolmannesta sukupuolesta en tiedä, onko sellaista edes.- Anonyymi
Tässä keskustelussahan ei ole kyse mistään sukupuolikiintiöistä, vaan markkinoinnin suuntaamisesta. Pitää huomata, että Suomessa on yliopistoja ja opiskelualoja, joiden opiskelijoista perinteisesti suurin osa on ollut miehiä, kuten tekniikan ala, ja joissa kyseinen yliopisto nykyään aktiivisesti tekee toimenpiteitä naisten osuuden kasvattamiseksi. Eli naisten osuutta kasvatetaan aktiivisin toimenpitein siellä, missä naiset ovat vähemmistö. Nyt kuitenkin Helsingin yliopiston tapauksessa, tilanteessa, jossa opiskelijoista enemmistö ennestäänkin on naisia, yliopisto tekee aktiivisia toimenpiteitä, jotka ovat omiaan lisäämään naisten osuutta entisestään.
Tällaista on feministinen kaksinaismoraali.
- Anonyymi
Yliopisto tavoittelee parhaita mahdollisia opiskelijoita. Se on sekä yliopiston että meidän kaikkien etu. Kannattaa kouluttaa niitä, joiden kouluttaminen tuottaa tulosta.
Yliopiston valintakriteerit täyttäviä on naisten joukossa enemmän kuin miesten joukossa.- Anonyymi
Tuonsuuntaiseen väitteeseen on vastattu jo edellä, katso sieltä.
- Anonyymi
Täällä esitetyissä väitteissä, joilla puolustellaan Helsingin yliopiston markkinointiviestinnän syrjiviä käytäntöjä, on aikamoisia älyllisiä rimanalituksia. Mahtaakohan noiden kirjoittaja olla joku trolli, joka tekee feministeistä pilkkaa kirjoittelemalla höpöhöpöjä muka feministiksi tekeytyneenä.
- Anonyymi
Helsingin yliopiston Facebook-syötteestä: "Me Helsingin yliopistolla haluamme oppia entistä paremmin nuorilta, millaiselta heidän arkensa näyttää ja miten he näkevät tulevaisuutensa. Siksi olemme myös perustaneet ohjelman, jossa nuoret pääsevät mentoroimaan johtoamme."
Ja millaiset kuusi nuorta ovatkaan juuri päässeet tutustumaan Helsingin yliopistoon: Saana, Jutta, Elise, Lota, Evelina ja Renāte. - Anonyymi
Helsingin yliopiston Facebook-sivu 12.5.2025: Tutustu opiskelijaamme. Naisopiskelija jälleen kerran!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.703287Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291068
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6895- 84879
- 34810