Koirien TAUITON hakunta/ulvominen.

Anonyymi-ap

No en nyt enää tiedä, muhin kategoriaan aihe kuuluu, mutta kysymys kuitenin.
Laitoin aiemmin Metsästyskoirat-ryhmään tämän, mutta kukaan ei ole kommentoinut tai laittanut mielipidettä, joten nyt siis tänne.

Moro!
Hieman haeskelin, mihin kategoriaan kysymykseni kuuluu, mutta päädyin tänne [alunperin Metsästyskoirat]
Koiraharrastaja taustaltani itsekkin.

Naapurissa on Suomen ajokoira ja Norjan harmaa hirvikoiranpentu.
Aikaisempi harmaa haukkui aivan toivottomasti pihahäkissään. Olipa omistajat kotona tai eivät. En millään jaksa käsittää, miten joku sietää moista jatkuvaa ja tauotonta haukkumista tunnista toiseen. Asumme omakotitaloalueella, taajamassa.

Oli pakko viimein "valittaa" asiasta naapurille ja Norjan harmaa lähti jonkun ajan päästä. Ajokoira on jatkanut ajoittaista haukkumista.

Nyt on uusi pentu, jonka annetaan haukkua tarhassa, kotona (sisällä) ja tuntuu, että tuleeko tuosta uudestakin nyt "tyhjän haukkuja", joka stressaa jopa kotona.
Nyt oli pakko kysyä asiaa, koska koirat haukku taukoamatta kolmatta tuntia sisällä.

Oma ajatus on, että koiralla pitää olla käytöstavat ja rauha sillon ku ollaan kotona. Kyllä koiraa voi kieltää haukkumasta turhaan, ilman et metästys jotenkii kärsii? Olenko väärässä?

Itsellä vahva tausta IPO:sta sekä SchH:sta suojelupuolella ja minun koirien ei ole tarvinnu "turhaan" räkytellä. Opetettu niitä on kotona olemaan. Ihan rauhassa.
Tuntuu pahalta noitten koirien puolesta, kun jotenkin eivät "lepää". Ulvoo, haukkuu.
Ei tunnu kyllä oikealta...

5

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähesty asiaa koiran kannalta. Koiran pitää saada elää koiran elämää ja siihen kuuluu haukkumista.
      Mulla on ollut lintukoira (suomen) ja se haukkui niin "maan perusteellisesti" ja kävin aluksi katsomassa sen haukkumisen syytä. Tavallinen kekomurkku kulki sen kopin editse ja sille piti pitää konsertti, ellei muuta syytä löytänyt.

      Koiran tehtävä on haukkua mutta ihmiset ovat koiria jalostaneet aivan järjettömiin mittasuhteisiin. On typistetty kuonoja, tehty koirasta pehmolelun korvike sänkyyn ja soffalle. Koiran elämän tarkoitus on ihmisen viihdytys. Ulostaa silloin, kun ihmiselle sopii, haukkua ihmisen halun mukaan, odottaa kiltisti ihmistä koko päivä...

      Asun itse omakotialueella ja moitin vaijeten, kun joka talossa koira ja se konsertti päivittäin. Helleaikana aina joku ääliö pitää koiraa ulkona öisin ja mulla ikkuna auki, koira haluaa tietysti, että se sänkykaveri tulee kans pihalle ja konserri valmis.

      Kun rakastaa niin koiraa ja koiralla tulee sängyssä niin kuuma.

    • Anonyymi

      Malvare f secure päivitykset tekee vihaisesta sarka vaihdot.
      Ihmiset saa kuolla.

    • Anonyymi

      Kaikki koiranomistajat vaahtoaa, ettei saa pitää pakkasella koiraa piharakennuksessa mutta helteellä koiran pitää olla viileässä ulkorakennuksessa, jossa äänieristys ettei naapurit häiriinny.

    • Anonyymi

      Koirien äänet ovat erilaisia.

      Jollain (isolla) pehmeä murahdus, mur mur mur. Tuskin kuuluu naapuriin lähellekään sisälle mitään kun ikkunat ja ovet kiinni ja ei häiritsevä, vaikka olisi auki.

      Jollain pienemmällä, joka saanut haukkua pihassa tunteja muuten vain, vaikka ei ole edes metsästyskoira, on kova metallinen paukahdus, kuin haulikon laukaisuääni. Todellakin kuuluu sisälle naapuriin, vaikka ikkunat ja ovet kiinni.

      On kauhean julmaa vain todeta että koiran elämään kuuluu haukunta, entä ihnisen elämään? Koti on ihmiselle levon ja turvallisin paikka maailmassa pitäisi olla, eikä se ole sitä, jos koira haukkuu naapurissa häiritsevästi.

      Miten voi ihmisen kotirauha olla siitä kiinni, kuinka itsekäs naapuri on.

    • Anonyymi

      Minikokoiset koirat ovat siedettäviä ääneltään ja isot koirat aivan kuten pikkuvauvat ja aikuisten ääni ei ole haulikon laukaus.

      Nämä osa siinä välissä olevista on pahaäänisiä. Jos huutoa ulkona harjoiteltu päivät päästään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe