Sony RX10 IV 24-600mm zoom

Anonyymi-ap

Ompa hyvä kamera nyt kun saanut käyttää 1kk. Ensin puntaroin nikonin 3000mm kameraa mutta sony vaan vei tarpeisiini voiton. Jos uusi versio M8 tulee en todellakaan usko mitään huippu mullistavaa olevan tulossa. Zoomaus liikkeessä? no se ehkä mutta en kiljuen riemusta jos tulee M8 vaihtamaan mene heti vaan saa aikaa kulua. 600m zoom on kyllä aika kattava joten vaikka sony uusisi zoomin pidemmäksi ja silloin kokokin kasvaisi niin ei en vaihtaisi en.

5

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noin avauduin teille kokemuksistani. Pilkakirveet lentoon nyt, saan niistä terävät kuvat sonyllani!

• Anonyymi

Etpä avautunut kokemuksistasi. MItä olet kuvannut 600mm, ja missä niitä voi nähdä pienentämättöminä? Mikä on tarpeeesi kaikkiaan 600mm kinovastaava polttovälille?

Minulla on noin 55 vuoden kokemus kameran omistamisesta, ensin oli olevinaan tarve pitkälle putkelle, ajan myötä se on siitä tasaisesti lyhentynyt, nyt pisin putki on 85mm. Minulla on vain kourallinen kuvia jotka on otettu puoli metriä pitkällä putkella, "tipuja" uimarannalla, Mallorcalla -70 luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpä avautunut kokemuksistasi. MItä olet kuvannut 600mm, ja missä niitä voi nähdä pienentämättöminä? Mikä on tarpeeesi kaikkiaan 600mm kinovastaava polttovälille?

Minulla on noin 55 vuoden kokemus kameran omistamisesta, ensin oli olevinaan tarve pitkälle putkelle, ajan myötä se on siitä tasaisesti lyhentynyt, nyt pisin putki on 85mm. Minulla on vain kourallinen kuvia jotka on otettu puoli metriä pitkällä putkella, "tipuja" uimarannalla, Mallorcalla -70 luvulla.

Kaikenlaista olen kuvannut ja harvoin on tuolle 600mm käyttöä mutta se on täysin varma että nikon 3000mm ei ole käyttöä. Mutta usein on kuvat tuolla likellä ääripäätä kuitenkin koska pidän tiukista rajauksista. En voisi kuvitellakkaan kameraani jonka tele pää loppuu 85mm. Näin meillä on erilaisia mietymyksiä ja kuvaus kohteita ja eipä sihen ole mitään nokan koputtamista kellään. Tipuja on tullut kuvailtua paljonkin ja lentoon onnistuu myös useinkin. Nikon huonommalla kuvanlaadulla 3000mm on siis täysin kelvoton tarpeisiiini. Sony osaa tarkentaa aika hyvin. Ilman zoomia en ota kameraa vaikka miten hyvä laatu olisikin. Anna muiden olla niistä tyytyväisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Etpä avautunut kokemuksistasi. MItä olet kuvannut 600mm, ja missä niitä voi nähdä pienentämättöminä? Mikä on tarpeeesi kaikkiaan 600mm kinovastaava polttovälille?"

Tänään tuli kuvattua joutsenia ja sonyllä ja kyllä vaan 600mm oli oikein hyvä ominaisuus. Välillä pienempi sony7 pokkari kokoinen poltellut se 200mm yltävä mutta kyllä se saa jäädä juurikin telen puutteen tähden. Apple iphone on kelpo korvike sonyn pokkarille. Kokeilin 200mm asetusta ja ei ei se vaan riitä. Järven jäällä tepastellessa samaisella reissulla olisi riittänyt nuoruusvuosien 50mm kun joutsenet tuli yli melkein joutui maastoutumaan ( jäästöytymään) kun lähestyivät mekkalaa pitäen ja voi juma miten hieno kokemus taas. On se iso lintu! Ei ollut montaa metriä kun yli lensivät ja hieno oikeastaan hiljainen lentoääni itse siiven iskuissa muta se joutsenen itse ääni oli kyllä kova! Joo video tuli otettua kun lähestyivät ja joutui zoomaamaan 24 kun tekivät ylilennon ja taas perään hiipivää zoomia kun etääntyivät mitä lie 4-7m korkeutta. Zoomaus on ikävää ja usein parempi jättää zoomi rauhaan mutta saa sillä kyllä yksityiskohtia hyvin. Lähikuvaa 400mm jostain elukasta luonnossa on kiva katsoa. Oma 48v jatkunut kuvaus harrastus on ollut kivaa.

• Anonyymi

Sonyssa on suurempi kuvakenno kuin Nikonissa, jos Nikonissa (kinovastaava polttoväli 24-3000mm) olisi myös ns. tuuman kenno, se olisi huomattavasti suurempi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2244
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      1990
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      1933
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1630
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      64
      1509
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      189
      1470
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1221
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1094
    9. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1063
    10. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      75
      1053
    Aihe