Tapasin lukiossa parhaan ystäväni ja noin parin vuoden ystävyyden jälkeen harrastimme seksiä yhdessä. Olin aina luullut olevani täysin hetero, minulla ei ollut ollut esim. mitään unia viitteenä tulevasta. Ajauduimme kuitenkin satunnaisesti harrastamaan seksiä noin vuoden ajan. Haimme usein myös pelkkää läheisyyttä toisistamme. Minä tein asian aina selväksi, etten halua vakisuhdetta naisen kanssa. Lukion jälkeen suuntasimme eri paikkoihin opiskelemaan ja kummallekin ilmestyivät myös miehet ja seurustelu kuvioihin. Olen ollut ihastunut kaikkiin poikaystäviini (joita tosin ei ole pidempiaikaisena kuin muutama ollut) mutten silti ole unohtanut parasta ystävääni (joka on siis edelleen paras ystäväni). Ajoittain olemme vieläkin ajautuneet tekemään lähempää tuttavuutta usein alkoholin rohkaisemana. Olen saanut sen kuvan, ettei hän edelleenkään ole päässyt minusta kokonaan yli vaikka lukioajasta on jo useita vuosia. En ole puhunut sulhaselleni mitään suhteestani ystävääni. Häiden lähestyessä olen alkanut kyseenalaistamaan tunteeni ystävääni kohtaan myös uudelleen. Ei ole reilua huijata miestäni jos tunnenkin jotain ystävääni kohtaan. Onko mahdollista että rakastan ystävääni alitajuisesti, ja olen vain estänyt itseäni hyväksymästä tosiasian? Hän on kuitenkin usein mielessäni ja huomaan myös mieheni kanssa välillä kaipaavani hänen kosketustaan. Hän on ainoa nainen kenen kanssa olen ollut, ja ainoa sen puoleen ketä olen edes sillä silmällä katsellut. Silti naisen kanssa seksi ja läheisyys on täysin erilaista kuin miehen kanssa. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Varmaankin järkevintä olisi keskustella sekä mieheni että ystäväni kanssa, mutta ajatus ahdistaa minua. Mielipiteitä ongelmaani olisi mukava saada. Onko kenelläkään ollut vastaavia kokemuksia?
Ensimmäiset seksikokemuksenne saman sukupuolen kanssa?
16
8481
Vastaukset
- Maikkinenkin
Olet lesbo.
Et ihan vielä paatunut sellainen. Tee nyt järjellä päätös ja älä haikaile sen perään sitten; Lopeta lesbo-suhde!
Ei se ole rakkautta vaan jotain saastaa ja kielletyn hedelmän maku.ihmiset nykyään luulee että jos on ollut naisen kanssa, on heti lesbo.. miksi ei voisi olla bi, tai vain kokeilun haluinen!?? mä oon bi, ja hton ylpee siitä! mun mielestä sä voit olla bi... jos kerrn olet myös miesten kanssa... oma kokemukseni oli ensimmäisen kerran tuossa 13 wuotiaana.... ja mahtavaa oli! lisää vaan! mä seurustelen nyt maailman ihanimman kundin kanssa, jonka mielestä mula saa olla naisia, jten elkää väittäkö että olen lesbo, kun nautin seksistä kummankin sukupuolen kanssa....
- Kaupantekijä,
www-bi kirjoitti:
ihmiset nykyään luulee että jos on ollut naisen kanssa, on heti lesbo.. miksi ei voisi olla bi, tai vain kokeilun haluinen!?? mä oon bi, ja hton ylpee siitä! mun mielestä sä voit olla bi... jos kerrn olet myös miesten kanssa... oma kokemukseni oli ensimmäisen kerran tuossa 13 wuotiaana.... ja mahtavaa oli! lisää vaan! mä seurustelen nyt maailman ihanimman kundin kanssa, jonka mielestä mula saa olla naisia, jten elkää väittäkö että olen lesbo, kun nautin seksistä kummankin sukupuolen kanssa....
Et osaa edes hävetä poikeavuuttasi ja noin nuori olet. Et tarvitsisi edes miestäkään vielä.
Kun jo nyt olet lesbo niin mikä oikein olet kaks kymmpisenä? Loppuun palanut jos et harkitse muutosta. Homot ja lesbot tuhoavat moraalin. Sinulla on rajatilahäiriö. Kaupantekijä, kirjoitti:
Et osaa edes hävetä poikeavuuttasi ja noin nuori olet. Et tarvitsisi edes miestäkään vielä.
Kun jo nyt olet lesbo niin mikä oikein olet kaks kymmpisenä? Loppuun palanut jos et harkitse muutosta. Homot ja lesbot tuhoavat moraalin. Sinulla on rajatilahäiriö.ootko sä vähä homofobinen hä? edelleenkään en oo lesbo vaan bi... onko siin sit jotain väärää? jos sä oot joku lesta tai jeesustelia niin eiköhän Jumala oo luonu homot, lesbot ja bi-sexuaalitkin....
www-bi kirjoitti:
ootko sä vähä homofobinen hä? edelleenkään en oo lesbo vaan bi... onko siin sit jotain väärää? jos sä oot joku lesta tai jeesustelia niin eiköhän Jumala oo luonu homot, lesbot ja bi-sexuaalitkin....
ja parikymppisenä oon aika varmasti samaa kuin nytkin... hieman vanhempi fyysiseltä iältäni vain... q:DDDD
- kivi-paperi-sakset
Oma kokemukseni oli vasta 20-vuotiaana, kun tajusin, että nainen voi antaa mulle enemmän kuin mies. Se oli seurustelusuhteessa. Turvallisesti. Kokemus oli mitä ihanin ja ikimuistoisin!
Ongelmastasi:
Sinun kannattaisi ehkäpä keskustella molemman henkilön kanssa. Jos olet sulhastasi pettänyt(?), ei suhteessanne kaikki voi olla aivan kohdallaan. Sellaista ei tapahdu "ihan muuten vain". Älä tee kuitenkaan mitään sellaista mitä voisit katua, kuitenkin joskus riskejä pitää ottaa. Käytä järkeä, mutta sopivasti myös sydäntä. Kenen luona tunnet olosi onnelliseksi, turvalliseksi, rakastetuksi ja halutuksi. Muista, että oma onnellisuutesi on tärkeää. Älä hätäile. Ympäripyöreää, mutta.. Jokainen tehkööt oman valintansa. Itse onnellisesti naisen kanssa, vaikka mieskin olisi ollut tarjolla. En kadu. Enkä usko, että kyse on sukupuolesta, vaan siitä miten synkkaa ja lesbosuhteessa, oletko valmis kestämään ihmisten panettelua, vihaa ja edellisen tekstin tapaista syrjintää.- paperi-sakset
tyhmää vaikka omissa silmissään viisasta
- vaude
paperi-sakset kirjoitti:
tyhmää vaikka omissa silmissään viisasta
hei, älä lannistu...oikeet asiat vaan tuppaantuu tapahtumaan.....reki kulkee ja rakkikoirat haukkuu...!
- iines123
Lomamatkan takia en ole ehtinyt tänne foorumille vastauksia lukemaan, mutta vain harvoja "järkeviä" vastauksia näkyy tulleen. Tiedän että petän sulhastani ystäväni kanssa, mutten silti miellä sitä samaksi. Meidän suhteemme on nimittäin tuoreempi kuin ystäväni ja minun väliseni. Tämä ystäväni ja minun välinen suhde on jatkunut koko ajan kaikkien poikaystävieni aikana, myös sulhaseni. Ystävälleni olen vuosia tottunut purkamaan kaikki huoleni ja luotan häneen jopa enemmän kuin sulhaseeni. En ole vielä uskaltautunut keskustelemaan kummankaan kanssa ongelmastani. Olen alkanut epäillä että yksi asia mikä erottaa minut sulhasestani on valehteluni. Tuntuu kuitenkin pelottavalta, että nyt kertoisin kaiken itsestäni kun olemme tapailleet jo yli vuoden. En usko että hän antaisi minulle anteeksi.
- Musta Piru
Ottaa kaikki mukaan joka löytyy matkan varrelta ettei tarvitse lian vanhana (myöhässä)päivitellä "miksei en tehnyt sitä tat tätä MUKAVA"
- Cap soleil
Tältää löytyy kohtalotoveri, joka elää vastaavanlaisessa tilanteessa. Tutustuin naiseen, jonka kanssa ystävystyimme hyvin nopeasti, ja huomasimme välillämme olevan jotakin (?), ja mekin päädyimme sänkyyn. Tätä erikoista ystävyyttä on jatkunut n. vuoden verran. Olemme hyvin tiiviisti hyviä ystäviä, ja humala toimii meillä rohkaisukeinona päätyä lemmen leikkeihin. Kuitenkaan selvinpäin emme keskustele asiasta kuin hyvin pinnallisesti. Itse elän suhteessa, ystäväni on sinkku. Mieheni on tietoinen minun ja ystäväni välillä olevasta asiasta, ja alkaa pikkuhiljaa olemaan vastaan touhujamme. Vaikka alunperin hyväksyi asian. Mutta on täysin ymmärrettävää hänen reaktionsa, sillä hänellä on varmasti herännyt menettämisen pelko. Ja enkä väitä että turhaan. Tunnen tekeväni väärin, että elän suhteessa ja toimin näin, mutta en tiedä enää muutenkaan minkä tien valitsen, ja kenestä todella välitän. Ja kuka mahdollisesti välittää minusta...olen ollut kuukauden päivät tolaltani ihmissuhteiden kanssa. Kun näihin sotkuihin liityy niin paljon muutakin...Naisen kanssa seksi vain tuntuu niin erilaiselta, hyvältä, ja kauniilta. En väitä ettenkö olisi mieheni kanssa nauttinut...Mutta tänä päivänä huvittaa vain se kauniimpi osapuoli...Sekin on vähän pelottavaa myöntää...Vai olisko tämä ohimenevää? Kun kuitenkaan kysymyksessä ei ole alkuinnostus, sillä minulla on aikaisempiakin kokemuksia...Hitto, jospa tämä olisi kuitenkin kohta ohi...?
- tallentum
huomannu että noi samat kertoo noita juttuja milloin homona milloin binä milloin lesbona...ne saa jotain kiksiä ku saa toiset vastaamaan...ainaki nää kaks jiillä alkavaa on niitä..tuntuvat olevan vähän joka seksisuuntauksen ammattilaisia..
- iines123
Hienoa löytää joku, jolla on samankaltaisia ongelmia kuin minulla. Miten kerroit miehellesi ystävästäsi ja sinusta? Tapahtuiko se ennen vai jälkeen ns. ensimmäisen kerran? Minun mieheni on suomalainen perusmies, jolle lesbot ja homot ovat jonkinlainen tabu. Olisi pitänyt kertoa itsestäni heti suhteen alussa, mutta se vain jäi ja jäi. Minkälainen asenne miehelläsi on meitä bi:tä kohtaan? Haluaisin jotenkin pystyä ennustamaan miten suhteessani käy. Haluan kyllä perheen ja lapsia ja miehenikin, mutta sitten tulee niitä päiviä kun haluan myös jotain muuta lisäksi tai tilalle, en oikein tiedä. Minulle tämä tunne ei kuitenkaan ole vallitseva vaan se ilmenee ajoittaisena. Oletko koskaan ajatellut lopettaa yhteydenpidon ystävääsi ja unohtaa naiset kokonaan?
- on silleen
iines123 kirjoitti:
Hienoa löytää joku, jolla on samankaltaisia ongelmia kuin minulla. Miten kerroit miehellesi ystävästäsi ja sinusta? Tapahtuiko se ennen vai jälkeen ns. ensimmäisen kerran? Minun mieheni on suomalainen perusmies, jolle lesbot ja homot ovat jonkinlainen tabu. Olisi pitänyt kertoa itsestäni heti suhteen alussa, mutta se vain jäi ja jäi. Minkälainen asenne miehelläsi on meitä bi:tä kohtaan? Haluaisin jotenkin pystyä ennustamaan miten suhteessani käy. Haluan kyllä perheen ja lapsia ja miehenikin, mutta sitten tulee niitä päiviä kun haluan myös jotain muuta lisäksi tai tilalle, en oikein tiedä. Minulle tämä tunne ei kuitenkaan ole vallitseva vaan se ilmenee ajoittaisena. Oletko koskaan ajatellut lopettaa yhteydenpidon ystävääsi ja unohtaa naiset kokonaan?
et välil on kausia ku haluun olla naisen kanssa. Se on niin erilaista. Kaunista. Ei sitä voi mitenkään verrata seksiin miehen kanssa. En kuitenkaan rakasta naisia. Mulle toi naiselämä on ihan erillään mieselämästä. Seurustelin yhden miehen kanssa puolitoista vuotta. Olin sinä aikana muutaman kerran naisen kanssa. Vähän huolestuttaa kun ei musta oikeen tuntunu että se olisi pettämistä.
- mahdollisesti ajatellut
ottaa miehesi mukaan leikkeihinne? Ja miten ystävättäresi on suhtautunut asiaan??
- AnonyymiUUSI
Oma eka kokemus oli lapsuuden kaverin kanssa noin 15 vuotiaana siis "kunnollista seksiä"
Oltiin yks viikonloppu mun luona ja pelattiin pokeria ja sit kaveri sano et häviäjä ottaa suihin. Suostuin ja olin jo silloin ajatellut et haluisin kokeilla sitä no hävisin tahallaan sen pelin.. ja sit sanoin kaverille nyt voin ottaa se meinas empii mut sit otti housut pois ja otin sen munan käteen ja se alko seisoo se tuntu kiihottavalta otin sen suuhun ja niin alko mullakin seisoo se oli todella kiihottavaa kaveriksi voihki nautinnosta ja tuli mun suuhun.. se oli parasta kysyin et tykkäskö ja tykkäs ja sanoin et mäki tykkäsin todella paljon.. ja voin koska vaa uudestaan ja niin myös tehtiin vuosia imin kaveria kerran se mua kokeili mut ei pystynyt.. nykyäänkin etsin välillä seuraa siitä vain nautin enkä muuta miehen kanssa ole tehnyt nyt 38 vuotta
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3702878Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201569Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan131101Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571017Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28988En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849