Alkoholismin oireet Sotkamossa

Anonyymi-ap

Kyllä hyvin huomaa miten Sotkamossakin on alkoholismi vallitseva kansan tauti..
Monilla 30-60 vuotiailla on ikävä taipumus juoda joka päivä alkoholia jos vain sitä pystyvät ostamaan..
Yksikin nainen elää vain alkoholista kun ei muuta tarvii elämässään enää.

9

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole helppo työ tuokaan.

      • Anonyymi

        Ainakin rahaa tarvitsee kovasti


    • Anonyymi

      Alkaa ne sisuskalutkin lopulta pettää...

      • Anonyymi

        Enpä tiedä kenenkään juopotteluista. Kerran eräässä toisessa Kainuun pitäjässä olin lääkärillä käymässä kun oli jokin vamma käsessäni.

        Siinä tuli puheeksi kun lääkäri kyseli kaikenlaista myös alkoholin käyttö. Se nyt on mikä on saunakaljat pari tölkkiä kaksi kertaa viikossa. Sanoin että onkohan tuokin jo liikaa. Lääkäri sanoi että ei ole ja alkoi sitten kertoa... Olin todella hämmästynyt hänen kertomastaan kuinka paljon alkoholiongelmia siinäkin pikku pitäjässä oikein oli.

        Ihmiset juo salaa mutta sitten kun tulee jotain onneksi lääkärille ainakin puhutaan totta. Tai ainakin melkein totta. Kokeiden tulokset kertovat kyllä totuuden.

        En usko että Sotkamossa olisi sen enempi ongelmia alkoholin kanssa. Omahan se kyllä on asiansa. Juokoot kenelle maistuu ja kenellä on varaa. Kunhan vain työnsä tekevät ja perheensä elättävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä kenenkään juopotteluista. Kerran eräässä toisessa Kainuun pitäjässä olin lääkärillä käymässä kun oli jokin vamma käsessäni.

        Siinä tuli puheeksi kun lääkäri kyseli kaikenlaista myös alkoholin käyttö. Se nyt on mikä on saunakaljat pari tölkkiä kaksi kertaa viikossa. Sanoin että onkohan tuokin jo liikaa. Lääkäri sanoi että ei ole ja alkoi sitten kertoa... Olin todella hämmästynyt hänen kertomastaan kuinka paljon alkoholiongelmia siinäkin pikku pitäjässä oikein oli.

        Ihmiset juo salaa mutta sitten kun tulee jotain onneksi lääkärille ainakin puhutaan totta. Tai ainakin melkein totta. Kokeiden tulokset kertovat kyllä totuuden.

        En usko että Sotkamossa olisi sen enempi ongelmia alkoholin kanssa. Omahan se kyllä on asiansa. Juokoot kenelle maistuu ja kenellä on varaa. Kunhan vain työnsä tekevät ja perheensä elättävät.

        Siis kädessä oli vamma, sorry kirjoitusvirhe.


    • Anonyymi

      Töissä menee 24 satsi kepeästi illal pitää toinen laatikko saunoessa janoon juoda

      • Anonyymi

        Vichyä juonet?


    • Anonyymi

      Niin elin minäkin ennen, nyt yli kuusi vuotta saanut olla raittiina. Kumpa vain saisi luotua uskoa vielä juoville, että alkoholismista on mahdollista toipua ja saada elämä takaisin. Mutta se tarkoittaa viinan jättämistä kokonaan. Hakekaa apua, AA:sta, päihdetyöstä ja/tai mielenterveystyöstä. Monesti alkoholismin taustalla on mielenterveyden ongelmia, esimerkiksi vakavia traumoja kuten itselläni oli tai vaikka ADHD. Mielen oireisiin on mahdollista saada apua, ja elämä alkaa tuntumaan siedettävältä ilman alkoholiakin. Jonkun aikaa raittiina oltua nautintoa rupeaa saamaan taas muistakin normaaleista asioista, kuten vaikka kävelylenkistä tai saunomisesta.

    • Anonyymi

      Kohtuus kaikessa mutta ilman viinaakin pärjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe