UPS laitteen käytöstä muutama (ehkä tyhmä) kysymys

Anonyymi-ap

Tuli hankittua kaiken varalta UPS tietokoneelle ja sain kyllä neuvot oikeanlaisen hankintaan, mutta näin ensimmäistä kertaa tällaista käyttäessä pohdin seuraavia juttuja joita manuaali ei kertonut:

Täytyykö/kannattaako UPSin antaa ladata akku täyteen ennen kuin liitän sen muihin laitteisiin ensimmäisen kerran?
Onko suositeltavaa laittaa myös UPS pois päältä jos tietokoneenkin sulkee? Oma kone on harvoin kokonaan pois päältä kun työt on myös sen äärellä kotona, niin UPSillakin tulee olemaan aika kovat uptimet. Tosin tähänhän ne on suunniteltukin, mutta mielummin kysyn varmuuden vuoksi kun on entuudestaan vieras kapistus kyseessä, että miten näiden kanssa yleisesti toimitaan.
Myös se kiinnostaa että kuinka pitkä elinikä näillä UPSeilla yleensä on?
(APC BVX1600LI 900VA mallinen kyseessä jos sillä on suurta merkitystä)

6

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se mitään kujeita vaadi! Väliin vaan ja päälle!

      • Anonyymi

        Mutta kovin pienen ostit!
        Toi on ennemmin reitittimien malli, kuin tietokoneen UPS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kovin pienen ostit!
        Toi on ennemmin reitittimien malli, kuin tietokoneen UPS.

        Siis toi toimii 6 minuuttia 350W kulutuksella. Onko se nyt mikään USP?

        Yleensä USP hankittaessa haetaan noin 2 tunnin varoaikaa vähintään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis toi toimii 6 minuuttia 350W kulutuksella. Onko se nyt mikään USP?

        Yleensä USP hankittaessa haetaan noin 2 tunnin varoaikaa vähintään.

        Tämä riippuu vähän mitä hakee. Itse asuin ennen maassa jossa sähkökatkot oli todella yleisiä. Ostin pienen USP joka antaa NAS:lle virtaa tarpeeksi että sillä on aikaa sammuttaa itsensä. Itse kun en säilytä mitään tärkeitä tietoja koneella tai puhelimella, niin niillä ei ole niin väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä riippuu vähän mitä hakee. Itse asuin ennen maassa jossa sähkökatkot oli todella yleisiä. Ostin pienen USP joka antaa NAS:lle virtaa tarpeeksi että sillä on aikaa sammuttaa itsensä. Itse kun en säilytä mitään tärkeitä tietoja koneella tai puhelimella, niin niillä ei ole niin väliä.

        :D Nasselle se varmaan on sen 2 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä riippuu vähän mitä hakee. Itse asuin ennen maassa jossa sähkökatkot oli todella yleisiä. Ostin pienen USP joka antaa NAS:lle virtaa tarpeeksi että sillä on aikaa sammuttaa itsensä. Itse kun en säilytä mitään tärkeitä tietoja koneella tai puhelimella, niin niillä ei ole niin väliä.

        Itsekin tuli tämä hankittua nimenomaan yleistä virrankulkua/jännitettä tasoittamaan, ei niinkään varavirtalähteeksi. Asuintalon sähköt kun on oikukkaat.

        -AP


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe