Moottori kirjoittaa: Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle!

Anonyymi-ap

Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/

170

1378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuollaista Tojotisti ei voi ymmärtää. Tuo on jo maailmanloppuun verrattava uutinen.

      • Anonyymi

        Tojo on auringonlaskun merkki.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuo on Adacin tilasto. Se on huu-hhaa tilasto, jossa ei ole totuudensiementäkään. Siinä menestyy vain Saksalaiset autot, koska se vetää kotiinpäin.Todellisuudessa Toyotat on vähiten tielle jättäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on Adacin tilasto. Se on huu-hhaa tilasto, jossa ei ole totuudensiementäkään. Siinä menestyy vain Saksalaiset autot, koska se vetää kotiinpäin.Todellisuudessa Toyotat on vähiten tielle jättäviä.

        ADACin tilasto on nimenomaan tielle jättäjien tilasto. Trafin tilasto on vain katsastushetkinen autojen kunnossaolon tilasto.


    • Anonyymi

      Jyrkkää on Toyotan laadun syöksykierre. Loogista kyllä että kun kaikissa on sama tekniikka niin kaikki mallit jättävät tielle samalla tavalla ja kaikki mallit päätyvättutkimuksen häntäpäähän.

      Kun siinä hybridin perustekniikassa on tuollainen vika.

      • Anonyymi

        Ei se ole vika, se on vain ominaisuus. Tero sen sietää, muut vaihtaisivat jo merkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole vika, se on vain ominaisuus. Tero sen sietää, muut vaihtaisivat jo merkkiä.

        Rele vika korjataan takuuna kun vie metkkijuoltoon

        Ei merkkihuolto myy vaan uuden akun joka ei auta siihen oikeaan bikasn


        Syy on puoskriem huolloissa


        Älä vie Toyotaa nyrkkipajslle


    • Anonyymi

      Variksia on rutosti vartioilla työautoina. Niillä ajetaan kymmeniä tuhansia kuukaudessa. Aivan miten sattuu.

      • Anonyymi

        Ja pizzakuskeillakin niitä on, ei paljoakaan ajeta ja melkoisia reuhkoja ne on.
        Kyllä Variskin kestää kun korjataan ja huolletaan yhtenään, tuollaisten hankintojen takana on pelkkä tylsä hintakilpailu.


      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa että Yariksia on sekä normaali bensakoneella ja sitten näitä hybridivirityksiä.
        Nämä akkuongelmat koskevat vain hybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että Yariksia on sekä normaali bensakoneella ja sitten näitä hybridivirityksiä.
        Nämä akkuongelmat koskevat vain hybridejä.

        Kaikki versiot ruostuvat todella nopeasti.


      • Anonyymi

        Tämä oli taas paras letkautus. Etsippä jostain sellainen Yaris millä olisi ajettu yli 120tkm vuodessa.


      • Anonyymi

        Ei varmaan löydy tästä valtakunnasta yhtään Yarista jolla olisi ajettu kuukausittain 10tkm. Siihen touhuun ihan muut merkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että Yariksia on sekä normaali bensakoneella ja sitten näitä hybridivirityksiä.
        Nämä akkuongelmat koskevat vain hybridejä.

        Suurin osa liikenteestä olevista vuosimallin -20 tai sitä uudemmista Yariksista on hybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli taas paras letkautus. Etsippä jostain sellainen Yaris millä olisi ajettu yli 120tkm vuodessa.

        No ajetaanko Corsalla, 208:lla tai Cliolla 120 tkm vuosi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki versiot ruostuvat todella nopeasti.

        Toyota Yaris on kiistatta vähiten ruostuva pikkuauto. Ne ovat vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomia. Niillä ajetaan paljon pikkuautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ajetaanko Corsalla, 208:lla tai Cliolla 120 tkm vuosi??

        Ei ole kokaan tuollaista väittänytkään .


    • Anonyymi

      Hinuriyrittäjä kuitenkin toivoo runsaasti Tesloja käyttöön sillä niille tilataan runsaasti pitkiä kuljetuksia korjaamoille . Niillä hankkii hyvin

      • Anonyymi

        Koko tutkimuksen paras ovat käyttöönottovuoden 2021 BMW i3-sähköauto, joka jakoi kultamitalin polttomoottorikäyttöisen Minin kanssa. Myös sähköautot Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 ja Tesla Model 3 sijoittuivat kymmenen parhaan joukkoon.

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko tutkimuksen paras ovat käyttöönottovuoden 2021 BMW i3-sähköauto, joka jakoi kultamitalin polttomoottorikäyttöisen Minin kanssa. Myös sähköautot Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 ja Tesla Model 3 sijoittuivat kymmenen parhaan joukkoon.

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Mattimeikäläisen osa on hieman eri kuin hinausautofirman.
        Me halutaan ostaa auto jota ei tarvitse hinata.
        Ihan kiva jos Joku hinuri tekee jollain Teslalla ison tilin mutta mulle kyllä merkkaa paljon enemmän se että mun autoa ei tarvitse hinata niinkuin Tojoja.


    • Anonyymi

      Aika masentava tuo tilasto lähestulkoon kaikkien Toyotamallien osalta.

      • Anonyymi

        Pienemmän kokoluokan autoista luotettavia (vähiten tielle jättämisiä) kaikissa ikäluokissa on näköjään japsimerkit Mazda ja Suzuki.


    • Anonyymi

      Mun elämältä katosi pohja kun näitä ikäviä tilastoja ja paljastuksia Toyotan huijauksista tulee kokoajan tietoisuuteen. Mitä voi tehdä, etten menetä mielenterveyttäni?

    • Anonyymi

      Tämä se oireiluttaa koko tämän vuoden kuten viime vuodenkin.

      Trafi:

      2023

      Toyota on ajanut suomalaisten sydämiin suorastaan ylivoimaisesti. Skoda kiilasi tilastokakkoseksi, mutta välimatkaa Toyotaan jäi yhä liki 5 500 autoa!

      • Anonyymi

        Jättääkö Yaris nyt harvemmin matkanvarrelle kun kirjoittelet turhista asioista?
        VW Ag:n autoja myytiin Suomessa vuonna 2023 6527 kpl enemmän kuin Toyota Motorsin autoja.


      • Anonyymi

        Joo. Onhan noita tielle jättäviä kippoja ostettu paljon.
        Se eivaan mitenkään muuta sitä että ne jättävät tielle kaikkein useimmin.
        Mutta tietenkin jos tykkää siitä että ostaa tojon jossa akku pettää usein niin eihän siinä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättääkö Yaris nyt harvemmin matkanvarrelle kun kirjoittelet turhista asioista?
        VW Ag:n autoja myytiin Suomessa vuonna 2023 6527 kpl enemmän kuin Toyota Motorsin autoja.

        harmitaa et tojo myy yli 7000 autoo enempi entä vw


    • Anonyymi

      Puppua, sakujen propagandaa Hitlerin tyyliin.

      • Anonyymi

        Menikö kasetti taas jumiin noin pahasti.


      • Anonyymi

        Kyllä näistä Toyotan sähköaongelmia on nähty täällä Suomessakin enemmän kuin kohtuus on.
        Tässä yksi esimerkki.

        Tämä on koettu konkreettisesti mm. TMn talvitesteissä

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näistä Toyotan sähköaongelmia on nähty täällä Suomessakin enemmän kuin kohtuus on.
        Tässä yksi esimerkki.

        Tämä on koettu konkreettisesti mm. TMn talvitesteissä

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää?

        Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää?
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää?
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/

        VW toimii jos kuski ei hölmölie. Yaris sen sijaan jättää kaikkein useimmin kuskin tien päälle teki kuski mitä tahansa.
        Variksen sähköjärjestelmässä on tyyppivika niinkuin kaikissa toojon hybrideissä.


    • Anonyymi

      Ja Suomessa salataan kaikki.....tietoa aina pitää hakea ulkomailta..

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan sähköongelmista on kirjoitettu Suomen luetuimmasa tekniikan alan lehdessä. Ei tuota voi kovin salailuna pitää.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Ei mitääm uutta auringon alla.

        Pari vuotta aiemmin tolloota tuli talvivertailusta hinausauton lavalla. Kokeilivat ajonvakautuksen poiskytkentää - testeissähän on yleensä kokeiltu, sujuisiko rata-ajo vauhdikkaammmin vailla holhousta.

        Toitsu olikin niin kehno ajettava, että lähti kokeneelta testikuljettajaltakin lapasesta ja suistui oitis penkkaan, vaurioituen ajokelvottomaksi. Eli on ajettavuus liukkaalla edelleen sitä "varsi edellä heitetty vasara" mallia kuin ennenkin. Ja radalla pysytään vain varotuksia piipittävän ajonvakautuksen voimin. Tosin se ajovakautus sitten piipittää keskellä kesääkin, kun ajetaan soratiellä... (Tuulilasi kehtaa nämäkin jutut kertoa, TM kohtelee itäautoja yhä silkkihansikkain).

        Ja sitten kun mennään joku 10 vuotta ajassa taaksepäin tolloloota meni totaalisesti sekaisin, kun sillä yritettiin liukkaan mäen nousua peruuttaen. Luistonestojärjestelmä tillttasi ja lukitsi renkaat, jolloin autolla ei enää päässyt eteen eikä taakse. Auto piti "resetoida" irrottamalla akku hetkeksi! Helppoa mutta kätevää!

        Tollolootan nelivedotkin (Ravistin ym) olleet näissä talvitesteissä pelkkä vitsi. Ei pääse auto liikkeele, jos molemmat etupyörät sutii TAI takapyörille voimaa välittävä kytkin ylikuumenee hetkessä ja sitten tippuu neliveto pois päältä.


    • Anonyymi

      Tämä kyllä masentaa kun ei voi enää luottaa autoonsa, no onhan se pari kertaa jättänyt käynnistymättä, mutta onneksi molemmilla kerroilla sattui viereiseen ruutuun Volkkari ja Skoda, niin saatiin Yarikseni heti käyntiin.

    • Anonyymi

      Miksi ihmisen pitää ostaa pikkuruinen rotanloukku, johon saatananvarmasti kuolee, jos kolari kohtaa ?
      SUOMALAISET OVAT OIKEASTI AIVAN SAATANAN TYHMIÄ.
      Ampukaa itsenne.

    • Anonyymi

      No voi harmi kun Toyota on niin epäluotettava.

    • Anonyymi

      Se että Rellun Clio malli loistaa punaisena tiellejättäjänä kaikissa ikäryhmissä ei liene kenellekkään ylläri,
      mutta kyllä ne puheet Tojotasta luotettavana autona perustuu vain pelkästään niiden omistajiensa luuloihin.
      Pikkuautoluokan autoista luotettavimpia (vähiten tielle jättämisiä) kaikissa ikäluokissa on näköjään japsimerkit Mazda ja Suzuki.

      • Anonyymi

        Mitä Tero siinä yrittää, ei Toyotan tilanne tuosta parane yhtään, vaikka kuinka yrität vetää muita merkkejä mukaan. Ainoa syy miksi Toyota on Suomessa noinkin suosittu on usko sen luotettavuuteen, mutta nyt on näytetty monella tapaa, että se on suurta harhaa ja tyhmyyttä jos menee tuohon kalliiseen halpaan.


      • Anonyymi

        Eihän tuo yllätä ollenkaan kun huomioidaan ajetut kilometrit. Tojoilla ajetaan vähän ja huolletaan usein. Ostakakunta on kaikista iäikkäämpää, eli niillä ajetaan hiljaa. Silti Tojo on epäluotettavin.
        Tojolla ei nyt mene hyvin, useista pitkäaikaisista huijauksista on jäänyt kiinni, vetyautoista on tehty joukkokanne ja sähköautosta tuli susi. Lisäksi on maailman velkaisin yhtiö. Sijoittajat hylkäävät Tojon huijausten takia.


      • Anonyymi

        Mazda2 on sama auto kuin Yaris, siis hybridiversiona. Samat viat siinä kuin toyotassakin. Paras pieni hybridi on Honda Jazz. Luotettava ja testivoittaja,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Tero siinä yrittää, ei Toyotan tilanne tuosta parane yhtään, vaikka kuinka yrität vetää muita merkkejä mukaan. Ainoa syy miksi Toyota on Suomessa noinkin suosittu on usko sen luotettavuuteen, mutta nyt on näytetty monella tapaa, että se on suurta harhaa ja tyhmyyttä jos menee tuohon kalliiseen halpaan.

        Autoja myydään mielikuvilla, eivätkä ne aina vastaa todellisuutta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hihii, omapoika panikoi ja spämmää ikivanhaa vakuutusyhtiön itse vesittämää tilastoa joka on maksumuurin takana.
        Eli niillä millä ajetaan eniten ja pitkään, joutuu myös hinattavaksi. Ei se puutarhatonttu tarvitse hinuria, hihii!
        Tämä ikävä Moottorilehdessä julkaistu laaja ja kattava tilasto on mennyt todella syvälle omapojan sieluun ja aiheuttaa hänelle ”työtä”, mutta aika kevyeksi tuo on jäänyt kun ei parempaa irtoa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mua ottaa päähän yli kaiken kun kokoajan Toyotasta paljastetaan vikoja ja huijauksia.
      Mieltäni painaa kokoajan, että paljonko autoni arvo putoaa jokaisesta kohusta ja noista vioista?

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
        Mullaki ahistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
        Mullaki ahistaa.

        Kuinkahan monessa Yariksessa on hinauspalvelun sisältävä täyskasko? Sen sijaan paljon ajettavissa Audi, BMW ja Mersedeksissä se on hyvin yleinen. Vakuutusyhtiöt tietävät vain maksamistaan hinauksista. Omasta pussista maksettavia se ei voi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan monessa Yariksessa on hinauspalvelun sisältävä täyskasko? Sen sijaan paljon ajettavissa Audi, BMW ja Mersedeksissä se on hyvin yleinen. Vakuutusyhtiöt tietävät vain maksamistaan hinauksista. Omasta pussista maksettavia se ei voi tietää.

        Ee ole mustakaan mukavata ku noit sakemanneja hinataa nin paljo .


    • Anonyymi

      Humpuukia tommoset vale uutiset! Kyllä se vaan niin on notta toiijjota kestää!

      • Anonyymi

        Kaikilla saa olla mielipiteitä kaikista asioista.
        Sinun mielipide ei ole tosiasioihin perustuva.
        Tämä uutinen taas perustuu tilastoihin, eli faktoihin.


    • Anonyymi

      Aloittaja puhuu tielle jättämisestä. Vaikuttaa kuitenkin, että ongelma on 12V akussa siten, ettei auto käynnisty. Jos auto käynnistyy, ei meno ajaessa yht'äkkiä lopu.

      Ei voine puhua tielle jättämisestä, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Matkaan lähteminen on jäänyt tekemättä, kotipihalta ehkä. Saman tyyppinen vika, mikä on riivannut autoja kautta aikojen, toki varsinaisen käynnistysmoottorin toiminnan estäen.

      Hieman noloa valmistajalle, kuitenkaan "tielle jättäminen" - suuri katastrofi, ei ole tilastoissa kyseessä.

      • Anonyymi

        Kyllä se hybridi-tojo voi jättää tielle ajon aikanakin jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta. Silloin auton tietokone ym. elektroniikka sammuu ja samalla matkan teko hyytyy siihen paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se hybridi-tojo voi jättää tielle ajon aikanakin jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta. Silloin auton tietokone ym. elektroniikka sammuu ja samalla matkan teko hyytyy siihen paikkaan.

        12V akkua lataa DC-DC-muunnin, hybridiakusta. Kai lataus on jatkuvaa, sen jälkeen, kun auto on "käynnissä". Lauseessa "...jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta" on sisäänrakennettuna, että latausjännite on olemassa, joka riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12V akkua lataa DC-DC-muunnin, hybridiakusta. Kai lataus on jatkuvaa, sen jälkeen, kun auto on "käynnissä". Lauseessa "...jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta" on sisäänrakennettuna, että latausjännite on olemassa, joka riittää.

        Jos se toimisi noin, siis oikeasti toimisi, niin tuota ongelmaa ei olisi. Siis syyt on suunnittelussa ja toteutuksessa ja sitä on näemmä vaikea ja kallis korjata ja siksi Toyota vetkuttaa ja välttelee tarttumasta asiaan kunnolla. Vaihtavat kerran akun takuuseen ja saavat lykätty asian 3 vuoden takuun ulkopuolelle ja sitten artisti maksaa.


    • Anonyymi

      "Aloittaja puhuu tielle jättämisestä. Vaikuttaa kuitenkin, että ongelma on 12V akussa siten, ettei auto käynnisty. Jos auto käynnistyy, ei meno ajaessa yht'äkkiä lopu."

      Noinhan se menee että useimmiten Toyota uuvahtaa kotipihaan. Nolointa Toyotan kannalta on se että tuossa artikkelissa sanotaan että Toyota uuvahtaa niin usein myös matkalla että se on tilaston huonoin.
      Kyseessä siis tilanne kun menet kauppaan, kylään,harrastuksiin duuniin tms ja laitat tojon parkkiin ja se ei lähde enää käyntiin. Tai kun pysähdyt tankkaamaan.

      • Anonyymi

        Toyota on nykyään ns. moniongelmainen auto ja tuo hybridien latausjärjestelmän ongelma vaikuttaa monella tapaa ja akku ei vaan lataannu kuten pitäisi ja se tuo mukanaan monenlaisia ongelmia kun virta ja jännitetasot laskee liikaa. Ei se auto käyttäydy samalla tapaa kuin perinteinen polttis jossa laturi painaa virtaa 12 voltin järjestelmään aina kun auto käy.


    • Anonyymi

      Toyotoissahan ei tietenkään ole minkäänlaista varoitusta kuskille, että lataahan nyt hiton pihistelijä sitä akkua ajamalla reipas pidempi lenkki.

      • Anonyymi

        Kyseessä ei ole tavallinen akun tyhjeneminen vaan tojotan koko 12V lataussysteemi on susi.
        Siksi niitä akkuja vaihdetaan jatkuvasti. Jos systeemi toimisi niin pelkkä lataus riittäisi. Mutta kun ei riitä.


    • Anonyymi

      Tällä tavalla menee sit Suomessa.
      Suomen olosuhteet tiputtavat jyvät akanoista:
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Hihii, sinä se jaksat spämmätä tuota turhaa juttua vuodesta toiseen.
        Suomen olosuhteissa Toyotan akut aiheuttavat vielä enemmän ongelmia mitä Saksassa, harmittaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, sinä se jaksat spämmätä tuota turhaa juttua vuodesta toiseen.
        Suomen olosuhteissa Toyotan akut aiheuttavat vielä enemmän ongelmia mitä Saksassa, harmittaako?

        Turhaako niitä premiumimerkkejä hinaillaan jatkuvasti?

        Varsinainen satusetä!!!🤣🤣🤣


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin menee Toyotalla Suomen talvessa.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

        Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Onneton on vw.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Onneton on vw.

        Ja kerrataan tuokin tapaus uudelleen, eli TM:n testaajien piti ladata ID yöllä, koska akut olivat ajettu täysin loppuun, mutta kun Toyota oli hiipunut jo aiemmin, niin joutuivat lataamaan sen ja VW jäi lataamatta. Lehdessä kerrottiin, että vika oli täysin testaajien oma moka ja se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kerrataan tuokin tapaus uudelleen, eli TM:n testaajien piti ladata ID yöllä, koska akut olivat ajettu täysin loppuun, mutta kun Toyota oli hiipunut jo aiemmin, niin joutuivat lataamaan sen ja VW jäi lataamatta. Lehdessä kerrottiin, että vika oli täysin testaajien oma moka ja se siitä.

        Jos unohdetaan provoilut molemmin päin ja katsotaan miten homma oikeasti meni. Eipä ole oikein mitään järkeä näissä provoiluissa kun tämäkin asia on käyty sanasta sanaan läpi jo moneen kertaan.

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/


    • Anonyymi

      Oman esimerkkiauton 12V akku kesti 7 vuotta. Lopahti kerralla ja täydellisesti. Siihen asti ei ilmennyt mitään ongelmia, lukot avautuivat, tietokoneet käynnistyivät ym. normaalisti.

      Vanhoissa autoissa akkua käytettiin käynnistysmoottorin pyörittämiseen, 100-200A virtoineen. Käyttäjälle tuli tuntuma akun kuntoon, "kuinka terhakkaasti jaksaa pyörittää".

      • Anonyymi

        Noin se normaalisti menee, mutta näissä uudemmissa hybrid Toyotissa on iso virhe joka pilaa akun nopeasti ja ongelmia riittää sillä saralla,


    • Anonyymi

      VW ei osaa tehdä polttomoottoriautoa (dsg, ketjun venymiset, nippusideturvavyöt, ruoste, öljynsyöntiongelmat), saatikka sitten sähköautoa:

      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/


      • Anonyymi

        Toyotan omapoika yrittää lievittää tuskaansa valheilla jotka on jo tässäkin ketjussa paljastettu.
        Otetaan esimerkkinä tuo "nippusideturvavyö", eli VW:n pikkuauto uutuudessa huomattiin sattumalta, että takapenkin turvavyö saattaa aueta jos penkillä istuu kolme riskiä miestä ja autolla tehdään jyrkät väistöt ja keskipaikan vyö aukesi TM;n testissä. VW reagoi asiaan välittömästi ja ensiapuna asennettiin nippuside ettei vyön lukot pääse liikkumaan ja aukeamaan. Samalla laittoivat keskipaikan tilapäiseen käyttökieltoon ja alkoivat suunnittelemaan pysyvää korjausta ja se toteutui karin kuukauden päästä ja korjattiin kaikkiin tämän mallin autoihin joita oli muutama tuhat maailmalla.
        Muistutetaan vielä tästä ketjun aiheesta, eli Toyota on hajonnut kaikkein eniten Saksassa ADACin miljoonien autojen tilastossa ja eniten näissä uusimmissa vuosimalleissa ja hybrideissä.


    • Anonyymi

      Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

      Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

      Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

      Tielle simahtaneiden Toyota-mallien akilleen kantapäänä ovat heikkolaatuiset käynnistysakut, joiden varaustila on heikentynyt nopeasti kesken matkan eikä auto ole käynnistynyt ajotauon jälkeen.

      • Anonyymi

        Eli jos 12 voltin akku hyytyy ajon aikana, niin vika ei ole itse akun laadussa, vaan latausjärjestelmän suunnittelussa ja typerästä tavasta toimia.
        Taitaa tulla Suomen talvessa kylmää kyytiä ja laulun sanoin "Toyotalla matka katkeaa".


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tielle simahtaneiden Toyota-mallien akilleen kantapäänä ovat heikkolaatuiset käynnistysakut, joiden varaustila on heikentynyt nopeasti kesken matkan eikä auto ole käynnistynyt ajotauon jälkeen.

      • Anonyymi

        Kertoo vain auton valmistuksesta mahdollisimman halvoilla osilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo vain auton valmistuksesta mahdollisimman halvoilla osilla.

        Näin voi käydä kun laadukkaaseen japanilaiseen on asennettu eurostoliittolainen, lopezlaatuinen batteri. 80 euroa maksaa uusi kunnollinen yasa-akku ja matka jatkuu. Halpaa lystiä vaikka itse maksaisi. Aivan eri summista puhutaan kun vikavagenin jakopää tai dsg kilahtaa , vaikka ei niissäkään kaikissa ole vikaa ainakaan tiedottajan mukaan. Pari pänikkää öljyä jo maksaa saman verran ja sitä tunnetusti vikavageniin voidaan lisätä tuon verran jo ensimmäisen kymmenen tuhannen kilometrin matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin voi käydä kun laadukkaaseen japanilaiseen on asennettu eurostoliittolainen, lopezlaatuinen batteri. 80 euroa maksaa uusi kunnollinen yasa-akku ja matka jatkuu. Halpaa lystiä vaikka itse maksaisi. Aivan eri summista puhutaan kun vikavagenin jakopää tai dsg kilahtaa , vaikka ei niissäkään kaikissa ole vikaa ainakaan tiedottajan mukaan. Pari pänikkää öljyä jo maksaa saman verran ja sitä tunnetusti vikavageniin voidaan lisätä tuon verran jo ensimmäisen kymmenen tuhannen kilometrin matkalla.

        Jos Toyota olisi laadukas niin siinä ei olisi noin paskoja komponentteja jotka tekevät tojokuskista satunnaisesti jalkamiehen kesken reissun.

        Sitä paitsi se koko tojon lataussysteemi on susi. Ei juurisyy ole 12V akku, vika on syvemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin voi käydä kun laadukkaaseen japanilaiseen on asennettu eurostoliittolainen, lopezlaatuinen batteri. 80 euroa maksaa uusi kunnollinen yasa-akku ja matka jatkuu. Halpaa lystiä vaikka itse maksaisi. Aivan eri summista puhutaan kun vikavagenin jakopää tai dsg kilahtaa , vaikka ei niissäkään kaikissa ole vikaa ainakaan tiedottajan mukaan. Pari pänikkää öljyä jo maksaa saman verran ja sitä tunnetusti vikavageniin voidaan lisätä tuon verran jo ensimmäisen kymmenen tuhannen kilometrin matkalla.

        Kun tolloloota on vaatinut toimittamaan autoihinsa mahdollisimman halvan akun, laadusta viis, niin sitä on saatu, mitä on tilattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tolloloota on vaatinut toimittamaan autoihinsa mahdollisimman halvan akun, laadusta viis, niin sitä on saatu, mitä on tilattu.

        Laatu tarkoittaa virallisesti sitä, että tuote vastaa vaadittuja ominaisuuksia.

        Tollolootalla ja tojouskovaisilla rima vaan on vähän alempana kuin muilla. Mutta laatu siis OK.


    • Anonyymi

      Toyotan laatu on jo naurettavaa kun lada parempaa laatua jopa maali on ladassa paksua

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja jos lukee tuon jutun kokonaan, niin vakuutusyhtiön edustaja kertoi ettei tuossa oltu huomioitu ajettuja kilometrejä ja lista on suoraan riippuvainen siitä paljonko autolla ajetaan.
        Saksassa kaikilla ajetaan yleisesti samoja määriä merkistä riippumatta ja otanta on miljoonista autoista ja ollaan kerätty tieto monista lähteistä ja aika surullinen tuo lista on Toyotan kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos lukee tuon jutun kokonaan, niin vakuutusyhtiön edustaja kertoi ettei tuossa oltu huomioitu ajettuja kilometrejä ja lista on suoraan riippuvainen siitä paljonko autolla ajetaan.
        Saksassa kaikilla ajetaan yleisesti samoja määriä merkistä riippumatta ja otanta on miljoonista autoista ja ollaan kerätty tieto monista lähteistä ja aika surullinen tuo lista on Toyotan kannalta.

        Vaikeaa uskoa, että Saksassakaan ajettaisiin jollain koirankopilla samoja kilometrejä kuin oikeilla autoilla!

        Tollolootilla ajetaan keskimääräistä vähemmän ja jos ne silti päätyvät keskimääräistä useammin hinausauton lavalle, on laatu todella kehnoa.

        Suomessakin pärjäämistä on kannatellut lähinnä vähät kilometrit. Tohjokuskilla kun menee 7 vuotta 100 tkm keräämiseen mittariin, niin vaikeaa on saada parissa ensimmäisessä katsastuksessa hylsyä liian kuluneista renkaista tms. (yksi yleisimpiä hylsyn syitä).

        Tohjokuskit tuntuvat edelleen kuvittelevan, että on aikamoinen saavutus ajaa autolla esim. 40 tkm ilman, että mitään hajoaa tai että joutuu renkaita uusimaan .Huonompiin merkkeihinhän joutuu samassa ajassa (3 vuotta) ostamaan ehkä useammankin satsin. Sitähän ei sitten tarvi huomoida, että tohjolla kinutetaan 13 tkm/vuosi ja sillä "huonommalla" yli 30 tkm/vuosi ts. on liki 100 tkm mittarissa jo 1. katsastuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaa uskoa, että Saksassakaan ajettaisiin jollain koirankopilla samoja kilometrejä kuin oikeilla autoilla!

        Tollolootilla ajetaan keskimääräistä vähemmän ja jos ne silti päätyvät keskimääräistä useammin hinausauton lavalle, on laatu todella kehnoa.

        Suomessakin pärjäämistä on kannatellut lähinnä vähät kilometrit. Tohjokuskilla kun menee 7 vuotta 100 tkm keräämiseen mittariin, niin vaikeaa on saada parissa ensimmäisessä katsastuksessa hylsyä liian kuluneista renkaista tms. (yksi yleisimpiä hylsyn syitä).

        Tohjokuskit tuntuvat edelleen kuvittelevan, että on aikamoinen saavutus ajaa autolla esim. 40 tkm ilman, että mitään hajoaa tai että joutuu renkaita uusimaan .Huonompiin merkkeihinhän joutuu samassa ajassa (3 vuotta) ostamaan ehkä useammankin satsin. Sitähän ei sitten tarvi huomoida, että tohjolla kinutetaan 13 tkm/vuosi ja sillä "huonommalla" yli 30 tkm/vuosi ts. on liki 100 tkm mittarissa jo 1. katsastuksessa.

        Saksassa ajetaan keskimäärin aika vähän ja sielläkin asuu paljon köyhempiä siirtolaisia jne... kaikki kelpaa millä pääsee.


    • Anonyymi

      Upeaa et se myy vaikka jättää eniten tielle.
      Omituinen yhtälö todella.
      Mutta ilmeisesti huijarit saa myytyä mitä tahansa?

    • Anonyymi

      Faktaa on vaikea piilottaa?

    • Anonyymi

      Aika noloa kun luotettava siis muka luotettava auto jättää eniten tielle.

    • Anonyymi

      Ja tilasto Suomesta:

      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Ja vakuutusmies kertoo samaisessa artikkelissa, että ne merkit joilla ajetaan eniten, niin luonnollisesti niitä hinataan useammin kuin niitä jotka seisovat parkkipaikoilla. Näillä paremmilla premiumeilla ajetaan myös pidempää ja ovat nuorten, ilkivallan ja varkauksien uhrina useammin kuin harmaavarpunen Toyota.
        Jaksat tuota samaa juttua yrittää tuskissani joka kerta kun et muuta keksi. 🤭


    • Anonyymi

      Europan suurin luotettavuustutkimus kertoo selkeästi että kaikkein useimmin matka jää kesken Toyotan hybridillä.

      Sen sähköjärjestelmä on täysi susi. 12V Akku sanoo poks ja matka jatkuu jalkapelilä.

      • Anonyymi

        Valitettava ja kovin ikävä ominaisuus jota Toyota ei osaa tai ei halua korjata, ehkä tulisi liian kalliiksi velkaiselle yhtiölle?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

      "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

      Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

    • Anonyymi

      Moottori:"Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!"

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt on tojota lippispäällä LUOTETTAVA LÄHDE.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan hyvä kerrata.
        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b

        Pieni yhden vakuutusyhtiö rääpäisy joka ei kerro muuta kuin sen, millä merkeillä ajetaan kelillä kuin kelillä, sanoi itse vakuutusyhtiön edustaja.

        Kyllä ottaa Terolle sieluun kun Saksassa tehdään miljoonien autojen peruteella kunnon tilastot ja Toyota on kaikkein surkein.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koko historian aikana Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

      uo akkuongelmat ovat olleet hyvin tiedossa jo monta vuotta mutta Toyota ei ole kyennyt tekemään mitään ongelman korjaamiseksi.

    • Anonyymi

      Kun välttää ostamasta Toyotaa, Audia, Bemua tai Meseä niin pääsee aina perille. Jäähän siihen vielä monta merkkiä mistä valita.

    • Anonyymi

      Palataanpas Suomeen ja täkäläisiin olosuhteisiin:

      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Oletko huomannut, että toistat tuota samaa vitsiä kokoajan ja vielä samassa ketjussa?
        Tässä kuitenkin se todellinen tilanne Toyotan luotettavuudesta.
        Samalla voin kertoa sinulle, että VW Ag on myynyt elokuun loppuun mennessä 1034 autoa enemmän mitä Toyota Motors.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut, että toistat tuota samaa vitsiä kokoajan ja vielä samassa ketjussa?
        Tässä kuitenkin se todellinen tilanne Toyotan luotettavuudesta.
        Samalla voin kertoa sinulle, että VW Ag on myynyt elokuun loppuun mennessä 1034 autoa enemmän mitä Toyota Motors.

        Miksi rinkelimosse on moottorivikojen kuningas?
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


    • Anonyymi

      Muistetaas tämä totuus.

      Koko historian aikana Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

      uo akkuongelmat ovat olleet hyvin tiedossa jo monta vuotta mutta Toyota ei ole kyennyt tekemään mitään ongelman korjaamiseksi.

      • Anonyymi

        On sieltä talvitestistä tuotu hinausauton lavalla myös tolloloota, joka oksensi jäähdytysnesteensä pakkasessa.

        Sen jälkeen kun auto oli lähtenyt kokeneelta testikuskilta lapasesta ja rysäyttänyt penkkaan.

        Talvitestiin sisältyy normaalisti myös ajo vailla ajonvakautusta, jos poiskytkentä on mahdollista. Tollolootassa on, vaikka auto on ilman sähköisiä apuja hengenvaarallinen.


    • Anonyymi

      Palataanpas kotimaan olosuhteisiin ja se käy näin:

      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että nämä priimiumimerkit sillai on useimmin hinurin kyydissä?


    • Anonyymi

      Suomen olosuhteissa Toyotalla käy näin.

      Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

      "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

      Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

      Akkuviat vain pahenevat Suomen talvessa.

    • Anonyymi

      Yaris ei sitten ole Toyota?

      • Anonyymi

        Eikös se ole hybridinä aito Toyota, ei nimittäin missään vastaavassa autossa ole samaa ongelmaa?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miten liittyy avaukseen?
        Ei tuo kotimainen pieni otanta kerro mitään, ei kerrota kilsoja ja syitä jne.. ja vakuutusyhtiön edustaja kertoi, että ne joilla ajetaan paljon, niitä myös hinataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy avaukseen?
        Ei tuo kotimainen pieni otanta kerro mitään, ei kerrota kilsoja ja syitä jne.. ja vakuutusyhtiön edustaja kertoi, että ne joilla ajetaan paljon, niitä myös hinataan.

        Tojotaa on eniten hinattu jopa TM:n talvitestistä etelään korjaamolle.
        Niin Yarista kuin RAV 4 ja oliko vielä muitakin?
        Miten se muka on luotettava merkki kun ei edes testissä kestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotaa on eniten hinattu jopa TM:n talvitestistä etelään korjaamolle.
        Niin Yarista kuin RAV 4 ja oliko vielä muitakin?
        Miten se muka on luotettava merkki kun ei edes testissä kestä?

        Akkuviat vain pahenevat Suomen talvessa. Kannattaa muistaa että kyseessä oli uudet Yarikset. Ja molempien sähköjärjestelmä kyykkäsi useaan otteeseen

        Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


    • Anonyymi

      Nämä nyt vaan eivät kestä Suomen kovia olosuhteita.
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        RAV 4 valutti testissä öljyt pusikkoon ja se korvattiin toisella autolla.
        Yksi kun ei kestänyt koko testiä !! ;D


      • Anonyymi

        Ja samalla vakuutusmies kertoi, että niitä hinataan joilla ajetaan eniten, ihan loogista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja samalla vakuutusmies kertoi, että niitä hinataan joilla ajetaan eniten, ihan loogista.

        Tojopotilla ei tahkota isoja kilometrejä!

        Esim täällä taannoin joku tojopappa kehui aina 6 kk välein, miten on autossa taas 3 tkm enemmän mittarissa eikä vieläkään yhtään vikaa. Tai että 1. katsastus läpi, huikeat 40 tkm mittarissa ja renkaatkin vielä OK. Huonommissa merkeissähän saattaa vaikkapa renkaat olla jo loppuun kuluneet (kun voi olla liki 100 tkm mittarissaä tässä kohtaa...)

        Muistaakseni katsastustilastoissakin Nauriilla yms. tyypillinen mittarilukema 3 vuotiaana n. 40 tkm ja 5 vuotiaana 70 tkm. Satku rikki vasta 7 vuotiaana. Eli jotain 13 tmk/vuosi. Vähemmän kuin koko autokannan keskiarvo ja paljon vähemmän kuin uusien autojen keskiarvo. Kas kun uusilla autoilla tyypillisesti ajetaan enemmän kuin vanhoilla.

        Joku 8 tkm vuodessa ajava tojopappa kehui hankkineensa hypetyksen, jotta voisi säästää bensakuluissa. ;-D Tojopappojen mielestä 8 tmk/vuosi on hirveän iso kilometrimäärä. No onhan se, jos tojopotalla pitää ajaa ;-D

        Monella D4D kertakäyttödieselin omistajalla ehti tulla 7 vuoden aikaraja täyteen ennen kuin kertakäyttömoottorin kansipahvi petti. Tolloloota tapasi maksaa korjauksen (moottorin vaihto) 180 tkm/7 vuotta asti, mutta sen jälkeen ei saanut edes lämmintä kättä.

        Hirveitä kilometrejä tohjon dieseleillä tahkotaan, jos 7 vuotiaalla autolla kilometrit vielä reilusti alle 180 tkm.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridien sähköjärjestelmä on ollut kuraa jo vuosia eikä huollossa osata tehdä mitään muuta kuin vaihtaa akku. Se on pelkkää valohoitoa eikä korjaa sitä että koko systeemi on kuraa.
      12V akkujen porsimiset ovat vain oire.

      • Anonyymi

        Liekö tollolootissa vieläkään väyläohjattuja sähköjä?

        Useamman kerran on kotimaisen autolehden koejoassa käynyt niin, että tolloloota on hyytynyt kesämökin pihaan. Oli jäänyt joku ovi viikonlopun ajaksi raolleen ja sisävalo oli tyhjentänyt 12 V akun.

        Länsiautoissa viimeiset 20 vuotta ollut sellaiset systeemin, että sisävalo sammuu 20 min tjsp jälkeen vastaavassa tilanteessa.

        Ei näissä itäautoissa ainakaan valoautomatiikkaa ole. Vieläkään. Lähes joka ainoa painelee vailla takavaloja (=laitonta) sankassa sumussa tai rankkasateessa eikä kaikissa toimi valot pilkkopimeälläkään. Täälläkin tojoterot selittäneet, että ajovalot niin kehnot, että se ja sama ajaako päiväajovaloilla vai lähivaloilla.

        Ainoa poikkeus on eläkeläispapat, jotka luulevat tollolootan muuttuvan sporttiseksi, kun kytkee etusumuvalot päälle. Tällä on se sivuvaikutus, että takavalotkin syttyvät.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoisia tilastoja.

      • Anonyymi

        Tuo Toyotan akkuongelma on ollut Suomessa tiedossa jo vuosia.


    • Anonyymi

      Ja luotettavin auto kuitenkin nykyautoista . TOYOTA ON PARAS IHMISELLE!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.


        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.

        Niinpä, noita samasta asiasta on tehty iso määrä valituksia kun Toyota hyytyy pakkaasilla.


      • Anonyymi

        Kolme eniten tiellä jättäneitä autoja viime vuosina on ollut C-HR, Yaris ja RAV.
        Näin kertoo maailman laajin riippumaton tutkimus Saksasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme eniten tiellä jättäneitä autoja viime vuosina on ollut C-HR, Yaris ja RAV.
        Näin kertoo maailman laajin riippumaton tutkimus Saksasta.

        "Riippumaton" saksalaistutkimus" ? Just joo!!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Palataan vaan Suomeen. Akkuviat vain pahenevat Suomen talvessa. Kannattaa muistaa että kyseessä oli uudet Yarikset. Ja molempien sähköjärjestelmä kyykkäsi useaan otteeseen

      Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näitä noudetaan hinureilla jatkuvasti teitten varsilta:
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

    • Anonyymi

      Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
      Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.


      "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

      Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.

    • Anonyymi

      Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

      Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

      Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

    • Anonyymi

      "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta.

      Moottorin saamien yhteydenottojen sekä muiden todennettujen tapauksien perusteella kysymyksessä vaikuttaisi olevan laaja ongelma."

      https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

    • Anonyymi

      Kylläpä Toyotan luotettavuus on romahtanut sitten 80-luvun, jolloin ne olivat aika luotettavia, tosin ruosteisia ja epämukavia, mutta useimmiten pääsi perille.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "jolloin autolla oli ikää 14 vuotta ja sen matkamittari näytti 204 000 kilometriä."

        Nuo akkuvikaiset tojot ovat vuoden tai kaksi vanhoja.


    • Anonyymi

      Onpas surkeita nuo saksalaiset autot kun eivät kestä mitään!

      • Anonyymi

        Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!


    • Anonyymi

      Tojota pliiiss, älä jätä tielle tänään !!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tiistaina vasta on se pikkusinttien yhteenlaskupäivä ynnämuut- kerhossa kun Toyota on nöyryyttänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiistaina vasta on se pikkusinttien yhteenlaskupäivä ynnämuut- kerhossa kun Toyota on nöyryyttänyt

        Se taas sama saksalainen valmistaja joka jyrää aasialaisen autontapaisen.


      • Anonyymi

        Poika jaksaa tuota vanhaa maksumuurintakaista juttua kun muuta ei keksi.
        Niillä joilla ajetaan eniten, myös hinataan eniten. Sen kertoi vakuutusyhtiön setä tuossa artikkelissa.


    • Anonyymi

      Rehellisesti kirjoittaa Moottori lehti asiasta.

      • Anonyymi

        Suomalaisilla Toyotan akkuongelmat ovat tuttuja jo monen vuoden ajan.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
        Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.


        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisilla Toyotan akkuongelmat ovat tuttuja jo monen vuoden ajan.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
        Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.


        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.

        Eikö trollilla ole muuta kuin tuo yksi ja sama juttu ? Aika surkeaa inttämistä jostain yksittäistapauksesta. Onkohan se itselaatima oma tilasto jo unohtunut?


    • Anonyymi

      Miksihän saksalaisia autoja hinataan eniten?

    • Anonyymi

      Ei yksittäistapaus saa isoa joukkoa suomalaisia tekemään valitusta kuluttaja-asiamiehelle.

      "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

      Toyotan akkuongelma on ollut tiedossa tälläkin palstalla jo vuosia. Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.

      Toyota ei osaa korjata oikeaa ongelmaa. Vaihtavat vain akkuja valohoitona.

      • Anonyymi

        Toyota ei halua korjata tuota isoa ongelmaa, koska se tulisi ihan liian kalliiksi velkaisessa firmassa ja siksi vaihtavat uusia akkuja takuuaikana ja sen jälkeen artisti maksaa.


    • Anonyymi

      Onpa 80-luvulla niin luotettava Toyota päästetty surkeaan malliin, lienee vetyprojekti ja osaamattomuus sähköautoissa syönyt liikaa rahaa kun Toyotaa kuitenkin myydään paljon, mutta ilmeisesti vanhan tekniikan autoistoista ei köyhistä maista saada juurikaan katetta kun velat on suurimmat mitä autonvalmistajilla on.

    • Anonyymi

      Patteriauto hyytyi jälleen!
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä

      • Anonyymi

        Ja taas Toyotan omapoika yrittää kääntää Toyotan ongelmia muualle.
        Tuossahan ID:n tapauksessa oli kyse siitä kun talvivertailussa ajettiin autojen akkuja tyhjiin ja sen jälkeen ID oli tarkoitus viedä talliin lataukseen, mutta kun toinen auto oli täysin kyrvähtänyt, niin se oli tärkeämpi saada lataukseen. Siksi VW ei aamulla ollut yhteistyöhalukas kun akut olivat tyhjät ja testiryhmä kertoi sen olevan ihan omaa syytä kun olivat niin hölmöjä.
        Nyt tuo 12 voltin ongelma ja väärinkäyttö on poistettu päivityksen kautta.
        Harmittaako kun Toyotalla on vastaava vika 12 voltinakun kanssa ja Toyota ei osaa/pysty sitä korjaamaan, vai onko halusta eli rahasta kiinni?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sama poika intää samalla tyylillään kuin huomenna kun julkaistaan taas kuukautiset rekisteröinti luvut ja VW Ag on ainainen ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama poika intää samalla tyylillään kuin huomenna kun julkaistaan taas kuukautiset rekisteröinti luvut ja VW Ag on ainainen ykkönen.

        Huomenna on koovaarassa jälleen murheen päivä.
        Ainoa jännitettävä asia on onko vw kuusi vai seitsemän tuhatta autoa Toyotaa jäljessä tässä vaiheessa vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna on koovaarassa jälleen murheen päivä.
        Ainoa jännitettävä asia on onko vw kuusi vai seitsemän tuhatta autoa Toyotaa jäljessä tässä vaiheessa vuotta.

        Hihii, omapoika aloittaa jo tänään "työnsä" ja pettymyksensä purkamisen kun VW Ag on aina voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, omapoika aloittaa jo tänään "työnsä" ja pettymyksensä purkamisen kun VW Ag on aina voittaja.

        Nomutta , ei Trafin ensitelusteröintitilastossa ole mitään AG:tä ? Vain pelkkä VW? Tuhansia autoja jo takamatkalla, etkö tiennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nomutta , ei Trafin ensitelusteröintitilastossa ole mitään AG:tä ? Vain pelkkä VW? Tuhansia autoja jo takamatkalla, etkö tiennyt?

        Tiesin mutta valan uskoa meidän koovaaran porukalle vaikka vw on jo kaukana pikkufisujen tilastoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe