Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!
Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.
Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/
Moottori kirjoittaa: Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle!
170
1406
Vastaukset
- Anonyymi
Tuollaista Tojotisti ei voi ymmärtää. Tuo on jo maailmanloppuun verrattava uutinen.
- Anonyymi
Tojo on auringonlaskun merkki.
- Anonyymi
Tuo on Adacin tilasto. Se on huu-hhaa tilasto, jossa ei ole totuudensiementäkään. Siinä menestyy vain Saksalaiset autot, koska se vetää kotiinpäin.Todellisuudessa Toyotat on vähiten tielle jättäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on Adacin tilasto. Se on huu-hhaa tilasto, jossa ei ole totuudensiementäkään. Siinä menestyy vain Saksalaiset autot, koska se vetää kotiinpäin.Todellisuudessa Toyotat on vähiten tielle jättäviä.
ADACin tilasto on nimenomaan tielle jättäjien tilasto. Trafin tilasto on vain katsastushetkinen autojen kunnossaolon tilasto.
- Anonyymi
Jyrkkää on Toyotan laadun syöksykierre. Loogista kyllä että kun kaikissa on sama tekniikka niin kaikki mallit jättävät tielle samalla tavalla ja kaikki mallit päätyvättutkimuksen häntäpäähän.
Kun siinä hybridin perustekniikassa on tuollainen vika.- Anonyymi
Ei se ole vika, se on vain ominaisuus. Tero sen sietää, muut vaihtaisivat jo merkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole vika, se on vain ominaisuus. Tero sen sietää, muut vaihtaisivat jo merkkiä.
Rele vika korjataan takuuna kun vie metkkijuoltoon
Ei merkkihuolto myy vaan uuden akun joka ei auta siihen oikeaan bikasn
Syy on puoskriem huolloissa
Älä vie Toyotaa nyrkkipajslle
- Anonyymi
Variksia on rutosti vartioilla työautoina. Niillä ajetaan kymmeniä tuhansia kuukaudessa. Aivan miten sattuu.
- Anonyymi
Ja pizzakuskeillakin niitä on, ei paljoakaan ajeta ja melkoisia reuhkoja ne on.
Kyllä Variskin kestää kun korjataan ja huolletaan yhtenään, tuollaisten hankintojen takana on pelkkä tylsä hintakilpailu. - Anonyymi
Kannattaa muistaa että Yariksia on sekä normaali bensakoneella ja sitten näitä hybridivirityksiä.
Nämä akkuongelmat koskevat vain hybridejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa muistaa että Yariksia on sekä normaali bensakoneella ja sitten näitä hybridivirityksiä.
Nämä akkuongelmat koskevat vain hybridejä.Kaikki versiot ruostuvat todella nopeasti.
- Anonyymi
Tämä oli taas paras letkautus. Etsippä jostain sellainen Yaris millä olisi ajettu yli 120tkm vuodessa.
- Anonyymi
Ei varmaan löydy tästä valtakunnasta yhtään Yarista jolla olisi ajettu kuukausittain 10tkm. Siihen touhuun ihan muut merkit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa muistaa että Yariksia on sekä normaali bensakoneella ja sitten näitä hybridivirityksiä.
Nämä akkuongelmat koskevat vain hybridejä.Suurin osa liikenteestä olevista vuosimallin -20 tai sitä uudemmista Yariksista on hybridejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli taas paras letkautus. Etsippä jostain sellainen Yaris millä olisi ajettu yli 120tkm vuodessa.
No ajetaanko Corsalla, 208:lla tai Cliolla 120 tkm vuosi??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki versiot ruostuvat todella nopeasti.
Toyota Yaris on kiistatta vähiten ruostuva pikkuauto. Ne ovat vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomia. Niillä ajetaan paljon pikkuautoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ajetaanko Corsalla, 208:lla tai Cliolla 120 tkm vuosi??
Ei ole kokaan tuollaista väittänytkään .
- Anonyymi
Hinuriyrittäjä kuitenkin toivoo runsaasti Tesloja käyttöön sillä niille tilataan runsaasti pitkiä kuljetuksia korjaamoille . Niillä hankkii hyvin
- Anonyymi
Koko tutkimuksen paras ovat käyttöönottovuoden 2021 BMW i3-sähköauto, joka jakoi kultamitalin polttomoottorikäyttöisen Minin kanssa. Myös sähköautot Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 ja Tesla Model 3 sijoittuivat kymmenen parhaan joukkoon.
Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko tutkimuksen paras ovat käyttöönottovuoden 2021 BMW i3-sähköauto, joka jakoi kultamitalin polttomoottorikäyttöisen Minin kanssa. Myös sähköautot Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 ja Tesla Model 3 sijoittuivat kymmenen parhaan joukkoon.
Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!Mattimeikäläisen osa on hieman eri kuin hinausautofirman.
Me halutaan ostaa auto jota ei tarvitse hinata.
Ihan kiva jos Joku hinuri tekee jollain Teslalla ison tilin mutta mulle kyllä merkkaa paljon enemmän se että mun autoa ei tarvitse hinata niinkuin Tojoja.
- Anonyymi
Aika masentava tuo tilasto lähestulkoon kaikkien Toyotamallien osalta.
- Anonyymi
Pienemmän kokoluokan autoista luotettavia (vähiten tielle jättämisiä) kaikissa ikäluokissa on näköjään japsimerkit Mazda ja Suzuki.
- Anonyymi
Mun elämältä katosi pohja kun näitä ikäviä tilastoja ja paljastuksia Toyotan huijauksista tulee kokoajan tietoisuuteen. Mitä voi tehdä, etten menetä mielenterveyttäni?
- Anonyymi
Tämä se oireiluttaa koko tämän vuoden kuten viime vuodenkin.
Trafi:
2023
Toyota on ajanut suomalaisten sydämiin suorastaan ylivoimaisesti. Skoda kiilasi tilastokakkoseksi, mutta välimatkaa Toyotaan jäi yhä liki 5 500 autoa!- Anonyymi
Jättääkö Yaris nyt harvemmin matkanvarrelle kun kirjoittelet turhista asioista?
VW Ag:n autoja myytiin Suomessa vuonna 2023 6527 kpl enemmän kuin Toyota Motorsin autoja. - Anonyymi
Joo. Onhan noita tielle jättäviä kippoja ostettu paljon.
Se eivaan mitenkään muuta sitä että ne jättävät tielle kaikkein useimmin.
Mutta tietenkin jos tykkää siitä että ostaa tojon jossa akku pettää usein niin eihän siinä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jättääkö Yaris nyt harvemmin matkanvarrelle kun kirjoittelet turhista asioista?
VW Ag:n autoja myytiin Suomessa vuonna 2023 6527 kpl enemmän kuin Toyota Motorsin autoja.harmitaa et tojo myy yli 7000 autoo enempi entä vw
- Anonyymi
Puppua, sakujen propagandaa Hitlerin tyyliin.
- Anonyymi
Menikö kasetti taas jumiin noin pahasti.
- Anonyymi
Kyllä näistä Toyotan sähköaongelmia on nähty täällä Suomessakin enemmän kuin kohtuus on.
Tässä yksi esimerkki.
Tämä on koettu konkreettisesti mm. TMn talvitesteissä
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näistä Toyotan sähköaongelmia on nähty täällä Suomessakin enemmän kuin kohtuus on.
Tässä yksi esimerkki.
Tämä on koettu konkreettisesti mm. TMn talvitesteissä
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää?Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää?
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinäkin tämän tiesit. Miksi esität tyhmää?
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?
Artikkeli jatkuu...
Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.
TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?
Artikkeli jatkuu...
Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.
TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/VW toimii jos kuski ei hölmölie. Yaris sen sijaan jättää kaikkein useimmin kuskin tien päälle teki kuski mitä tahansa.
Variksen sähköjärjestelmässä on tyyppivika niinkuin kaikissa toojon hybrideissä.
- Anonyymi
Ja Suomessa salataan kaikki.....tietoa aina pitää hakea ulkomailta..
- Anonyymi
Toyotan sähköongelmista on kirjoitettu Suomen luetuimmasa tekniikan alan lehdessä. Ei tuota voi kovin salailuna pitää.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan sähköongelmista on kirjoitettu Suomen luetuimmasa tekniikan alan lehdessä. Ei tuota voi kovin salailuna pitää.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/Ei mitääm uutta auringon alla.
Pari vuotta aiemmin tolloota tuli talvivertailusta hinausauton lavalla. Kokeilivat ajonvakautuksen poiskytkentää - testeissähän on yleensä kokeiltu, sujuisiko rata-ajo vauhdikkaammmin vailla holhousta.
Toitsu olikin niin kehno ajettava, että lähti kokeneelta testikuljettajaltakin lapasesta ja suistui oitis penkkaan, vaurioituen ajokelvottomaksi. Eli on ajettavuus liukkaalla edelleen sitä "varsi edellä heitetty vasara" mallia kuin ennenkin. Ja radalla pysytään vain varotuksia piipittävän ajonvakautuksen voimin. Tosin se ajovakautus sitten piipittää keskellä kesääkin, kun ajetaan soratiellä... (Tuulilasi kehtaa nämäkin jutut kertoa, TM kohtelee itäautoja yhä silkkihansikkain).
Ja sitten kun mennään joku 10 vuotta ajassa taaksepäin tolloloota meni totaalisesti sekaisin, kun sillä yritettiin liukkaan mäen nousua peruuttaen. Luistonestojärjestelmä tillttasi ja lukitsi renkaat, jolloin autolla ei enää päässyt eteen eikä taakse. Auto piti "resetoida" irrottamalla akku hetkeksi! Helppoa mutta kätevää!
Tollolootan nelivedotkin (Ravistin ym) olleet näissä talvitesteissä pelkkä vitsi. Ei pääse auto liikkeele, jos molemmat etupyörät sutii TAI takapyörille voimaa välittävä kytkin ylikuumenee hetkessä ja sitten tippuu neliveto pois päältä.
- Anonyymi
Tämä kyllä masentaa kun ei voi enää luottaa autoonsa, no onhan se pari kertaa jättänyt käynnistymättä, mutta onneksi molemmilla kerroilla sattui viereiseen ruutuun Volkkari ja Skoda, niin saatiin Yarikseni heti käyntiin.
- Anonyymi
Miksi ihmisen pitää ostaa pikkuruinen rotanloukku, johon saatananvarmasti kuolee, jos kolari kohtaa ?
SUOMALAISET OVAT OIKEASTI AIVAN SAATANAN TYHMIÄ.
Ampukaa itsenne. - Anonyymi
No voi harmi kun Toyota on niin epäluotettava.
- Anonyymi
Se että Rellun Clio malli loistaa punaisena tiellejättäjänä kaikissa ikäryhmissä ei liene kenellekkään ylläri,
mutta kyllä ne puheet Tojotasta luotettavana autona perustuu vain pelkästään niiden omistajiensa luuloihin.
Pikkuautoluokan autoista luotettavimpia (vähiten tielle jättämisiä) kaikissa ikäluokissa on näköjään japsimerkit Mazda ja Suzuki.- Anonyymi
Mitä Tero siinä yrittää, ei Toyotan tilanne tuosta parane yhtään, vaikka kuinka yrität vetää muita merkkejä mukaan. Ainoa syy miksi Toyota on Suomessa noinkin suosittu on usko sen luotettavuuteen, mutta nyt on näytetty monella tapaa, että se on suurta harhaa ja tyhmyyttä jos menee tuohon kalliiseen halpaan.
- Anonyymi
Eihän tuo yllätä ollenkaan kun huomioidaan ajetut kilometrit. Tojoilla ajetaan vähän ja huolletaan usein. Ostakakunta on kaikista iäikkäämpää, eli niillä ajetaan hiljaa. Silti Tojo on epäluotettavin.
Tojolla ei nyt mene hyvin, useista pitkäaikaisista huijauksista on jäänyt kiinni, vetyautoista on tehty joukkokanne ja sähköautosta tuli susi. Lisäksi on maailman velkaisin yhtiö. Sijoittajat hylkäävät Tojon huijausten takia. - Anonyymi
Mazda2 on sama auto kuin Yaris, siis hybridiversiona. Samat viat siinä kuin toyotassakin. Paras pieni hybridi on Honda Jazz. Luotettava ja testivoittaja,.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Tero siinä yrittää, ei Toyotan tilanne tuosta parane yhtään, vaikka kuinka yrität vetää muita merkkejä mukaan. Ainoa syy miksi Toyota on Suomessa noinkin suosittu on usko sen luotettavuuteen, mutta nyt on näytetty monella tapaa, että se on suurta harhaa ja tyhmyyttä jos menee tuohon kalliiseen halpaan.
Autoja myydään mielikuvilla, eivätkä ne aina vastaa todellisuutta.
- Anonyymi
Ja näinhän se menee sitten Suomessa:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b- Anonyymi
Hihii, omapoika panikoi ja spämmää ikivanhaa vakuutusyhtiön itse vesittämää tilastoa joka on maksumuurin takana.
Eli niillä millä ajetaan eniten ja pitkään, joutuu myös hinattavaksi. Ei se puutarhatonttu tarvitse hinuria, hihii!
Tämä ikävä Moottorilehdessä julkaistu laaja ja kattava tilasto on mennyt todella syvälle omapojan sieluun ja aiheuttaa hänelle ”työtä”, mutta aika kevyeksi tuo on jäänyt kun ei parempaa irtoa. - Anonyymi
Näin menee Toyotalla Suomen talvessa.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
- Anonyymi
Ja näin meillä menee preemiumimerkeillä:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Mua ottaa päähän yli kaiken kun kokoajan Toyotasta paljastetaan vikoja ja huijauksia.
Mieltäni painaa kokoajan, että paljonko autoni arvo putoaa jokaisesta kohusta ja noista vioista?- Anonyymi
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
Mullaki ahistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
Mullaki ahistaa.Kuinkahan monessa Yariksessa on hinauspalvelun sisältävä täyskasko? Sen sijaan paljon ajettavissa Audi, BMW ja Mersedeksissä se on hyvin yleinen. Vakuutusyhtiöt tietävät vain maksamistaan hinauksista. Omasta pussista maksettavia se ei voi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan monessa Yariksessa on hinauspalvelun sisältävä täyskasko? Sen sijaan paljon ajettavissa Audi, BMW ja Mersedeksissä se on hyvin yleinen. Vakuutusyhtiöt tietävät vain maksamistaan hinauksista. Omasta pussista maksettavia se ei voi tietää.
Ee ole mustakaan mukavata ku noit sakemanneja hinataa nin paljo .
- Anonyymi
Humpuukia tommoset vale uutiset! Kyllä se vaan niin on notta toiijjota kestää!
- Anonyymi
Kaikilla saa olla mielipiteitä kaikista asioista.
Sinun mielipide ei ole tosiasioihin perustuva.
Tämä uutinen taas perustuu tilastoihin, eli faktoihin.
- Anonyymi
Aloittaja puhuu tielle jättämisestä. Vaikuttaa kuitenkin, että ongelma on 12V akussa siten, ettei auto käynnisty. Jos auto käynnistyy, ei meno ajaessa yht'äkkiä lopu.
Ei voine puhua tielle jättämisestä, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Matkaan lähteminen on jäänyt tekemättä, kotipihalta ehkä. Saman tyyppinen vika, mikä on riivannut autoja kautta aikojen, toki varsinaisen käynnistysmoottorin toiminnan estäen.
Hieman noloa valmistajalle, kuitenkaan "tielle jättäminen" - suuri katastrofi, ei ole tilastoissa kyseessä.- Anonyymi
Kyllä se hybridi-tojo voi jättää tielle ajon aikanakin jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta. Silloin auton tietokone ym. elektroniikka sammuu ja samalla matkan teko hyytyy siihen paikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se hybridi-tojo voi jättää tielle ajon aikanakin jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta. Silloin auton tietokone ym. elektroniikka sammuu ja samalla matkan teko hyytyy siihen paikkaan.
12V akkua lataa DC-DC-muunnin, hybridiakusta. Kai lataus on jatkuvaa, sen jälkeen, kun auto on "käynnissä". Lauseessa "...jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta" on sisäänrakennettuna, että latausjännite on olemassa, joka riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12V akkua lataa DC-DC-muunnin, hybridiakusta. Kai lataus on jatkuvaa, sen jälkeen, kun auto on "käynnissä". Lauseessa "...jos 12v akku pääsee niin tyhjäksi ettei se ota enää virtaa vastaan laturilta" on sisäänrakennettuna, että latausjännite on olemassa, joka riittää.
Jos se toimisi noin, siis oikeasti toimisi, niin tuota ongelmaa ei olisi. Siis syyt on suunnittelussa ja toteutuksessa ja sitä on näemmä vaikea ja kallis korjata ja siksi Toyota vetkuttaa ja välttelee tarttumasta asiaan kunnolla. Vaihtavat kerran akun takuuseen ja saavat lykätty asian 3 vuoden takuun ulkopuolelle ja sitten artisti maksaa.
- Anonyymi
"Aloittaja puhuu tielle jättämisestä. Vaikuttaa kuitenkin, että ongelma on 12V akussa siten, ettei auto käynnisty. Jos auto käynnistyy, ei meno ajaessa yht'äkkiä lopu."
Noinhan se menee että useimmiten Toyota uuvahtaa kotipihaan. Nolointa Toyotan kannalta on se että tuossa artikkelissa sanotaan että Toyota uuvahtaa niin usein myös matkalla että se on tilaston huonoin.
Kyseessä siis tilanne kun menet kauppaan, kylään,harrastuksiin duuniin tms ja laitat tojon parkkiin ja se ei lähde enää käyntiin. Tai kun pysähdyt tankkaamaan.- Anonyymi
Toyota on nykyään ns. moniongelmainen auto ja tuo hybridien latausjärjestelmän ongelma vaikuttaa monella tapaa ja akku ei vaan lataannu kuten pitäisi ja se tuo mukanaan monenlaisia ongelmia kun virta ja jännitetasot laskee liikaa. Ei se auto käyttäydy samalla tapaa kuin perinteinen polttis jossa laturi painaa virtaa 12 voltin järjestelmään aina kun auto käy.
- Anonyymi
Toyotoissahan ei tietenkään ole minkäänlaista varoitusta kuskille, että lataahan nyt hiton pihistelijä sitä akkua ajamalla reipas pidempi lenkki.
- Anonyymi
Kyseessä ei ole tavallinen akun tyhjeneminen vaan tojotan koko 12V lataussysteemi on susi.
Siksi niitä akkuja vaihdetaan jatkuvasti. Jos systeemi toimisi niin pelkkä lataus riittäisi. Mutta kun ei riitä.
- Anonyymi
Tällä tavalla menee sit Suomessa.
Suomen olosuhteet tiputtavat jyvät akanoista:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Hihii, sinä se jaksat spämmätä tuota turhaa juttua vuodesta toiseen.
Suomen olosuhteissa Toyotan akut aiheuttavat vielä enemmän ongelmia mitä Saksassa, harmittaako? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, sinä se jaksat spämmätä tuota turhaa juttua vuodesta toiseen.
Suomen olosuhteissa Toyotan akut aiheuttavat vielä enemmän ongelmia mitä Saksassa, harmittaako?Turhaako niitä premiumimerkkejä hinaillaan jatkuvasti?
Varsinainen satusetä!!!🤣🤣🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaako niitä premiumimerkkejä hinaillaan jatkuvasti?
Varsinainen satusetä!!!🤣🤣🤣Näin menee Toyotalla Suomen talvessa.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin menee Toyotalla Suomen talvessa.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentitAamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.
Onneton on vw. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.
Onneton on vw.Ja kerrataan tuokin tapaus uudelleen, eli TM:n testaajien piti ladata ID yöllä, koska akut olivat ajettu täysin loppuun, mutta kun Toyota oli hiipunut jo aiemmin, niin joutuivat lataamaan sen ja VW jäi lataamatta. Lehdessä kerrottiin, että vika oli täysin testaajien oma moka ja se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kerrataan tuokin tapaus uudelleen, eli TM:n testaajien piti ladata ID yöllä, koska akut olivat ajettu täysin loppuun, mutta kun Toyota oli hiipunut jo aiemmin, niin joutuivat lataamaan sen ja VW jäi lataamatta. Lehdessä kerrottiin, että vika oli täysin testaajien oma moka ja se siitä.
Jos unohdetaan provoilut molemmin päin ja katsotaan miten homma oikeasti meni. Eipä ole oikein mitään järkeä näissä provoiluissa kun tämäkin asia on käyty sanasta sanaan läpi jo moneen kertaan.
Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?
Artikkeli jatkuu...
Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.
TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/
- Anonyymi
Oman esimerkkiauton 12V akku kesti 7 vuotta. Lopahti kerralla ja täydellisesti. Siihen asti ei ilmennyt mitään ongelmia, lukot avautuivat, tietokoneet käynnistyivät ym. normaalisti.
Vanhoissa autoissa akkua käytettiin käynnistysmoottorin pyörittämiseen, 100-200A virtoineen. Käyttäjälle tuli tuntuma akun kuntoon, "kuinka terhakkaasti jaksaa pyörittää".- Anonyymi
Noin se normaalisti menee, mutta näissä uudemmissa hybrid Toyotissa on iso virhe joka pilaa akun nopeasti ja ongelmia riittää sillä saralla,
- Anonyymi
VW ei osaa tehdä polttomoottoriautoa (dsg, ketjun venymiset, nippusideturvavyöt, ruoste, öljynsyöntiongelmat), saatikka sitten sähköautoa:
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.- Anonyymi
Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?
Artikkeli jatkuu...
Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.
TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/ - Anonyymi
Toyotan omapoika yrittää lievittää tuskaansa valheilla jotka on jo tässäkin ketjussa paljastettu.
Otetaan esimerkkinä tuo "nippusideturvavyö", eli VW:n pikkuauto uutuudessa huomattiin sattumalta, että takapenkin turvavyö saattaa aueta jos penkillä istuu kolme riskiä miestä ja autolla tehdään jyrkät väistöt ja keskipaikan vyö aukesi TM;n testissä. VW reagoi asiaan välittömästi ja ensiapuna asennettiin nippuside ettei vyön lukot pääse liikkumaan ja aukeamaan. Samalla laittoivat keskipaikan tilapäiseen käyttökieltoon ja alkoivat suunnittelemaan pysyvää korjausta ja se toteutui karin kuukauden päästä ja korjattiin kaikkiin tämän mallin autoihin joita oli muutama tuhat maailmalla.
Muistutetaan vielä tästä ketjun aiheesta, eli Toyota on hajonnut kaikkein eniten Saksassa ADACin miljoonien autojen tilastossa ja eniten näissä uusimmissa vuosimalleissa ja hybrideissä.
- Anonyymi
Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!
Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.
Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.
Tielle simahtaneiden Toyota-mallien akilleen kantapäänä ovat heikkolaatuiset käynnistysakut, joiden varaustila on heikentynyt nopeasti kesken matkan eikä auto ole käynnistynyt ajotauon jälkeen.- Anonyymi
Eli jos 12 voltin akku hyytyy ajon aikana, niin vika ei ole itse akun laadussa, vaan latausjärjestelmän suunnittelussa ja typerästä tavasta toimia.
Taitaa tulla Suomen talvessa kylmää kyytiä ja laulun sanoin "Toyotalla matka katkeaa".
- Anonyymi
Mitä ihmettä nyt?
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Tielle simahtaneiden Toyota-mallien akilleen kantapäänä ovat heikkolaatuiset käynnistysakut, joiden varaustila on heikentynyt nopeasti kesken matkan eikä auto ole käynnistynyt ajotauon jälkeen.
- Anonyymi
Kertoo vain auton valmistuksesta mahdollisimman halvoilla osilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo vain auton valmistuksesta mahdollisimman halvoilla osilla.
Näin voi käydä kun laadukkaaseen japanilaiseen on asennettu eurostoliittolainen, lopezlaatuinen batteri. 80 euroa maksaa uusi kunnollinen yasa-akku ja matka jatkuu. Halpaa lystiä vaikka itse maksaisi. Aivan eri summista puhutaan kun vikavagenin jakopää tai dsg kilahtaa , vaikka ei niissäkään kaikissa ole vikaa ainakaan tiedottajan mukaan. Pari pänikkää öljyä jo maksaa saman verran ja sitä tunnetusti vikavageniin voidaan lisätä tuon verran jo ensimmäisen kymmenen tuhannen kilometrin matkalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin voi käydä kun laadukkaaseen japanilaiseen on asennettu eurostoliittolainen, lopezlaatuinen batteri. 80 euroa maksaa uusi kunnollinen yasa-akku ja matka jatkuu. Halpaa lystiä vaikka itse maksaisi. Aivan eri summista puhutaan kun vikavagenin jakopää tai dsg kilahtaa , vaikka ei niissäkään kaikissa ole vikaa ainakaan tiedottajan mukaan. Pari pänikkää öljyä jo maksaa saman verran ja sitä tunnetusti vikavageniin voidaan lisätä tuon verran jo ensimmäisen kymmenen tuhannen kilometrin matkalla.
Jos Toyota olisi laadukas niin siinä ei olisi noin paskoja komponentteja jotka tekevät tojokuskista satunnaisesti jalkamiehen kesken reissun.
Sitä paitsi se koko tojon lataussysteemi on susi. Ei juurisyy ole 12V akku, vika on syvemmällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin voi käydä kun laadukkaaseen japanilaiseen on asennettu eurostoliittolainen, lopezlaatuinen batteri. 80 euroa maksaa uusi kunnollinen yasa-akku ja matka jatkuu. Halpaa lystiä vaikka itse maksaisi. Aivan eri summista puhutaan kun vikavagenin jakopää tai dsg kilahtaa , vaikka ei niissäkään kaikissa ole vikaa ainakaan tiedottajan mukaan. Pari pänikkää öljyä jo maksaa saman verran ja sitä tunnetusti vikavageniin voidaan lisätä tuon verran jo ensimmäisen kymmenen tuhannen kilometrin matkalla.
Kun tolloloota on vaatinut toimittamaan autoihinsa mahdollisimman halvan akun, laadusta viis, niin sitä on saatu, mitä on tilattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tolloloota on vaatinut toimittamaan autoihinsa mahdollisimman halvan akun, laadusta viis, niin sitä on saatu, mitä on tilattu.
Laatu tarkoittaa virallisesti sitä, että tuote vastaa vaadittuja ominaisuuksia.
Tollolootalla ja tojouskovaisilla rima vaan on vähän alempana kuin muilla. Mutta laatu siis OK.
- Anonyymi
Toyotan laatu on jo naurettavaa kun lada parempaa laatua jopa maali on ladassa paksua
- Anonyymi
Ja tämä tilasto Suomesta:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b- Anonyymi
Ja jos lukee tuon jutun kokonaan, niin vakuutusyhtiön edustaja kertoi ettei tuossa oltu huomioitu ajettuja kilometrejä ja lista on suoraan riippuvainen siitä paljonko autolla ajetaan.
Saksassa kaikilla ajetaan yleisesti samoja määriä merkistä riippumatta ja otanta on miljoonista autoista ja ollaan kerätty tieto monista lähteistä ja aika surullinen tuo lista on Toyotan kannalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos lukee tuon jutun kokonaan, niin vakuutusyhtiön edustaja kertoi ettei tuossa oltu huomioitu ajettuja kilometrejä ja lista on suoraan riippuvainen siitä paljonko autolla ajetaan.
Saksassa kaikilla ajetaan yleisesti samoja määriä merkistä riippumatta ja otanta on miljoonista autoista ja ollaan kerätty tieto monista lähteistä ja aika surullinen tuo lista on Toyotan kannalta.Vaikeaa uskoa, että Saksassakaan ajettaisiin jollain koirankopilla samoja kilometrejä kuin oikeilla autoilla!
Tollolootilla ajetaan keskimääräistä vähemmän ja jos ne silti päätyvät keskimääräistä useammin hinausauton lavalle, on laatu todella kehnoa.
Suomessakin pärjäämistä on kannatellut lähinnä vähät kilometrit. Tohjokuskilla kun menee 7 vuotta 100 tkm keräämiseen mittariin, niin vaikeaa on saada parissa ensimmäisessä katsastuksessa hylsyä liian kuluneista renkaista tms. (yksi yleisimpiä hylsyn syitä).
Tohjokuskit tuntuvat edelleen kuvittelevan, että on aikamoinen saavutus ajaa autolla esim. 40 tkm ilman, että mitään hajoaa tai että joutuu renkaita uusimaan .Huonompiin merkkeihinhän joutuu samassa ajassa (3 vuotta) ostamaan ehkä useammankin satsin. Sitähän ei sitten tarvi huomoida, että tohjolla kinutetaan 13 tkm/vuosi ja sillä "huonommalla" yli 30 tkm/vuosi ts. on liki 100 tkm mittarissa jo 1. katsastuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikeaa uskoa, että Saksassakaan ajettaisiin jollain koirankopilla samoja kilometrejä kuin oikeilla autoilla!
Tollolootilla ajetaan keskimääräistä vähemmän ja jos ne silti päätyvät keskimääräistä useammin hinausauton lavalle, on laatu todella kehnoa.
Suomessakin pärjäämistä on kannatellut lähinnä vähät kilometrit. Tohjokuskilla kun menee 7 vuotta 100 tkm keräämiseen mittariin, niin vaikeaa on saada parissa ensimmäisessä katsastuksessa hylsyä liian kuluneista renkaista tms. (yksi yleisimpiä hylsyn syitä).
Tohjokuskit tuntuvat edelleen kuvittelevan, että on aikamoinen saavutus ajaa autolla esim. 40 tkm ilman, että mitään hajoaa tai että joutuu renkaita uusimaan .Huonompiin merkkeihinhän joutuu samassa ajassa (3 vuotta) ostamaan ehkä useammankin satsin. Sitähän ei sitten tarvi huomoida, että tohjolla kinutetaan 13 tkm/vuosi ja sillä "huonommalla" yli 30 tkm/vuosi ts. on liki 100 tkm mittarissa jo 1. katsastuksessa.Saksassa ajetaan keskimäärin aika vähän ja sielläkin asuu paljon köyhempiä siirtolaisia jne... kaikki kelpaa millä pääsee.
- Anonyymi
Upeaa et se myy vaikka jättää eniten tielle.
Omituinen yhtälö todella.
Mutta ilmeisesti huijarit saa myytyä mitä tahansa? - Anonyymi
Faktaa on vaikea piilottaa?
- Anonyymi
Aika noloa kun luotettava siis muka luotettava auto jättää eniten tielle.
- Anonyymi
Ja tilasto Suomesta:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Ja vakuutusmies kertoo samaisessa artikkelissa, että ne merkit joilla ajetaan eniten, niin luonnollisesti niitä hinataan useammin kuin niitä jotka seisovat parkkipaikoilla. Näillä paremmilla premiumeilla ajetaan myös pidempää ja ovat nuorten, ilkivallan ja varkauksien uhrina useammin kuin harmaavarpunen Toyota.
Jaksat tuota samaa juttua yrittää tuskissani joka kerta kun et muuta keksi. 🤭
- Anonyymi
Europan suurin luotettavuustutkimus kertoo selkeästi että kaikkein useimmin matka jää kesken Toyotan hybridillä.
Sen sähköjärjestelmä on täysi susi. 12V Akku sanoo poks ja matka jatkuu jalkapelilä.- Anonyymi
Valitettava ja kovin ikävä ominaisuus jota Toyota ei osaa tai ei halua korjata, ehkä tulisi liian kalliiksi velkaiselle yhtiölle?
- Anonyymi
Ja palataanpa Suomen koviin olosuhteisiin:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b- Anonyymi
Näin käy tojotalle Suomen talvessa. Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
- Anonyymi
Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Toyota on ainoa auto joka kestää parhaiten kovaa käyttöä.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Moottori:"Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!"
- Anonyymi
Kotimaan tilastot.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b- Anonyymi
Nyt on tojota lippispäällä LUOTETTAVA LÄHDE.
- Anonyymi
Tosiaan hyvä kerrata.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan hyvä kerrata.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520bPieni yhden vakuutusyhtiö rääpäisy joka ei kerro muuta kuin sen, millä merkeillä ajetaan kelillä kuin kelillä, sanoi itse vakuutusyhtiön edustaja.
Kyllä ottaa Terolle sieluun kun Saksassa tehdään miljoonien autojen peruteella kunnon tilastot ja Toyota on kaikkein surkein.
- Anonyymi
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
Tämä tilasto kotimaan kovista olosuhteista. - Anonyymi
Koko historian aikana Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
uo akkuongelmat ovat olleet hyvin tiedossa jo monta vuotta mutta Toyota ei ole kyennyt tekemään mitään ongelman korjaamiseksi. - Anonyymi
Kun välttää ostamasta Toyotaa, Audia, Bemua tai Meseä niin pääsee aina perille. Jäähän siihen vielä monta merkkiä mistä valita.
- Anonyymi
Palataanpas Suomeen ja täkäläisiin olosuhteisiin:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Oletko huomannut, että toistat tuota samaa vitsiä kokoajan ja vielä samassa ketjussa?
Tässä kuitenkin se todellinen tilanne Toyotan luotettavuudesta.
Samalla voin kertoa sinulle, että VW Ag on myynyt elokuun loppuun mennessä 1034 autoa enemmän mitä Toyota Motors. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko huomannut, että toistat tuota samaa vitsiä kokoajan ja vielä samassa ketjussa?
Tässä kuitenkin se todellinen tilanne Toyotan luotettavuudesta.
Samalla voin kertoa sinulle, että VW Ag on myynyt elokuun loppuun mennessä 1034 autoa enemmän mitä Toyota Motors.Miksi rinkelimosse on moottorivikojen kuningas?
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
- Anonyymi
Muistetaas tämä totuus.
Koko historian aikana Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
uo akkuongelmat ovat olleet hyvin tiedossa jo monta vuotta mutta Toyota ei ole kyennyt tekemään mitään ongelman korjaamiseksi.- Anonyymi
On sieltä talvitestistä tuotu hinausauton lavalla myös tolloloota, joka oksensi jäähdytysnesteensä pakkasessa.
Sen jälkeen kun auto oli lähtenyt kokeneelta testikuskilta lapasesta ja rysäyttänyt penkkaan.
Talvitestiin sisältyy normaalisti myös ajo vailla ajonvakautusta, jos poiskytkentä on mahdollista. Tollolootassa on, vaikka auto on ilman sähköisiä apuja hengenvaarallinen.
- Anonyymi
Palataanpas kotimaan olosuhteisiin ja se käy näin:
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Mikä siinäkin on että nämä priimiumimerkit sillai on useimmin hinurin kyydissä?
- Anonyymi
Suomen olosuhteissa Toyotalla käy näin.
Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Akkuviat vain pahenevat Suomen talvessa. - Anonyymi
Yaris ei sitten ole Toyota?
- Anonyymi
Eikös se ole hybridinä aito Toyota, ei nimittäin missään vastaavassa autossa ole samaa ongelmaa?
- Anonyymi
Mitähän ihmettä nyt?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b- Anonyymi
Miten liittyy avaukseen?
Ei tuo kotimainen pieni otanta kerro mitään, ei kerrota kilsoja ja syitä jne.. ja vakuutusyhtiön edustaja kertoi, että ne joilla ajetaan paljon, niitä myös hinataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten liittyy avaukseen?
Ei tuo kotimainen pieni otanta kerro mitään, ei kerrota kilsoja ja syitä jne.. ja vakuutusyhtiön edustaja kertoi, että ne joilla ajetaan paljon, niitä myös hinataan.Tojotaa on eniten hinattu jopa TM:n talvitestistä etelään korjaamolle.
Niin Yarista kuin RAV 4 ja oliko vielä muitakin?
Miten se muka on luotettava merkki kun ei edes testissä kestä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotaa on eniten hinattu jopa TM:n talvitestistä etelään korjaamolle.
Niin Yarista kuin RAV 4 ja oliko vielä muitakin?
Miten se muka on luotettava merkki kun ei edes testissä kestä?Akkuviat vain pahenevat Suomen talvessa. Kannattaa muistaa että kyseessä oli uudet Yarikset. Ja molempien sähköjärjestelmä kyykkäsi useaan otteeseen
Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
- Anonyymi
Nämä nyt vaan eivät kestä Suomen kovia olosuhteita.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
RAV 4 valutti testissä öljyt pusikkoon ja se korvattiin toisella autolla.
Yksi kun ei kestänyt koko testiä !! ;D - Anonyymi
Ja samalla vakuutusmies kertoi, että niitä hinataan joilla ajetaan eniten, ihan loogista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja samalla vakuutusmies kertoi, että niitä hinataan joilla ajetaan eniten, ihan loogista.
Tojopotilla ei tahkota isoja kilometrejä!
Esim täällä taannoin joku tojopappa kehui aina 6 kk välein, miten on autossa taas 3 tkm enemmän mittarissa eikä vieläkään yhtään vikaa. Tai että 1. katsastus läpi, huikeat 40 tkm mittarissa ja renkaatkin vielä OK. Huonommissa merkeissähän saattaa vaikkapa renkaat olla jo loppuun kuluneet (kun voi olla liki 100 tkm mittarissaä tässä kohtaa...)
Muistaakseni katsastustilastoissakin Nauriilla yms. tyypillinen mittarilukema 3 vuotiaana n. 40 tkm ja 5 vuotiaana 70 tkm. Satku rikki vasta 7 vuotiaana. Eli jotain 13 tmk/vuosi. Vähemmän kuin koko autokannan keskiarvo ja paljon vähemmän kuin uusien autojen keskiarvo. Kas kun uusilla autoilla tyypillisesti ajetaan enemmän kuin vanhoilla.
Joku 8 tkm vuodessa ajava tojopappa kehui hankkineensa hypetyksen, jotta voisi säästää bensakuluissa. ;-D Tojopappojen mielestä 8 tmk/vuosi on hirveän iso kilometrimäärä. No onhan se, jos tojopotalla pitää ajaa ;-D
Monella D4D kertakäyttödieselin omistajalla ehti tulla 7 vuoden aikaraja täyteen ennen kuin kertakäyttömoottorin kansipahvi petti. Tolloloota tapasi maksaa korjauksen (moottorin vaihto) 180 tkm/7 vuotta asti, mutta sen jälkeen ei saanut edes lämmintä kättä.
Hirveitä kilometrejä tohjon dieseleillä tahkotaan, jos 7 vuotiaalla autolla kilometrit vielä reilusti alle 180 tkm.
- Anonyymi
Toyotan hybridien sähköjärjestelmä on ollut kuraa jo vuosia eikä huollossa osata tehdä mitään muuta kuin vaihtaa akku. Se on pelkkää valohoitoa eikä korjaa sitä että koko systeemi on kuraa.
12V akkujen porsimiset ovat vain oire.- Anonyymi
Liekö tollolootissa vieläkään väyläohjattuja sähköjä?
Useamman kerran on kotimaisen autolehden koejoassa käynyt niin, että tolloloota on hyytynyt kesämökin pihaan. Oli jäänyt joku ovi viikonlopun ajaksi raolleen ja sisävalo oli tyhjentänyt 12 V akun.
Länsiautoissa viimeiset 20 vuotta ollut sellaiset systeemin, että sisävalo sammuu 20 min tjsp jälkeen vastaavassa tilanteessa.
Ei näissä itäautoissa ainakaan valoautomatiikkaa ole. Vieläkään. Lähes joka ainoa painelee vailla takavaloja (=laitonta) sankassa sumussa tai rankkasateessa eikä kaikissa toimi valot pilkkopimeälläkään. Täälläkin tojoterot selittäneet, että ajovalot niin kehnot, että se ja sama ajaako päiväajovaloilla vai lähivaloilla.
Ainoa poikkeus on eläkeläispapat, jotka luulevat tollolootan muuttuvan sporttiseksi, kun kytkee etusumuvalot päälle. Tällä on se sivuvaikutus, että takavalotkin syttyvät.
- Anonyymi
Mielenkiintoisia tilastoja.
- Anonyymi
Tuo Toyotan akkuongelma on ollut Suomessa tiedossa jo vuosia.
- Anonyymi
Ja luotettavin auto kuitenkin nykyautoista . TOYOTA ON PARAS IHMISELLE!
- Anonyymi
Ja kuitenkin Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.Niinpä, noita samasta asiasta on tehty iso määrä valituksia kun Toyota hyytyy pakkaasilla.
- Anonyymi
Kolme eniten tiellä jättäneitä autoja viime vuosina on ollut C-HR, Yaris ja RAV.
Näin kertoo maailman laajin riippumaton tutkimus Saksasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolme eniten tiellä jättäneitä autoja viime vuosina on ollut C-HR, Yaris ja RAV.
Näin kertoo maailman laajin riippumaton tutkimus Saksasta."Riippumaton" saksalaistutkimus" ? Just joo!!
- Anonyymi
Huh hoijaa, palataan Suomen juttuihin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Palataan vaan Suomeen. Akkuviat vain pahenevat Suomen talvessa. Kannattaa muistaa että kyseessä oli uudet Yarikset. Ja molempien sähköjärjestelmä kyykkäsi useaan otteeseen
Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen. - Anonyymi
Näitä noudetaan hinureilla jatkuvasti teitten varsilta:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. - Anonyymi
Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen. - Anonyymi
Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!
Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.
Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat. - Anonyymi
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta.
Moottorin saamien yhteydenottojen sekä muiden todennettujen tapauksien perusteella kysymyksessä vaikuttaisi olevan laaja ongelma."
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/ - Anonyymi
Kylläpä Toyotan luotettavuus on romahtanut sitten 80-luvun, jolloin ne olivat aika luotettavia, tosin ruosteisia ja epämukavia, mutta useimmiten pääsi perille.
- Anonyymi
Moottorivikojen kuningas iski jälleen!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3d6e076f-d8f7-45c6-be16-b836e9e918e0
🤭🤣😂- Anonyymi
"jolloin autolla oli ikää 14 vuotta ja sen matkamittari näytti 204 000 kilometriä."
Nuo akkuvikaiset tojot ovat vuoden tai kaksi vanhoja.
- Anonyymi
Onpas surkeita nuo saksalaiset autot kun eivät kestä mitään!
- Anonyymi
Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!
- Anonyymi
Tojota pliiiss, älä jätä tielle tänään !!
- Anonyymi
Mitä ihmettä nyt?
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b- Anonyymi
Tiistaina vasta on se pikkusinttien yhteenlaskupäivä ynnämuut- kerhossa kun Toyota on nöyryyttänyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiistaina vasta on se pikkusinttien yhteenlaskupäivä ynnämuut- kerhossa kun Toyota on nöyryyttänyt
Se taas sama saksalainen valmistaja joka jyrää aasialaisen autontapaisen.
- Anonyymi
Poika jaksaa tuota vanhaa maksumuurintakaista juttua kun muuta ei keksi.
Niillä joilla ajetaan eniten, myös hinataan eniten. Sen kertoi vakuutusyhtiön setä tuossa artikkelissa.
- Anonyymi
Rehellisesti kirjoittaa Moottori lehti asiasta.
- Anonyymi
Suomalaisilla Toyotan akkuongelmat ovat tuttuja jo monen vuoden ajan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisilla Toyotan akkuongelmat ovat tuttuja jo monen vuoden ajan.
"TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
Toyota on se merkki mistä tehdään eniten valituksia viranomaiselle.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.Eikö trollilla ole muuta kuin tuo yksi ja sama juttu ? Aika surkeaa inttämistä jostain yksittäistapauksesta. Onkohan se itselaatima oma tilasto jo unohtunut?
- Anonyymi
Miksihän saksalaisia autoja hinataan eniten?
- Anonyymi
Ei yksittäistapaus saa isoa joukkoa suomalaisia tekemään valitusta kuluttaja-asiamiehelle.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Toyotan akkuongelma on ollut tiedossa tälläkin palstalla jo vuosia. Ei tuollaisia valituksia tee autoonsa tyytyväinen suomalainen.
Toyota ei osaa korjata oikeaa ongelmaa. Vaihtavat vain akkuja valohoitona.- Anonyymi
Toyota ei halua korjata tuota isoa ongelmaa, koska se tulisi ihan liian kalliiksi velkaisessa firmassa ja siksi vaihtavat uusia akkuja takuuaikana ja sen jälkeen artisti maksaa.
- Anonyymi
Onpa 80-luvulla niin luotettava Toyota päästetty surkeaan malliin, lienee vetyprojekti ja osaamattomuus sähköautoissa syönyt liikaa rahaa kun Toyotaa kuitenkin myydään paljon, mutta ilmeisesti vanhan tekniikan autoistoista ei köyhistä maista saada juurikaan katetta kun velat on suurimmat mitä autonvalmistajilla on.
- Anonyymi
Patteriauto hyytyi jälleen!
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä- Anonyymi
Ja taas Toyotan omapoika yrittää kääntää Toyotan ongelmia muualle.
Tuossahan ID:n tapauksessa oli kyse siitä kun talvivertailussa ajettiin autojen akkuja tyhjiin ja sen jälkeen ID oli tarkoitus viedä talliin lataukseen, mutta kun toinen auto oli täysin kyrvähtänyt, niin se oli tärkeämpi saada lataukseen. Siksi VW ei aamulla ollut yhteistyöhalukas kun akut olivat tyhjät ja testiryhmä kertoi sen olevan ihan omaa syytä kun olivat niin hölmöjä.
Nyt tuo 12 voltin ongelma ja väärinkäyttö on poistettu päivityksen kautta.
Harmittaako kun Toyotalla on vastaava vika 12 voltinakun kanssa ja Toyota ei osaa/pysty sitä korjaamaan, vai onko halusta eli rahasta kiinni?
- Anonyymi
Ja kun ollaan Suomessa niin:
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b- Anonyymi
Sama poika intää samalla tyylillään kuin huomenna kun julkaistaan taas kuukautiset rekisteröinti luvut ja VW Ag on ainainen ykkönen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama poika intää samalla tyylillään kuin huomenna kun julkaistaan taas kuukautiset rekisteröinti luvut ja VW Ag on ainainen ykkönen.
Huomenna on koovaarassa jälleen murheen päivä.
Ainoa jännitettävä asia on onko vw kuusi vai seitsemän tuhatta autoa Toyotaa jäljessä tässä vaiheessa vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenna on koovaarassa jälleen murheen päivä.
Ainoa jännitettävä asia on onko vw kuusi vai seitsemän tuhatta autoa Toyotaa jäljessä tässä vaiheessa vuotta.Hihii, omapoika aloittaa jo tänään "työnsä" ja pettymyksensä purkamisen kun VW Ag on aina voittaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, omapoika aloittaa jo tänään "työnsä" ja pettymyksensä purkamisen kun VW Ag on aina voittaja.
Nomutta , ei Trafin ensitelusteröintitilastossa ole mitään AG:tä ? Vain pelkkä VW? Tuhansia autoja jo takamatkalla, etkö tiennyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nomutta , ei Trafin ensitelusteröintitilastossa ole mitään AG:tä ? Vain pelkkä VW? Tuhansia autoja jo takamatkalla, etkö tiennyt?
Tiesin mutta valan uskoa meidän koovaaran porukalle vaikka vw on jo kaukana pikkufisujen tilastoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172194Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842148- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101366Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841247Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249896- 78879
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864