Maailman kolmijakoisuus.

Uskon_puolustaja

Aloitan tähän uuden aiheen..se koskee ihmismielen taipumusta LOKEROIDA asioita.

Lueskelin eilen illalla Bahai'ismin historiaa, ja siinä oli tarinaa 1800-luvun Persiasta; ja silmieni eteen hamottui maa jossa oli lukemattomia erilaisia uskonlahkoja, joista jokainen piti toisen lahkon edustajia "koiraa pahempina".

Jos vaikka yhden uskonsuunnan edustaja myi torilla kananmunia toisen uskonsuunnan edustajalle, niin kolikot piti pestä ennen kuin niihin voi "oikeappisesti" koskea, ja laittaa taskuunsa.

Ihminen ei ole muuttunut sitten noitten aikojen. Sama itsensä ylentäminen pilviin, ja erilaisten ihmisten demonisointi on käynnissä täyttä häkää.

Koen että mun pitää antaa tässä vastaus. Siihen miten koen itseni sijoittuvan tuolle tiukkojen raja-aitojen halkomalle identiteetin tilkkutäkille.

Uskon Jeesukseen; ja kunnioitan hänen opetuksiaan, ja uskon että hän sai valtuutuksensa Jumalalta, Taivaan Isältä. Kuitenkin kristityt tuomitsevat minut yleensä aika nopeasti "antikritukseksi" ja "valheveljeksi", ja se on ihan ok; ja ei minulla ole imeempää hinkua käydä "vankkumattomasta kristitystä lahkolaisesta".

Uskon Jeesukseen yleisinhimillisessä, ei kristillisessä mielessä.

Sitten on tämä kysymys että mikä on suhteeni sahaja yogaan, ja tuon kultin edustamiin oppeihin.

Mitä olen ymmärtävinäni(rajoittuneella ymmärrykselläni) niin monien joogien, ja ex-joogienkin maailma JAKAUTUU KOLMEEN:

1.) sahaja yogit

- nämä kuuluvat "valittuihin", ja "pelastuvat". sahaja yoga proper.

2.) non sahaja yogit

- ovat ihmisiä jotka eivät tiedä mitä sahaja yoga on, eivät ole tutustuneet asiaan; ovat ehkä kuulleet nimen ohimennen; tai ehkä käyneet jossain proggiksessa ohimennen, mutta se ei ole tehnyt vaikutusta.

3.) anti-sahaja yogit

- nämä ovat "luopioita", ja heitä pidetään pahimpina kaikista ihmisistä. Sahaja yogan vastustajat. Kaikki kunnon sahaja yogit pelkäävät heitä. Nämä ovat ihmisiä jotka alunperin tulivat mukaan sahaja yogaan, mutta jossain vaiheessa pettyivät. He kokivat ehkä jotain sellaista mitä eivät voineet hyväksyä; kokivat tulleensa kaltoin kohdelluiksi; ja haluavat varoittaa.

Tämä on hyvin SELKEÄ KOLMIJAKO, ja jos kuulut ihmiskuntaan, pitäisi sielun kätevästi loksahtaa johinkin näistä kolmesta lokerosta.

Ongelma, omalla kohdallani on, että en oikein ole mitään. En pysty olemaan ihan kritiikitön. Osa sahaja yogan vastaisesta kritiikistä tuntuu olevan perusteltua. Toisaalta en voi kieltää niitä positiivisia asioita joita tuo kultti antoi.

Tämä luokittelu ei tapahdu mun päässäni; ja yritän olla jaottelematta ihmiskuntaa näin äkkijyrkästi että jyvät, lusteet ja oljet ja aamen päälle.

Jos joku haluaa nähdä minun ehkä edustavan jotain näistä kolmesta stereotypiasta; ANTI, NON, tai PRO -SY; niin voin sanoa että nuo raja aidat kulkevat omassa ehdollistuneessa mielessäsi.

Niin kivaa kuin selkeys olisi, niin mulla ei ole SELKEÄÄ LINJAA; mulla ei ole selkeitä päämääriä, en aja mitään asiaa; kunhan tässä horisen omia ajatuksiani, ja näpyttelen ja hengittelen.

Jonkun mielestä se vie sanomaltani arvon, että takananai ei ole porukkaa; että olen vain yksilö. Mutta niin se vain on. Olen itsenäinen ja yksinäinen ihminen; sellaiseksi Jumala minut loi.

5

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivusta seurannut

      >>3.) anti-sahaja yogit

      - nämä ovat "luopioita", ja heitä pidetään pahimpina kaikista ihmisistä. Sahaja yogan vastustajat. Kaikki kunnon sahaja yogit pelkäävät heitä.>>


      Kunnon Sahaja Joogit eivät pelkää mitään.

      Se että mistä löytää kunnon Sahaja Joogin, Shri Matajin lisäksi, onkin sitten eri juttu..

      • Uskon_puolustaja

      • Sivusta seurannut

      • Kulkija vailla päämäärää
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Onpas kaunis.

        Minusta kaunista on kirjoittajan jaon vierellä oleva totuusarvo; olla kuulumatta mihinkään selkeästi määritettyyn, tai olla tuomitsematta määrittämäänsä....toteamus tai analyysi ei ole tuomio...se on huomio?

        Nasaretilaisesta on monta väärää tulkintaa....joka on käynyt seppä Högmanin pajalla ja kuullut puhuttavan "sisäissestä tuntemisesta" saattaa valaistua kohtaamaan ristiriidat ja rakkauden?

        taidat olla lähestynyt asiaa?

        JvB.


    • Joogini

      Hei!
      Minäkään en kuulu mihinkään mainituista luokista. Tuskin kaikki kuuluvatkaan. Suurinosa ohjaajista hyväksyvät minut, toiset eivät. Minä olen 75% invalidi. Kävely on hidasta ja joogaaminen vaikeaa lisäksi tasapaino-ongelmia ja näköhaitta. Ennen onnettomuutta hankittu notkeus on tallella, joka onkin ainoa ylpeyden aiheeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe