Aloitan tähän uuden aiheen..se koskee ihmismielen taipumusta LOKEROIDA asioita.
Lueskelin eilen illalla Bahai'ismin historiaa, ja siinä oli tarinaa 1800-luvun Persiasta; ja silmieni eteen hamottui maa jossa oli lukemattomia erilaisia uskonlahkoja, joista jokainen piti toisen lahkon edustajia "koiraa pahempina".
Jos vaikka yhden uskonsuunnan edustaja myi torilla kananmunia toisen uskonsuunnan edustajalle, niin kolikot piti pestä ennen kuin niihin voi "oikeappisesti" koskea, ja laittaa taskuunsa.
Ihminen ei ole muuttunut sitten noitten aikojen. Sama itsensä ylentäminen pilviin, ja erilaisten ihmisten demonisointi on käynnissä täyttä häkää.
Koen että mun pitää antaa tässä vastaus. Siihen miten koen itseni sijoittuvan tuolle tiukkojen raja-aitojen halkomalle identiteetin tilkkutäkille.
Uskon Jeesukseen; ja kunnioitan hänen opetuksiaan, ja uskon että hän sai valtuutuksensa Jumalalta, Taivaan Isältä. Kuitenkin kristityt tuomitsevat minut yleensä aika nopeasti "antikritukseksi" ja "valheveljeksi", ja se on ihan ok; ja ei minulla ole imeempää hinkua käydä "vankkumattomasta kristitystä lahkolaisesta".
Uskon Jeesukseen yleisinhimillisessä, ei kristillisessä mielessä.
Sitten on tämä kysymys että mikä on suhteeni sahaja yogaan, ja tuon kultin edustamiin oppeihin.
Mitä olen ymmärtävinäni(rajoittuneella ymmärrykselläni) niin monien joogien, ja ex-joogienkin maailma JAKAUTUU KOLMEEN:
1.) sahaja yogit
- nämä kuuluvat "valittuihin", ja "pelastuvat". sahaja yoga proper.
2.) non sahaja yogit
- ovat ihmisiä jotka eivät tiedä mitä sahaja yoga on, eivät ole tutustuneet asiaan; ovat ehkä kuulleet nimen ohimennen; tai ehkä käyneet jossain proggiksessa ohimennen, mutta se ei ole tehnyt vaikutusta.
3.) anti-sahaja yogit
- nämä ovat "luopioita", ja heitä pidetään pahimpina kaikista ihmisistä. Sahaja yogan vastustajat. Kaikki kunnon sahaja yogit pelkäävät heitä. Nämä ovat ihmisiä jotka alunperin tulivat mukaan sahaja yogaan, mutta jossain vaiheessa pettyivät. He kokivat ehkä jotain sellaista mitä eivät voineet hyväksyä; kokivat tulleensa kaltoin kohdelluiksi; ja haluavat varoittaa.
Tämä on hyvin SELKEÄ KOLMIJAKO, ja jos kuulut ihmiskuntaan, pitäisi sielun kätevästi loksahtaa johinkin näistä kolmesta lokerosta.
Ongelma, omalla kohdallani on, että en oikein ole mitään. En pysty olemaan ihan kritiikitön. Osa sahaja yogan vastaisesta kritiikistä tuntuu olevan perusteltua. Toisaalta en voi kieltää niitä positiivisia asioita joita tuo kultti antoi.
Tämä luokittelu ei tapahdu mun päässäni; ja yritän olla jaottelematta ihmiskuntaa näin äkkijyrkästi että jyvät, lusteet ja oljet ja aamen päälle.
Jos joku haluaa nähdä minun ehkä edustavan jotain näistä kolmesta stereotypiasta; ANTI, NON, tai PRO -SY; niin voin sanoa että nuo raja aidat kulkevat omassa ehdollistuneessa mielessäsi.
Niin kivaa kuin selkeys olisi, niin mulla ei ole SELKEÄÄ LINJAA; mulla ei ole selkeitä päämääriä, en aja mitään asiaa; kunhan tässä horisen omia ajatuksiani, ja näpyttelen ja hengittelen.
Jonkun mielestä se vie sanomaltani arvon, että takananai ei ole porukkaa; että olen vain yksilö. Mutta niin se vain on. Olen itsenäinen ja yksinäinen ihminen; sellaiseksi Jumala minut loi.
Maailman kolmijakoisuus.
5
359
Vastaukset
- Sivusta seurannut
>>3.) anti-sahaja yogit
- nämä ovat "luopioita", ja heitä pidetään pahimpina kaikista ihmisistä. Sahaja yogan vastustajat. Kaikki kunnon sahaja yogit pelkäävät heitä.>>
Kunnon Sahaja Joogit eivät pelkää mitään.
Se että mistä löytää kunnon Sahaja Joogin, Shri Matajin lisäksi, onkin sitten eri juttu..- Uskon_puolustaja
Niin kauan kun tämän maailman ihmiset kieltävät IHMISEN tai taistelevat vaibreissoneita vastaan, he eivät tule löytämään mitään.
http://www.banet.free-online.co.uk/friends/markdaniel/shrimataji3.jpeg - Sivusta seurannut
Uskon_puolustaja kirjoitti:
Niin kauan kun tämän maailman ihmiset kieltävät IHMISEN tai taistelevat vaibreissoneita vastaan, he eivät tule löytämään mitään.
http://www.banet.free-online.co.uk/friends/markdaniel/shrimataji3.jpegOnpas kaunis.
- Kulkija vailla päämäärää
Sivusta seurannut kirjoitti:
Onpas kaunis.
Minusta kaunista on kirjoittajan jaon vierellä oleva totuusarvo; olla kuulumatta mihinkään selkeästi määritettyyn, tai olla tuomitsematta määrittämäänsä....toteamus tai analyysi ei ole tuomio...se on huomio?
Nasaretilaisesta on monta väärää tulkintaa....joka on käynyt seppä Högmanin pajalla ja kuullut puhuttavan "sisäissestä tuntemisesta" saattaa valaistua kohtaamaan ristiriidat ja rakkauden?
taidat olla lähestynyt asiaa?
JvB.
- Joogini
Hei!
Minäkään en kuulu mihinkään mainituista luokista. Tuskin kaikki kuuluvatkaan. Suurinosa ohjaajista hyväksyvät minut, toiset eivät. Minä olen 75% invalidi. Kävely on hidasta ja joogaaminen vaikeaa lisäksi tasapaino-ongelmia ja näköhaitta. Ennen onnettomuutta hankittu notkeus on tallella, joka onkin ainoa ylpeyden aiheeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778