Minulla on vuokra 400e/kk. Olen juuri jäämässä eläkkeelle, ja testasin Kelan sivuilla olevaa eläkkeensaajan asumistuen laskuria, joka ilmoitti että tulen saamaan 441e asumistukea? Täytin kaikki tiedot prikulleen oikein. Ei kait nyt asumistukea voi saada enempää kuin itse vuokra on? Te ketkä olette eläkkeellä, oletteko testanneet tuota laskuria pitääkö kutinsa teidän tapauksessanne?
Eläkkeensaajan asumistukilaskuri pitääkö paikkansa?
5
247
Vastaukset
- Anonyymi
Vuokrasta tulee muitakin menoja kuin itse vuokra jotka tulee asumiskuluihin joista saa tukea..
Vuokran lisäksi tulee vesilasku ja sähkö sekä lämmitys ..
Jos nämä pitää erikseen kustantaa lasketaan vesi ja lämmitys tukisummaan lisää - Anonyymi
Vuokran lisäksi tulee tietty sähkö ja vesilasku, mutta jostain luin ettei asumistuki voi olla suurempi kuin vuokra. En ainakaan ole kuullut että joku saisi enemmän asumistukea kuin maksaa vuokraa. Vai löytyykö palstalta sellaisia? Kertokaa ihmeessä.
- Anonyymi
Otin asioista selvää ja eläkeläinen voi tosiaan saada asumistukea enemmän kuin maksaa vuokraa, koska hyväksyttävät enimmäisasumismenot ovat huomattavasti korkeammat kuin yleisessä asumistuessa. Joten kyllä se laskuri ilmoittaa ihan oikean summan. Yleistä asumistukea ei voi saada enempää kuin vuokra on, mutta eläkeläisen asumistukea voi saada. Siinä se ero.
- Anonyymi
Heh...hullu systeemi.
- Anonyymi
Tuttavano oli sairaseläkkeellä joka maksoi vuokraa ja vesimaksua sähkölämmitteiseassä asunnossa 400 euroa...hyväksyttävät asumismenot oli kelan laskelmissa 570 euroa. Mutta loppupeleissä asumistukea maksettiin. 240 euroa kuukaudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623802Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493010Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312931Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3682003- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101136Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27959- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109930