Perinteisemmät gsm matkapuhelimet olivat pieniä, joten olivat helppo kantaa mukana vaikka paidantaskussa, mutta nykyiset älypuhelimet ovat jo pitkään olleet paljon suurempia, leveitä ja pitkiä, mutta ohuita. Sopivat ehkä vain puolittain paidan rintataskuun, josta luiskahtavat helposti lattialle jos vähänkään kumartuu, kun vaatesuunnittelijat eivät ole älynneet vieläkään puhelimien koon kasvua. Taskut pitäisi olla riittävän syviä ja varustettu yläpäässä läpällä jonka saisi napilla kiinni, ettei puhelin luisuisi ulos taskusta vaikka vähän kumartuisikin.
Kädessäkään ei viitsisi puhelinta jatkuvasti pitää.
Miten olette ratkaisseet tämän ongelman?
Kuinka kannatte älypuhelinta mukana?
22
287
Vastaukset
- Anonyymi
Itse pidän takin taskussa ja lämpimällä kelillä sitten takkia kädessä tai olkapäällä.
https://st3.depositphotos.com/1007995/17062/i/1600/depositphotos_170624596-stock-photo-man-with-coat-on-shoulder.jpg
Tällaisia vyökoteloitakin on kyllä tarjolla (ja vyölaukkuja), jos vaan kehtaa käyttää...
https://www.puhelinshop.fi/category/995/vyokotelot - Anonyymi
Vyökoteloa käytin silloin kun puhelin oli vielä nykyistä pienempi, siihen mahtui myös kätevästi muutama kortti mukaan niin että lompakon sai jättää kotiin. Sitten puhelimet kasvoi kasvamistaan ja lopulta alkoi tuntua ettei enää viitsi käyttää niin isoa koteloa johon puhelin mahtuisi.
Nyt on sitten taskut pullollaan kaikkea tavaraa, puhelin, lompakko, avaimet jne. Ihan ok silloin kun sää sallii takin käyttämisen, mutta housun taskuihin tuntuu jo olevan liikaa. Kai sitä jonkinlaisen käsilaukun joutuu vielä hankkimaan.- Anonyymi
Ala maksamaan älykellolla tai älypuhelimella niin ei tarvitse sitä lompakkoa kantaa mukana. Sillä tavalla saat myös tilaa taskuihisi. Itse olen jo ikuisuuden ajan maksanut kaikki ostokset älypuhelimella ja älykellolla enkä kanna lompakkoa enää mukanani.
T. miksuh
ä
- Anonyymi
Ihan normaalisti taskussa. Ei mitään ongelmaa.
- Anonyymi
Mikä ongelma? Puhelin on housujen vasemmassa etutaskussa.
- Anonyymi
Puhelin on työhousujen taskussa. Käytän työhousuja aina, koska niissä on tarpeeksi taskuja ja sopivat lenkkeilyynkin.
- Anonyymi
Käytän pientä vanhanmallista nokialaista, joka kulkee mukana vyökotelossa tai joskus kesällä paidan taskussa. En tarvitse isoa painavaa älypuhelinta. Suurinta osaa nykyisenkään puhelimeni toiminnoista en ole koskaan käyttänyt. Älypuhelimessa olisi minulle tarpeetonta turhaa vieläkin enemmän.
- Anonyymi
En omista älypuhelinta.
- Anonyymi
Näyttäisi siltä että suurin osa ainakin nuorisosta pitää kännykkä aina jommassa kummassa kädessä, tainut osalla kasvaa jo kiinni kämmeneen. Itsellä se on suurimman osan ajasta jollakkin pöydällä. Jos nyt tarvitsen sen ottaa mukaan niin tunken johonkin taskuun mihin mahtuu paitsi housujen etutaskuun ainakaan farkkujen, lenkillä se menee kyllä ulkoiluhousujen taskuun, sen verran ovat väljät.
- Anonyymi
Jokaiseen housuntaskuun mitä on ollut 15v ajalta on älypuhelin aina mahtunut. En näe tässä mitään ongelmaa..
- Anonyymi
Lökäpöksyjen taskuun kyllä, sellaisten mitä hiphopparit käyttää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lökäpöksyjen taskuun kyllä, sellaisten mitä hiphopparit käyttää
Ihan normaalit housut:)
- Anonyymi
Pieni vyölaukku kesällä, talvella takin taskussa tai vyölaukussa. Hankala kävellä jos housun taskussa.
- Anonyymi
Oma rutiini on laittaa se repun taskuun, koska pyöräilen useasti ja autoonkin se reppu tulee kyytiin jos autolla liikkeellä.
- Anonyymi
Miten sen pitkän älypuhelimen muka saa housujen etutaskuun, kun istuu niin puhelin taittuu katki!
- Anonyymi
Itselläni on ollut älypuhelin housujen, myös farkkujen, etutaskussa aina noin vuodesta 2002 asti eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa sen suhteen. Hyvinhän noi nykysetkin älypuhelimet taskuun menee vaikka näytön koko on jotain 6.5 tuumaa nytkin. Ei se minulla ole myöskään millään tavalla haitannut istumista.
T. miksuh
- Anonyymi
Ihan kokemuksesta rikoin vajaan vuoden ikäisen puhelimen puhelimen kosteudella ilman suojakoteloa. Puhelin kannattaa itää "lompakko" kotetelossa., niin se ei kostu ja säästyy paremmin kolhuilta kuin pelkällä panssariladulla.
- Anonyymi
No ei tossa minusta ole mitään ongelmaa. Olen pitänyt älypuhelimia housujen etutaskussa siitä lähtien kun ekan Nokian Symbian -älypuhelimeni ostin aivan 2000 -luvun alussa. Hyvinhän noi nykyisetkin Android -älypuhelimet sopii jopa farkkujen tai sortsien taskuun. En ole koskaan kokenut sitä millään tavalla ongelmaksi vaikka nykyisenkin älypuhelimeni näyttö on jotain 6.5 tuumainen tai sinnepäin.
En ole koskaan pitänyt älypuhelinta tai peruspuhelintakaan paidan rintataskussa. Nykyisellään mulla i ole ikuisuuteen edes ollut paitoja, joissa olisi rintatasku, mutta en pitänyt puhelinta rintataskussa sillonkaan kun mulla oli taskullinen paita. Nykyisissä Dressmannin lyhythihaisissa pikeepaidoissa, joita käytän paljon, ei edes tosiaan ole mitään taskua. . Itse en kyllä laittaisi muutenkaan yhtään mitään pullottamaan paidan rintataskuun vaikka mulle taskullinen paita olisi.
T. miksuh- Anonyymi
Olet siis lökäpöksy. :)
Paidan rintatasku taas on sitä varten, että siellä pidetään tupakat ja tikkuaski. Nykyään kun tupakointi on yhteiskunnan toimesta päsmäröity ei-toivottavaksi aktiviteetiksi, ja sitä myötä vähentynyt, niin paidanvalmistajien ei kai kannata enää ommella sellaista paitoihin.
- Anonyymi
Temusta tilasin vyölaukun, pystymalli, paras ratkaisu.
- Anonyymi
Ja seit ties minkä myrkkylaukun. Todennäkösesti noissa ton puljun kamoissa voi olla ihan mitä tahansa myrkkyjä kun mahdollisimman halvalla on yritetty päästä.
- Anonyymi
Housun etutaskussa kesäisin ja takin kanssa sen taskussa. Hyvin mahtuu isompikin luuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356