Ladattava hiiri

Jani

Mulla on langaton hiiri (Fujitsu Siemens), jossa on ladattavat patterit. Pattereissa lukee: AAAm 550MAh, 1.2V.

Kysyisin, kuinka kauan ladattavia pattereita voi käyttää? Itse olen käyttänyt hiirtä noin 11 kuukautta, ja viime aikoina se ei ole toiminut niin hyvin enää. Siis vaikka on juuri ladattu, käyttö ei suju enää niin vaivattomasti kuin ennen. Onko siis aika ostaa uudet patterit?

6

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harski

Ladattavia akkuja voi ladata satoja kertoja. Kokeile tavallisilla paristoilla.Jos esiintyy samaa vaivaa niin vika ei ole akuissa.

• Jani

Tavallisia paristojahan ei saa laittaa ladattavaksi latauslaitteeseen. Se on kielletty (voi räjähtää).

Kuinka kauan mielestäsi patterien pitäisi kestää? Ilmeisesti useita vuosia? Niin minäkin luulin, mutta nyt patterien teho näyttäisi alentuneen. En toki tiedä, milloin nämä valmiina olleet patterit on valmistettu.

• jossain

locitech.in jutussa mainittu noin vuosi.

Käytöstähän se riippuu.......

• Jani

Ok, no sitten on varmaan aika vaihtaa. Käytöstä tietenkin riippuu. On ollut päivittäisessä käytössä.

• hanez

Kyseessä lienee "ei LitiumIoni"- akut.
      Nimittäin vanhemmat metallihybridi/ tai vast. akut
      tuppaavat vanhemmiten tavallaan oppivat huonoiksi.
      Vähäksi aikaa saattaa auttaa syväpurkaus esim. n. 10K vastuksen kautta (10tuhatta ohmia).
      Purkuaika vaikkapa 1 vrk.
      Vastus syytä olla metallilankatyyppinen, koska saattaa kuumentua.
      Konsti pätee kaikkiin vastaaviin vanhempiin akkuihin. Huom! tämä sitten viimeinen keino.

• hanez

Pieni varoituksen sana pitää sanoa.
      Jos syväpuratte, elikkä elvytätte akkuja, niin varovaisuutta noudattaen tietysti.
      Tehkääpä se mieluummin vaikka ulkoilmassa ja käyttäen pitkiä johtoja. Akun päälle voi myös laittaa jonkin maton, tai vast. En ota vastuuta räjähdyksistä, mutta itse olen kyllä saanut elvytettyä montakin kuolleeksi luultua akkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      86
      7601
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      104
      5517
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4728
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2758
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe