Naapurin Zetor 6245 vm-89 alkoi nykiä sivulle maantieajossa neliveto päällä.Ensiksi tutkittiin etumurikan vetoakselin laakerointi joka oli OK.
Vasen etupyörä ilmaan ,kardaani irti ja pyöritystä renkaasta;ristikkonivel pyörii (ilmeisesti myös sisempi vetoakseli),mutta kardaanin laippa vain nytkähtelee.Rotinaa ja rousketta.Oikea puoli normaali,eli pyörittää kardaanilaippa tasaisesti.
Jos joku tuntee taudin olisin tiedoista kiitollinen.
ZETOR 6245
9
8821
Vastaukset
- Etsivä
Vetoakselinlaakerilla tarkoitin kardaaniin liitettävää akselia.
- visar
Vastaavien oireiden jälkeen saman vuotisesta 6245:sta meni ulompi vetoakseli poikki, mutta
silloin ei pyöri se ristikko-nivel, kun pyörästä
pyörittää.
Soita TR-osat/Lehtimäki ja kerro vaivat, hän kertoo mistä johtuu ja myy osat samantien!- Etsivä
Mitään vikaa ei ole tutkimuksisa löytynyt.Kävin
kokelemassa samanlaista traktoria vm-88,ja se
käyttäytyi etupyöriä tunkin varassa vuorotellen
käyttäen ja renkaasta pyöritellen aivan samoin
kuin omakin traktori.Kaikki johtuu siitä,että
Zetoriin tuli v.1987 automaattinen hammaslukko
eteen ja nelivedon käyttäminen pikitiellä aiheuttaa lukon päällekytkeytymistä.Tällöin ohjaus vaikeutuu ja voi tulla jopa vaurioita etuvedon osille.Minun tapauksessa ei vielä ehti- nyt mitään särkyä.Tämä automaatilukko on erittäin
hyvä metsässä ja talven lumissa,kiinni et jää mihinkään.Mutta pitää nyt olla tarkkana ettei enään epähuomiossa lähde tielle 4-veto päällä.
Siis vanhemmissa malleissa(-86 ja vanhemmat) ei
ole tätä automaattilukkoa. - visar
Etsivä kirjoitti:
Mitään vikaa ei ole tutkimuksisa löytynyt.Kävin
kokelemassa samanlaista traktoria vm-88,ja se
käyttäytyi etupyöriä tunkin varassa vuorotellen
käyttäen ja renkaasta pyöritellen aivan samoin
kuin omakin traktori.Kaikki johtuu siitä,että
Zetoriin tuli v.1987 automaattinen hammaslukko
eteen ja nelivedon käyttäminen pikitiellä aiheuttaa lukon päällekytkeytymistä.Tällöin ohjaus vaikeutuu ja voi tulla jopa vaurioita etuvedon osille.Minun tapauksessa ei vielä ehti- nyt mitään särkyä.Tämä automaatilukko on erittäin
hyvä metsässä ja talven lumissa,kiinni et jää mihinkään.Mutta pitää nyt olla tarkkana ettei enään epähuomiossa lähde tielle 4-veto päällä.
Siis vanhemmissa malleissa(-86 ja vanhemmat) ei
ole tätä automaattilukkoa.Ok. Varmaan rikoin sen ulomman vetoakselin kun talvella ajoin maantiellä 15km. matkan ja neliveto
oli päällä. Olin ottavinani sen pois mutta vipu on 'holtiton' ja päällehän se jäi.
Voi olla, että akseli katkesi jossain muussakin touhussa, tässä -89 6245:ssa on ahdin välijäähdytin, 1bar ahdoilla tehoa on jonkinverran enemmäin kuin alunperin. - Etsivä
visar kirjoitti:
Ok. Varmaan rikoin sen ulomman vetoakselin kun talvella ajoin maantiellä 15km. matkan ja neliveto
oli päällä. Olin ottavinani sen pois mutta vipu on 'holtiton' ja päällehän se jäi.
Voi olla, että akseli katkesi jossain muussakin touhussa, tässä -89 6245:ssa on ahdin välijäähdytin, 1bar ahdoilla tehoa on jonkinverran enemmäin kuin alunperin.OK.asia kuitataan.Tiedätkö muuten miten saa ylemmän kääntölaakerin irti.Haluaisin tarkistaa
sen kunnon.Päällimmäinen 2 cm paksu laippa kyllä
lähti irti vaikka oli aika lujasssa.Mutta sitten
tuli näkyviin seuraava kerros,jossa keskellä
on pyöreä laippa ilmeisesti laakeripesä.En tiedä
miten sen ja ympärysraudan saa irti.Kyseessä on
oikea etupyörä. - visar
Etsivä kirjoitti:
OK.asia kuitataan.Tiedätkö muuten miten saa ylemmän kääntölaakerin irti.Haluaisin tarkistaa
sen kunnon.Päällimmäinen 2 cm paksu laippa kyllä
lähti irti vaikka oli aika lujasssa.Mutta sitten
tuli näkyviin seuraava kerros,jossa keskellä
on pyöreä laippa ilmeisesti laakeripesä.En tiedä
miten sen ja ympärysraudan saa irti.Kyseessä on
oikea etupyörä.No joo, vetoakselin vaihdon yhteydessä tuli taisteltua tuon kääntölaakerin kanssa!
Kysyin ohjeita Tr-osista, ilman niitä laakeri olisi jäänyt paikoilleen.
Se irtoaa kun lyö alapuolelta siihen suojapeltiin,
vetoakselin ja etuakselin välistä. Aika raakaa
puuhaa, mutta jos ei ole lähivuosina ollut irti,
niin ei muuten irtoa. Se laakerin pohjapelti on
melko paksua, kestää hakkaamista...
Epäiletkö laakerissa olevan vikaa? - Etsivä
visar kirjoitti:
No joo, vetoakselin vaihdon yhteydessä tuli taisteltua tuon kääntölaakerin kanssa!
Kysyin ohjeita Tr-osista, ilman niitä laakeri olisi jäänyt paikoilleen.
Se irtoaa kun lyö alapuolelta siihen suojapeltiin,
vetoakselin ja etuakselin välistä. Aika raakaa
puuhaa, mutta jos ei ole lähivuosina ollut irti,
niin ei muuten irtoa. Se laakerin pohjapelti on
melko paksua, kestää hakkaamista...
Epäiletkö laakerissa olevan vikaa?on siinä vähän,ei paljoa välystä.Ei sitä muuten
huomaa mutta tuli kokeiltua kumiraudalla samoin
kuin katsastusmiehet!Pari kolme milliä ehkä.
Korjaan joka tapauksessa kuntoon ettei jää vai-
vaamaan.Soittelen joku päivä sinne TR:lle.
Kiitoksia ja hyvää kesää! - visar
Etsivä kirjoitti:
on siinä vähän,ei paljoa välystä.Ei sitä muuten
huomaa mutta tuli kokeiltua kumiraudalla samoin
kuin katsastusmiehet!Pari kolme milliä ehkä.
Korjaan joka tapauksessa kuntoon ettei jää vai-
vaamaan.Soittelen joku päivä sinne TR:lle.
Kiitoksia ja hyvää kesää!Ok. Samoin!
Onkos kellään tietoa mistä saisi ??Zetor n. 6245 -88v 61 h .Taka-vetoakseli vasen ..Vai kannattaakos ostaa uusi , tai onko sellasii käytettyjä akseleita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803