sanokaa kumpi on parempi tehoputki derbiin: metrakit vai turbo kit.turbo on kyllä halvempi joten ajattelin ensin sitä.mutta en tiedä kummasssa on paremmat tehot ja kumpi on äänekkäämpi, jostain olen kuullut että turbo kit on aika äänekäs.lisäksi siinä on aika huomiota herättävä äänenvaimennin.joten kysyn teiltä: kertokaa näistä putkista hyviä- ja huonoja puolia ja kertokaa näistä tehoista ja äänistä.
TEHARI...
74
30560
Vastaukset
- katiska
juu molemmat on vitun paskoja mutta vahän parempi metrakit mut niitäkii on paskoja....
- THC
no tehoputken muodot vaikuttaa kaikkeen eli jos mutki on paisunta kammiosta paksu tuo ala vääntöä ja putki on lyhyt tehopiiki tulee ylemmillä kierroksilla ja alkukäyrä vaikuttaa yläkierrosten tehoihin mut aika lähellä että jutut pitää paikkaansa kun en muista noita tarkoin
- pete0606
THC kirjoitti:
no tehoputken muodot vaikuttaa kaikkeen eli jos mutki on paisunta kammiosta paksu tuo ala vääntöä ja putki on lyhyt tehopiiki tulee ylemmillä kierroksilla ja alkukäyrä vaikuttaa yläkierrosten tehoihin mut aika lähellä että jutut pitää paikkaansa kun en muista noita tarkoin
Turbo kit on todella tehokas! Ei siinä hirveän kovat äänet oo!! osta turbo kit!!
- jeree1
pete0606 kirjoitti:
Turbo kit on todella tehokas! Ei siinä hirveän kovat äänet oo!! osta turbo kit!!
mist tommose turbokiti tehari voi ostaa ja kuin paljo hintaa??
- ---
jeree1 kirjoitti:
tsekkaa Mc Scatter
- mhfuriaparason
--- kirjoitti:
tsekkaa Mc Scatter
Tai katafori. Ite tilasin sieltä mh furiaa
- jorma5
jeree1 kirjoitti:
Tai http://www.mopomesta.fi/kauppa/product_info.php?cPath=48_49&products_id=641
- perseraiskari
Metrakitin
hiljainen
hyvät liitokset (paisari - änkkä)
tiekäytöön hyväksytty
normi holkki
-paska tehoiltaan
-ruma
Turbo kit (lacada)
hyvät tehot
coolin näköinen (Änkkä carbonoitu ja siinä siisti R)
ärhäkkä
-äänet
-liitokset(paisari - änkkä)
-ei tieliikenteseen (Lacada ei tiekäyt. high quality tiekäyt.)Itse olen pettynyt Turbo Kittiin koska mulla on Derbi Senda. 2005 -> Sendoissa on Rajoitettu CDI joka ottaa vastaan ainakin mulla 70km/h kohdalla itellä kiihty ainaki ku en sitä kummemmin säätäny niin kiihty ihan helvetan huonosti mutta tehopiikki ottaa siinä 8 000 - 9 600rpm että ei paljoa tehopiikki kestä. Sittehän olis hyvä jos olis rajoittamaton CDI. Ihan OK Pörinä ääni mutta ottaa tuoki ääni korviin ja kuulostaa niinku mopo aivan kärsiis ku tuollanen vitummoonen pöryytys ääni jonka poliisit huomaa niin helposti. Että ite kyllä laitan sen Vakioputken takas
- ääniä?
gjfvgjghj kirjoitti:
Itse olen pettynyt Turbo Kittiin koska mulla on Derbi Senda. 2005 -> Sendoissa on Rajoitettu CDI joka ottaa vastaan ainakin mulla 70km/h kohdalla itellä kiihty ainaki ku en sitä kummemmin säätäny niin kiihty ihan helvetan huonosti mutta tehopiikki ottaa siinä 8 000 - 9 600rpm että ei paljoa tehopiikki kestä. Sittehän olis hyvä jos olis rajoittamaton CDI. Ihan OK Pörinä ääni mutta ottaa tuoki ääni korviin ja kuulostaa niinku mopo aivan kärsiis ku tuollanen vitummoonen pöryytys ääni jonka poliisit huomaa niin helposti. Että ite kyllä laitan sen Vakioputken takas
mikä tehari se sellainen on jost ei tuu yhtää äänii, ja paavo ei ne tehot ees tuu kunnol ku sul o toi rajotettu versio, laittasit rajottamattoma ni kyl lähtiski
- cdi
gjfvgjghj kirjoitti:
Itse olen pettynyt Turbo Kittiin koska mulla on Derbi Senda. 2005 -> Sendoissa on Rajoitettu CDI joka ottaa vastaan ainakin mulla 70km/h kohdalla itellä kiihty ainaki ku en sitä kummemmin säätäny niin kiihty ihan helvetan huonosti mutta tehopiikki ottaa siinä 8 000 - 9 600rpm että ei paljoa tehopiikki kestä. Sittehän olis hyvä jos olis rajoittamaton CDI. Ihan OK Pörinä ääni mutta ottaa tuoki ääni korviin ja kuulostaa niinku mopo aivan kärsiis ku tuollanen vitummoonen pöryytys ääni jonka poliisit huomaa niin helposti. Että ite kyllä laitan sen Vakioputken takas
osta uus cdi niinku mä tein ja kulki turbokitin kaa 87
- lol8882
Voi olla vanhaa tietoo ku katoin et -06 pistetty mutta mopoon ei saa tehdä minkäänlaisia virityksiä.. ja ihan vitun sama vaikka olis e-hyväksytty putki ei vaikuta yhtää mitää.
- Kitura
Minkä kokonen suutin pittää laittaa peugeot xps:ssään jos siihen laittaa kiinni metrakitin tehoputken? Vastatkaa !
- joku
Riippuu otatko kurin pois jos otat niin 17,5 mm kaasarille joku 90-95 ja 14mm kaasarille joku 85-88
- ....
Turbokitti. Poliisien härnäämiseen paras. Mukavampi ajaa ku joku luumu metrakitti. Äänet ovat vain plussaa
- asd23232
Minkähän vuoden pösö kyseessä? 2010 malleissa 16mm kaasari vakiona 84 suuttimen kanssa. Metrakitti kiinni ja 95-100 vois olla aikas lähellä ja kokeilemallahan sen näkee! Tilaat pari erikokosta suutinta ja katot saako liikaa vai liian vähän.
- Turbokit
Turbokit on niille, jotka haluavat ajaa täysillä. Turbokitissä änä on todella paska, joten äänet on myös sen mukaiset. Lisäksi Turbokitissä kaikki tehot tulevat yläkierroksilla, ja piikki on myös aika kiva.
Metrakit on taas niille, jotka haluavat ajaa hiljaa, kovaa jne. Äänet on melko hiljaiset. Piikki on samaa laatua kuin Turbokitissä, mutta ei niin pitkä.
Suosittelen Turbokittiä, jos haluat tehoja irti. ; >- TK......
Turbokitissä se kilkatus johtuu kyllä siitä, että paisari on valmistettu ohuemmasta materiasta kuin metrassa..
Turbokitissä on paljon repäisevämpi piikki kuin metrassa.. Huiputkin asa paremmaksi Teekoolla.
TK on miesten tehari! - Kuoppaa
TK...... kirjoitti:
Turbokitissä se kilkatus johtuu kyllä siitä, että paisari on valmistettu ohuemmasta materiasta kuin metrassa..
Turbokitissä on paljon repäisevämpi piikki kuin metrassa.. Huiputkin asa paremmaksi Teekoolla.
TK on miesten tehari!turbokit parempi , kulkee paremmin ja äänet vitun hienot :D
- kaljamaahinen
Kuoppaa kirjoitti:
turbokit parempi , kulkee paremmin ja äänet vitun hienot :D
Ostakaa mielummin turbokitti..!
Turbokitissä on paljon, paljon parempi tehopiikki..
Metrassa ei ees huomaa helpolla piikkiä verrattuna tyhjää vakioputkeen...:D
Turbokit Cromada 10/10p
Metrakit Thrower (ilman holkkia) 4/10p - derbi-tk
kaljamaahinen kirjoitti:
Turbokit Cromada 10/10p
Metrakit Thrower (ilman holkkia) 4/10psiis eiks toi alakauttanen tk lacada oo ihan samanlaine ku yläkauttane lacada et sama piikki meinaa itellä ny toi alakauttane ja ajattelin jos ostas ton yläkauttasen ois vähä nätimmän näkönen sillee
- moi vaaan
derbi-tk kirjoitti:
siis eiks toi alakauttanen tk lacada oo ihan samanlaine ku yläkauttane lacada et sama piikki meinaa itellä ny toi alakauttane ja ajattelin jos ostas ton yläkauttasen ois vähä nätimmän näkönen sillee
ite ainaki olen käsittäny et samoja putkii periaattees mut eri kaut vaa menee
- ollikula
kaljamaahinen kirjoitti:
Turbokit Cromada 10/10p
Metrakit Thrower (ilman holkkia) 4/10pturbokitti on piikkiputkien kruunamaton kunkku. kierrättää ja osaa kytkintä käyttää niin se tekee derbistä salaman jota rasvataan =)
- sippiin
Turbokit on äänekkäämpi ja tehokkaampi ja mtrakit on kans aika äänekäs mutta siinä on pienempi teho alue. Vertaile putkia sivulla http://www.motot.net/wiki/Derbi_Sendan_tehoputket#Turbokit_Cromada
- kyl l
mut jos äänet haittaa ni tunkekaa tkn änkän tilal vakio änkkä, ei kuulu just mittää äänii jopa hiljasempi ku metra :O no ei ny kai sentää ;)
- sdtjdfjgdj
Metran tehoalue on n. 6500rpm - 11 000rpm
Tk:n tehoalue on n. 8000rpm - 12 000rpm
Joten kummassa se pienempi tehoalue on? Tk:ssa on kylläkin voimakkaampi piikki, muttei niin pitkä. - tiedänolenmyöhässä
sdtjdfjgdj kirjoitti:
Metran tehoalue on n. 6500rpm - 11 000rpm
Tk:n tehoalue on n. 8000rpm - 12 000rpm
Joten kummassa se pienempi tehoalue on? Tk:ssa on kylläkin voimakkaampi piikki, muttei niin pitkä.itellä ottaa tehopiikkii turbossa 6500-12500
- dvvdvdvd
vittu sä mitää teharii tarvii, vakio putkest otat vaa kurit pois, ja loput tehot revitään jostain iha muualt ku pakoputkest, pistät vaikka 80 malossin kiin ja 21 mm racing kaasari ni niil pääsee jo iha kivast :P
- pepeperrr
Alakauttanen Tk vaa ni kyl vittu lentää! kokemusta on ja tehopiikki on niin vitun kova.. kannattaa ostaa jos haluu jättää jotai viivas ja kiusata poliisei. paras putki mitä oon kokeillu!
- samurai69
pepeperrr kirjoitti:
Alakauttanen Tk vaa ni kyl vittu lentää! kokemusta on ja tehopiikki on niin vitun kova.. kannattaa ostaa jos haluu jättää jotai viivas ja kiusata poliisei. paras putki mitä oon kokeillu!
tee ite
- justjootojak
samurai69 kirjoitti:
tee ite
voi vittu oikeesti miten naurettavaa.. ihanku moposta millään hilppeillä niin VITUN kovaa tehopiikkiä sais! mopoja ne vaan on, tai sit teitä pelottaa jo vakiotehoinenki mopo :D
- arrow hitusen parempi
pepeperrr kirjoitti:
Ja varmaan samalla ainut putki mitä oot kokeillu.
- abcd1234kirka
Mulla on ollu molemmat putket Gilerassa. Metrassa on paljon repäsevämpi piikki ja sillä kiihtyy kovemmin mut turbokitissä se piikki jatkuu todella pitkälle ja vaihteita pystyy huuattamaan tosi pitkälle ja sillä pääsee kovemmin.
GPSsään:
Metrakitillä 11/53 80km/h
Turbokitillä 12/53 93km/h
Ite tykkään enemmän TKsta koska sillä saa enemmän tehoja irti vaikka alaväännöt häviää sen putken kanssa melkein kokonaan, toisin kuin MKssa. TKlla myös karistaa sinivalkoset pakettiautot helposti perästään. taivuta kilpi taivasta päin ja osta se turbokit- Jaugee
Mitä mieltä olette onko Arrow yläkautta parempi kuin alakauttane vaik dos salidos tk tai cromada muute vaa alakauttane tk ? tiiän juu et Arrowis piikki kestäis tost 8000-9000 tonne aina 12500-> päi mut onks niil nyt periaattees nopeudes mitään eroa ?
- derbimenee134km/h
vittu osta 80cc malossi ja 21 kisalortto (tietysti myös vahvistukset moottoriin) sekä malossin tehari ni pitäs perkele tulla niitä tehoja.
- ffffffffffffffffffff
tk tehokkaampi ja äänekkäämpi. mulla furiassa mk menee sen 90kmh
- tondsa93
metra kit on tehokaaampi derbissä
- hdhdfdfh
turbokitissä on paremmat tehot ja se onkin halvempi. Toisaalta siinä on kovimmat äänet mitä normi tehoputkissa on. ja sen lisäks turbokitillä mopo leikkaa helpommin kiinni. metra vähän kalliimpi, äänet tosi hiljaset(uudessa metrassa siis) tehoa löytyy ihan hyvin eikä mopo leivo sillä. eli metra olisi minusta parempi
- narsd
osta gianelli / arrow... itelläni gianelli ja ottaa samantien piikkiä kun antaa vähän kaasua.. joku about 5000rpm vaikka netissä ihan eri.. ja kestää aina tappiin saakka... (vakiosylkän) ite pääsin 88.7km/h gps 14mm kaasaril ja 05-vm derbillä.. tklla 85 (alakauttasella) ei suurempaa eroa mutta gianelli hyvin viimeistelty ja loistavat äänet ja väännöt !
- siankelli
narsd kirjoitti:
osta gianelli / arrow... itelläni gianelli ja ottaa samantien piikkiä kun antaa vähän kaasua.. joku about 5000rpm vaikka netissä ihan eri.. ja kestää aina tappiin saakka... (vakiosylkän) ite pääsin 88.7km/h gps 14mm kaasaril ja 05-vm derbillä.. tklla 85 (alakauttasella) ei suurempaa eroa mutta gianelli hyvin viimeistelty ja loistavat äänet ja väännöt !
kyl siankelli vaan o paras! todettu o.
- juuzto88
siankelli kirjoitti:
kyl siankelli vaan o paras! todettu o.
kuinka kovaa turbokitin kaa pääsee vakio pytyn kaa ja jos on vaihtanu välit?
- derbi6969
juuzto88 kirjoitti:
kyl on turbokitin alakauttanen tehari ihan helvetin hyvä 80cc ja 14/70 väleil ja 18mm kaasari kulkee ja kiihtyy ihan helvetiksee
- et
juuzto88 kirjoitti:
mul on tommoset setit, pääsen ite hikisesti 80km/h, huutaa kyl aika paljon mut mul on vakivälit. heitin pari ratast isomman eturattaan ni joku 85km/h.
- terzz
juuzto88 kirjoitti:
Itse pääsin vakio pannulla 95 11/53 väleil 85suuttimel ( liian pienisuutin) Itel 17.5kaasu.
- GL
Vittu itel o saatana 80cc malossi ja vittu vahvistettu ala kerta. sit o viel tecnicasin tehari ja 20kisa lortto. meni kyttä alla 119km/h harva jää
- GL
Vittu joo välit oli vitu mahtavat 70 takan ees vittu 11 lähti ku anu saukko konsanaan
- Derbiasiantuntijah
Derbi Senda -03 Mk:n thrower vanhamalli tehopiikki alkaa about. 6k ja jatkuu lähemmäs 14k. 12/53 välitykset 98 kipas vauhtia. Mutta vauhtia nostanee 18mm kaasari ja powerfilter. Repäsevä piikki ja keuli kaasusta piikinpäältä ku anto kaasua. Paisari on ohuempaa kamaaku tk:n uuemmissa putkissa ja kilkattaa paisarista jo vahvasti läpi. Mk:ta suosin.
- Jaa-a....
Mitenkäs siinä sun Mk:ssa on 6-14k piikki, kun Mk Pro Race:ssa on 7500-14500.
Doesn't fucking make any sense.
- lollolololololololo
lol
- abs1
Metran tehoalue joojoo 6500-11000, ei edes kierrä noin pitkälle!
Metran tehoalue 6500-8000 nii alkaa jo veto hyytyä! - derbi leipoo
Ostin tuossa alakauttasen lacadan, ja pelko on että leipasee. Välit derbissä kuiteski 11-70. Mitä luulette?
- juupajoe
laita reilusti pidemmät välit. Eihän se jaksa edes kiihtyä saatika kulkea noilla väleillä ja raiskaa koneen melko nopeasti...
- nykynen rossi kuski
säädöistä yleensä suurimmaks osaks kiinni, melkeinpä jokainen putki tarvitsee omat säädöt ja oikeat ratastukset kans. ite oon huomannu kun ajoin aluks lepalla ja sille oli unelma säädöt ,mut joku sano että osta gianelli... no aattelin kokeilla ja sit piikki oli sellanen röpöttävä paska ja aattelin että ihan gura putki ja olin jo myymäs sitä pois, siihen väliin kummiskin mun kaveri sano että ookko säätäny kaasarii... no enhän mä ollu kun tyhmänä luulin että tehari kuin tehari kaasarille ja niinhän se oli kun vähä siireltiin neulaa ja vaihdettiin suutinta ja säädettiin syöttöö, niin johan se giannelli alko vetää ja sen jälkeen on ollu olo mahtava, aina kun nään jonku tehari mopon ja se kiihdyttää niin mun ei tarvii ees painaa täysii kun pysyn kiihdytyksis mukana. jep semmonen stoori... toivottavasti ees joku tajuu mitä tarkotan
- 09 Gilera smt
joo säädöt pitää kyl uusia ku putken vaihtaa. Itel oli Gilerassa e-nox 14/58 vlit 19mm dellorto ja meni sen noin 90km/h no laitoin turbokitin nii kuluttaa sen 7 litraa 100km enne vei alle 5 litraa ja röpöttää aika paljo ja menee vaa 80km/h mut kiihtyy paljo paremmin kun e-noxilla
- Riejumies95
Itsellä on rieju mrt 50cc. Ja Turbokit Lacada kiinni, maksoi 190e. Äänenvaimennin ei vaimenna mitään ja pitää _TODELLA_ kovaa ääntä. Tyypillinen poliisi magnetti. Tehoalue alkaa 8000rmp ->. Suosittelen itse ostamaan Leovince v6 tai Technigassin E-Nox putken.
- Tietääkö joku?
onko kellään kokemusta saako metrakitin änkän menemään derbi xtremen (2008) vakio putkeen? vakio änkässä vähän häikkää ja olis tarvetta uuteen. tk en oikeestaan haluais ostaa ja koko metrakitin putkee en halua. eli pitäis vaa joteski saada änkkä soviteltuu putkee nii ettei se vuoda.
- esjonne124
Paras on vakio putki ja siitä hukka tukittu oma derbi menee sen 120kmh ku kuripoizz!
- esjonne125
vitut miks menee noi hiljaa heittää vähä oikeeta tuningii niiku esim. pakoaukkoo sähkötahnaa ja sitten kannentiiviste pois nii kyl menis siihe 140 pintaan
- Ääni = VOIMAA!
Älkää ottako äänenvaimentimesta villoja pois, koska tulee vaan helvetin kovat äänet. Jokku idiootit tekee niin koska luulevat että tulee lisää tehoa ja saa naisii.
- linkki7
ostakaa multa turbokit http://www.motot.net/talli/osat/id45671/
- shiiiisissis jooo
guga gay haluu kovemmat äänet pyörääsä
- pieniputki
mulla on 3 sentin tehokasputki, tytöt ei tykkää :(
- turbokitäijjjä
mul on derbi xtreme 2010 ja siin kokeilin tk:t, kulki joku 85kmh 14 piikkise eturattaa kans eli perus tykki mut kaverin x-race saatii kulkee 95 samoil vireil, eli en tiä se voi ol merkkikohtasta mut metrakit on täyspaska
- kokemusta on
No kumpikii on iha hyviä mut ainaki itellä meni vanhanmallin metralla reilu 95km/h ja sit taas alakauttasella lacadalla sen 90. Ainaki metrassa on väännöt plussaa mut piikki on huono jos ei ole säädöissä. Alakauttasessakii on sitä vääntöö iha riittävästi ku jaksaa vaa säätää kaasaria mut äänet on hieman kovat ja aika poliisi magneetti on.
- dfdfdf2ff
kulkaas pennut.. Niitä OIKEITA nopeuksia ei katsota siita mopon "tosi luotettavasta" mittarista, vaan GPSsästä. VOIN VANNOA, että kurittomat mopot, säädöissään ja tehoputkella menee OIKEAA NOPEUTTA 65-90km/h, riippuen tietenkin putkesta (=tehoalue) ja muista (välitykset).
Nopeus lasketaan moottorin kierroksien, takarenkaan koon ja välityksien mukaan. Noilla tehoilla, mitä mopoista tehareila lähtee, ei teoreettisesti päästä yli 90km/h millään. - Mh Furia Max kuski
Technigas e-nox se olla pitää eikä mikään vitun paska turbokitti ja metrakitti.
XDXD - derbiinUUSänkkä
mul on derbi x race 10 hukkaputki tukittu ja suutin vaihettu. nii pystyyks esim tk:n änkkää kiinnittää vakioputkee tuo kuulemmaa vääntöö lisää ku vakio änkäs on joku kuristus. motot.netin mukaa.
ps. miten se sitten kiinnitettäisiin siihen vakioputkeen?
-kiitos- tietämättttön
En tiiä
- tk änkkä
Tk:n änkkä menee suoraan derbin välipilliin kiinni
- teho90
Ostin ton metrakitin kyllä lähti =)
ei pörise niikuin tuo turbokitti ja otin 85 vauhtiikin - pöllö666
ostakaa giannelli tai tecnigas!
- satana
metrakit rk replica alakauttane tehari on aika alavääntöne ja tehoja löytyy saatanasti! ehdottelen että ostat tämän putken =)
- ei helvetti herätkää
Ite oon koittanu monia tehareita ja enoxilla ja metrakitillä leo vince parhaat keylimis putket ollu mutta mikäs siinä jos haluaa kamalaa ääntä pitävän turbokitin ja ajaa 100000 km/h..
- Tehoputkulattt
Mk on kyl hemmeti hyvä putki. Vääntöö löytyy sopivasti ja piikkikin on repäisevämpi ku esim enoxis ja hyvät äänät kans:D muute vakio senda mut metra ja 12-60 välit nii 84gps
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234