Aluehallintovirasto ei hyväksynytkään

Anonyymi-ap

..tällä kertaa laiminlyöntejä.

Onko Salmilan lastenkodin toiminta lainvastaista ?
Voiko ylipäätään lastenkotia asettaa vastuuseen henkilöstön lainvastaisesta toiminnasta ?

https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/70386284

14

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avi on perseestä. Kenkää koko porukalle. Pelkkiä loisia koko porukka.

      • Anonyymi

        Avi edistää Salmilan lasten perusoikeuksia ja oikeusturvaa. Tähän Avin ei olisi tarpeellista puuttua jos Salmilan henkilökunta toimisi lain edellyttämällä tavalla ja huolehtisi lasten perusoikeuksista ja oikeusturvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avi edistää Salmilan lasten perusoikeuksia ja oikeusturvaa. Tähän Avin ei olisi tarpeellista puuttua jos Salmilan henkilökunta toimisi lain edellyttämällä tavalla ja huolehtisi lasten perusoikeuksista ja oikeusturvasta.

        Ei korkeakoulua tartte käydä osatakseen hoitaa lapsia hyvin. Tämä on niitä Marinin älynväläyksiä henkilökunnan mitoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korkeakoulua tartte käydä osatakseen hoitaa lapsia hyvin. Tämä on niitä Marinin älynväläyksiä henkilökunnan mitoituksista.

        Just joo, oletan että et ole kouluja käynyt koska vain sellainen jolla ei ole oppia tai osaamista, voi noin todeta. Korkeakoulu ja yliopisto antavat hyvän teoreettisen tiedon, jota kukin soveltaa käytäntöön.

        Olen kuullut satoja kertoja, miten "kuka tahansa" osaisi opettaa. Tähänkin justjoo, niinhän sitä luulisi....

        Toivottavasti et ole sitä mieltä, että kuka tahansa voi olla myös vaikka psykologi tai terapeutta kun " kuka tahansa osaa kuunnella ja keskustella", ei muuten osaa ja siitähän ei ole kysymys kuten ei lastenkodissakaan ole kysymys pelkästään lasten hoitamisesta vaan paljon, paljon isommista asioita riippuen lapsen taustasta ja persoonasta ja kokemuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, oletan että et ole kouluja käynyt koska vain sellainen jolla ei ole oppia tai osaamista, voi noin todeta. Korkeakoulu ja yliopisto antavat hyvän teoreettisen tiedon, jota kukin soveltaa käytäntöön.

        Olen kuullut satoja kertoja, miten "kuka tahansa" osaisi opettaa. Tähänkin justjoo, niinhän sitä luulisi....

        Toivottavasti et ole sitä mieltä, että kuka tahansa voi olla myös vaikka psykologi tai terapeutta kun " kuka tahansa osaa kuunnella ja keskustella", ei muuten osaa ja siitähän ei ole kysymys kuten ei lastenkodissakaan ole kysymys pelkästään lasten hoitamisesta vaan paljon, paljon isommista asioita riippuen lapsen taustasta ja persoonasta ja kokemuksista.

        Olet asian ytimessä ja varsin oikeassa.
        Avin ja myös Sote alueen tulee kyetä vastaamaan kysymykseen kuinka monen lapsen elämä on pilattava tuollaisten itseään ammattihenkilöinä pitävien jopa korkeakoulutettujen toimesta jotka eivät aseta etusijalle lapsen perus oikeuksia , perustuslaillisia oikeuksia ja oikeusturvasta huolehtimista näissä hoitolaitoksien statusta kantavissa yksiköissä.

        Vastaus ei ole 0- toleranssi koska käytännössä se ei toteudu eikä ole lastenparissa työskentelevillä toteutunut aiemmin.
        Omavalvonta ei toimi jos toiminnan puutteita ei osata itse tunnistaa.
        Avin valvonta on viimesijainen keino ja koska päätökset Avissa ovat kumileimasin päätöksiä `` vastaisen varalle on toimintaa muutettava `` niin myös heidän on kysyttävä itseltään monenko lapsen elämä on vielä pilattava Pohjois- Suomen Aluehallintoviraston toimesta?

        Tämä on se kollektiivisen osaamattomuuden hinta jota nämä osaamattomat eivät itse joudu maksamaan kun kyseessä on heikommassa ja haavoittuvassa asemassa olevan lapsi -yksiön oikeudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korkeakoulua tartte käydä osatakseen hoitaa lapsia hyvin. Tämä on niitä Marinin älynväläyksiä henkilökunnan mitoituksista.

        Olen samaa mieltä. Olen sitä ikäluokkaa, jossa perheet olivat isoja. Minun vanhempani hoitivat ja kasvattivat lapsikatraansa ja kukaan meistä ei tarvinnut erityisopettajia. Mitään lastensuojelua ja Salmilaa ei tarvittu. Kaikilla meillä lapsilla on keskiasteen koulutus ja kahdella maisterin tutkinto. Kyllä nykymaailma on tässäkin asiassa mennyt pois raiteiltaan. Kiitän edesmenneitä isää ja äitiä hyvästä hoidosta, kasvatuksesta ja huolenpidosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, oletan että et ole kouluja käynyt koska vain sellainen jolla ei ole oppia tai osaamista, voi noin todeta. Korkeakoulu ja yliopisto antavat hyvän teoreettisen tiedon, jota kukin soveltaa käytäntöön.

        Olen kuullut satoja kertoja, miten "kuka tahansa" osaisi opettaa. Tähänkin justjoo, niinhän sitä luulisi....

        Toivottavasti et ole sitä mieltä, että kuka tahansa voi olla myös vaikka psykologi tai terapeutta kun " kuka tahansa osaa kuunnella ja keskustella", ei muuten osaa ja siitähän ei ole kysymys kuten ei lastenkodissakaan ole kysymys pelkästään lasten hoitamisesta vaan paljon, paljon isommista asioita riippuen lapsen taustasta ja persoonasta ja kokemuksista.

        Jotkut vaan ovat luontaisesti lahjakkaita ja empaattisia ja ymmärtävät ja tukevat lasta ilman teoreettista osaamista. Niinkun nyt meijän äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Olen sitä ikäluokkaa, jossa perheet olivat isoja. Minun vanhempani hoitivat ja kasvattivat lapsikatraansa ja kukaan meistä ei tarvinnut erityisopettajia. Mitään lastensuojelua ja Salmilaa ei tarvittu. Kaikilla meillä lapsilla on keskiasteen koulutus ja kahdella maisterin tutkinto. Kyllä nykymaailma on tässäkin asiassa mennyt pois raiteiltaan. Kiitän edesmenneitä isää ja äitiä hyvästä hoidosta, kasvatuksesta ja huolenpidosta.

        Tuosta unohtui mainita, että vanhempani olivat käyneet neljä luokkaa sen aikaista kansakoulua, joten ei heillä ollut korkeakoulu- eikä yliopiston teoreettista tietoa, mutta sitäkin enemmän käytännönläheistä maalaisjärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta unohtui mainita, että vanhempani olivat käyneet neljä luokkaa sen aikaista kansakoulua, joten ei heillä ollut korkeakoulu- eikä yliopiston teoreettista tietoa, mutta sitäkin enemmän käytännönläheistä maalaisjärkeä.

        Olet oikeassa . Teoreettinen tieto ei kulje aina käsikädessä sivistyksen kanssa. Sivistys omaksutaan osittain yhteisön käyttäytymisen kautta ja teoriatiedon normitus ja käyttäytymismallit jakavat yhteisöä. Myös tiedeyhteisöä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korkeakoulua tartte käydä osatakseen hoitaa lapsia hyvin. Tämä on niitä Marinin älynväläyksiä henkilökunnan mitoituksista.

        Just näin!


    • Anonyymi

      Ok, pistetään laitos kiinni ja nuoret menkööt minne menevätkin.
      Ihan älytöntä on vaatia maisteristutkintoja tuollaiseen hommaan. Kohta pitää olla maisteri paskanluontiinkin.
      Paljon pätevämpi olisi selkärankainen, maalaisjärjellä varustettu aikuinen ihminen, joka tykkää lapsista huolehtimaan noista.

      • Anonyymi

        Kyllä. Kuria ja vanhempien kunnioitusta ensi alkuun, niin kasvaa kunnon kansalaisia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Kuria ja vanhempien kunnioitusta ensi alkuun, niin kasvaa kunnon kansalaisia.

        Kotikasvatuksella ei ole merkitystä kuinka Salmilan työntekijät käyttäytyvät lapsia kohtaan. Sehän tuossa Avin tutkimuksessa tuli varsin selkeästi todistettua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotikasvatuksella ei ole merkitystä kuinka Salmilan työntekijät käyttäytyvät lapsia kohtaan. Sehän tuossa Avin tutkimuksessa tuli varsin selkeästi todistettua.

        Jos kotikasvatus olisi kunnossa, niin Salmilassa ei olisi lapsia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      252
      18515
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3175
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1426
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1101
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe