Liikavarvas

liikavarvas

Koirani on saanut pentuja ja yhdellä pennuista on takatassun sivussa yksi varvas liikaa. Miten tulee toimia? Milloin se pitäisi poistaa vai poistaakko ollenkaan? Onko poisto suuri operaatio?

5

4318

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirienystävä

minun koirallani oli syntyessään epämääräinen etukäpälä. siinä oli varpaat vähän väärin ja lärpättivät ikävästi.se alkoi kipeytymään vasta puoli vuotiaana, jolloin käpälä leikattiin ja paranneltiin. nyt koirani voi hyvin (n4v), vaikka jo silloin huolestuinkin, että se ei parane ollenkaan.
      operaatio oli itsessään suht yksinkertainen, joskin leikkauskohtia oli minun koirallani useampi, mutta jälkeenpäin haava oli pennulla vaikea pitää puhtaana. koiranpentu kun ei usko vaikka sitä kieltäisikin repimästä tuppoa irti jalastaan. kyllä siihenkin sitten niksit löytyi.

arvelisin, että sinunkin koirasi pennun tassun kannattaa antaa nyt olla rauhassa ja sitten jos se oikeasti joskus koiraa rupeaa vaivaamaan niin viedä lääkäriin tutkimuksiin. voihan olla, ettei sille koidu siitä ikinä mitään ongelmaa.

• nupukka

kysyppä vielä parin eläinlääkärin mielipidettä asiaan. luulisi että sillä selviää

• Huolestunut!

Minun koirallani on liikavarvas johon kasvaa KYNSI! Kynsi on todella kipeä... nuolee jalkaa koko ajan... Pitäisiskö viedä eläinlääkärille vai antaa vain olla ja katsoa??

KIITOS VASTAUKSISTA!!!

• rthbtr

Mitäs jos ap juttelisi ell eli ASIANTUNTIJAN kanssa, eikä kyselisi täältä mutu-tietoja?????????????????????

• Kannus...

Kyseessä lienee ns. kannus, jonka poistaminen on nykyään kielletty - poislukien eläinlääkinnälliset syyt. Kannuksen poistaminen rinnastetaan nykyään typistämiseen, joka siis on kielletty toimenpide.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe