Puhveleista

Anonyymi-ap

Fanitan itte vesipuhveleita.

"Isanilaisesta puhvelista maksettiin Jenkeissä muutama vuosi sitten 1,2 miljoonaa dollaria.
Mietiskele sitä sen tenttupullosi kanssa, Einstein."

Kirjoitti Kymppi tuolla toisaalla.

Tämä on minulle uutta, tämä jenkin(?) maksama hinta, olisiko kenelläkään linkkiä laittaa tähän tarinaan?

37

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sadan euron kanasta et pääse yli niin älä turhaan miljoonan puhveleihin haaskaa aikaasi.

      • Anonyymi

        Hyvä huomio, vesipuhveli, onko siitos sonni.


      • Anonyymi

        No nythän on niin että en _vielä_ ole ehtinyt lukemaan sadan euron kanasta mitään.

        Silloin tällöin seurailen satunnaisesti palstan antia. Joitakin... tai jonkun... jutut jätän suoraan lukematta, mutta Kympin kirjoitukset koetan aina huomioida, ja lukea.

        Tiedän vesipuhveleista melkoisen paljon. Siksipä Kympin muutoinkin mainio kirjoitus innoitti MINUT tekemään tämän aloituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän on niin että en _vielä_ ole ehtinyt lukemaan sadan euron kanasta mitään.

        Silloin tällöin seurailen satunnaisesti palstan antia. Joitakin... tai jonkun... jutut jätän suoraan lukematta, mutta Kympin kirjoitukset koetan aina huomioida, ja lukea.

        Tiedän vesipuhveleista melkoisen paljon. Siksipä Kympin muutoinkin mainio kirjoitus innoitti MINUT tekemään tämän aloituksen.

        No innoittamana varmaankin saat arvostamaltasi Kympiltä tarkan ja seikkaperäisen selvityksen jonka johdosta voit sitten kiittää Kymppiäsi, kun silloin tällöin seuraat satunnaisesti palstan antia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän on niin että en _vielä_ ole ehtinyt lukemaan sadan euron kanasta mitään.

        Silloin tällöin seurailen satunnaisesti palstan antia. Joitakin... tai jonkun... jutut jätän suoraan lukematta, mutta Kympin kirjoitukset koetan aina huomioida, ja lukea.

        Tiedän vesipuhveleista melkoisen paljon. Siksipä Kympin muutoinkin mainio kirjoitus innoitti MINUT tekemään tämän aloituksen.

        Minä sen sijaan fanitan Kympin ohella lypsäviä lehmiä ja olen myös innoittunut pienestä pojasta asti kun pesin karjakeittiössä maitotonkkia.

        Varoituksen sananen teille jotka luulette että ruoka kasvaa kaupan hyllyillä, että on erittäin vaarallista juoda käsittelemätöntä lehmän maitoa, niin on kertonut minun oma kultsupuppeli maatalouslomittajani.

        Oletko muuten Kläppi koska viimeksi käynyt Thaimaassa, minä kaksi vuotta sitten.

        Nakitettu Laiffi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sen sijaan fanitan Kympin ohella lypsäviä lehmiä ja olen myös innoittunut pienestä pojasta asti kun pesin karjakeittiössä maitotonkkia.

        Varoituksen sananen teille jotka luulette että ruoka kasvaa kaupan hyllyillä, että on erittäin vaarallista juoda käsittelemätöntä lehmän maitoa, niin on kertonut minun oma kultsupuppeli maatalouslomittajani.

        Oletko muuten Kläppi koska viimeksi käynyt Thaimaassa, minä kaksi vuotta sitten.

        Nakitettu Laiffi

        Mikäs sua nakitettu Nakki Sensei nyt niiin paljon nakittaa, että et yhtäkään ihan asiallista aloitusta laske läpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sua nakitettu Nakki Sensei nyt niiin paljon nakittaa, että et yhtäkään ihan asiallista aloitusta laske läpi?

        Pallomaha täällä jo muita haukkui pallomahoiksi, jne, mutta mitäpä sitten paljastuikin oli aika noloa pallomahaa kohden, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No innoittamana varmaankin saat arvostamaltasi Kympiltä tarkan ja seikkaperäisen selvityksen jonka johdosta voit sitten kiittää Kymppiäsi, kun silloin tällöin seuraat satunnaisesti palstan antia.

        Juu Juu ..... Just.


    • Anonyymi

      "Tiedän vesipuhveleista melkoisen paljon" Hekoheko.
      Posso on aina tietävinään kaikesta paljon kun totuus on että aloittaa villin googletuksen kun jokin askarruttaa ja sitten ensin lukee sen väärin, ymmärtää väärin ja kääntää sen lopuksi ylösalaisin päässään ja kirjoittaa kirjoitusvirheineen jatkoa.
      Viime aikoina Posso on kirjoittanut tietävänsä melkoisen paljon autoista, rakentamisesta, ravintoloista, ohjelmoinnista, matematiikasta, märkäpuvuista, pontikankeitosta, urheilun seuraamisen lihottavuudesta, hotellien hinnoittelusta ja vaimon saamista alennuksista ja tietenkin possoista.
      Posso arveli omaavansa myös kovan kunnon lisäksi absoluuttisen sävelkorvan. Hän on expertti myös lastenkasvatuksessa kehoittaen hellästi pelaamaan sulkapalloa lasten kanssa tai "lätkimään tennistä". Posso ei taida tietää että tenniksen pelaamiseen tarvitaan tenniskenttä, mutta Posso kertoo tuntevansa lakia hyvin ja kertoo ettei kommunistista valtiota ole olemassakaan eikä koskaan ole ollut.

      Hän on teknisen näkemyksen mies, lahjomaton ja ainoa Majuri Possonderi.

      laiffila, töissä, älä käytä nimimerkkiäni, Posso.

      • Anonyymi

        Alonson Luanalla on nöpötörröt.

        laiffila töissä


      • Anonyymi

        Voin vakuuttaa että tiedän vain vähän vesipuhveleista, juuri sen verran kun olen niitä vaimoni kotona nähnyt, eli muutama, kylän lapset rakastavat käydä uimassa niiden kanssa, kun on uinti siis pesupäivä pesijöistä ei ole puutetta.

        Hienoa että osaa ainakin laiffila lukea jollekin tasolle, mutta asiasisältö on jäänyt sinulle vielä arvoitukseksi, ja olet joutunut paikkaamaan kertomustani mielikuvituksellasi, joka ei ole aivan vierasta mt-kuntoutujille.

        Voin vakuuttaa että vaimoni ei ole osallistunut lainkaan huoneen hankitaan koskaan, minä itse ne kaikki varaa, nyt kiinnitti huomion se että kun olin kirjoittautunut palveluun suomalaisilla tunnuksilla, ja sitten vielä thai tunnuksilla, sanoin huoneen 1/3 osa hintaan thai tunnuksilla jotka ovat ihan omani...

        Taas olit paikannut juttuani mielikuvituksellasi, vaikkapa autoista, todellakin tiedän paljon autoista, jo 5-6 vuotiaana keräilin autokortteja, joita sain konelalta, porista... jossa asuimme pienen hetken, isäni töiden takia... asuimme muuten talossa jossa oli talkkarina Kaarlo Kangasniemi, olin Kaarloon pari vuotta sitten yhteydessä, muistiko minua, ei muistanut.. vaikka kiusasimme häntä, tai paremmin leikimme hänen kanssaan.. pihan kakarat, hän muisti kuitenkin olleensa talomiehenä.

        Totta maailmassa ei ole koskaan ollut kommunistista valtiota, eikä äkkiä tulekaan, esim. venäjä oli sosialistinen kansan tasavalta, kiina, korea ja muutama muu... tietysti asiaan vaikuttaa paljon sekin miten kommunismi määritellään, mutta valtavirtauksen mukaan maailmassa ei ole koskaan ollut yhtään kommunistista maata.

        Suosittelen kuuntelemaan Anna Kontulan ajatuksia, hän nimenomaan toteaa että kommunismia ei ole eikä äkkiä tulekaan...

        ainoa minkä ole ottanut kantaa urheiluun, on se taipumus lisätä alkoholin käyttöä, ja vielä suurempana riskinä näen sähkön kulutuspiikit, kisojen aikana... tämä voi olla isokin ongelma, nyt on valtaosa maapallosta kesässä tai varhaissyksyssä, jolloin sähkönkulutus on muuten vähäistä ja kapasiteettia on paljon ylimääräistä, kuten 2010 toteaa että sähkö tulee reiästä voin vakuuttaa että ei tule, sen tekeminen on varsin iso urakka... kisat ei haittaa kesällä mutta talvikisat voi olla toinen juttu..

        En tiedä onko minulla absoluuutinen sävelkorva voi olla, mutta ei niitä ole kukaan vaivautunut testaamaan, mutta kuulen soitannassa pienetkin virheet ihan ärsytykseen asti... joten vaikea sanoa.

        Laiffila palstan heikoin lenkki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin vakuuttaa että tiedän vain vähän vesipuhveleista, juuri sen verran kun olen niitä vaimoni kotona nähnyt, eli muutama, kylän lapset rakastavat käydä uimassa niiden kanssa, kun on uinti siis pesupäivä pesijöistä ei ole puutetta.

        Hienoa että osaa ainakin laiffila lukea jollekin tasolle, mutta asiasisältö on jäänyt sinulle vielä arvoitukseksi, ja olet joutunut paikkaamaan kertomustani mielikuvituksellasi, joka ei ole aivan vierasta mt-kuntoutujille.

        Voin vakuuttaa että vaimoni ei ole osallistunut lainkaan huoneen hankitaan koskaan, minä itse ne kaikki varaa, nyt kiinnitti huomion se että kun olin kirjoittautunut palveluun suomalaisilla tunnuksilla, ja sitten vielä thai tunnuksilla, sanoin huoneen 1/3 osa hintaan thai tunnuksilla jotka ovat ihan omani...

        Taas olit paikannut juttuani mielikuvituksellasi, vaikkapa autoista, todellakin tiedän paljon autoista, jo 5-6 vuotiaana keräilin autokortteja, joita sain konelalta, porista... jossa asuimme pienen hetken, isäni töiden takia... asuimme muuten talossa jossa oli talkkarina Kaarlo Kangasniemi, olin Kaarloon pari vuotta sitten yhteydessä, muistiko minua, ei muistanut.. vaikka kiusasimme häntä, tai paremmin leikimme hänen kanssaan.. pihan kakarat, hän muisti kuitenkin olleensa talomiehenä.

        Totta maailmassa ei ole koskaan ollut kommunistista valtiota, eikä äkkiä tulekaan, esim. venäjä oli sosialistinen kansan tasavalta, kiina, korea ja muutama muu... tietysti asiaan vaikuttaa paljon sekin miten kommunismi määritellään, mutta valtavirtauksen mukaan maailmassa ei ole koskaan ollut yhtään kommunistista maata.

        Suosittelen kuuntelemaan Anna Kontulan ajatuksia, hän nimenomaan toteaa että kommunismia ei ole eikä äkkiä tulekaan...

        ainoa minkä ole ottanut kantaa urheiluun, on se taipumus lisätä alkoholin käyttöä, ja vielä suurempana riskinä näen sähkön kulutuspiikit, kisojen aikana... tämä voi olla isokin ongelma, nyt on valtaosa maapallosta kesässä tai varhaissyksyssä, jolloin sähkönkulutus on muuten vähäistä ja kapasiteettia on paljon ylimääräistä, kuten 2010 toteaa että sähkö tulee reiästä voin vakuuttaa että ei tule, sen tekeminen on varsin iso urakka... kisat ei haittaa kesällä mutta talvikisat voi olla toinen juttu..

        En tiedä onko minulla absoluuutinen sävelkorva voi olla, mutta ei niitä ole kukaan vaivautunut testaamaan, mutta kuulen soitannassa pienetkin virheet ihan ärsytykseen asti... joten vaikea sanoa.

        Laiffila palstan heikoin lenkki...

        Huomenta ja terkut.

        Taidan ottaa kantaa muutamaan asiaan omasta näkökulmastani ja kokemuksesta.

        Toki mitä tahansa voi varata ja ostaa nettivarauksilla, mutta henkilökohtainen asiointi on usein edukkaampaa.
        Meillä täällä Thaimaassa vaimo hoitaa puhelimitse tai tavaten monta kaupankäyntiä ja varsinkin hotellivaraukset, joita tosin on harvakseltaan puhelimitse ja sähköpostein. Hinnat on eri kuin nettisivustoilla.

        Turha tuota toistaa mutta Tytön urheilujen seurantaan sohvaltaan liittyy aina alkoholi, kuten myös kaikkiin ystävätapaamisiinsa, ym. ja jne.

        Urheiluissa on hyvät ja huonot puolet yhden ollen varsinkin nuorisourheilu.
        Se on ok erittäin erittäin pienelle kuin tippa meressä henkilöille joista sitten lopulta tulee huippuja.
        Mutta kun huippuja ryhdytään etsimään ja leipomaan alakouluiästä lukien ja varsinkin mikäli isukki on addikti, niin silloin urheilu ei ole enää pelkkää mukavaa kaikille lapsille.
        Suomessa esimerkiksi jalkapallossa ja jääkiekossa on, ei suinkaan kaikissa seuroissa, mutta jossain harrastus sellaista verenmaku suussa voiton tarvetta ja huoltajat kentänreunalla samoin asentein.
        Oma yksi poikani oli joukkeensa parhaimmistoa, ehkä paras jalkapallossa, mutta lopetti harrastuksensa juuri siitä syystä että hän kuten minäkään ei pidetty siitä että isät ja äidit harrasti jalkapalloa lastensa kautta.

        Itse olen harrastanut seuroissa mm. uintia joten ei tarvinnut aikuisena kirjoista opiskella tytön tavoin exänsä kanssa kuinka rintauintia uidaan, pelannut jääkiekkoa ja pesistä, mutta harrastuksen vuoksi, en siksi että täytyisi olla huippu.

        Aina tällä palstalla tosin jotain oppii urheilustakin kuten että kun lätkii tennistä niin tulee olla tenniskenttä, se oli hyvä tieto.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta ja terkut.

        Taidan ottaa kantaa muutamaan asiaan omasta näkökulmastani ja kokemuksesta.

        Toki mitä tahansa voi varata ja ostaa nettivarauksilla, mutta henkilökohtainen asiointi on usein edukkaampaa.
        Meillä täällä Thaimaassa vaimo hoitaa puhelimitse tai tavaten monta kaupankäyntiä ja varsinkin hotellivaraukset, joita tosin on harvakseltaan puhelimitse ja sähköpostein. Hinnat on eri kuin nettisivustoilla.

        Turha tuota toistaa mutta Tytön urheilujen seurantaan sohvaltaan liittyy aina alkoholi, kuten myös kaikkiin ystävätapaamisiinsa, ym. ja jne.

        Urheiluissa on hyvät ja huonot puolet yhden ollen varsinkin nuorisourheilu.
        Se on ok erittäin erittäin pienelle kuin tippa meressä henkilöille joista sitten lopulta tulee huippuja.
        Mutta kun huippuja ryhdytään etsimään ja leipomaan alakouluiästä lukien ja varsinkin mikäli isukki on addikti, niin silloin urheilu ei ole enää pelkkää mukavaa kaikille lapsille.
        Suomessa esimerkiksi jalkapallossa ja jääkiekossa on, ei suinkaan kaikissa seuroissa, mutta jossain harrastus sellaista verenmaku suussa voiton tarvetta ja huoltajat kentänreunalla samoin asentein.
        Oma yksi poikani oli joukkeensa parhaimmistoa, ehkä paras jalkapallossa, mutta lopetti harrastuksensa juuri siitä syystä että hän kuten minäkään ei pidetty siitä että isät ja äidit harrasti jalkapalloa lastensa kautta.

        Itse olen harrastanut seuroissa mm. uintia joten ei tarvinnut aikuisena kirjoista opiskella tytön tavoin exänsä kanssa kuinka rintauintia uidaan, pelannut jääkiekkoa ja pesistä, mutta harrastuksen vuoksi, en siksi että täytyisi olla huippu.

        Aina tällä palstalla tosin jotain oppii urheilustakin kuten että kun lätkii tennistä niin tulee olla tenniskenttä, se oli hyvä tieto.

        > § <

        Vai kokenut rintauimari se Senssu on tänään Kuopiossa?

        Mistä uintikokemuksesta kattilassa majaileva Senssu mahtaa puhua?
        Seuroissa uintia olet harrastellut? Suviseuroissako? Miksi tyhjensitte septitankit järveen?

        Lauserakenteesi jo paljastaa pasasmaisen tietämättömyytesi. Jos lapsena / nuorena on jossakin uimaseurassa ollut, niin ei sitä seuraa vaihtele kukaan muu kuin ammattiuimarit ja sinusta ei ole koskaan ollut mihinkään ammattiin.

        Itse olin Työväen urheiluliiton uimaseurassa 10 vanhana. Koulu-uinnit oli todella vähäisiä siihen mennessä ja opin uimaan vasta seurassa. Uimataito ei ole sama asia kuin uimavauhti tai kilpauinti. Juuri uimaan oppinut on noin 5-10 x hitaampi kuin kilpauimari.

        Et siis tiedä uinnistakaan mitään.

        Kaikkialla maailmassa ja lääketieteessä ymmärretään liikkumisen ja motorisen kehityksen merkitys lasten fysiikalle, terveydelle ja psyykelle. Sitä varten on olemassa liikkumissuositukset.

        Elämä on aina kilpailua ja itkupillit eivät pärjää elämässä eikä urheilussa, kuten poikasi tarinassa. Koulussa jo kilvoitellaan koulumenestyksestä ja tulevaisuuden työpaikoista.

        Itkupillien luusereiden vanhemmatkin ovat AINA itkupillejä luusereita. Maailmassa on itkupilleille muutakin harrastusta olemassa, jossa ei tule paha mieli. Kirjo-ompelu, virkkaaminen, perhosten kiduttaminen ja keräily.

        Pojastasi tulee varmasti mainio mekkokankaiden suunnittelija ja meikkitaiteilija. Ehkäpä pääsee hoitamaan SETAn peruukkeja!

        Olet kuunnellut Arttu Viskarin "Monaco"- biisiä, ja päätellyt nyt jälkikäteen että isät elää poikiensa kautta laittaessaan pojan urheilemaan. Sellainen on hyvin harvinaista ollut enää 2000- luvulla.

        Lapset päättää itse mitä he harrastaa, usein se on sitä mitä muutkin lähellä tai kotona.

        Urheiluharrastuksessa oppii monia asioita. Sen että ilman opettelua ei opi ja ilman treeniä ei pärjää. Oppii myös pettymyksiä ja sen miten sieltä noustaan ylös. Jos lapsena ei koe koskaan pettymyksiä, ei osaa käsitellä niitä aikuisena.

        Jokainen vuosia urheillut nuori tietää ettei kaikki voi olla huippuja. Myös aikuiset sen ymmärtää että saavuttaa voi vain oman tasonsa. Poikasi ei ole yksi parhaista ollut koskaan, jos hän luovuttaa sen vuoksi että isä on Ladalla ajeleva hinaaja.

        Harrastus ei kuitenkaan koskaan mene hukkaan, sillä ne opit jää motoriikkaan ja selkärankaan sekä psyykeen. Olet vahvempi ja valmiimpi mihin vaan, kun peruskunto on kunnossa.

        Nuoruuden harrastukset lisää samalla myös elämänlaatua ja elinvuosia, itseluottamusta ja myös vaurautta. Kun olet oppinut urheilussa, tiedät miten kaikki toimii ja hoidat myös työsi hyvin.

        Urheilun myötä tärkein oppi on se että kukaan ei synny tänne valmiina, vaan kaiken eteen pitää tehdä töitä, tai muuten on jo nelikymppisenä sairaseläkkeellä maksa turvonneena kuin Saarikärsimys konsanaan, naama kuin möyhitty kalakukko.

        Mielikuvitusvaimosi siis hoitaa hotellivaraukset Thaimaassa? Missä Thaimaassa, kun sinun roolihahmo on Suomessa ja sillä roolihahmolla ei ole vaimoa ollut enää pitkiin aikoihin, kuin ei myöskään lasta, eikä mitään muutakaan.

        Juhlapyhinä ei tule jättää varauksia respoihin. Tilaa ei ole, mutta ethän sinä oikeasti ole koskaan missään hotellissa edes ollut Thaimaassa. Hotellien respat tai puhelinpalvelu ei ole mikään huutokauppa, jossa jahtimiljonäärin vaimo esittää tarjouksiaan.

        Tenniksen pelaaminen on joo varsin hankalaa ilman tenniskenttää.

        Tennis on varsin fyysinen ja vaativa laji. Sitä ei opita "lätkimällä" silloin tällöin, vaan se vaatii satojen tuntien kokemuksen opetuksessa, ennenkuin se näyttää tennikseltä. Ilman asiantuntevaa säännölistä valmennusta ei lapsella riitä kärsivällisyys eikä motivaatio.

        Et tiedä siitäkään mitään siis.

        Rintauintinopeuteni on noin 19 minuuttia per kilometri. Uitiin exän kanssa aina 1 + 1 km välisaunalla. Tunnin reissu ja sitten salille. Jos saisin arvata sinun uintinopeutesi, niin se olisi jotakin sellaisen viereisellä radalla kelluvan tamponin luokkaa.

        On olemassa luonnonlahjakkuuksia, joilla on paremmat edellytykset useisiinkin lajeihin.
        Esim vanhin poikani on ihan omaksi ilokseen kokeillut kaikenlaista ja ollut hyvä kaikessa.
        Otin hänet golfrangelle mukaan 10- vuotiaana ja hän paukutteli lasten driverilla 180 metrisiä avauksia täydelliseltä näyttävällä rennolla svingillä.

        Nyt hän aloitti viime kesänä sen harrastamisen uudelleen, kun työkaverinsa pelaavat aktiivisesti. Tänä kesänä jo singletasoitus noin 30 kierroksen kokemuksella.
        Itselläni se vei viisi vuotta ja noin 250 kierrosta.

        Pojasta polvi paranee!

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta ja terkut.

        Taidan ottaa kantaa muutamaan asiaan omasta näkökulmastani ja kokemuksesta.

        Toki mitä tahansa voi varata ja ostaa nettivarauksilla, mutta henkilökohtainen asiointi on usein edukkaampaa.
        Meillä täällä Thaimaassa vaimo hoitaa puhelimitse tai tavaten monta kaupankäyntiä ja varsinkin hotellivaraukset, joita tosin on harvakseltaan puhelimitse ja sähköpostein. Hinnat on eri kuin nettisivustoilla.

        Turha tuota toistaa mutta Tytön urheilujen seurantaan sohvaltaan liittyy aina alkoholi, kuten myös kaikkiin ystävätapaamisiinsa, ym. ja jne.

        Urheiluissa on hyvät ja huonot puolet yhden ollen varsinkin nuorisourheilu.
        Se on ok erittäin erittäin pienelle kuin tippa meressä henkilöille joista sitten lopulta tulee huippuja.
        Mutta kun huippuja ryhdytään etsimään ja leipomaan alakouluiästä lukien ja varsinkin mikäli isukki on addikti, niin silloin urheilu ei ole enää pelkkää mukavaa kaikille lapsille.
        Suomessa esimerkiksi jalkapallossa ja jääkiekossa on, ei suinkaan kaikissa seuroissa, mutta jossain harrastus sellaista verenmaku suussa voiton tarvetta ja huoltajat kentänreunalla samoin asentein.
        Oma yksi poikani oli joukkeensa parhaimmistoa, ehkä paras jalkapallossa, mutta lopetti harrastuksensa juuri siitä syystä että hän kuten minäkään ei pidetty siitä että isät ja äidit harrasti jalkapalloa lastensa kautta.

        Itse olen harrastanut seuroissa mm. uintia joten ei tarvinnut aikuisena kirjoista opiskella tytön tavoin exänsä kanssa kuinka rintauintia uidaan, pelannut jääkiekkoa ja pesistä, mutta harrastuksen vuoksi, en siksi että täytyisi olla huippu.

        Aina tällä palstalla tosin jotain oppii urheilustakin kuten että kun lätkii tennistä niin tulee olla tenniskenttä, se oli hyvä tieto.

        > § <

        Moi moi läskisilmä.

        Huomasitko että aloituksen aihe oli VESIPUHVELI?

        Miksi sössötät sekaviasi ihan kaikesta muusta, mutta itse aiheesta et mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi moi läskisilmä.

        Huomasitko että aloituksen aihe oli VESIPUHVELI?

        Miksi sössötät sekaviasi ihan kaikesta muusta, mutta itse aiheesta et mitään?

        Olen asunut Vaasan uimahallin naapurissa koko lapsuuteni ajan, joten uinti ei ole vieras asia minulle. Minut tunnettiin jo 6 vuotiaana Vaasan Vesipuhvelina.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut Vaasan uimahallin naapurissa koko lapsuuteni ajan, joten uinti ei ole vieras asia minulle. Minut tunnettiin jo 6 vuotiaana Vaasan Vesipuhvelina.

        > § <

        Uinnin pikamatkan jälkeen on hyväksi piipahtaa vähän haukkaamassa spagettia ketsubilla ja siihen päälle sitten höyryävän tuore sokerihuurrettu ja uppopaistettu hilloposso!
        https://aijaa.com/0NybSI
        Kotimatkalla pysähtyy torille ostamaan maailman parhaita vanhaksi menneitä silakoita ja selittelee myyjälle että "kissallehan minä, hehhehe". Kotona hän ahmii ne muristen ettei akka tule jaolle ja silakat menee suoraan kihtivarpaisiin ja loput tulee ripulina pöksyyn, pilaantuneita kun olivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uinnin pikamatkan jälkeen on hyväksi piipahtaa vähän haukkaamassa spagettia ketsubilla ja siihen päälle sitten höyryävän tuore sokerihuurrettu ja uppopaistettu hilloposso!
        https://aijaa.com/0NybSI
        Kotimatkalla pysähtyy torille ostamaan maailman parhaita vanhaksi menneitä silakoita ja selittelee myyjälle että "kissallehan minä, hehhehe". Kotona hän ahmii ne muristen ettei akka tule jaolle ja silakat menee suoraan kihtivarpaisiin ja loput tulee ripulina pöksyyn, pilaantuneita kun olivat.

        Kyllä, kyllä tuo kuva on rankasti kuvakäsitelty, aivan varmasti on.
        Yleensä tuolla pallomahalla on naama niin norsunulkosynnyttimellä,
        kuin ois syönny kymmenenlitran kuksallisen näitä
        https://www.youtube.com/watch?v=7SbZM2MceQ0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uinnin pikamatkan jälkeen on hyväksi piipahtaa vähän haukkaamassa spagettia ketsubilla ja siihen päälle sitten höyryävän tuore sokerihuurrettu ja uppopaistettu hilloposso!
        https://aijaa.com/0NybSI
        Kotimatkalla pysähtyy torille ostamaan maailman parhaita vanhaksi menneitä silakoita ja selittelee myyjälle että "kissallehan minä, hehhehe". Kotona hän ahmii ne muristen ettei akka tule jaolle ja silakat menee suoraan kihtivarpaisiin ja loput tulee ripulina pöksyyn, pilaantuneita kun olivat.

        Komia miäs kuvassa... varmasti saa ihokosketusta ilmaiseksi, aivan varmasti, voin vakuuttaa.

        > § <


      • Anonyymi

        " "Tiedän vesipuhveleista melkoisen paljon" " Hekoheko."

        Hyvin yrität Sensei Possosaari vedättää, mutta ei onnistu, ei.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että sinä et ole sensei.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että mielikuvitusystäväsi ei asu Chiang Maissa.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että Kymppi on puhunut pitkältikin totta, karaten harjoittelustaan Lahdessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " "Tiedän vesipuhveleista melkoisen paljon" " Hekoheko."

        Hyvin yrität Sensei Possosaari vedättää, mutta ei onnistu, ei.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että sinä et ole sensei.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että mielikuvitusystäväsi ei asu Chiang Maissa.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että Kymppi on puhunut pitkältikin totta, karaten harjoittelustaan Lahdessa.

        PS.

        Tallensin kommenttini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi moi läskisilmä.

        Huomasitko että aloituksen aihe oli VESIPUHVELI?

        Miksi sössötät sekaviasi ihan kaikesta muusta, mutta itse aiheesta et mitään?

        Suomessa muuten on vasta yksi vesipuhveli tila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komia miäs kuvassa... varmasti saa ihokosketusta ilmaiseksi, aivan varmasti, voin vakuuttaa.

        > § <

        Heh... joo, aivan varmasti, vakuutettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " "Tiedän vesipuhveleista melkoisen paljon" " Hekoheko."

        Hyvin yrität Sensei Possosaari vedättää, mutta ei onnistu, ei.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että sinä et ole sensei.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että mielikuvitusystäväsi ei asu Chiang Maissa.

        Sattuneista syistä johtuen tiedän, että Kymppi on puhunut pitkältikin totta, karaten harjoittelustaan Lahdessa.

        Joopa joooo....


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Halvalla meni kun maailman tiettävästi kalleimmasta "Horizon" nimisestä puhvelista maksettiin 11 miljoonaa dollaria.
        https://www.youtube.com/watch?v=IeNj-ZYMNFo&ab_channel=LuxuryPeak

        Juttu löytyy myös esimerkiksi New York Timesista, jos ei halua uskoa tubelinkkiä, tai tästä:
        https://www.dailymail.co.uk/news/article-3553533/Buffalo-valued-8-5-million-world-s-expensive.html

        "Tapaa Horizon, maailman kallein puhveli, jonka arvo on huikeat 8,5 miljoonaa puntaa.
        Horizon on yksi suurimmista puhveleista 56 tuuman sarvivälillä, ja se on Etelä-Afrikan halutuin puhvelin härkä.
        Horizon on niin haluttu omaisuus, että 25 prosentin omistus hänestä myytiin helmikuussa yli 2,1 miljoonalla puntaa Etelä-Afrikassa toimivalle liikemies Peter Bellinghamille"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvalla meni kun maailman tiettävästi kalleimmasta "Horizon" nimisestä puhvelista maksettiin 11 miljoonaa dollaria.
        https://www.youtube.com/watch?v=IeNj-ZYMNFo&ab_channel=LuxuryPeak

        Juttu löytyy myös esimerkiksi New York Timesista, jos ei halua uskoa tubelinkkiä, tai tästä:
        https://www.dailymail.co.uk/news/article-3553533/Buffalo-valued-8-5-million-world-s-expensive.html

        "Tapaa Horizon, maailman kallein puhveli, jonka arvo on huikeat 8,5 miljoonaa puntaa.
        Horizon on yksi suurimmista puhveleista 56 tuuman sarvivälillä, ja se on Etelä-Afrikan halutuin puhvelin härkä.
        Horizon on niin haluttu omaisuus, että 25 prosentin omistus hänestä myytiin helmikuussa yli 2,1 miljoonalla puntaa Etelä-Afrikassa toimivalle liikemies Peter Bellinghamille"

        No miten tämä nyt sitten liittyy siihen että 2010 osti mummulleen kanan?

        Onhan kalliita hevosiakin, mutta nekään ei ole kanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten tämä nyt sitten liittyy siihen että 2010 osti mummulleen kanan?

        Onhan kalliita hevosiakin, mutta nekään ei ole kanoja.

        Varmaan liittyy siten että sinä kyselit kalliista puhveleista linkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan liittyy siten että sinä kyselit kalliista puhveleista linkkejä.

        En ole kysellyt mitään puhveleista, mutta satutko sinä tietämään miksi thaimaalaiset kutsuvat sinua ja sinun kaltaisia puhveleiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kysellyt mitään puhveleista, mutta satutko sinä tietämään miksi thaimaalaiset kutsuvat sinua ja sinun kaltaisia puhveleiksi.

        Niin ja eikös linkinkyselijä kysynyt linkkiä isanilaisesta puhvelista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten tämä nyt sitten liittyy siihen että 2010 osti mummulleen kanan?

        Onhan kalliita hevosiakin, mutta nekään ei ole kanoja.

        Sinua vesipäätä ei siis ihmetytä 11 miljoonan dollarin puhveli, mutta sadan dollarin kanat ihmetyttää?

        Kalleimmat kanarodut sinulle ihmeteltäväksi:

        Ayam Cemani 2,500 dollaria
        Dong Tao 2,000 dollaria
        https://www.poultryproducer.com/discover-the-11-most-expensive-chicken-breeds-in-the-world/

        Kanat eivät ole kaikki samanlaisia, koirat eivät ole aina samanlaisia, kissat eivät ole aina samanlaisia, puhvelit eivät ole kaikki samalaisia. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä?

        Myöskään kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Kaikki eivät ole köyhiä, eikä kaikilla ole pallomahaa ja jotkut ajelee paremmilla autoilla kuin Lada.

        2010


    • Anonyymi

      Thaimaalainen vaimoni (joka oikeasti osaa ranskaa) luki minulle France24 sivustolta uutisen เกาะเมืองเพชร nimisestä valkoisesta vesipuhvelista, joka oli käynyt tapaamassa Thaimaan pääministeriä joskus... oliko se huhtikuussa.

      Artikkelissa kerrottiin tämän herran, vaikuttavan vilmitähti vesipuhvelin arvoksi noin 500 000 dollaria.

      Jäin itse hieman miettimään mitä tuo เกาะเมืองเพชร / Ko Myääng Phet nimi tarkoittaa.

      Vaimoni kertoi, että Länsi-Phetchaburin maakunnasta kotoisin on tämä valtavan iso valakoinen vilmitähti, että ehkäpä siitä juontaa tuo nimi.

      • Anonyymi

        Koh Maen yhtä saarta Samuin lähettyvillä kutsutaan puhvelisaareksi muotonsa vuoksi.
        Sille puhvelille on todennäköisesti annettu tuon saaren nimi kokonsa vuoksi.
        https://aijaa.com/R53pc1

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koh Maen yhtä saarta Samuin lähettyvillä kutsutaan puhvelisaareksi muotonsa vuoksi.
        Sille puhvelille on todennäköisesti annettu tuon saaren nimi kokonsa vuoksi.
        https://aijaa.com/R53pc1

        2010

        เกาะเม siis on tuo saari.

        2010


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koh Maen yhtä saarta Samuin lähettyvillä kutsutaan puhvelisaareksi muotonsa vuoksi.
        Sille puhvelille on todennäköisesti annettu tuon saaren nimi kokonsa vuoksi.
        https://aijaa.com/R53pc1

        2010

        OHOH !

        Kiitos Kymppi.

        Aina sitä vanha koirakin oppii uutta 8)

        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        เกาะเม siis on tuo saari.

        2010

        En tunnistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että tapaaminen on varmaankin ollut satokauden juhlan yhteydessä, joka oli tänä vuonna perjantaina 10. toukokuuta. Se on valkoisten härkien juhlaparaati.
        https://www.thailandnow.in.th/event/the-royal-ploughing-ceremony/

        2010

        Sekoitatko nyt vahingossa vai tarkoituksellisesti kaksi aivan erilaista kulttuurillista tapahtumaa Thaimaassa?

        Miksi?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe