Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

Anonyymi-ap

Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta.

Voidaanko me siis täysin ohittaa Pohjoismaissa tämä käsite "miehinen kunnia"?

Väkivaltarikokset on globaalilla tasolla pääsääntöisesti nuorten miesten tekemiä, joten onko tosiaankaan järkevää antaa tilaa enenvässä määrin sille itsepetokselle, että "miehistä kunniaa" ei olisi ollenkaan olemassa. Entäpä, jos miestutkimuksen avulla päästäisiin yhä lähemmäksi "oikeita tosiasioita?

Tuo käsite "miehinen kunnia" ei todellakaan ole minulle vieras: enemmän tai vähemmän peruskoulussa tappelut johtui siitä, että "miehistä kunniaa" en missään tapauksessa halunnut menettää. Pokien kanssahan sitä tuli peruskoulussa jonkin verran tapeltua, mutta mun tappelut tosiaankin rajoittui peruskouluvuosiin.

Sen voin kuitenkin varmuudella sanoa, että enemmän on käynyt "miehisen kunnian" päälle, jos tytöt kiusaa ja sitä kyllä tapahtui enemmän kuin tarpeeksi perukoulussa. Tyttöjen kiusaaminen on kuitenkin enemmän henkistä väkivaltaa, mutta on käynyt siitä huolimatta enemmän "miehisen kunnian" päälle ja tyttöjen kiusaamista on ollut huomattavan paljon vaikeampi unohtaa. Näin siis tosiaan maassa, jossa tasa-arvo on "korkealla".

Mä tiedän, että moni haluaa tulkita minut tavalla tai toisella väkivaltaiseksi, mitä minä en ole peruskoulun jälkeen ollut. Siitä huolimatta olen joutunut näkemään nämä samat hierarkiat viimeistään parisuhdemarkkinoilla ja edelleen tämä "miehisen kunnian" käsite on läsnä. Olen toki aina onnistunut ratkaisemaan kaikki uhkaavat tilanteet ilman väkivaltaa ja tietysti olen myös naista etsiessä pe-la iltana pyrkinyt välttää tilanteita, joissa väkivallan mahdollisuus on ollut olemassa. Siitä huolimatta en voi edelleenkään ohittaa, etteikö tämä "miehinen kunnia" olisi olemassa ja etteikö sitä voisi myös loukata.

Korostan edelleen, että tämä ei missään tapauksessa ole kannustamista väkivaltaan, vaan pikemminkin tunnistaa väkivallanmekanismeja ja mitä esimerkiksi miesten tekemässä väkivallassa on taustalla.

Todellavaikeeta

144

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos mielestäsi ainoa tapa säilyttää "miehinen kunnia" on evätä naisilta samat oikeudet kuin mitä miehillä on, niin siinä tapauksessa miehisellä kunnialla voi pyyhkiä pöytiä.

      Sen sijaan niin kauan kuin kaikilla sukupuolilla on samat oikeudet tehdä samoja asioita, molemminpuolinen kunnioitus syntyy itsestään tällaisen tasa-arvoisen lainsäädännön kautta. Tadaa.

      🦄

      • Anonyymi

        Kuinka hyvin tämä sun 2ihanne" toteutuu globaalilla tasolla?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi

        Jos sinä muutenkin haluat puhua aina lainsäädännöstä, laki ei voi pakottaa ihmisiä pariutumaan, jolloin tullaan siihen kysymykseen, ketkä pariutuu, ne jotka tunnistavat "miehisen kunnian" vai ne, jotka eivät.

        Todellavaikeeta


      • Equal rights, equal fights!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka hyvin tämä sun 2ihanne" toteutuu globaalilla tasolla?

        Todellavaikeeta

        Minulle on tärkeää, että tämä ihanne toteutuu länsimaissa ja erityisesti nykyisessä asuinmaassani Suomessa.

        Uskon että se alkaa vähitellen toteutua myös muualla, kun enemmän naisia pääsee päättämään asioista ja miehet huomaavat, mitä etua sukupuolten välisestä tasa-arvosta on kaikille yhteiskunnan jäsenille.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä muutenkin haluat puhua aina lainsäädännöstä, laki ei voi pakottaa ihmisiä pariutumaan, jolloin tullaan siihen kysymykseen, ketkä pariutuu, ne jotka tunnistavat "miehisen kunnian" vai ne, jotka eivät.

        Todellavaikeeta

        Molemman kaltaiset pariutuvat. Parhaiten pariutuneina pysyvät ne, joilla tuollainen "miehisen kunnian" käsite ei ole elämää rasittamassa. He myös selkeästi pärjäävät keskimäärin paremmin elämässään. He, joilla tuollainen käsite on voimakkaana elämässään, jakautuvat voimakkaammin pärjääviin ja luusereihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä muutenkin haluat puhua aina lainsäädännöstä, laki ei voi pakottaa ihmisiä pariutumaan, jolloin tullaan siihen kysymykseen, ketkä pariutuu, ne jotka tunnistavat "miehisen kunnian" vai ne, jotka eivät.

        Todellavaikeeta

        Minä en halua "puhua aina lainsäädännöstä, mutta on hyödytöntä ottaa keskusteluissa esille mm. sellaisia seikkoja, jotka ovat perustuslain vastaisia, kuten kielto syrjiä ketään sukupuolen perusteella. Lainsäädäntö on kehikko, jonka puitteissa on toimittava niin kauan kuin tämä kehikko on olemassa. Voit sanoillasi alleviivata vaikka miten paljon sitä, ettet ole rikollinen. Kuitenkin vasta teot määrittävät sen, kuka tekee rikoksia ja kuka ei.

        Laki ei voi pakottaa ihmisiä pariutumaan, ja niinhän sen pitäisikin mennä.

        Niistä jotka haluavat pariutua, osa pariutuu ja osa ei. Tämä on välttämätön seuraus siitä, että laki ei pakota ketään pariutumaan.

        En tiedä mitä "miehinen kunnia" sinun määrittelemänäsi pitää sisällään, mutta veikkaan ettei sillä ole merkitystä pariutumisessa. Kaipaisin myös perustelua sille, mikä olisi miehisen kunnian vastine naisissa, ja jos nämä kaksi kunnian muotoa ovat kovin samanlaiset, miksi niiden kuvailemiseen pitäisi ottaa sukupuolitettu käsite.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on tärkeää, että tämä ihanne toteutuu länsimaissa ja erityisesti nykyisessä asuinmaassani Suomessa.

        Uskon että se alkaa vähitellen toteutua myös muualla, kun enemmän naisia pääsee päättämään asioista ja miehet huomaavat, mitä etua sukupuolten välisestä tasa-arvosta on kaikille yhteiskunnan jäsenille.

        🦄

        Ongelma on siinä, että tämä asia on hyvin hankala tutkia, koska tämän tyyppisissä tutkimuksissa tullaan eettisiin kysymyksiin. Entäpä, jos joku pääsee tutkimuksissa hengestään?

        Minä vaan olen tuonut esille tätä "raivoaddiktiota", jota on hyvä miettiä, mitä siinä todella on taustalla, vaikka puhuttaisiinkin joidenkin ihmisten kohdalla kuten minun tapauksessa "harmittomasta addiktiosta".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Equal rights, equal fights!

        Mä muistaisin, että sinäkin olet joskus nuorempana tapellut. Näin siis meillä "turvallisessa" Suomessa. Hyvä kysymys, kuinka iso osa miehistä on tapellut Länsi-Euroopan ulkopuolella.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että tämä asia on hyvin hankala tutkia, koska tämän tyyppisissä tutkimuksissa tullaan eettisiin kysymyksiin. Entäpä, jos joku pääsee tutkimuksissa hengestään?

        Minä vaan olen tuonut esille tätä "raivoaddiktiota", jota on hyvä miettiä, mitä siinä todella on taustalla, vaikka puhuttaisiinkin joidenkin ihmisten kohdalla kuten minun tapauksessa "harmittomasta addiktiosta".

        Todellavaikeeta

        Mitä vaikeaa tuon tutkimisessa muka on? Jatkuvastihan noita on tutkittu ja maailma on täynnä tutkimuksia tuota aihetta sivuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä muistaisin, että sinäkin olet joskus nuorempana tapellut. Näin siis meillä "turvallisessa" Suomessa. Hyvä kysymys, kuinka iso osa miehistä on tapellut Länsi-Euroopan ulkopuolella.

        Todellavaikeeta

        Naisetkin tappelevat. Millä se nyt sitten selitetään tässä sun teoriassasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en halua "puhua aina lainsäädännöstä, mutta on hyödytöntä ottaa keskusteluissa esille mm. sellaisia seikkoja, jotka ovat perustuslain vastaisia, kuten kielto syrjiä ketään sukupuolen perusteella. Lainsäädäntö on kehikko, jonka puitteissa on toimittava niin kauan kuin tämä kehikko on olemassa. Voit sanoillasi alleviivata vaikka miten paljon sitä, ettet ole rikollinen. Kuitenkin vasta teot määrittävät sen, kuka tekee rikoksia ja kuka ei.

        Laki ei voi pakottaa ihmisiä pariutumaan, ja niinhän sen pitäisikin mennä.

        Niistä jotka haluavat pariutua, osa pariutuu ja osa ei. Tämä on välttämätön seuraus siitä, että laki ei pakota ketään pariutumaan.

        En tiedä mitä "miehinen kunnia" sinun määrittelemänäsi pitää sisällään, mutta veikkaan ettei sillä ole merkitystä pariutumisessa. Kaipaisin myös perustelua sille, mikä olisi miehisen kunnian vastine naisissa, ja jos nämä kaksi kunnian muotoa ovat kovin samanlaiset, miksi niiden kuvailemiseen pitäisi ottaa sukupuolitettu käsite.

        🦄

        Kuinka hyvin naapurimaassa Ruotsissa ihmiset noudattavat lakia? Kuinka hyvin esimerkiksi "kiltit ja kunnolliset" lisääntyy, entä "jännämiehet?? Väittäisin, että molemmilla on kuitenkin olemassa tämä "miehinen kunnia", mutta teot saattavat vaan olla erilaisia. Eikös Ruotsin pitänyt olla samankaltainen yhteiskunta kuin Suomi, kun aina otetaan esimerkkiä Ruotsista.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että tämä asia on hyvin hankala tutkia, koska tämän tyyppisissä tutkimuksissa tullaan eettisiin kysymyksiin. Entäpä, jos joku pääsee tutkimuksissa hengestään?

        Minä vaan olen tuonut esille tätä "raivoaddiktiota", jota on hyvä miettiä, mitä siinä todella on taustalla, vaikka puhuttaisiinkin joidenkin ihmisten kohdalla kuten minun tapauksessa "harmittomasta addiktiosta".

        Todellavaikeeta

        Miksi asiaa pitäisi erikseen tutkia? Naisia nousee valtaan ihan ilman tutkimustakin normaalien demokraattisten prosessien seurauksena. (Minä olen jo suunnitellut itselleni pippaloita sen varalta, että Ms Harris voittaa presidentinvaalit.)

        Sinun (tai kenenkään muunkaan) raivoaddiktiosi ei haittaa ketään tässä yhteiskunnassa niin kauan, kuin et tee rikoksia. Valitettavasti yhteiskunta ei ala rajoittaa muiden oikeuksia sillä perusteella, että joku raivoaddiktoitunut tms. ei koe näitä oikeuksia oikeudenmukaisiksi. Ja niin sen kuuluukin olla.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka hyvin naapurimaassa Ruotsissa ihmiset noudattavat lakia? Kuinka hyvin esimerkiksi "kiltit ja kunnolliset" lisääntyy, entä "jännämiehet?? Väittäisin, että molemmilla on kuitenkin olemassa tämä "miehinen kunnia", mutta teot saattavat vaan olla erilaisia. Eikös Ruotsin pitänyt olla samankaltainen yhteiskunta kuin Suomi, kun aina otetaan esimerkkiä Ruotsista.

        Todellavaikeeta

        Vaikka meillä olisikin olemassa perustuslaki, on aivan toinen juttu kuinka moni on "samaa mieltä" sen kanssa, vaikka ei olisi koskaan tehnyt rikosta ja valitsisikin elää "kiltisti ja kunnollisesti".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka hyvin naapurimaassa Ruotsissa ihmiset noudattavat lakia? Kuinka hyvin esimerkiksi "kiltit ja kunnolliset" lisääntyy, entä "jännämiehet?? Väittäisin, että molemmilla on kuitenkin olemassa tämä "miehinen kunnia", mutta teot saattavat vaan olla erilaisia. Eikös Ruotsin pitänyt olla samankaltainen yhteiskunta kuin Suomi, kun aina otetaan esimerkkiä Ruotsista.

        Todellavaikeeta

        Käsittääkseni lakeja ei pääpiirteissään säädetä sillä perusteella, että ensin katsottaisiin, kuinka moni noudattaa kyseessä olevaa tai vastaavaa lakia tällä hetkellä.

        Lakeja säädettäessä olisi toki hyvä ottaa huomioon oikeusjärjestelmän kuormitustaso ja rikosoikeudellisen seuraamusjärjestelmän tehokkuus, tavoitteet ja rahoitus.

        En tunne oikeuslaitoksen historiaa niin hyvin, että voisin kommentoida Ruotsin esimerkin vaikutusta nykytilanteeseen. Historiassa Ruotsista on tietysti otettu mallia, koska olemme olleet osa Ruotsia.

        Lisääntymistä näyttää olevan vaikeaa ohjata lainsäädännöllä. Tämä on länsimaissa tunnustettu.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka meillä olisikin olemassa perustuslaki, on aivan toinen juttu kuinka moni on "samaa mieltä" sen kanssa, vaikka ei olisi koskaan tehnyt rikosta ja valitsisikin elää "kiltisti ja kunnollisesti".

        Todellavaikeeta

        Vaalit ovat Suomen kaltaisessa maassa hyvä mittari siitä moniko ajattelee jollakin tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka meillä olisikin olemassa perustuslaki, on aivan toinen juttu kuinka moni on "samaa mieltä" sen kanssa, vaikka ei olisi koskaan tehnyt rikosta ja valitsisikin elää "kiltisti ja kunnollisesti".

        Todellavaikeeta

        Tuo ongelma on mielestäni teoreettinen. Kun se konkretisoituu esim. työsuhteessa, sen ratkaisemiseen on olemassa keinoja.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vaikeaa tuon tutkimisessa muka on? Jatkuvastihan noita on tutkittu ja maailma on täynnä tutkimuksia tuota aihetta sivuten.

        Kuinka paljon tosiaan tiedät tutkimusta tästä "raivoaddiktiosta"? Kuinka paljo tiedät tutkimuksia, jossa nainen "ärsyttää" miestä niin paljon että tarttuu veitseen ja ryhtyy lyömään?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon tosiaan tiedät tutkimusta tästä "raivoaddiktiosta"? Kuinka paljo tiedät tutkimuksia, jossa nainen "ärsyttää" miestä niin paljon että tarttuu veitseen ja ryhtyy lyömään?

        Todellavaikeeta

        Tarkoitan tällä "raivoaddiktiolla2 siis sitä, kuinka nykypäivänä naisten lihasten kasvatus voi johtaa osalla miehistä äärimmäiseen kateuteen ja sen seurakusena lopulta "sairastuu raivoaddiktioon". Ruotsalainen toimittaja Sara Martinsson on huomannut, kuinka hänen painojen nostelu salilla "häiritsee" ainakin osaa miehistä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on tärkeää, että tämä ihanne toteutuu länsimaissa ja erityisesti nykyisessä asuinmaassani Suomessa.

        Uskon että se alkaa vähitellen toteutua myös muualla, kun enemmän naisia pääsee päättämään asioista ja miehet huomaavat, mitä etua sukupuolten välisestä tasa-arvosta on kaikille yhteiskunnan jäsenille.

        🦄

        Ihan kaikkien kohdalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemman kaltaiset pariutuvat. Parhaiten pariutuneina pysyvät ne, joilla tuollainen "miehisen kunnian" käsite ei ole elämää rasittamassa. He myös selkeästi pärjäävät keskimäärin paremmin elämässään. He, joilla tuollainen käsite on voimakkaana elämässään, jakautuvat voimakkaammin pärjääviin ja luusereihin.

        Niin ei sitä kannata varmaan persettä penkistä ylös nostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en halua "puhua aina lainsäädännöstä, mutta on hyödytöntä ottaa keskusteluissa esille mm. sellaisia seikkoja, jotka ovat perustuslain vastaisia, kuten kielto syrjiä ketään sukupuolen perusteella. Lainsäädäntö on kehikko, jonka puitteissa on toimittava niin kauan kuin tämä kehikko on olemassa. Voit sanoillasi alleviivata vaikka miten paljon sitä, ettet ole rikollinen. Kuitenkin vasta teot määrittävät sen, kuka tekee rikoksia ja kuka ei.

        Laki ei voi pakottaa ihmisiä pariutumaan, ja niinhän sen pitäisikin mennä.

        Niistä jotka haluavat pariutua, osa pariutuu ja osa ei. Tämä on välttämätön seuraus siitä, että laki ei pakota ketään pariutumaan.

        En tiedä mitä "miehinen kunnia" sinun määrittelemänäsi pitää sisällään, mutta veikkaan ettei sillä ole merkitystä pariutumisessa. Kaipaisin myös perustelua sille, mikä olisi miehisen kunnian vastine naisissa, ja jos nämä kaksi kunnian muotoa ovat kovin samanlaiset, miksi niiden kuvailemiseen pitäisi ottaa sukupuolitettu käsite.

        🦄

        No jos se on sitten jotenkin maagisesti ulkoistettu naisten puolelta tämä koko apparaatti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä, että tämä asia on hyvin hankala tutkia, koska tämän tyyppisissä tutkimuksissa tullaan eettisiin kysymyksiin. Entäpä, jos joku pääsee tutkimuksissa hengestään?

        Minä vaan olen tuonut esille tätä "raivoaddiktiota", jota on hyvä miettiä, mitä siinä todella on taustalla, vaikka puhuttaisiinkin joidenkin ihmisten kohdalla kuten minun tapauksessa "harmittomasta addiktiosta".

        Todellavaikeeta

        Ei tieteellinen tutkimus nyt aivan niin jännittävää kai ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä muistaisin, että sinäkin olet joskus nuorempana tapellut. Näin siis meillä "turvallisessa" Suomessa. Hyvä kysymys, kuinka iso osa miehistä on tapellut Länsi-Euroopan ulkopuolella.

        Todellavaikeeta

        Mikä syy matkailla Länsi-Euroopan ulkopuolelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka meillä olisikin olemassa perustuslaki, on aivan toinen juttu kuinka moni on "samaa mieltä" sen kanssa, vaikka ei olisi koskaan tehnyt rikosta ja valitsisikin elää "kiltisti ja kunnollisesti".

        Todellavaikeeta

        Silloin ei varmaan törmää perustuslaillisiin dilemmoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon tosiaan tiedät tutkimusta tästä "raivoaddiktiosta"? Kuinka paljo tiedät tutkimuksia, jossa nainen "ärsyttää" miestä niin paljon että tarttuu veitseen ja ryhtyy lyömään?

        Todellavaikeeta

        Niin mene ja tiedä miten provokaatio-oletus vaikuttaa esim henkirikosten tuomiossa, että aleneeko itkemällä puoleen sentään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei sitä kannata varmaan persettä penkistä ylös nostaa

        Perseen nostaminen penkistä on ehdottoman kannattavaa. Myös aloittajalle tämä vinkki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon tosiaan tiedät tutkimusta tästä "raivoaddiktiosta"? Kuinka paljo tiedät tutkimuksia, jossa nainen "ärsyttää" miestä niin paljon että tarttuu veitseen ja ryhtyy lyömään?

        Todellavaikeeta

        Miesten väkivallasta on valtavasti tutkimusta. Siitä vain tutustumaan siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon tosiaan tiedät tutkimusta tästä "raivoaddiktiosta"? Kuinka paljo tiedät tutkimuksia, jossa nainen "ärsyttää" miestä niin paljon että tarttuu veitseen ja ryhtyy lyömään?

        Todellavaikeeta

        Veitsi on tuollaisissa kuvaamissasi perheväkivaltatilanteissa useammin naisen kuin miehen ase. Veitsi on tutkimusten mukaan nykyään naisten yleisin ase tuollaisissa henkirikoksissa. Miehet taas käyttävät useammin veistä toisiaan vastaan kuin naisia kohtaan. Tämä selittynee pitkälti noilla tilanteilla ja mitä siinä hetkessä on käsillä. Aiemmin naisten yleisin ase oli jokin mykyllinen aine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tieteellinen tutkimus nyt aivan niin jännittävää kai ole

        Voi se ollakin sellaisen mielestä, joka ei tajua sitä lainkaan.


    • Anonyymi

      Miehinen kunnia on heikkoitsetuntoisten miesten lapsellista machoilua.

      • Anonyymi

        Kuinka isolla prosentilla miehistä on "huono-itsetunto" globaalilla tasolla?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka isolla prosentilla miehistä on "huono-itsetunto" globaalilla tasolla?

        Todellavaikeeta

        Asialla ei ole merkitystä. Tarvitaan vain muutama hyväitsetuntoinen nainen puolustamaan kokonaisia kansakuntia.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asialla ei ole merkitystä. Tarvitaan vain muutama hyväitsetuntoinen nainen puolustamaan kokonaisia kansakuntia.

        🦄

        Niin ja samalla saattavat päästä hengestään.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja samalla saattavat päästä hengestään.

        Todellavaikeeta

        Sellaistahan se aina on. Huipulla tulee ja suojeleminen on vaarallista. Ei kai se muuten uskallusta, rohkeutta ja poikkeusyksilöitä vaatisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja samalla saattavat päästä hengestään.

        Todellavaikeeta

        Niin voi käsittääkseni käydä myös miehille.

        Vaikka en kannata vasemmistoa, muistelen lämmöllä edellisen hallituksemme naiskokoonpanoa ja naispuolista presidenttiämme. ☺️ He olivat tienraivaajia.

        🦄


    • Anonyymi

      Oletko egosi vanki,vai kykenetkö irtautumaan vapaaksi egostasi,ja sen sinulle sanelemista säännöistä,ehdoista?🤷‍♀️

    • Anonyymi

      Sinulla on varsin outo käsitys kunniasta. Tosin et tokikaan ole ainoa mies, joka on tuolla tavalla kilahtanut. Mies, joka ajattelee oman kunniansa olevan naisten varassa, ei ole lainkaan kunniallinen mies. Mä kysyin sulta jo siellä aiemmassa ketjussasi, että miten tuo hulluus saadaan teistä pois? Pitääkö teitä piestä riittävästi vai pistää hullujenhuoneelle? Mikä tuohon vinksahdukseen toimii?

      • Anonyymi

        Sinullekin kysymys: miten tämä sinun "ihanne" toteutuu globaalilla tasolla?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullekin kysymys: miten tämä sinun "ihanne" toteutuu globaalilla tasolla?

        Todellavaikeeta

        Pääsääntöisesti se toteutuu hyvin, jopa hyvin patriarkaalisissa maissa. Tuollainen kieroutunut "miehen kunnia" käsite on lähinnä ilmamilaisen maailmanosan riesa, mutta ei onneksi sielläkään kuin vain kaikkein kieroutuneimpien kansanosien. Lisäksi tuollainen käsite nostaa päätään eri tavoin rikollisen aineksen joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsääntöisesti se toteutuu hyvin, jopa hyvin patriarkaalisissa maissa. Tuollainen kieroutunut "miehen kunnia" käsite on lähinnä ilmamilaisen maailmanosan riesa, mutta ei onneksi sielläkään kuin vain kaikkein kieroutuneimpien kansanosien. Lisäksi tuollainen käsite nostaa päätään eri tavoin rikollisen aineksen joukossa.

        Vastaappas mulle, kuinka helppoa on naisen pariutuminen kulttuureissa, jotka lisääntyvät nopeasti, ulkomaalaisen miehen kanssa?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaappas mulle, kuinka helppoa on naisen pariutuminen kulttuureissa, jotka lisääntyvät nopeasti, ulkomaalaisen miehen kanssa?

        Todellavaikeeta

        Ennenkuin puhut "kieroutuneesta" kunnian käsitteestä, mitä seuraa, jos nainen pariutuu joissakin kulttuureissa ulkomaalaisen miehen kanssa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsääntöisesti se toteutuu hyvin, jopa hyvin patriarkaalisissa maissa. Tuollainen kieroutunut "miehen kunnia" käsite on lähinnä ilmamilaisen maailmanosan riesa, mutta ei onneksi sielläkään kuin vain kaikkein kieroutuneimpien kansanosien. Lisäksi tuollainen käsite nostaa päätään eri tavoin rikollisen aineksen joukossa.

        "Lisäksi tuollainen käsite nostaa päätään eri tavoin rikollisen aineksen joukossa."

        Keitä rikollisia tarkoitat?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaappas mulle, kuinka helppoa on naisen pariutuminen kulttuureissa, jotka lisääntyvät nopeasti, ulkomaalaisen miehen kanssa?

        Todellavaikeeta

        Eli sinä käytät omin juttujesi perusteena vaikkapa islamia? Olisiko islamilainen yhteiskunta sitten ehkä oikea paikka sinulle, jos koet sen käytännöt ja perustelut hyviksi itsellesi? Kaikissa niissäkin maissa muuten tosin syntvyys laskee rajusti ja valtaapitävät ovat huolissaan, kun nuoret eivät enää pariudu. Irakissakin valtio on kehittänyt oman "tinderin", mutta sekään ei oikein toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaappas mulle, kuinka helppoa on naisen pariutuminen kulttuureissa, jotka lisääntyvät nopeasti, ulkomaalaisen miehen kanssa?

        Todellavaikeeta

        Se ulkomaalaisuus on siinä melko yhdentekevää. Esim. islamilaisissa maissa pariudutaan jatkuvasti ulkomaalaisten kanssa. Oleellista on uskonto, ei kansallisuus. Eikä muuten siellä mieskään voi noin vain naida ei muslimia. Naisenkin pitää kääntyä siihen uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennenkuin puhut "kieroutuneesta" kunnian käsitteestä, mitä seuraa, jos nainen pariutuu joissakin kulttuureissa ulkomaalaisen miehen kanssa.

        Todellavaikeeta

        Sehän on juuri sitä kieroutunutta käsitystä. Tosin noissakaan kulttuureissa se ei kosketa läheskään koko kansaa ja kulttuuria. Kunniamurhat saavat suhteessa ylettömästi näkyvyyttä. Aihe on tietenkin tärkeä ja ilmiötä on syytä pitää näkyvillä, mutta käytännössä kysessä on kuitenkin selvästi harvinaisempi ilmiö, kuin kaikesta uutisoinnista voisi kuvitella. Valtaosin tuosta kuvaamastasi tilanteesta ei tapahdu yhtään mitään sen kummempaa, mutta joskus harvoin siitä voi lähteä henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi tuollainen käsite nostaa päätään eri tavoin rikollisen aineksen joukossa."

        Keitä rikollisia tarkoitat?

        Todellavaikeeta

        Esimerkiksi jengirikollisia ja erilaista järjestäytynyttä rikollisuutta, jossa on selkeä hierarkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ulkomaalaisuus on siinä melko yhdentekevää. Esim. islamilaisissa maissa pariudutaan jatkuvasti ulkomaalaisten kanssa. Oleellista on uskonto, ei kansallisuus. Eikä muuten siellä mieskään voi noin vain naida ei muslimia. Naisenkin pitää kääntyä siihen uskoon.

        Ja siis et sä oikeastaan yhtään sen helpommin pääse naisenakaan naimisiin uskovan miehen kanssa, joka edustaa eri uskontoa. Tuo on hassu harha, joka osalla miehistä on, että uskonto olisi naisen kohdalla täysin olematon ongelma. Se on kaukana olemattomasta ongelmasta, jos toinen on uskovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä käytät omin juttujesi perusteena vaikkapa islamia? Olisiko islamilainen yhteiskunta sitten ehkä oikea paikka sinulle, jos koet sen käytännöt ja perustelut hyviksi itsellesi? Kaikissa niissäkin maissa muuten tosin syntvyys laskee rajusti ja valtaapitävät ovat huolissaan, kun nuoret eivät enää pariudu. Irakissakin valtio on kehittänyt oman "tinderin", mutta sekään ei oikein toimi.

        Paremmin siellä synnytään kuin Länsimaissa. Kyllä minä puolustan Islamia "henkeen ja vereen". Lähi-Itä alkoi kiinnostaa minua jo hyvin pian peruskoulun jälkeen, mutta minä puolusta Islamia kristitynä. Haluaisin jotenkin koittaa sovittaa tämän problematiikan ja löytää yhteisymmärryksen. Ajattelen siis kristittynä ehkä konservatiivisemmin, mutta en minä ole voinut valita maata johon olen syntynyt. Mulle vaan se, että jos nainen asettuu miehen "yläpuolelle" se on varmin todennkäisyys sille, että haluan jättää naisen. En siis ole Suomessa lyönyt peruskoulun jälkeen koskaan naista, vaikka onkin vituttanut. Peruskoulussa tuli lyötyä, kun ärsytti mua tarpeeksi.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmin siellä synnytään kuin Länsimaissa. Kyllä minä puolustan Islamia "henkeen ja vereen". Lähi-Itä alkoi kiinnostaa minua jo hyvin pian peruskoulun jälkeen, mutta minä puolusta Islamia kristitynä. Haluaisin jotenkin koittaa sovittaa tämän problematiikan ja löytää yhteisymmärryksen. Ajattelen siis kristittynä ehkä konservatiivisemmin, mutta en minä ole voinut valita maata johon olen syntynyt. Mulle vaan se, että jos nainen asettuu miehen "yläpuolelle" se on varmin todennkäisyys sille, että haluan jättää naisen. En siis ole Suomessa lyönyt peruskoulun jälkeen koskaan naista, vaikka onkin vituttanut. Peruskoulussa tuli lyötyä, kun ärsytti mua tarpeeksi.

        Todellavaikeeta

        Vielä tämäkin ongelma, kun en ole onnistunut kenenkään ulkomaalisen kanssa ja ovat toki olleet muista maista kuin Lähi_idästä. Tämä on ehkä vahvsitanut sitä käsitystä, että muualla on ehkä sittenkin "liian vapaata". Vaikee toki sanoa. En ole kuitenkaan pystynnyt kehenkään ulkomaalaiseen naiseen luottaa kuten en ole myöskään pystynyt suomalaiseenkaan naiseen.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tämäkin ongelma, kun en ole onnistunut kenenkään ulkomaalisen kanssa ja ovat toki olleet muista maista kuin Lähi_idästä. Tämä on ehkä vahvsitanut sitä käsitystä, että muualla on ehkä sittenkin "liian vapaata". Vaikee toki sanoa. En ole kuitenkaan pystynnyt kehenkään ulkomaalaiseen naiseen luottaa kuten en ole myöskään pystynyt suomalaiseenkaan naiseen.

        Todellavaikeeta

        Vielä tästä kristinuskon ja islamin sovittamisesta: eikös Islamissa ole kristitytkin tunnistettu ryhmäksi, joita myös kuuluu suojella. Mikään islamin asiantuntija en tosiaankaan ole. Olen toki jotakin Jaakko Hämeen-Anttilan kirjoituksia lukenut. Harmi, että kuoli.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmin siellä synnytään kuin Länsimaissa. Kyllä minä puolustan Islamia "henkeen ja vereen". Lähi-Itä alkoi kiinnostaa minua jo hyvin pian peruskoulun jälkeen, mutta minä puolusta Islamia kristitynä. Haluaisin jotenkin koittaa sovittaa tämän problematiikan ja löytää yhteisymmärryksen. Ajattelen siis kristittynä ehkä konservatiivisemmin, mutta en minä ole voinut valita maata johon olen syntynyt. Mulle vaan se, että jos nainen asettuu miehen "yläpuolelle" se on varmin todennkäisyys sille, että haluan jättää naisen. En siis ole Suomessa lyönyt peruskoulun jälkeen koskaan naista, vaikka onkin vituttanut. Peruskoulussa tuli lyötyä, kun ärsytti mua tarpeeksi.

        Todellavaikeeta

        Siellä vain ovat nuo lisääntyvä sukupolvet vielä suuria. En tiedä miten sä onnistut edes ohittamaan sen ilmiselvän tiedon, että vaikkapa Iranissa väestön ei enää uusiudu (hedelmällisyysluku alle 1,7 lasta per nainen). 80-luvulla siellä oli syntyvyys yli 6,5 lasta per nainen. Saudeissa sama suunta, mutta edelleen siellä ollaan sentään hieman yli kahden lapsen vielä, eli 2,4 lasta per nainen. Kaikki rikkaat arabimaat (Arabiemiraatit, Qatar jne.) hedelmällisyysluku on selvästi alle 2. Irakissa hedelmällisyysluku on nyt vielä 3,5, mutta se on tullut alas 80-luvun 6,5:stä ja laskee joka vuosi. Jopa Afghanistanissa on tultu viimeisen 20:n vuoden aikana alas 8:sta lapsesta, noin 4:ään lapseen ja suunta on rajusti alaspäin. Mikä tässä asiassa on sinulle epäselvää? Etkö sinä kykene näkemään syntyvyyden ja kokonaishedelmällisyysluvun eroa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tämäkin ongelma, kun en ole onnistunut kenenkään ulkomaalisen kanssa ja ovat toki olleet muista maista kuin Lähi_idästä. Tämä on ehkä vahvsitanut sitä käsitystä, että muualla on ehkä sittenkin "liian vapaata". Vaikee toki sanoa. En ole kuitenkaan pystynnyt kehenkään ulkomaalaiseen naiseen luottaa kuten en ole myöskään pystynyt suomalaiseenkaan naiseen.

        Todellavaikeeta

        Jep, eli et näe noiden tilanteiden ainoaa yhdistävää tekijää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tästä kristinuskon ja islamin sovittamisesta: eikös Islamissa ole kristitytkin tunnistettu ryhmäksi, joita myös kuuluu suojella. Mikään islamin asiantuntija en tosiaankaan ole. Olen toki jotakin Jaakko Hämeen-Anttilan kirjoituksia lukenut. Harmi, että kuoli.

        Todellavaikeeta

        Propagandassa kyllä, käytännön elämässä ei. Teoria ja käytäntö eivät usein kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmin siellä synnytään kuin Länsimaissa. Kyllä minä puolustan Islamia "henkeen ja vereen". Lähi-Itä alkoi kiinnostaa minua jo hyvin pian peruskoulun jälkeen, mutta minä puolusta Islamia kristitynä. Haluaisin jotenkin koittaa sovittaa tämän problematiikan ja löytää yhteisymmärryksen. Ajattelen siis kristittynä ehkä konservatiivisemmin, mutta en minä ole voinut valita maata johon olen syntynyt. Mulle vaan se, että jos nainen asettuu miehen "yläpuolelle" se on varmin todennkäisyys sille, että haluan jättää naisen. En siis ole Suomessa lyönyt peruskoulun jälkeen koskaan naista, vaikka onkin vituttanut. Peruskoulussa tuli lyötyä, kun ärsytti mua tarpeeksi.

        Todellavaikeeta

        Mä voin antaa sulle matemattisen tehtävän, joka (ehkä?) selventää tuota sinulle. Maan X hedelmällisyysluku on tällä hetkellä vaikkapa 2,8 lasta per nainen. Tuo kokonaishedelmällisyysluku laskee 2% joka vuosi (tämä on todellisuus hyvin monessa korkean kokonaishedelmällisyysluvun maassa. Lapsensaanti-ikään tulevien sukupolvien koko on joka vuosi 5%:a edellisvuotta suurempi, vielä seuraavan 10 vuoden ajan. Milloin kokonaissyntyvyys kääntyy laskuun?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullekin kysymys: miten tämä sinun "ihanne" toteutuu globaalilla tasolla?

        Todellavaikeeta

        Ei hyvä.


    • Anonyymi

      Kunniallinen mies, osaa myös kunnioittaa muita ihmisiä. Tuo kyky kunnioittaa muita, puuttuu ainakin sinulta.

      • Anonyymi

        Entäpä, jos esimerkiksi baarissa joku "jännämies" uhoaa, kun juttelen jonkun naisen kanssa, pitääkö kaikki niellä vai puolustautua?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi

        Miksi viestini poistuu. Kunnioituksen ansaitseva mies,kunnioittaa naista.🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä, jos esimerkiksi baarissa joku "jännämies" uhoaa, kun juttelen jonkun naisen kanssa, pitääkö kaikki niellä vai puolustautua?

        Todellavaikeeta

        Baareissa on henkilökunta ihan sitä varten, että sä voit antaa asian olla. Ne pistävät sen tyypin kyllä tarpeen vaatiessa nippuun ja pihalle. Se on heidän työnsä. Ala riehumaan ja olet samaa p.skasakkia ja joudat nippuun ja pihalle.


    • Anonyymi

      "Väkivaltarikokset on globaalilla tasolla pääsääntöisesti nuorten miesten tekemiä, joten onko tosiaankaan järkevää antaa tilaa enenvässä määrin sille itsepetokselle, että "miehistä kunniaa" ei olisi ollenkaan olemassa."

      Nuoret miehet kannattaisi sitten kerätä ajoissa leireille häiritsemästä muiden ihmisten elämää.

      • Anonyymi

        Ihmisyhteisöissäkin luultavasti toimisi edelleen parhaiten se tapa, että tuollaiset riehuvat yksilöt vain potkitaan pellolle koko yhteisöstä. Painukoon johonkin erämaahan elelemään keskenään "poikamieslaumoissa" tai pääsevät hengestään.


    • Anonyymi

      Kunnialliset miehet eivät tidelkakaan tappele. Minun kunniotukseni mies menettää samantien, jos noin toimii. Tuollainen on sellaisen miehen käytöstä, joka itse tuhoaa oman kunniansa.

    • Anonyymi

      Mikä vatun miehinen kunnia? Itsekkyyskö? Miehen kunnia on osata kunnioittaa naista.

    • Anonyymi

      Kunnioituksen ansaitseva mies kunnioittaa naista. Yksinkertaista.🤷‍♀️

      • Anonyymi

        Kunnioittaa silloinkin vaikka nainen valitsisi jännämiehen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioittaa silloinkin vaikka nainen valitsisi jännämiehen.

        Juurikin näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioittaa silloinkin vaikka nainen valitsisi jännämiehen.

        Ehdottomasti. Ihmisillä on oikeus tehdä myös täysin idioottimaisia valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti. Ihmisillä on oikeus tehdä myös täysin idioottimaisia valintoja.

        Onneksi näin iän esim myötä ei ole pakko enää ihan kaikkea kokeilla, lessons learned ns ja tämä ilman suurellisuuksia ja sentimentaalisuuksia, jos millään viitsit. Mukavaa ulossulkemisen vuoropuhelua dudet netissä


    • Anonyymi

      Minusta on aina outoa miten osa miehistä ei tunnu tajuavan miehiä lainkaan. Ehdoton valtaosa miehistä ei koe mitään tarvetta riehua ja kykenee hyvin helposti vain poistumaan paikalta, ilman sen kummempaa lommoa kunniaansa. Mä en tiedä onko se sitten se kasvuympäristö, joka luo tuollaisen hullun käsityksen, että kaikki miehet muka riehuisivat.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään kannata riehua ja aiheuttaa lisää ongelmia jo valmiiden ongelmien päälle. Pointti onkin se, että kyllä minä ainakin osaan loukkaantua jopa erittäinkin suuresti, jos joku "jännämies" tulee "häiritsee", kun olen tekemässä esimerkiksi baarissa tuttavuutta. Se on taas monen tekijän summa, miksi osa "ottaa rennosti", vaikka todellisuudessa kunniaa oltaisiinkin loukattu.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kannata riehua ja aiheuttaa lisää ongelmia jo valmiiden ongelmien päälle. Pointti onkin se, että kyllä minä ainakin osaan loukkaantua jopa erittäinkin suuresti, jos joku "jännämies" tulee "häiritsee", kun olen tekemässä esimerkiksi baarissa tuttavuutta. Se on taas monen tekijän summa, miksi osa "ottaa rennosti", vaikka todellisuudessa kunniaa oltaisiinkin loukattu.

        Todellavaikeeta

        Niin ja piti vielä mainita tämäkin, jos nainen yrittää olla minun "yläpuolella", en ole koskaan pystynyt välttymään kiukulta, ainakaan suomalaisen naisen kanssa. Ulkomaalaiset naiset on erikseen, koska en tunne välttämättä kulttuureja tarpeeksi hyvin, en uskalla aiheuttaa isompaa harmia. Jos minä kuitenkin olen aina "häviäjä", jokatapauksesa masennun.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja piti vielä mainita tämäkin, jos nainen yrittää olla minun "yläpuolella", en ole koskaan pystynyt välttymään kiukulta, ainakaan suomalaisen naisen kanssa. Ulkomaalaiset naiset on erikseen, koska en tunne välttämättä kulttuureja tarpeeksi hyvin, en uskalla aiheuttaa isompaa harmia. Jos minä kuitenkin olen aina "häviäjä", jokatapauksesa masennun.

        Todellavaikeeta

        Millä tavalla joku on sitten "yrittänyt olla sun yläpuolellasi"? Tuokin on totaalisen epämääräisesti sanottu. Minusta on selvää, että kenenkään ei tarvitse toisen edessä nöyristellä, ei tietenkään miehenkään. Minulle on ihan sama mitä sukupuolta toinen on, en hyväksy alentuvaa asennetta, enkä yrityksiä komennella tmv. Ei tuolla ole mitään tekoa sukupuolen kanssa. Mä en arvosta yhtään miestä, vain siksi, että hän on mies, enkä myöskään yhtään naista vain sukupuolensa takia. Mun arvonannolleni sukupuoli on täysin yhdentekevä asia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kannata riehua ja aiheuttaa lisää ongelmia jo valmiiden ongelmien päälle. Pointti onkin se, että kyllä minä ainakin osaan loukkaantua jopa erittäinkin suuresti, jos joku "jännämies" tulee "häiritsee", kun olen tekemässä esimerkiksi baarissa tuttavuutta. Se on taas monen tekijän summa, miksi osa "ottaa rennosti", vaikka todellisuudessa kunniaa oltaisiinkin loukattu.

        Todellavaikeeta

        Sinähän et voi tietää mikä se tilanne on vaikka tuolsaisessa on. Nainen voi olla vaikka pyytänyt siltä mieheltä etukäteen, että voisiko tämä tulla avuksi, jos vaikuttaa olevan tarve. Se, että sä alat sellaisessa tilanteessa riehumaan, ei ole normaalia käytöstä, miehellekään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kannata riehua ja aiheuttaa lisää ongelmia jo valmiiden ongelmien päälle. Pointti onkin se, että kyllä minä ainakin osaan loukkaantua jopa erittäinkin suuresti, jos joku "jännämies" tulee "häiritsee", kun olen tekemässä esimerkiksi baarissa tuttavuutta. Se on taas monen tekijän summa, miksi osa "ottaa rennosti", vaikka todellisuudessa kunniaa oltaisiinkin loukattu.

        Todellavaikeeta

        "Se on taas monen tekijän summa, miksi osa "ottaa rennosti", vaikka todellisuudessa kunniaa oltaisiinkin loukattu."

        Eipä se ole. Valtaosa ei edes koe tuossa mitäön loukkausta. Valtaosa miehistäkin on aivan täysijärkisiä ihmisiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on taas monen tekijän summa, miksi osa "ottaa rennosti", vaikka todellisuudessa kunniaa oltaisiinkin loukattu."

        Eipä se ole. Valtaosa ei edes koe tuossa mitäön loukkausta. Valtaosa miehistäkin on aivan täysijärkisiä ihmisiä.

        Lisään, että se, että ajattelet näin "Se on taas monen tekijän summa, miksi osa "ottaa rennosti", vaikka todellisuudessa kunniaa oltaisiinkin loukattu." juuri kertoo siitö miten heikosti sä ymmärrät ja tunnet miehiäkään yleisellä tasolla. Sä et tajua, että sinun kokemasi on poikkeavaa ja miehet suuressa määrin eivät tunne mitään tuollaista. Se, että sinä koet poikkeavalla tavalla, ei tietenkään ole väärin, eikä tee sinusta viallista. Ihmiset ovat yksilöitä ja jokin sun kokemuksissasi on tehnyt sinusta suhteessa vähän yliherkän. Yliherkän keskimääräiseen verrattuna ja ilmeisesti myös oman hyvinvointisi kannalta.


    • Anonyymi

      Edelleenkään sä et ole yhdessäkään aloituksessasi kertonut, että mitä tälle asialle pitäisi sinun mielestäsi tehdä. Sä jäät jumittamaan verbaaliseen komiteaan, eli tutkimukseen (jota on tehty jo pilvin pimein), vailla mitään konkreettisia ajatuksia ja ratkaisuehdotuksia.

      • Anonyymi

        Vastaus,minun ei kuulu tehdä yhtään mitään,sinun kuuluu mennä terapiaan ratkomaan ongelmiasi sen sijaan että syyttelet niistä muita. Tässä vastaus ole hyvä ja toimi.🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus,minun ei kuulu tehdä yhtään mitään,sinun kuuluu mennä terapiaan ratkomaan ongelmiasi sen sijaan että syyttelet niistä muita. Tässä vastaus ole hyvä ja toimi.🤷‍♀️

        Tämä siis aplle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus,minun ei kuulu tehdä yhtään mitään,sinun kuuluu mennä terapiaan ratkomaan ongelmiasi sen sijaan että syyttelet niistä muita. Tässä vastaus ole hyvä ja toimi.🤷‍♀️

        Tämä siis aplle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus,minun ei kuulu tehdä yhtään mitään,sinun kuuluu mennä terapiaan ratkomaan ongelmiasi sen sijaan että syyttelet niistä muita. Tässä vastaus ole hyvä ja toimi.🤷‍♀️

        Kerro tämä aloittajalle. Hänellähän näitä ongelmia riittää moneen aloitukseen saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus,minun ei kuulu tehdä yhtään mitään,sinun kuuluu mennä terapiaan ratkomaan ongelmiasi sen sijaan että syyttelet niistä muita. Tässä vastaus ole hyvä ja toimi.🤷‍♀️

        Kolme merkkiä. Ok .MUTTA MIKÄ ON MERKKI? SAATANAN PAHVIPÄÄ MODE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme merkkiä. Ok .MUTTA MIKÄ ON MERKKI? SAATANAN PAHVIPÄÄ MODE!

        Modella on hidas sytytys. Alko haukotuttaan .hympf .hyvää yötä 💩


      • Anonyymi

        Niin mutta mikä tässä oli se varsinainen ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta mikä tässä oli se varsinainen ongelma?

        Johan se sanottiin hyvin selvästi


      • Anonyymi

        Aloittajan tapa "keskustella" on tullut selville aika nopeasti. Hän ei halua vastata kysymyksiin ollenkaan, hän haluaa vain esittää niitä. Hän ei halua olla heikompi osapuoli tässä(kään) asiassa.

        -sivusta huomio


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan tapa "keskustella" on tullut selville aika nopeasti. Hän ei halua vastata kysymyksiin ollenkaan, hän haluaa vain esittää niitä. Hän ei halua olla heikompi osapuoli tässä(kään) asiassa.

        -sivusta huomio

        Noinpa juuri. Juuri tuosta syystä minun on oikeastaan mahdoton suhtautua näihin hänen juttuihinsa vakavasti. Jos se ei olisi näin ulkopuolisena näitä lukevalle päivänselvää mikä hänen oikea ongelmansa on, niin noita hänen pohdintojaan voisi vähän miettiäkin. Tässä tilanteessa se onnkuiteniin täysin turhaa. Eihän hän oikeasti halua edes keskustella. Lähinnä voi nyt vain suositella lääkärireissua. Se ei mitenkään vie hänen "miehistä kunniaansa", että myöntää tarvitsevansa apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus,minun ei kuulu tehdä yhtään mitään,sinun kuuluu mennä terapiaan ratkomaan ongelmiasi sen sijaan että syyttelet niistä muita. Tässä vastaus ole hyvä ja toimi.🤷‍♀️

        Entäpä, jos olenkin ollut ja isoin ongelma on tullut erimielisyyksissä sukupuolten tasa-arvosta, joka saa minut terapiassa aina "raivoamaan". En minä tätä "raivoa" tietenkään näytä, mutta alan hyvin nopeasti "vihaamaan" terapeuttia.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi

        Ok, mä myönnän, että mulla on mennyt vähän hallinnasta tämä ekskustelujen aloitus. Joskus innostun liikaa. Kärsivällisyyttä, mä kyllä yritän jossain vaiheessa tuoda esille, miten ongelmia lähdettäisiin "korjaamaan".

        Voisiko ratkaisu kuitenkin olla se, että myös naisiltakin vaadittaisiin nykyaikanakin myös Länsimaissa enemmän nöyryyttä?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, mä myönnän, että mulla on mennyt vähän hallinnasta tämä ekskustelujen aloitus. Joskus innostun liikaa. Kärsivällisyyttä, mä kyllä yritän jossain vaiheessa tuoda esille, miten ongelmia lähdettäisiin "korjaamaan".

        Voisiko ratkaisu kuitenkin olla se, että myös naisiltakin vaadittaisiin nykyaikanakin myös Länsimaissa enemmän nöyryyttä?

        Todellavaikeeta

        Et ole vielä vastannut siihen, velvoittaisiko tämä "nöyryys" naisia johonkin sellaiseen, johon miehiä ei velvoiteta.

        Jos velvoittaisi, siinä tapauksessa kyseinen "nöyryys" ei ole länsimaissa mahdollista.

        🦄


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, mä myönnän, että mulla on mennyt vähän hallinnasta tämä ekskustelujen aloitus. Joskus innostun liikaa. Kärsivällisyyttä, mä kyllä yritän jossain vaiheessa tuoda esille, miten ongelmia lähdettäisiin "korjaamaan".

        Voisiko ratkaisu kuitenkin olla se, että myös naisiltakin vaadittaisiin nykyaikanakin myös Länsimaissa enemmän nöyryyttä?

        Todellavaikeeta

        Mitä nöyryyttä? Nöyryyttä mitä ja ketä kohtaan ja miten tuo ilmenee. Että ei saa kasvattaa omia lihaksiaan, jos tahtoo? Mitä nöyryyttä se muka on?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, mä myönnän, että mulla on mennyt vähän hallinnasta tämä ekskustelujen aloitus. Joskus innostun liikaa. Kärsivällisyyttä, mä kyllä yritän jossain vaiheessa tuoda esille, miten ongelmia lähdettäisiin "korjaamaan".

        Voisiko ratkaisu kuitenkin olla se, että myös naisiltakin vaadittaisiin nykyaikanakin myös Länsimaissa enemmän nöyryyttä?

        Todellavaikeeta

        Tuonkin viestisi sijaan olisit voinut nyt käydä sitä keskustelua niistä muutoksista, joita kaipaat.


    • Anonyymi

      No senku ohittaa, esim en halua kuulla lisää tästä aiheesta, mut saattais kannattaa olla kunniaa ainakin jossain suhteessa

    • Mites olis ihan vaan ihmisen kunnia ja kunnioitus ihan sama mitä sukupuolta, ikää tai etnisyyttä?

      • Tai elämän kunnioitus, mulle vaikkapa minkä vaan eläimen elämä on yhtä arvokas ja oikeutettu ainutkertainen kun ihmisen ja omani ylipäänsä myös. Kesyhiiren elämä ei oo sen vähempää arvokas elämä kun minunkaan, vaikka erilainen onkin. Lajilleen tyypillinen.


    • Onneksi aina on sotia, joissa mies pääsee niittämään kunniaa ja toteuttamaan itseään ilman lain rasitteita.

      • Anonyymi

        Sotia ikävä kyllä tulee olemaan. Väittäisin, että sitä enemmän, mitä enemmän miesten kunniaa loukataan.

        Katkeroituneet miehet sitten pääsevät raiskaamaan, siis ne jotka siihen pystyvät. Vaikka itse olen jo yläasteelta alkaen kärsinyt enemmän tai vähemmän naisvihasta, raiskaamaan en edes sodassa kykenisi. Mä kuitenkin ymmärrän sen vihan, mikä on jo monen vuoden aikana tullut lukuisista pettymyksistä naisiin. Olen minä tämän naisvihan kanssa oppinut elämään, mutta en voi sitä koskaan unohtaakaan. En siis ihmettele, että sodissakin näille äärimmäisestä naisvihasta kärsiville miehille saadaan "hommia". Väärin jokaisen viattoman ihmisen elämä toki on aina. Minä yritän vaan kaikin tavoin tuoda esille, miksi niin tapahtuu kuin tapahtuu.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotia ikävä kyllä tulee olemaan. Väittäisin, että sitä enemmän, mitä enemmän miesten kunniaa loukataan.

        Katkeroituneet miehet sitten pääsevät raiskaamaan, siis ne jotka siihen pystyvät. Vaikka itse olen jo yläasteelta alkaen kärsinyt enemmän tai vähemmän naisvihasta, raiskaamaan en edes sodassa kykenisi. Mä kuitenkin ymmärrän sen vihan, mikä on jo monen vuoden aikana tullut lukuisista pettymyksistä naisiin. Olen minä tämän naisvihan kanssa oppinut elämään, mutta en voi sitä koskaan unohtaakaan. En siis ihmettele, että sodissakin näille äärimmäisestä naisvihasta kärsiville miehille saadaan "hommia". Väärin jokaisen viattoman ihmisen elämä toki on aina. Minä yritän vaan kaikin tavoin tuoda esille, miksi niin tapahtuu kuin tapahtuu.

        Todellavaikeeta

        Jaa että PÄÄSEVÄT raiskaamaan.

        🦄


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että PÄÄSEVÄT raiskaamaan.

        🦄

        Älä missään tapauksessa ymmärrä väärin. Kuten sanoin, minulta ei raiskaaminen onnistuisi edes sodassa. Raiskaaminen on mulle jollain tavoin äärimmäisen vieras ilmiö. Jos minä vihaan naista, mikään seksi ei missään muodossa onnistu.

        Mä yritänkin avata erilaisia mekanismeja, jotka yleisellä tasolla lisäävät riskiä naisiin kohdistuvaan väkivaltaan.

        Avataanpa Laasasen tuota seksuaalista rankaisuvallan teoriaa.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49479-miesten-seksuaalinen-valta/

        "Miesten seksuaalinen rankaisuvalta (coersive or punishment power) tarkoittaa naisille aiheutuvaa potentiaalisten kustannusten uhkaa seksin saamiseksi. Potentiaalisten kustannusten uhka muuttaa naisen hyötykustannuslaskelmia siten, että seksi miehen kanssa muuttuu parhaaksi tarjolla olevista vaihtoehdoista. Nainen valitsee silloin tarjolla olevista vaihtoehdosta vähiten huonon."

        On syytä aina muistaa, että me miehetkin olemme koko historian ajan joutuneet tekemään tiukoissa tilanteissa vähiten huonoja valintoja.

        "Rankaisuvalta muodostaa jatkumon alhaisen intensiteetin rankaisuvallan muodoista aina parisuhteen ”mökötän, jos et suostu seksiin” -uhkauksista raiskausten ”lyön puukolla, jos et suostu seksiin” -uhkauksiin asti. "

        MInäkin olen siis käyttänyt rankaisuvaltaa, koska olen mököttänyt enemmän kuin tarpeeksi, jos nainen, josta olen ollut kiinnostunut, on kieltäytynyt seksistä. Varsin hyvin tiedän sen valtavan kivun, kun nainen kieltäytyy seksistä. Ei siinä ole muuhun pystynyt kuin mököttää.

        "Rankaisuvallan uhan alla naisen saama ”hyöty” seksiin suostumisessa on sen potentiaalisen kustannuksen välttämisessä, jonka mies kykenee naiselle aiheuttamaan. "

        Nykyaikana kovenevien arvojen maailmassa, väittäisin, että yhä useampi mies tylee vetäytymään kokonaan parisuhdemarkkinoilta välttääkseen hyypiön maineen.

        "Alhaisen intensiteetin rankaisuvalta kuuluu rutiininomaisena osana parisuhteiden arkeen, mutta pariutumismarkkinoiden kontekstissarankaisuvallan käyttö seksin saamiseksi on yleensä laitonta tai moraalisesti kyseenalaista. "

        Kyllä minä olen vaan sortunut tuohon mököttämiseen, kun olen yrittänyt saada parisuhteen alkuun ja nainen kieltäytynyt seksistä. Onhan se toki v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi.

        "Se, missä vaiheessa rankaisuvalta seksin saamiseksi muuttuu laittomaksi tai moraalittomaksi, riippuu kulttuurin asettamista rajoista."

        Huomaatko, ainakin Länsi-Euroopassa kaiken aikaa arvot kovenevat ja yhä herkemmin miestä rangaistaan. Varsin lyhyessä ajassa lainsäädäntö on koventunut ja koventunut, vaikka jo ennen näitä uusia lakeja "huono-osaiset" miehet elivät huomattavan paljon lyhyemmän elämän kuin "naiseliitti". Kyllä "huono-osaisilla" miehillä on ollut jo ennen näitä lakien kiristyksiäkin vaikeaa.

        Nämä lainkiristykset eivät vähimmässäkään määrin poista sitä vihaa, joka on aiheutunut jo vuosien takaa lukuisista pettymyksistä naisiin. Mä puhuisin omalla kohdalla naisvihasta numerolla 3, jos arvioidaan naisvihaa tasolla 1-5. Taso 3 tarkoittaa sitä, että lyönti on jäänyt väliin, vaikka naisten kanssa onkin v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi. Taso 4 tarkoittaa taas sitä, että lyönti on ylitetty ja taso 5 tarkoittaakin jo naisen törkeetä pahoinpitelyä, raiskausta tai jopa murhaa.

        Mä vaan olen pohtinut tällaisia ilmiöitä, kuinka paljon esimerkiksi sodan sytyttyä naisvihan taso voi nousta. Kannattaa aina muistaa, että minä olen koko elämän ajan elänyt varsin turvallisessa maassa ja mulla on ollut ehkä riittävät mahdollisuudet miettiä asioita ja päästä myös riittävällä tasolla "pahimman" vihan yli, joka on ollut ehkä siinä 20-30 iässä, kun aloin huomaamaan, millainen "surkimus" olen. Kuten huomaat, en ole siitä huolimatta pystynyt voittamaan tätä mun "raivoaddiktiota", joka on seurausta siitä, jos nainen pääsee monessa asiassa "liian pitkälle" ja mies joutuu olemaan naista "huonompi" monessa asiassa. Tämä on asia, jota en ole kyennyt hyväksymään edes ala-asteella, jos näin "liian osaavaisia" ja vahvoja tyttöjä. Tavallaan se "raivoaddiktio" on ollut jo silloin olemassa, jota en kuitenkaan silloin sen enempää miettinyt.

        Tulee jälleen pitkä viesti ja jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä missään tapauksessa ymmärrä väärin. Kuten sanoin, minulta ei raiskaaminen onnistuisi edes sodassa. Raiskaaminen on mulle jollain tavoin äärimmäisen vieras ilmiö. Jos minä vihaan naista, mikään seksi ei missään muodossa onnistu.

        Mä yritänkin avata erilaisia mekanismeja, jotka yleisellä tasolla lisäävät riskiä naisiin kohdistuvaan väkivaltaan.

        Avataanpa Laasasen tuota seksuaalista rankaisuvallan teoriaa.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49479-miesten-seksuaalinen-valta/

        "Miesten seksuaalinen rankaisuvalta (coersive or punishment power) tarkoittaa naisille aiheutuvaa potentiaalisten kustannusten uhkaa seksin saamiseksi. Potentiaalisten kustannusten uhka muuttaa naisen hyötykustannuslaskelmia siten, että seksi miehen kanssa muuttuu parhaaksi tarjolla olevista vaihtoehdoista. Nainen valitsee silloin tarjolla olevista vaihtoehdosta vähiten huonon."

        On syytä aina muistaa, että me miehetkin olemme koko historian ajan joutuneet tekemään tiukoissa tilanteissa vähiten huonoja valintoja.

        "Rankaisuvalta muodostaa jatkumon alhaisen intensiteetin rankaisuvallan muodoista aina parisuhteen ”mökötän, jos et suostu seksiin” -uhkauksista raiskausten ”lyön puukolla, jos et suostu seksiin” -uhkauksiin asti. "

        MInäkin olen siis käyttänyt rankaisuvaltaa, koska olen mököttänyt enemmän kuin tarpeeksi, jos nainen, josta olen ollut kiinnostunut, on kieltäytynyt seksistä. Varsin hyvin tiedän sen valtavan kivun, kun nainen kieltäytyy seksistä. Ei siinä ole muuhun pystynyt kuin mököttää.

        "Rankaisuvallan uhan alla naisen saama ”hyöty” seksiin suostumisessa on sen potentiaalisen kustannuksen välttämisessä, jonka mies kykenee naiselle aiheuttamaan. "

        Nykyaikana kovenevien arvojen maailmassa, väittäisin, että yhä useampi mies tylee vetäytymään kokonaan parisuhdemarkkinoilta välttääkseen hyypiön maineen.

        "Alhaisen intensiteetin rankaisuvalta kuuluu rutiininomaisena osana parisuhteiden arkeen, mutta pariutumismarkkinoiden kontekstissarankaisuvallan käyttö seksin saamiseksi on yleensä laitonta tai moraalisesti kyseenalaista. "

        Kyllä minä olen vaan sortunut tuohon mököttämiseen, kun olen yrittänyt saada parisuhteen alkuun ja nainen kieltäytynyt seksistä. Onhan se toki v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi.

        "Se, missä vaiheessa rankaisuvalta seksin saamiseksi muuttuu laittomaksi tai moraalittomaksi, riippuu kulttuurin asettamista rajoista."

        Huomaatko, ainakin Länsi-Euroopassa kaiken aikaa arvot kovenevat ja yhä herkemmin miestä rangaistaan. Varsin lyhyessä ajassa lainsäädäntö on koventunut ja koventunut, vaikka jo ennen näitä uusia lakeja "huono-osaiset" miehet elivät huomattavan paljon lyhyemmän elämän kuin "naiseliitti". Kyllä "huono-osaisilla" miehillä on ollut jo ennen näitä lakien kiristyksiäkin vaikeaa.

        Nämä lainkiristykset eivät vähimmässäkään määrin poista sitä vihaa, joka on aiheutunut jo vuosien takaa lukuisista pettymyksistä naisiin. Mä puhuisin omalla kohdalla naisvihasta numerolla 3, jos arvioidaan naisvihaa tasolla 1-5. Taso 3 tarkoittaa sitä, että lyönti on jäänyt väliin, vaikka naisten kanssa onkin v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi. Taso 4 tarkoittaa taas sitä, että lyönti on ylitetty ja taso 5 tarkoittaakin jo naisen törkeetä pahoinpitelyä, raiskausta tai jopa murhaa.

        Mä vaan olen pohtinut tällaisia ilmiöitä, kuinka paljon esimerkiksi sodan sytyttyä naisvihan taso voi nousta. Kannattaa aina muistaa, että minä olen koko elämän ajan elänyt varsin turvallisessa maassa ja mulla on ollut ehkä riittävät mahdollisuudet miettiä asioita ja päästä myös riittävällä tasolla "pahimman" vihan yli, joka on ollut ehkä siinä 20-30 iässä, kun aloin huomaamaan, millainen "surkimus" olen. Kuten huomaat, en ole siitä huolimatta pystynyt voittamaan tätä mun "raivoaddiktiota", joka on seurausta siitä, jos nainen pääsee monessa asiassa "liian pitkälle" ja mies joutuu olemaan naista "huonompi" monessa asiassa. Tämä on asia, jota en ole kyennyt hyväksymään edes ala-asteella, jos näin "liian osaavaisia" ja vahvoja tyttöjä. Tavallaan se "raivoaddiktio" on ollut jo silloin olemassa, jota en kuitenkaan silloin sen enempää miettinyt.

        Tulee jälleen pitkä viesti ja jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta

        "Miesten seksuaalinen rankaisuvalta (coersive or punishment power) tarkoittaa naisille aiheutuvaa potentiaalisten kustannusten uhkaa seksin saamiseksi. Potentiaalisten kustannusten uhka muuttaa naisen hyötykustannuslaskelmia siten, että seksi miehen kanssa muuttuu parhaaksi tarjolla olevista vaihtoehdoista. Nainen valitsee silloin tarjolla olevista vaihtoehdosta vähiten huonon."

        Premissi on väärä.

        Kun nainen ei ole riippuvainen miehen resursseista, hän haluaa seksiä muiden syiden kuin kustannus-hyötylaskelmien tuloksena.

        Näitä muita syitä ovat muun muassa rakkaus ja kiintymys, kaipuu läheisyyteen, fyysinen halu seksiin ja huomion tarve.

        Koska premissi on virheellinen, johtopäätökset ovat virheellisiä.

        🦄


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miesten seksuaalinen rankaisuvalta (coersive or punishment power) tarkoittaa naisille aiheutuvaa potentiaalisten kustannusten uhkaa seksin saamiseksi. Potentiaalisten kustannusten uhka muuttaa naisen hyötykustannuslaskelmia siten, että seksi miehen kanssa muuttuu parhaaksi tarjolla olevista vaihtoehdoista. Nainen valitsee silloin tarjolla olevista vaihtoehdosta vähiten huonon."

        Premissi on väärä.

        Kun nainen ei ole riippuvainen miehen resursseista, hän haluaa seksiä muiden syiden kuin kustannus-hyötylaskelmien tuloksena.

        Näitä muita syitä ovat muun muassa rakkaus ja kiintymys, kaipuu läheisyyteen, fyysinen halu seksiin ja huomion tarve.

        Koska premissi on virheellinen, johtopäätökset ovat virheellisiä.

        🦄

        Ai niin, unohtui noista seksiin ryhtymisen motiiveista vielä yksi eli lisääntyminen.

        🦄


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä missään tapauksessa ymmärrä väärin. Kuten sanoin, minulta ei raiskaaminen onnistuisi edes sodassa. Raiskaaminen on mulle jollain tavoin äärimmäisen vieras ilmiö. Jos minä vihaan naista, mikään seksi ei missään muodossa onnistu.

        Mä yritänkin avata erilaisia mekanismeja, jotka yleisellä tasolla lisäävät riskiä naisiin kohdistuvaan väkivaltaan.

        Avataanpa Laasasen tuota seksuaalista rankaisuvallan teoriaa.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49479-miesten-seksuaalinen-valta/

        "Miesten seksuaalinen rankaisuvalta (coersive or punishment power) tarkoittaa naisille aiheutuvaa potentiaalisten kustannusten uhkaa seksin saamiseksi. Potentiaalisten kustannusten uhka muuttaa naisen hyötykustannuslaskelmia siten, että seksi miehen kanssa muuttuu parhaaksi tarjolla olevista vaihtoehdoista. Nainen valitsee silloin tarjolla olevista vaihtoehdosta vähiten huonon."

        On syytä aina muistaa, että me miehetkin olemme koko historian ajan joutuneet tekemään tiukoissa tilanteissa vähiten huonoja valintoja.

        "Rankaisuvalta muodostaa jatkumon alhaisen intensiteetin rankaisuvallan muodoista aina parisuhteen ”mökötän, jos et suostu seksiin” -uhkauksista raiskausten ”lyön puukolla, jos et suostu seksiin” -uhkauksiin asti. "

        MInäkin olen siis käyttänyt rankaisuvaltaa, koska olen mököttänyt enemmän kuin tarpeeksi, jos nainen, josta olen ollut kiinnostunut, on kieltäytynyt seksistä. Varsin hyvin tiedän sen valtavan kivun, kun nainen kieltäytyy seksistä. Ei siinä ole muuhun pystynyt kuin mököttää.

        "Rankaisuvallan uhan alla naisen saama ”hyöty” seksiin suostumisessa on sen potentiaalisen kustannuksen välttämisessä, jonka mies kykenee naiselle aiheuttamaan. "

        Nykyaikana kovenevien arvojen maailmassa, väittäisin, että yhä useampi mies tylee vetäytymään kokonaan parisuhdemarkkinoilta välttääkseen hyypiön maineen.

        "Alhaisen intensiteetin rankaisuvalta kuuluu rutiininomaisena osana parisuhteiden arkeen, mutta pariutumismarkkinoiden kontekstissarankaisuvallan käyttö seksin saamiseksi on yleensä laitonta tai moraalisesti kyseenalaista. "

        Kyllä minä olen vaan sortunut tuohon mököttämiseen, kun olen yrittänyt saada parisuhteen alkuun ja nainen kieltäytynyt seksistä. Onhan se toki v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi.

        "Se, missä vaiheessa rankaisuvalta seksin saamiseksi muuttuu laittomaksi tai moraalittomaksi, riippuu kulttuurin asettamista rajoista."

        Huomaatko, ainakin Länsi-Euroopassa kaiken aikaa arvot kovenevat ja yhä herkemmin miestä rangaistaan. Varsin lyhyessä ajassa lainsäädäntö on koventunut ja koventunut, vaikka jo ennen näitä uusia lakeja "huono-osaiset" miehet elivät huomattavan paljon lyhyemmän elämän kuin "naiseliitti". Kyllä "huono-osaisilla" miehillä on ollut jo ennen näitä lakien kiristyksiäkin vaikeaa.

        Nämä lainkiristykset eivät vähimmässäkään määrin poista sitä vihaa, joka on aiheutunut jo vuosien takaa lukuisista pettymyksistä naisiin. Mä puhuisin omalla kohdalla naisvihasta numerolla 3, jos arvioidaan naisvihaa tasolla 1-5. Taso 3 tarkoittaa sitä, että lyönti on jäänyt väliin, vaikka naisten kanssa onkin v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi. Taso 4 tarkoittaa taas sitä, että lyönti on ylitetty ja taso 5 tarkoittaakin jo naisen törkeetä pahoinpitelyä, raiskausta tai jopa murhaa.

        Mä vaan olen pohtinut tällaisia ilmiöitä, kuinka paljon esimerkiksi sodan sytyttyä naisvihan taso voi nousta. Kannattaa aina muistaa, että minä olen koko elämän ajan elänyt varsin turvallisessa maassa ja mulla on ollut ehkä riittävät mahdollisuudet miettiä asioita ja päästä myös riittävällä tasolla "pahimman" vihan yli, joka on ollut ehkä siinä 20-30 iässä, kun aloin huomaamaan, millainen "surkimus" olen. Kuten huomaat, en ole siitä huolimatta pystynyt voittamaan tätä mun "raivoaddiktiota", joka on seurausta siitä, jos nainen pääsee monessa asiassa "liian pitkälle" ja mies joutuu olemaan naista "huonompi" monessa asiassa. Tämä on asia, jota en ole kyennyt hyväksymään edes ala-asteella, jos näin "liian osaavaisia" ja vahvoja tyttöjä. Tavallaan se "raivoaddiktio" on ollut jo silloin olemassa, jota en kuitenkaan silloin sen enempää miettinyt.

        Tulee jälleen pitkä viesti ja jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta

        Joo, siis koko tämä kyhäelmä perustuu siihen oletukseen, ettei nainen haluaisi seksiä muutoin kuin saadakseen mieheltä "resursseja".

        Ja että se olisi aina mies, joka haluaisi enemmän/useammin seksiä kuin nainen.

        Anna. Minun. Nauraa. 😂😂😂

        🦄


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä missään tapauksessa ymmärrä väärin. Kuten sanoin, minulta ei raiskaaminen onnistuisi edes sodassa. Raiskaaminen on mulle jollain tavoin äärimmäisen vieras ilmiö. Jos minä vihaan naista, mikään seksi ei missään muodossa onnistu.

        Mä yritänkin avata erilaisia mekanismeja, jotka yleisellä tasolla lisäävät riskiä naisiin kohdistuvaan väkivaltaan.

        Avataanpa Laasasen tuota seksuaalista rankaisuvallan teoriaa.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49479-miesten-seksuaalinen-valta/

        "Miesten seksuaalinen rankaisuvalta (coersive or punishment power) tarkoittaa naisille aiheutuvaa potentiaalisten kustannusten uhkaa seksin saamiseksi. Potentiaalisten kustannusten uhka muuttaa naisen hyötykustannuslaskelmia siten, että seksi miehen kanssa muuttuu parhaaksi tarjolla olevista vaihtoehdoista. Nainen valitsee silloin tarjolla olevista vaihtoehdosta vähiten huonon."

        On syytä aina muistaa, että me miehetkin olemme koko historian ajan joutuneet tekemään tiukoissa tilanteissa vähiten huonoja valintoja.

        "Rankaisuvalta muodostaa jatkumon alhaisen intensiteetin rankaisuvallan muodoista aina parisuhteen ”mökötän, jos et suostu seksiin” -uhkauksista raiskausten ”lyön puukolla, jos et suostu seksiin” -uhkauksiin asti. "

        MInäkin olen siis käyttänyt rankaisuvaltaa, koska olen mököttänyt enemmän kuin tarpeeksi, jos nainen, josta olen ollut kiinnostunut, on kieltäytynyt seksistä. Varsin hyvin tiedän sen valtavan kivun, kun nainen kieltäytyy seksistä. Ei siinä ole muuhun pystynyt kuin mököttää.

        "Rankaisuvallan uhan alla naisen saama ”hyöty” seksiin suostumisessa on sen potentiaalisen kustannuksen välttämisessä, jonka mies kykenee naiselle aiheuttamaan. "

        Nykyaikana kovenevien arvojen maailmassa, väittäisin, että yhä useampi mies tylee vetäytymään kokonaan parisuhdemarkkinoilta välttääkseen hyypiön maineen.

        "Alhaisen intensiteetin rankaisuvalta kuuluu rutiininomaisena osana parisuhteiden arkeen, mutta pariutumismarkkinoiden kontekstissarankaisuvallan käyttö seksin saamiseksi on yleensä laitonta tai moraalisesti kyseenalaista. "

        Kyllä minä olen vaan sortunut tuohon mököttämiseen, kun olen yrittänyt saada parisuhteen alkuun ja nainen kieltäytynyt seksistä. Onhan se toki v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi.

        "Se, missä vaiheessa rankaisuvalta seksin saamiseksi muuttuu laittomaksi tai moraalittomaksi, riippuu kulttuurin asettamista rajoista."

        Huomaatko, ainakin Länsi-Euroopassa kaiken aikaa arvot kovenevat ja yhä herkemmin miestä rangaistaan. Varsin lyhyessä ajassa lainsäädäntö on koventunut ja koventunut, vaikka jo ennen näitä uusia lakeja "huono-osaiset" miehet elivät huomattavan paljon lyhyemmän elämän kuin "naiseliitti". Kyllä "huono-osaisilla" miehillä on ollut jo ennen näitä lakien kiristyksiäkin vaikeaa.

        Nämä lainkiristykset eivät vähimmässäkään määrin poista sitä vihaa, joka on aiheutunut jo vuosien takaa lukuisista pettymyksistä naisiin. Mä puhuisin omalla kohdalla naisvihasta numerolla 3, jos arvioidaan naisvihaa tasolla 1-5. Taso 3 tarkoittaa sitä, että lyönti on jäänyt väliin, vaikka naisten kanssa onkin v**uttanut enemmän kuin tarpeeksi. Taso 4 tarkoittaa taas sitä, että lyönti on ylitetty ja taso 5 tarkoittaakin jo naisen törkeetä pahoinpitelyä, raiskausta tai jopa murhaa.

        Mä vaan olen pohtinut tällaisia ilmiöitä, kuinka paljon esimerkiksi sodan sytyttyä naisvihan taso voi nousta. Kannattaa aina muistaa, että minä olen koko elämän ajan elänyt varsin turvallisessa maassa ja mulla on ollut ehkä riittävät mahdollisuudet miettiä asioita ja päästä myös riittävällä tasolla "pahimman" vihan yli, joka on ollut ehkä siinä 20-30 iässä, kun aloin huomaamaan, millainen "surkimus" olen. Kuten huomaat, en ole siitä huolimatta pystynyt voittamaan tätä mun "raivoaddiktiota", joka on seurausta siitä, jos nainen pääsee monessa asiassa "liian pitkälle" ja mies joutuu olemaan naista "huonompi" monessa asiassa. Tämä on asia, jota en ole kyennyt hyväksymään edes ala-asteella, jos näin "liian osaavaisia" ja vahvoja tyttöjä. Tavallaan se "raivoaddiktio" on ollut jo silloin olemassa, jota en kuitenkaan silloin sen enempää miettinyt.

        Tulee jälleen pitkä viesti ja jatkuu seuraavassa kommentissa.

        Todellavaikeeta

        Jatkuu.

        Ajattelin vähän tutkia tuota kirjoitusta tuosta uudesta raiskauslaista.
        https://www.dw.com/en/eu-fails-to-agree-on-legal-definition-of-rape/a-68195256

        "For the first time, the European Union sends a clear message that we take violence against women seriously as an existential threat to our security," said Fitzgerald, who is vice-chair of the conservative European People's Party bloc of MEPs. But, she added, visibly annoyed, "many of us would have got quite disturbing insights into the attitudes to rape in the member states when we could not get consent-based definition of rape into this directive."

        Korostan edelleen, että väkivallan uhan alla elää myös miehet ja ainakin toistaiseksi Länsi-Eurooppa on ollut varsin turvallista aluetta maapallolla. Minua kiinnostaa esimerkiksi tämä, kuinka helposti eri puolilla maapalloa puututaan siihen, jos mies vetää toista miestä turpaan. Millaisia seurauksia koituu eri puolilla maapalloa miehelle, joka vetää toista miestä turpaan?

        "The various EU member states have different regulations for how rape is defined in their criminal codes, and this will remain the case for the foreseeable future. "

        Hyvä, että kaikki ei ole lähtenyt mukaan kaikkeen "hulluuteen".

        "In the remaining 11 EU countries, which include most Eastern European member states, as well as France and Italy, resistance to violence or a threatening situation are still considered essential elements of rape, according to the European Women's Lobby."

        Useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua, joihin kuuluu esimerkiksi espanja, italia ja portugali. Nyt voisikin alkaa enemmänkin keskittyä italian kielen hiomiseen paremmaksi. Italia muutenkin sijoittui tasa-arvovertailussa "huonommin" sekä vuonna 2021 että vuonna 2023, siis "huonommin" kuin moni muu Länsi-Euroopan maa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu.

        Ajattelin vähän tutkia tuota kirjoitusta tuosta uudesta raiskauslaista.
        https://www.dw.com/en/eu-fails-to-agree-on-legal-definition-of-rape/a-68195256

        "For the first time, the European Union sends a clear message that we take violence against women seriously as an existential threat to our security," said Fitzgerald, who is vice-chair of the conservative European People's Party bloc of MEPs. But, she added, visibly annoyed, "many of us would have got quite disturbing insights into the attitudes to rape in the member states when we could not get consent-based definition of rape into this directive."

        Korostan edelleen, että väkivallan uhan alla elää myös miehet ja ainakin toistaiseksi Länsi-Eurooppa on ollut varsin turvallista aluetta maapallolla. Minua kiinnostaa esimerkiksi tämä, kuinka helposti eri puolilla maapalloa puututaan siihen, jos mies vetää toista miestä turpaan. Millaisia seurauksia koituu eri puolilla maapalloa miehelle, joka vetää toista miestä turpaan?

        "The various EU member states have different regulations for how rape is defined in their criminal codes, and this will remain the case for the foreseeable future. "

        Hyvä, että kaikki ei ole lähtenyt mukaan kaikkeen "hulluuteen".

        "In the remaining 11 EU countries, which include most Eastern European member states, as well as France and Italy, resistance to violence or a threatening situation are still considered essential elements of rape, according to the European Women's Lobby."

        Useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua, joihin kuuluu esimerkiksi espanja, italia ja portugali. Nyt voisikin alkaa enemmänkin keskittyä italian kielen hiomiseen paremmaksi. Italia muutenkin sijoittui tasa-arvovertailussa "huonommin" sekä vuonna 2021 että vuonna 2023, siis "huonommin" kuin moni muu Länsi-Euroopan maa.

        Todellavaikeeta

        "In the remaining 11 EU countries, which include most Eastern European member states, as well as France and Italy, resistance to violence or a threatening situation are still considered essential elements of rape, according to the European Women's Lobby."

        Tuossa jätetään huomiotta se mahdollisuus, että monet lamaantuvat uhkaavassa tilanteessa. Sen huomioimatta jättäminen on ikävä arvovalinta.

        Seksin suostumusperusteisuudessa ei ole mielestäni ongelmaa. Asia on yksiselitteinen: ellei toisen suostumuksesta ole varma, on toimittava sen oletuksen mukaan, ettei suostumusta ole.

        🦄


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu.

        Ajattelin vähän tutkia tuota kirjoitusta tuosta uudesta raiskauslaista.
        https://www.dw.com/en/eu-fails-to-agree-on-legal-definition-of-rape/a-68195256

        "For the first time, the European Union sends a clear message that we take violence against women seriously as an existential threat to our security," said Fitzgerald, who is vice-chair of the conservative European People's Party bloc of MEPs. But, she added, visibly annoyed, "many of us would have got quite disturbing insights into the attitudes to rape in the member states when we could not get consent-based definition of rape into this directive."

        Korostan edelleen, että väkivallan uhan alla elää myös miehet ja ainakin toistaiseksi Länsi-Eurooppa on ollut varsin turvallista aluetta maapallolla. Minua kiinnostaa esimerkiksi tämä, kuinka helposti eri puolilla maapalloa puututaan siihen, jos mies vetää toista miestä turpaan. Millaisia seurauksia koituu eri puolilla maapalloa miehelle, joka vetää toista miestä turpaan?

        "The various EU member states have different regulations for how rape is defined in their criminal codes, and this will remain the case for the foreseeable future. "

        Hyvä, että kaikki ei ole lähtenyt mukaan kaikkeen "hulluuteen".

        "In the remaining 11 EU countries, which include most Eastern European member states, as well as France and Italy, resistance to violence or a threatening situation are still considered essential elements of rape, according to the European Women's Lobby."

        Useampaa kieltä on tullut elämän aikana opeteltua, joihin kuuluu esimerkiksi espanja, italia ja portugali. Nyt voisikin alkaa enemmänkin keskittyä italian kielen hiomiseen paremmaksi. Italia muutenkin sijoittui tasa-arvovertailussa "huonommin" sekä vuonna 2021 että vuonna 2023, siis "huonommin" kuin moni muu Länsi-Euroopan maa.

        Todellavaikeeta

        Jatkan vielä tuosta Laasasen jutusta, jossa Laasanen puhuu tästä miesten hyypiöitymisen vaarasta.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/

        "Hyypiöitymisen vaara piilee erityisesti aloitteiden teossa. Yhtäältä miehet ovat pakotettuja tekemään aloitteita, mutta toisaalta he haluavat välttää hyypiön maineen."

        Juuri näin ja tässä uudessa seksuaalirikoslaissa ei huomioida tätä miesten ongelmaa.

        "Välttääkseen hyypiön maineen miehen on omattava suuria sosiaalisia taitoja ja osattava lukea naisten signaaleja. "

        Kysymys: onko sosiaalisissa taidoissa vaatimukset jatkuvasti koventuneet? Siihen päälle vielä se, että miehen pitää kouluttautua yhä pidemmälle, vetää yhä isompia rautoja penkiltä, koska naisetkin kouluttautuvat pitkälle ja käyvät nykyään yhä enemmän salilla. Kyllä todellakin joutuu miettimään, kuinka paljon miehiltä oikein voi vaatia.

        "Miehen pitää myös ymmärtää, jos hänen markkina-arvonsa on alhainen. Alhainen markkina-arvo tekee miehestä automaattisesti hyypiön, jos hän tekee aloitteen liian tasokkaalle naiselle. "

        Kyllä ja tämä on todellisuutta, lähestyi Suomessa sitten suomalaista naista tai ulkomaalaista. Molempien lähestymisestä on aivan tarpeeksi kokemusta.

        "Miehen on aloitteita tehdessään tehtävä valistuneita arvauksia siitä, mistä nainen pitää. Jos mies arvaa väärin, hän kohtaa hyypiöitymisen vaaran."

        Hyypiöitymisen vaaran lisäksi saa vielä syytteet seksuaalisesta ahdistelusta.

        "Naiset eivät yleensä ymmärrä, kuinka vaikeaa aloitteiden tekeminen oikealla tavalla on."

        Juuri näin ja tätä ei ne id***tit huomioineet, kun kaiken aikaa vaan halusivat tiukentaa lakeja. Onneksi on järjen ääniäkin.
        https://www.hs.fi/elama/art-2000005496768.html

        Niin, miksi miehiä ei edes haluta kuunnella?

        "Niinkin olematon asia kuin aloitusrepliikki vie homman helposti turmioon, kun miehille ei sallita pienintäkään virhettä "

        Kuule tätä alotteiden tekemistä on tosiaankin tullut tehtyä ja tämä on täyttä todellisuutta. Ei pidä ihmetellä jatkuvasti kovenevien lakien myötä, miksi miehet lopettaa enenevässä määrin alotteiden tekemisen ja luonnollista on, että yksinäisyys lisääntyy ja syntyvyys laskee entisestään. Eihän "parempi" porukka ja "paremman" porukan propagandan uhris halua tätä nähdä.

        "Yksi aloite ei edes riitä miehille. Jotta suhde etenee pidemmälle, miehen on tehtävä aloite suuteluun ja seksiin. Kaikissa aloitteen tekemisen vaiheissa jokin voi mennä vikaan ja mies saattaa tehdä itsestään hyypiön."

        Tuossa nähdään, millaisene naurettavuuteen monessa Länsi-Euroopan maassa lainsäädäntö on menossa: ei saa ahdistella, mutta kuitenkin vaaditaan suostumus seksiin. Jo tässä tullaan siihen mahdollisuuteen, että mies saattaa syyllistyä seksuaaliseen ahdisteluun, koska haluaa seksiä ja täytyy saada "lupa".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "In the remaining 11 EU countries, which include most Eastern European member states, as well as France and Italy, resistance to violence or a threatening situation are still considered essential elements of rape, according to the European Women's Lobby."

        Tuossa jätetään huomiotta se mahdollisuus, että monet lamaantuvat uhkaavassa tilanteessa. Sen huomioimatta jättäminen on ikävä arvovalinta.

        Seksin suostumusperusteisuudessa ei ole mielestäni ongelmaa. Asia on yksiselitteinen: ellei toisen suostumuksesta ole varma, on toimittava sen oletuksen mukaan, ettei suostumusta ole.

        🦄

        Mulla on ollut kokemusta lähestymisistä sekä suomalaisiin, että ulkomaalaisiin naisiin ja jos vähänkin "mokaat" jo esimerkiksi aloitusrepliikeissä, ulkomaalaiset naiset eivät välttämättä ole sen suvaitsevaisempia "omituisia hyypiöitä" kohtaan vaan saattavat olla jopa aggressiivisempia. "Huonoja" kokemuksia on, joten itse olen ulkomaalaisten naisten lähestymisessä jopa entistäkin varovaisempi. Asia on huomattavasti isompi, jos kaikkea "naurettavuutta" viedään poliisille. Naiset elävät jokapuolella maapalloa miehiä vanhemmiksi ja kuten sanoin, ennen uusia seksuaalirikoslakejakin "naiseliitti" on elänyt huomattavasti "huono-osaisia" miehiä vanhemmiksi. Mikään fakta ei tue sitä, että esimerkiksi "naiseliitti" kärsisi elämän aikana "liikaa".

        En ole tosiaan perehtynyt jokaista yksityiskohtaa myöten eri maiden lakeihin, mutta mulle on aivan ok, jos naiset opettelevat itse puolustautumaan riittävästi "omituisilta hyypiöiltä". Sen verran noloon tilanteeseen olen elämän aikana joutunut ulkomaalaisten naisten kanssa, että varovaiseksi olen tullut lähestymisyrityksissä ja entistä suuremman "varmuuden" haluan sille, etten leimaudu "omituiseksi hyypiöksi".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, siis koko tämä kyhäelmä perustuu siihen oletukseen, ettei nainen haluaisi seksiä muutoin kuin saadakseen mieheltä "resursseja".

        Ja että se olisi aina mies, joka haluaisi enemmän/useammin seksiä kuin nainen.

        Anna. Minun. Nauraa. 😂😂😂

        🦄

        Saattaapa nauraa muutkin. Ylipäätään aloittaja tulkitsee löytämiään tekstejä hassusti.

        Tiedän H.Laasasesta vain lehtijuttujen kautta, mutta luulen että H.L. puhuu jo olevien parisuhteiden ylläpidosta ja vanhakantaisesta 'keinottelusta ' etteivät kulissit kaatuisi.

        Aloittaja tulkitsee H.L:n juttuja ja yhdistää mökötyksiään jo, kun suhdetta vasta hakee. Mitä "rankaisuvaltaa" olisi tuolloin edes olemassa,
        kaikki niskuroiminen tuossa vaiheessa ja yleensäkin pilaa homman jo alkuunsa. Miksi aloittaja tuota vielä ei ole oppinut?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotia ikävä kyllä tulee olemaan. Väittäisin, että sitä enemmän, mitä enemmän miesten kunniaa loukataan.

        Katkeroituneet miehet sitten pääsevät raiskaamaan, siis ne jotka siihen pystyvät. Vaikka itse olen jo yläasteelta alkaen kärsinyt enemmän tai vähemmän naisvihasta, raiskaamaan en edes sodassa kykenisi. Mä kuitenkin ymmärrän sen vihan, mikä on jo monen vuoden aikana tullut lukuisista pettymyksistä naisiin. Olen minä tämän naisvihan kanssa oppinut elämään, mutta en voi sitä koskaan unohtaakaan. En siis ihmettele, että sodissakin näille äärimmäisestä naisvihasta kärsiville miehille saadaan "hommia". Väärin jokaisen viattoman ihmisen elämä toki on aina. Minä yritän vaan kaikin tavoin tuoda esille, miksi niin tapahtuu kuin tapahtuu.

        Todellavaikeeta

        Mitä hyötyä naisvihasta on sinulle?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotia ikävä kyllä tulee olemaan. Väittäisin, että sitä enemmän, mitä enemmän miesten kunniaa loukataan.

        Katkeroituneet miehet sitten pääsevät raiskaamaan, siis ne jotka siihen pystyvät. Vaikka itse olen jo yläasteelta alkaen kärsinyt enemmän tai vähemmän naisvihasta, raiskaamaan en edes sodassa kykenisi. Mä kuitenkin ymmärrän sen vihan, mikä on jo monen vuoden aikana tullut lukuisista pettymyksistä naisiin. Olen minä tämän naisvihan kanssa oppinut elämään, mutta en voi sitä koskaan unohtaakaan. En siis ihmettele, että sodissakin näille äärimmäisestä naisvihasta kärsiville miehille saadaan "hommia". Väärin jokaisen viattoman ihmisen elämä toki on aina. Minä yritän vaan kaikin tavoin tuoda esille, miksi niin tapahtuu kuin tapahtuu.

        Todellavaikeeta

        Sodat ovat aina johtajien aloittamia. Yksilöt voivat vain kapinoida.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut kokemusta lähestymisistä sekä suomalaisiin, että ulkomaalaisiin naisiin ja jos vähänkin "mokaat" jo esimerkiksi aloitusrepliikeissä, ulkomaalaiset naiset eivät välttämättä ole sen suvaitsevaisempia "omituisia hyypiöitä" kohtaan vaan saattavat olla jopa aggressiivisempia. "Huonoja" kokemuksia on, joten itse olen ulkomaalaisten naisten lähestymisessä jopa entistäkin varovaisempi. Asia on huomattavasti isompi, jos kaikkea "naurettavuutta" viedään poliisille. Naiset elävät jokapuolella maapalloa miehiä vanhemmiksi ja kuten sanoin, ennen uusia seksuaalirikoslakejakin "naiseliitti" on elänyt huomattavasti "huono-osaisia" miehiä vanhemmiksi. Mikään fakta ei tue sitä, että esimerkiksi "naiseliitti" kärsisi elämän aikana "liikaa".

        En ole tosiaan perehtynyt jokaista yksityiskohtaa myöten eri maiden lakeihin, mutta mulle on aivan ok, jos naiset opettelevat itse puolustautumaan riittävästi "omituisilta hyypiöiltä". Sen verran noloon tilanteeseen olen elämän aikana joutunut ulkomaalaisten naisten kanssa, että varovaiseksi olen tullut lähestymisyrityksissä ja entistä suuremman "varmuuden" haluan sille, etten leimaudu "omituiseksi hyypiöksi".

        Todellavaikeeta

        Miksi kenenkään pitäisi illa suvaitseva henkilöä kohtaan, josta tulee epämiellyttävä tunne? Asiallisesti voi ja pitää toki käyttäytyä, mutta et sinäkään jää kuuntelemaan sellaista henkilöä, joka vaikuttaa potentiaalisesti jopa vaaralliselta ( minusta sinä esimerkiksi kuulostat juurikin tuolta juttuinesi, potentiaalisesti vaaralliselta). Tuollaisen yksilön kanssa on kaksi vaihtoehtoa, pakene tai taistele.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodat ovat aina johtajien aloittamia. Yksilöt voivat vain kapinoida.

        Mulla on tähän sellainen teoria: joskus aikoinaan, kun luulin, että pääsisin "helpommalla" ulkomaalaisten naisten kanssa ja on tullut yritettyäkin, kunnes jouduin pettymään. Valitettavasti se pettymys voi olla jopa vieläkin isompi kuin suomalaisen naisen kanssa., koska ulkomaalaiseen naiseen saatoin laittaa aivan liian isot odotukset.

        Näin ei tietenkään missään tapauksessa sais ajatella, mutta silloin, kun pettymykset ovat juuri tapahtuneet, vihakin saattaa olla isoimmillaan ja jostain syystä, jos ulkomaalaisen naisen kanssa epäonnistuu, se vihakin saattaa jonkin aikaa olla jopa vieläkin isompi. Aika onneksi parantaa haavat ja mä pyrin ilman muuta välttää sitä ajatusta, että parisuhde ulkomaalaisen naisen kanssa olisi jollain tavalla "huonompi", koska olen itse pettynyt isommin, kun olen yrittänyt parisuhdetta ulkomaalaisen naisen kanssa.

        Niin, Suomi on ollut jo jonkin aikaa suhteellisen turvallinen maa ja mulla on ollut ehkä riittävät mahdollisuudet pohtia asioita monipuolisesti. Siitäkin varmasti apua, kun on tullut opeteltua useampia kieliä. Hyvä kysymys, jos olisin elänyt aivan toisenlaisissa olosuhteissa., millaiset olisi seuraukset.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tähän sellainen teoria: joskus aikoinaan, kun luulin, että pääsisin "helpommalla" ulkomaalaisten naisten kanssa ja on tullut yritettyäkin, kunnes jouduin pettymään. Valitettavasti se pettymys voi olla jopa vieläkin isompi kuin suomalaisen naisen kanssa., koska ulkomaalaiseen naiseen saatoin laittaa aivan liian isot odotukset.

        Näin ei tietenkään missään tapauksessa sais ajatella, mutta silloin, kun pettymykset ovat juuri tapahtuneet, vihakin saattaa olla isoimmillaan ja jostain syystä, jos ulkomaalaisen naisen kanssa epäonnistuu, se vihakin saattaa jonkin aikaa olla jopa vieläkin isompi. Aika onneksi parantaa haavat ja mä pyrin ilman muuta välttää sitä ajatusta, että parisuhde ulkomaalaisen naisen kanssa olisi jollain tavalla "huonompi", koska olen itse pettynyt isommin, kun olen yrittänyt parisuhdetta ulkomaalaisen naisen kanssa.

        Niin, Suomi on ollut jo jonkin aikaa suhteellisen turvallinen maa ja mulla on ollut ehkä riittävät mahdollisuudet pohtia asioita monipuolisesti. Siitäkin varmasti apua, kun on tullut opeteltua useampia kieliä. Hyvä kysymys, jos olisin elänyt aivan toisenlaisissa olosuhteissa., millaiset olisi seuraukset.

        Todellavaikeeta

        Ehkäpä sinulla on liikaakin aikaa miettiä. Se on monien uhmisten ongelma nykyään, että elämä on liian helppoa ja sitten pää keksimällä keksii ongelmia. Elämän pitäisi olla vaikeampaa ja vaativampaa ja jos joutuisi miettimään päivittäistä selviämistään, niin ei ehtisi pohtia tällaisia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tähän sellainen teoria: joskus aikoinaan, kun luulin, että pääsisin "helpommalla" ulkomaalaisten naisten kanssa ja on tullut yritettyäkin, kunnes jouduin pettymään. Valitettavasti se pettymys voi olla jopa vieläkin isompi kuin suomalaisen naisen kanssa., koska ulkomaalaiseen naiseen saatoin laittaa aivan liian isot odotukset.

        Näin ei tietenkään missään tapauksessa sais ajatella, mutta silloin, kun pettymykset ovat juuri tapahtuneet, vihakin saattaa olla isoimmillaan ja jostain syystä, jos ulkomaalaisen naisen kanssa epäonnistuu, se vihakin saattaa jonkin aikaa olla jopa vieläkin isompi. Aika onneksi parantaa haavat ja mä pyrin ilman muuta välttää sitä ajatusta, että parisuhde ulkomaalaisen naisen kanssa olisi jollain tavalla "huonompi", koska olen itse pettynyt isommin, kun olen yrittänyt parisuhdetta ulkomaalaisen naisen kanssa.

        Niin, Suomi on ollut jo jonkin aikaa suhteellisen turvallinen maa ja mulla on ollut ehkä riittävät mahdollisuudet pohtia asioita monipuolisesti. Siitäkin varmasti apua, kun on tullut opeteltua useampia kieliä. Hyvä kysymys, jos olisin elänyt aivan toisenlaisissa olosuhteissa., millaiset olisi seuraukset.

        Todellavaikeeta

        Sulle ihan aidosti voisi tehdä hyvää, jos joutuisit olosuhteisiin, joissa edes huomisen ruoka ei ole varmaa. Siinä loppuisi tyhjänpäiväisten pohtiminen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä tuosta Laasasen jutusta, jossa Laasanen puhuu tästä miesten hyypiöitymisen vaarasta.
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/49185-hyypioitymisen-vaara/

        "Hyypiöitymisen vaara piilee erityisesti aloitteiden teossa. Yhtäältä miehet ovat pakotettuja tekemään aloitteita, mutta toisaalta he haluavat välttää hyypiön maineen."

        Juuri näin ja tässä uudessa seksuaalirikoslaissa ei huomioida tätä miesten ongelmaa.

        "Välttääkseen hyypiön maineen miehen on omattava suuria sosiaalisia taitoja ja osattava lukea naisten signaaleja. "

        Kysymys: onko sosiaalisissa taidoissa vaatimukset jatkuvasti koventuneet? Siihen päälle vielä se, että miehen pitää kouluttautua yhä pidemmälle, vetää yhä isompia rautoja penkiltä, koska naisetkin kouluttautuvat pitkälle ja käyvät nykyään yhä enemmän salilla. Kyllä todellakin joutuu miettimään, kuinka paljon miehiltä oikein voi vaatia.

        "Miehen pitää myös ymmärtää, jos hänen markkina-arvonsa on alhainen. Alhainen markkina-arvo tekee miehestä automaattisesti hyypiön, jos hän tekee aloitteen liian tasokkaalle naiselle. "

        Kyllä ja tämä on todellisuutta, lähestyi Suomessa sitten suomalaista naista tai ulkomaalaista. Molempien lähestymisestä on aivan tarpeeksi kokemusta.

        "Miehen on aloitteita tehdessään tehtävä valistuneita arvauksia siitä, mistä nainen pitää. Jos mies arvaa väärin, hän kohtaa hyypiöitymisen vaaran."

        Hyypiöitymisen vaaran lisäksi saa vielä syytteet seksuaalisesta ahdistelusta.

        "Naiset eivät yleensä ymmärrä, kuinka vaikeaa aloitteiden tekeminen oikealla tavalla on."

        Juuri näin ja tätä ei ne id***tit huomioineet, kun kaiken aikaa vaan halusivat tiukentaa lakeja. Onneksi on järjen ääniäkin.
        https://www.hs.fi/elama/art-2000005496768.html

        Niin, miksi miehiä ei edes haluta kuunnella?

        "Niinkin olematon asia kuin aloitusrepliikki vie homman helposti turmioon, kun miehille ei sallita pienintäkään virhettä "

        Kuule tätä alotteiden tekemistä on tosiaankin tullut tehtyä ja tämä on täyttä todellisuutta. Ei pidä ihmetellä jatkuvasti kovenevien lakien myötä, miksi miehet lopettaa enenevässä määrin alotteiden tekemisen ja luonnollista on, että yksinäisyys lisääntyy ja syntyvyys laskee entisestään. Eihän "parempi" porukka ja "paremman" porukan propagandan uhris halua tätä nähdä.

        "Yksi aloite ei edes riitä miehille. Jotta suhde etenee pidemmälle, miehen on tehtävä aloite suuteluun ja seksiin. Kaikissa aloitteen tekemisen vaiheissa jokin voi mennä vikaan ja mies saattaa tehdä itsestään hyypiön."

        Tuossa nähdään, millaisene naurettavuuteen monessa Länsi-Euroopan maassa lainsäädäntö on menossa: ei saa ahdistella, mutta kuitenkin vaaditaan suostumus seksiin. Jo tässä tullaan siihen mahdollisuuteen, että mies saattaa syyllistyä seksuaaliseen ahdisteluun, koska haluaa seksiä ja täytyy saada "lupa".

        Todellavaikeeta

        ""Hyypiöitymisen vaara piilee erityisesti aloitteiden teossa. Yhtäältä miehet ovat pakotettuja tekemään aloitteita, mutta toisaalta he haluavat välttää hyypiön maineen."

        Juuri näin ja tässä uudessa seksuaalirikoslaissa ei huomioida tätä miesten ongelmaa."

        Kyllä huomioidaan. Normaalista juttelusta, johon ei sisälly seksuaalisia elementtejä, ei voi nostaa syytettä ketään kohtaan.

        En myöskään usko lainkaan väitteeseen siitä, etteivät naiset tekisi aloitteita.

        ""Välttääkseen hyypiön maineen miehen on omattava suuria sosiaalisia taitoja ja osattava lukea naisten signaaleja. "

        Kysymys: onko sosiaalisissa taidoissa vaatimukset jatkuvasti koventuneet? Siihen päälle vielä se, että miehen pitää kouluttautua yhä pidemmälle, vetää yhä isompia rautoja penkiltä, koska naisetkin kouluttautuvat pitkälle ja käyvät nykyään yhä enemmän salilla. Kyllä todellakin joutuu miettimään, kuinka paljon miehiltä oikein voi vaatia."

        Olen ennenkin sanonut, että naiset ovat hyviä lukemaan miehiä. Pieni sosiaalinen kömpelyys on helppo antaa anteeksi, jos mies on kohtelias. ☺️ Naisvihaa sen sijaan ei kannata sietää, eikä sellaista osoittavan miehen kanssa kannata jutella. Siinä on kyse ilkeydestä, ei kömpelyydestä.

        ""Miehen pitää myös ymmärtää, jos hänen markkina-arvonsa on alhainen. Alhainen markkina-arvo tekee miehestä automaattisesti hyypiön, jos hän tekee aloitteen liian tasokkaalle naiselle. "

        Kyllä ja tämä on todellisuutta, lähestyi Suomessa sitten suomalaista naista tai ulkomaalaista. Molempien lähestymisestä on aivan tarpeeksi kokemusta."

        Tämähän ei eroa miesten ja naisten kohdalla ollenkaan. Miehetkään eivät pidä siitä, jos heitä lähestyy epäviehättävä nainen. Eli vaara on molemmilla sukupuolilla tasapuolisesti.

        ""Miehen on aloitteita tehdessään tehtävä valistuneita arvauksia siitä, mistä nainen pitää. Jos mies arvaa väärin, hän kohtaa hyypiöitymisen vaaran."

        Hyypiöitymisen vaaran lisäksi saa vielä syytteet seksuaalisesta ahdistelusta."

        Miksi pitäisi arvailla mitään? Ongelma on siinä, jos mies ei osaa jutella naiselle muuten kuin yksipuoliset seksuaaliset vaatimukset mielessään. Rupattelusta ei kukaan suutu eikä nosta syytettä.

        🦄


    • Riippumatta siitä, pidämmekö asiasta, miehen kunnia on jotain todellista. Jos mies menettää kunniansa, hänet suljetaan kaveripiirien ulkopuolelle, naiset eivät enää halua häntä ja työuralla eteneminenkin pysähtyy.

      En odotakaan että naiset voisivat ymmärtää tätä, koska naisten kokemus elämästä on jotain aivan muuta. Jos nainen joutuu vaikeuksiin, hänelle tulvii apua joka suunnalta. Jos mies joutuu vaikeuksiin, hänen oletetaan nostavan itsensä ylös suonsilmästä saappaista kiskomalla.

      • Anonyymi

        Naisen kokemus ei ole lainkaan erilainen. Miksi ihmeessä oletat sen olevan erilainen? Kunnia on itsestäänselvästi aito ominaisuus ihmisessä. Tuskin kukaan tässä keskustelussa on edes yrittänyt kyseenalaistaa sitä. Jos ihmisellä on kunniattoman roiston ja epäluotettavan k.sipään maine, niin ei se kenenkään kaveripiiriä, tarjolla olevien kumppaniehdokkaiden ja työmahdollisuuksien määrää lisää. Osa ihmisistä toki tykkää enemmän, mutta kokonaisuus menee rajusti miinuksen puolelle. Naiselle ei todellakaan tulvi yhtään sen enempää apua, kuin korkeintaan joidenkin ihmisten kuvitelmissa.

        Tuo ei kuitenkaan liity mitenkään siihen minkä asioiden mies kuvittelee vaikuttavan omaan kunniansa. Naisten lihakset eivät vaikuta siihen mitenkään, ellei mies sitten ITSE tee siitä omalla käytöksellään ongelmaa.


      • Anonyymi

        Hyvä!!! Täsmälleen samaa mieltä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen kokemus ei ole lainkaan erilainen. Miksi ihmeessä oletat sen olevan erilainen? Kunnia on itsestäänselvästi aito ominaisuus ihmisessä. Tuskin kukaan tässä keskustelussa on edes yrittänyt kyseenalaistaa sitä. Jos ihmisellä on kunniattoman roiston ja epäluotettavan k.sipään maine, niin ei se kenenkään kaveripiiriä, tarjolla olevien kumppaniehdokkaiden ja työmahdollisuuksien määrää lisää. Osa ihmisistä toki tykkää enemmän, mutta kokonaisuus menee rajusti miinuksen puolelle. Naiselle ei todellakaan tulvi yhtään sen enempää apua, kuin korkeintaan joidenkin ihmisten kuvitelmissa.

        Tuo ei kuitenkaan liity mitenkään siihen minkä asioiden mies kuvittelee vaikuttavan omaan kunniansa. Naisten lihakset eivät vaikuta siihen mitenkään, ellei mies sitten ITSE tee siitä omalla käytöksellään ongelmaa.

        "Naisten lihakset eivät vaikuta siihen mitenkään, ellei mies sitten ITSE tee siitä omalla käytöksellään ongelmaa."

        Tuossa jälleen nähdään, kuinka sinä "paremman" porukan propagandan uhri haluat taas ajatella itsekkäästi: mulla on täysi oikeus. Sinä, kun et ole täällä yksin ja jatkuvat "kovenevat vaatimukset" luovat yhä enenevässä määrin uusia ongelmia, jota nämä "paremman" porukan prppagandan uhrit eivät halua nähdä. Ehdinhän jo puhua pahimmassa tapauksessa isommistakin väkivaltaisuuksista kuten esimerkiksi sodat, jossa miehen aggressiivisuus sitten saadaan "käyttöön". Mistä tämä miehen aggressiivisuus siis saa alkunsa? Tätä on tärkeä pohtia monesta näkökulmasta, myös muustakin kuin "paremman" porukan.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisten lihakset eivät vaikuta siihen mitenkään, ellei mies sitten ITSE tee siitä omalla käytöksellään ongelmaa."

        Tuossa jälleen nähdään, kuinka sinä "paremman" porukan propagandan uhri haluat taas ajatella itsekkäästi: mulla on täysi oikeus. Sinä, kun et ole täällä yksin ja jatkuvat "kovenevat vaatimukset" luovat yhä enenevässä määrin uusia ongelmia, jota nämä "paremman" porukan prppagandan uhrit eivät halua nähdä. Ehdinhän jo puhua pahimmassa tapauksessa isommistakin väkivaltaisuuksista kuten esimerkiksi sodat, jossa miehen aggressiivisuus sitten saadaan "käyttöön". Mistä tämä miehen aggressiivisuus siis saa alkunsa? Tätä on tärkeä pohtia monesta näkökulmasta, myös muustakin kuin "paremman" porukan.

        Todellavaikeeta

        ”Tuossa jälleen nähdään, kuinka sinä "paremman" porukan propagandan uhri haluat taas ajatella itsekkäästi: mulla on täysi oikeus. ”

        Tämän oikeudenko sinä haluaisit ottaa naisilta pois?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisten lihakset eivät vaikuta siihen mitenkään, ellei mies sitten ITSE tee siitä omalla käytöksellään ongelmaa."

        Tuossa jälleen nähdään, kuinka sinä "paremman" porukan propagandan uhri haluat taas ajatella itsekkäästi: mulla on täysi oikeus. Sinä, kun et ole täällä yksin ja jatkuvat "kovenevat vaatimukset" luovat yhä enenevässä määrin uusia ongelmia, jota nämä "paremman" porukan prppagandan uhrit eivät halua nähdä. Ehdinhän jo puhua pahimmassa tapauksessa isommistakin väkivaltaisuuksista kuten esimerkiksi sodat, jossa miehen aggressiivisuus sitten saadaan "käyttöön". Mistä tämä miehen aggressiivisuus siis saa alkunsa? Tätä on tärkeä pohtia monesta näkökulmasta, myös muustakin kuin "paremman" porukan.

        Todellavaikeeta

        Kerro millä tavalla he ovat "parempaa porukkaa"?

        Vaatimukset eivät todellisuhdessa ole lainkaan lisääntyneet, vaan päinvastoin. Ajat ja arvot ovat nykyään paljon löyhempiä, kuin ne ovat olleet vaikkapa siellä 50-luvulla. Minusta on suorastaan tragikoomista miten yksilöt, jotka eivät kykene pärjäämäön tässä ajassa, kuvittelevat että heillä olisi ollut paremmat oltavat jossain toisessa ajassa. Se jos mikä on itsepetosta. Samoin se, että he kuvuttelevat, että heidän olisi hyvä olla vaikkapa islamilaisessa yhteiskunnassa.

        Miehet ovat AINA olleet agressiivisia ja tapelleet. Aiemmin enemmän kuin nykymaailmassa. Joka väittää nykyhetken olecan agressiivisempaa kuin aiemmin, on aivan pihalla historiasta. Aiempina vuosisatoina ne agressiiviset nuoret miehet on viety vaikka väkipakolla ja marssitettu sotakentille kuolemaan. Se on ollut yksi keino pitää massat rauhallisina. Miehen agressiivisuus saa alkunsa testisteronista, ihan kuten muillakin elikoilla. Urokset ovat likipitäen aina agressiivisia, vaikka yksilölliset erot ovat tietenkin hyvin suuria.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro millä tavalla he ovat "parempaa porukkaa"?

        Vaatimukset eivät todellisuhdessa ole lainkaan lisääntyneet, vaan päinvastoin. Ajat ja arvot ovat nykyään paljon löyhempiä, kuin ne ovat olleet vaikkapa siellä 50-luvulla. Minusta on suorastaan tragikoomista miten yksilöt, jotka eivät kykene pärjäämäön tässä ajassa, kuvittelevat että heillä olisi ollut paremmat oltavat jossain toisessa ajassa. Se jos mikä on itsepetosta. Samoin se, että he kuvuttelevat, että heidän olisi hyvä olla vaikkapa islamilaisessa yhteiskunnassa.

        Miehet ovat AINA olleet agressiivisia ja tapelleet. Aiemmin enemmän kuin nykymaailmassa. Joka väittää nykyhetken olecan agressiivisempaa kuin aiemmin, on aivan pihalla historiasta. Aiempina vuosisatoina ne agressiiviset nuoret miehet on viety vaikka väkipakolla ja marssitettu sotakentille kuolemaan. Se on ollut yksi keino pitää massat rauhallisina. Miehen agressiivisuus saa alkunsa testisteronista, ihan kuten muillakin elikoilla. Urokset ovat likipitäen aina agressiivisia, vaikka yksilölliset erot ovat tietenkin hyvin suuria.

        Ja naaraat valitsevat yleensä sen uroksen, joka voittaa nämä tappelut. Usein kyseessä on se kaikista aggressiivisin uros. Aina ei kuitenkaan ole näin. Varsinkin kädellisillä asia on monimutkaisempi ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat asiaan. Yleissääntö on kuitenkin se että naaras valitsee aina voittajan.


      • Anonyymi
        UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        Ja naaraat valitsevat yleensä sen uroksen, joka voittaa nämä tappelut. Usein kyseessä on se kaikista aggressiivisin uros. Aina ei kuitenkaan ole näin. Varsinkin kädellisillä asia on monimutkaisempi ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat asiaan. Yleissääntö on kuitenkin se että naaras valitsee aina voittajan.

        Ei pidä lainkaan paikkaansa ihmisten suhteen, eikä luonnossakaan yleisellä tasolla. Joillain lajeilla noin, mutta ne ovat luonnossa vähemmistönä.

        "Yleissääntö on kuitenkin se että naaras valitsee aina voittajan."

        Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa. Lajit, joilla valintaprosessi olisi tuollainen, ovat hyvin pieni vähemmistö.


      • Anonyymi
        UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        Ja naaraat valitsevat yleensä sen uroksen, joka voittaa nämä tappelut. Usein kyseessä on se kaikista aggressiivisin uros. Aina ei kuitenkaan ole näin. Varsinkin kädellisillä asia on monimutkaisempi ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat asiaan. Yleissääntö on kuitenkin se että naaras valitsee aina voittajan.

        Luonnossa on huomattavasti yleisempää, että naaraat arvostavat mm. uroksen taitavuutta ja osaamista kuin taistelukykyä tai voittajuutta.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnossa on huomattavasti yleisempää, että naaraat arvostavat mm. uroksen taitavuutta ja osaamista kuin taistelukykyä tai voittajuutta.

        Laumaeläimillä (nisäkkäillä) on yleistä että vain johtavalla uroksella on oikeus paritella ja johtavaksi urokseksi voi nousta vain päihittämällä vanha johtava uros taistelussa. Kädellisillä asia on monimutkaisempi, ja laumassa voi olla useita paritteluun oikeutettuja uroksia, jotka ovat johtajauroksen suosiossa.

        Johtajaurokseksi nousu simpanssilaumassa edellyttää liittoutumista toisten simpanssiurosten kanssa, jotka pääsevät sillä tavoin tulevan johtajauroksen suosioon. Vanha johtajauros on joka tapauksessa päihitettävä. Alempiarvoiset urokset eivät saa paritella, eivätkä naaraatkaan halua niitä.


      • UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        Laumaeläimillä (nisäkkäillä) on yleistä että vain johtavalla uroksella on oikeus paritella ja johtavaksi urokseksi voi nousta vain päihittämällä vanha johtava uros taistelussa. Kädellisillä asia on monimutkaisempi, ja laumassa voi olla useita paritteluun oikeutettuja uroksia, jotka ovat johtajauroksen suosiossa.

        Johtajaurokseksi nousu simpanssilaumassa edellyttää liittoutumista toisten simpanssiurosten kanssa, jotka pääsevät sillä tavoin tulevan johtajauroksen suosioon. Vanha johtajauros on joka tapauksessa päihitettävä. Alempiarvoiset urokset eivät saa paritella, eivätkä naaraatkaan halua niitä.

        Tässä vielä youtube video kahdesta merinorsusta taistelemassa oikeudesta lisääntyä:

        https://www.youtube.com/watch?v=35DuNsmU7NY

        Tässä kaksi virtahepoa taistelemassa oikeudesta lisääntyä:

        https://www.youtube.com/watch?v=vHXB_IqJSNA

        Usein juurikin nisäkkäät ratkaisevat lisääntymisoikeuden äärimmäisellä väkivallalla. Esimerkiksi linnut ovat paljon rauhanomaisempia, ja ratkaisevat sen pyrstösulkien kauneudella, taitavalla laululla tai tanssilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        Laumaeläimillä (nisäkkäillä) on yleistä että vain johtavalla uroksella on oikeus paritella ja johtavaksi urokseksi voi nousta vain päihittämällä vanha johtava uros taistelussa. Kädellisillä asia on monimutkaisempi, ja laumassa voi olla useita paritteluun oikeutettuja uroksia, jotka ovat johtajauroksen suosiossa.

        Johtajaurokseksi nousu simpanssilaumassa edellyttää liittoutumista toisten simpanssiurosten kanssa, jotka pääsevät sillä tavoin tulevan johtajauroksen suosioon. Vanha johtajauros on joka tapauksessa päihitettävä. Alempiarvoiset urokset eivät saa paritella, eivätkä naaraatkaan halua niitä.

        Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa valtaosan nisäkkäistä kohdalla. Tuo tilanne pitää paikkansa oikeastaan vain sellaisten lajien kohdalla, jotka elävät muutoin joko yksinään ja kerääntyvät laumoihin vain lisääntymisaikana (esim. merileijona). Tällöinkään naaraat eivät aktiivisesti valitse voittavaa urosta vaan ne valitsevat parhaat paikat rannalla. Naaras on siis tuossa käytännössä täysin passiivinen, eikä valitse urosta lainkaan.

        Lajit, jotka elävät jatkuvasti laumoissa, taas toimivat toisin. Niissä uros tarvitsee naaraiden suosion, eikä pelkkä vanhan uroksen voittaminen auta mitään. Esimerkiksi hevosilla on tavallista , että tammat vain ottavat ja poistuvat, jos ei uusi ori miellytä. Ne jopa palaavat sen edellisen johtajaoriin luo, jos se on miellyttänyt enemmän, vaikka uusi tekisi mitä. Hevosilla johtavan tamman vaikutus lauman keskinäiseen dynamiikkaan on suuri ja jos uusi orii ei johtajatammaa miellytä, niin se on helposti bye bye koko tammalaumalle.

        Simpanssit taas parittelevat likipitäen kaikki kaikkien kanssa.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa valtaosan nisäkkäistä kohdalla. Tuo tilanne pitää paikkansa oikeastaan vain sellaisten lajien kohdalla, jotka elävät muutoin joko yksinään ja kerääntyvät laumoihin vain lisääntymisaikana (esim. merileijona). Tällöinkään naaraat eivät aktiivisesti valitse voittavaa urosta vaan ne valitsevat parhaat paikat rannalla. Naaras on siis tuossa käytännössä täysin passiivinen, eikä valitse urosta lainkaan.

        Lajit, jotka elävät jatkuvasti laumoissa, taas toimivat toisin. Niissä uros tarvitsee naaraiden suosion, eikä pelkkä vanhan uroksen voittaminen auta mitään. Esimerkiksi hevosilla on tavallista , että tammat vain ottavat ja poistuvat, jos ei uusi ori miellytä. Ne jopa palaavat sen edellisen johtajaoriin luo, jos se on miellyttänyt enemmän, vaikka uusi tekisi mitä. Hevosilla johtavan tamman vaikutus lauman keskinäiseen dynamiikkaan on suuri ja jos uusi orii ei johtajatammaa miellytä, niin se on helposti bye bye koko tammalaumalle.

        Simpanssit taas parittelevat likipitäen kaikki kaikkien kanssa.

        "Simpanssit taas parittelevat likipitäen kaikki kaikkien kanssa."

        Vain bonobot tekevät näin. Sen sijaan muut simpanssilajit eivät toimi näin.


      • Anonyymi
        UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        Tässä vielä youtube video kahdesta merinorsusta taistelemassa oikeudesta lisääntyä:

        https://www.youtube.com/watch?v=35DuNsmU7NY

        Tässä kaksi virtahepoa taistelemassa oikeudesta lisääntyä:

        https://www.youtube.com/watch?v=vHXB_IqJSNA

        Usein juurikin nisäkkäät ratkaisevat lisääntymisoikeuden äärimmäisellä väkivallalla. Esimerkiksi linnut ovat paljon rauhanomaisempia, ja ratkaisevat sen pyrstösulkien kauneudella, taitavalla laululla tai tanssilla.

        Urokset toki tappelevat paljonkin, mutta viittava uros ei automaattisesti naaraille kelpaa. Se, että pelkkä voittaminen riittäisi, on harvinaista. Virtahepo on itselleni sen verran vieras laji, että siihen en ota kantaa. Merinorsut taas käsittelin jo. Niillä naarasta ei kiinnosta paskan vertaa tehdä mitään valintaa. Ne eivät ole erityisen sosiaalisia eläimiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        "Simpanssit taas parittelevat likipitäen kaikki kaikkien kanssa."

        Vain bonobot tekevät näin. Sen sijaan muut simpanssilajit eivät toimi näin.

        Kyllä tavalliset simpanssitvtoimivat myös noin. Eivät toki samassa laajuudessa kuin bonobot, mutta toimivat silti. Simpanssilaumassa suurin osa jälkeisistä on johtavan uroksen, mutta eivät kaikki. Tämä taas johtuu siitä, että johtava uros on tarkempi siitä koska se harrastaa seksiä. Se hareastaa, kun aika on sopiva, muut urokset taas aina kunnon mahdollisuus. Johtava uros on siis pihtari.


      • Anonyymi
        UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        Tässä vielä youtube video kahdesta merinorsusta taistelemassa oikeudesta lisääntyä:

        https://www.youtube.com/watch?v=35DuNsmU7NY

        Tässä kaksi virtahepoa taistelemassa oikeudesta lisääntyä:

        https://www.youtube.com/watch?v=vHXB_IqJSNA

        Usein juurikin nisäkkäät ratkaisevat lisääntymisoikeuden äärimmäisellä väkivallalla. Esimerkiksi linnut ovat paljon rauhanomaisempia, ja ratkaisevat sen pyrstösulkien kauneudella, taitavalla laululla tai tanssilla.

        Esimerkiksi leijonat ovat laji, josta tällaisissa tilanteissa tosi usein levitetään väärää tietoa. Mä en tiedä onko se tarkoitushakuista, vai ovatkot jotkut oikeasti ihan pihalla niinkin yleisesti dokumentoidun lajin kuin leijona käytöksestä.

        Leijonanaaraat eivät todellakaan ole passiivisia mitä lauman johtajaurokseen tulee. Ne eivät vain huoli sitä, joka voittaa. Vaan menevät hyvin usein senhetkisen johtajauroksen avuksi, jos johtajanvaihdos ei siinä kohtaa miellytä. Riippuu täysin siitä lauman tilanteesta, että lähtevätkö naarat riskeeraamaan, mutta usein ne tekevät niin. Esimerkiksi se vaikuttaa suuresti, monellako naaraalla on pennut ja minkä ikäisiä ne pennut ovat, mikä yleinen saalistilanne on ja erityisesti se, onko lauman johtavissa asemissa olevilla naarailla pentuja. Jos niillä on, niin on paljon todennäköisempää, että koko lauma menee johtajan avuksi. Sen sijaan alempiarvoisten naaraiden pentujen puolesta niiden ei tee niin mieli itseään riskeerata. Ne voi uhrata, jos ei se uros erityisesti muuten ole hyvä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa valtaosan nisäkkäistä kohdalla. Tuo tilanne pitää paikkansa oikeastaan vain sellaisten lajien kohdalla, jotka elävät muutoin joko yksinään ja kerääntyvät laumoihin vain lisääntymisaikana (esim. merileijona). Tällöinkään naaraat eivät aktiivisesti valitse voittavaa urosta vaan ne valitsevat parhaat paikat rannalla. Naaras on siis tuossa käytännössä täysin passiivinen, eikä valitse urosta lainkaan.

        Lajit, jotka elävät jatkuvasti laumoissa, taas toimivat toisin. Niissä uros tarvitsee naaraiden suosion, eikä pelkkä vanhan uroksen voittaminen auta mitään. Esimerkiksi hevosilla on tavallista , että tammat vain ottavat ja poistuvat, jos ei uusi ori miellytä. Ne jopa palaavat sen edellisen johtajaoriin luo, jos se on miellyttänyt enemmän, vaikka uusi tekisi mitä. Hevosilla johtavan tamman vaikutus lauman keskinäiseen dynamiikkaan on suuri ja jos uusi orii ei johtajatammaa miellytä, niin se on helposti bye bye koko tammalaumalle.

        Simpanssit taas parittelevat likipitäen kaikki kaikkien kanssa.

        Toi on totta. Mä olen monesti lukenut täälläkin, että naaraille kelpaa kunhan vain voittaa ja miettinyt että noita sanovat eivät selvästi ole paljoakaan eläinten kanssa tekemisissä. Tosi harvan eläinlajin naaraille riittää pelkkä kyky tapella. Hevoset onkin hyvä esimerkki tosta. Kukaan, joka tuntee yhtään hevosia, ei kuvittele tammojen passivisesti aina suostuvan orien tappelun tulokseen. Ne tosi usein paskat nakkaavat siitä kukkoilusta ja ilmaisevat sille voittaneellekin, että suksi kuuseen siitä


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tavalliset simpanssitvtoimivat myös noin. Eivät toki samassa laajuudessa kuin bonobot, mutta toimivat silti. Simpanssilaumassa suurin osa jälkeisistä on johtavan uroksen, mutta eivät kaikki. Tämä taas johtuu siitä, että johtava uros on tarkempi siitä koska se harrastaa seksiä. Se hareastaa, kun aika on sopiva, muut urokset taas aina kunnon mahdollisuus. Johtava uros on siis pihtari.

        Tässä vielä videoklippi, jossa simpanssit taistelevat oikeudesta lisääntyä, vanha alfauros taitaa (melkein?) kuollakin. Molemmilla puolilla on liittolaisia:

        https://www.youtube.com/watch?v=QlRMNiiEoJo

        Ei sillä että olisin välttämättä eri mieltä viimeisestä viestistäsi. Piti vain löytää youtubesta joku klippi, jossa simpanssien alfauros vaihtuu. Laukaiseva tekijä oli tässä naaraiden tulo kiimaan, ja uhka, että alfauroksen mielestä väärät urokset pääsisivät lisääntymään.

        Osaavat ne simpanssitkin olla aggressiivisia ja väkivalta ratkaisee paljon sielläkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        joopajoogi kirjoitti:

        Tässä vielä videoklippi, jossa simpanssit taistelevat oikeudesta lisääntyä, vanha alfauros taitaa (melkein?) kuollakin. Molemmilla puolilla on liittolaisia:

        https://www.youtube.com/watch?v=QlRMNiiEoJo

        Ei sillä että olisin välttämättä eri mieltä viimeisestä viestistäsi. Piti vain löytää youtubesta joku klippi, jossa simpanssien alfauros vaihtuu. Laukaiseva tekijä oli tässä naaraiden tulo kiimaan, ja uhka, että alfauroksen mielestä väärät urokset pääsisivät lisääntymään.

        Osaavat ne simpanssitkin olla aggressiivisia ja väkivalta ratkaisee paljon sielläkin.

        Juu, tota tappelemista tuskin kukaan edes yrittää kiistää. "Pojat" toisinaan tappelevat keskenään, oli kyseessä laji kuin laji. "Pojat" tappelevat toisinaan keskenään, jopa lajeilla joilla ei ole mitään tollasta johtajuutta. Jotain pörhistelyä pitää aina toisinaan harjottaa, mutta toisinaan se on kuolemaan johtavaa. Eikä siinä, kyllä naaratkin toisinaan tappelevat, eikä sekään usein liity mitenkäöb lisääntymiseen. Sen olen huomannut, että vaikka naaraat tappelevat harvemmin, niin yleensä sitten ottavat kunnolla yhteen jos ottavat. Siinä tulee yleensä kunnolla vauriota, jos tytöt ottavat yhteen, että toinen ei vain väistä. "Pojat" yleensä saavat selvitettyä vähemmällä vahingolla. Tänä nyt tietenkin vain koirien ja kissojen ja hevosten ja akvaariokalojen henkilökohtaisella kokemuksella.

        Simpanssit ylipäänsä on jotenkin pirun agressiivisia otuksia. Ehkä se liittyy osin myös siihen älyyn, että sitten kun aletaan, niin aletaan murhamielellä.


    • Anonyymi

      Oletko sattumoisin " Transu"..?

    • Anonyymi

      "Voidaanko me siis täysin ohittaa Pohjoismaissa tämä käsite "miehinen kunnia"?"

      Emme voi ohittaa sitä, mutta sille pitäisi pistää nollatoleranssi.

      • Anonyymi

        Vaikka tuo "nollatoleranssi" kuulostaa aina "mukavalta", siinä on aina vaarana myös itsepetos.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tuo "nollatoleranssi" kuulostaa aina "mukavalta", siinä on aina vaarana myös itsepetos.

        Todellavaikeeta

        Sehän on lopulta ihan sama, kunhan eitoivottu käytös pysyy poissa. Jatkuvastihan ihmiset harrastavat "itsepetosta" milloin minkäkin tuollaisen kanssa. Ei ole siis mitään uutta. Jokatapauksessa tuollainen itseä tuhoava ajattelutapa tulee katoamaan pikkuhiljaa, kunhan sille ei anneta tilaa.


    • Anonyymi

      Raukkiksella ei ole kunniaa.

    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä täällä märisemässä, kun ei voi pakottaa itselleen naista tai pikemmin naisia. Etyä miettikää, mitä voisin teille tehdä nauravilla narukäsilläni jos ei sankarpoikia olis.

    • Anonyymi
      UUSI

      Et hallitse vaikeampia käsitteitä, silloin jankkaat omiasi
      -Kunniasta, mitä se on:

      Jos haet työpaikkaa, eikä sua valita,
      - ei ole kunnianloukkaus
      jos haet kumppania baarista, eikä susta valittusi kiinnostu niin kuin haluat,
      - ei ole kunnianloukkaus ,vaan normaalia elämää !
      jos nainen on (tai mukamas) fiksu, sinä arvioit/ehkä yrität,
      - ei ole kunnianloukkaus
      jos jännämies uhoaa, nainen päättää,
      te miehet teette haluamanne, jos rähinä tulee, noutaja tulee ja
      - tärvelette kunniaanne naisten nähden
      naisten lihasten kasvatus
      - ei ole miehen kunnianloukkaus
      ...
      jos joku nainen ärsyttää "liikaa" jotenkin, syyttämispyynnön voi periaatteessa tehdä, mutta arvannet että näytön pitää olla vahva

      "Naisten lihakset eivät vaikuta miehen kunniaan".
      Jos tuollaisista hermostuu, on kunnian käsite kateissa.
      Naiset eikä lihakset ole vieneet kunniaasi.

      Jos terapeutin kanssa olet ollut eri mieltä tasa-arvosta, todennäköisintä on, että
      - se olet Sinä kun joudut ajamaasi asiaa vielä tarkentamaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Näin on...

    • Anonyymi
      UUSI

      Voi sen ohittaa, puhutaan mieluummin ihmisen kunniasta. Kunnia ei ole sukupuoleen sidottu.

      - Sheena

    • Anonyymi
      UUSI

      Kunnia ja maine on kuviteltuja aiheita ei niillä ole mitään pohjaa todellisuudessa vai itse jokaisen korvien välissä jos on itsellä ei ole kumpaakaan kun en pidä moisilla niin väliä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1250
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1085
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      970
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      944
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      42
      800
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      745
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      718
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      693
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      661
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      647
    Aihe