Te, jotka saitte lapsuudenkodissa ruumiillista kuritusta, millaista kuritusta saitte?
1. Sukupuoli ja ikä nyt
2. Millaista kuritusta saitte
A) luunappia
B) tukkapöllyä
C) piiskaa tms.
3. Kumpi vanhemmista kuritti?
4. Minkä ikäisenä saitte kuritusta?
5. Te, jotka saitte piiskaa
A) millä välineellä sitä saitte?
- vitsa
- vyöremmi
- kärpäslätkä
- henkari
- paljaalla kädellä
- joku muu, mikä?
6. Paljaalle takapuolelle vai housujen päälle?
7. Tapahtuiko se piilossa vai oliko yleisöä ( esim. sisaruksia näkemässä)?
Kysely kurituksesta
7
784
Vastaukset
- Anonyymi
Sain kuritusta. En pahoinpitelyä. Vanhemmat rakasti meitä ja me heitä. Ainoa tapa että opimme pärjäämään.
Kiitos vanhempani että jaksoitte ymmärtää ja opettaa. - Anonyymi
1, M64
2. C
3. Isä, äiti kuoli kun olin 4 v.
4. Ehkä 7-15
5. Käsi, remmi
6. Paljaalle, joskus piti riisua kaikki
7. Ei meitä ollut kuin isä ja minä, en ainkaan muista, että olisi vieraiden aikana kurittatnut. - Anonyymi
1. Nainen 53V
2. B ja C
3. Äitikin joskus tukisti. Piiskaa antoi isä
4. Tukkapöllyä ehkä ensimmäisen kerran 4 vuotiaana. Piiskaa sain ensimmäisen kerran 6 vuotiaana ja viimeisen 12 vuotiaana tupakasta.
5. Vitsa tai vyö. Joskus saatettiin läimäyttää ensin kädellä mutta jatkettiin vitsalla tai vyöllä.
6. Paljaalle takapuolelle. Itse piti housut laskea kun komennettiin.
7. Olohuoneessa meillä piiskaa annettiin. Pikkuveljet ja pikkusisko olivat näkemässä. - Anonyymi
1. Nainen 27v
2. Piiskaa
3. Isä
4. 9-15v
5. vain paljaalla kädellä
6. aina paljaalle takapuolelle
7. Ei ollut yleisöä - Anonyymi
Kysymysten summaksi sain omalla kohdalla 84 joten olenko jatkossa?
- Anonyymi
Et oo
- Anonyymi
1. Mies 29v
2. A,B,C
3. Molemmat
4. Ehkä 4-7 vuotisena
5. Vitsa tai remmi. Äiti antoi yleensä vitsaa. Äiti säilytti vitsaa kaapin päällä valmiina käyttöön vaikka hyvin muistan katsoneeni ikkunasta kun hän katkoi oksia kun olin ollut tuhma. Äiti käytti myös joskus harvoin remmiä. Isä veteli remmillä.
6. Aina paljaalle
7. Ei ollut yleisöä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1448126Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323230Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3992386Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh291922Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422851861Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1681769- 201650
- 241475
- 1001279
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘221263