EI OO MITÄÄN PÄÄLEPANTAVAA !

Anonyymi-ap

Olenko tyypillinen vanha nainen,

EI oo mitään päällepantavaa,

en löydä vaatekaapistani mitään mukavaa mieleistä päälepuettavaa,

eikä kaupassa ole minulle sopivaa myytävää,

mikä neuvoksi ?

Miksi vaatesuunittelijat EI osaa suunitella hyvännäkösiä pitovaateitta vanhuksille, se ihmetyttää suuresti
onko suomessa vaatesuunittelu taito jääny menneisyyden syövereihin ,
onko suomessa enään ammatillista tekstiilialan koulutusta olemassa ?

89

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

EI niin,
      mikään ei mahdu päälle tai ei enään istu sopivannäköisesti,
      kumma juttu
      vaatehuone on täynnä vaateita, mutta mikään ei ole mieleinen,
      mikä neuvoksi,

• Anonyymi

Kun katson itseäni peilistä en ihmettele, ettei minulle löydy istuvia vaatteita.
        Kroppani on vanhuuttaan lysähtänyt kasaan ja maha pullottaa.
        Luut ovat haurastuneet, olkapäitä ei ole kohta ollenkaan. Ei mikään istu,
        kun on olkapäätkin on menneet kasaan.

Nuorena harrastin uintia ja kroppani oli uimarin kroppa, ryhdikkäät olkapäät.
        Kivoja puseroita ja takkeja olisi tangolla kotona, mutta ne roikkuvat nyt rumasti
        olkapäiltä ja saavat vaatteen näyttämään ... säkiltä.

Olen ratkaissut ongelman niin, että ostan väljähköjä tunikoita ja laitan huivin kaulaan
        ja käytän tunikoitten kanssa mukavia pitkiä housuja, joissa on kuminauhavyötärö.
        Asu on ainakin mukava päällä. Arvostan mukavuutta.

• Anonyymi

Alotuksen huudahdus on hyvin tuttu aviopuolisolle
      just silloin kun pitäisi lähteä kutsuille ja teatteriin huh.

puolisoni sanoi aikoinaan " pistä säkki päälle olet siinäki hyvännäkönen "

• Anonyymi

Mutta kun ei ole säkkiäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ei ole säkkiäkään.

niimpä,

harmittaa kun kaupoista ei löydä mielisiä asusteita,
        muinoin kaupan vaateosastot pullisteli kauniita laadukkaita jopa suomessa valmistettuja vaateita, jotka oli ulkomillaki hyvin suosittuja
        ja ulkomaan kauppa oli vilkasta,
        sittemmin sdp hävitti vaateteollisuuden suomesta kertaheitolla,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niimpä,

harmittaa kun kaupoista ei löydä mielisiä asusteita,
        muinoin kaupan vaateosastot pullisteli kauniita laadukkaita jopa suomessa valmistettuja vaateita, jotka oli ulkomillaki hyvin suosittuja
        ja ulkomaan kauppa oli vilkasta,
        sittemmin sdp hävitti vaateteollisuuden suomesta kertaheitolla,

"....sittemmin sdp hävitti vaateteollisuuden suomesta kertaheitolla,"

Ai sekin on SDP:n vika, että yritykset siirtyvät Aasiaan halvan työvoiman maihin ???
        Suomessa ei voinut tehdä töitä markalla tunti, koska se ei olisi riittänyt elämiseen eikä
        niiden kalliiden kotimaisten vaatteitten ostoon.

• Anonyymi

Firmat eivät enää panosta vanhemman väen vaatteisiin, onko sitten syy, ettei ole riittävästi kysyntää.
      Naisten puolisukkia ole hakenut, vaan ei ole enää sen jälkeen, kun lopettivat tuotannon, josta ainakin K.kaupan eräs vaatekauppa tilasi puolisukkia naisille.
      Kysyin sieltä, että miksi teillä ei ole enää myynnissä niitä kiristämättömiä naisten puolisukkia, sanoivat, että tehdas on lopettanut niiden valmistuksen.!

Ne oli puuvillaisia, ihoystävällisä ja pysyi hyvin pienen , pehmeän varren yläosassa oleva kairan ansiosta.
      Niitä sukkia olen kaivannut.

• Anonyymi

Znythän on vasn karmean näköisiä legginssejä , niitä vanhuksetkin pitää kun ei enää näe peilikuvasnsa. Kuin pelkät kalsarit jalassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Znythän on vasn karmean näköisiä legginssejä , niitä vanhuksetkin pitää kun ei enää näe peilikuvasnsa. Kuin pelkät kalsarit jalassa.

se on hirvee ilmestys katukuvassa , pelkät legginssit ja joku paituli , jossain mökillä max
        voisin pitää .

• Anonyymi

Minä leikkaan aina puolisukista kiristävän suu osan pois,
        sitten niitä voi pitää

• Anonyymi

Tarkoitako puuvillaisia polvisukkia ? Netistä tilaamalla niitä varmaankin saa.

Tilaan netistä kiristämättömiä nilkkasukkia, niitä on miehille ja naisille
        ja monta muuta juttua, mitä ei kaupoissa enää ole.

• Anonyymi

Kokeile naapurissa asuvaa vanhaapoikaa...

• Anonyymi

legginsit ja liivitön tiukka paita = voittaja

• Anonyymi

Hihaton tiukka paita kruunaa kaiken. Allit irti.

• Anonyymi

Kyllä kauppojen pitäisi hankkia myös vanhemmille väestölle asusteita,
      totisesti harmittaa kun etsii esm vaikka välikausi takkia, ei löydy mistään,

• Anonyymi

Peppu paljaana saa huomiota, tai ryntäät

• Anonyymi

Sadetakki päälle ja ulos
      ennen kuin talo hajoaa ,

muuten vanha ihminen jotuu ennen aikojaan hautaan !

• Anonyymi

Tilatkaa Temulta, saa edullisesti PLUS kokojakin on siellä. Minä olen tilannut .

• Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia löytää sopivia vaatteita. Lisäksi uusin vaatekaapin sisältöä koko ajan. Vanhoja sopimattomia ei löydy. Olen tehnyt ihania ajattomia löytöjä Hollannista.

Tänä keväänä ja kesänä olen ostanut kolme mekkoa. Nythän on muotia miellyttävät joustavat kankaat, salsahameilla ja puolipitkillä hihoilla.

Tykkään myös hieman yli polvien ylettyvistä mustista legginsistä, joiden kanssa käytän mustia t-paitoja. Päivittäinen asuni. Ulos lähtiessäni, arkiasuni päälle laitan pitkän keveän vaalen- tai ruskeanpunaisen 'villatakin"

• Anonyymi

Ainahan sinulla on nuo karneat mustat kalsarit.Nekö niitä ihania ajattomia hollannin löytöjä?

• Anonyymi kirjoitti:

Ainahan sinulla on nuo karneat mustat kalsarit.Nekö niitä ihania ajattomia hollannin löytöjä?

Niin ei sitä arkena koreilla.

Kävikö päivä pitkäksi odotellessasi ilmestymistäni palstalle?

Nl, hyvää yötä

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Niin ei sitä arkena koreilla.

Kävikö päivä pitkäksi odotellessasi ilmestymistäni palstalle?

Nl, hyvää yötä

Kyllä ne polvikalsarit on päällä sinun hienoiksi mainostamilla matkoillakin. Kuvia olet tänne vuosien varrella tuputtanut niin on nähty. Tuossa viimesessä kuvassakin oli . Kyllä ne sirot naisellisesti pukeutuvat naiset etelän maissa on kauhistelleet että isoeetlalla on hame unohtunut. Ei tuollainen asu miestenkään silmää viehätä, ja mustat aina kuin jotkut painitrikoot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne polvikalsarit on päällä sinun hienoiksi mainostamilla matkoillakin. Kuvia olet tänne vuosien varrella tuputtanut niin on nähty. Tuossa viimesessä kuvassakin oli . Kyllä ne sirot naisellisesti pukeutuvat naiset etelän maissa on kauhistelleet että isoeetlalla on hame unohtunut. Ei tuollainen asu miestenkään silmää viehätä, ja mustat aina kuin jotkut painitrikoot.

Huomenta Korvesta. Maailmalla kun matkustaa pukeutuu säiden mukaan. Ei kaukoidässä jaksa tuulipuvussa.
        Karibialla ei liioin. Tosin aurinkohattu on hyvä olla niin Suomen kuin maailman helteissä.
        Otsikko ja ketjun alkupään vastaukset kertovat selkeästi ikäihmisten pukeutumisestä.
        Mikään ei enää passaa. Mitään ei enää löydy.
        Kaupat on täynnä ihania vaatteita ei kun shoppailemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta Korvesta. Maailmalla kun matkustaa pukeutuu säiden mukaan. Ei kaukoidässä jaksa tuulipuvussa.
        Karibialla ei liioin. Tosin aurinkohattu on hyvä olla niin Suomen kuin maailman helteissä.
        Otsikko ja ketjun alkupään vastaukset kertovat selkeästi ikäihmisten pukeutumisestä.

Korppis kuittaa, vaan tuskinpa viesti jäi tunnistamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan tuulipukua.

Minäkin käyn juoksulenkillä. Jaloissa on 7 cm koroilla varustetut korkokengät, päällä toisinaan upea jakkupuku ja silkkinen leninki. (näin kesällä)

Talvella kengät vaihtuu korkeakorkoisiin saapikkaisiin ja upeaan villaiseen pitkään takkiin.
        Joskus räntäsateella saatan laittaa toppatakin, mutta kyllä minua silloin hävettää.

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin käyn juoksulenkillä. Jaloissa on 7 cm koroilla varustetut korkokengät, päällä toisinaan upea jakkupuku ja silkkinen leninki. (näin kesällä)

Talvella kengät vaihtuu korkeakorkoisiin saapikkaisiin ja upeaan villaiseen pitkään takkiin.
        Joskus räntäsateella saatan laittaa toppatakin, mutta kyllä minua silloin hävettää.

Minusta ei ole juoksulenkille. Mutta kaukomaita kierrellessäni tukevat lenkkarit ovat käytännölliset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika suppea puvusto sinulla, kun voi valita vain tuulipuvun ja kalsareiden välillä. Minä olen käyttänyt kuumissa maissa ilmavaa helleleninkiä tai kesämekkoa, sandaaleja ja leveälieristä hattua. .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ollaankin sielun sisaruksia👍💃

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Minusta ei ole juoksulenkille. Mutta kaukomaita kierrellessäni tukevat lenkkarit ovat käytännölliset.

Tosi outoa eli vain kaukomailla tarvitaan lenkkareita.

Pohjoismaihin ja Eurooppaan sitten toisenlaiset kengät.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosi outoa eli vain kaukomailla tarvitaan lenkkareita.

Pohjoismaihin ja Eurooppaan sitten toisenlaiset kengät.

Laajenna ymmärtämystäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika suppea puvusto sinulla, kun voi valita vain tuulipuvun ja kalsareiden välillä. Minä olen käyttänyt kuumissa maissa ilmavaa helleleninkiä tai kesämekkoa, sandaaleja ja leveälieristä hattua. .

Laajenna ymmärtämystäsi.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Laajenna ymmärtämystäsi.

Amerikka, Aasia ja Afrikka luetaan kaukomaihin.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Laajenna ymmärtämystäsi.

Hah, pitäisikö tässä nyt laajentaa ymmärtämistäni sinun aivopieruihisi.

• Anonyymi kirjoitti:

Amerikka, Aasia ja Afrikka luetaan kaukomaihin.

Kaukomaa määritys sanakirjassa....
        Etäisempiä...niihin on pitkät lentomatkat.😁

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

ja niissä maissa sitten lenkkareissa😂😂😂

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Laajenna ymmärtämystäsi.

Laajenna vaatevarastoasi ja katso peilikuvaasi.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Lentomatkahan on hienointa mitä tiedät.

• Anonyymi kirjoitti:

ja niissä maissa sitten lenkkareissa😂😂😂

Sopii kokeilla 7 cm piikkareilla tutustua matkakohteen nähtävyyksiin.

Kokemustietoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Lentomatkahan on hienointa mitä tiedät.

Kyllä luxusristeily kaikilla mausteilla on paaaljon....ihanampi kokemus kuin pitkät tylsät lentomatkat.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Kokemustietoa.

Ei tuollaisia piikkareita ole

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Kokemustietoa.

Millaisilla kengillä kävelet Hollannissa, entä
        Helsingissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

E i niin, johan siinä mondo hajoaisi

• Anonyymi kirjoitti:

Millaisilla kengillä kävelet Hollannissa, entä
        Helsingissä?

Nahkaisilla kävelykengilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Joku kirjoitti lenkkeilevänsä 7 cm piikkareila.:))

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Olisiko kuitenkin ollut kyseessä korkokengät?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Nahkaisilla kävelykengilla.

Ok, kukin tyylillään eli eri maihin erillaiset kengät.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Kyllä luxusristeily kaikilla mausteilla on paaaljon....ihanampi kokemus kuin pitkät tylsät lentomatkat.

Mahtaa olla sinun risteilyt risteilty ja tuskin oli kaikkia mausteita, se ihanin mauste jäi varmaan puuttumaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä liikun kesälläkin ulkona aina karvalakki, poolopaita ja kaksinappiset luukkukalsarit asusteina.
        Komeuden kruunaa vielä paksut villasukat ilman kenkiä.

Olenkin saanut paljon ihailevia katseita ohikulkijoilta ja monet ovat jopa pysähtyneet seuraamaan sujuvaa liikehdintääni kateuden pilke silmissään.
        Kaikki eivät ilmeisesti pysty hyväksymään sitä, että suomalainen mies on miehekkään ja tyylikkään näköinen ilman mitään trendivaatteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä liikun kesälläkin ulkona aina karvalakki, poolopaita ja kaksinappiset luukkukalsarit asusteina.
        Komeuden kruunaa vielä paksut villasukat ilman kenkiä.

Olenkin saanut paljon ihailevia katseita ohikulkijoilta ja monet ovat jopa pysähtyneet seuraamaan sujuvaa liikehdintääni kateuden pilke silmissään.
        Kaikki eivät ilmeisesti pysty hyväksymään sitä, että suomalainen mies on miehekkään ja tyylikkään näköinen ilman mitään trendivaatteita.

Villasukat pitää kuumankin loitolla, samoin kaulaliina ja ehdottimasti ylisuuri musta vanha puvun takki. . Olen nähnyt valokuvassa sellaiset asusteet kesähelteellä ulkomaalaisen miehen päällä ja tekivät kyllä vaikutuksen🤣

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No huumoriiihan se on😅

• Anonyymi

Varmaan laitat vielä crocsitkin.

• Anonyymi

Salsahame ei sovi hevosille.

• Anonyymi

Sama on ongelma täälläkin ja inhoan myös vaatekaupoilla käyntiä.
      Jotenkin tullut tunne, että kaikki ns. aikuisten vaatteet on tehty tasapaksuille ihmisille.
      Monessa kaupassa pienin koko on 36

Minulle tulee mieleen tästä ketjusta, kun muutama vuosi sitten eräs esitteli vaatekaappinsa sisältöä. Profiilikuva vaihtui tiuhaa tahtia kyseisessä ketjussa.

• Anonyymi

Taisi olla se karvahattumorsian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi olla se karvahattumorsian.

Niin oli. Huvittavaa se oli seurata.

• Anonyymi

Taitaa olla nykyinen vartalotyyppi naisillakin tuommoista rotevaa kaapin kokoista ja mallista tasapaksua tyyppiä vaatetarjonnasta päätellen. Meidät sirot pienet mutta muodokkaat naiset on unohdettu, Teetän ompelijalla vaatteita, joitakin ulkoiluvaateita lasten osastolta ostan.

• Anonyymi

Minulla myös tuntuu, ettei ole mitään päälle pantavaa. Kaapit on täynnä , ja kuitenkin tuntuu, että siellä ei ole mitään.

• Anonyymi

Kun katson itseäni peilistä en ihmettele, ettei minulle löydy istuvia vaatteita.
      Kroppani on vanhuuttaan lysähtänyt kasaan ja maha pullottaa.
      Luut ovat haurastuneet, olkapäitä ei ole kohta ollenkaan. Ei mikään istu,
      kun olkapäätkin on menneet kasaan.

Nuorena harrastin uintia ja kroppani oli uimarin kroppa, ryhdikkäät olkapäät.
      Kivoja puseroita ja takkeja olisi tangolla kotona, mutta ne roikkuvat nyt rumasti
      olkapäiltä ja saavat vaatteen näyttämään ... säkiltä.

Olen ratkaissut ongelman niin, että ostan väljähköjä tunikoita ja laitan huivin kaulaan
      ja käytän tunikoitten kanssa mukavia pitkiä housuja, joissa on kuminauhavyötärö.
      Asu on ainakin mukava päällä. Arvostan mukavuutta.

Jos tämän ikäinen haluaa istuvan vaatteen se on teetettävä mittojensa mukaan.

• Anonyymi

Tuohan on ihan ok, tunika ja pitkät housut. Tunikoita kesään ja talveen kauniista kankaista, ohuita ja lämpimämiä, hihallisia ja pukevia, Ei mitään virttyneita teepaitoja kotonakaan. Ja housut kangasta pitkillä kahkeilla, kesään ja talveen. Ei mitään kalsarin näköisiä koskaan missään. Huiveilla saa väriä ja vaihtelua, Voihan laittaa olkatoppauksia jos kärsii hartialinjan putoamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on ihan ok, tunika ja pitkät housut. Tunikoita kesään ja talveen kauniista kankaista, ohuita ja lämpimämiä, hihallisia ja pukevia, Ei mitään virttyneita teepaitoja kotonakaan. Ja housut kangasta pitkillä kahkeilla, kesään ja talveen. Ei mitään kalsarin näköisiä koskaan missään. Huiveilla saa väriä ja vaihtelua, Voihan laittaa olkatoppauksia jos kärsii hartialinjan putoamisesta.

Vanhoja, mutta tyylikkäitä ja mieluisia takkeja ei tee mieli hylätä, pitänee kokeilla
        kevyitä olkatoppauksia. Muistankin, että ennen niitä sai ostaa erikseen ja oli sellaisiakin, jotka kiinnittyivät jotenkin tarralla.
        Olkatoppaukset menivät pois muodista jollakin vuosikymmenellä.
        Nyt voisi kokeilla "ryhdistää" ainakin yhtä takkia.
        Se on hyvää kangasta ja kauniin värinen, boucle-tyyppinen kangas,
        joka on kudottu monesta toisiaan lähellä olevasta värisävystä.
        En ole koskaan ollut erikoisemmin toppatakkeihin mieltynyt,
        vaikka yksi sellainenkin minulla on, pitkä ja hupullinen rospuuttokeleihin.

• Anonyymi

Olen huomannut saman. Kun menee naisten vaateosastolle ihan kuin menisi lasten tai nuorison osastoon ja esillä vain pieniä muotoon leikattuja kokoja. Vain M ja S koot esillä. L koko on tavallista pienempi. Kalliit, " isojen tyttöjen " vaateliikkeet eivät sovi normikäyttäjälle. Vaatteet telttamaisia ja kalliita.

• Anonyymi

Kerro äkkiä noiden kauppojen nimet? Minulla juuri tarve näihin pieniin ja muotoon leikkattuihin vaatteisiin?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Valitin kerran miehelleni, ettei ole mitään vaatteit, kun piti kylään lähteä, silloin mieheni sano,"Etsi nyt edes viikunan lehti "!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitin kerran miehelleni, ettei ole mitään vaatteit, kun piti kylään lähteä, silloin mieheni sano,"Etsi nyt edes viikunan lehti "!

Kun oltiin oltu vähän aikaa naimisissa, niin vaimoni sanoi kerran, että kun hänellä ei ole mitään kunnon vaatetta laittaa päälle.
        Sanoin, että mennessämme naimisiin, niin eihän sinulla ollut kuin paljas perse mukanasi.
        Vaimo siihen, että sitähän täällä ensimmäiseksi tarvittiinkin!

• Anonyymi

On miuelikuvituksen puutetta jos ei sopivaa vaatetta löydä.

Älkää menkö mummojen vaatekauppoihin, menkää nuorempien
      vaatekauppoihin.

Löysin kevätkesällä tosi kivoja vaatteita Kappahlista
      ja H & M:stä, eikä maksanutkaan paljon mitään.

Voisi myös seurata aikaansa eikä etsiä epätoivolla oman nuoruutensa
      mallisia vaatteita. Ei niitä valmisteta enää eikä kroppakaan vastaa
      enää omaa nuoruutta.

• Anonyymi

Just niin. Oman nuoruuteni vaatteet olivat nyt ajatellen ahdistavia.
        Kireitä ja kaikenmaailman teryleeniä ja krimpleneä.
        Nuoret naiset pukeutuivat kuin tädit.
        "Istutetut" hihat puseroissa ja jakuissa oli kamalat.
        Jos vähänkin hikosit kainaloista vaate meni heti pesuun.

Nyt on muoti on mukavampaa, silti nättiä ja vaihtoehtoja löytyy pilvin pimein.
        Se vaatii vähän "uutta ajattelua" tietysti.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Elegantti puku !

• Anonyymi

Tyylikäs leninki, mutta saappaat ei sovi juhlaleningin kanssa, pitää olla korolliset avokkaat .

• Anonyymi

Kuin pariisitar ! Kyllä tyköistuvaa löytyy ! Taidan hankkia tämänkin,
      olen laiha. Mekon alle voisin laittaa jonkun kivan ja sopivan (pitsihihaisen?)
      puseron tai jakun päälle, kun en erikoisemmin halua näyttää laihoja käsivarsiani.
      https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/mekot--hameet/juhlamekot/356618?_gl=1*3yo9fr*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIhNn3oIjchwMVXxCiAx3xHSOuEAAYASAAEgKEXPD_BwE

• Anonyymi

Olen vanhus, jolle tuo mekko ei kyllä yhtään sovi. Joskus yli 30 vuotta sitten käytin tuon tyyppisiä ns. kotelomekkoja, mutta silloin olinkin työikäisen ja lihaakin enemmän luiden päällä. Nyt sairaudet tehneet tehtävänsä ja kumarassa kuljen ja laiha olen. Pukeudun ihan suosiolla mummo vaatteisiin, kunhan vaatteet ovat ehjät ja puhtaat, samoin huolehdin hygieniastani ja näin lämpöisillä keleillä käyn päivittäin suihkussa. Se riittää minulle.
        Mutta te paremmassa ja myös nuorekkaammassa kunnossa olevat, pukeutukaa te noihin kauniisiin mekkoihin.

• Anonyymi

Ikäpukeutuminen vanhentaa.
      On olemassa pilvin pimein kivoja vaatteita,
      kun on ennakoluuloton ja myös kokeilee niitä päälleen.
      Voi olla, että vaate ei näytä tangolla miltään,
      mutta onkin päällä hyvännäköinen.

• Anonyymi

Mutta kun ei kehtaa mennä nuorempien kauppoihin.

• Anonyymi

Miten niin ? Olen aina saanut hyvää palvelua liikkeissä, joissa käyn. Muista en tiedä.
        En ole kohdannut ikärasismia, päinvastoin olen saanut ystävällistä palvelua.
        Nuoret eivät ole ennakkoluuloisia. Ei ainakaan minun kohdalleni ole sattunut yhtään negatiivista ostotapahtumaa. Myyjät ovat hyvin avuliaita liikkeissä joissa käyn.

• Anonyymi

Kappalh ei ole mikään nuorisokauppa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin ? Olen aina saanut hyvää palvelua liikkeissä, joissa käyn. Muista en tiedä.
        En ole kohdannut ikärasismia, päinvastoin olen saanut ystävällistä palvelua.
        Nuoret eivät ole ennakkoluuloisia. Ei ainakaan minun kohdalleni ole sattunut yhtään negatiivista ostotapahtumaa. Myyjät ovat hyvin avuliaita liikkeissä joissa käyn.

Missä liikkeissä käyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kappalh ei ole mikään nuorisokauppa.

Ei sitä eläkeläisten kauppana ainakaan pidetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä liikkeissä käyt

En mainosta, mutta Kappahlista löydän aina sopivaa vaatetta.

• Anonyymi

Ostan ite pornokaupasta kaiken mikä takaa miesten kiinnostuksen ja palvelutalon kosteuden

• Anonyymi

On täällä ainakin yksi kade, joka tulee aina sotkemaan ketjun,
      jos siitä tulee pitkä eli suosittu.

• Anonyymi

Ostatteko turkkilaista/kiinalaista kertakäyttövaatetta?
      Länsimaat hukkuvat tekstiili jätevuoriin.

• Anonyymi

Päälle pantava luuli tekevänsä elämmänsä vaatekaupan tosipönttö
      lopulta alkoi tapella palautuksista

Mikkeliläinen Krista ei ollut uskoa silmiään keskiviikkona, kun näki tavaratalo Kärkkäisen tarjouksen vaellustakeista.

Verkkokaupassa näkyi keskiviikkonaamulla, että Anar Muorra -merkkisten vaellustakkien hinta olisi pudonnut 189 eurosta 1,89 euroon. Alennus näytti siten olevan 99 prosenttia

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96061eb3-47f3-47e2-b24c-e74bb9dd3857

• Anonyymi

Gudrun Sjöden on ruotsalainen, saamelaiset juuret omaava muotisuunnittelija, itse iältään jo kait lähemmäs 80 vuotta!

Gudrunin mallistot ovat vähän hippimäisiä, mutta mannekiineina on eri ikäisiä, myös pari "vanhempaa" naista.

Verkkosivuston vas. yläkulmassa on kolme viivaa, siellä on sisällysluettelo:

https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi
      *

• Anonyymi

Koska Gudrunin tyyli edustaa "kerrospukeutumista", monet vaatteet, kuten tunikat saattavat olla ohuempaa kangasta, on myös paksumpiakin.

• Anonyymi

Gudrun on jo 83 vuotias. 🙂 (s. 1941).

• Anonyymi

Mielestäni vanhanki ihmisen asusteet PITÄISI olla hyvän näkösiä hyvin istuvia päällä,
      mielestäni ennenmuinoin kun suomessa oli oma vaateteollisuus, valmistettiin kauniita l a a d u k k a i t a asusteita, jotaka taatusti oli hyvin istuvia ha hyvän näkösiä vanemmanki ihmisen päällä,
      harmi että se kultuuri hävietttiin suomesta melkein kokonaan, vain Mari-mekko on koittanu tuottaa asusteita naisillekki, mutta niitä EI voi kehua hyvän näköksiksi,
      todella harmittaa että suomesta hävitettiin kaavat ja koneet ym. tärkeät mitotukset jotka oli teollisuudeessa erittäin tärkeää tietoa,
      myös hyvä ammmattitaito on varmaan hävinny suomesta,
      ehkä harva omaa enään sunnittelu ja ammattitaidon suomessa,

se on suuri vahinko suomen omalle mahdolliselle vaateteollisuudelle jos se vielä joskus elpyis suomessa ihan teollisuudeksi,

hartaasti toivon että vaateteollisuus palaa suomeen y h t ä laadukkanna ja ammatitaitoisena kuin se oli aikoinaan 1970 luvulla vielä suomessa,

• Anonyymi

Ei vaateteollisuus palaa Suomeen. Yrittäjien kannattaa teettää työ Aasian "hikipajoissa".
        Siellä ei tarvitse maksaa palkkaa kuin euro päivässä.

• Kaveri sanoi että minulla on vaatekaapissa vaatteita joka painoon.
      Valitettavasti painoni vaihteli varsinkin nuorempana aika paljon.
      On tosi paljon vaatteita, johtuu siitäkin että en raaski laittaa kiertoon mitään, jos joskus vielä pitäisin?
      Juuri äsken mietin että laitan kierrätykseen sellaiset vaatteet joita en varmasti pidä tai ovat kutistuneet?
      Se vaatii minulta todella suurta luonteenlujuutta, katsotaan kun menen huomenna keskustaan. Pitää käydä kaupassa ostamassa kissanruokaa ja samalla käyn pesemässä koneellisen pyykkiä asunnolla. Olisi hyvä sauma katsella vaatekaappiaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe