Paitsi hoivatyössä, myös ravintola-ja palvelualalla on jatkuva pula duunareista ja yleensä nämä alat ovat vielä matalapalkkaisia ja työllistävät nuoria ja maahanmuuttajia.
Mutta ratkaisua kokeili jo aiemmin Mäkkäri, joka otti tekoälyn kokeiluun. Vaikka juuri Mäkkäri työllistää nuoria ja maahanmuuttajia. Niitä, joille on ensiarvoisen tärkeää päästä työelämään kiinni.
Missä on tällaisten puljujen yhteiskuntavastuu ??? Minä ainakin panen boikottiin ihan välittömästi tällaiset laitokset kun sellaisissa otetaan tekoäly korvaamaan ihmistyövoimaa. Ja valtiolta kunnon verotus vielä päälle !
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c084b674-f073-4c4e-a0c0-a4e3b7fe8f96
Halvempaa ruokaa ei saada muuten kuin tekoälyllä
2
145
Vastaukset
- Anonyymi
samaa mieltä minäkin. Pelloille tuli traktorit sodan jälkeen ja peltotyövoiman tarve loppui kuin seinään. Enää ei ollut tarvetta sirpin ja viikatteen voimalla työtä tekeville.
Harmi että heidän oli luovuttava kevyestä ruumiillisesta työstä ja muutettava kaupunkeihin työn perässä. Jos ei olisi koneita ja sähköä keksitty niin saisimme kaikki tehdä arvokasta työtä lapiomiehinä ja sirpin heiluttajina ja pokasahalla puunkaadossa korpimetsässä. Se olisi ihmisen elämää.
https://www.gettyimages.fi/detail/uutiskuva/load-of-logs-being-pulled-by-two-horses-in-winter-usa-circa-uutiskuva/614094750?adppopup=true- Anonyymi
Ainahan kehitys menee eteenpäin, mutta massatyöttömyys sinänsä tulee kyllä romahduttamaan kokonaisia hyvinvointivaltioita . Verotuloja ei tyhjästä tule. Nyt kun Suomen pelkkä valtion velan korko on vuodessa 3 miljardia (siis miljardia ! ), tämän luulisi puhuttavan koko yhteiskuntaa, kun olemme olevinamme muutenkin niin lukeneita ja sivistyneitä.
Massatyöttömyys puskee kyllä nurin rakentamiset ja hankkimiset, perheen perustamiset ja turhat koulutukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821319Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651105Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119801Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744- 77735