Olen ennenkin istunut suljetun WC-istuimen päällä satunnaisesti, mutta nyt tuo kansi räsähtikin istuessa halki. Olen aina luullut että kyllä sen pitäisi istuminen kestää, mutta ei näköjään.
Mutta se siitä, mikä nykyisin myytävä kansi sopisi 90-luvun alun Arabia merkkiseen 1-huuhtelu WC-pyttyyn? Kansi on sellaista pehmeähköä muovia, eikä muotoilultaankaan mitenkään vanhahtava. Ei näissä WC-pytyissä ole näkyvillä mitään tyyppinumeroita.
WC-pytyn kansi
9
455
Vastaukset
- Anonyymi
Muovi on haurastunut, vanhuuttaan halkesi. Tuskin siihen enää löytyy uutta kantta tilalle.
Kannatta korjata liimaamalla, ei tosin kestä enää istumista, mutta toimii kantena muuten. Voi tietenkin ruuvata liiman kanssa myös päälle paksun vanerin, niin kestää istuakin. - Anonyymi
90-luvun alussa yleisin Arabia:n pyttymalli oli "Aniara", sille löytyy edelleen alkuperäiskansia. https://www.k-rauta.fi/tuote/wc-istuinkansi-ido-aniara-9128022001-pehmea-valkoinen/6416129300206
Tuntomerkki onko Aniara, on vetonuppi, joka on ovaalin muotoinen. Jos siinä on painonappi, niin se voi silti olla Aniara. Perus pyöreä nappi.- Anonyymi
No tämä se mittojen ja tuntomerkkien perusteella on.
On tuo K-raudan hinta 48,90 hieman suolainen, täytyy katsella jos jostain vähän halvemmalla saisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä se mittojen ja tuntomerkkien perusteella on.
On tuo K-raudan hinta 48,90 hieman suolainen, täytyy katsella jos jostain vähän halvemmalla saisi.Tee se itse-mies saa hyvän tuntipalkan kun korjaa itse.
- Anonyymi
Ei ne kaikki kestäkään ja muoviset tuntuvat varsinkin olevan aika pehmeitä, eli voivat kestää päälle istumisen tai ei.
kannattaa mitata mittanauhalla niiden tikkujen väli sentteinä, mitkä tökätään niihin pöntön reikiin. Se nyt on se tärkein varmaankin, että kannen saa asetettua paikalleen.
Ota vielä vaikka kuva kännykällä pytyn mallista ja sen perusteella katsot kaupasta, minkä mallinen kansi sopii pöntöön.
Soikeaanhan ei kannata pyöreätä kantta ostaa ja tosin päin. - Anonyymi
Kyllä niihin kaikkiin kansia saa.
- Anonyymi
Taloyhtiössähän nuo kuuluvat taloyhtiön vastuuseen eli isännöitsijälle ilmoitus.
- Anonyymi
Ja mökkiläisille sossu kustantaa, kaikki on ilmaista...
- Anonyymi
Harvassa taloyhtiössä on niin höveli rahapolitiikka, että siihen kuuluisi WC-kannen tapaiset varusteet.
Yllä mainitusta "suolaisesta" hinnasta huolimatta yleensä kannattaa ostaa alkuperäiskansi jos sellainen on vielä saatavilla. Jälkiasennuskannet tuppaavat joko sopimaan vähän heikosti tai sitten ne osoittautuvat kestävyydeltään heikoiksi, yleensä siis heikkoja esityksiä tavalla tai toisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017031- 474786
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552676Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52188Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101138Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811133Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921033Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30856Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783