Toyotan laatu kuralla - Eurooppaliset tekevät huippulaatua.

Anonyymi-ap

Kuluttajille tärkeintä on auton luotettavuus ja siinä Toyota on kontannut viimevuosina pahasti.

Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/

67

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on Toyotalle kovin nolo tilasto ja meillä on noista samoista ongelmista tehty useita kanteluja kuluttajaviranomaisille.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkuvika on jo korjattu ja alihankkijaa vaihdettu, joten voit olla huoletta.

        Jättitutkimus: Nämä ovat luotettavimmat automerkit
        Se parempi Toyota eli Lexus todettiin kaikkein luotettavimmaksi merkiksi. Konsernina Toyota kaappasi eniten palkintoja eri mallikategorioissa.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788

        Mutta kun se ei ole akkuvika, vaan järjestelmävika joka on suunniteltu tyhmästi. Akun vaihdolla Toyota saa lykättyä tuota ongelmaa jonkin verran eteenpäin ja toivovat että ihmiset alkavat itse latailemaan tuota akkua ja lykättyä takuuajan ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkuvika on jo korjattu ja alihankkijaa vaihdettu, joten voit olla huoletta.

        Jättitutkimus: Nämä ovat luotettavimmat automerkit
        Se parempi Toyota eli Lexus todettiin kaikkein luotettavimmaksi merkiksi. Konsernina Toyota kaappasi eniten palkintoja eri mallikategorioissa.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788

        Kaksi vuotta vanhaa juttua huutoäänestyksen tuloksista. Toyota pärjää vain noissa kyselyissä joissa tojofanaatikot pääsevät kehumaan omiaan.
        Kun katsotaan faktoja mitä Tojon laatu on niin sitten tilanne onkin tämä.

        FLOP 10 käyttöönottovuosi 2021
        Koko tilaston käyttöönottovuoden 2021 runsasvikaisimmat
        Sija, malli vikaindeksi (simahtamisia 1 000 liikenteessä olevaa autoa kohti)
        1) Toyota Yaris (27,8)
        2) Ford Kuga (25,4)
        3) Toyota C-HR (22,0)
        4) Fiat Ducato (21,4)
        5) Toyota RAV4 (17,6)

        Akkutoimittajan vaihto ei auta mitään kun koko sähkösysteemi on mätä.
        Ja onhan tuo koko kommentti niin lapsellinen ettei mitään rajaa. Jos Toyota on vaihtanut akkutoimittajaa viimeisen parin vuoden aikana niin missä todisteet siitä että uuden toimittajan akku kestäisi yhtään pidempään kuin nykyiset rimpulat?
        Se tiedetään vasta 10 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se ei ole akkuvika, vaan järjestelmävika joka on suunniteltu tyhmästi. Akun vaihdolla Toyota saa lykättyä tuota ongelmaa jonkin verran eteenpäin ja toivovat että ihmiset alkavat itse latailemaan tuota akkua ja lykättyä takuuajan ulkopuolelle.

        Höpö höpö.

        Vuoden 2022 alusta alkaen valmistaja on vaihtanut akkujen osahankkijan laadukkaampaan. Se ei ole vielä ehtinyt vaikuttaa tiepalveluraporttiin, jossa nuorin ikäryhmä on käyttöönottovuosi 2021.

        Sen sijaan monivikaisilla AaGeen tuotteilla on hyvin runsaasti tuota 12 voltin akkuvikaa:

        https://www.vwidtalk.com/threads/12v-battery-warning-light-again.10632/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi vuotta vanhaa juttua huutoäänestyksen tuloksista. Toyota pärjää vain noissa kyselyissä joissa tojofanaatikot pääsevät kehumaan omiaan.
        Kun katsotaan faktoja mitä Tojon laatu on niin sitten tilanne onkin tämä.

        FLOP 10 käyttöönottovuosi 2021
        Koko tilaston käyttöönottovuoden 2021 runsasvikaisimmat
        Sija, malli vikaindeksi (simahtamisia 1 000 liikenteessä olevaa autoa kohti)
        1) Toyota Yaris (27,8)
        2) Ford Kuga (25,4)
        3) Toyota C-HR (22,0)
        4) Fiat Ducato (21,4)
        5) Toyota RAV4 (17,6)

        Akkutoimittajan vaihto ei auta mitään kun koko sähkösysteemi on mätä.
        Ja onhan tuo koko kommentti niin lapsellinen ettei mitään rajaa. Jos Toyota on vaihtanut akkutoimittajaa viimeisen parin vuoden aikana niin missä todisteet siitä että uuden toimittajan akku kestäisi yhtään pidempään kuin nykyiset rimpulat?
        Se tiedetään vasta 10 vuoden päästä.

        12 voltin käynnistysakku maksaa muutaman kympin, kun taas VW:n moniongelmalliset vaihteisto- ja moottorivaivat kustantavat tuhansia pienemmistä vioista puhumattakaan.
        On siinä laatueroa kerrakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 voltin käynnistysakku maksaa muutaman kympin, kun taas VW:n moniongelmalliset vaihteisto- ja moottorivaivat kustantavat tuhansia pienemmistä vioista puhumattakaan.
        On siinä laatueroa kerrakseen.

        Mutta kun se ongelma ei ole akku, vaan järjestelmän suunnittelu jonka takia akku ei lataannu järkevästi.
        Ei muuta kuin kaapelijumpaa ja laturia perinteisesti 12voltun akkuun.🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se ongelma ei ole akku, vaan järjestelmän suunnittelu jonka takia akku ei lataannu järkevästi.
        Ei muuta kuin kaapelijumpaa ja laturia perinteisesti 12voltun akkuun.🤡

        Päässäsi on ongelma. Etkö ymmärrä , että tuollainen perusteeton jankutus on kovin noloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 voltin käynnistysakku maksaa muutaman kympin, kun taas VW:n moniongelmalliset vaihteisto- ja moottorivaivat kustantavat tuhansia pienemmistä vioista puhumattakaan.
        On siinä laatueroa kerrakseen.

        Eikä niitä dsg vaihteistoja osata edes korjata.Vaihdetaan kalliita osia toivotaan toivotaan periaatteella.


    • Anonyymi

      J.D Powerin uusin laatututkimus ei yllätä ketään:
      Lexus on laadukkain merkki ja Toyota paras omassa sarjassaan:

      The parent corporation receiving the most model-level awards is Toyota Motor Corporation with nine: Lexus ES, Lexus IS, Lexus NX, Lexus RX, Toyota 4Runner, Toyota Camry, Toyota Corolla, Toyota Tacoma and Toyota Tundra.

      Sekään ei yllätä ketään, että VW ja Audi ovat kaikkein surkeimpien merkkien joukossa. Itäeurooppalaista Skodaahan ei edes yritetä myydä Amerikassa.

      https://www.jdpower.com/business/press-releases/2024-us-vehicle-dependability-study-vds

      • Anonyymi

        Eihän noilla jenkkilä kyselyillä ole mitään tekoa Euroopassa. Siellä varusteet ja eri tehtaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noilla jenkkilä kyselyillä ole mitään tekoa Euroopassa. Siellä varusteet ja eri tehtaat.

        Höpö höpö taas. Onko siellä joku lapsi kirjoittelemassa satuja?


      • Anonyymi

        "Toyota paras omassa sarjassaan"
        Itäautojen sarjassa.


      • Anonyymi

        Polttikset ovat kuitenkin parhaita autoja.

        "Akkukäyttöisten sähköajoneuvojen (BEV) ja ladattavien hybridisähköajoneuvojen (PHEV) omistajilla on enemmän ongelmia kuin kaasukäyttöisten ja hybridiajoneuvojen omistajilla. BEV:t ovat vaikeimpia (256 PP100), ja seuraavaksi tulevat PHEV:t (216 PP100). Hybridit (191 PP100) ja bensiiniautot (187 PP100) pärjäävät huomattavasti paremmin."

        Kolme parasta merkkiä, jotka osoittavat eniten parannusta ongelmien määrässä, ovat Porsche (33 PP100 parannusta); Mercedes-Benz (22 PP100 parannus); ja Toyota (21 PP100 parannus).


    • Anonyymi

      Suomessa Tojo on kerännyt kyseenalaista mainetta olemalla TMn talvittestien historiassa ainoa auto jonka sähköt kyykkäsivät niin monta kertaa että maahantuoja sanoi että vetäkää se paska etelään sulamaan.

      Näitä samoja vikoja esiintyy niin paljon että kuluttaja asiamies ei ehdi muuta tekemään kuin käsittelemään tojot ongelmia.


      Suomen olosuhteissa, vaativissa sellaisissa käy sitten näin:"

      Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

    • Anonyymi

      Ei tana kun Toyota ottaa osumaa ja vaikka kuinka etsin netistä puolustusta, niin ei toimi. Onneksi Niuvassa minua ymmärretään.
      T:Tero

    • Anonyymi

      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/


    • Anonyymi

      "Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!"

      • Anonyymi

        Koville se ottaa tuo vilunkivagenin takamatka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koville se ottaa tuo vilunkivagenin takamatka?

        Hihii, sinulle tuo Toyota surkeus näyttää ottavan todella koville. Kiukuttelet kuin pahainen kakara marketin karkkihyllyjen välissä.
        Pieni muistutus tilastoista, VW Ag on 833 autoa edellä heinäkuun lopulla, sattuuko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, sinulle tuo Toyota surkeus näyttää ottavan todella koville. Kiukuttelet kuin pahainen kakara marketin karkkihyllyjen välissä.
        Pieni muistutus tilastoista, VW Ag on 833 autoa edellä heinäkuun lopulla, sattuuko?

        No mutta ei kyllä Trafi kertonut muusta kuin Toyotan murskaavasta ylivoimasta? Siitäkö tuo sama älämölö johtuu joka kuukausi kun lunta tulee tupaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta ei kyllä Trafi kertonut muusta kuin Toyotan murskaavasta ylivoimasta? Siitäkö tuo sama älämölö johtuu joka kuukausi kun lunta tulee tupaan?

        Hihii, joku aagee, hihii! Ettei olis MG, hihii?


    • Anonyymi

      Suomen merkkitilastot eivät korjaa Toyotan paskaa sähköjärjestelmä.

      Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

      Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

      • Anonyymi

        Ve sähkö on hyb.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ve sähkö on hyb.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Eikai se muuten vikavagen olisikaan. Kyllä se nimi pitää ansaita ja on ansaittukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai se muuten vikavagen olisikaan. Kyllä se nimi pitää ansaita ja on ansaittukin.

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/

        Vagarena on täynnä ketjuja konsernin akkuvioista. Tässä yksi onneton:

        https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48237.0

        VAG AAGEEN koko mallisto on täysiä vikapesiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vagarena on täynnä ketjuja konsernin akkuvioista. Tässä yksi onneton:

        https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48237.0

        VAG AAGEEN koko mallisto on täysiä vikapesiä.

        Älä Tero ala trollaamaan, tiedät varsin hyvin että VW:ssä tapauksia on aniharva mutta Tollolootassa kaikki floppaa.


    • Anonyymi

      Aivan sama mitä nimiä tojotalle antaa tai on antamatta. Tojolla jää matka useammin kesken kuin huonommalla Fiatilla. Saavutus sekin.

      FLOP 10 käyttöönottovuosi 2021
      Koko tilaston käyttöönottovuoden 2021 runsasvikaisimmat
      Sija, malli vikaindeksi (simahtamisia 1 000 liikenteessä olevaa autoa kohti)
      1) Toyota Yaris (27,8)
      2) Ford Kuga (25,4)
      3) Toyota C-HR (22,0)
      4) Fiat Ducato (21,4)
      5) Toyota RAV4 (17,6)

    • Anonyymi

      "No mutta ei kyllä Trafi kertonut muusta kuin Toyotan murskaavasta ylivoimasta?"
      No onpa melkoista ylivoimaa ku Toyota on ainoa auto ikinä joka on mennyt niin monta kertaa paskaksi TMn talvitesteissä että maahantuoja on nostanut kätensä pystyyn ja sanonut että tuokaaa se paska hinurilla pois sieltä.


      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

    • Anonyymi

      Mutku katsastustilastot . Ja Pop vakuutuksen hinaustilastot . Täytyy olla valeuutinen .

      • Anonyymi

        Euroopan suurin luotettavuustutkimus kertoo

        FLOP 10 käyttöönottovuosi 2021
        Koko tilaston käyttöönottovuoden 2021 runsasvikaisimmat
        Sija, malli vikaindeksi (simahtamisia 1 000 liikenteessä olevaa autoa kohti)
        1) Toyota Yaris (27,8)
        2) Ford Kuga (25,4)
        3) Toyota C-HR (22,0)
        4) Fiat Ducato (21,4)
        5) Toyota RAV4 (17,6)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan suurin luotettavuustutkimus kertoo

        FLOP 10 käyttöönottovuosi 2021
        Koko tilaston käyttöönottovuoden 2021 runsasvikaisimmat
        Sija, malli vikaindeksi (simahtamisia 1 000 liikenteessä olevaa autoa kohti)
        1) Toyota Yaris (27,8)
        2) Ford Kuga (25,4)
        3) Toyota C-HR (22,0)
        4) Fiat Ducato (21,4)
        5) Toyota RAV4 (17,6)

        Suomen olosuhteissa, vaativissa sellaisissa lehdet kirjoittavat näin:
        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


    • Anonyymi

      Hitlerin kosto.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

    • Anonyymi

      Näytti tuo Saksan tilasto olevan varsin isänmaallinen listaus..
      Esim: 1) BMW i3 (0,4) (KOV 2021 ja 2019)
      Nämä autot han tunnetusti syttyilevät tuleen tuon tuosta, mutta hei eihän se ole paha vika kun auto on SAKSALAINEN !!
      "There have been several reported cases of BMW i3 fires,"

    • Anonyymi

      Onhan se ikävää kun Toyota kyykkää oikein huolella ja isolla marginaalilla parempiensa nähden ja miljoonien autojen tilastossa.
      Toisaalta ymmärrän Teroa jos on laitettu kaikki rahat Toyotaan ja auton ongelmat painaa niskaa ja kuukausierät menee tilitä ja velkasaldo pienenee kovin hitaasti.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Toyota pomo eo saa sähköautoja oikein kunnollisina kauppoihin?
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f1228ca0-23b9-46b8-a165-ff44e102c689

        Tottahan iso johtajan pitää yrittää puheillaan rauhoittaa rahoittajia ja sijoittajia, koska heidän sähköautoprojektinsa on niin paljon jäljessä muita valmistajia ja lupaukset on petetty usein ja monella vuodella.


      • Anonyymi

        Menikö kasetti noin pahasti jumiin totuuden edessä, ettet itse keksinyt mitään omaa juttua helpottamaan ahdistusta ja pettymystä Toyotaan?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katto palaa jo, vw! https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-halytyskellot-soivat-kattotuoli-palaa-sanoi-toimitusjohtaja-sisaisessa-kokouksessa/99900c1d-c5c2-4346-b502-71c4194927a8

        *****pitkä haukotus*****


        Ja tuo vuosia vanha artikkeli on parasta mihin sinä pystyt?
        Sanoisin että vanhalla kouluasteilkolla 6-.

        ämä on tätä päivää.

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

        Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *****pitkä haukotus*****


        Ja tuo vuosia vanha artikkeli on parasta mihin sinä pystyt?
        Sanoisin että vanhalla kouluasteilkolla 6-.

        ämä on tätä päivää.

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

        Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/

        Tällaistakin se kuksmannin talutusnuorassa kulkeminen voi olla kun on laput silmillä ja korvilla. Voiko olla mitään uskottavampaa kuin saksalainen tilasto jossa saksalaiset menestyy vaikka muualla tulee lunta tupaan.


    • Anonyymi

      TM kestotesti Toyota BZ4X: "Kymmenes helmikuuta mittaristo oli sitten täysin pimeä, kuten oli koko muukin auto. Onneksi Toyotassa on lukkopesä näkyvillä ja ja konepelti aukeaa vivusta vetämällä, joten elvytyksen aloitus sujuu vaivatta.

      Yleismittari kertoi 12 voltin akun jännitteeksi reilut viisi volttia. Se ei riitä herättämään toimilaitteita tai ohjaamaan kontaktoreita, jotka kytkevät ajoakun kiinni eli tavallaan ”käynnistävät” auton. Silloin ajoakku olisi myös ladannut 12 voltin akkua.

      Toyota kytkettiin ylläpitolaturiin. Vain tunnin latauksen jälkeen auto heräsikin liikuntakykyiseksi, ja se jätettiin noin tunniksi käyntiin, jotta 12 voltin akku latautuisi. Varmuudeksi auto jätettiin vielä vuorokaudeksi ylläpitolaturiin.

      Ensimmäinen yö ilman ylläpitolaturia tyhjensi jälleen 12 voltin akun. Tällä kertaa auton herättämiseen kokeiltiin Toyotan tiepalvelua. Apu saapui tunnissa, vaikka oli kiireinen
      maanantaiaamu".

      • Anonyymi

        Kannattaa pitää vara-auto liikennekelpoisena, kun Toyota kieltäytyy käynnistymastä.


      • Anonyymi

        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Ja vw tottakai.


      • Anonyymi

        Mikä helkkari siinä on että Toyota ei osaa tehdä edes toimivaa latausjärjestelmää 12 v akulle ja laadukasta akkua laiteta autoon????


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo nyt ei ole yhtään mitään verrattuna vikavagenin tsi, dsg ja jakopääongelmiin vaikka tiedottaja totesi ettei kaikissa ole vikaa. En kyllä lähtisi kokeilemaan, missä sitä vikaa ei olisi. Ei yhtään kiinnostaisi, olenko kenties tehnyt sen kuuluisan käyttäjävirheen? Skodastakin jossa oli se surullisenkuuluisa dsg, kestotestin aikana jo vietiin pärnäselle isoon huoltoon kun se aski pätkäisi viimeisen kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt ei ole yhtään mitään verrattuna vikavagenin tsi, dsg ja jakopääongelmiin vaikka tiedottaja totesi ettei kaikissa ole vikaa. En kyllä lähtisi kokeilemaan, missä sitä vikaa ei olisi. Ei yhtään kiinnostaisi, olenko kenties tehnyt sen kuuluisan käyttäjävirheen? Skodastakin jossa oli se surullisenkuuluisa dsg, kestotestin aikana jo vietiin pärnäselle isoon huoltoon kun se aski pätkäisi viimeisen kerran.

        VAIN AAGEEN TUOTTEITA JA TEKNOLOGIAA TALLIIN. DSG, TSI RULETTAVAT SUVEREENISESTI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAIN AAGEEN TUOTTEITA JA TEKNOLOGIAA TALLIIN. DSG, TSI RULETTAVAT SUVEREENISESTI.

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt ei ole yhtään mitään verrattuna vikavagenin tsi, dsg ja jakopääongelmiin vaikka tiedottaja totesi ettei kaikissa ole vikaa. En kyllä lähtisi kokeilemaan, missä sitä vikaa ei olisi. Ei yhtään kiinnostaisi, olenko kenties tehnyt sen kuuluisan käyttäjävirheen? Skodastakin jossa oli se surullisenkuuluisa dsg, kestotestin aikana jo vietiin pärnäselle isoon huoltoon kun se aski pätkäisi viimeisen kerran.

        Aina Tero kaivelee noita reippaasti yli 10 vuotta vanhoja juttuja kääntääkseen huomion pois Toyotan tämän päivän ongelmista. Noissa on sekin ero, että VW on hoitanut asiat kuntoon ja Toyota ei.


    • Anonyymi

      Ostakaa niitä Tojon romuja, omia rahojannehan tuhlaatte.

      • Anonyymi

        Älä nyt itkemään ala . Eikö se aika kulu mukavasti niitä pikkusinttejä ynnäillessä siellä ynnämuut- kerhossa omia tilastoja laatiessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt itkemään ala . Eikö se aika kulu mukavasti niitä pikkusinttejä ynnäillessä siellä ynnämuut- kerhossa omia tilastoja laatiessa?

        Monesko akku tojotassa menossa?

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

        Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa POP vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti Toyotoissa ei ole POP-kaskoa.


    • Anonyymi

      "Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!"

    • Anonyymi

      Sähkö loppuu itsestään!
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Kun lukee artikkelin loppuun niin siinä kerrotaan että kyseessä oli käyttäjän hölmöily. Mutta kyllä sinä ja kaikki palstan lukijat sen tiesivät. Miksi esität tyhmää?

        Artikkeli jatkuu...

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa.

        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/


    • Anonyymi

      Euroopan suurimman luotettavuustutkimuksen tulos
      Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

      Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin


      sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

      Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

      https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/

      • Anonyymi

        Itselataava onkin oikeasti ladattava. Sen 12 V akkua pitää ladata joka yö.


    • Anonyymi

      Kotimaan tilasto.
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluja.
      Audi on moottorivikojen kuningas.

    • Anonyymi

      Arkipäivää vw:n tekeleiden parissa.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe