Pyydettiin tarjous eräästä pienestä keittiöfirmasta. Meidän keittiö on tosi pieni, tavallaan "komero", pituutta yhteensä 5 metriä ja siinä on mukana mahdolliset kodinkoneiden viemät tilat, jääkaapit ym. Tarjous oli melkein 4000 pelkät kalusteet (Mdf), laminaattitaso, allas ja valot kaappeihin. Kuulostaako kalliilta??
Tähän vielä päälle asennus (1000E), ja hana ja kodinkoneet niin kyllä tulee pienelle keittiölle hintaa. Eikä meillä ole edes mitään puuta tai kivitasoja ym. Millä hinnalla pitäisi selvitä? Mikä on kohtuuhinta kalusteista?
Onkohan vetolaatikot tai kiiltävät ovet niin paljon kalliimpia? No pyydetään kyllä muiltakin tarjouksia mutta olisi kiva tietää... Keittiö.netin kuvastossa noi vastaavat keittiöt on kaikki alle 400euroa/metri, en sitten tiedä miten he hinnan laskee.
Keittön hinta/metri?
12
8291
Vastaukset
- metreittäin
Keittiö ei ole esim. makkaraa joka maksaa tietynverran/kilogramma. Hinnan vertaaminen metreittäin on sama kuin ostaisit auton sillä perusteella mitä se maksaa/kilo. Selvitä mitä hinta pitää sisällään ja mieti sitten oletko valmis maksamaan siitä sen hinnan.
- alkup.
joo no tiedän kyllä mitä pitää sisällään, montako kaappia jne. on vain sellainen käsitys että noin pienen keittiön tulisi maksaa korkeintaan 2000 (kalusteet vain)
- Gemini
alkup. kirjoitti:
joo no tiedän kyllä mitä pitää sisällään, montako kaappia jne. on vain sellainen käsitys että noin pienen keittiön tulisi maksaa korkeintaan 2000 (kalusteet vain)
Itse ostin reilulla 2000 eurolla yli 6 metrin kaapistot.MDF holvikaariovet ja laminaattitasot.Alakaapeista 3 oli laatikostoja.Allas ym. erikseen.
- alma
alkup. kirjoitti:
Haettiin juuri ikeasta keittiökalusteet. Hintaa tuli 2000 euroa ja keittiöllä kokoa 18 neliötä... Tosin toiselle seinälle ei tule yläkaappeja vaan pelkät avohyllyt.
Ikean nettisivuilla on keittiösuunniteluohjelma, jolla on kätevä suunnitella kalusteet. Eli suosittelen Ikeaa, jos vain on mahdollista hakea, koota ja asentaa keittiö itse! - alkup.
Gemini kirjoitti:
Itse ostin reilulla 2000 eurolla yli 6 metrin kaapistot.MDF holvikaariovet ja laminaattitasot.Alakaapeista 3 oli laatikostoja.Allas ym. erikseen.
Gemini, mistä ostit kun sait 2000 eurolla?
- kysymys?
alkup. kirjoitti:
Jos tiedät mitä sisältää ja sulla on käsitys mitä pitäisi maksaa niin minkä takia sitten kyselet onko kallista vai ei. Ei TÄÄLLÄ kukaan tiedä mitä olet ostamassa eikä näin ollen voi sanoa onko hinta kohdallaan.
- Kelju
Gemini kirjoitti:
Keittiö siis maksaa niin paljon kuin siihen laittaa. Saahan tuon kokoisen tonnillakin jos niin haluaa. Minä ostin oman 4,6metrisen 5500€ koneineen... Kukin ostaa mitä haluaa.
- Gemini
alkup. kirjoitti:
Gemini, mistä ostit kun sait 2000 eurolla?
Lapualta pieneltä valmistajalta,joka tosin pystyy valmistamaan esim. kuvioituja MDF-ovia omilla koneilla.Niin hinta oli "reilu 2000 e" eli vähän yli.Suunnittelin keittiön itse ilmaisella "Kitchen Draw" ohjelmalla.
- Gemini
Kelju kirjoitti:
Keittiö siis maksaa niin paljon kuin siihen laittaa. Saahan tuon kokoisen tonnillakin jos niin haluaa. Minä ostin oman 4,6metrisen 5500€ koneineen... Kukin ostaa mitä haluaa.
Kyllä se on laadusta tai etenkin mausta kiinni.Viesteistä ilmeni materiaalit ja vähän muutakin,joten vertailla voi.Hullua maksaa jollekkin Puustellille tai vastaavalle törkeitä hintoja samoista lastulevykaapeista.Konepuolella minulla on lähinnä Miele´ä,mutta liesi on "made in Finland".
- Tiedän
alma kirjoitti:
Haettiin juuri ikeasta keittiökalusteet. Hintaa tuli 2000 euroa ja keittiöllä kokoa 18 neliötä... Tosin toiselle seinälle ei tule yläkaappeja vaan pelkät avohyllyt.
Ikean nettisivuilla on keittiösuunniteluohjelma, jolla on kätevä suunnitella kalusteet. Eli suosittelen Ikeaa, jos vain on mahdollista hakea, koota ja asentaa keittiö itse!Kyllä ei kannata hankintavaiheessa säästää.
Jos saat vaikka keittiösi 500€ halvemmalla se vastaa huonompi laatuista tavaraa.
Hinta tahtoo olla näillä tuotteilla suoraan varrannollinen laatuun.
- Kyökkiremppa
Puustellista, sieltä saat asiantuntevaa palvelua ja laadukkaat kalusteet ja varmasti edullisemmin kuin muualta. Ja Rusthollin palkkaat sitten tekemään työn, samalla saat kylppärinkin rempattua.
- Sakke
Puustelli ja Rustholli Tosi tanakka yhdistelmä huhu (vai olikos se vitsi kuiteskin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa732622Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71670Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631555Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261236Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.251088Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?79986