itselleni riitti 10 vuotta. Miten sitä sanotaan, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin kannattaa jättää sanomatta. Sanotaan nyt kuitenkin: paska reissu mutta tulipahan tehtyä.
Nostan hattua niille, jotka ovat painaneet yli 40 vuotta metallihommissa
9
489
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän nuoret ole sen verran viisaampia, että eivät mene metalli hommiin. Muutamassa vuodessa niissä hommissa menettää terveyden.
- Anonyymi
Ja minimipalkalla.
- Anonyymi
Reilut 8 v kierähti Rautaruukilla.Ei oikein jaksanut niiden vihannesten kanssa.
- Anonyymi
Rautaruukki on paras työpaikka jossa olen ollut.
- Anonyymi
Tuo pitkä aika metalli hommissa kertoo tyhmyydestä. Viisas ei metalli hommiin ryhdy koskaan. Elantonsa voi hankkia paljon helpommalla.
- Anonyymi
Kyllä monia käsistään käteviä kiinnostaa metallialan taidot ja työ. Onhan esim seppäkin täysin kutsumusammatti ja usein myös erittäin päteviä taiteilijoita ovat. Sellainen idealismi ja käsityötaitojen ihannoinki kannattaa kuitenkin unohtaa heti paikalla jos luulee sitä esim. Koneistustöistä löytävänsä.
- Anonyymi
Kierrä kaukaa koko halpatyöala.
- Anonyymi
töissä harvemmin painetaan töitä ns. hiki hatussa ja niska limassa. Ainakaan perustason metallipajoilla.Jos niin on niin vaihda firmaa fiksumpaan. Normaalitahdilla tehdään paras tulos. Töiden järjestely on avainjuttu. Järjestelyosaamisen taitoa ja halukkuutta tarvitaan sekä pomoilta että alaisiltakin. Organisointikyky vähentää sählinkiä ja parantaa työn laatua ja samalla kehittyy ammattitaito. Nykypajoilla työturvallisuusasiatkin ovat ihan eri tasolla kuin 40 vuotta sitten. Keuhkot ja näkö säilyvät kun suojavälineet ja prosessit ovat käytössä., Nykymetallimiehet eivät edes röökiä polta eivätkä pilaa itse omaa terveyttänsä huonoilla elintavoillansa.
- Anonyymi
Vielä 20 v. sitten pikku pajoissa oli ilmanvaihto ja kohdeimurit hakusessa. Pölyä ja hitsaussavuja sakeana verstaan sisällä.
Kun lopetin metallihommat yli 30 vuoden jälkeen, niin vuoden verran tuli ysköksissä tummanmustaa räkää. Nyt on lääkitykset päällä ja keuhkoahtaumatauti, vaikka lopetin tupakin 35 v takaperin. Nyt jo vanha äijä telakat ja pajat tuli kierrettyä ja läpikäytyä. Laivatyöt nuorten miesten hommia , vanha on vain tiellä monesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311519- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112588- 1621924
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131378Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401060- 85954